LOGOnespalv-maz2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2010 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 3D-942 „DĖL VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ POPULIARINIMU IR REALIZAVIMU, FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. birželio 23 d. Nr. 3D-472

Vilnius

 

P a k e i č i u Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 3D-942 „Dėl Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                        Andrius Palionis  

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2010 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 3D-942

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2020 m. birželio 23 d. įsakymo Nr. 3D-472

redakcija)

 

VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU KOKYBIŠKų žemės ūkio ir maisto PRODUKTų populiarinimu ir REALIZAVIMU, FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų, skirtų vartoti žmonėms, populiarinimu ir realizavimu (toliau – veikla), finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų sąlygas ir tvarką.

2. Veiklos finansavimo tikslas – didinti kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybos apimtis, ugdant vartotoją ir organizuojant prekybą šiais produktais.

3. Pagal šias taisykles teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – pagalba) įgyvendinant 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – reglamentas (ES) 1407/2013) ir atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – bendrosios administravimo taisyklės).

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. galutinis pagalbos gavėjas – žemės ūkio kooperatinės bendrovės (toliau – kooperatyvas) arba asociacijos narys, arba tuo atveju, kai paraišką teikia viešąsias paslaugas teikiantys juridiniai asmenys, –- ūkio subjektas, užsiimantis kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų perdirbimu ir prekyba;

4.2. kokybiškas žemės ūkio ir maisto produktas – produktas, kuris registruotas ar sertifikuotas ir kontroliuojamas pagal bent vieno iš šių teisės aktų ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimus:

4.2.1. 2012 m. lapkričio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1151/2012 dėl žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemų su visais pakeitimais;

4.2.2. 2007 m. birželio 28 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 834/2007 dėl ekologinės gamybos ir ekologiškų produktų ženklinimo ir panaikinančio reglamentą (EEB) Nr. 2092/91 su visais pakeitimais;

4.2.3. pagal Nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą pagamintų produktų pripažinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 3D-524 „Dėl Nacionalinės žemės ūkio ir maisto produktų kokybės sistemos“;

4.3 pareiškėjas – teikiantis finansavimo paraišką kooperatyvas ar asociacija, kurių nariai užsiima kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų perdirbimu ir prekyba, ar teikiantis viešąsias paslaugas juridinis asmuo, kurio steigimo dokumentuose yra numatytas produktų populiarinimas ar realizavimas, ir kuris teikia paslaugas, susijusias su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, galutiniams pagalbos gavėjams, užsiimantiems kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų perdirbimu ir prekyba;

4.4. kitos taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatai), bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINIAI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

5. Pagal šias taisykles pagalba skiriama kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų, išskyrus žuvininkystės ir akvakultūros produktus, populiarinimui ir jų realizacijai skatinti:

5.1. informacijos sklaidai, populiarinimo leidinių leidybai;

5.2. viešiesiems renginiams, išskyrus parodas ir muges, Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuoti.

6. Viešojo renginio metu turi būti:

6.1. pristatomi tik kokybiški žemės ūkio ir maisto produktai, vykdoma jų degustacija ir (ar) prekyba;

6.2. organizuojama konferencija, kurios metu būtų ne mažiau kaip 5 tematiniai pranešimai, susiję su kokybiškais žemės ūkio ir maisto produktais, jų gamyba, reikalavimais, tiekimu į rinką, populiarinimu bei gerąja patirtimi, ir dalyvautų ne mažiau kaip 50 dalyvių;

6.3. kai neįmanoma organizuoti taisyklių 6.2 papunktyje nurodytos konferencijos, organizuojamas nuotolinis viešasis renginys, kurio metu populiarinami produktai, jų gamintojų geroji patirtis, bei kuriame dalyvautų ne mažiau kaip 50 dalyvių. Taisyklių 6.2 papunktyje nurodytos konferencijos keitimas nuotoliniu viešuoju renginiu turi būti iš anksto suderintas su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) ir organizuojamas tik jai įvertinus pareiškėjų nurodytas argumentuotas priežastis, dėl kurių anksčiau planuota taisyklių 6.2 papunktyje nurodyta konferencija negali vykti;

6.4. renginio atributikoje turi būti nurodyta Žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija).

7. Pagal šias taisykles nefinansuojamos išlaidos, kurioms finansuoti skiriama parama iš kitų nacionalinių programų ar Europos Sąjungos fondų.

8. Esant didesniam lėšų poreikiui, negu einamaisiais metais skirta lėšų kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimui ir realizavimui skatinti, pirmumas teikiamas pareiškėjams, kurie tęsia ankstesniais metais pagal šias taisykles finansuotą kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimo ir realizavimo veiklą, o po to pareiškėjams, kurie populiarins ir (ar) viešins didesnį kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų asortimentą. Esant vienodai asortimento pasiūlai, pagalba skiriama pareiškėjui, teikiančiam paslaugas didesniam galutinių pagalbos gavėjų skaičiui.

9. Pareiškėjas gautas paramos lėšas turi panaudoti paslaugų, nurodytų 5 punkte, galutiniams pagalbos gavėjams teikimui (t. y. visą gautą naudą perleisti galutiniams pagalbos gavėjams).

10. Pareiškėjas informaciją apie galutinius pagalbos gavėjus turi pateikti paraiškoje: kooperatyvas ir asociacija – apie savo narius, o viešąsias paslaugas teikiantys juridiniai asmenys – apie ūkio subjektus, kurių gaminamus kokybiškus žemės ūkio ir maisto produktus numatoma populiarinti ir (ar) viešinti, ir nurodyti galutinių pagalbos gavėjų: įmonės pavadinimą / vardą, pavardę; įmonės / asmens kodą; prašomą pagalbos sumą (planuojamos gauti naudos piniginę vertę eurais, kuri apskaičiuojama visą prašomą pagalbos sumą padalijant iš galutinių pagalbos gavėjų skaičiaus); veiklos srities ar išlaidų rūšies pavadinimus, kurioms finansuoti prašoma pagalba bei kiekvieno galutinio pagalbos gavėjo deklaraciją apie atitiktį reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytai „vienos įmonės“ sąvokai.

