LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2014 METAIS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO

 

2014 m. birželio 23 d. Nr. A1-332

Vilnius

 

Vykdydama Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomenių plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. A1-179 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomenių plėtros 2014–2016 metų veiksmų plano patvirtinimo“, priedo 2.2 papunktį:

1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2014 metais konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u šios sudėties projektų vertinimo ir atrankos komisiją (toliau – komisija):

Ingrida Venciuvienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento direktorė (komisijos pirmininkė);

Eglė Kanopaitė-Gruodienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos pirmininko pavaduotoja);

Sigita Stakytė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos sekretorė);

Irena Ceinoriutė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausioji specialistė;

Jurgita Jankūnaitė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams linijos vyriausioji specialistė;

Birutė Jatautaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Bendruomenių reikalų skyriaus vyriausioji specialistė;

Aušra Makarevičiūtė – socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja;

Dalia Masaitienė – Vidaus reikalų ministerijos Viešojo valdymo politikos departamento Vietos savivaldos politikos skyriaus vedėja;

Aurelija Mineikaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus vyriausioji specialistė;

Mantas Stulgaitis – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Šeimos politikos skyriaus vyriausiasis specialistas;

Andrius Tekorius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės aprėpties departamento Lygių galimybių skyriaus vyriausiasis specialistas;

Jolanta Vaičiūnienė – Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros departamento Alternatyviosios veiklos skyriaus vyriausioji specialistė.

3. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Algimanta Pabedinskienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro 2014 m. birželio 23 d.

įsakymu Nr. A1- 332

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ INSTITUCINIO STIPRINIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2014 METAIS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2014 metais konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato bendrąsias nuostatas, finansuotinas veiklas ir prioritetus, reikalavimus projektui, paraiškos teikimą, komisijos darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams vertinimą, projekto finansavimą, vykdymą ir kontrolę, projektų įgyvendinimo kriterijus ir baigiamąsias nuostatas.

2. Nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2014 m. konkursą (toliau – Konkursas) organizuoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Informacija apie Konkursą skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt. Skelbime nurodomas paraiškų priėmimo terminas, laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas pasiteirauti, paraiškos forma ir kita reikalinga informacija.

3. Konkurso tikslas – stiprinti nevyriausybinių organizacijų institucinius gebėjimus finansuojant konkurso būdu atrinktus projektus.

4. Galimi pareiškėjai – nevyriausybinės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas, taip pat bendruomeninės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas, paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka registruotos ne trumpiau kaip vienus metus ir numatančios veiklas vykdyti nevyriausybinių organizacijų institucinių gebėjimų didinimo srityse (išskyrus neįgaliųjų ar su neįgaliaisiais dirbančias organizacijas, jaunimo ir su jaunimu dirbančias organizacijas, nevyriausybines organizacijas, kurių dalininkė yra savivaldybė ar valstybinė įstaiga, religines bendruomenes ir bendrijas, vietos veiklos grupes ir jas vienijančias asociacijas) (toliau – Pareiškėjas).

5. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 15000 Lt (penkiolika tūkstančių litų).

6. Projektų įgyvendinimo trukmė – iki 2014 m. gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS IR PRIORITETAI

 

7. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:

7.1. dialogo su vietos savivaldos ir (ar) valstybės institucijomis skatinimas;

7.2. bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas ir stiprinimas, partnerystės plėtojimas;

7.3. dalyvavimo viešojoje politikoje ir atstovavimo gebėjimų stiprinimas;

7.4. paslaugų teikimo galimybių studijos, naujų paslaugų ir produktų kūrimas, ekonominės veiklos planavimas ir įgyvendinimas;

7.5. lėšų paieška ir kitų organizacijos finansinio stiprinimo priemonių planavimas ir įgyvendinimas.

8. Prioritetai teikiami Pareiškėjams:

8.1. regioninėms nevyriausybinių organizacijų asociacijoms, vienijančioms kitas nevyriausybines organizacijas;

8.2. bendruomeninėms organizacijoms;

8.3. negavusiems finansavimo Ministerijos vykdomuose konkursuose 2013 ir 2014 metais.

