r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2019 METŲ LAPKRIČIO 27 D. SPRENDIMO NR. T-234 „DĖL AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. vasario 17 d. Nr. T-21

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 punktu ir Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-269 „Dėl užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, atsižvelgdama į Valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų lėšų, skirtų savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti 2020 metais paskirstymą ketvirčiais savivaldybių administracijoms, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2019 m. gruodžio 31 d. potvarkiu Nr. A3-193 „Dėl Valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2020 metais paskirstymo ketvirčiais savivaldybių administracijoms patvirtinimo“, Akmenės rajono savivaldybės taryba nusprendžia pakeisti Akmenės rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programą, patvirtintą Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. T-234 „Dėl Akmenės rajono savivaldybės 2020 metų užimtumo didinimo programos patvirtinimo“, ir išdėstyti ją nauja redakcija (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui arba Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vitalijus Mitrofanovas

 

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2019 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. T-234

(nauja redakcija Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2020 m. vasario 17 d. sprendimu Nr. T-21)

 

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS 2020 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I   SKYRIUS

BENDROS NUOSTATOS

 

1. Akmenės rajono savivaldybės užimtumo didinimo programa parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 878 „Dėl Užimtumo didinimo 2014–2020 metų programos patvirtinimo“, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. A1-269 „Dėl užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Modelio įgyvendinimo aprašas).

2. Sąvokos:

2.1. Programa – Akmenės rajono savivaldybės užimtumo didinimo programa;

2.2. Modelis – Projektas „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelis“;

2.3. Programos vykdytojai – Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos seniūnijos, biudžetinės įstaigos, įmonės, socialiniai partneriai ir kitos organizacijos;

2.4. Modelio vykdytojai – Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Modelio partneriai – Akmenės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir nevyriausybinės organizacijos (toliau -NVO): VšĮ Socialinių inovacijų centras, VšĮ Žmogiškųjų išteklių stebėsenos ir plėtros biuras ir VšĮ Šiaurės Lietuvos kolegija.

2.5. Programą koordinuoja – Akmenės rajono savivaldybės tarybos atstovas, Savivaldybės administracijos specialistų, Akmenės rajono jaunimo ir naujinimo organizacijų sąjungos „Jaunimo apskritasis stalas“ atstovas, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Akmenės skyriaus (toliau – Užimtumo tarnyba) ir socialinių partnerių atstovai lygiateisiais pagrindais Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta darbo grupė.

2.6. Modelį koordinuoja – Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

3. Tikslai:

3.1. Programos tikslas – pasiekti kuo didesnį gyventojų užimtumą, kad kiekvienas gyventojas galėtų rasti turimą kvalifikaciją atitinkantį darbą ir užsitikrinti tinkamą pragyvenimo lygį, skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą, didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms, laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir juos išlaikyti.

3.2. Modelio tikslai:

3.2.1. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

3.2.2. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

3.2.3. užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą.

4. Programos ir Modelio tikslams įgyvendinti iškeltas uždavinys – laisvus darbo išteklius motyvuoti ir integruoti į darbo rinką ir juos išlaikyti.

5. Šiam uždaviniui įgyvendinti organizuojamos priemonės:

5.1. Programa;

5.2. Modelis.

6. Galintys dalyvauti asmenys:

6.1. Programoje – asmenys, kurie atitinka Užimtumo įstatymo 20 straipsnio 2 dalį ir 48 straipsnio 2 dalį ir kitos asmenų grupės Savivaldybės administracijos darbo grupės siūlymu.

6.2. Modelio įgyvendinime – asmenys, kurie atitinka Modelio įgyvendinimo aprašo 7 punkto reikalavimus:

6.2.1. yra 30 metų ir vyresni;

6.2.2. yra ilgalaikiai bedarbiai, kurių nedarbo trukmė ilgesnė kaip 12 mėnesių, skaičiuojant nuo įsiregistravimo Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos dienos, ar asmenys, nedirbę daugiau kaip 2 metus;

6.2.3. yra piniginės socialinės paramos gavėjai arba turi teisę gauti piniginę socialinę paramą.

7. Asmenys, norintys dalyvauti Programoje, privalo būti užsiregistravę Užimtumo tarnyboje.

8. Programoje ir Modelyje vartojamos sąvokos atitinka Užimtumo įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

9. Savivaldybė Programos projektą rengia atsižvelgdama į bendrą gyventojų skaičių, Savivaldybės teritorijoje gyvenančių bedarbių, gaunančių socialinę pašalpą, skaičių, jo kitimo tendencijas.