11. Teikiant pagalbą galutiniam pagalbos gavėjui, turi būti laikomasi šių reikalavimų:

11.1. bendra vienai įmonei, vykdančiai veiklą kituose sektoriuose, nei pirminė žemės ūkio produktų gamyba, kaip ji apibrėžta reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikta pagalba negali būti didesnė kaip 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį;

11.2. jei galutiniam pagalbos gavėjui suteikus apskaičiuotą pagalbos sumą būtų viršijamos 11.1 punkte nurodyta riba, priimant sprendimą dėl pagalbos suteikimo apskaičiuota pagalba sumažinama tiek, kad pirmiau nurodyta riba nebūtų viršyta;

11.3. jei galutinis pagalbos gavėjas vykdo veiklą keliuose sektoriuose, teikiama pagalba sumuojama vadovaujantis Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio 1 dalies nuostatomis;

11.4. jei galutinis pagalbos gavėjas reorganizuojamas, turi būti taikomos Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos.

 

III SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS IR FINANSAVIMO DYDIS

 

12. Pagal šias taisykles tinkamos finansuoti išlaidų rūšys:

12.1. darbo užmokesčio ir socialinio draudimo įmokų išlaidos (kai pareiškėjas prašo pagalbos taisyklių 5.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti);

12.2. ryšių (telefono, pašto, išskyrus greitąsias siuntas, interneto) išlaidos;

12.3. produktų transportavimo (degalų, transporto nuomos) išlaidos;

12.4. patalpų ir įrangos nuomos, renginio vietos įrengimo išlaidos;

12.5. produktų pristatymo (degustacijos, konkurso) vartotojams organizavimo (produktai, vienkartiniai indai, prekės pristatymo vietai įrengti) viešųjų renginių metu išlaidos;

12.6. simbolinių konkurso prizų, kurių vertė neviršija 100 Eur (vieno šimto eurų) už vieną prizą vienam laimėtojui, įsigijimo išlaidos;

12.7. viešojo renginio organizavimo paslaugos pirkimo išlaidos;

12.8. viešojo renginio vedėjų ir lektorių paslaugų pirkimo išlaidos. Jeigu lektoriai yra iš užsienio šalių, tai į šias išlaidas taip pat įskaičiuojamas lektorių kelionės (atvykimo ir išvykimo) išlaidos bei jų apgyvendinimo paslaugos;

12.9. viešojo renginio dalyvių maitinimo (toliau – kavos pertraukos) išlaidos (ne daugiau kaip 3 Eur asmeniui). Jei viešojo renginio trukmė nuo 2 iki 4 val., dengiamos vienos kavos pertraukos išlaidos; jei renginio trukmė ilgesnė nei 4 val.– dviejų kavos pertraukų išlaidos;

12.10. informacijos sklaidos (specialios informacinės medžiagos, skelbimų, pranešimų parengimo ir publikavimo žiniasklaidos priemonėse, bukletų parengimo ir spausdinimo, reklaminių klipų ar interviu parengimo ir transliavimo radijo ir televizijos laidose) išlaidos;

12.11. produktų populiarinimo leidinių rengimo, maketavimo, vertimo ir leidybos išlaidos.

13. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkama finansuoti išlaidų rūšis pagal taisykles, išskyrus atvejus, kai jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas.

14. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos, patirtos paraiškos pateikimo Agentūrai metais ir projekto įgyvendinimo metu.

15. Valstybės biudžeto lėšomis kompensuojama iki 100 proc. taisyklių 12 punkte išvardytų išlaidų, neatskaičius tiesioginių mokesčių, išskyrus taisyklių 12.1 ir 12.7 papunkčiuose nurodytas išlaidas. Pagal taisyklių 12.1 ir 12.7 papunkčius kompensuojama iki 20 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Didžiausia pagalbos suma vienų metų laikotarpiui vienam pareiškėjui gali siekti iki 29 000 Eur (dvidešimt devynių tūkstančių eurų). Projektas gali būti įgyvendinamas per vienus arba dvejus metus.

16. Bendra pagalbos suma pagal šias taisykles negali viršyti vienerių metų laikotarpiui vienam pareiškėjui taisyklių 15 punkte nustatytos didžiausios pagalbos sumos.

 

IV skyrius

PARAIŠKOS PATEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PAGALBOS SKYRIMO TVARKA

 

17. Ministerija skelbia kvietimus teikti paraiškas ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.

18. Paraiškos forma (1 priedas) skelbiama ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.

19. Paraiška, užpildyta pagal taisyklių 1 priede nustatytą formą, ir paraiškoje nurodyti privalomi pridėti dokumentai pateikiami asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį arba paštu registruota pašto siunta Agentūrai (adresas Blindžių g. 17, 08111 Vilnius).

20. Norėdami gauti pagalbą taisyklių 12.4, 12.7, 12.10 arba 12.11 papunkčiuose nurodytų rūšių išlaidoms kompensuoti, pareiškėjai, prieš teikdami paraišką, turi būti atlikę tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausą, užpildę Tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausos pažymą (2 priedas) ir pasirinkę tiekėją ir (arba) paslaugos teikėją pagal mažiausią pasiūlytą kainą. Tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausos pažymoje turi būti aiškiai nurodyti trijų komercinių pasiūlymų prekių, paslaugų ar darbų pavadinimai ir charakteristikos.

