LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2015 M. GRUODŽIO 9 D. ĮSAKYMO NR. 4-778 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“ PRIEMONĖS NR. 05.4.1-LVPA-V-812 NACIONALINIŲ TURIZMO MARŠRUTŲ, TRASŲ IR PRODUKTŲ RINKODARA BEI TURIZMO ŽENKLINIMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAPROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 patvirtinimoPAKEITIMO

 

2020 m. sausio 13 d. Nr. 4-21

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

p a k e i č i u  Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2015 m. gruodžio 9 d. įsakymą Nr. 4-778 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-V-812 „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-V-812 „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 5 PRIORITETO „APLINKOSAUGA, GAMTOS IŠTEKLIŲ DARNUS NAUDOJIMAS IR PRISITAIKYMAS PRIE KLIMATO KAITOS“
PRIEMONĖS N
R. 05.4.1-LVPA-V-812 NACIONALINIŲ TURIZMO MARŠRUTŲ, TRASŲ IR PRODUKTŲ RINKODARA BEI TURIZMO ŽENKLINIMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRAPROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 patvirtinimo

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-V-812 „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ priemonės Nr. 05.4.1-LVPA-V-812 „Nacionalinių turizmo maršrutų, trasų ir produktų rinkodara bei turizmo ženklinimo infrastruktūros plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1:

2.1.    Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1. 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);“.

2.2.    Pripažįstu netekusiu galios 2.3 papunktį.

2.3.    Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) ir viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).“

2.4.    Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 10 926 626 Eur (dešimties milijonų devynių šimtų dvidešimt šešių tūkstančių šešių šimtų dvidešimt šešių eurų), iš kurių iki  9 250 706 Eur (devynių milijonų dviejų šimtų penkiasdešimt tūkstančių septynių šimtų šešių eurų) – Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos, iki  1 675 920 Eur (vieno milijono šešių šimtų septyniasdešimt penkių tūkstančių devynių šimtų dvidešimt eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.“

2.5.    Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Pagal Aprašą remiama veikla – nacionalinių turizmo maršrutų, turizmo trasų ir prioritetinių turizmo produktų, apimančių kultūros ir gamtos paveldo objektus, rinkodara.“

2.6.    Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Pagal Apraše nurodytą remiamą veiklą valstybės projektų sąrašus numatoma sudaryti 2016 m. I ketvirtį, 2018 m. II ketvirtį ir 2020 m. I ketvirtį. Valstybės projektų sąraše (-uose) nurodomas paraiškų finansuoti projektą pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas – ne ilgesnis nei iki 2020 m. kovo 20 d. Jeigu sudaromas rezervinių valstybės projektų sąrašas, iš jo projektai į valstybės projektų sąrašą perkeliami ne vėliau kaip iki 2020 m. balandžio 30 d., nurodant paraiškų finansuoti projektus pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminą – ne ilgesnį nei iki 2020 m. birželio 30 d.“

2.7.    Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Pagal Aprašą galimas pareiškėjas yra viešoji įstaiga „Keliauk Lietuvoje“. Galimi partneriai yra biudžetinės įstaigos, viešieji juridiniai asmenys, kurių savininko (dalininko) teises ir pareigas įgyvendina biudžetinė įstaiga.“

2.8. Pripažįstu netekusiu galios 13 punktą.

2.9. Pakeičiu 18.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.2. Projektas turi prisidėti prie atsakingo turizmo skatinimo kultūros ir gamtos paveldo objektuose (vertinama, ar projekto veiklomis bus išskiriamas (akcentuojamas) bent vienas atsakingo turizmo aspektas (pvz., optimaliai naudoti išteklius – išsaugoti gamtos išteklius ir biologinę įvairovę, gerbti turistus priimančių bendruomenių sociokultūrinį autentiškumą – išsaugoti jų nekilnojamąjį ir gyvąjį kultūros paveldą bei tradicines vertybes, prisidėti prie tarpkultūrinio supratimo ir tolerancijos, palaikyti gyvybingas ir ilgalaikes ekonomines veiklas, duodančias socialinę ir ekonominę naudą visoms dalyvaujančioms interesų grupėms, skatinti vietovei tinkamiausias turizmo formas ir pan.).“

