LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2000 M. RUGSĖJO 14 D. ĮSAKYMO NR. 241 „DĖL LAIVYBOS INSPEKTORIŲ, ATLIEKANČIŲ LAIVŲ, PLAUKIOJANČIŲ SU LIETUVOS VALSTYBĖS VĖLIAVA, KONTROLĘ IR UŽSIENIO VALSTYBIŲ LAIVŲ KONTROLĘ, KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ IR LAIVYBOS INSPEKTORIŲ KVALIFIKACIJOS PATVIRTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. kovo 28 d. Nr. 3-146

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugsėjo 14 d. įsakymą Nr. 241 „Dėl Laivybos inspektorių, atliekančių laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę ir užsienio valstybių laivų kontrolę, kvalifikacinių reikalavimų ir laivybos inspektorių kvalifikacijos patvirtinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LAIVYBOS INSPEKTORIŲ KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ IR KVALIFIKACIJOS PATVIRTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 10 punktu, Tarptautinės jūrų organizacijos priemonių įgyvendinimo kodeksu, patvirtintu Tarptautinės jūrų organizacijos rezoliucija A.1070(28), įgyvendindamas 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/16/EB dėl uosto valstybės kontrolės su visais pakeitimais ir siekdamas užtikrinti 2004 m. kovo 31 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 725/2004 dėl laivų ir uostų įrenginių apsaugos stiprinimo su visais pakeitimais, Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso ir 2006 m. Konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje nuostatų, susijusių su laivų apsaugos, saugios laivybos valdymo sistemos ir jūrininkų darbo ir gyvenimo laive sąlygų patikrinimais, vykdymą,

t v i r t i n u Laivybos inspektorių kvalifikacinių reikalavimų ir kvalifikacijos patvirtinimo tvarkos aprašą (pridedama).“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. gegužės 1 d.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                               Marius Skuodis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2000 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. 241

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2023 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. 3-146

redakcija)

 

Laivybos inspektorių kvalifikacinių reikalavimų ir kvalifikacijos patvirtinimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDRosios NUOSTAtos

 

1. Laivybos inspektorių kvalifikacinių reikalavimų ir kvalifikacijos patvirtinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kvalifikacinius reikalavimus, keliamus laivybos inspektoriams, atliekantiems laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę (toliau – laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektorius), laivybos inspektoriams, atliekantiems užsienio valstybių laivų kontrolę (toliau – užsienio valstybių laivų inspektorius), laivybos inspektoriams, atliekantiems laivų patikrinimus dėl jų atitikties 2004 m. kovo 31 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 725/2004 dėl laivų ir uostų įrenginių apsaugos stiprinimo su visais pakeitimais reikalavimams (toliau – laivų apsaugos inspektorius), laivybos inspektoriams, vykdantiems laivybos bendrovių ir jų eksploatuojamų laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, saugios laivybos valdymo sistemos patikrinimus pagal Tarptautinio saugaus laivų eksploatavimo ir taršos prevencijos valdymo kodekso (toliau – ISM kodeksas) reikalavimus (toliau – saugios laivybos valdymo sistemos inspektorius), laivybos inspektoriams, vykdantiems laivų patikrinimus pagal 2006 m. Konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje (toliau – MLC konvencija) reikalavimus (toliau – laivų patikrinimo pagal MLC konvencijos reikalavimus inspektorius), ir jų kvalifikacijos patvirtinimo tvarką.

2. Kvalifikacijos patvirtinimo tikslas – užtikrinti tinkamą laivybos inspektoriaus pasirengimą profesionaliai atlikti laivų patikrinimus ir kontrolę pagal saugios laivybos reikalavimus. Atitinkama kvalifikacija patvirtinama išduodant Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) nustatytos formos pažymėjimą (toliau – pažymėjimas).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatyme.

