VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL regioninių atliekų tvarkymo centrų ir bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio valdytojų

investicijų VERTINIMO IR DERINIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOJE TVARKOS APRAŠo patvirtinimo

 

2022 m. gruodžio 30 d. Nr. O3E-1802

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2021 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 2, 112, 12, 28, 30, 301, 302, 351 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 251, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 straipsniais, septintuoju1 ir septintuoju2 skirsniais įstatymo Nr. XIV-875 4 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 251 straipsnio 1 dalies 5 punktu ir atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Atliekų reguliavimo skyriaus 2022 m. gruodžio 16 d. pažymą Nr. O5E-1425 „Dėl Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 pakeitimo ir papildymo įstatymo Nr. XIV-875 įgyvendinamųjų teisės aktų patvirtinimo“, Taryba n u t a r i a:

1Patvirtinti Regioninių atliekų tvarkymo centrų ir bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio valdytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d. 

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                 Renatas Pocius13

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos

2022 m. gruodžio 30 d. nutarimu Nr. O3E-1802

 

 

regioninių atliekų tvarkymo centrų ir bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio valdytojų

investicijų VERTINIMO IR DERINIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I skyrius

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Regioninių atliekų tvarkymo centrų ir bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio valdytojų investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja regioninių atliekų tvarkymo centrų (toliau – RATC) ir bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio valdytojų (toliau – Įrenginio valdytojai) planuojamų vykdyti, vykdomų ar įvykdytų investicijų, susijusių su reguliuojama veikla, vertinimo ir derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje (toliau – Taryba) ir įvykdytų investicijų kontrolės tvarką.

2.    Tvarkos aprašo tikslas – nustatyti skaidrumo, objektyvumo ir nediskriminavimo principais bei investicijų efektyvumo, atsipirkimo laikotarpio ir pagrįstumo įvertinimo kriterijais paremtą investicijų vertinimo ir derinimo tvarką.

3.    Tvarkos aprašas taikomas Tarybos reguliuojamiems RATC ir Įrenginio valdytojams.

4.    Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1.   Bendrai derinamų investicijų sąrašasRATC ir Įrenginio valdytojų investicijų vertinimo ir derinimo Taryboje tvarkos aprašo IV skyriaus reikalavimus atitinkantis RATC ar Įrenginio valdytojų parengtas dokumentas, kuriame nurodytos planuojamos ir (ar) faktinės metinės investicijos su konkrečiu pagal vienodus turto vienetus sugrupuotų objektų sąrašu, investicijų projektams įgyvendinti reikalingi finansavimo šaltiniai;

4.2.   Finansinė grynoji investicijos dabartinė vertė (FGDV) – diskontuoto pinigų srauto (investicijų, reguliuojamosios veiklos investicijų likutinės vertės ir grynųjų veiklos pajamų suma) per projekto ataskaitinį laikotarpį suma, kuri parodo, kaip projekto grynųjų veiklos pajamų srautas per projekto ataskaitinį laikotarpį, skaičiuojant šios dienos pinigų verte, padengia investicijas;

4.3.   Finansinė vidinė investicijos grąžos norma (FVGN) – diskonto norma, kuriai esant diskontuotų investicijų vertė per projekto ataskaitinį laikotarpį, išreikštą metais, lygi diskontuotai grynųjų pinigų srautų vertei, t. y. diskonto norma, kurią pritaikius FGDV = 0;

4.4.   Grynosios pajamos – investicijos sąlygotų veiklos pajamų ir veiklos išlaidų ir išlaidų, patiriamų iš dalies arba visiškai pakeičiant, arba pagerinant ilgalaikį turtą, į kurį buvo investuotos konkretaus investicijų projekto lėšos, sumų per tą patį laikotarpį aritmetinis skirtumas;

4.5.   Grynųjų pinigų srautas – investicijos sąlygotų teigiamų ir neigiamų pinigų srautų suma kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais;

4.6.   Investicija – lėšų ir (arba) teisės aktų nustatyta tvarka įvertinto reguliuojamos veiklos materialiojo, nematerialiojo ir finansinio turto įdėjinys, kuris investuojamas, siekiant ilguoju laikotarpiu, minimaliomis sąnaudomis užtikrinti vartotojui patikimą reguliuojamos paslaugos teikimą, iš investavimo objekto gauti protingumo kriterijų atitinkančios investicijų grąžos ir (ar) pajamų, taip pat užtikrinti valstybės nustatytų užduočių ir (ar) programų įgyvendinimą;

4.7.   Investicijos nauda komunalinių atliekų tvarkymo ir komunalinių atliekų deginimo paslaugos vartotojams, RATC ar Įrenginio valdytojams (IN) – FGDV ir investicijos sąlygoto komunalinių atliekų tvarkymo ir komunalinių atliekų deginimo paslaugos paslaugų vartotojų diskontuotų išlaidų už komunalinių atliekų tvarkymą ir komunalinių atliekų deginimą sumažėjimo per projekto ataskaitinį laikotarpį suma;

4.8.   Investicijos projektas – dokumentas, kuriuo finansiškai, ekonomiškai, techniškai ir socialiai pagrindžiami investavimo tikslai, įvertinama investicijos grąža ir kiti RATC ar Įrenginio valdytojų investicijų vertinimo ir derinimo Taryboje tvarkos apraše numatyti efektyvumo rodikliai, nurodomi investicijai įgyvendinti reikalingi finansavimo šaltiniai ir terminai;

4.9.   Atliekų prevencijos ir tvarkymo prioritetai – svarbiausi Valstybinio atliekų prevencijos ir tvarkymo 2021–2027 metų plano,  patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. birželio 1 d. nutarimu Nr. 573 (toliau – Atliekų prevencijos planas) ir Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme įtvirtinti tikslai, plėtros kryptys, saugumo ir patikimumo reikalavimai, kuriuos nustato Lietuvos Respublikos Seimas arba Lietuvos Respublikos Vyriausybė;

4.10. Projekto ataskaitinis laikotarpis – metų, kuriems pateikiamos projekto investicijų, veiklos išlaidų, veiklos pajamų, mokesčių, finansavimo bei socialinės-ekonominės naudos (žalos) prognozės, skaičius. Atliekant finansinį vertinimą, prielaidos vertinamos ir skaičiavimai atliekami projekto ataskaitiniam laikotarpiui, kuris lygus investicija sukuriamo turto eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 25 metai. Jei investuojama į infrastruktūrą, kurios sudedamųjų dalių eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpiai yra skirtingi, projekto ataskaitinio laikotarpio trukmė metais yra lygi infrastruktūros sudedamųjų dalių svertinio nusidėvėjimo vidurkiui, matematiškai suapvalintam iki sveikojo skaičiaus, bet ne ilgesnė nei 25 metai;

