PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO PROJEKTų IR ŠIOS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje REIKALAVIMų paTVIRTINIMO

 

2018 m. lapkričio 9 d. Nr. A-768(4.1E)

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 12 straipsnio 7 dalimi ir Išorinės reklamos įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo“, 20.4 papunkčiu,

t virtinu Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektus ir šios išorinės reklamos įrengimo Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje reikalavimus (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                           Rimantas Pauža

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. A-768(4.1E)

 

tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektai ir šios išorinės reklamos įrengimo panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje reikalavimai

 

I SKYRIUS

tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo

projektŲ TIPAI IR TURINYS

 

1. Tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektai ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimai (toliau – reikalavimai) skirti pareiškėjams (fiziniams ir juridiniams asmenims), pageidaujantiems įrengti Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje tipinio dydžio ir turinio išorinę reklamą. Šios tipinės reklamos įrengiamos be projekto. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio, turinio iškaba, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir derinamas teisės aktų nustatyta tvarka.

2. Numatytos trijų dydžių horizontalios tipinio dydžio ir turinio iškabos, kiekviena dviejų spalvų. Iškabos pagal tipinio turinio sudėtį skirstomos taip:

2.1. su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu ir darbo laiku;

2.2. tik įmonės ir (ar) veiklos pavadinimu.

3. Iškabos pagal spalvą skirstomos taip:

3.1. pilkos (sidabrinė) – naudojamas tipas P;

3.2. gelsvos (šampano gelsva) – naudojamas tipas G.

4. P tipas:

 

Tipų grupė

Spalva

Dydis, mm

Tipo Nr.

Trumpas turinio aprašymas

P

Pilka (sidabrinė, silpnai braižyta, matinė)

600 x 180

P 1.1.

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (mažosios raidės, raidžių aukštis 25 mm)

P 1.2.

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi (didžiosios raidės, raidžių aukštis 32 mm)

360 x 100

P 2.

su įmonės pavadinimu (mažosios raidės, raidžių aukštis 16 mm)

460 x 140

P 3.1.

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (mažosios raidės, raidžių aukštis 18 mm)

P 3.2.

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi (didžiosios raidės, raidžių aukštis 23 mm)

 

5. G tipas:

Tipų grupė

Spalva

Dydis, mm

Tipo Nr.

Trumpas turinio aprašymas

G

Gelsva (šampano gelsva, silpnai braižyta, matinė)

600 x 180

G 1.1.

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (mažosios raidės, raidžių aukštis 25 mm)

G 1.2.

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi (didžiosios raidės, raidžių aukštis 32 mm)

360 x 100

G 2.

su įmonės pavadinimu (mažosios raidės, raidžių aukštis 16 mm)

460 x 140

G 3.1.

su ženklu (logotipu), įmonės pavadinimu, darbo laiku (mažosios raidės, raidžių aukštis 18 mm)

G 3.2.

su įmonės pavadinimu ar veiklos rūšimi (didžiosios raidės, raidžių aukštis 23 mm

 

6. Kiekvienoje tipinėje iškaboje tekstas gali būti rašomas vienu iš pateiktų šriftų (vienoje tipinėje iškaboje galima naudoti tik vieną pasirinktą šriftą):

6.1. Time New Roman;

6.2. Calibri-Normal;

6.3. HP Simplified-Normal;

6.4. Arial.

7. Jei įmonės pavadinimas ir (ar) veiklos rūšies pavadinimas netelpa nurodytame langelyje, reikia sumažinti tarpus tarp raidžių (ženklų) ir žodžių arba rinktis kitą iškabos dydį. Raidžių ir kitų ženklų dydis (aukštis) privalo būti nurodyto aukščio, t. y. šrifto mažinti negalima. Tekstas iškabose rašomas tamsiai pilka spalva, atitikmuo – RAL 7021. Įmonės ženklą (logotipą) rekomenduojama pasirinkti vienspalvį arba tamsiai pilkos spalvos.

8. Įmonės ženklas (logotipas) turi būti projekte nurodytame langelyje, t. y. negali būti didesnis nei nurodyta, taip pat nerekomenduojama jo mažinti.

9. Rinkdamasis tekstą ir kitą grafinę informaciją pareiškėjas, o gamintojai, gamindami reklamas, privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, kitų su reklama susijusių įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų, kitų teisės norminių aktų ir šių reikalavimų.

10. Kilus neaiškumams dėl norimos pateikti informacijos tipinėje reklamoje, reikia konsultuotis su Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyrio vyriausiąja specialiste (kalbos tvarkytoja) dėl teksto kalbos arba su Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vyriausiuoju dizaino specialistu – dėl vaizdo, reklamos priemonių tipo, vietos parinkimo.