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTUI

 

9. Projektuose turi būti numatyta:

9.1. informacija apie Pareiškėją;

9.2. atitiktis prioritetams;

9.3. projekto aprašymas (projekto pavadinimas, įgyvendinimo laikotarpis, tikslas, uždaviniai, problemos iškėlimas ir pagrindimas, trumpas projekto aprašymas, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinus projektą);

9.4. projekto priemonių / veiklų įgyvendinimo planas;

9.5. detali projekto įgyvendinimo sąmata;

9.6. papildoma informacija (pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą, projekto viešinimas, Pareiškėjo iš Ministerijos gautos lėšos);

9.7. pridedami dokumentai.

 

iV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

10. Projektai aprašomi užpildant paraišką pagal nustatytą paraiškos formą (1 priedas) ir paraiškos pildymo instrukciją (2 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną projektą.

11. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

11.1. Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų, steigimo sutarties)) kopiją, patvirtintą Pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti, ir asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu;

11.2. galiojančios sutarties kopiją, kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

11.3. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

11.4. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šių Nuostatų 17 punkte.

12. Pareiškėjas pateikia užantspauduotame voke 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat šių Nuostatų 11 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta tikrumo žyma ir Pareiškėjo antspaudu (jeigu Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.

13. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba.

14. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į Ministeriją adresu A. Vivulskio g. 11, 105 kab., Vilnius. Ant voko užrašyti „Nevyriausybinių organizacijų institucinio stiprinimo projektų finansavimo 2014 m. konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.

15. Paraiška turi būti pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip Ministerijos skelbime apie Konkursą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

16. Konkursui pasibaigus, paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos. Projektai, kurie nebuvo atrinkti finansuoti, saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

17. Potencialūs Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

17.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

17.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

17.3. Pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

17.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo ir atrankos komisijos nariams;

17.5. Pareiškėjas neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų;

17.6. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

17.7. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir Nuostatuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

17.8. vyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir Pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

18. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas. Informacija Pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

19. Projektus vertina projektų vertinimo ir atrankos Konkurso komisija (toliau – Komisija), sudaroma Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

20. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkui nesant jo funkcijas atlieka pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

21. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

22. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

23. Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

24. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

25. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

26. Pirmojo posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti Konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo.

Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys Pareiškėjai, Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

27. Komisijos nariams pasirašius 26 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su Konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

28. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio nario (narių) vertintą (-us) projektą (projektus) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

29. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių 2/3 balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas.

30. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

31. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

Vi SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

32. Komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškoms suteikia sąlyginį numerį ir įvertina:

32.1. ar paraiška pateikta iki Konkurso skelbime nurodytos datos;

32.2. ar paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

32.3. ar vyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir Pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo;

32.4. ar pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

32.5. ar Pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 11 punkte reikalaujamus dokumentus ir ar pateiktos dokumentų kopijos patvirtintos.

33. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti Pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

34. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

34.1. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

34.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

34.3. Pareiškėjas nepateikė visų Nuostatų 11 punkte reikalaujamų dokumentų ir / arba pateikė nepatvirtintas dokumentų kopijas;

34.4. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją pateikimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

34.5. vyksta teisminiai ginčai tarp Ministerijos ir Pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

35. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui.

36. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo Konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

37. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (3 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas – 70 balų.

38. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

38.1. projekto atitiktį nustatytiems prioritetams;

38.2. projekto turinio aktualumą;

38.3. projekto laukiamų rezultatų aiškumą ir reikšmingumą;

38.4. projekto veiklų atitiktį Konkurso reikalavimams;

38.5. projekto veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą ir detalumą;

38.6. projekto sąmatos pagrįstumą ir realumą;

38.7. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą;

38.8. paraiškos ir dokumentų atitiktį Nuostatų 10, 12, 13 (išskyrus tinkamą pateiktų dokumentų tikrumo patvirtinimą) punktuose nustatytiems reikalavimams.

39. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui vertintojų skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų ir kuriems užteko Konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami finansuoti projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Rezervinės paraiškos galės pretenduoti į finansavimą Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka.

Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio administravimo išlaidų dalis bus mažesnė, nei nurodyta kitame projekte.

40. Komisija atrenka finansuojamus projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

41. Ministerijos kancleris per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

42. Ministerija raštu informuoja Pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

43. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp Pareiškėjo ir Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) ne vėliau kaip per 35 kalendorines dienas nuo dienos, kai Pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

44. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, Ministerija raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių / veiklų planą, o Pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių / veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus per 3 darbo dienas raštu praneša Ministerijai.