4.11. Reguliuojamoji likutinė vertė – suma, kuri apskaičiuojama prie ilgalaikio materialiojo ar nematerialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas reguliuojamojoje apskaitoje įvertintas turto vertės pokyčių sumas ir atimant reguliuojamojoje apskaitoje įvertintą sukauptą nusidėvėjimo ar amortizacijos sumą;

4.12. Turto atnaujinimas – investicija į ilgalaikį turtą baigiantis jo ar jį sudarančių dalių fizinio ar techninio nusidėvėjimo laikotarpiui, kuria siekiama atkurti atiduodant turtą eksploatuoti buvusias jo funkcines savybes ir (ar) remontas, didinantis ilgalaikio materialiojo turto vertę, kuriuo siekiama pailginti jo naudingo tarnavimo laiką ir (ar) pagerinti jo naudingąsias  savybes;

4.13. Turto modernizavimasinvesticija į ilgalaikį turtą, kuria siekiama pailginti jo naudingo tarnavimo laiką ir (ar) pagerinti kokybines savybes, pritaikant ir (ar) įdiegiant naujas technologijas.

5.    Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose RATC ir Įrenginio valdytojų veiklą.

 

II skyrius

teikiamos derinti investicijos

 

6.    Taryboje derinamos investicijos skirstomos:

6.1.   pagal apimtis:

6.1.1.  investicijos, susijusios su naujų objektų statyba, esamų objektų atnaujinimu ir (ar) modernizacija (investicijos tipas nustatomas pagal pirminę investicijos paskirtį):

6.1.1.1.   Įrenginio valdytojų atveju – investicijos, kurių vertė yra 5 mln. Eur ir didesnė; RATC atveju – investicijos, kurių vertė yra 1 mln. Eur ir didesnė;

6.1.1.2.   Įrenginio valdytojų atveju – investicijos, kurių vertė yra nuo 1 mln. Eur iki 5 mln. Eur; RATC atveju – investicijos, kurių vertė yra nuo 0,2 mln. Eur iki 1 mln. Eur;

6.1.1.3.   Įrenginio valdytojų atveju – investicijos, kurių vertė yra iki 1 mln. Eur; RATC atveju – investicijos, kurių vertė yra iki 0,2 mln. Eur;

6.1.2bendrai derinamų investicijų sąrašas – jį sudaro RATC, Įrenginio valdytojų reguliuojamos veiklos investicijos kilnojamojo inventoriaus vienetams, kurių vertė neviršija 3 tūkst. Eur, taip pat investicijos, skirtos įmonių bendrosioms personalo reikmėms, įmonių valdomų teritorijų ar įrenginių tvarkymui, kai investicijos metu įsigyjami atskiri turto vienetai;

6.2.   pagal grupes:

6.2.1.  metinės investicijos;

6.2.2.  investicijos, atliekamos Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšomis;

6.2.3 investicijos, kurių įgyvendinimas trunka ilgiau kaip metus.

 

III skyrius

INVESTICIJŲ DERINIMAS

 

7.    RATC ir Įrenginio valdytojai Tvarkos aprašo 6.1.1.1 papunktyje nurodytų investicijų derinimui Tarybai pateikia šiuos dokumentus:

7.1.   prašymą derinti investicijų projektą, pasirašytą juridinio asmens vadovo, nurodant atsakingus asmenis, kurie rengė investicijų projektą, jų ryšio duomenis (telefono numerius, elektroninio pašto adresus);

7.2.   galimybių studiją ir (arba) investicijų projektą, kuriame turi būti:

7.2.1.  įvadas ir investavimo tikslai;

7.2.2.  investicijos pagrindimas. Įrenginio valdytojų atveju turi būti užpildytos Tvarkos aprašo 3 priedo 1–3 lentelės, kurios atitinka pagal temą teikiamas derinti investicijas. RATC atveju turi būti užpildytos Tvarkos aprašo 5 priedo 1–3 lentelės, kurios atitinka pagal temą teikiamas derinti investicijas;

7.2.3.  investicijos įgyvendinimo alternatyvų įvertinimas ir optimalaus sprendimo pasirinkimas (komunalinių atliekų tvarkymo ir deginimo veiklai, taip pat investicijų, skirtų nudėvėto ilgalaikio turto atnaujinimui, įgyvendinimo alternatyvų įvertinimas ir (arba) optimalaus sprendimo pasirinkimas);

7.2.4.  detalus pasirinktų investicijų įgyvendinimo optimalaus sprendimo apibūdinimas ir investicijos įgyvendinimo planas bei grafikas;

7.2.5.  nurodytas lėšų ir kitų išteklių poreikis, būtinas investicijoms įgyvendinti;

7.2.6.  finansinis investicijos pagrindimas Tvarkos aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka:

7.2.6.1.   finansinės grynosios dabartinės vertės (FGDV) skaičiavimas;

7.2.6.2.   finansinės vidinės grąžos normos (FVGN) skaičiavimas;

7.2.6.3.   įmonės finansinio pajėgumo įgyvendinant investiciją užtikrinimas.

7.2.7.  ekonominis investicijos įvertinimas Tvarkos aprašo VII skyriuje nustatyta tvarka:

7.2.7.1.   investicijos įtakos reguliuojamajai kainai skaičiavimas;

7.2.7.2.   investicijos naudos komunalinių atliekų tvarkymo ir komunalinių atliekų deginimo paslaugos vartotojams, RATC ar Įrenginio valdytojui (IN) skaičiavimas.