 

II Skyrius

KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, INSPEKTORIUI

 

4. Asmuo, siekiantis tapti laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektoriumi, privalo:

4.1. atitikti vieną iš toliau nurodytų sąlygų:

4.1.1. turėti laivo, kurio bendroji talpa yra 500 ir daugiau, kapitono ar vyriausiojo kapitono padėjėjo jūrinį laipsnį, arba laivo, kurio pagrindinių variklių galia yra 750 kW ir daugiau, vyriausiojo mechaniko ar antrojo mechaniko jūrinį laipsnį ir ne trumpesnę kaip 3 metų darbo patirtį einant vadovaujančio laivo įgulos nario pareigas;

4.1.2. turėti aukštąjį jūrų inžinerijos studijų krypties ar jūrų technologijos studijų krypties išsilavinimą arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir ne trumpesnę kaip 3 metų darbo patirtį einant pareigas, tiesiogiai susijusias su laivų statyba, laivų projektavimu, laivų jėgainių inžinerija ar jūrų laivavedyba, laivų technine eksploatacija ar laivų apžiūromis ir privalomųjų laivo dokumentų išdavimu pagal tarptautinių teisės aktų nuostatas;

4.1.3. turėti aukštąjį universitetinį inžinerijos studijų krypties ar technologijos studijų krypties išsilavinimą ar jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir būti baigęs specializuotus mokymus pagal mokymo programas, parengtas atsižvelgiant į Tarptautinės jūrų organizacijos ar Europos Sąjungos institucijų nustatytas rekomendacijas, laivų saugos inspektorių rengimo įstaigoje ir joje įgijęs atitinkamą kvalifikaciją;   

4.2. išmanyti Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ir tarptautinių teisės aktų, reglamentuojančių laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę ir kontrolės atlikimo procedūras, reikalavimus (priedas);

4.3. kartu su laivybos inspektoriumi būti atlikęs arba dalyvavęs atliekant ne mažiau kaip 10 laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę;

4.4. mokėti anglų kalbą ir išmanyti jūrų terminologiją anglų kalba, kad galėtų komunikuoti su laivų įgulų nariais, atlikdamas laivų kontrolę.

5. Laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektorius per 5 metų nuo paskutinio pažymėjimo išdavimo datos laikotarpį privalo:

5.1. atlikti ne mažiau kaip 10 laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę;

5.2. baigti Tarptautinės jūrų organizacijos, Europos Komisijos arba Europos jūrų saugos agentūros (toliau – EMSA) organizuojamus mokymus saugios laivybos srityje.

6. Laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektorius negali turėti komercinių interesų, susijusių su tikrinamais laivais.

 

III SKYRIUS

KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI užsienio VALSTYBIŲ LAIVŲ INSPEKTORIUI

 

7. Asmuo, siekiantis tapti užsienio valstybių laivų inspektoriumi, privalo:

7.1. atitikti vieną iš toliau nurodytų sąlygų:

7.1.1. turėti laivo, kurio bendroji talpa yra 3 000 ir daugiau, kapitono ar vyriausiojo kapitono padėjėjo jūrinį laipsnį, arba laivo, kurio pagrindinių variklių galia yra 3 000 kW ir daugiau, vyriausiojo mechaniko ar antrojo mechaniko jūrinį laipsnį ir ne trumpesnę kaip 5 metų darbo patirtį einant vadovaujančio laivo įgulos nario pareigas;

7.1.2. turėti aukštąjį jūrų inžinerijos studijų krypties ar jūrų technologijos studijų krypties išsilavinimą arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir ne trumpesnę kaip 5 metų darbo patirtį einant pareigas, tiesiogiai susijusias su laivų statyba, laivų projektavimu, laivų jėgainių inžinerija ar jūrų laivavedyba;

7.1.3. turėti aukštąjį universitetinį inžinerijos studijų krypties ar technologijos studijų krypties išsilavinimą arba  jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir būti baigęs specializuotus mokymus pagal mokymo programas, parengtas atsižvelgiant į Tarptautinės jūrų organizacijos ar Europos Sąjungos institucijų nustatytas rekomendacijas, laivų saugos inspektorių rengimo įstaigoje ir joje įgijęs atitinkamą kvalifikaciją;

