LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TVARKOS, NUSTATANČIOS, KADA TAISOMUOSE KELIŲ (GATVIŲ) RUOŽUOSE KELIUOSE DIRBANTYS ASMENYS GALI REGULIUOTI EISMĄ, aprašo patvirtinimo

 

2020 m. rugpjūčio 31 d. Nr. 3-493

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 2 punktu:

1. T v i r t i n u Tvarkos, nustatančios, kada taisomuose kelių (gatvių) ruožuose keliuose dirbantys asmenys gali reguliuoti eismą, aprašą (pridedama).

2.Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                               Jaroslav Narkevič

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2020 m. rugpjūčio 27 d. raštu Nr. 1D-4414

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2020 m. rugpjūčio 31 d.

įsakymu Nr. 3-493

 

 

TVARKOS, NUSTATANČIOS, KADA TAISOMUOSE KELIŲ (GATVIŲ) RUOŽUOSE KELIUOSE DIRBANTYS ASMENYS GALI REGULIUOTI EISMĄ, APRAŠAS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Tvarkos, nustatančios, kada taisomuose kelių (gatvių) ruožuose keliuose dirbantys asmenys gali reguliuoti eismą, aprašas (toliau – Aprašas) nustato tvarką ir atvejus, kai atliekant kelių remonto ar priežiūros darbus (toliaukelių taisymo darbai) kelių (gatvių) (toliau – keliai) ruožuose keliuose dirbantys asmenys (toliau – dirbantys asmenys) gali reguliuoti eismą.

2. Aprašas taikomas įmonėms, kurios taisomuose kelių ruožuose reguliuoja eismą, ir juose dirbantiems asmenims, kurie atlieka kelių eismo reguliuotojo (toliau – reguliuotojas) funkcijas.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

EISMO REGULIAVIMAS TAISOMUOSE KELIŲ RUOŽUOSE

 

4. Įmonė, atliekanti kelių taisymo darbus ruože, kuriame reikia reguliuoti eismą, turi turėti kelio savininko išduotą leidimą darbams vykdyti. Jeigu darbo vieta aptveriama ir eismas organizuojamas ne pagal Automobilių kelių darbo vietų aptvėrimo ir eismo reguliavimo taisyklėse T DVAER 12, patvirtintose Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus 2012 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. V-87 „Dėl Automobilių kelių darbo vietų aptvėrimo ir eismo reguliavimo taisyklių T DVAER 12 patvirtinimo“, nustatytas tipines eismo schemas, darbo vietos aptvėrimo ir eismo organizavimo schema turi būti suderinta su policija. Jeigu kelio darbus reikia atlikti skubiai dėl įvykusio eismo įvykio ar avarijos, įmonė privalo gauti teritoriją prižiūrinčios policijos įstaigos operatyvaus valdymo padalinio pareigūno žodinį sutikimą reguliuoti eismą.

5. Reguliuotoju gali būti asmuo, kuris turi teisę vairuoti bet kurios kategorijos motorinę transporto priemonę.

6. Reguliuotojas, reguliuodamas eismą, privalo:

6.1. vilkėti ryškiaspalvę aprangą su šviesą atspindinčiais elementais;

6.2. naudotis skrituliu su raudonu atšvaitu arba reguliuotojo lazdele;

6.3. duoti aiškius signalus, nustatytus Kelių eismo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“;

6.4. nepalikti darbo vietos, kai eismas yra sustabdytas, kol jo nepakeičia kitas reguliuotojas.

7. Reguliuotojai reikalingi kelių ruožuose, kuriuose:

7.1. atliekami kelių taisymo darbai, kur periodiškai stabdomas eismas tai viena, tai kita važiavimo kryptimi ir kur eismo nereguliuoja įrengti šviesoforai;

7.2. eismas yra intensyvus ir gali susidaryti transporto grūstys;

7.3. būtina reguliuoti eismą, kad būtų išvengta eismo sutrikdymo.

8. Reguliuotojas, reguliuodamas eismą, turi pasirinkti tokią stovėjimo vietą, kad:

8.1. būtų gerai matomas vairuotojams;

8.2. neužstotų kelio ženklų ir kitų techninių eismo organizavimo priemonių;

8.3. kilus pavojui turėtų galimybę (vietos) atsitraukti iš darbo vietos.

9. Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui reguliuotojo darbo vieta turi būti apšviesta.

10. Taisomam kelio ruožui, kuriame eismą reguliuoja reguliuotojas, aptverti naudojami kelio ženklai, kelio ženklinimas, aptvarai, atitvarai ir kitos techninės eismo organizavimo priemonės turi atitikti galiojančius teisės aktus.

11. Jeigu eismą reguliuoja du reguliuotojai, kurie negali matyti vienas kito, tai jie tarpusavyje turi bendrauti naudodami radijo ryšio ar kitas ryšio priemones.

12. Artėjant prie kelio ruožo, kuriame vyksta kelio darbai ir eismą reguliuoja reguliuotojas, transporto priemonių greitis turi būti apribotas iki 50 km/val., o prireikus iki mažesnio greičio.

_________________