7.2.8.  RATC ar Įrenginio valdytojų investicijų rizikos (jautrumo) analizė ir įvertinimas pagal nurodytas prielaidas:

7.2.8.1.   investicijų grąža apskaičiuojama pagal Komunalinių atliekų tvarkymo regioninių kainų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2022 m. d. nutarimu Nr. O3E- „Dėl Komunalinių atliekų tvarkymo regioninių kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Regioninių kainų metodika) ir Po rūšiavimo likusių, perdirbti ir pakartotinai panaudoti netinkančių energetinę vertę turinčių komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainio viršutinės ribos nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2022 m.  d. nutarimu Nr. O3E- „Dėl po rūšiavimo likusių, perdirbti ir pakartotinai panaudoti netinkančių energetinę vertę turinčių komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainio viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Deginimo įkainio metodika) nuostatas;

7.2.8.2.   nusidėvėjimo sąnaudos;

7.2.9.  Įrenginio valdytojai pateikia investicijų sumos paskirstymą tarp šilumos gamybos, atliekų deginimo ir elektros gamybos veiklų;

7.2.10.    RATC pateikia investicijų sumos paskirstymą tarp reguliuojamų ir nereguliuojamų veiklų, kaip tai nustatyta Regioninių kainų metodikoje;

7.2.11.    išvados;

7.2.12.    priedai;

7.3.   RATC ir Įrenginio valdytojai, atsižvelgdami į savo veiklos specifiką, gali pateikti ir kitą informaciją, kuri paaiškina investicijų projektą;

7.4.   pritrūkus investicijas pagrindžiančių dokumentų bei informacijos, Taryba turi teisę pareikalauti RATC ar Įrenginio valdytojų pateikti ir kitus investicijas pagrindžiančius dokumentus bei informaciją;

7.5.   RATC atveju, investicijoms, susijusioms su komunalinių atliekų tvarkymu, derinti teikiama juridinio asmens Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme ir (arba) juridinio asmens įstatuose nustatyta tvarka patvirtinta veiklos strategija, nurodanti, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra RATC patvirtintos veiklos strategijos dalis. Įrenginio valdytojų atveju pateikiama 5 priedo 5 lentelė;

7.6.   Aplinkos apsaugos agentūros (toliau – AAA) ir (arba) Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos (toliau – AAD) pagal suteiktus įgaliojimus išduotų dokumentų kopijos, jeigu jomis vadovaujantis atliekamos investicijos;

7.7.   jei teikiamas derinti įstatinio ar dalininkų kapitalo didinimo būdu RATC ar Įrenginio valdytojui akcininko ar dalininko į balansą perduotas arba savivaldybės perduotas valdyti nuomos pagrindu, panaudos ir patikėjimo teise ilgalaikis turtas, neatlygintinai kitų asmenų perduotas turtas, tokio turto suderinimui pateikia Tarybai užpildytą Tvarkos aprašo 5 priedo 4 lentelė ir pateikia Tarybos 2022 m.  d. nutarimo Nr. O3E-  „Dėl Atliekų tvarkymo sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Apskaitos atskyrimo aprašas) 39.12 papunktyje numatytus dokumentus (dokumentai teikiami tik tuo atveju, jeigu jie nepateikti teikiant metines reguliuojamosios veiklos ataskaitas);

7.8.   jei teikiamos derinti Tvarkos aprašo 6.1.1.1 papunktyje nurodytos investicijos, skirtos nenudėvėto ilgalaikio turto atnaujinimui, kartu su teikiamu derinti investicijų projektu RATC ar Įrenginio valdytojai turi nurodyti Tarybai atnaujinamo (keičiamo) turto tarnavimo laiką, kuris numatytas įrenginio gamintojo išduotame techniniame pase ir pateikti šio techninio paso kopiją, jei įmonė tokį pasą turi. Jeigu RATC ar Įrenginio valdytojai nepateikia įrenginio gamintojo išduoto techninio paso kopijos, atnaujinamo turto tarnavimo laikas atitinka Apskaitos atskyrimo apraše nurodytus turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus.

8.    RATC ar Įrenginio valdytojai Tvarkos aprašo 6.1.1.2 papunktyje nurodytų investicijų derinimui Tarybai pateikia šiuos dokumentus:

8.1.   Tvarkos aprašo 7.1, 7.2.1 ir 7.2.7.1 papunkčiuose nurodytą informaciją;

8.2.   dėl investicijos atsiradę sąnaudų pokyčiai (Įrenginio valdytojų atveju užpildamos 3 priedo 2 lentelė; RATC atveju – užpildamos 5 priedo 2 lentelė);

8.3.   įrangos, į kurią investuojama, bei įrangos, kurios eksploatacija dėl investicijos nutraukiama, svarbiausios techninės charakteristikos ir sudėtinės investicijos išlaidų dalys (Įrenginio valdytojų atveju užpildamos 3 priedo 1 ir 3 lentelės; RATC atveju – užpildamos 5 priedo 1–3 lentelės);

8.4.   investicijos įgyvendinimo alternatyvų įvertinimas ir (arba) optimalaus sprendimo pasirinkimas;

8.5.   investicijos į įrenginius, naudojamus šilumos, energijos arba materialiųjų produktų gamybos ir atliekų šalinimo bendrame technologiniame cikle derinamos vienu metu, juridinis asmuo pateikia investicijų sumos paskirstymą tarp šilumos, energijos arba materialiųjų produktų gamybos ir atliekų šalinimo veiklų; investicijų, kurioms įvykdyta viešųjų pirkimų (išskyrus mažos vertės viešuosius pirkimus) procedūra, viešų pirkimų dokumentų kopijas (pavyzdžiui, pirkimo-pardavimo sutartis, protokolas ir pan.), kuriose nurodytos investicijų sumos. Investicijų aprašyme turi nurodyti kuriai investicijai (ar investicijos daliai) įgyvendinti pasirašyta viešųjų pirkimų sutartis. Įrenginio valdytojams reikalavimas taikomas tik tuo atveju, jeigu įmonei taikomas viešųjų pirkimų teisinis reguliavimas.

8.6.   investicijų, kurios jau buvo anksčiau suderintos Tarybos ir teikiamos Tarybai iš naujo derinti dėl padidėjusios investicijų sumos, duomenys apie tai, ar investicijų metu nupirktos įrangos techninės ir ekonominės charakteristikos yra tokios pačios, kaip buvo nurodyta Tarybai teiktoje dokumentacijoje, kurios pagrindu buvo priimtas Tarybos investicijos suderinimas. Jei techninės ir (ar) ekonominės charakteristikos nėra tokios pačios, RATC ir Įrenginio valdytojai informuoja Tarybą, kokios charakteristikos skiriasi, kokie yra tų charakteristikų esami dydžiai ir kokie tų charakteristikų planuojami dydžiai buvo pateikti Tarybai dokumentacijoje, kurios pagrindu buvo priimtas Tarybos investicijos suderinimas;

