ragai1

 

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO 20 D. SPRENDIMO NR. 1-252 „DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 28   d.  Nr. 1-52

Širvintos

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 6, 15, 18, 21, 25, 27, 29, 33, 34, 38, 39, 43, 55, 60 ir 68 straipsnių pakeitimo įstatymu ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 27, 30 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35 ir 66 straipsnių pakeitimo įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymu,

Širvintų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Iš dalies pakeisti Širvintų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. 1-252 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 23 punktą ir išdėstyti jį taip:

23. Meras kolegijos siūlymą Tarybai dėl Savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų struktūrinių padalinių veiklos turi įtraukti į Tarybos posėdžio darbotvarkę. Meras ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Tarybos posėdžio dienos privalo informuoti Savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų struktūrinių padalinių vadovus apie tai, kad Savivaldybės tarybos posėdyje numatoma svarstyti klausimą dėl jų struktūrinių padalinių veiklos.“.

1.2. Pakeisti 30.9 papunktį ir išdėstyti jį taip:

30.9. informuoja Savivaldybės administracijos direktorių apie tuos posėdyje svarstomus klausimus, kurie yra susiję su Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių veikla;“.

1.3. Pakeisti 32 punktą ir išdėstyti jį taip:

32. Teikiamą Savivaldybės tarybos sprendimo projektą rengėjas per Savivaldybės naudojamą dokumentų valdymo sistemą derina su Savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio, kurio kompetencijai priskiriamas svarstomas klausimas, vedėju, su Savivaldybės administracijos valstybės tarnautoju, atsakingu už sprendimo teisėtumą, su kalbos tvarkytoju, teikia pasirašyti sprendimo projekto teikėjui ir teikia registruoti Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui (-iams).“.

1.4. Pakeisti 36 punktą ir išdėstyti jį taip:

36. Kai pagal Vietos savivaldos įstatymą yra būtina Savivaldybės administracijos išvada dėl Tarybos sprendimo projekto, užregistruotą Savivaldybės tarybos sprendimo projektą rengėjas per Savivaldybės naudojamą dokumentų valdymo sistemą projekto registravimo dieną teikia Savivaldybės administracijai. Išvados projektą rengia ir jį pasirašyti Savivaldybės administracijos direktoriui teikia struktūrinio padalinio, kurio kompetencijai priskiriamas teikiamas projektas, atsakingas specialistas arba į struktūrinį padalinį neįeinantis valstybės tarnautojas, kurio kompetencijai priskiriamas teikiamas projektas. Savivaldybės administracija išvadą Vietos savivaldos įstatyme nustatytu terminu per Savivaldybės naudojamą dokumentų valdymo sistemą teikia rengėjui ir Tarybos posėdžių sekretoriui, kuris išvadą teikia Tarybos nariams kartu su Tarybos sprendimo projektais Reglamento nustatyta tvarka. Jeigu Savivaldybės administracijos išvadoje yra nurodyta pastabų, Tarybos sprendimo projekto rengėjas patikslina projektą pagal pastabas ir (ar) pasiūlymus arba Tarybos sprendimo projekto svarstymo Savivaldybės tarybos komitetuose metu pateikia savo argumentus dėl Administracijos pateiktų pastabų ir pasiūlymų, su kuriais nesutinka.

Tais atvejais, kai Tarybos sprendimo projektą rengia Tarybos posėdžių sekretorius, Administracijos išvadą dėl teikiamo registruoti Tarybos sprendimo projekto teikia Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas, atsakingas už sprendimo teisėtumą. Rengdamas išvadą, tarnautojas nurodo, ar projektas suderintas Reglamento 32 punkte nustatyta tvarka, ar aiškinamajame rašte yra nurodyta informacija pagal Reglamento 34 punktą, ar yra pateikta antikorupcinio vertinimo pažyma (kai jis būtinas), ar yra pateiktas Tarybos sprendimo pakeitimo arba papildymo lyginamasis variantas (kai jis būtinas pagal Reglamento 33 punktą). Išvada, derinant naujai parengtą Tarybos sprendimo projektą dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“, įrašoma į sukurtos dokumento kortelės pastabų skiltį, informacija pasirinktu būdu pateikiama projekto rengėjams ir komitetų posėdžiuose.“.