Tuo atveju, kai pareiškėjo pasirinkto tiekėjo (ir) arba paslaugos teikėjo nurodyta prekės, paslaugos ar darbų kaina yra 10 proc. didesnė, nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės, paslaugos ar darbų kainos, Agentūra pareiškėjui siunčia paklausimą su prašymu per nustatytą laiką pateikti pasirinktos prekės, paslaugos ar darbų kainos pagrindimą. Pareiškėjui pateikus neišsamų, nevisiškai motyvuotą pagrindimą, Agentūra tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįsta nustatytą analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės, paslaugos ar darbų vidutinę kainą. Agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka visa apimtimi iki galo įgyvendinti projektą turėdamas mažesnę paramos sumą. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia tokio sutikimo, paramos paraiška pripažįstama netinkama finansuoti ir yra atmetama.

21. Pareiškėjas pasirinkto tiekėjo arba paslaugų teikėjo projekto įgyvendinimo metu negali keisti, išskyrus nenumatytas aplinkybes. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, pareiškėjas, norėdamas pakeisti pasirinktą tiekėją arba paslaugų teikėją, taip pat norėdamas pakeisti neesminius paraiškos duomenis (pvz., keičiasi rekvizitai, sąskaita banke arba kredito unijoje ir kt.), kurie neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo projektui įgyvendinti, ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimus pakeisti arba papildyti paraiškos duomenis, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia patvirtinimo dokumentus (jei tokie yra). Jei Agentūra prašomiems paraiškos duomenų pakeitimams nepritaria, apie tai informuoja pagalbos gavėją raštu, nurodydama priežastis.

22. Paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas šių taisyklių ir bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

23. Paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas termino pabaigos, išskyrus atvejus, kai pareiškėjui išsiųstas paklausimas dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Gavus atsakymą, paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų nuo atsakymo gavimo dienos. Agentūra, vertindama paraišką vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, patikrina, ar galutiniams pagalbos gavėjams (įskaitant su kiekvienu iš jų reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus), suteikus pagalbą pagal taisykles, nebus viršytos taisyklių 11 punkte nurodytų ribų.

24. Sprendimą dėl pagalbos skyrimo arba neskyrimo priima Agentūra Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka.

25. Priėmus sprendimą skirti pagalbą, pareiškėjas tampa pagalbos gavėju. Agentūra, priėmusi sprendimą skirti pagalbą, vadovaudamasi Registro nuostatais pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui duomenis apie galutiniams pagalbos gavėjams skirtą pagalbą ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja pagalbos gavėją apie sprendimą skirti pagalbą. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pateikta informacija apie suteiktą pagalbą tikslinama Registro nuostatuose nustatyta tvarka.

26. Agentūra Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtinta tvarka ir terminais perveda pagalbos gavėjui paraiškoje prašomą avansą, tačiau ne didesnį kaip 50 proc. patvirtintos pagalbos sumos. Jei projektas įgyvendinamas per dvejus metus, Agentūra pagalbos gavėjo pasirinkimu išmoka avanso sumą, ne didesnę kaip paraiškoje pirmaisiais projekto įgyvendinimo metais planuojamoms patirti išlaidoms prašoma pagalbos suma, arba pirmais projekto metais išmoka 50 proc. paraiškoje pirmaisiais projekto įgyvendinimo metais planuojamoms patirti išlaidoms prašomos pagalbos sumos, o antrais metais 50 proc. antraisiais projekto įgyvendinimo metais planuojamoms patirti išlaidoms prašomos pagalbos sumos. Likusi pagalbos suma išmokama išlaidų kompensavimo, kai pagalbos gavėjas deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, būdu arba sąskaitų apmokėjimo, kai pagalbos gavėjas deklaruoja patirtas, bet dar neapmokėtas išlaidas, būdu.

27. Įgyvendinant projektą, galimas iki 20 proc. sumos viršijimas pagal projekto atskiras išlaidų eilutes, neviršijant projektui skirtos pagalbos sumos. Sumos viršijimas pagal projekto atskiras išlaidų eilutes daugiau kaip 20 proc. nefinansuojamas.

28. Agentūra apie sprendimą dėl pagalbos neskyrimo informuoja pareiškėjus per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, nurodydama paraiškos atmetimo ar pagalbos neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, TIKRINIMO IR LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

29. Mokėjimo prašymo forma (3 priedas) skelbiama ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.

30. Mokėjimo prašymai teikiami ir tikrinami, lėšos užsakomos ir išmokamos pagalbos gavėjui šių taisyklių ir bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

31. Jei projektas trunka ne ilgiau kaip vienus metus, jis turi būti įgyvendintas ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 5 d. Iki šios datos Agentūrai turi būti pateiktas galutinis mokėjimo prašymas. Pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą pagalbos gavėjas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą projektą ir gautą avansą.

32. Jei projektas trunka ilgiau kaip vienus metus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 5 d. pagalbos gavėjas Agentūrai turi pateikti tarpinį mokėjimo prašymą, o iki kitų metų lapkričio 5 d. – galutinį mokėjimo prašymą. Pateikdamas tarpinį mokėjimo prašymą pagalbos gavėjas turi atsiskaityti už pirmuosius projekto įgyvendinimo metus ir gautą avansą, o pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą projektą.

33. Kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu ir galutiniu mokėjimo prašymu pagalbos gavėjas pateikia:

33.1. išlaidų pagrindimo ir (arba) apmokėjimo įrodymo dokumentus:

33.1.1. jei projektas trunka ne ilgiau kaip vienus metus ir pagalbos gavėjas projektui įgyvendinti neturi nuosavų lėšų, įgyvendinęs projektą avansu pervestomis lėšomis atsiskaito pateikdamas Agentūrai su galutiniu mokėjimo prašymu išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus arba jų kopijas, o už likusią projekte numatytos pagalbos dalį gali atsiskaityti pateikdamas Agentūrai išlaidų pagrindimo dokumentus arba jų kopijas. Tokiu atveju Agentūra taiko sąskaitų apmokėjimo būdą. Per 10 (dešimt) darbo dienų nuo lėšų išmokėjimo dienos pagalbos gavėjas privalo pateikti Agentūrai išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas;