8.7.   RATC atveju investicijoms, susijusioms su komunalinių atliekų tvarkymu, derinti teikiama juridinio asmens Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme ir (arba) juridinio asmens įstatuose nustatyta tvarka patvirtinta veiklos strategija, nurodanti, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra RATC patvirtintos veiklos strategijos dalis, nurodant, kurios strategijos dalis yra teikiama derinti investicija. Įrenginio valdytojų atveju pateikiama 5 priedo 5 lentelė;

8.8.   AAA ir (arba) AAD pagal suteiktus įgaliojimus išduotų dokumentų kopijos, jeigu jomis vadovaujantis atliekamos investicijos;

8.9.   jei teikiamas derinti įstatinio ar dalininkų kapitalo didinimo būdu akcininko ar dalininko į balansą perduotas arba savivaldybės perduotas valdyti nuomos pagrindu, panaudos ir patikėjimo teise ilgalaikis turtas, neatlygintinai kitų asmenų perduotas turtas, tokio turto suderinimui pateikia Tarybai užpildytą Tvarkos aprašo 5 priedo 4 lentelę ir pateikia Apskaitos atskyrimo aprašo 39.12 papunktyje numatytus dokumentus (dokumentai teikiami tik tuo atveju, jeigu jie nepateikti teikiant metines reguliuojamosios veiklos ataskaitas).

9.    RATC ir Įrenginio valdytojai Tvarkos aprašo 6.1.1.3 papunktyje nurodytų investicijų derinimui Tarybai pateikia šiuos dokumentus:

9.1.   Tvarkos aprašo 7.1, 7.2.1 ir 7.2.7.1 papunkčiuose nurodyta informacija;

9.2.   įrangos, į kurią investuojama, bei įrangos, kurios eksploatacija dėl investicijos nutraukiama, svarbiausios techninės charakteristikos ir sudėtinės investicijos išlaidų dalys (Įrenginio valdytojų atveju užpildamos 3 priedo 1 ir 3 lentelės; RATC atveju – užpildamos 5 priedo 1–3 lentelės);

9.3.   pateikia investicijų, kurioms įvykdyta viešųjų pirkimų (išskyrus mažos vertės viešuosius pirkimus) procedūra, viešų pirkimų dokumentų kopijas (pavyzdžiui, pirkimo–pardavimo sutartis, protokolas ir pan.), kuriose nurodytos investicijų sumos. Aprašyme turi nurodyti kuriai investicijai (ar investicijos daliai) įgyvendinti pasirašyta viešųjų pirkimų sutartis. Įrenginio valdytojams reikalavimas taikomas tik tuo atveju, jeigu įmonei taikomas viešųjų pirkimų teisinis reguliavimas.

9.4.   investicijų, kurios anksčiau buvo suderintos Tarybos ir teikiamos Tarybai iš naujo derinti dėl padidėjusios investicijų sumos, duomenys apie tai, ar investicijų metu nupirktos įrangos techninės ir ekonominės charakteristikos yra tokios pačios kaip buvo nurodyta Tarybai teiktoje dokumentacijoje, kurios pagrindu buvo priimtas Tarybos investicijos suderinimas. Jei techninės ir (ar) ekonominės charakteristikos nėra tokios pačios, RATC ir Įrenginio valdytojai informuoja Tarybą, kokios charakteristikos skiriasi, kokie yra tų charakteristikų esami dydžiai ir kokie tų charakteristikų planuojami dydžiai buvo pateikti Tarybai dokumentacijoje, kurios pagrindu buvo priimtas Tarybos investicijos suderinimas;

9.5.   RATC atveju investicijoms, susijusioms su komunalinių atliekų tvarkymu, derinti teikiama juridinio asmens Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme ir (arba) juridinio asmens įstatuose nustatyta tvarka patvirtinta veiklos strategija, nurodanti, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra RATC patvirtintos veiklos strategijos dalis, nurodant, kurios strategijos dalis yra teikiama derinti investicija. Įrenginio valdytojų atveju pateikiama 5 priedo 5 lentelė;

9.6.   AAA ir (arba) AAD pagal suteiktus įgaliojimus išduotų dokumentų kopijos, jeigu jomis vadovaujantis atliekamos investicijos;

9.7.   jei teikiamas derinti įstatinio ar dalininkų kapitalo didinimo būdu akcininko ar dalininko į juridinio asmens balansą perduotas arba savivaldybės perduotas valdyti nuomos pagrindu, panaudos ir patikėjimo teise ilgalaikis turtas, neatlygintinai kitų asmenų perduotas turtas, tokio turto suderinimui pateikia Tarybai užpildytą Tvarkos aprašo 5 priedo 4 lentelę ir pateikia visą informaciją apie ataskaitiniu laikotarpiu įneštą turtinį įnašą, kuriuo didinamas įstatinis kapitalas (sprendimo perduoti turtą kopija, turto vertinimo akto kopija, informacija apie turto būklę, likutinė vertė, likutinės vertės dalis, sukurta už Europos Sąjungos struktūrinių fondų, dotacijų lėšas ir ilgalaikio turto rūšims priskirtų ilgalaikio turto vienetų likutinė vertė ir kitus su turtinių įnašu susijusius duomenis), bei motyvuotu sprendimu nustatytus (numatomus taikyti) ilgalaikio turto vienetams nusidėvėjimo (amortizacijos) laikotarpius. Dokumentai teikiami tik tuo atveju, jeigu jie nepateikti teikiant metines reguliuojamosios veiklos ataskaitas;

10RATC ir Įrenginio valdytojų investicijos Tarybai teikiamos derinti bet kurioje įgyvendinimo stadijoje (prieš investicijų vykdymą, investicijų vykdymo metu ir įvykdžius investiciją), išskyrus Tvarkos aprašo 11 punkte nurodytus atvejus. Jei RATC ar Įrenginio valdytojai nesikreipia į Tarybą dėl jau Tarybos suderintos investicijos pakartotinio derinimo, dėl investicijos sumos ar techninių sprendimų pasikeitimo, tai suprantama, kad įvykdytos investicijos techninės ir ekonominės charakteristikos yra tokios, kokios buvo nurodytos Tarybai teiktoje dokumentacijoje, kurios pagrindu buvo priimtas Tarybos investicijos suderinimas, išskyrus atvejus, jei įmonė, įvykdžiusi investiciją, papildomai nurodo Tarybai kitaip.