7.2. turėti: arba ne trumpesnę kaip vienų metų darbo patirtį einant laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektoriaus pareigas ar kitas pareigas, susijusias su laivų apžiūromis, patikrinimais ir privalomųjų laivo dokumentų išdavimu pagal tarptautinės teisės aktų, nurodytų Aprašo priede, nuostatas arba su įgaliotųjų pripažintųjų organizacijų veiklos priežiūra; arba būti baigęs ne mažiau kaip vienų metų trukmės mokymą vietoje ir šio mokymo metu dalyvavęs atliekant užsienio valstybių laivų kontrolę vadovaujant užsienio valstybių laivų inspektoriams;

7.3. išmanyti Lietuvos Respublikos, Europos Sąjungos ir tarptautinės teisės aktus, reglamentuojančius užsienio valstybių laivų kontrolės reikalavimus ir kontrolės atlikimo procedūras (priedas);

7.4. turėti praktinių įgūdžių dirbti su THETIS ir „Equasis“ informacinėmis sistemomis;

7.5. būti baigęs įvadinius užsienio valstybių laivų kontrolės inspektorių kursus pagal EMSA patvirtintą programą;

7.6. kartu su laivybos inspektoriumi būti atlikęs arba dalyvavęs atliekant ne mažiau kaip 25 užsienio valstybių laivų kontrolę;

7.7. mokėti anglų kalbą ir išmanyti jūrų terminologiją anglų kalba, kad galėtų komunikuoti su laivų įgulų nariais, atlikdamas laivų kontrolę.

8. Užsienio valstybių laivų inspektorius per 5 metų nuo paskutinio pažymėjimo išdavimo datos laikotarpį privalo surinkti ne mažiau kaip 30 kreditų pagal patvirtintą Paryžiaus tarpusavio supratimo memorandumo inspektorių veiklos vertinimo metodiką.

9. Užsienio valstybių laivų inspektorius, įgaliotas atlikti užsienio valstybių laivų patikrinimus pagal Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (toliau – SOLAS konvencija) XI-2 skyriaus ir Tarptautinio laivų ir uosto įrenginių (terminalų) apsaugos kodekso (toliau – ISPS kodeksas) reikalavimus ir prireikus skirti vieną ar daugiau kontrolės priemonių, numatytų SOLAS konvencijos XI-2 skyriaus 9 taisyklės 1.3 papunktyje, be Aprašo 7 ir 8 punktuose nurodytų reikalavimų, turi atitikti Aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI LAIVŲ APSAUGOS INSPEKTORIUI

 

10. Asmuo, siekiantis tapti laivų apsaugos inspektoriumi, privalo:

10.1. būti išklausęs mokymus pagal Tarptautinės jūrų organizacijos parengtą pavyzdinę mokymo programą Nr. 3.19 arba kitus panašius mokymus pagal ISPS kodekso reikalavimus;

10.2. išmanyti ir suprasti ISPS kodeksą, Reglamentą (EB) Nr. 725/2004, privalomas taisykles;

10.3. išmanyti laivo apsaugos sistemos patikrinimo ir ataskaitos parengimo tvarką;

10.4. sugebėti nustatyti, ar laive įdiegta apsaugos sistema atitinka ISPS kodekso reikalavimus;

10.5. sugebėti įvertinti laivo apsaugos veiksmingumą;

10.6. mokėti anglų kalbą ir išmanyti jūrų terminologiją anglų kalba, kad galėtų komunikuoti su laivų įgulų nariais, atlikdamas laivų patikrinimus;

10.7. turėti patirties, dalyvaujant bent 2 laivo apsaugos sistemų pagal ISPS kodekso reikalavimus patikrinimuose.