 

II    SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

10. Nuo 2014 m. iki 2017 m. nedarbo lygis Akmenės rajone sumažėjo 2,2 proc. punkto, kai šalyje tuo pačiu laikotarpiu šis rodiklis mažėjo lėčiau – 1,4 proc. punkto. Akmenės rajone nedarbo lygis (vidutinis metinis bedarbių skaičius nuo darbingo amžiaus gyventojų procentas) išliko panašiame lygyje 2019 m. rugsėjo 30 d. duomenis (12,4 proc.) palyginus su 2017 m. duomenimis (12,3 proc.). Nedarbo lygis šalyje nuo 2017 m. yra padidėjęs 0,5 proc. punkto. Šį padidėjimą galėjo lemti padidėjusi darbo jėgos pasiūla, vis dėlto ilgalaikio nedarbo problema išliko (žr. 1 pav.).

Šaltinis: Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Akmenės skyrius

1 pav. Šalies ir Akmenės r. palyginamieji darbo rinkos duomenys

 

Vertinant dabartinę darbo rinkos situaciją planuojama, kad įtampa darbo rinkoje didės – laisvų darbo vietų skaičius didės, tačiau darbo paklausa žemos kvalifikacijos darbui mažės. Vis daugiau darbdavių ieškos aukštos kvalifikacijos darbuotojų. Regioniniai darbo rinkos skirtumai taip pat gali išaugti, tai įtakos vis didesni darbo užmokesčio skirtumai, tikėtina, kad gali suintensyvėti vidinė migracija, kuomet darbuotojai kelsis iš regionų į didesnius miestus, kuriuose darbo užmokestis yra didesnis.

11. Vidutinis darbo užmokestis (be individualių įmonių) Akmenės rajone 2019 m. I pusm., lyginant su to paties laikotarpio šalies rodikliu, yra 16,7 proc. arba 215 Eur mažesnis. Kasmet šis atotrūkis vis didėja. Atskirtis tarp šalies vidutinių rodiklių ir Akmenės rajono kasmet didėja, taip pat didėja ir socialinė atskirtis. Galimos priežastys: regionuose didžiąją dalį darbų sudaro žemos kvalifikacijos arba jos visai nereikalaujantys darbai ir aukštą pridėti vertę kuriantys verslai nesikelia į regionus dėl aukštos kvalifikacijos darbuotojų trūkumo.

 

*2019 metų darbo užmokesčio padidėjimą įtakojo nuo 2019 m. sausio 1 d. įsigaliojęs Valstybinio socialinio draudimo įstatymo pakeitimas, kuriuo valstybinio socialinio draudimo įmokos buvo perkeltos darbuotojams

Šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas

2 pav. Vidutinis darbo užmokestis be individualių įmonių, Eur

 

12. Nuo 2017 m. pastebima deklaravusių gyvenamąją vietą gyventojų skaičiaus mažėjimo lėtėjimo tendencija. 2017 m. Akmenės rajone gyventojų sumažėjo 1,2 tūkst., 2018 m. 0,5 tūkst., o per 2019 m. I pusm. 0,2 tūkst. Gyventojų skaičiaus mažėjimas aktualus visos šalies mastu, ypač regionams. Akmenės rajone itin jaučiamas gyventojų senėjimo ir gyventojų skaičiaus mažėjimo procesas, todėl užimtumo didinimas galėtų prisidėti prie jaunų asmenų išsaugojimo rajone, socialinės atskirties mažinimo ir įvairių socialinių grupių asmenų integracijos į darbo rinką. (žr. 3 pav.).

 

Šaltinis: Lietuvos statistikos departamento 2019 m. lapkričio 8 d. duomenys

3 pav. Nuolatinių gyventojų skaičius metų pradžioje, asm.

 

13. Detalizuojant Akmenės rajono gyventojų užimtumo didinimo poreikį pagal tikslines grupes, nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. bus organizuotas Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka bedarbių, iš jų ilgai nedirbusių, gyvenančių socialinės rizikos šeimose, piniginės socialinės paramos gavėjų dalyvavimas Programoje. Siekiama labiau integruoti į darbo rinką ir jaunus asmenis: moksleivius ir studentus. Užimtumo tarnybos 2019 m. rugsėjo 30 d. duomenimis Akmenės rajone yra 5 studentai ieškantys darbo. Įtraukiant į darbo rinką ne tik ilgalaikius bedarbius, gyvenančius socialinės rizikos šeimose ar piniginės socialinės paramos gavėjus, tačiau ir jaunus asmenis, tokiu būdu prisidedant prie gyventojų emigracijos mažinimo.