11.  RATC ir Įrenginio valdytojų ataskaitinio laikotarpio (paskutiniai kalendoriniai metai iki artimiausio ateinančio reguliuojamos kainos derinimo, nustatymo ar koregavimo duomenų vėliausio pateikimo termino Tarybai) faktiškai įvykdytos investicijos Tarybai teikiamos derinti vienu metu vieną kartą per metus ne vėliau kaip iki reguliuojamos kainos artimiausio planuojamo derinimo, koregavimo ar nustatymo duomenų pateikimo termino. Planuojamos ateinančių metų (kalendoriniai metai, kurių metu yra artimiausio ateinančio reguliuojamos kainos derinimo, nustatymo ar koregavimo vėliausio duomenų pateikimo termino Tarybai) arba trejų metų regioninės kainos reguliavimo laikotarpio Tvarkos aprašo 6.1.1 papunktyje  nurodytos investicijos gali būti teikiamos Tarybai derinti kartu su ataskaitinio laikotarpio investicijomis. Planuojamos investicijos, kurias numatoma finansuoti ES struktūrinių fondų lėšomis, teikiamos derinti nelaukiant, kol bus teikiami artimiausi reguliuojamos kainos derinimo, nustatymo ar koregavimo dokumentai.

 

IV SKYRIUS

BENDRAI DERINAMŲ INVESTICIJŲ SĄRAŠO DERINIMAS

 

12RATC ir Įrenginio valdytojai teikia Tarybai bendrai derinamų investicijų sąrašą su konkrečiu objektų (turto) sąrašu, užpildant atitinkamą Tvarkos aprašo priedą (RATC atveju užpildomas Tvarkos aprašo 2 priedas; Įrenginio valdytojų atveju – užpildomas 4 priedas).

13RATC ir Įrenginio valdytojai, teikdama bendrai derinamų investicijų sąrašą, turi nurodyti šią informaciją, susijusią su bendrai derinamų investicijų sąraše esančių investicijų paskirtimi:

13.1. numatytų investicijų vertė, investavimo tikslai;

13.2. investicijų įtakos reguliuojamajai kainai skaičiavimas;

13.3. RATC atveju investicijoms, susijusioms su komunalinių atliekų tvarkymu, derinti teikiama juridinio asmens Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme ir (arba) juridinio asmens įstatuose nustatyta tvarka patvirtinta veiklos strategija, nurodanti, kad teikiamos Tarybai derinti investicijos yra RATC patvirtintos veiklos strategijos dalis, nurodant, kurios strategijos dalis yra teikiama derinti investicija. Įrenginio valdytojų atveju pateikiama 5 priedo 5 lentelė.

14RATC ir Įrenginio valdytojų bendrai derinamų investicijų sąrašas Tarybai teikiamas derinti vienu metu vieną kartą per metus iki reguliuojamos kainos derinimo, koregavimo ar nustatymo duomenų pateikimo.

15Taryba įvertina RATC ir Įrenginio valdytojų pateiktą bendrai derinamų investicijų sąraše numatytų investicijų daromą įtaką reguliuojamai kainai atitinkamai pagal Regioninių kainų metodikos ir Deginimo įkainio metodikos nuostatas.

16.  Bendrai derinamų investicijų sąrašo investicijoms Tvarkos aprašo VI ir VII skyrių reikalavimai netaikomi.

 

v SKYRIUS

INVESTICIJŲ VERTINIMO TARYBOJE REIKALAVIMAI

 

17.  Pagal apimtis ir paskirtį investicijos išskiriamos į grupes, kurioms taikomi skirtingi investicijų projektų pateikimo reikalavimai. Investicijų grupės ir reikalavimai nurodyti Tvarkos aprašo II ir III skyriuose.

18Taryba, atsižvelgdama į investicijos svarbą visai sistemai, investicijos paskirtį ir objektą, į kurį investuojama, turi teisę pareikalauti regioninių atliekų tvarkymo centrų, bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio valdytojų pagal Tvarkos aprašo III skyriaus reikalavimus iš bendrai derinamų investicijų sąrašo derinti atskiras investicijas.

19.  RATC ar Įrenginio valdytojai, teikdami derinti Tvarkos aprašo 6.1.1.1 papunktyje nurodytas investicijas, pateikia keletą (ne mažiau kaip dvi) galimų investicijų įgyvendinimo alternatyvų. Kartu su investicija pateikiamas šių alternatyvų palyginimas ir įvertinimas. Jeigu investicija negali turėti alternatyvų, įmonė tą turi paaiškinti ir pagrįsti investicijos projekte.

20.  RATC ar Įrenginio valdytojų keliamų prielaidų, kad numatyta investicija nebus įgyvendinta, analizė nelaikoma galima investicijos įgyvendinimo alternatyva. Vertinant kiekvieną alternatyvą turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai.

21.  Investicijų projekte naudojami duomenys ir prielaidos turi būti tinkamai pagrįstos, planuojami rezultatai – realūs ir pasiekiami. Investicijų projekto skaičiavimuose turi būti numatytos visos investicijos pajamos ir investicijos įgyvendinimui būtinos išlaidos:

21.1. eksploatacinės sąnaudos: einamojo remonto ir eksploatavimo sąnaudos darbui apmokėti, įmokos socialiniam draudimui, sąnaudos technologinėms reikmėms;

21.2. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, skaičiuojamos pagal Apskaitos atskyrimo aprašo reikalavimus;

21.3. skolinto kapitalo kaina skaičiuojama pagal Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos, patvirtintos Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“, principus;

21.4. sąnaudos mokesčiams už turtą ir kitos mokesčių sąnaudos skaičiuojamos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais;

21.5. kitos investicijų pajamos ir investicijų įgyvendinimui būtinos išlaidos.

22Su investicijos įgyvendinimu susijusios darbo užmokesčio sąnaudos gali būti priskiriamos konkrečia investicija sukuriamo turto vertei tik tuo atveju, jeigu šios sąnaudos nėra įtrauktos į reguliuojamą kainą.

23RATC ar Įrenginio valdytojams pateikus derinti Tvarkos aprašo 6.1.1.1 papunktyje nurodytas investicijas, skirtas nenudėvėto ilgalaikio turto atnaujinimui, atnaujinamo (keičiamo) turto likutinė vertė negali būti priskirta reguliuojamų paslaugų (produkto) turto bazei.

24.  Tais atvejais, kai turtas pripažįstamas netinkamu naudoti dėl nuo RATC ar Įrenginio valdytojų nepriklausančių priežasčių (force majeure) arba tokios investicijos finansinio vertinimo rodikliai atitinka Tvarkos aprašo VI skyriuje numatytas sąlygas ir investicija mažina reguliuojamą kainą esamiems vartotojams (įskaičiavus ir nenudėvėto turto likutinę vertę), nenudėvėta vertė gali būti priskirta reguliuojamų paslaugų (produktų) turto bazei.