2.10.  Pakeičiu 18.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.3. Projektu numatoma pasiekti ne mažesnį nei 5 procentų erinkodaros priemonių unikalių vartotojų skaičiaus augimą per 1 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios (vertinama, ar paraiškoje numatytas pakankamas unikalių vartotojų skaičiaus augimas. Unikalių vartotojų skaičiavimo būdas priklausys nuo e. rinkodaros priemonės. Pavyzdžiui, internetinių puslapių kūrimo atveju bus skaičiuojami unikalūs vartotojai ir jų praleistas laikas naršant puslapyje, mobiliųjų aplikacijų kūrimo atveju – atsisiuntimų skaičius, naujienlaiškių atveju – prenumeratorių, peržiūrų skaičius; socialinių tinklų atveju – sekėjų (angl. „followers“), interakcijų (bet koks vartotojo veiksmas socialiniame tinkle – peržiūros, komentarai, vertinimai ir t. t.) skaičius ir pan.).“

2.11.  Pripažįstu netekusiu galios 18.4 papunktį.

2.12.  Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Projektu turi būti siekiama specialiojo produkto stebėsenos rodiklio „Įgyvendintos turizmo rinkodaros priemonės“, kodas P.S.337, minimali siektina projekto reikšmė – 24.“

2.13.  Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Aprašo 25 punkte nurodyto Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio skaičiavimo aprašas nustatytas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – interneto svetainė www.esinvesticijos.lt).“

2.14.  Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra nustatytos Aprašo lentelėje.

 

Lentelė. Tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos.

Išlaidų kategorijos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1. 

Žemė

Netinkamos finansuoti išlaidos.

2. 

Nekilnojamasis turtas

Netinkamos finansuoti išlaidos.

3. 

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkamos finansuoti išlaidos.

 

4. 

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikoma (šiai kategorijai priskirtos išlaidos turi būti mažesnės nei 300 000 Eur (trys šimtai tūkstančių eurų):

4.1.  kompiuterinės įrangos įsigijimas arba lizingas (finansinė nuoma). Lizingo (finansinės nuomos) laikotarpis negali būti ilgesnis už projekto įgyvendinimo laikotarpį, t. y. finansinės nuomos) būdu įsigyta kompiuterinė įranga iki projekto įgyvendinimo pabaigos nuosavybės teise turi priklausyti projekto vykdytojui (ne daugiau kaip 20 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų);

4.2.  rinkoje esančios standartinės programinės įrangos įsigijimas, įskaitant jos programavimą ir (ar) konfigūravimą projekto vykdytojo poreikiams ir projekto veikloms;

4.3.  patentų, licencijų, prekių ženklų įsigijimas;

4.4.  išlaidos, susijusios su projekto veikloms naudojamo ir šių veiklų tęstinumui užtikrinti būtino trumpalaikio turto (įrangos, prietaisų, įrenginių ir pan.) pirkimu;

4.5.  tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu įsigyto turto draudimo išlaidos.

5. 

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikoma:

5.1.  informacinėms sistemoms sukurti ir jų veikimui užtikrinti būtinos išlaidos (programavimo paslaugos, sukurtų programinių modulių testavimo išlaidos, sistemos duomenų surinkimo ir įvedimo išlaidos, administravimo dalies ir interneto puslapio programų pertvarkymo išlaidos, interneto puslapio dizaino išlaidos, turinio valdymo sistemos modernizavimo išlaidos);

5.2.  išlaidos, susijusios su išorinio konsultavimo paslaugų, būtinų projekto veikloms įgyvendinti, tyrimų, studijų, strategijų pirkimu (ne daugiau kaip 10 procentų tinkamų finansuoti projekto išlaidų);

5.3.  išlaidos, susijusios su kultūros ir gamtos paveldą apimančių nacionalinių turizmo maršrutų, turizmo trasų ir prioritetinių turizmo produktų pristatymu:

5.3.1. e. rinkodaros paslaugų išlaidos (interneto svetainės kūrimo ir administravimo išlaidos; rinkodaros paieškos sistemose išlaidos (paieškų sistemų optimizavimo ir reklamos paieškos sistemose išlaidos); rinkodaros socialiniuose tinkluose išlaidos; vaizdo reklamos internete išlaidos; mobiliosios rinkodaros išlaidos; reklamos elektroniniu paštu išlaidos; reklamos interneto portaluose išlaidos (reklaminių skydelių, reklaminių straipsnių, reklaminių žaidimų ir kt. išlaidos); turinio rinkodaros išlaidos (interneto dienoraščiai, elektroninės knygos ir kt. elektroniniai leidiniai, nuotraukos ir 3D turai, instrukcijos ir vadovai, vertimai ir pan.);

5.3.2. reklamos kampanijų organizavimo Lietuvos Respublikoje ir užsienyje paslaugų, vaizdo ir lauko reklamos pirkimo išlaidos;

