Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. liepos 1 d. Nr. 709
Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamą Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).

2. Pavesti Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai, vadovaujantis Aprašu, atlikti koordinuojančiosios organizacijos funkcijas.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

Ūkio ministras

Evaldas Gustas

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. liepos 1 d. nutarimu Nr. 709

 

 

 

IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ikiprekybinių pirkimų vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato ikiprekybinių pirkimų organizavimo ir vykdymo principus, ikiprekybinių pirkimų organizavimo tvarką, pagrindines ikiprekybiniame pirkime dalyvaujančių subjektų teises ir pareigas, kitus esminius su ikiprekybiniais pirkimais susijusius klausimus.

2. Aprašas parengtas atsižvelgiant į Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1281 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“, ir Europos Komisijos 2007 m. gruodžio 14 d. komunikatą „Ikiprekybiniai viešieji pirkimai. Naujovių skatinimas siekiant užtikrinti ilgalaikes kokybiškas viešąsias paslaugas Europoje“ (KOM(2007)799 galutinis).

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Didelės vertės ikiprekybinis pirkimas ikiprekybinis pirkimas, kurio vertė yra didesnė kaip 1 000 000 (vienas milijonas) eurų su pridėtinės vertės mokesčiu.

3.2. Ikiprekybinis pirkimas – mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) paslaugų, išskyrus tas, iš kurių gauta nauda naudojama tik perkančiosios organizacijos poreikiams tenkinti ir už kurias viską sumoka perkančioji organizacija arba kurios laikomos valstybės pagalba, įsigijimas siekiant sukurti inovatyvųjį produktą.

3.3. Ikiprekybinio pirkimo dalyvis (toliau – dalyvis) – juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė, kita organizacija ar jos padalinys, pateikę pasiūlymą dalyvauti ikiprekybiniame pirkime.

3.4. Ikiprekybinio pirkimo dokumentai – perkančiosios organizacijos dalyviams pateikiami dokumentai, kuriuose apibūdinamas ikiprekybinio pirkimo objektas ir jo pirkimo sąlygos: ikiprekybinio pirkimo skelbimas, ikiprekybinio pirkimo kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, ikiprekybinio pirkimo sutarties projektas, kiti reikiami dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).

3.5. Inovatyvusis produktas – sukurta ar iš esmės patobulinta medžiaga, gaminys, įrenginys, įdiegtas naujas ar iš esmės patobulintas procesas, sistema, paslauga, sukurtas ar iš esmės patobulintas ir įgyvendintas žmogaus, kultūros ir visuomenės problemų sprendinys.

3.6. Inovatyviojo produkto komercializacija (toliau – komercializacija) – inovatyviojo produkto pateikimo rinkai procesas, investuojant į tokio produkto pritaikymą vartotojo poreikiams ir pardavimą.

3.7. Konfidenciali informacija – neskelbtina informacija, kuri ikiprekybiniame pirkime dalyvaujančių subjektų buvo įvardyta kaip konfidenciali ar turėtų būti tokia laikoma, įskaitant informaciją apie ikiprekybiniame pirkime dalyvaujančių subjektų vykdomą veiklą, nuosavybę, intelektinės nuosavybės objektus, komercines (gamybines) paslaptis, praktinę patirtį, personalą, klientus ir teikėjus.

3.8. Koordinuojančioji organizacija – viešojo administravimo institucija, kuriai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu pavesta administruoti ikiprekybinius pirkimus ir prisidėti prie jų finansiškai, taip pat teikti metodinę pagalbą perkančiosioms organizacijoms ir dalyviams ir atlikti kitas Apraše nustatytas funkcijas.

3.9. Mokslinių tyrimų ir (arba) eksperimentinės plėtros paslaugos teikėjas (toliau – teikėjas) – ūkio subjektas – privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo, kitos organizacijos ir jų padaliniai ar tokių asmenų grupė – galintis pasiūlyti ar siūlantis MTEP paslaugas.

3.10. Perkančioji organizacija – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme.

3.11. Techninė specifikacija – ikiprekybinio pirkimo dokumentas, kuriame apibūdinamas perkančiosios organizacijos vykdomu ikiprekybiniu pirkimu siekiamas MTEP paslaugų tikslas ir (ar) norimas rezultatas ir (ar) nurodomi perkant MTEP paslaugas norimo sukurti inovatyviojo produkto funkciniai reikalavimai, taip pat kiti inovatyviajam produktui keliami reikalavimai (pavyzdžiui, kokybės, techninių pranašumų, estetinių, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, veiksmingumo), kurie geriausiai tinka norint išspręsti viešojo intereso požiūriu reikšmingą problemą ir pasiekti perkančiosios organizacijos strateginius tikslus.