11. Laivų apsaugos inspektorius per 5 metų nuo paskutinio pažymėjimo išdavimo datos laikotarpį privalo baigti mokymus, susijusius su laivo apsaugos sistemos patikrinimu ir ISPS kodekso reikalavimais, ir kiekvienais kalendoriniais metais atlikti bent vieną laivo apsaugos sistemos pagal ISPS kodekso reikalavimus patikrinimą.

 

V SKYRIUS

KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI saugios laivybos valdymo sistemos inspektoriuI

 

12. Asmuo, siekiantis tapti saugios laivybos valdymo sistemos inspektoriumi, privalo:

12.1. atitikti vieną iš toliau nurodytų sąlygų:

12.1.1. turėti laivo, kurio bendroji talpa yra 3 000 ir daugiau, kapitono ar vyriausiojo kapitono padėjėjo jūrinį laipsnį, arba laivo, kurio pagrindinių variklių galia yra 3 000 kW ir daugiau, vyriausiojo mechaniko ar antrojo mechaniko jūrinį laipsnį;

12.1.2. turėti aukštąjį jūrų inžinerijos studijų krypties ar jūrų technologijos studijų krypties išsilavinimą arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir ne trumpesnę kaip 5 metų darbo patirtį einant pareigas, tiesiogiai susijusias su laivų statyba, laivų projektavimu, laivų jėgainių inžinerija ar jūrų laivavedyba;

12.1.3. turėti aukštąjį universitetinį inžinerijos studijų krypties ar technologijos studijų krypties išsilavinimą arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją ir būti baigęs specializuotus mokymus pagal mokymo programas, parengtas atsižvelgiant į Tarptautinės jūrų organizacijos ar Europos Sąjungos institucijų nustatytas rekomendacijas, laivų saugos inspektorių rengimo įstaigoje ir joje įgijęs atitinkamą kvalifikaciją;

12.2. būti išklausęs pasirengimo atlikti laivybos bendrovių ir jų eksploatuojamų laivų saugios laivybos valdymo sistemos patikrinimą pagal ISM kodekso reikalavimus kursą;

12.3. išmanyti ir suprasti ISM kodeksą, privalomas taisykles ir reglamentus, pagal ISM kodeksą laivybos bendrovėms privalomas technines užduotis;

12.4. išmanyti saugios laivybos valdymo sistemos patikrinimo, ISM kodekse nustatytus apklausos, nustatymo ir ataskaitos pateikimo įvertinimo būdus;

12.5. išmanyti techninius saugios laivybos valdymo aspektus;

12.6. išmanyti laivininkystės ir laivų eksploatavimo operacijų pagrindus;

12.7. mokėti anglų kalbą ir išmanyti jūrų terminologiją anglų kalba, kad galėtų komunikuoti su laivų įgulų nariais atlikdamas saugios laivybos valdymo sistemos patikrinimus;

12.8. turėti patirties dalyvaujant bent viename saugios laivybos valdymo sistemos patikrinime;

12.9. sugebėti nustatyti, ar saugios laivybos valdymo sistemos sudedamosios dalys atitinka ISM kodekso reikalavimus;

12.10. sugebėti įvertinti saugios laivybos valdymo sistemos veiksmingumą;

12.11. sugebėti įvertinti, ar atsižvelgta į Tarptautinės jūrų organizacijos, laivų klasifikavimo bendrovių ir laivybos pramonės organizacijų rekomenduotą saugią praktiką.

13. Saugios laivybos valdymo sistemos inspektorius per 5 metų nuo paskutinio pažymėjimo išdavimo datos laikotarpį privalo baigti mokymus, susijusius su saugios laivybos valdymo sistemos patikrinimu ir ISM kodekso reikalavimais, ir kiekvienais kalendoriniais metais atlikti bent vieną saugios laivybos valdymo sistemos patikrinimą.

