LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2014 M. RUGSĖJO 8 D. ĮSAKYMO NR. 3D-551 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 M. PROGRAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PAGALBA“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2017 m. rugpjūčio 7 d. Nr. 3D-522

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 3D-551 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „Techninė pagalba“ įgyvendinimo taisyklių“:

1. Papildau 3.21 papunkčiu:

3.2.1 ESIF – Europos struktūriniai ir investicijų fondai;“.

2. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Kartu su paramos paraiška (2 priedas) kaip priedas pateikiama paramos projekto pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos priemonės „Techninė pagalba“ veiklos sritis sąmata (toliau – paramos projekto sąmata), kurioje nurodomos numatomos patirti išlaidos ir jų pasiskirstymas ketvirčiais. Paramos projekto sąmatoje turi būti nurodomos išlaidos, kurioms yra pritaręs PVK, kaip tai numatyta šių taisyklių 22 punkte. Paramos paraiškoje turi būti nurodyta numatoma vykdyti veikla pagrindžiant veiklos atitiktį Priemonės tikslams ir remiamai veiklai, rezultatų pasiekimo terminai, veiklos vykdymui planuojamos išlaidos turi būti:

27.1. nurodytos šių taisyklių V skyriuje ir Priemonės išlaidų plane, ir kurias galima patikrinti kontrolės (pvz., patikrų vietoje, auditų) metu;

27.2. neviršijančios rinkos kainų. Laikoma, kad prašomos finansuoti išlaidos neviršija rinkos kainų, jeigu planuojamos išlaidos pagrįstos (nurodomi alternatyvūs būdai):

27.2.1. bent 3 (trimis) skirtingų prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų, prekiaujančių panašiomis prekėmis ir (arba) teikiančių panašias paslaugas ir kuriems tai yra įprasta komercinė-ūkinė veikla, komerciniais pasiūlymais arba jų interneto tinklalapiuose esančiomis kainomis kompiuterio ekrano nuotraukų forma (anglų k. „Print Screen“), arba kitu būdu, leidžiančiu objektyviai palyginti bent 3 (trijų) skirtingų prekių tiekėjų ir (arba) paslaugų teikėjų, prekiaujančių panašiomis prekėmis ir (arba) teikiančių panašias paslaugas ir kuriems tai yra įprasta komercinė-ūkinė veikla, siūlomas kainas. Kilus įtarimui dėl kainų padidinimo, Paramos teikėjas vadovaujasi Administravimo taisyklių 10.10 papunkčiu ir 69 punktu;

27.2.2. Ministerijos, Agentūros ar kitų ESIF administruojančių institucijų patvirtintais fiksuotaisiais arba didžiausiais tokių pat prekių ir (arba) paslaugų vienetų įkainiais, taikomais panašaus pobūdžio projektams ir paramos gavėjams;

27.2.3. Ministerijos, Agentūros arba nepriklausomų ekspertų atliktais, viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamais prekių ir (arba) paslaugų kainų rinkos tyrimais, taikomais panašaus pobūdžio projektams ir paramos gavėjams. Europos Sąjungos struktūriniams fondams (Europos socialiniam fondui, Europos regioninės plėtros fondui, Europos sanglaudos fondui) taikomi rinkos kainų tyrimai (supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai) skelbiami interneto tinklalapio www.esinvesticijos.lt nuorodos „Dokumentai“ skyriaus „Tyrimai“ poskyryje „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“);

27.2.4. istoriniais duomenimis, kai grindžiama pagal paramos gavėjo turimose ir (arba) turėtose prekių ar paslaugų teikimo sutartyse nurodytas kainas ir (arba) faktiškai patirtomis išlaidomis;

27.2.5. viešųjų paslaugų teikėjų taikomais įkainiais, jeigu tai yra paramos gavėjui priskirtų, su Programos įgyvendinimu susijusių funkcijų vykdymui būtina viešoji paslauga ir nėra galimybės gauti alternatyvių komercinių pasiūlymų (pvz., banko mokesčiai už atsiskaitomosios sąskaitos, skirtos paramos lėšoms, administravimą, mokesčiai už VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registro teikiamus išrašus);