33.1.2. jei projektas trunka ilgiau kaip vienus metus ir pagalbos gavėjas projektui įgyvendinti neturi nuosavų lėšų, už avansu pervestas lėšas atsiskaito pateikdamas Agentūrai su tarpiniu mokėjimo prašymu išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus arba jų kopijas, o už likusią sumos dalį, numatytą darbams pirmaisiais projekto įgyvendinimo metais atlikti, arba su galutiniu mokėjimo prašymu, atsiskaitydamas už antraisiais projekto įgyvendinimo metais numatytus atlikti darbus, gali atsiskaityti pateikdamas Agentūrai išlaidų pagrindimo dokumentus arba jų kopijas. Tokiu atveju Agentūra taiko sąskaitų apmokėjimo būdą. Per 10 (dešimt) darbo dienų nuo lėšų išmokėjimo dienos pagalbos gavėjas privalo pateikti Agentūrai išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas;

33.2. kartu su galutiniu mokėjimo prašymu ataskaitą apie projekto įgyvendinimo rezultatus. Jei projekto metu buvo organizuoti viešieji renginiai, ataskaitoje turi būti nurodyta, kiek suorganizuota renginių, kiek ir kokie produktų gamintojai dalyvavo renginyje, kokie produktai buvo pristatomi ir (ar) parduodami renginio metu, kokie konkursai ar degustacijos buvo organizuotos renginio metu, konferencijos programa, pranešimai, konferencijos dalyvių skaičius, pridedant dalyvių pasirašytus sąrašus arba patvirtintas jų kopijas, nuotraukas ir kitus įrodymus. Jei projekto metu buvo vykdoma produktų populiarinimo veikla, ataskaitoje turi būti nurodytos ir aprašytos visos vykdytos priemonės, pridedant to patvirtinimo įrodymus, atspausdintus ir (ar) įrašytus į kitą patvariąją laikmeną;

33.3. sutarčių su tiekėjais ar paslaugų teikėjais ir darbų atlikimo aktų patvirtintas kopijas;

33.4. patikslintą informaciją apie galutinius pagalbos gavėjus, kurių produktai buvo populiarinami ir (ar) viešinami, ir jų gautos naudos piniginę vertę, jei ši su paraiška pateikta informacija pasikeitė.

34. Mokėjimo prašymo tikrinimo metu pirmiausia turi būti įvertinta, ar jame deklaruotos išlaidos atitinka paraiškoje nurodytas prašomas finansuoti išlaidas ir taisyklių 12 punkte nurodytas tinkamų finansuoti išlaidų rūšis. Mokėjimo prašymo vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo jo užregistravimo Agentūroje datos, išskyrus atvejus, kai pagalbos gavėjui išsiųstas paklausimas dėl papildomos informacijos pateikimo ir (arba) dokumentų pateikimo. Gavus atsakymą, mokėjimo prašymo vertinimas negali trukti ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų nuo atsakymo gavimo dienos.

35. Projektas turi būti įgyvendintas ir mokėjimo prašymas pateiktas per taisyklių 31 ir 32 punktuose įtvirtintą terminą. Pavėluotai teikiamas mokėjimo prašymas gali būti priimamas (užregistruojamas) dar 15 (penkiolika) darbo dienų po nustatyto termino, tačiau taikomos sankcijos (išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus). Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami, toliau neadministruojami ir grąžinami pagalbos gavėjui.

36. Kiekvienas mokėjimo prašymo ir prie jo pridedamų dokumentų originalo arba kopijos lapas, taip pat išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalo arba kopijos lapas turi būti patvirtintas pagalbos gavėjo (vadovo) parašu. Tokiu būdu pagalbos gavėjas prisiima atsakomybę už pridedamų dokumentų originalo arba kopijos duomenų atitiktį.

 

VI SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI, KONTROLĖ, PRIEŽIŪRA IR VIEŠINIMAS

 

37. Pagalbos gavėjas, taip pat pareiškėjas, planuojantis pateikti paraišką, planuojamų viešųjų renginių grafiką turi pateikti ne vėliau kaip prieš 15 (penkiolika) darbo dienų iki renginių dienos elektroninio pašto adresu nacparama.kppr@nma.lt, užpildant taisyklių 4 priedą Excel formatu. Jei keičiasi nurodyta organizuojamo viešojo renginio data ir (arba) laikas, ir (arba) vieta, pagalbos gavėjas ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų iki organizuojamo renginio dienos raštu informuoja ministeriją ir Agentūrą. Apie pasikeitimus Agentūra informuojama elektroninio pašto adresu nacparama.kppr@nma.lt, užpildant taisyklių 5 priedą Excel formatu.

38. Kontrolė ir viešinimas vykdomi šių taisyklių ir bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Pagalbos teikimo, naudojimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūrą atlieka Agentūra.

39. Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka:

39.1. patikras vietoje 100 proc., jeigu pagalba skiriama viešiesiems renginiams organizuoti. Patikros vietoje tikslas – nustatyti renginio faktą, ar jo metu pristatomi paraiškoje nurodyti produktai, vykdoma jų degustacija ir (ar) prekyba, ar organizuota konferencija pagal taisyklėse nustatytus reikalavimus, ar renginio atributikoje yra nurodyta ministerija. Taip pat Agentūra turi teisę kreiptis ir paprašyti pagalbos gavėjus atsiųsti reikiamą informaciją apie vykstančius renginius mobiliąja programėle „NMA agro“ renginių faktams patvirtinti. Pagalbos gavėjams nepateikus šių įrodymų, Agentūra privalo kitais būdais įsitikinti, kad renginiai vyksta ir atitinka 6 punkte jiems keliamus reikalavimus;

39.2. užsakomąją patikrą vietoje, jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami ar klaidinanti informacija.

40. Agentūra privalo ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo paskutinės pagalbos suteikimo dienos saugoti visą su pagalbos teikimu susijusią informaciją ir dokumentus.