1 lentelė

Bedarbio statusą turinčių asmenų išskirstymas į grupes

Seniūnija

Naujosios Akmenės miesto

Naujosios Akmenės kaimiškoji

Akmenės

Ventos

Papilės

Kruopių

Iš viso

Rūpintiniai

-

-

-

-

-

-

0

Nėščios moterys

8

1

-

2

-

1

12

Grįžę iš laisvės atėmimo vietų

5

1

-

-

-

-

6

Priklausomi nuo psichotropinių medžiagų

-

-

8

-

-

-

8

Prekybos žmonėmis aukos

-

-

-

-

-

-

0

Buvę politiniai kaliniai ir tremtiniai

-

-

-

-

-

-

0

Vyresni nei 40 m.

317

88

156

122

105

53

841

Iš viso

330

90

164

124

105

54

867

 

Šaltinis: Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Akmenės skyriaus 2019 m. rugsėjo 30 d. duomenys

 

14. Asmenys, kuriems taikomos Užimtumo įstatyme nustatytos darbo rinkos paslaugos ir užimtumo rėmimo priemonės (žr. 1 lentelė):

14.1. bedarbiai;

14.2. nedarbingi asmenys.

15. Užimtumo didinimo programos gali būti rengiamos asmenims, kurie yra:

15.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

15.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

15.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

15.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

15.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

15.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

15.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

15.8. turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

15.9. patiriantys socialinę riziką;

15.10. vyresni kaip 40 metų.

 

III   SKYRIUS

PASLAUGŲ IR (AR) PRIEMONIŲ PLANAS

 

16. Programa vykdoma vadovaujantis Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu. Programą organizuoja Savivaldybės administracija kartu su Užimtumo tarnyba.

Modelis vykdomas vadovaujantis Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašu.

17. Tikslams pasiekti įgyvendinamos šios priemonės:

17.1. Programos įgyvendinimo priemonės:

17.1.1. Kvalifikacijos nereikalaujantys aplinkos tvarkymo, pagalbiniai darbai;

17.1.2. Kvalifikacijos reikalaujantys darbai, pvz: siuvėjai (-os), virėjai (-os), tinkuotojai (-os) ir kita. Prioritetas – universalaus dizaino kūrimas – gaminių ir aplinkos formų (viešųjų erdvių) kūrimas, kuriais be specialaus pritaikymo galėtų naudotis vaikai, suaugusieji, senyvo amžiaus asmenys, neįgalieji, įvairių tautybių ir grupių asmenys.

17.2. Modelio įgyvendinimo priemonės vykdomos taip, kaip jos apibrėžtos Modelio įgyvendinimo aprašo III skyriuje.

18. Maksimali Programos trukmė 1 asmeniui – 12 mėn. Bus įdarbinta ne mažiau kaip 15 asmenų, iš jų: bedarbiai, taip pat ilgai nedirbę, gyvenantys socialinės rizikos šeimose, piniginės socialinės paramos gavėjai. Numatoma, kad vieno asmens įdarbinimui bus skiriama iki 8 100 Eur per metus.

19. Asmenų, įdarbinamų pagal Programą, atranka bus vykdoma atsižvelgiant į darbų pobūdį. Pagal galimybes sudaromos sąlygos dalyvauti visoms Programos 13 p. nurodytoms asmenų grupėms.

Šaltinis: Akmenės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus 2019 m. rugsėjo 30 d. duomenys

4 pav. Unikalūs socialinės pašalpos gavėjai Akmenės r.

 

Tikėtina, kad gyvenantiems socialinės rizikos šeimose piniginės socialinės paramos gavėjams pavyks įsitvirtinti darbo rinkoje.

 

Šaltinis: Akmenės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus 2019 m. rugsėjo 30 d. duomenys

5 pav. Socialinės pašalpos gavėjų pasiskirstymas Akmenės r. pagal seniūnijas

 

20. Didžiausia dalis socialinę paramą gaunančių asmenų 2019 m. buvo Kruopių seniūnijoje – 100 gyventojų tenka 13 socialinės pašalpos gavėjų, mažiausia – Naujosios Akmenės kaimiškojoje ir Ventos seniūnijose – 100 gyventojų tenka po 5 socialinės pašalpos gavėjus. Įdarbinami asmenys bus atsižvelgiant į darbo vietų paklausą vietovėje, t. y. kuo daugiau darbo ieškančių asmenų yra vietovėje, tuo daugiau asmenų bus siekiama įdarbinti toje vietovėje.