5.3.3. parodų (parodų plotų rezervavimas, stendų gabenimas, projektavimas, dizaino kūrimas, gamyba, įrengimas, dalyvavimas ir pan., taip pat renginių juose organizavimas) organizavimo paslaugų išlaidos;

5.3.4. leidinių parengimo (informacijos surinkimas, tekstų kūrimas, fotonuotraukų, iliustracijų įsigijimas, redagavimas, maketavimas, vertimas, spausdinimas, platinimas) išlaidos;

5.3.5. kompleksinių turizmo rinkodaros priemonių užsienio rinkose paslaugų išlaidos;

5.3.6. reklamos televizijoje, radijuje, spaudoje ir kituose komunikacijos kanaluose gamybos ir transliavimo išlaidos;

5.3.7. renginių (konkursų, seminarų, konferencijų, pristatymų, pažintinių turų ir pan.) organizavimo paslaugų išlaidos;

5.3.8. dalyvavimo renginiuose ar organizacijose išlaidos;

5.3.9. kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio prekės ženklo, vienodo rinkodaros priemonių stiliaus, reprezentacinių suvenyrų, pristatymų kūrimo ir gamybos išlaidos;

5.3.10. kitų paslaugų, būtinų tiesioginėms projekto veikloms įgyvendinti, pirkimo išlaidos;

5.4.  projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotiems darbo užmokestį ir darbo santykius reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;

5.5.  projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;

5.6.  projekto lėšų panaudojimo patikrinimo paslaugų (audito) pirkimo išlaidos, jei tokių paslaugų poreikį nustato įgyvendinančioji institucija, atlikdama paraiškos vertinimą. Tokios išlaidos gali būti nurodytos paraiškoje;

5.7.  projekto veikloms naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo ar amortizacijos sąnaudos.

6. 

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos išlaidos privalomiems informavimo apie projektą veiksmams.

7. 

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Projektų taisyklių 10 priedu.“

 

2.15.  Pakeičiu 361 punktą ir jį išdėstau taip:

361. Projekto veikloms vykdyti (projektą vykdančio personalo komandiruotės) reikalingos transporto Lietuvos Respublikoje išlaidos ir kelionių žemės transportu iš Lietuvos Respublikos į kitą valstybę (ir atgal) išlaidos apmokamos taikant kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotuosius įkainius (toliau – transporto fiksuotieji įkainiai), kurie nustatomi vadovaujantis Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaita (toliau – Tyrimo ataskaita), skelbiama ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kuro-ir-viesojo-transporto-islaidu-fiksuotuju-ikainiu-nustatymo-tyrimo-ataskaita.“

2.16.  Pripažįstu netekusiu galios 362.4 papunktį.

2.17.  Pakeičiu 363 punktą ir jį išdėstau taip:

363. Patirtos projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas ir papildomų poilsio dienų išmokos, kai darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, apmokamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę ir jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę. Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos nustatomos vadovaujantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, paskelbta ES struktūrinių fondų svetainėje http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/kasmetiniu-atostogu-ismoku-fiksuotuju-normu-nustatymo-tyrimo-ataskaita. Pakeistos kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos nuo jų įsigaliojimo dienos yra taikomos projektams pagal anksčiau pasirašytas projektų sutartis.“

2.18.  Pakeičiu 365 punktą ir jį išdėstau taip:

365. Projekto įgyvendinimo metu vadovaujančiajai ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotasis įkainis / fiksuotoji norma buvo netinkamai nustatyti, patikslintas fiksuotojo įkainio / fiksuotosios normos dydis ar jo taikymo sąlygos taikomi projekto veiksmų, vykdomų nuo fiksuotojo įkainio / fiksuotosios normos dydžio ar jo taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti.“

2.19.  Papildau 366 punktu:

366. Pareiškėjas, norėdamas įsigyti turtą lizingo (finansinės nuomos) būdu, turi raštu pagrįsti, kodėl lizingas (finansinė nuoma) yra ekonomiškai naudingiausias būdas.

2.20.  Pripažįstu netekusiu galios 44 punktą.

2.21.  Pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto „Susijusių dokumentų“. Paraiška ir jos priedai pildomi lietuvių kalba.“

2.22.  Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Paraiškų pateikimo paskutinė diena, bet ne vėlesnė, nei nurodyta Aprašo 11 punkte, nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.“

2.23.  Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Projekto (-ų) įgyvendinimo priežiūrai atlikti sudaromas Projekto (-ų) priežiūros komitetas, kuris stebi projekto įgyvendinimo pažangą ir teikia rekomendacijas projekto vykdytojui dėl projekto įgyvendinimo. Projekto (-ų) priežiūros komitetas sudaromas iš įgyvendinančiosios institucijos ir Ministerijos atstovų, į Projekto (-ų) priežiūros komitetą gali būti kviečiami kitų institucijų, įstaigų ar organizacijų atstovai. Projekto (-ų) priežiūros komiteto sudėtis tvirtinama Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, o jo veiklos principai bus nustatyti šio komiteto darbo reglamente.“

2.24.  Pripažįstu netekusiu galios 65 punktą.

2.25.  Pakeičiu 1 priedo 1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai atitinka bent vieną veiksmų programos prioriteto konkretų uždavinį ir siekiamą rezultatą.

Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 5.4.1 konkretų uždavinį „Padidinti kultūros ir gamtos paveldo aktualumą, lankomumą ir žinomumą, visuomenės informuotumą apie juos supančią aplinką“ ir siekiamą rezultatą.

 

Informacijos šaltinis – paraiška finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška).

(Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija), pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – ministerijos) atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą).  

 

 

2.26.  Pakeičiu 1 priedo 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.1. Projektas atitinka strateginio planavimo dokumentų nuostatas.

Projektas turi atitikti nacionalinį strateginio planavimo dokumentą, nurodytą Aprašo 18.1 arba 18.5 papunktyje.

 

Informacijos šaltinis – paraiška.

(Įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, perkelia ministerijos atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą).

 

 

2.27.  Pakeičiu 1 priedo 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.1. Pareiškėjas ir partneris (-iai) yra juridiniai asmenys, juridinio asmens filialai, atstovybės (toliau – juridinis asmuo) arba fiziniai asmenys, kaip nustatyta projektų finansavimo sąlygų apraše.

Informacijos šaltinis – paraiška.“

 

 

 

2.28.  Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

„5.4. Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą:

5.4.1. pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris (-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir partneris (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys ar užsienyje gyvenantys fiziniai asmenys (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio (-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio (-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio (-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui);

5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar
2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui)
;

5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu
Nr. 1407 Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui)

Informacijos šaltiniai: paraiška, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Juridinių asmenų registro duomenys, taip pat kita įgyvendinančiajai institucijai prieinama informacija.

Vertinant atitiktį šiam vertinimo aspektui, vadovaujamasi pareiškėjo (partnerio) pateikta deklaracija.

Pareiškėjo (partnerio) deklaracijoje pateiktų teiginių dėl atitikties šiam vertinimo aspektui nurodytų apribojimų tikrumas tikrinamas atrankiniu būdu vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.“ 

 

 

 

2.29.  Pakeičiu 1 priedo 7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės rezultatais:

Netaikoma.“

 

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvai
(-oms) įvertinti taikomos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

 

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvai
(-oms) įvertinti taikomas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

 

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvai
(-oms) įvertinti taikoma vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

 

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes;

 

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

 

 

 

 

2.30.  Pakeičiu 1 priedo 7.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų veiksmingumo analizės rodikliu.

Netaikoma.“

 

 

 

2.31.  Pakeičiu 1 priedo 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„8.1. Projekto veiklos vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje, bet jas vykdant sukurti produktai, gauti rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai (arba ES, kai vykdomos projektų veiklos pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 9 straipsnio pirmosios pastraipos 1 punktą) ir projektas atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

8.1.1. iš Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto veiklų, vykdomų ne Lietuvos Respublikoje, o ES teritorijoje, išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše; arba pagal projektų finansavimo sąlygų aprašą vykdomos reprezentacijai skirtos veiklos, informavimo, komunikacijos ir ES struktūrinių fondų matomumo didinimo veiklos;

8.1.2. iš Europos socialinio fondo bendrai finansuojamo projekto veiklos vykdomos:

– ES teritorijoje;

– ne ES teritorijoje, bet tokių veiklų išlaidos neviršija procento, nustatyto projektų finansavimo sąlygų apraše;

8.1.3. vykdomos techninės paramos projektų veiklos.

Projekto veiklų vykdymo teritorija turi atitikti Aprašo 24 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis paraiška.“

 

 

 

 

 

2.32.  Pripažįstu netekusiu galios 3 priedo 3 punktą.

 

 

 

Energetikos ministras, laikinai einantis

ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                                                           Žygimantas Vaičiūnas