 

VII SKYRIUS

PAŽEIDIMŲ NUSTATYMAS, GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS ir SANKCIJŲ TAIKYMAS

 

41. Pažeidimai nustatomi ir grąžintinos lėšos administruojamos šiose taisyklėse ir bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

42. Jei atsiskaitant taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo pagalbos išmokėjimo dienos nepateikti Agentūrai išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalai arba jų patvirtintos kopijos, Agentūra siunčia pagalbos gavėjui priminimą apie praleistus terminus. Per Agentūros nustatytą terminą nepateikus dokumentų, išmokėta pagalbos suma turi būti grąžinama. 

43. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai gali būti priimami ne daugiau nei 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo taisyklių 31 ir 32 punktuose nurodytų terminų. Pagalba už kiekvieną pavėluotą darbo dieną sumažinama 1 proc. nuo apskaičiuotos pagalbos sumos už mokėjimo prašyme deklaruotas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas, išskyrus atvejus, kai priemonės įgyvendinimo metu priemonės vykdytojas mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai dėl pateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikomos nenugalimo jėgos (force majeure) aplinkybės, priemonės vykdytojo, jo vadovo ar kito, atsakingo už mokėjimo prašymo pateikimą, asmens liga).

44. Pagalbos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant šiose Taisyklėse ir paraiškoje nustatytas nereikšmingos pagalbos de minimis skyrimo sąlygas, taikomos sankcijos, t. y. pagalba gali būti sumažinta arba pareikalauta ją grąžinti.

45. Jeigu, įvertinus mokėjimo prašymą, nustatoma, kad avansu išmokėta suma didesnė negu pagalbos gavėjas patyrė tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą pagalbos gavėjas privalo grąžinti.

46. Pagalba susigrąžinama, kai patikros vietoje metu nustatoma, kad pagalbos gavėjas nevykdo 5.2 papunktyje nurodytos veiklos ar nesilaiko ir 6.1, ir 6.2 papunkčiuose nustatytų įsipareigojimų, ar iš anksto nesuderina su Agentūra renginio keitimo, kaip tai nurodyta 6.3 papunktyje.

47. Nustačius taisyklių 6.1, 6.2, 6.3 (nors renginio keitimas buvo suderintas su Agentūra), 6.4 papunkčių ar 21 punkto reikalavimų pažeidimus, paramos suma mažinama 20 proc.

 

VIII skyrius

AGENTŪROS ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKA

 

48. Agentūra teikia ataskaitas ministerijai šiose taisyklėse ir bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

49. Agentūra, po kiekvieno paraiškų priėmimo etapo priėmusi sprendimą dėl pagalbos skyrimo arba neskyrimo, taip pat įvertinusi visus pateiktus mokėjimo prašymus, per 5 (penkias) darbo dienas raštu pateikia ministerijai ataskaitą.

50. Agentūra pagal taisyklių 49 punktą teikiamose ataskaitose nurodo pareiškėjus, galutinius pagalbos gavėjus, skirtą pagalbos sumą, dydį bei skyrimo pagrindą, projekte numatytas tinkamas finansuoti išlaidų rūšis, išmokėtą avanso sumą ir informaciją apie lėšų kokybiškų žemės ūkio ir  maisto produktų gamybai, populiarinimui ir realizavimui skatinti numatomą panaudojimą ir likutį. Jei pagalba pareiškėjui neskirta, ataskaitoje nurodoma neskyrimo priežastis.

 

IX skyrius

ATSAKOMYBĖ

 

51. Pagalbos gavėjas, galutinis pagalbos gavėjas, gavęs pagalbą pagal šias taisykles neteisėtai, arba asmuo, prisidėjęs prie jos neteisėto gavimo (sąmoningai patvirtinęs klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

52. Asmenys, pažeidę šių taisyklių reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

__________________________

 

Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir

maisto produktų populiarinimu ir realizavimu,

finansavimo taisyklių

1 priedas

 

 

(Paraiškos pagal Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisykles forma)

 

 

________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos

 

PARAIŠKA PAGAL VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ POPULIARINIMU IR REALIZAVIMU, FINANSAVIMO TAISYKLES

 

_____________ Nr. _____________

(data)

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Pareiškėjo duomenys

 

Rekvizitai

Pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Subjekto kodas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Adresas: gatvė, namo Nr., pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

El. p. adresas

 

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

Pažymėti tinkamą

□ PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: _________________

□ ne PVM mokėtojas

 

 

 

 

 

2. Informacija apie galutinių pagalbos gavėjų atitiktį reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams

 

Pagal Komisijos reglamentų (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, „viena įmonė“ apima visas įmones[1] (susijusias per vieną ar daugiau įmonių), kurių tarpusavio santykiai (teisiškai ar de facto) yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų

(Pildoma informacija apie kiekvieną galutinį pagalbos gavėją atskiroje lentelėje. Visos eilutės turi būti pažymėtos „Taip“ arba „Ne“. Būtina nurodyti visas įmones, kurios laikomos „viena įmone“)

Eil.

Nr.

Įmonių tarpusavio santykių rūšys

Pažymėti

1.

Mano įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą, arba kita įmonė turi mano įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą[2]

(Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomi įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai ir atitinkamai balsų skaičius procentine išraiška)

Taip

Ne  

1.

2.

n.

2.

Mano įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių arba kita įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą mano įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių

(Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne  

 

1.

2.

n.

3.

Pagal sutartį arba vadovaujantis steigimo sutarties ar įstatų nuostata mano įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką[3] arba kitai įmonei suteikiama teisė daryti mano įmonei lemiamą įtaką

(Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne  

1.

2.

n.

4.

Mano įmonė, būdama kitos įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su tos įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą, arba kita įmonė, būdama mano įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su mano įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja mano įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą

(Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne  

1.

2.

n.

Eil.

Nr.

