CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2006 M. SPALIO 3 D. ĮSAKYMO NR. 4R-203 „DĖL ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO STEBĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. kovo 8 d. Nr. 4R-41

Vilnius

 

 

Atsižvelgdamas į Europos Komisijos 2014 m. lapkričio 26 d. reglamentą (ES) Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ (OL 2014 L 362, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. rugsėjo 16 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2015/1536 (OL 2015 L 241, p. 16), pakeičiu Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisykles, patvirtintas Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. 4R-203 „Dėl orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisyklių patvirtinimo“.

1.       Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Šios taisyklės taikomos atliekant Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre (toliau – Registras) registruotų orlaivių, išskyrus eksperimentinės kategorijos orlaivius, tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimą.

2.       Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokų apibrėžtys:

Čikagos konvencija – Tarptautinė civilinės aviacijos konvencija, pasirašyta Čikagoje 1944 m. gruodžio 7 d., taip pat jos priedai;

Tinkamumo skraidyti tęstinumas – visi procesai, užtikrinantys, kad bet kuriuo orlaivio naudojimo momentu orlaivis atitiktų galiojančius reikalavimus, ir jo būklė – saugaus naudojimo reikalavimus;

Eksperimentinės kategorijos orlaiviai – orlaiviai, išvardyti 2008 m. vasario 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 216/2008 dėl bendrųjų taisyklių civilinės aviacijos srityje ir įsteigiančio Europos aviacijos saugos agentūrą, panaikinančio Tarybos direktyvą 91/670/EEB, Reglamentą (EB) Nr. 1592/2002 ir Direktyvą 2004/36/EB, II priede.

3.       Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) atlieka planuotas ir neplanuotas orlaivių patikras. Patikros gali būti atliekamos ir iš anksto nepranešus apie jas. Patikrų metu siekiama įsitikinti, kad:

 

 

 

4.1. tikrinamo orlaivio būklė atitinka Čikagos konvencijoje ir jos prieduose, Europos Sąjungos, CAA, orlaivių gamintojų bei atsakingųjų aviacijos administracijų dokumentuose nurodytus skrydžių saugos reikalavimus, galiojančius patikros metu (toliau – reikalavimai);

4.2. orlaivio savininkas / naudotojas užtikrina efektyvią orlaivio tinkamumo skraidyti vadybą ir tęstinumą pagal 2014 m. lapkričio 26 d. Europos Komisijos reglamento Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ I priedo (toliau – M dalis) nuostatas;

4.3. visi patvirtinimai ir licencijos, išduotos organizacijoms ir / arba asmenims, susijusiems su tikrinamu orlaiviu, išlieka galioti pagal 2014 m. lapkričio 26 d. Europos Komisijos reglamento Nr. 1321/2014 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ reikalavimus;

4.4. būtų įvertinta orlaivių būklė bei nustatyti orlaiviai / orlaivių naudotojai, kurie gali kelti pavojų skrydžių saugai.

4.       Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Paskirtasis CAA Orlaivių skyriaus darbuotojas parengia ir pateikia CAA Orlaivių skyriaus vedėjui tvirtinti Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo planą (toliau – planas).

5.       Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Sudarytame plane nurodytas orlaivių patikrų kiekis turi būti ne mažesnis nei 5% registre esančių orlaivių, kuriems taikomos šios taisyklės, kiekio. Priklausomai nuo prieš tai įvykusių patikrų rezultatų, orlaivių patikrų kiekis gali būti didinamas, tačiau negali viršyti 10 % registre esančių orlaivių, kuriems taikomos šios taisyklės, kiekio. Planas sudaromas atsižvelgiant į:

6.1. registre registruotų orlaivių tipų skaičių;

6.2. orlaivio / operatoriaus (vežėjo) SAFA koeficientą;

6.3. CAA turimas žinias apie konkretaus orlaivio techninę priežiūrą;

6.4. CAA turimas žinias apie konkretaus orlaivio naudojimo sąlygas;

6.5. CAA turimas žinias apie konkretaus orlaivio atitiktį tinkamumo skraidyti reikalavimams;

6.6. orlaivių bazavimosi ir oro uostų / aerodromų geografinę padėtį;

6.7. metinės orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo ataskaitos rezultatus.

6.       Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. CAA įgaliotieji darbuotojai (toliau – darbuotojai) pagal parengtą planą tikrina orlaivius perone ir atlieka orlaivio techninės priežiūros darbų patikrą (nuodugni apžiūra techninės priežiūros darbų metu siekiant įsitikinti, kad darbai atliekami pagal nustatytus tinkamumo skraidyti reikalavimus ir procedūras).

7.       Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Išskyrus tuos atvejus kai patikrinimas atliekamas iš anksto nepranešus, apie planuojamą patikrą orlaivio savininkas / naudotojas yra informuojamas iš anksto ir su juo yra suderinama patikrinimo data.

8.       Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Atlikęs patikrinimą, įgaliotasis CAA darbuotojas privalo kontroliuoti, kad orlaivio savininkas / naudotojas per nustatytą laiką ištaisytų visus rastus trūkumus. Ar trūkumai ištaisyti, įsitikinama pakartotinio patikrinimo metu ir/arba gavus tai patvirtinančius atitinkamus dokumentus.“

9.       Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Kai įgaliotasis CAA darbuotojas įsitikina, kad visi nustatyti trūkumai yra ištaisyti, trūkumų ištaisymo data įrašoma patikros lape, pildytame patikrinimo metu ir orlaivio savininkui / naudotojui nedelsiant išsiunčiamas raštiškas patvirtinimas, kad trūkumai yra ištaisyti.

10.     Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Patikros lapas kartu su trūkumų taisymą įrodančiais dokumentais yra segami į tam skirtą segtuvą.

11.     Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Šių taisyklių 25 punkte minimi dokumentai yra saugomi ne mažiau kaip 3 metus po orlaivio išregistravimo iš Registro.

12.     Pakeičiu Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisyklių 1 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

13.     Laikau netekusiu galios Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisyklių 2 priedą.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas

pavaduojantis direktorių                                                                  Alvydas Šumskas