4. Organizuojant ir vykdant ikiprekybinius pirkimus užtikrinama atvira, skaidri ir nediskriminuojanti procedūra, taip pat turi būti laikomasi šių principų:

4.1. inovatyvumo – ikiprekybinis pirkimas turi būti vykdomas tik tada, kai įsitikinama, kad rinka negali patenkinti esamo poreikio;

4.2. konkurencingumo – ikiprekybinio pirkimo metu siekiama užtikrinti konkurenciją tarp dalyvių;

4.3. rizikos ir naudos pasidalijimo – ikiprekybiniame pirkime dalyvaujantys subjektai turi būti suinteresuoti šio proceso rezultatyvumu, todėl ikiprekybinio pirkimo nauda ir rizika turi būti dalijamasi pagal rinkos sąlygas; sumokėta kaina visiškai atitinka perkančiosios organizacijos gautos naudos rinkos vertę ir dalyvio prisiimtą riziką;

4.4. vertės už pinigus – vertinant dalyvių pasiūlymus ir jų ikiprekybinio pirkimo metu suteiktų MTEP paslaugų rezultatus, dėmesys turi būti skiriamas didžiausią pridėtinę vertę kuriantiems pasiūlymams už pagrįstą kainą.

5. Ikiprekybinis pirkimas organizuojamas, kai:

5.1. perkančiajai organizacijai reikalingo inovatyviojo produkto nėra rinkoje arba nėra požymių, kad artimiausiu metu (mažiau nei per vienus metus) rinkos dalyviai tokį inovatyvųjį produktą pateiks į rinką, arba perkančioji organizacija dėl reikalingam inovatyviajam produktui taikomų patekimo į rinką ar apyvartos rinkoje apribojimų negali jo įsigyti ir tokiam inovatyviajam produktui atsirasti būtinos MTEP paslaugos;

5.2. rinkoje esantis produktas netenkina perkančiosios organizacijos poreikio, todėl reikia reikšmingai pagerinti produkto funkcines savybes ir (ar) mažinti esamo produkto savikainą, ir nėra požymių, kad artimiausiu metu (mažiau nei per vienus metus) rinkos dalyviai tokį produktą pateiks į rinką, ir produkto funkcinėms savybėms pagerinti reikalingos MTEP paslaugos.

6. Ikiprekybinį pirkimą sudaro šie iš eilės einantys etapai:

6.1. pirmasis etapas – inovatyviojo produkto koncepcijos sukūrimas ir patvirtinimas;

6.2. antrasis etapas – inovatyviojo produkto prototipo sukūrimas;

6.3. trečiasis etapas – inovatyviojo produkto bandomosios partijos sukūrimas, kuris gali apimti nekomercinės apimties inovatyviųjų produktų pirkimą.

7. Ikiprekybinis pirkimas gali apimti Aprašo 6 punkte nurodytus ikiprekybinio pirkimo pirmąjį, antrąjį ir trečiąjį etapus, antrąjį ir trečiąjį etapus arba tik trečiąjį etapą.

8. Ikiprekybiniai pirkimai gali būti finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto, Europos Sąjungos fondų ir (ar) programų lėšų, kitų perkančiosios organizacijos teisėtai gautų viešųjų ar privačių lėšų.

9. Aprašo nuostatos netaikomos ikiprekybiniams pirkimams, kurie atliekami pagal specialiąsias procedūrines taisykles įgyvendinant tarptautinį projektą ar programą.

 

II SKYRIUS

ikiprekybiniame pirkime dalyvaujantys subjektai

 

10. Organizuojant ir vykdant ikiprekybinius pirkimus dalyvauja perkančioji organizacija, koordinuojančioji organizacija ir dalyviai, atitinkantys Aprašo 11 punkto ir kitus pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus. Finansuojant ikiprekybinius pirkimus dalyvauja perkančioji organizacija ir koordinuojančioji organizacija.

11. Dalyvis turi atitikti šiuos reikalavimus:

11.1. neturi būti įgijęs bankrutuojančios, bankrutavusios, restruktūrizuojamos, likviduojamos įmonės statuso;

11.2. dalyvio vadovas, turintis teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (buhalteriai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (turintys) teisę surašyti ir pasirašyti dalyvio apskaitos dokumentus, neturi turėti teistumo (arba teistumas turi būti išnykęs ar panaikintas), dėl dalyvio (juridinio asmens) per pastaruosius 5 metus neturi būti priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už nusikalstamas veikas nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, intelektinei ar pramoninei nuosavybei, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams;

11.3. turi būti įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal valstybės, kurioje jis registruotas, ar valstybės, kurioje yra perkančioji organizacija, reikalavimus; dalyvis laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu, jeigu jo neįvykdytų įsipareigojimų suma yra mažesnė kaip 50 (penkiasdešimt) eurų;

11.4. dėl dalyvio (juridinio asmens) per pastaruosius vienus metus neturi būti priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už veiką, nustatytą Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 2921 straipsnio 1 dalyje.

12. Be Aprašo 11 punkte nustatytų reikalavimų dalyviams, perkančioji organizacija, užtikrindama atvirumo principą, ikiprekybinio pirkimo dokumentuose gali jiems nustatyti ir kitus finansinio, ekonominio, techninio pobūdžio reikalavimus.