Įmonių susijungimas, įsigijimas ir skaidymas per trejus finansinius[4] metus

Pažymėti

1.

Mano įmonė per pastaruosius trejus finansinius metus susijungė su kita įmone arba mano įmonė įsigijo kitą įmonę, arba kita įmonė įsigijo mano įmonę

(Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodomi susijusių įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai)

Taip

Ne  

1.

2.

n.

2.

Mano įmonė per pastaruosius trejus finansinius metus buvo įkurta suskaidžius kitą įmonę

(Jeigu pažymima „Taip“, žemiau esančioje eilutėje nurodoma suskaidymo data, suskaidytos įmonės pavadinimas, įmonės kodas, taip pat  iki suskaidymo veikusiai įmonei suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos (jeigu tokia pagalba buvo suteikta) dydis pagal Reglamentus (ES) Nr. 1407/2013 ir (arba) (ES) Nr. 1408/2013 ir kokiai veiklai (jeigu vykdo kelias veiklas) ji buvo panaudota)

Taip

Ne  

 

 

Pastaba. Jeigu deklaracijos eilutėse nepakanka vietos, informaciją galima teikti atskirai pridedamame lape.

 

II. SPECIALIOJI DALIS – PROJEKTAS

 

3. Duomenys apie projektą

 

Asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą ir priežiūrą

Vardas, pavardė, pareigos

 

Tel. Nr.

 

El. p. adresas

 

Bendra projekto vertė, Eur

 

Prašoma pagalbos suma, Eur

 

Prašoma avanso suma, Eur

□ už pirmus metus ...................................

□ už antrus metus ...................................

Planuojama projekto įgyvendinimo pradžia

20________________d.

Planuojama projekto įgyvendinimo pabaiga

20________________d.

 

 

Pažymėti tinkamą

 

Pagalbos prašoma (pagal taisyklių 5 punktą):

– produktams populiarinti

 – viešiesiems renginiams, išskyrus parodas ir muges, Lietuvos Respublikos teritorijoje organizuoti

 

4. Duomenys* apie kokybiškus žemės ūkio ir maisto produktus bei galutinius pagalbos gavėjus

 

Eil. Nr.

Teisės aktas pagal taisyklių

4.2 papunktį

Galutinių pagalbos gavėjų skaičius

Kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų pavadinimai

Pastabos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* paraiškos pildymo metu

 

5. Duomenys apie prašomą pagalbą:

 

5.1. Projekto:

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimai pagal išlaidų rūšis

 

Suma be PVM, Eur

PVM, Eur

Bendra suma su PVM, Eur

Pagalbos dydis, proc.

Pagalbos suma nuo sumos be PVM / su PVM (reikiamą pabraukti), Eur

Pirmieji projekto įgyvendinimo metai

1.

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

X

 

Antrieji projekto įgyvendinimo metai

1.

 

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

X

 

Iš viso

 

 

 

X

 

 

5.2. Pagal galutinius pagalbos gavėjus:

 

Eil.

Nr.

Fizinio asmens vardas ir pavardė arba juridinio asmens pavadinimas

Fizinio asmens kodas arba juridinio asmens kodas

Prašoma pagalba,

Eur

Išlaidų rūšių pavadinimai

Pastabos

1.

 

 

 

 

 

n

 

 

 

 

 

 

6. Projekto pagrindimas

 

Nurodykite projekto tikslą, uždavinius, siekiamus rezultatus ir priemones tam pasiekti.

Trumpai pateikite informaciją apie vykdomą veiklą ir turimą patirtį vykdant veiklą, susijusią su produktų, skirtų vartoti žmonėms, populiarinimu ir viešųjų renginių organizavimu. Detaliai aprašykite numatomas priemones kokybiškiems žemės ūkio ir maisto produktams populiarinti bei viešajam (-iesiems) renginiui (-iams) organizuoti, kurioms prašote pagalbos. Pagrįskite 5.1 lentelėje nurodytas išlaidas, kurioms prašote pagalbos.

Nurodykite planuojamo (-ų) viešojo renginio (-ių) vietą (-as), datą (-as) ir laiką (-us).

Pagal taisyklių 10 punkto nuostatas, pateikite, užpildant 5.2 lentelę, informaciją apie galutinius pagalbos gavėjus: kooperatyvas ir asociacija – apie savo narius, o viešąsias paslaugas teikiantys juridiniai asmenys – apie ūkio subjektus, kurių gaminamus kokybiškus žemės ūkio ir maisto produktus numatoma populiarinti ir (ar) viešinti, nurodant galutinių pagalbos gavėjų: įmonės pavadinimą  /vardą, pavardę; įmonės / asmens kodą; veiklos srities ar išlaidų rūšies pavadinimus, kurioms finansuoti prašoma pagalba, prašomą pagalbos sumą (planuojamos gauti naudos piniginę vertę Eur, kuri apskaičiuojama visą prašomą pagalbos sumą padalijant iš galutinių pagalbos gavėjų skaičiaus); bei pateikite 2 lentelėje kiekvieno galutinio pagalbos gavėjo užpildytą deklaraciją apie atitiktį reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytai „vienos įmonės“ sąvokai.

 

7. Pridedami dokumentai

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Lapų skaičius

1.

Tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausos pažyma (taisyklių 2 priedas)

 

__/__/__/__/

2.

Įgaliojimo patvirtinta kopija (pridedama, jeigu paraišką pasirašo ne juridinio asmens vadovas)

__/__/__/__/

 

Kiti pridedami dokumentai:

 

3.