25.  RATC ar Įrenginio valdytojai investicijas, finansuojamas ES struktūrinių fondų lėšomis, gali teikti derinti nelaukiant, kol bus teikiami artimiausi reguliuojamos kainos derinimo, nustatymo ar koregavimo dokumentai.

26Jei RATC ar Įrenginio valdytojų teikiamų Tarybai suderinti investicijų įgyvendinimas trunka ilgiau kaip metus, tokių investicijų duomenys pateikiami už visą investiciją iš karto, neskaidant jos vertės į atskiras dalis, ir Taryba sprendžia dėl visos investicijos, nepriklausomai nuo jos įgyvendinimo laikotarpio, derinimo.

27.  Tvarkos aprašo 19 punkte nurodytos ES struktūrinių fondų lėšomis nefinansuojamos ūkio subjektų investicijos, kurių suderinimui Taryboje neteikiamas investicijų įgyvendinimo alternatyvų įvertinimas, teikiamos Tarybai derinti tik šias investicijas įgyvendinus.

28RATC ar Įrenginio valdytojų vykdomos investicijos pagal pirminę investicijos paskirtį skirstomos į tipus:

28.1. investicijos, atliekamos Atliekų prevencijos ir tvarkymo prioritetams įgyvendinti, taip pat investicijos, kurios galiojančiuose teisės aktuose yra nurodytos kaip privalomos atlikti;

28.2. investicijos esamos infrastruktūros atnaujinimui;

28.3. investicijos esamos infrastruktūros modernizacijai;

28.4. kitos reguliuojamai veiklai vykdyti būtinos investicijos.

29.  Investicijos skirstomos į efektyvias ir neefektyvias:

29.1. efektyvios RATC ar Įrenginio valdytojų investicijos yra tokios, kurios tenkina Tvarkos aprašo 1 priedo lentelės 1 eilutėje nurodytus kriterijus;

29.2. neefektyvios investicijos yra tokios, kurios netenkina Tvarkos aprašo 29.1 papunktyje nustatytų reikalavimų.

30 Neefektyvios investicijos turi būti pagrįstos atitinkamais galiojančių teisės aktų reikalavimais arba pačių ūkio subjektų. Neefektyvios investicijos gali būti:

30.1. Atliekų prevencijos ir tvarkymo prioritetams įgyvendinti, bei investicijos, kurios galiojančiuose teisės aktuose yra nurodytos kaip privalomos atlikti;

30.2. kitos neefektyvios strateginės svarbos investicijos, kurių būtinumą RATC ar Įrenginio valdytojas įrodo Tarybai, teikdama investiciją pagrindžiančią informaciją Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

FINANSINIS INVESTICIJŲ PAGRINDIMAS

 

31.  Investicijos vertinamos pagal investicijų projekte numatytus rodiklius (atskirai nuo kitos įmonės veiklos).

32.  Finansinė investicijos analizė įvertina pajamas ir išlaidas per projekto ataskaitinį laikotarpį, parodo investicijos finansinį gyvybingumą. Finansinei investicijos analizei pagal Tvarkos aprašo 6 priedą parengiama investicijos pinigų srautų prognozė ir suskaičiuojami finansiniai rodikliai: finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV) ir finansinė vidinė grąžos norma (FVGN).

33Atliekant investicijų finansinę analizę:

33.1. investicijos, pajamos ir išlaidos vertinamos be infliacijos poveikio.

33.2. Tvarkos aprašo 1  priedo lentelės 1 ir 2 eilutėse nurodytų RATC ar Įrenginio valdytojų investicijų, planuojamų finansuoti iš ES struktūrinių fondų, dotacijų ir subsidijų ir joms prilygintų lėšų, pradinės investicijos dydis nustatomas įvertinant (atimant) Tarybos suskaičiuotą ES fondų, dotacijų ir subsidijų ir joms prilygintų lėšų minimalią dalį, kuriai esant, šių investicijų finansinė grynoji dabartinė vertė yra didesnė už nulį ir investicijų poveikis reguliuojamai kainai yra mažinantis. Nurodytų RATC ar Įrenginio valdytojų investicijų derinimo nutarimuose įrašoma pastaba, kad investicijos derinamos su sąlyga, kad investicijos finansavimo struktūroje investicijos bus finansuojamos ES struktūrinių fondų, dotacijų ir subsidijų ir joms prilygintų lėšų suma, kuri nebus mažesnė už Tarybos suskaičiuotą ES struktūrinių fondų, dotacijų ir subsidijų ir joms prilygintų lėšų minimalią dalį. Nurodytų RATC ar Įrenginio valdytojų investicijų derinimo nutarimuose taip pat įrašoma pastaba, kad investicijos derinamos su sąlyga, kad investicijos finansavimo struktūroje naudojamos paskolos palūkanos bus lygios arba mažesnės už palūkanas, kurios nurodytos investicijos pagrindime, o likę paskolos duomenys bus tokie, kokie buvo nurodyti investicijos pagrindime;

33.3. visos prielaidos vertinamos ir skaičiavimai atliekami projekto ataskaitiniam laikotarpiui.

34.  Skaičiuojant RATC ar Įrenginio valdytojų investicijų finansinius ir ekonominius rodiklius, pinigų vertė laike nustatoma, taikant diskonto normą:

34.1. Finansinių rodiklių vertinimo atveju, pagal formulę:

 

k = Re × WE                                                                                                                                                              

 

kur:

k – diskonto norma, proc.;

Re – nuosavo kapitalo grąža, proc.;

WE – nuosavas kapitalas, vieneto dalimis, atitinkantis Investicijų grąžos normos nustatymo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“, nustatytą optimalią nuosavo kapitalo dalį;

 

34.2. Ekonominių rodiklių vertinimo atveju, diskonto norma yra lygi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtintai ir viešai skelbiamai socialinei diskonto normai, jei tokia norma nenustatyta, taikoma 5 proc. diskonto norma.

35.  Finansinė investicijų grynoji dabartinė vertė (FGDV) parodo investicijos naudą, skaičiuojant šios dienos pinigų verte. Finansinė grynoji dabartinė vertė skaičiuojama sudedant diskontuotą pinigų srautą per projekto ataskaitinį laikotarpį, įskaitant pradinės investicijos dydį pagal formulę:

 

kur

FGDV – finansinė investicijų grynoji dabartinė vertė, Eur;

CF – pinigų srautas atitinkamais metais, įskaitant pradinės investicijos dydį, Eur;

k – diskonto norma, proc.;

t – projekto ataskaitinio laikotarpio metai.