 

VI SKYRIUS

KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI LAIVŲ PATIKRINIMO PAGAL MLC KONVENCIJOS REIKALAVIMUS INSPEKTORIUI

 

14. Asmuo, siekiantis tapti laivų patikrinimo pagal MLC konvencijos reikalavimus inspektoriumi, privalo:

14.1. būti išklausęs mokymus pagal Tarptautinės darbo organizacijos pavyzdinę mokymo programą, sudarytą pagal MLC konvencijos nuostatas, ar kitus lygiaverčius specializuotus mokymus;

14.2. išmanyti ir suprasti MLC konvenciją, privalomas taisykles ir reglamentus;

14.3. išmanyti laivo patikrinimo dėl liudijimo išdavimo ir ataskaitos parengimo tvarką;

14.4. sugebėti nustatyti, ar laivas atitinka MLC konvencijos reikalavimus;

14.5. turėti patirties dalyvaujant bent 2 laivų patikrinimuose pagal MLC konvencijos reikalavimus dėl liudijimo išdavimo.

15. Laivų patikrinimo pagal MLC konvencijos reikalavimus inspektorius per 5 metų nuo paskutinio pažymėjimo išdavimo datos laikotarpį privalo baigti mokymus, susijusius su laivų patikrinimu dėl jų atitikties MLC konvencijos reikalavimams, ir kiekvienais kalendoriniais metais atlikti bent vieną laivo patikrinimą pagal MLC konvencijos reikalavimus dėl liudijimo išdavimo.

 

VII SKYRIUS

laivybos inspektorių kvalifikacijos patvirtinimo tvarka

 

16. Jei asmuo atitinka Aprašo 4, 7, 10, 12 ar 14 punkte nustatytus reikalavimus, remiantis tiesioginio vadovo teikimu Administracijos direktoriui (toliau – teikimas), jis tampa laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektoriumi, užsienio valstybių laivų inspektoriumi, laivų apsaugos inspektoriumi, saugios laivybos valdymo sistemos inspektoriumi ar laivų patikrinimo pagal MLC konvencijos reikalavimus inspektoriumi ir jam išduodamas atitinkamas pažymėjimas, galiojantis 5 metus.

17. Jeigu laivybos inspektorius atitinka Aprašo 5, 8, 11, 13 ar 15 punkte nustatytus reikalavimus, iki atitinkamo pažymėjimo galiojimo pabaigos, remiantis tiesioginio vadovo teikimu, patvirtinama laivybos inspektoriaus kvalifikacija ir išduodamas naujas pažymėjimas, galiojantis 5 metus.

18. Tais atvejais, kai užsienio valstybių laivų inspektorius negalėjo visiškai įvykdyti Aprašo 8 punkte nurodyto reikalavimo, norėdamas patvirtinti savo kvalifikaciją, per vienų metų laikotarpį privalo atlikti ne mažiau kaip 15 užsienio valstybių laivų kontrolę prižiūrint užsienio valstybių laivų inspektoriui. Vienų metų laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo šiam reikalavimui įvykdyti išduodamo pažymėjimo, galiojančio vienus metus, išdavimo dienos.

19. Teikime nurodoma ši informacija:

19.1. asmens, kuris siekia tapti laivybos inspektoriumi, ar jau esamo laivybos inspektoriaus pareigos, vardas, pavardė;

19.2. kokia kvalifikacija patvirtinama: atlikti laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę, užsienio valstybių laivų kontrolę, laivų patikrinimus dėl jų atitikties Reglamento (EB) Nr. 725/2004 reikalavimams, laivybos bendrovių ir jų eksploatuojamų laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, saugios laivybos valdymo sistemos patikrinimus pagal ISM kodekso reikalavimus ar laivų patikrinimus pagal MLC konvencijos reikalavimus.

