LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ ATRANKOS

 

2020 m. kovo 18 d. Nr. 1K-69   

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktu:

1. Tvirtinu 2020 metų projektų atrankos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šio įsakymo 1 punkte nurodytu tvarkos aprašu vadovaujamasi atrenkant projektus 2020 metais.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2020 m. kovo 18 d.

įsakymu Nr. 1K-69

 

2020 METŲ PROJEKTŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  2020 metų projektų atrankos tvarkos apraše (toliau – Aprašas) reglamentuojama paraiškų projektų, kuriais prisidedama prie regiono ir (arba) savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros tikslų, nustatytų savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose, kuriais mažinamos savivaldybės biudžeto išlaidos ir (arba) didinamos savivaldybės biudžeto pajamos ir kuriems finansuoti savivaldybė planuoja skolintis lėšų, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos 2020 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo (toliau – Biudžeto rodiklių įstatymas) 12 straipsnio 1 dalies 2 punktu (toliau – projektai), atrankai teikimas ir projektų atranka.

 

 

II SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

2. Savivaldybė, norėdama finansuoti planuojamą įgyvendinti arba jau įgyvendinamą (bet dar neužbaigtą) projektą iš pasiskolintų lėšų pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą, iki 2020 m. balandžio 30 d. 17 val. pateikia viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) paraišką – projekto aprašymą pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą – el. pašto adresu savivaldybes@cpva.lt. Paraiškos, gautos po nustatyto termino, nevertinamos.

3. Savivaldybė gali teikti atrankai projektus, kurių išlaidos nebuvo pripažintos netinkamomis finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų pažeidimų tyrimo metu.

4. Bendra savivaldybės pateiktiems atrankai projektams įgyvendinti planuojama skolintis lėšų suma turi būti mažesnė negu Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyti skolinimosi limitai arba lygi jiems.

5. Tas pats projektas atrankai teikiamas vieną kartą.

6. Kartu su paraiška savivaldybė pateikia patvirtintus vidutinio laikotarpio (ketverių metų laikotarpio, skaičiuojant nuo pirmų metų, kai pradedama naudoti metinio grynojo skolinimosi suma, duomenys) biudžeto pajamų ir išlaidų bei kitus rodiklius pagal Aprašo 2 priede nustatytą formą. 

7. Tuo atveju, jeigu projektas įgyvendinamas 2 ar daugiau savivaldybių, visos savivaldybės bendru sutarimu paskiria koordinuojančią savivaldybę, kuri atstovauja visoms savivaldybėms projekto įgyvendinimo klausimais. Kartu su paraiška pateikiamas ir savivaldybių susitarimas, kuriame nustatytos jų tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ ATRANKA

 

8. CPVA per 30 dienų po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina savivaldybių paraiškose nurodytų projektų tinkamumą finansuoti savivaldybių pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą (toliau – projektų tinkamumas finansuoti) pagal Aprašo 9 punkte nurodytus projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijus ir Aprašo 11 punkte nurodytus projektų naudos kokybės vertinimo kriterijus. CPVA gali kreiptis į Finansų ministeriją dėl projektų tinkamumo finansuoti ir projektų naudos kokybės vertinimo (toliau kartu – vertinimas) termino pratęsimo, motyvuotai pagrįsdama tokio pratęsimo būtinumą. Vertinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam nei 30 dienų laikotarpiui.

9. Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai detalizuoti Aprašo 3 priede ir yra tokie:

9.1. projektu prisidedama prie regiono ir (arba) savivaldybės socialinės ir ekonominės plėtros tikslų, nustatytų regiono ir (arba) savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose;

9.2. savivaldybės pasiskolintų lėšų dydis atitinka Biudžeto rodiklių įstatyme nustatytus 2020 metų skolinimosi limitus;

9.3. savivaldybės biudžetas atitinka Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo (toliau – Konstitucinis įstatymas) 4 straipsnio 2 ir 4 dalių nuostatas per ketverių metų laikotarpį;

9.4. projektas surinko minimalų balų skaičių pagal projektų naudos kokybės vertinimo kriterijų, nurodytą Aprašo 11.5 ir (arba) 11.6 papunkčiuose;

9.5. savivaldybė neturi nepanaudotos pajamų dalies, kuri galėtų būti skirta ir kurios užtektų projektui įgyvendinti.

10. Jeigu projektas neatitinka bent vieno iš Aprašo 9.1 ir 9.4 papunkčiuose nurodytų projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų ir (arba) savivaldybė, kuri planuoja skolintis lėšų, neatitinka bent vieno iš Aprašo 9.2, 9.3 ir 9.5 papunkčiuose nurodytų projektų tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijų (jeigu projektą planuoja įgyvendinti 2 ir daugiau savivaldybių, šis kriterijus taikomas kiekvienai savivaldybei, kuri planuoja skolintis lėšų projektui įgyvendinti), CPVA informuoja savivaldybę, kad projektas yra netinkamas finansuoti iš savivaldybės pasiskolintų lėšų pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą. Vertinimas pagal kitus kriterijus nebeatliekamas.