 

36.  Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) – tai diskonto norma, kai investicijų pajamos yra lygios investicijos išmokoms, t. y. FGDV = 0. Finansinė vidinė grąžos norma skaičiuojama pagal formulę:

kur:

CF – pinigų srautas atitinkamais metais, įskaitant pradinės investicijos dydį;

t – projekto ataskaitinio laikotarpio metai.

 

37.  Efektyvių investicijų, kurios generuoja pajamas, finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV) turi būti didesnė arba lygi nuliui, o finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) – ne mažesnė kaip RATC ar Įrenginio valdytojams nustatyta kapitalo grąžos norma.

38.  Finansinis investicijų pagrindimas teikiamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 1 priedu.

 

VII SKYRIUS

EKONOMINIS INVESTICIJŲ PAGRINDIMAS

 

39.  Ekonominis investicijų įvertinimas atliekamas skaičiuojant investicijų įtaką reguliuojamos kainai bei skaičiuojant investicijos naudą komunalinių atliekų tvarkymo ir komunalinių atliekų deginimo paslaugos vartotojams ir RATC ar Įrenginio valdytojams (IN). Ekonominis vertinimas teikiamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 1 priedu.

40.  Taryba įvertina RATC ar Įrenginio valdytojų investiciniame projekte atliktą investicijos įtakos reguliuojamai kainai skaičiavimą per visą investicijų sukurtos infrastruktūros numatyto eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpį. Investicijų įtaka kainai apskaičiuojama vadovaujantis Regioninių kainų metodikos ir Atliekų deginimo metodikos nuostatomis.

41.  Taryba, vertindama jai pateiktas derinti faktiškai atliktas investicijas, atsižvelgia į investicijoms įgyvendinti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka surengtų viešųjų pirkimų rezultatus. Taryba, esant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 105 straipsnyje nurodytoms aplinkybėms, į viešųjų pirkimų rezultatus neatsižvelgia ir faktiškai atliktų investicijų sumą vertina pagal investicijų projekto rengimo momentu įgyvendintus analogiškus ar panašius investicijų projektus bei pagal kitus informacijos šaltinius.

 

VIII SKYRIUS

INVESTICIJŲ SUDERINIMo reikalavimai

 

42Išnagrinėjusi RATC ar Įrenginio valdytojų prašymą ir įvertinusi pateiktą derinti investiciją, Taryba priima sprendimą dėl investicijų derinimo.

43Pateiktą prašymą derinti investiciją Taryba išnagrinėja ir sprendimą priima per 30 darbo dienų, jei pateiktas prašymas atitinka šio Tvarkos aprašo III, IV ir VIII skyriuose nustatytus reikalavimus, išskyrus RATC ar Įrenginio valdytojų prašymus pakartotinai derinti su Taryba jau suderintas investicijas, kurių vertė pasikeitė atlikus viešųjų pirkimų procedūras ar atlikus statybą ūkio būdu. Tokias investicijas Taryba išnagrinėja ir sprendimą priima per 20 darbo dienų, jei pateiktas prašymas apima tik pakartotinai teikiamas derinti su Taryba jau suderintas investicijas, kurių vertė pasikeitė atlikus viešųjų pirkimų procedūras (įskaitant atvejus, kai statyba vykdoma ūkio būdu), ir atitinka šio Tvarkos aprašo III, IV ir VIII skyriuose nustatytus reikalavimus. Taryba, gavusi prašymą derinti investiciją, esant poreikiui atlikti patikrinimą vietoje, prieš 5 darbo dienas informuoja RATC ar Įrenginio valdytojus apie atvykimą patikrinti į vietą. Jeigu pateikiami papildomi arba patikslinti dokumentai, terminas skaičiuojamas nuo papildomų arba patikslintų dokumentų gavimo dienos. RATC ar Įrenginio valdytojų prašymus derinti investicijas Taryba nagrinėja ir sprendimą priima dėl prašymuose pateiktų ataskaitinio laikotarpio ir planuojamų ateinančių metų investicijų (išskyrus investicijas vykdomas ES struktūrinių fondų lėšomis) derinimo vienu metu vieną kartą per metus.

44Taryboje įregistruoto prašymo nagrinėjimo metu RATC ar Įrenginio valdytojams keičiant (papildant) prašymo turinį, arba esant poreikiui gavus nepriklausomų ekspertų ar kitų institucijų išvadą, prašymo nagrinėjimo Taryboje pradžios data laikoma paskutinio papildomos medžiagos įregistravimo Tarybos dokumentų valdymo sistemoje diena. Taryba turi teisę pareikalauti iš RATC ar Įrenginio valdytojų papildomų duomenų arba skirti nepriklausomą ekspertizę ir kreiptis į kitas institucijas dėl išvadų, kurių reikia sprendimui priimti. Jei RATC ar Įrenginio valdytojai Tarybai nepateikia papildomų duomenų arba nesudaro sąlygų paskirtiems nepriklausomiems ekspertams ar kitoms institucijoms atlikti Tarybos užduočių, prašymo nagrinėjimas Tarybos sprendimu gali būti nutrauktas.

45Jeigu prašymą pateikusių RATC ar Įrenginio valdytojų dokumentai ir (ar) investicijų projektas neatitinka Tvarkos Aprašo III–VII skyriuose nustatytų reikalavimų, Taryba nurodo įmonei klaidas ir, atsižvelgdama į nustatytas klaidas ar trūkumus, nustato protingą terminą jiems pašalinti, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos. Jeigu ūkio subjektas per nustatytą terminą klaidų ištaisyti negali, jis apie tai informuoja Tarybą ir nurodo objektyvias priežastis. Atsižvelgdama į RATC ar Įrenginio valdytojų prašymą bei nurodytas priežastis ir įvertinusi aplinkybes, Taryba terminą gali pratęsti, be ne daugiau kaip du kartus.

46Taryba suderina RATC ar Įrenginio valdytojų investicijas, atsižvelgdama į investicijų vertinimo kriterijus, nurodytus Tvarkos aprašo 1 priede.