20. Prie teikimo pridedama:

20.1. jeigu ketinama patvirtinti asmens, kuris siekia tapti laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektoriumi, kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu laivų kontrolę vykdžiusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad asmuo atitinka Aprašo 4 punkte nurodytus reikalavimus;

20.2. jeigu ketinama patvirtinti laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektoriaus kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu laivų kontrolę vykdžiusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektorius atitinka Aprašo 5 punkte nurodytus reikalavimus;

20.3. jeigu ketinama patvirtinti asmens, kuris siekia tapti užsienio valstybių laivų inspektoriumi, kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu kontrolę vykdžiusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad asmuo atitinka Aprašo 7 punkte nurodytus reikalavimus;

20.4. jeigu ketinama patvirtinti užsienio valstybių laivų inspektoriaus kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu kontrolę vykdžiusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad užsienio valstybių laivų inspektorius atitinka Aprašo 8 punkte nurodytus reikalavimus;

20.5. jeigu ketinama patvirtinti užsienio valstybių laivų inspektoriaus, kuris negalėjo visiškai įvykdyti Aprašo 8 punkte nurodyto reikalavimo, kvalifikaciją, – laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, užsienio valstybių laivų kontrolę prižiūrėjusio (-ių) užsienio valstybių laivų inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantis, kad užsienio valstybių laivų inspektorius įvykdė Aprašo 18 punkte nurodytą reikalavimą;

20.6. jeigu ketinama patvirtinti asmens, kuris siekia tapti laivų apsaugos inspektoriumi, kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu patikrinimus atlikusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad asmuo atitinka Aprašo 10 punkte nurodytus reikalavimus;

20.7. jeigu ketinama patvirtinti laivų apsaugos inspektoriaus kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu patikrinimus atlikusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad laivų apsaugos inspektorius įvykdė Aprašo 11 punkte nurodytus reikalavimus;

20.8. jeigu ketinama patvirtinti asmens, kuris siekia tapti saugios laivybos valdymo sistemos inspektoriumi, kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu patikrinimus atlikusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad asmuo atitinka Aprašo 12 punkte nurodytus reikalavimus;

20.9. jeigu ketinama patvirtinti saugios laivybos valdymo sistemos inspektoriaus kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu patikrinimus atlikusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad saugios laivybos valdymo sistemos inspektorius įvykdė Aprašo 13 punkte nurodytus reikalavimus;

20.10. jeigu ketinama patvirtinti asmens, kuris siekia tapti laivų patikrinimo pagal MLC konvencijos reikalavimus inspektoriumi, kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu patikrinimus atlikusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad asmuo atitinka Aprašo 14 punkte nurodytus reikalavimus;

20.11. jeigu ketinama patvirtinti laivų patikrinimo pagal MLC konvencijos reikalavimus inspektoriaus kvalifikaciją, – dokumentai ir laivų sąrašas (data, laivo pavadinimas, kartu patikrinimus atlikusio (-ių) laivybos inspektoriaus (-ių) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įrodantys, kad laivų patikrinimo pagal MLC konvencijos reikalavimus inspektorius įvykdė Aprašo 15 punkte nurodytus reikalavimus.

21. Tais atvejais, kai laivybos inspektorius negalėjo visiškai įvykdyti atitinkamai Aprašo 11, 13 ar 15 punkte nustatytų reikalavimų, jo kvalifikacija tvirtinama vadovaujantis Aprašo 16 punktu. Atitinkamai Aprašo 10.7, 12.8 ar 14.5 papunkčio reikalavimas turi būti įvykdytas per vienų metų laikotarpį, kuris pradedamas skaičiuoti nuo šiam reikalavimui įvykdyti išduodamo pažymėjimo, galiojančio vienus metus, išdavimo dienos.

22. Jeigu pažymėjimo galiojimo laikotarpiu paaiškėja, kad laivybos inspektorius neatitinka jam keliamų kvalifikacinių reikalavimų, jam suteikti įgaliojimai sustabdomi Administracijos direktoriaus sprendimu ir suteikiamas ne ilgesnis kaip 6 mėnesių terminas šiems neatitikimams pašalinti. Priėmusi sprendimą sustabdyti suteiktus įgaliojimus, Administracija per vieną darbo dieną raštu apie tai informuoja laivybos inspektorių ir nurodo tokio sprendimo priežastis. Įgaliojimų sustabdymo laikotarpiu pažymėjimas turi būti grąžintas tiesioginiam vadovui. Pažymėjimas grąžinamas laivybos inspektoriui, kai pašalinami neatitikimai. Jeigu per nustatytą laiką neatitikimai nepašalinami, pažymėjimas negrąžinamas.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Užsienio valstybių laivų inspektorius laikomas atitinkančiu laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, inspektoriui keliamus reikalavimus ir gali atlikti ir laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, kontrolę.