45. Ministerija informuoja Departamentą apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą ir perduoda finansuojamų projektų paraiškų 1 egzempliorių (kopiją) bei projektų sąmatų ir priemonių / veiklų planų kopijas, jei jie buvo tikslinti.

46. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 43 punkte nurodytą terminą, Departamentas teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšas.

47. Informacija apie Konkurso rezultatus skelbiama Ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTO FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

48. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su Departamentu dienos iki sutartyje numatytos datos.

49. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

49.1. projekto administravimo (susijusios su projekto vadovo bei asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčiu, įskaitant socialinio draudimo mokesčius, arba paslaugomis, susijusiomis su buhalterinės apskaitos vykdymu, kurios neturi viršyti 30 procentų pagal paraišką Ministerijos skiriamų lėšų);

49.2. patalpų nuomos ir eksploatavimo (komunalinių paslaugų ir pan.);

49.3. ryšio paslaugų (telefono, fakso, interneto, pašto);

49.4. projektą administruojančių ir projektą vykdančių asmenų komandiruočių, išskyrus tarptautinių komandiruočių;

49.5. projektui įgyvendinti būtinų kanceliarinių prekių, kitų biuro prekių ir paslaugų įsigijimo;

49.6. renginių organizavimo (organizacinės technikos nuoma, patalpų nuoma ir kt.);

49.7. projekto dalyvių mokymo ir kvalifikacijos kėlimo;

49.8. informacijos sklaidos ir projekto veiklos viešinimo (leidyba ir spausdinimas, interneto, televizijos, radijo ir kitų visuomenės informavimo priemonių naudojimo paslaugos, susijusios su projekto įgyvendinimu);

49.9. savanoriškos veiklos organizavimo Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.

50. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

50.1. Pareiškėjo įsiskolinimams dengti;

50.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

50.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

50.4. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką Ministerijai bei sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

50.5. išperkamajai nuomai;

50.6. ilgalaikiam turtui įsigyti, kurio vertė didesnė nei 1000 Lt;

50.7. tarptautinių kelionių (komandiruočių) išlaidoms dengti;

50.8. kitoms su projekto įgyvendinimu nesusijusioms išlaidoms dengti.

51. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti banke specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo bei saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

52. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

53. Norėdamas patikslinti sąmatą, Pareiškėjas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamų išlaidų sąmatos projektą. Departamentas, išnagrinėjęs Pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja Pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

54. Apie leidimą tikslinti sąmatą Pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti Departamentui.

55. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami Departamentui vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios ir ne vėliau kaip iki 2014 m. lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

56. Pareiškėjas privalo informuoti Departamentą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą, sustabdymą ar panaikinimą. Gavęs tokį pranešimą, Departamentas sustabdo lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklą ir apie tai pranešus Departamentui, atnaujinamas sustabdytų lėšų pervedimas.

57. Pareiškėjas privalo informuoti, jei vykdoma ar numatoma vykdyti Pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

58. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 43 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių paraiškų sąraše. Sprendimas priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos.

59. Pareiškėjas privalo:

59.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos arba ne vėliau kaip iki 2014 m. gruodžio 31 d.;

59.2. ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., Departamentui pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento pateiktas formas;

59.3. pasibaigus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties terminui ar iki galo įgyvendinus projektą, per 10 darbo dienų nuo projekto pabaigos dienos Departamentui pateikti galutines projekto įgyvendinimo veiklos ir finansinę ataskaitas pagal Departamento patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

59.4. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

60. Departamentas Pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

61. Departamentas atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui gavęs Pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

62. Departamentas nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

62.1. Departamentas nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

62.2. Departamentas nustato esminių sutarties pažeidimų;

62.3. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija šių Nuostatų 11.4 papunktyje nurodytoje pažymoje.

 

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KRITERIJAI

 

63. Nustatomi šie projektų įgyvendinimo kriterijai:

63.1. organizacijos dalyvavimo viešojoje politikoje gebėjimams stiprinti surengtų priemonių ir dalyvių juose skaičius;

63.2. organizacijos finansiniam savarankiškumui stiprinti surengtų priemonių ir dalyvių juose skaičius.

64. Pareiškėjai, teikdami Departamentui ketvirčio ir metinę įgyvendinimo ataskaitas, turi pateikti projekto veiklų įgyvendinimo kriterijus pagal aukščiau įvardytas reikšmes.

 

iX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, Pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

66. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

67. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

68. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

 

_________________________