 

__/__/__/__/

n

 

__/__/__/__/

 

8. Pareiškėjo deklaracija

 

Aš, pretenduojantis gauti pagalbą pagal šias pagalbos teikimo taisykles, pasirašydamas šioje paraiškoje:

1. Patvirtinu, kad:

1.1. paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga;

1.2. esu susipažinęs su šių taisyklių reikalavimais;

1.3. nesu gavęs paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų išlaidoms, numatytoms projekte pagal šias taisykles, finansuoti;

1.4. man yra žinoma, kad įmonei suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba yra registruojama Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos tvarkomame Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, informacija apie įmonei suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą įmonėms yra teikiama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

2. Esu informuotas (-a), kad:

2.1. paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano arba juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais;

2.2. informacija apie mano prašomą ir skirtą (gautą) pagalbą bus viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduota audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti ES ir Lietuvos Respublikos interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

2.3. informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais;

2.4. Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. Esu informuotas (-a) ir sutinku, kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą Agentūrai laiku;

2.5. turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens duomenis („teisė būti pamirštam“), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, bei teisę į duomenų perkeliamumą;

2.6. duomenų valdytojas yra Agentūra;

2.7. Agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie mano asmens duomenų tvarkymą yra nurodyta www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“;

2.8. mano asmens duomenys yra saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys archyvuojami bei perduodami valstybės archyvams;

2.9. mano asmens duomenys yra tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais bei teisiniais pagrindais: asmens, teikiančio paramos paraišką tapatybės nustatymo, paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės, paramos viešinimo tikslais, įgyvendinant Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrosiomis administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“, bei taisykles.

3. Įsipareigoju:

3.1. vykdyti šių taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų;

3.2. bendradarbiauti su šios pagalbos įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas tikrinti projekto vykdymą vietoje, sudaryti sąlygas susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu, leisti asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje;

3.3. teikti informaciją ir dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu, šiose taisyklėse arba Agentūros nustatytais terminais;

3.4. gavus Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl pagalbos avanso (jo dalies) ar pagalbos (jos dalies) ir (arba) permokėto pagalbos avanso ar permokėtos pagalbos sumos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą grąžinti Agentūrai išmokėtą pagalbos avansą (jo dalį) ar pagalbos (jos dalies) sumą ir (arba) permokėtą pagalbos avansą ar pagalbos sumą;

3.5. nesiekti paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų išlaidoms, numatytoms projekte pagal šias taisykles, finansuoti;

3.6. ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus nuo paraiškos pateikimo ir ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus nuo paskutinio mokėjimo prašymo užregistravimo datos saugoti visą su pagalbos skyrimu susijusią medžiagą ir dokumentus;

3.7. ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų raštu pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje paraiškoje ar prie jos pridedamuose dokumentuose, taip pat apie savo rekvizitų pakeitimus;

3.8. įgyvendinant projektą, įvardyti ministeriją, kaip vieną iš rėmėjų, naudojant ministerijos logotipą renginio atributikoje (kvietimuose, programose, plakatuose) ir (arba) renginį pristatančiose (anonsuojančiose) visuomenės informavimo priemonėse – spaudoje, televizijoje, internete. Jeigu apie renginį skelbiama radijo stotyse, ministerija, kaip renginio rėmėja, turi būti įvardijama žodžiu.

 

______________________________________       ____________   ____________________

(vadovo ar įgalioto asmens pareigų pavadinimas)         (parašas)             (vardas ir pavardė)

 

Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisyklių

2 priedas

 

(Tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausos pažymos forma)

 

(pareiškėjo pavadinimas)

 

TIEKĖJŲ ARBA PASLAUGŲ TEIKĖJŲ APKLAUSOS PAŽYMA

 

___________ Nr.________

(data)       

Vilnius

 

1. Pirkimo objekto ar jo dalies pavadinimas ir trumpas aprašymas

 

2. Pirkimą organizuoja

 

3. Teikėjų apklausos būdas

Žodinis / Rašytinis

4. Duomenys apie apklaustą teikėją

4.1. Pavadinimas

 

 

 

 

 

4.2. Adresas, telefonas ar kt.

 

 

 

 

 

4.3. Pasiūlymą pa-teikusio asmens pareigos, vardas ir pavardė

 

 

 

5. Pasiūlymo pateikimo data

 

 

 

6. Pasiūlymų priėmimo terminas

 

7. Pasiūlytų prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas ir charakteristikos

Kiekis

Pasiūlyta kaina, Eur

 

 

 

Vieneto kaina

Suma

Vieneto kaina

Suma

Vieneto kaina

Suma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Bendra pasiūlyta kaina

 

 

 

 

 

 

 

9. Tinkamiausiu pripažinto teikėjo pavadinimas

 

10. Pastabos:

 

 

 

 

_______________________________________ _________ _________________

(pareiškėjo arba pareiškėjo atstovo pareigų pavadinimas)          (parašas)                  (vardas ir pavardė)

 

 

Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisyklių

3 priedas

 

(Mokėjimo prašymo forma)

 

(pagalbos gavėjo pavadinimas)

 

_________________________________________________________

(pagalbos gavėjo duomenys)

 

 

Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos

 

 

MOKĖJIMO PRAŠYMAS

 

 

Nr.

 

(data)

 

 

Tarpinis mokėjimo prašymas                                              Galutinis mokėjimo prašymas

 

I. PAGALBOS GAVĖJO DUOMENYS

 

1. Rekvizitai

Pavadinimas

Teisinė forma

Subjekto kodas

Vadovo vardas

Vadovo pavardė

Vadovo tel. Nr.

Finansininko vardas

Finansininko pavardė

Finansininko tel. Nr.

Adresas:

Gatvės pavadinimas

Namo Nr.

Pašto indeksas

Vietovės pavadinimas

Tel. Nr.

El. p. adresas

Banko pavadinimas

Banko kodas

                                                        

Sąskaitos Nr.

2. PVM mokėtojas

Taip

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą

Ne

 

II. DUOMENYS APIE PROJEKTĄ

 

1. Asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą ir priežiūrą

Pareigos

Vardas

Pavardė

Tel. Nr.