47.  Jei Tarybai pateikta derinti investicija neatitinka Tvarkos aprašo 1 priede nurodytų kriterijų, tuomet investicija RATC ar Įrenginio valdytojų prašymu gali būti derinama sumažinta verte, kuriai esant investicija atitinka Tvarkos aprašo 1  priede nurodytus kriterijus.

48.  Investicijų projektuose pateikti rodikliai įvertinami ir investicijų efektyvumas užtikrinamas nustatant reguliuojamą kainą pagal RATC ar Įrenginio valdytojams nustatomų kainų skaičiavimo metodikos nuostatas.

49Taryba kontroliuoja suderintų efektyvių investicijų įvykdymą, atsižvelgdama į RATC ar Įrenginio valdytojų su Taryba suderintus investicijų projektų rodiklius. Jei efektyvi investicija, kuri buvo suderinta su Taryba, nepasiekia derinimo metu nustatytų rodiklių ir dėl to pasikeičia esminiai investicijos vertinimo kriterijai, nurodyti Tvarkos aprašo 1 priede, kuriais Taryba vadovaudamasi priėmė sprendimą dėl investicijos suderinimo, derindama, nustatydama ar perskaičiuodama reguliuojamąsias kainas (kainų dedamąsias), Taryba įvertina RATC ar Įrenginio valdytojų įvykdytų investicijų efektyvumą, atsižvelgdama į RATC ar Įrenginio valdytojų su Taryba suderintus investicijų projektų rodiklius.

50RATC ar Įrenginio valdytojai ne vėliau kaip iki reguliuojamosios kainos artimiausio planuojamo derinimo ir (ar) perskaičiavimo pateikia metinį (t. y. tolesnių vienerių metų) Tarybai planuojamų pateikti derinti Tvarkos aprašo 6.1.1.1 papunktyje apibrėžtų investicijų sąrašą, pažymėdamos investicijas į turto, kurio naudingojo tarnavimo laikotarpis yra trumpesnis, nei Tarybos nustatyti arba su ja suderinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvai, atnaujinimą. Jei RATC ar Įrenginio valdytojams planuojant investicijas į tam tikro turto atnaujinimą, ūkio subjekto turto apskaitoje atnaujinamas turto vienetas yra apskaitomas, kaip sudėtinė kito turto dalis, tuomet atnaujinamo turto likutinė vertė prilyginama turto atnaujinimo tikslais naujai įsigyto turto vertei, kuri liktų naujai įsigytam turtui ištarnavus tiek metų, kiek metų buvo eksploatuojamas senas naujai įsigytu turtu keičiamas turtas. Tarybai jau pateiktas investicijų sąrašas gali būti tikslinamas investicijomis, kurios atliktos likviduojant įvykusias avarijas.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys gali susipažinti su RATC ar Įrenginio valdytojų Tarybai pateiktais prašymais derinti investiciją, jei šiai medžiagai netaikomi įstatymais ar kitais teisės aktais reglamentuoti viešo naudojimo apribojimai. Tarybos nutarimai ir Tarybos skyrių pažymos dėl investicijų derinimo ta apimtimi, kuria nurodomi konkretūs investicinių projektų planuojamų lėšų dydžiai, yra neviešos, kol pasibaigia Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme numatytos viešųjų pirkimų procedūros.

52.  Pasikeitus įstatymų ar kitų teisės aktų nuostatoms, reglamentuojančioms RATC ar Įrenginio valdytojų investicijų derinimą, vadovaujamasi naujų teisės aktų nuostatomis, kol bus pakeistas ar papildytas Tvarkos aprašas.

53Derinant investicijas Tvarkos aprašo 1 priede nustatyti investicijų derinimo kriterijai taikomi tiek, kiek neprieštarauja galiojančių teisės aktų nuostatoms. Įstatinio ar dalininkų kapitalo didinimo būdu RATC, Įrenginių valdytojams į juridinio asmens balansą perduotas ilgalaikis turtas ir savivaldybės turtas, kuris perduotas valdyti nuomos pagrindu, panaudos ir patikėjimo teise ilgalaikis turtas, neatlygintinai kitų asmenų perduotas turtas, Tarybos vertinamas ir derinamas tokia pat tvarka kaip ir investicijos.

54Visa informacija apie investicijas (taip pat ir investicijas pagrindžianti informacija bei investicijų projektai) Tarybai pateikiama elektronine forma per Tarybos Duomenų surinkimo ir analizės informacinę sistemą arba elektroniniu formatu (tekstinė informacijos dalis – .docx formatu, o informacijos lentelėse dalis – .xlsx formatu arba juos atitinkančiais naujesniais formatais) elektroniniu paštu. RATC ar Įrenginio valdytojų teikiamoje informacijoje investicijoms pagrįsti piniginės vertės yra nurodomos be PVM.

55Tarybos veiksmai ir neveikimas, susiję su Tvarkos aprašo laikymusi ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

_______________________

 

part_8500d443d8794944a75ad4e1b6b54578_end


 

Regioninių atliekų tvarkymo centrų, bendro atliekų

deginimo įrenginių ir (ar) atliekų deginimo

įrenginių valdytojų investicijų vertinimo ir

derinimo Valstybinėje energetikos reguliavimo

taryboje tvarkos aprašo priedas Nr. 1

 

Regioninių atliekų tvarkymo centrų, bendro atliekų deginimo įrenginių ir (ar) atliekų deginimo įrenginių valdytojų investicijų vertinimo kriterijai

Eil. Nr.

Investicijos

Finansinis investicijos pagrindimas

Ekonominis investicijos vertinimas

Finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV)

Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN)

Įmonės finansinio pajėgumo įvertinimas

Investicijos nauda (IN)**

Įtaka reguliuojamoms kainoms

Kiti socialiniai-ekonominiai ir sistemos saugumo aspektai

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

1.

Investicijos, skirtos savivaldybės ir (ar) regioninio atliekų tvarkymo plano priemonėms įgyvendinti, taip pat komunalinių atliekų tvarkymo sistemų plėtrai, renovacijai, saugumui ir patikimumui užtikrinti.

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FGDV.

Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FVGN.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama (IN).

Įvertinamas ir nurodomas reguliuojamosios kainos pokytis.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

2.

Investicijos, skirtos esamų komunalinių atliekų tvarkymo sistemų efektyvumo didinimui modernizuojant šias sistemas.

FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui.

FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.

Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas.

Apskaičiuojama investicijos nauda (IN).

Neturi didinti kainos esamiems vartotojams.

Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda.

 

_______________________________________

 

 

part_5923ba4a81bd45aa92873ffbbb8c3da3_end