1.5. Pakeisti 104.2.1.1 papunktį ir išdėstyti jį taip:

104.2.1.1. visuomenės pirminės sveikatos priežiūros, sergamumo prevencijos, ligonių, asmenų su negalia ir senelių slaugos organizavimo, sanitarijos ir higienos reikalavimų laikymosi;“.

1.6. Pakeisti 104.2.1.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:

104.2.1.3. asmenų su negalia, senyvo amžiaus asmenų rūpybos, priežiūros, aptarnavimo organizavimo;“.

1.7. Pakeisti 116 punktą ir išdėstyti jį taip:

116. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Savivaldybės meras, Savivaldybės administracija, jos struktūriniai padaliniai, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių dalininkė ar savininkė yra Savivaldybė, ir Savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“.

1.8. Pakeisti 126 punktą ir išdėstyti jį taip:

126. Visus komitetų rengiamus Tarybos sprendimų projektus, kuriems įgyvendinti reikalingos lėšos, prieš pateikiant svarstyti Savivaldybės tarybai, privalo išnagrinėti ir pateikti savo išvadas atitinkamas Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys ir Finansų, investicijų ir ūkio reikalų komitetas.“.

1.9. Pakeisti 161.1 papunktį ir išdėstyti jį taip:

161.1. analizuoja savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų struktūrinių padalinių veiklą, teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl šių struktūrinių padalinių veiklos gerinimo ir šių struktūrinių padalinių vadovų išklausymo;“.

1.10. Pakeisti 171 punktą ir išdėstyti jį taip:

171. Kolegijos posėdžiuose, be kolegijos narių ir Tarybos posėdžių sekretoriaus, gali dalyvauti atitinkamų Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vadovai, Savivaldybės valdomų įmonių vadovai, kai svarstomi klausimai, susiję su jų vadovaujamų subjektų veikla.“.

1.11. Pakeisti 174.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:

174.3. būtų sudarytos tinkamos vietos gyventojų dalyvavimo tvarkant Savivaldybės reikalus sąlygos, nustatytos Vietos savivaldos įstatymo 42 straipsnyje;“.

1.12. Pakeisti 178 punktą ir išdėstyti jį taip:

178. Mero sprendimai įforminami potvarkiais. Potvarkio projektą pagal kompetenciją rengia Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius arba Savivaldybės administracija. Mero potvarkių projektai rengiami, derinami dokumentų valdymo sistemos „Kontora“ priemonėmis ir pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu. Savivaldybės mero potvarkių projektai derinami su struktūrinio padalinio vadovu (kai rengėjas – vadovaujamo padalinio darbuotojas), Savivaldybės administracijos valstybės tarnautoju, atsakingu už sprendimo teisėtumą, su kalbos tvarkytoju, taip pat gali būti derinama su kitų struktūrinių padalinių, kurių kompetencijai priskiriamas teikiamas projektas, vadovais. Esant atvejui, kai kalbos tvarkytojas negali eiti pareigų dėl atostogų, laikinojo nedarbingumo ir kitais atvejais (kalbos tvarkytojui atliekant valstybinės kalbos kontrolės funkciją ir kita), ir nesant paskirto kito asmens, atliekančio suderinimą, už parengto potvarkio turinio atitikimą lietuvių kalbos normoms atsako dokumento rengėjas.“.