11. Projektų naudos kokybės vertinimo kriterijai detalizuoti Aprašo 4 priede ir yra tokie:

11.1. savivaldybės skolos 2020 m. sausio 1 d. ir 2020 metų prognozuojamų pajamų santykis;

11.2. trumpalaikių įsipareigojimų (išskyrus skolinius įsipareigojimus) likutis 2020 m. sausio 1 d.;

11.3. 2020 metų savivaldybės prognozuojamo pajamų dydžio ir Lietuvos savivaldybių prognozuojamų pajamų vidurkio santykis;

11.4. projekto kuriama nauda daugiau nei vienai savivaldybei;

11.5. projekto poveikis savivaldybės išlaidoms (savivaldybės informaciją teikia pagal Aprašo 5 priedą);

11.6. projekto poveikis savivaldybės pajamoms: planuojamos sukurti naujos darbo vietos privačiame sektoriuje ir (arba) planuojamos pritraukti privačios investicijos (savivaldybės informaciją teikia pagal Aprašo 6 priedą).

12. Jeigu projektą planuoja įgyvendinti 2 ir daugiau savivaldybių, Aprašo 11.1–11.3 papunkčiuose nustatyti projektų naudos kokybės vertinimo kriterijai vertinami ir balai skiriami pagal koordinuojančios savivaldybės duomenis.

13. Jeigu vertinimui atlikti trūksta informacijos, CPVA kreipiasi į savivaldybę, o ši per 5 darbo dienas nuo CPVA prašymo pateikti trūkstamą informaciją gavimo dienos turi pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu savivaldybė informacijos nepateikia arba pateikia ne visą informaciją, vertinimas tęsiamas pagal turimą informaciją. Laikoma, kad savivaldybė gavo prašymą pateikti informaciją tą pačią dieną, kurią buvo išsiųstas prašymas el. paštu savivaldybės nurodytu atsakingo asmens adresu.

14. CPVA per 3 darbo dienas nuo vertinimo termino pabaigos pateikia Finansų ministerijai sąrašą projektų, kurie atitinka Aprašo 9 ir 11 punktuose nurodytus vertinimo kriterijus (toliau – sąrašas). Sąraše:

14.1. nurodomi projektai, kurių visų įgyvendinimui finansuoti visų savivaldybių bendra metinio grynojo skolinimosi suma yra ne didesnė kaip 1,5 procento Biudžeto rodiklių įstatyme nurodytų prognozuojamų visų savivaldybių biudžetų pajamų;

14.2. projektai, kurių įgyvendinimui finansuoti planuojama skolintis suma viršytų leistiną metinio grynojo skolinimosi sumą, įtraukiami į rezervinį projektų sąrašą (tokie projektai turi būti išvardyti pagal surinktų balų skaičių pagal Aprašo 11 punkte nurodytus vertinimo kriterijus).

15. Finansų ministerija, gavusi iš CPVA sąrašą, jį išanalizuoja per ne ilgesnį negu 10 darbo dienų terminą ir, jeigu turi objektyvios informacijos apie savivaldybės įgyvendinant projektus įgytą patirtį, susijusią su Konstitucinio įstatymo nuostatų nesilaikymu, savivaldybės pateikto projekto nelaiko tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą.

16. Finansų ministerija informuoja kiekvieną savivaldybę apie jos pateiktą projektą, kuris laikomas tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą.

17. Savivaldybė, gavusi iš Finansų ministerijos informaciją apie savo pateiktą projektą, kuris laikomas tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą, sprendžia dėl lėšų skolinimosi tokiam projektui įgyvendinti.

18. Savivaldybė, nusprendusi neįgyvendinti projekto, dėl kurio iš Finansų ministerijos buvo gavusi informaciją, kad toks projektas laikomas tinkamu finansuoti savivaldybės pasiskolintomis lėšomis pagal Biudžeto rodiklių įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 2 punktą, per 5 darbo dienas nuo sprendimo neįgyvendinti projekto priėmimo dienos apie tai informuoja Finansų ministeriją.

19. Savivaldybei atsisakius įgyvendinti projektus arba sumažėjus projektams įgyvendinti planuojamų skolintis lėšų dydžiui, Finansų ministerija, įvertinusi valdžios sektoriaus finansų padėtį, turi teisę informuoti savivaldybę apie projekto, esančio rezerviniame projektų sąraše, tinkamumą finansuoti.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Praėjus ketveriems metams po Aprašo 16 punkte nurodytiems projektams įgyvendinti reikalingų lėšų pasiskolinimo dienos arba, jeigu projektas baigtas įgyvendinti anksčiau, per 30 dienų nuo jo įgyvendinimo pabaigos savivaldybė įvertina projekto įgyvendinimo rezultatus pagal Aprašo 7 priede nustatytą formą ir pateikia juos Finansų ministerijai.

_______________