El. p. adresas

2. Bendra projekto vertė, Eur

3. Šiame mokėjimo prašyme deklaruota tinkamų išlaidų suma, Eur

4. Išmokėta avanso suma, Eur

□ už pirmus metus ..................................... □ už antrus metus ...................................

5. Prašoma pagalbos suma, Eur

6. Projektas trunka

vienerius metus

dvejus metus

 

III. DEKLARUOTOS IŠLAIDOS

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Išlaidų pagrindi-mo doku-mentai

Išlaidų apmokėji-mo įrodymo dokumentai

Suma be PVM, Eur

PVM, Eur

Bendra suma su PVM, Eur

Deklaruo-jama tinka-mų finan-suoti išlaidų suma, Eur

 

1.

 

 

n

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

IV. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Jei dokumentas pateiktas, pažymėkite

Lapų skaičius

1.

Sutartis (pirkimo–pardavimo, paslaugų teikimo, nuomos, panaudos, autorinė ir kt.)

2.

Aktas (darbų, paslaugų priėmimo ir perdavimo ir kt.)

3.

PVM sąskaita faktūra, sąskaita faktūra

4.

Prekių (paslaugų) pirkimo–pardavimo kvitas

5.

Sąskaitos išrašas

6.

Kasos pajamų orderio kvitas

7.

Kasos išlaidų orderio kvitas

 

8.

Kasos aparato čekis

9.

Darbo laiko apskaitos žiniaraštis ir kt.

10.

Vadovo patvirtintas dokumentas, nurodantis tam tikrų išlaidų (elektros ir šildymo energijos, ryšių, kuro) priskyrimą projektui (įsakymas, potvarkis, pažyma ir kt.)

11.

Įgaliojimas

12.

Kiti dokumentai ⃰

 

⃰ – kai paraišką teikė kooperatyvas ar asociacija, jie turėtų pateikti patikslintą informaciją apie galutinius nereikšmingos pagalbos gavėjus – savo narius, o kai paraišką teikė viešąsias paslaugas teikiantys juridiniai asmenys – apie ūkio subjektus, kurių gaminamus produktus populiarino ir (ar) viešino bei jų gautos naudos piniginę vertę, jei ši informacija keitėsi palyginus su ta, kuri buvo pateikta paraiškoje.

 

V. Pagalbos gavėjo deklaracija

1Patvirtinu, kad susipažinau su šios pagalbos teikimo taisyklių ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių pagalbos teikimą, nuostatomis.

2Patvirtinu, kad visa mokėjimo prašyme ir prie jo pridedamuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

3Įsipareigoju nesiekti gauti pagalbos, prašomos pagal šį mokėjimo prašymą, iš kitų finansavimo šaltinių.

4Sutinku Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos pareikalavus pateikti įvairios su projektu susijusios papildomos informacijos.

5Sutinku Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos atsakingiems tarnautojams leisti atlikti patikras vietoje, susijusias su projektu.

6Įsipareigoju, gavęs pagalbą neteisėtai, Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos grąžinti reikalaujamą sumą.

 

 

 

 

 

 

(vadovo ar įgalioto asmens pareigų pavadinimas

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisyklių

4 priedas

 

 

(Pavyzdinė renginių grafiko forma)

 

 

RENGINIŲ GRAFIKAS[5]

 

..............................

(data)

 

 

Eil. Nr.

Vykdytojo pavadinimas

Vykdytojo adresas

Įm. kodas

Paraiškos data

Paraiškos numeris

Projekto pavadinimas

Renginio data

Renginio laikas (nuo–iki val. ir nurodyti vyksiančio renginio val. skaičių)

Dienų skaičius

Renginių vykdymo vieta (adresas)

Savival-dybė

Renginio pavadinimas (tema)

Numato-mas dalyvių skaičius

Lektoriai

Renginio organizato-rius

Asmenų, atsakingų už renginio organizavimą, kontaktiniai duomenys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________

 

Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisyklių

5 priedas

 

(Pavyzdinė renginių grafiko pasikeitimų forma)

 

RENGINIŲ GRAFIKO PASIKEITIMAI[6]

..............................

(data)

 

Turėjo įvykti:

Eil. Nr.

Vykdytojo pavadinimas

Vykdytojo adresas

Įm. kodas

Paraiškos data

Paraiškos numeris

Projekto pavadi-nimas

Renginio data

Renginio laikas (nuo–iki val. ir nurodyti vyksiančio renginio val. skaičių)

Dienų skaičius

Renginių vykdymo vieta (adresas)

Savival-dybė

Renginio pavadi-nimas (tema)

Numato-mas dalyvių skaičius

Lekto-riai

Renginio organizato-rius

Asmenų, atsakingų už renginio organizavimą, kontaktiniai duomenys

Pasikeitimo priežastys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įvyks:

Eil. Nr.

Vykdytojo pavadinimas

Vykdytojo adresas

Įm. kodas

Paraiškos data

Paraiškos numeris

Projekto pavadinimas

Renginio data

Renginio laikas (nuo–iki val. ir nurodyti vyksiančio renginio val. skaičių)

Dienų skaičius

Renginių vykdymo vieta (adresas)

Savival-dybė

Renginio pavadinimas (tema)

Numato-mas dalyvių skaičius

Lektoriai

Renginio organizato-rius

Asmenų, atsakingų už renginio organizavimą, kontaktiniai duomenys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________



[1] Bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų.

[2] Dauguma dalyvių (akcininkų, savininkų, narių) balsų suprantama kaip daugiau nei 50 proc. dalyvių balsų.

[3] Lemiama įtaka suprantama kaip turima teisė, neturint įmonės akcininkų ar narių balsų daugumos, skirti (atšaukti) įmonės valdymo organų narius, veto teisė priimant įmonei svarbius sprendimus ar pan.

[4] Treji finansiniai metai suprantami kaip praėjusių dvejų finansinių metų ir atitinkamų (einamųjų) finansinių metų laikotarpis.

[5] Pateikiamas Excel formatu

[6] Pateikiamas Excel formatu