1.13. Pakeisti 185 punktą ir išdėstyti jį taip:

185. Merą pavaduojantis vicemeras vykdo visus mero įgaliojimus, išskyrus šiuos:

185.1. Savivaldybės tarybos posėdžių darbotvarkių projektų sudarymas ir Savivaldybės tarybos sprendimų projektų teikimas, Savivaldybės tarybos posėdžių šaukimas ir jiems pirmininkavimas, kuriuos vykdo laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas Tarybos narys;

185.2. Savivaldybės tarybos sprendimų ir posėdžių, kuriems pirmininkavo, protokolų pasirašymas, kuriuos pasirašo laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas Tarybos narys;

185.3. Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų priėmimas į pareigas ir atleidimas iš jų, kitų funkcijų, susijusių su Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų darbo santykiais įgyvendinimas Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, kuriuos vykdo laikinai Savivaldybės tarybos paskirtas Tarybos narys;

185.4. Savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teisių religinėms bendruomenėms ir bendrijoms atkūrimas, kuriuos atkuria Savivaldybės taryba;

185.5. mero fondo lėšų naudojimas ir atsiskaitymas už jų naudojimą pagal Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką atstovavimo Lietuvoje ir užsienyje išlaidoms apmokėti;

185.6. vicemero (-ų) kandidatūros (-ų) teikimas Savivaldybės tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka;

185.7. siūlymų Savivaldybės tarybai teikimas dėl mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo.“.

1.14. Pakeisti 207 punktą ir išdėstyti jį taip:

207. Tarybos nariai ne rečiau kaip vieną kartą per metus per visuomenės informavimo priemones ar socialinius tinklus, ar susitikimuose su savivaldybės nuolatiniais gyventojais atsiskaito jiems už savo veiklą. Atsiskaitymo gyventojams organizavimu rūpinasi patys Tarybos nariai. Ar Tarybos nariai vykdo Vietos savivaldos įstatymo reikalavimą atsiskaityti už savo veiklą, kontroliuoja rinkėjai.“.

1.15. Pakeisti 210.7 papunktį ir išdėstyti jį taip:

210.7. informacijos apie Tarybos narių metinę veiklą teikimas gyventojams per visuomenės informavimo priemones ar socialinius tinklus, ar susitikimuose su savivaldybės nuolatiniais gyventojais;“.

1.16. Pakeisti 232 punktą ir išdėstyti jį taip:

232. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas mero nustatyta tvarka. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinis įstatymas, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymas, Lietuvos Respublikos Seimo statutas, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas, tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymas, savivaldybių tarybų priimti sprendimai dėl tam tikrų biudžetinių metų savivaldybių biudžetų patvirtinimo, Vyriausybės tvirtinamos biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės, ekonominė ir funkcinė klasifikacijos ir kiti biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojantys teisės aktai.“.

1.17. Pakeisti 235 punktą ir išdėstyti jį taip:

235. Savivaldybės meras sudaro sąlygas patikslintą biudžeto projektą svarstyti Savivaldybės gyventojams paskelbiant patikslinto biudžeto projektą Savivaldybės interneto svetainėje ir Savivaldybės socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje. Susipažinti ir teikti pasiūlymus ar pastabas skiriama ne mažiau kaip 7 kalendorinės dienos nuo viešo paskelbimo nurodytais būdais. Savivaldybės gyventojai šiuo laikotarpiu gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl patikslinto biudžeto projekto Savivaldybės merui raštu, elektroniniu paštu savivaldybe@sirvintos.lt arba Savivaldybės interneto svetainėje.“.

1.18. Pakeisti 236 punktą ir išdėstyti jį taip:

236. Savivaldybės tarybos komitetai svarsto patikslintą biudžeto projektą, atsižvelgdami į Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyrio apibendrintus Savivaldybės gyventojų pasiūlymus (pastabas), Savivaldybės tarybos komitetų pasiūlymus bei išvadas, ir priima sprendimą dėl biudžeto projekto teikimo Savivaldybės tarybai tvirtinti.“.

1.19. Pakeisti 238 punktą ir išdėstyti jį taip:

238. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per 2 mėnesius nuo tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo priėmimo dienos.“.

2. Nustatyti, kad:

2.1. vykdant, vertinant 2024 metų Savivaldybės biudžetą ir atsiskaitant už jį taikomos iki 2024 m. kovo 1 d. galiojusių teisės aktų nuostatos;

2.2. šio sprendimo 1.16–1.19 papunkčių nuostatos taikomos rengiant 2025 ir vėlesnių metų Savivaldybės biudžetų projektus.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Regionų administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo dienos Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                    Živilė Pinskuvienė