21. Už priemonių įgyvendinimą atsakingi darbdaviai (darbdavių atrankos konkursą laimėję dalyviai), seniūnijų seniūnai ir Administracijos direktoriaus sudaryta Užimtumo didinimo programos kontrolės komisija.

 

 

IV   SKYRIUS

FINANSAVIMAS

 

22. Programa finansuojama iš:

22.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų pagal Vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktą (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programas);

22.2. Savivaldybės biudžeto lėšų pagal Nepanaudotų Akmenės rajono savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti, panaudojimo kitoms socialinės apsaugos sritims finansuoti tvarkos aprašą, patvirtintą Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. T-108 „Dėl nepanaudotų Akmenės rajono savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti, panaudojimo kitoms socialinės apsaugos sritims finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“. Šios lėšos galės būti naudojamos Programos vykdymui ir priemonėms, reikalingoms Programos organizavimui, įsigyti;

22.3. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų;

22.4. iš kitų šaltinių gautos lėšos.

23. Atsižvelgiant į 2020 metams prašomas skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui lėšas, t. y. 104 800 Eur, ir į 2020 m. iš Savivaldybės biudžeto lėšas, potencialias galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis ir kitus šaltinius, Programos finansavimo galimybės yra ribotos.

24. Modelis finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų. Modelyje numatytos priemonės įgyvendinamos pagal 2019-12-03 Jungtinės veiklos sutarties Nr. SS-2019-577, sudarytos tarp Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Savivaldybės ir NVO, sąlygas. 2020 m. Modeliui įgyvendinti numatyta skirti 44 863,89 Eur Modelio įgyvendinimo lėšų.

25. Programoje numatytiems darbams atlikti Savivaldybės administracija su darbdaviais (išskyrus seniūnijas) sudaro tipines dvišales darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

26. Įgyvendinant Programą, kurios metu vykdomos valstybinės (valstybės perduotos savivaldybės) funkcijos, remiamos naujai kuriamas įmonės. Savivaldybės administracija darbdaviams kompensuoja 100 proc.:

26.1. įdarbinto asmens darbo užmokestį už faktiškai dirbtą laiką;

26.2. darbdavio privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas;

26.3. piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas (įskaitant darbdavio privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas);

26.4. priemonių darbų vykdymui įsigijimą.

27. Administravimo išlaidos naudojamos taip, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Savivaldybė administravimui skiria 4 proc. visų skirtų lėšų; lėšos skiriamos iki kitų biudžetinių metų pradžios.

 

V    SKYRIUS

TĘSTINUMO ANALIZĖ IR PROGNOZĖ

 

28. Numatoma, kad įgyvendinant 2020 m. Programą, bus laikinai įdarbinta ne mažiau kaip 15 ieškančių darbo asmenų, galinčių dalyvauti Programoje ir registruotų Užimtumo tarnyboje, kurie atnaujins darbinius įgūdžius, įgis motyvaciją tolesnei darbo paieškai.

29. Atsižvelgiant į 2019 m. rugsėjo 30 d. vidutinį bedarbių procentą nuo darbingo amžiaus gyventojų Akmenės rajone bei Lietuvoje, Vyriausybės patvirtintą minimalią mėnesinę algą, Programos finansavimą, prognozuojama, kad 2019–2021 m. Programoje dalyvauti bus galima pasiūlyti maždaug 100 ieškančių darbo asmenų. Nuo 2019 m. sausio 1 d. iki rugsėjo 30 d. Programoje jau sudalyvavo 35 asmenys, kurių vieno vidutinė įdarbinimo trukmė 4 mėn. vieno asmens įdarbinimui vidutiniškai teko 1,8 tūkst. Eur.

 

VI     SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

30. Programos įgyvendinimo priežiūrą ir stebėseną, pažangos vertinimą vykdo Savivaldybės administracija ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta Užimtumo didinimo programos kontrolės komisija.

2 lentelė

Programos užduotys ir jų įgyvendinimo kriterijai

Tikslas

Užduotis

Kriterijus

Mažinti nedarbo lygį Akmenės rajone

Įdarbinti bedarbius ir ilgalaikius bedarbius

Įdarbinti ne mažiau kaip 15 asmenų

Mažinti socialinę atskirtį tarp rajono gyventojų

Užtikrinti programoje dalyvaujantiems nekvalifikuotiems darbuotojams ne mažesnį nei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą minimalų mėnesinį darbo užmokestį ir ne mažesnį nei 650 Eur darbo užmokestį kvalifikuotiems darbuotojams.