27.2.6. komisijos, sudarytos planuojant konkretų pirkimą, nustatyta galima pirkimo verte. Taikoma tik tais atvejais, kai dėl perkamų prekių, paslaugų ir (arba) darbų specifiškumo ir (arba) riboto galimų tiekėjų skaičiaus neįmanoma išlaidų pagrįsti šių taisyklių 27.2.1–27.2.5 papunkčiuose nurodytais būdais.“

3. Papildau 271 punktu:

271. Jeigu skirtinguose informacijos šaltiniuose pateikiamas skirtingas tos pačios išlaidos įkainis, vadovaujamasi įkainiu, patvirtintu vėliausiai priimtu teisės aktu.“

4. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Už patirtas išlaidas paramos gavėjas atsiskaito Agentūrai teikdamas mokėjimo prašymus (4 priedas). Mokėjimo prašymas ir jo priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba, išskyrus atvejus, kai deklaruojamos komandiruočių, tarptautinių renginių ir mokymų išlaidos. Viename mokėjimo prašyme negali būti deklaruojamos skirtingais kalendoriniais metais patirtos išlaidos. Paramos gavėjas, teikdamas mokėjimo prašymą, kuriame baigiamos deklaruoti kalendoriniais metais patirtos išlaidos, informuoja Agentūrą apie konkrečių kalendorinių metų faktinių išlaidų baigtą deklaravimą. Mokėjimo prašymų vertinimui Agentūra gali pasitelkti nepriklausomus auditorius. Kai paramos gavėjas yra Agentūra, mokėjimo prašymus Agentūra privalo tvirtinti atsižvelgdama į nepriklausomo auditoriaus išvadas, paremtas nepriklausomo auditoriaus atliktu mokėjimo prašymų ir išlaidų pagrindimo dokumentų patikrinimu. Kai paramos gavėjas yra Agentūra, ministerija informuojama apie Agentūros priimtą sprendimą dėl mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumo finansuoti iš

Priemonės lėšų bei pateikiamos nepriklausomo auditoriaus išvados dėl mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumo finansuoti iš Priemonės lėšų ir mokėjimo prašymo (be pagrindžiančių dokumentų) kopijos. Agentūra, baigusi vertinti konkrečių kalendorinių metų paramos gavėjo patirtas ir deklaruotas išlaidas, pateikia paramos gavėjui ataskaitinių metų paramos projekto pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų ataskaitą (6 priedas).“

5. Pakeičiu 42 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

42. Kartu su mokėjimo prašymais paramos gavėjas privalo pateikti iš Priemonės lėšų apmokėtų išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentus, kitus išlaidų apmokėjimo įrodymo ir išlaidų pagrindimo dokumentus, susijusius su Programos administravimo funkcijų vykdymu (originalus arba patvirtintas kopijas arba elektronine forma (pvz., elektroninėje laikmenoje pateikiamas nuskanuotas popierinis dokumentas, elektroninėje dokumentų tvarkymo sistemoje pateiktas elektroninis dokumentas, patvirtintas elektroniniu parašu), laikydamasis šių reikalavimų:“.

6. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Agentūra per 40 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą. Tais atvejais, kai vertinant mokėjimo prašymą Agentūra paramos gavėjo prašo pateikti trūkstamus duomenis, ištaisyti nurodytus mokėjimo prašymo trūkumus, yra atliekamos patikros vietoje, pateiktas prašymas kitoms institucijoms dėl papildomos informacijos pateikimo, vyksta tyrimas dėl įtariamo pažeidimo arba atliekama ekspertizė, mokėjimo prašymo vertinimas atitinkamai pratęsiamas paklausimo išsiuntimo ir atsakymo gavimo, patikros vietoje atlikimo, pažeidimo tyrimo ar ekspertizės atlikimo laikotarpiui.“

7. Pakeičiu 5 priedo 1 punktą „Informacija apie projektą / projekto etapą“ ir jį išdėstau taip:

„Projekto Nr.

 

Planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis

Nuo___________ iki______________

Faktinis projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis

Nuo ___________ iki ______________

Bendra projekto etapo vertė

Planuota ____________Eur

Faktinė ______________Eur

Bendra projekto vertė (pildoma kaupiamuoju principu)

Planuota ____________Eur

Faktinė ______________Eur“.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                            Bronius Markauskas