24. Administracijos sprendimai, susiję su Aprašo taikymu, ir neveikimas gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________

 

part_7f9ec328db8d4de7a4f801ba40f08cb1_end


 

Laivybos inspektorių kvalifikacinių

reikalavimų ir kvalifikacijos

patvirtinimo tvarkos aprašo

priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS, EUROPOS SĄJUNGOS IR TARPTAUTINĖS TEISĖS AKTŲ, KURIUOS TURI IŠMANYTI LAIVYBOS INSPEKTORIUS, SĄRAŠAS

 

1. 1982 m. Jungtinių Tautų jūrų teisės konvencija (UNCLOS).

2. 1966 m. Tarptautinė konvencija dėl laivų krovininės vaterlinijos nustatymo (LOAD LINES 66).

3. 1966 m. Tarptautinės konvencijos dėl laivų krovininės vaterlinijos nustatymo 1988 m. protokolas (LL PROT 88).

4. 1974 m. Tarptautinė konvencija dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje (SOLAS 74).

5. 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje 1978 m. protokolas (SOLAS PROT 78).

6. 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje 1988 m. protokolas (SOLAS PROT 88).

7. 1973 m. Tarptautinė konvencija dėl teršimo iš laivų prevencijos, pataisyta 1978 m. ir
1997 m. protokolais (MARPOL 73/78).

8. 1978 m. Tarptautinė konvencija dėl jūrininkų rengimo, atestavimo ir budėjimo normatyvų (STCW 78).

9. 1972 m. Konvencija dėl tarptautinių taisyklių, padedančių išvengti laivų susidūrimų jūroje (COLREG 72).

10. 1969 m. Tarptautinė konvencija dėl laivų matmenų nustatymo (TONNAGE 69).

11. 2006 m. Konvencija dėl darbo jūrų laivyboje (MLC 2006).

12. 1969 m. Tarptautinės konvencijos dėl civilinės atsakomybės už taršos nafta padarytą žalą 1992 m. protokolas (CLC PROT 1992).

13. 2001 m. Tarptautinė konvencija dėl laivuose naudojamų žalingų apsaugos nuo užsiteršimo sistemų kontrolės (AFS 2001).

14. 2001 m. Tarptautinė konvencija dėl civilinės atsakomybės už laivų bunkeriuose vežamos naftos padarytą žalą (BUNKERS CONVENTION 2001).

15. Valstybės vėliavos laivų inspektavimo pagal 2006 m. Konvencijos dėl darbo jūrų laivyboje reikalavimus vadovas (Guidelines for flag State inspections under the Maritime Labour Convention, 2006).

16. 1982 m. Paryžiaus tarpusavio supratimo memorandumas dėl laivų kontrolės uosto valstybėje (atnaujinta versija).

17. Tarptautinės jūrų organizacijos rezoliucija A.1155(32) „Laivų kontrolės uosto valstybėje procedūra“.

18. 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/16/EB dėl uosto valstybės kontrolės.

19. 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/21/EB dėl vėliavos valstybės reikalavimų laikymosi.

20. Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymas.

21. Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymas.

22. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymai, nustatantys laivybos ypatumus Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančiuose vandenyse ir reglamentuojantys saugią laivybą ir taršos iš laivų prevenciją.

Pastaba. Vadovaujamasi taikymo metu galiojančiais teisės aktų pakeitimais.

____________

 

part_d7eed1db7d6749bdb4e41a4bad554956_end