11. Pareiškėjas turi turėti nekilnojamojo turto objekto savininko (-ų) ir (ar) bendraturčių sutikimą įrengti tipinę iškabą ant šio nekilnojamojo turto fasado.

 

II SKYRIUS

REKLAMOS MEDŽIAGOS, TVIRTINIMAS

 

12. Tvirtinimo elementai dedami ant kiekvieno kampo. Reklama tvirtinama metaliniais inkarais.

13. Tipinės reklamos priemonės turi būti gaminamos iš aliuminio, plastiko, aliuminio kompozicinių plokščių, atsparių klimato sąlygoms: šalčiui, karščiui ir ultravioletinių spindulių poveikiui (rekomenduojama naudoti fasadui skirtas kompozicines gamyklines plokštes iš ES).

14. Visoms iškaboms gamintojas turi suteikti ne mažiau kaip 3 metų garantiją (tvirtinimui, medžiagoms ir spausdinimui naudojant lauke); iškaboms gaminti naudoti tik kokybiškas, ilgaamžes medžiagas (neblunkančias ir nekeičiančias spalvos, gamyklines, tinkamas naudoti lauke); gaminant iškabas galimi nežymūs techniniai detalių pakeitimai, jei jie nekeičia bendro iškabos dizaino sprendinių ir yra racionalūs.

 

III SKYRIUS

REKLAMOS PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS

 

15. Numatyta, kad konkrečią tipinės reklamos įrengimo vietą pasirenka pareiškėjas, kuris kreipėsi ir kuriam (fiziniam ar juridiniams asmeniui) buvo suteiktas leidimas įrengti konkretaus tipo reklamą. Visais atvejais prieš įrengiant iškabas reikia derinti su statinio savininku ar bendrasavininkiais, su Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyrio vyriausiąja specialiste (kalbos tvarkytoja) ir su Savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir architektūros skyriaus vyriausiuoju dizaino specialistu ir gauti jų rašytinius pritarimus.

16. Įrengiant tipinio dydžio ir turinio iškabas vadovautis šiais reikalavimais ir pagrindiniais principais:

16.1. viena įmonė gali turėti vieną iškabą ant fasado prie įėjimo;

16.2. prie vieno įėjimo durų (vartų) turi būti įrengiamos vienodo dydžio iškabos;

16.3. jei vienoje įėjimo durų (vartų) pusėje jau įrengta iškaba ar jų grupė, kitoje pusėje turi būti įrengiamos tokio paties aukščio iškabos;

16.4. visos iškabos turi būti kabinamos grupėmis, tarp iškabų tarpai turi būti vienodi;

16.5. prie vieno įėjimo turi būti įrengiamos vienodo tipo iškabos (P arba G);

16.6. jei prie gretimų durų į statinį jau įrengtos tipinio dydžio ir turinio iškabos, rekomenduojama pasirinkti to paties tipo iškabas;

16.7. iškabos turi būti parenkamos mažesnės nei tarplangis ar pan., nuo kraštų turi būti paliekami mažiausiai 5 cm;

16.8. iškabos turi būti kabinamos horizontaliai, turi būti paliekama vietos kitų įmonių (jei yra daugiau įmonių pastate) iškaboms;

16.9. iškabos turi būti įrengiamos žemiau durų (vartų) viršaus, bet ne aukščiau kaip 2,1 m ir ne žemiau kaip 1,2 m nuo dangos ar grunto paviršiaus;

16.10. jei statinio fasadas (siena) yra raštuotas, dalytas juostomis ir (ar) kitaip dekoruotas, rekomenduojama ieškoti kitos vietos tipinio dydžio ir turinio iškabai tvirtinti. Draudžiama kabinti iškabas ant pastato fasado (statinio sienos) architektūrinių detalių: stulpų, karnizų, portalų, langų ir durų apvadų, langinių, architektūros skaidymo linijų ar panašiai;

16.11. pilkos (P tipo) iškabos arba gelsvos (G tipo) iškabos turi būti pasirenkamos pagal pastato spalvas: jei vyrauja šilti atspalviai, parenkamos G tipo, jei šalti – P tipo iškabos.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio, turinio ir formos reklama, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir derinamas Leidimų įrengti išorinę reklamą Panevėžio misto savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

18. Ginčai tarp pareiškėjų, leidimų turėtojų ir išorinės reklamos kontrolę vykdančių institucijų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.

19. Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje išorinės reklamos įrengimo reikalavimų laikymąsi pagal kompetenciją prižiūri Teisės ir viešosios tvarkos skyriaus specialistai.

_____________