Gerinti socialinius ir darbinius įgūdžius

Įdarbinti asmenis ne trumpesniam nei 6 mėn. laikotarpiui su galimybe pratęsti darbo sutartį.

 

31. Programoje dalyvaujantys darbdaviai teikia:

31.1. Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui – išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitas;

31.2. Vietinio ūkio ir turto valdymui skyriui – dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant Akmenės rajono 2019 m. užimtumo didinimo programą ketvirtines ataskaitas (priedas).

32. Užimtumo tarnyba iki einamojo mėnesio 15 dienos el. p. teikia informaciją darbdaviams ir Savivaldybės administracijai apie užsiregistravusias Užimtumo tarnyboje 15 punkte išvardintas asmenų grupes.

33. Informaciją apie Programos priemonių vykdymą ir rodiklių pokyčius Savivaldybės administracija teikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai 4 kartus per metus (kas ketvirtį).

34. Informaciją apie Programos įgyvendinimą Savivaldybės administracija teikia metinėje veiklos ataskaitoje.

 

VII SKYRIUS

MODELIO ĮGYVENDINIMO VEIKLOS IR ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

35. Modelio įgyvendinimą koordinuoja, Modelio įgyvendinimo stebėseną vykdo Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 

3 lentelė

Partnerių vykdomos Modelio įgyvendinimo veiklos ir siektini rodikliai

 

Partnerio pavadinimas

Partnerio vykdomos veiklos

Siektinas rodiklis

Savivaldybė

Nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo sąlygų sudarymas

Numatoma, kad 2020 m. 75 vyresni kaip 30 metų ir piniginę socialinę paramą gaunantys bei ilgą laiką nedirbantys asmenys bus įtraukti į Modelio veiklas.

Atvejo komandos darbo sąlygų organizavimas

Socialinės ir motyvavimo paslaugos

NVO

Lydimoji pagalba

Socialinės ir motyvavimo paslaugos

Užimtumo tarnyba

Atvejo vadybininko specialiųjų gebėjimų tobulinimas

Mentorystė

Socialinės ir motyvavimo paslaugos

Bandomoji praktika

Pameistrystės darbo sutartis nesudarius mokymo sutarties

Aktyvios darbo rinkos politikos priemonės

 

VIII  SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

36. Parengtos Programos ir Modelio įgyvendinimo, gerųjų pavyzdžių ir pasiektų rezultatų viešinimas bus vykdomas Savivaldybės interneto svetainėje. Programos ir Modelio rezultatų įvertinimas ir įgyvendinimo aptarimas vyks Trišalėje taryboje.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Atsižvelgiant į darbo rinkos poreikius, priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimo rezultatus, Programa ir Modelis gali būti keičiami ir tikslinami Akmenės rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

38. Iškilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

___________________________

 

Akmenės rajono savivaldybės 2020 m.

užimtumo didinimo programos

priedas

 

DALYVAVIMO RENGIANT IR ĮGYVENDINANT AKMENĖS RAJONO 2020 M. UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMĄ

KETVIRTINĖ ATASKAITA

 

202_ m. __________ _____d. Nr. _____

 

Dalyvavimas užimtumo didinimo programoje

Dalyvavusių Savivaldybės užimtumo didinimo programoje asmenų skaičius

Savivaldybės užimtumo didinimo programą baigusių asmenų skaičius

2020 m. vidutinė vieno asmens dalyvavimo Savivaldybės užimtumo didinimo programoje trukmė mėnesiais

2020 m. Savivaldybės užimtumo didinimo programos dalyvių integracijos į darbo rinką rodiklis, proc.

Savivaldybei patvirtinta lėšų suma, įskaitant patikslinimus, Eur

Iš viso panaudota lėšų, Eur

Iš jų

Vidutiniškai 1 asmeniui panaudota lėšų priemonėms finansuoti, Eur

Nuo metų pradžios

Per _____ ketvirtį

Nuo metų pradžios

Per _____ ketvirtį

Užimtų per 3 mėn. baigus dalyvauti programoje dalis, proc.

Užimtų praėjus 3 mėn. po dalyvavimo programoje dalis, proc.

_____ ketvirtis

Einamieji metai

_____ ketvirtis

Nuo metų pradžios

Administravimo išlaidoms, Eur

Administravimo išlaidoms, proc.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Iš viso: