r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  VAIKŲ PRIĖMIMO Į AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS  ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO  UGDYMO GRUPES TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. spalio 24 d. Nr. T-219

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 6 dalimi, Akmenės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vaikų priėmimo į Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Akmenės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 29 d. sprendimą Nr. T-175 „Dėl Vaikų priėmimo į Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“. 

3. Nustatyti, kad sprendimas įsigalioja nuo 2019 m. lapkričio 1 dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui arba Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Vitalijus Mitrofanovas

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės tarybos

2019 m. spalio 24 d. sprendimu Nr. T-219 

 

VAIKŲ PRIĖMIMO Į AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO GRUPES TVARKOS

APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų priėmimo į Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja vaikų priėmimą į Savivaldybės švietimo įstaigas (toliau – Švietimo įstaigos), vykdančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

2. Aprašo paskirtis – tinkamai sukomplektuoti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų grupes, organizuoti lankančiųjų ir pageidaujančių lankyti vaikų apskaitą, efektyviai paskirstyti Švietimo įstaigų intelektualinius ir materialinius resursus.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos higienos normomis, reglamentuojančiomis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendruosius sveikatos reikalavimus, Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, kitais teisės aktais.

4. Aprašas reglamentuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymų pateikimo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių (toliau – Grupė) sudarymo tvarką ir Švietimo įstaigų vadovų atsakomybę.

5. Aprašu vadovaujasi ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas vykdančios Švietimo įstaigos, kurių savininkas – Savivaldybė.

6. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, kitų teisės aktų apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS IR JŲ REGISTRAVIMAS

 

7. Prašymus dėl vaikų priėmimo į Švietimo įstaigas tėvai (globėjai, rūpintojai) pateikia Švietimo įstaigai raštu arba elektroniniu paštu (pasirašytas elektroniniu parašu arba skenuotas). Prašymų formos skelbiamos Švietimo įstaigų interneto svetainėse (1 ir 2 priedas).

8. Tėvai (globėjai, rūpintojai), pageidaujantys Švietimo įstaigos lankymo pradžią nukelti, švietimo įstaigos vadovui teikia prašymą raštu. Prašymo dėl vaikų priėmimo pateikimo data laikoma pirmojo prašymo data.

9. Prašymus registruoja Švietimo įstaigos Savivaldybės administracijos ir biudžetinių įstaigų naudojamos dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) jungtiniame tėvų prašymų dėl vaiko priėmimo, išbraukimo į/iš darželio registre (ŠGP), nurodydamos prašymą užregistravusią Švietimo įstaigą. Užregistruoti prašymai nukreipiami Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistui, atsakingam už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą.

10. Priimant prašymus dėl vaikų priėmimo į Švietimo įstaigos grupes yra sudaromi du sąrašai:

10.1. pagal prašymo registracijos datą;

10.2. pagal pirmumo teisę suteikiančias priežastis.

11. Už prašymuose nurodytų duomenų teisingumą atsako tėvai (globėjai, rūpintojai).

12. Tėvai (globėjai, rūpintojai), pateikę prašymą priimti vaiką į Švietimo įstaigą, turi teisę gauti informaciją apie Grupių skaičių, laisvų vietų Grupėse skaičių, teikiamas ugdymo(si), švietimo pagalbos, neformaliojo švietimo ar kitas paslaugas.

13. Jeigu tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymų yra daugiau nei laisvų vietų, pirmumo teisė suteikiama:

13.1. vaikams, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas;

13.2. vaikams iš šeimų, kuriose abu tėvai dirba ir deklaruoja gyvenamąją vietą Savivaldybės teritorijoje;

13.3. vaikams, kuriems nustatyti dideli, labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai ar neįgalumas (pateikus vaiko didelius, labai didelius specialiuosius ugdymosi poreikius ar neįgalumą patvirtinančius dokumentus);

13.4. vaikams, kurių brolis ar sesuo lanko tą pačią Švietimo įstaigą;

13.5. vaikams, kurių vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) turi vidutinių ar didelių specialiųjų poreikių;

13.6. vaikams iš nepilnų šeimų;

13.7. vaikams iš šeimų, auginančių tris ir daugiau vaikų;

13.8. vaikams, kurių vienas iš tėvų yra mokinys ar studentas ir mokosi mokymo įstaigų dieniniuose skyriuose;

13.9. vaikams, kurių vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) atlieka privalomąją pradinę karo tarnybą.

14. Vaikai į Švietimo įstaigą priimami be eilės:

14.1. augantys šeimose, patekusiose į krizinę situaciją;

14.2. globojami institucijose, bendruomeniniuose (šeimos modelio) vaikų globos namuose, budinčių globėjų, socialinių globėjų šeimose, šeimynose;

14.3. į priešmokyklinio ugdymo grupes, jeigu toje Švietimo įstaigoje lankė ikimokyklinio ugdymo grupes.

15. Vaikai priimami be eilės ar pirmenybė taikoma tik komplektuojant grupes arba atsilaisvinus vietai.

 

III SKYRIUS

VAIKŲ PRIĖMIMAS

 

16. Vaikas pagal patvirtintus Švietimo įstaigų nuostatus gali pradėti ugdytis pagal ikimokyklinio ugdymo programą nuo 0 iki 5(6) metų.

17. Į Švietimo įstaigų Grupes tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą priimami:

17.1. vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota Akmenės rajono savivaldybės teritorijoje;

17.2. vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota kitose savivaldybėse, jei Švietimo įstaigoje yra laisvų vietų;

17.3. iš užsienio atostogoms grįžusių piliečių vaikai.

18. Švietimo įstaigos darbas vasaros laikotarpiu (nuo birželio 1 d. iki rugpjūčio 31 d.) ir Kalėdiniu laikotarpiu organizuojamas tokia tvarka:

18.1. veikla Grupėse organizuojama pagal Švietimo įstaigų vadovų nustatytą tvarką;

18.2. vaikų skaičius grupėje:

18.2.1. kaimo vietovėje – ne mažiau kaip 5 vaikai ir ne daugiau negu 20 vaikų;

18.2.2. miesto vietovėje – ne mažiau kaip 10 vaikų ir ne daugiau negu 20 vaikų;

18.3. vaikai iš Savivaldybės kitų Švietimo įstaigų gali būti priimami sudarant su tėvais (globėjais, rūpintojais) terminuotas ugdymo(si) sutartis.

19. Vaikai į Švietimo įstaigą priimami ir paskirstomi į Grupes Švietimo įstaigos vadovo įsakymu.

20. Švietimo įstaigos vadovas tėvus (globėjus, rūpintojus) apie vaikų priėmimą informuoja prašyme nurodytais kontaktais.

 

IV SKYRIUS

GRUPIŲ KOMPLEKTAVIMAS

 

21. Grupės formuojamos iš to paties arba skirtingo amžiaus vaikų.

22. Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas ir vykdomas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Grupių vaikų sąrašai turi būti sudaromi neviršijant Lietuvos higienos normos nustatyto vaikų skaičiaus. Lietuvos higienos norma skelbiama Švietimo įstaigų interneto svetainėse.

24. Švietimo įstaigos vadovas, pritarus Švietimo įstaigos tarybai, kasmet iki kovo 1 d. pateikia Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui motyvuotą prašymą dėl Grupių skaičiaus, maksimalios jų veiklos trukmės, priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių nustatymo kitiems mokslo metams, kurie nustatomi Savivaldybės tarybos sprendimu iki kovo 31 d.

25. Grupės Švietimo įstaigose komplektuojamos kasmet pagal prašymų, pateiktų iki rugpjūčio 1 d., skaičių (grupių ir vaikų skaičius tikslinamas iki rugsėjo 1 d.). Esant laisvoms vietoms, vaikai į Švietimo įstaigą gali būti priimami visus metus.

26. Tėvai (globėjai, rūpintojai), dėl pateisinamų priežasčių (ligos, išvykimo ir kt.) negalintys atvykti į Švietimo įstaigą per 10 darbo dienų patvirtinti, kad jų vaikas Švietimo įstaigą lankys, apie tai turi informuoti Švietimo įstaigos vadovą rašytiniu prašymu arba elektroniniu laišku.

27. Per 10 darbo dienų tėvams (globėjams, rūpintojams) nepatvirtinus, kad jų vaikas lankys Švietimo įstaigą, vaikas netenka skirtos vietos. Įstaigos duomenų bazės tvarkytojas vaiką išbraukia iš Grupės sąrašo, o apie laisvą vietą pranešama kito laukiančio eilės vaiko tėvams (globėjams, rūpintojams).

28. Nuo pirmos vaiko ugdymo dienos prasideda švietimo santykiai ir privalomas įstaigos lankymas. Jeigu vaikas nelanko Švietimo įstaigos daugiau kaip 50 proc. lankytinų dienų per mėnesį be pateisinamos priežasties, Švietimo įstaiga turi teisę vienašališkai nutraukti ugdymo sutartį, apie tai prieš 10 darbo dienų raštu įspėjusi tėvus (globėjus, rūpintojus). Pateisinamos priežastys, dėl kurių vaikas gali nelankyti Švietimo įstaigos, yra šios:

28.1. kai vaikas nelanko Švietimo įstaigos dėl vaiko ligos, tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus raštišką prašymą. Prašymo forma, pateikimo būdai ir terminai numatyti Švietimo įstaigos vadovo patvirtintoje Vaikų lankomumo apskaitos tvarkoje;

28.2. tėvų (globėjų, rūpintojų) kasmetinių, pailgintų, nemokamų, tėvystės, motinos nėštumo ir gimdymo, mokymosi atostogų metu, pateikus rašytinį arba elektroninį dokumentą iš darbovietės;

28.3. tėvų papildomos poilsio dienos, kai šeima augina 2 ir daugiau vaikų iki 12 metų ar neįgalų vaiką iki 18 metų, pateikus rašytinį ar elektroninį prašymą;

28.4. vaikas nelanko švietimo įstaigos vasaros metu (birželio – rugpjūčio mėn.) ir Kalėdiniu laikotarpiu, tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus rašytinį arba elektroninį prašymą;

28.5. nelaimės šeimoje atvejais (ne ilgiau 3 darbo dienos): artimųjų mirtis, sunki liga ir pan., informavus apie tai Švietimo įstaigos vadovą ir pateikus šį faktą patvirtinančius dokumentus;

28.6. oro temperatūra yra žemesnė kaip – 20o C arba esant ekstremaliam įvykiui ar situacijai;

28.7. Švietimo įstaiga (Grupė) nevykdo ugdymo proceso dėl higienos normų pažeidimo, ligos protrūkio, remonto darbų ar kitų techninių priežasčių;

28.8. vienam iš tėvų įstatymų nustatyta tvarka esant atostogose vaikui prižiūrėti, pateikus šį faktą patvirtinančius dokumentus;

28.9. tėvų (globėjų, rūpintojų) ligos metu, pateikus šį faktą patvirtinančius dokumentus;

28.10. priešmokyklinio amžiaus ugdytiniams, nelankantiems Švietimo įstaigos jų atostogų metu;

28.11. ikimokyklinio ugdymo grupes lankantiems vaikams, kai šeimoje yra mokyklinio amžiaus vaikų – jų atostogų metu, pateikus prašymą.

29. Vaikas laikomas išbrauktu iš Švietimo įstaigos sąrašų ir jo vieta neišsaugoma Švietimo įstaigos vadovo įsakymu:

29.1. atsižvelgiant į tėvų (globėjų, rūpintojų) prašymą išbraukti vaiką iš Grupės sąrašo;

29.2. Švietimo įstaigos vadovo teikimu, jei per 10 darbo dienų po įsakymo dėl vaiko priėmimo be pateisinamos priežasties jis neatvyko į Švietimo įstaigą;

29.3. Švietimo įstaigos vadovo teikimu, kai vaikas nelankė Švietimo įstaigos daugiau kaip 50 proc. lankytinų dienų per mėnesį be pateisinamos priežasties, prieš tai įspėjus tėvus (globėjus, rūpintojus) raštu;

29.4. Švietimo įstaigos vadovo teikimu, kai tėvai (globėjai, rūpintojai) 2 mėnesius nesumokėjo už suteiktas paslaugas, prieš tai įspėjus tėvus (globėjus, rūpintojus) raštu.

30. Švietimo įstaigos vadovas apie vaiko išbraukimą iš Grupės sąrašo tą pačią dieną informuoja Švietimo įstaigos duomenų bazės tvarkytoją. Jei vaikas išbraukiamas dėl tėvų (globėjų, rūpintojų) įsiskolinimo už paslaugas, apie tai raštu informuojami Savivaldybės Švietimo įstaigų vadovai ir Akmenės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.

31. Tėvai (globėjai, rūpintojai), nesumokėję už suteiktas paslaugas, teikti prašymo lankyti kitą Savivaldybės įstaigą negali.

32. Vaiką laikinai išbraukti iš Švietimo įstaigos Grupės sąrašo galima vaiko ligos atveju, atsižvelgiant į tėvų prašymą, kai pateikiamos gydytojo rekomendacijos.

33. Vaikas laikomas priimtu į Grupę, kai Švietimo įstaigos vadovas pasirašo įsakymą dėl vaiko priėmimo ir su tėvais (globėjais, rūpintojais) sudaro dvišalę ikimokyklinio/priešmokyklinio ugdymo sutartį. Sutartis sudaroma dviem vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais (po vieną kiekvienai šaliai) ir registruojama Mokymo sutarčių registracijos žurnale. Sudarius ugdymo sutartį, formuojama vaiko asmens byla.

34. Vaikui išvykus iš Švietimo įstaigos, jo asmens byla lieka Švietimo įstaigoje. Gavus Švietimo įstaigos, kurioje vaikas tęsia ugdymąsi, prašymą, jai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos.

35. Mokslo metai prasideda rugsėjo 1 d., baigiasi rugpjūčio 31 d. Mokslo ir žinių dienai sutapus su poilsio diena ugdymo proceso pradžia, Švietimo įstaigos sprendimu gali būti nukeliama į artimiausią darbo dieną po poilsio dienos.

36. Švietimo įstaigos vadovas kasmet iki rugsėjo 10 d. teikia Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriui Švietimo įstaigos vadovo įsakymu patvirtintus vaikų sąrašus.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Švietimo įstaigos vadovas atsako už Aprašo įgyvendinimą, Grupių komplektavimą, duomenų kaupimą, atnaujinimą, kaupiamų duomenų patikrinimą, apsaugą Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Akmenės rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius.

39. Aprašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir Švietimo įstaigų svetainėse. Informacija apie Tvarkos aprašą viešinama įstaigų naudojamuose elektroniniuose dienynuose ir kitose informacijai skirtose vietose.

_______________________________

 

Vaikų priėmimo į Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

(Prašymo formos pavyzdys)

 

_______________________________________________________________________________________

(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas)

_______________________________________________________________________________________

(deklaruotos gyvenamosios vietos adresas)

_______________________________________________________________________________________

(faktinės gyvenamosios vietos adresas)

 

 

(Įstaigos pavadinimas)

 

 

 

PRAŠYMAS DĖL VAIKO PRIĖMIMO Į UGDYMO ĮSTAIGĄ

20 ____ m. ___________________d.

 

_______________

(vieta)

 

 

Prašau priimti mano sūnų (dukrą) / globotinį (-ę) _____________________________________

_______________________________________________________________________________________

(vaiko vardas, pavardė, gimimo data, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas, faktinės gyvenamosios vietos adresas)

 

_______________________________________________________________________________________

 

 

nuo 20 __ m. __________________ d. į ________________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

 

Susipažinau su Vaikų priėmimo į Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu.

P a t v i r t i n u, kad pateikti duomenys yra teisingi.

S u t i n k u, kad šie duomenys būtų naudojami vidaus administravimo tikslais.

 

 

_______________                                 _____________________________________

(parašas)                                          (vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) vardas, pavardė)

 

 

Vaikų priėmimo į Akmenės rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(Prašymo formos pavyzdys)

________________________________________________________________________________

(vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas)

 

________________________________________________________________________________

(faktinės gyvenamosios ir deklaruojamos gyvenamosios vietos adresas)

 

 

(Įstaigos pavadinimas)

 

 

PRAŠYMAS

DĖL IŠBRAUKIMO IŠ SĄRAŠŲ

 

20______m.___________________d.

 

_____________

(vieta)

 

 

 

Prašau išbraukti iš sąrašų mano sūnų (dukrą) / globotinį(ę)___________________________

(vaiko vardas, pavardė)
gimusį (-ią)____________________ iš _______________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

nuo________________ dėl_________________________________________________________

(data)                                                                                                    (nurodykite priežastį)                 

 

_______________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

_______________                                   ______________________________________

(parašas)                                               (vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) vardas, pavardė