13. Koordinuojančioji organizacija atlieka šias su ikiprekybiniais pirkimais susijusias funkcijas:

13.1. teikia ekspertinę, metodinę ir kitą su ikiprekybinio pirkimo vykdymu susijusią pagalbą perkančiajai organizacijai ikiprekybinių pirkimų klausimais;

13.2. teikia dalyviams metodinę pagalbą dalyvavimo ikiprekybiniuose pirkimuose galimybių klausimais;

13.3. kaupia, sistemina ir analizuoja duomenis apie įvykusius ir vykdomus ikiprekybinius pirkimus;

13.4. atlieka ikiprekybinių pirkimų organizavimo ir vykdymo stebėseną;

13.5. perkančiajai organizacijai siekiant pradėti ikiprekybinį pirkimą, vertina ikiprekybinio pirkimo objekto atitiktį Aprašo 5 ir 16 punktuose nustatytiems reikalavimams ir teikia išvadas perkančiajai organizacijai;

13.6. skiria atstovą (-us) į ikiprekybinio pirkimo komisiją;

13.7. priima Aprašo įgyvendinamuosius teisės aktus, tvirtina ikiprekybinių pirkimų dokumentų ir sutarčių pavyzdines formas, rekomendacijas;

13.8. kofinansuoja ikiprekybinių pirkimų vykdymą ir vykdo kofinansuojamo ikiprekybinio pirkimo lėšų naudojimo priežiūrą;

13.9. laikydamasi konfidencialumo įsipareigojimų, nustatytų ikiprekybinio pirkimo dokumentuose ir sutartyse, informuoja visuomenę apie vykdomus ikiprekybinius pirkimus, jų metu pasiektus rezultatus ir šių rezultatų pritaikymo galimybes, vykdo kitą viešinimo ir mokomąją veiklą;

13.10. kaupia, apibendrina ir teikia potencialioms perkančiosioms organizacijoms visuomenės idėjas dėl ikiprekybinių pirkimų objektų.

14. Perkančioji organizacija atlieka šias su ikiprekybiniais pirkimais susijusias funkcijas:

14.1. organizuoja ir vykdo ikiprekybinius pirkimus;

14.2. konsultuojasi dėl siūlomo vykdyti ikiprekybinio pirkimo su koordinuojančiąja organizacija, o jeigu siūlomas vykdyti ikiprekybinis pirkimas didelės vertės, ir su Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisija – Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų strategine taryba;

14.3. pagal kompetenciją informuoja visuomenę apie savo vykdomus ikiprekybinius pirkimus, jų metu pasiektus rezultatus ir šių rezultatų pritaikymo galimybes, vykdo kitą savo atliktų ikiprekybinių pirkimų viešinimo veiklą.

 

III SKYRIUS

IKIPREKYBINIO PIRKIMO organizavimas

 

15. Įvertinusi visuomenės ir (ar) koordinuojančiosios organizacijos pateiktus pasiūlymus dėl inovatyviojo produkto, reikalingo perkančiosios organizacijos uždaviniams spręsti, sukūrimo, remdamasi preliminaria rinkos apžvalga ar kuriais nors kitais surinktais duomenimis, perkančioji organizacija parengia konkretaus ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymą ir ikiprekybinio pirkimo techninės specifikacijos projektą.

16. Ikiprekybinio pirkimo objekto aprašyme privalo būti pateikta:

16.1. norimos įsigyti MTEP paslaugos aprašymas;

16.2. numatomas (-i) ikiprekybinių pirkimų etapas (-ai), jo (-ų) trukmė;

16.3. ikiprekybinio pirkimo biudžetas, nurodant kiekvieno ikiprekybinio pirkimo etapo veiklai finansuoti numatomas skirti lėšas;

16.4. numatomi ikiprekybinio pirkimo finansavimo šaltiniai ir ikiprekybinio pirkimo biudžeto dalis, kurią sudaro kiekvienas šaltinis;

16.5. kiti paaiškinimai, dokumentai, susiję su ikiprekybiniu pirkimu, pagrindžiantys ir (ar) apibūdinantys ikiprekybinio pirkimo objektą.

17. Parengusi ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymą ir techninės specifikacijos projektą, perkančioji organizacija šiuos dokumentus pateikia koordinuojančiajai organizacijai.

18. Koordinuojančioji organizacija, gavusi Aprašo 17 punkte nurodytus dokumentus, įvertina šių dokumentų atitiktį ikiprekybinio pirkimo objektui keliamiems reikalavimams ir prireikus turi teisę prašyti perkančiosios organizacijos pateikti papildomus dokumentus ir (ar) paaiškinimus, kuriuos perkančioji organizacija privalo pateikti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo. Vertindama ikiprekybinio pirkimo objekto atitiktį Aprašo 4, 5 ir 16 punktuose nustatytiems reikalavimams, koordinuojančioji organizacija organizuoja ekspertinį vertinimą, pasitelkusi Lietuvos mokslo tarybos, technologijų ir verslo sričių atstovus. Koordinuojančioji organizacija ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinių dokumentų ir (ar) informacijos gavimo iš perkančiosios organizacijos pateikia perkančiajai organizacijai išvadą dėl ikiprekybinio pirkimo objekto, aprašyto perkančiosios organizacijos pateiktuose dokumentuose, atitikties Aprašo 4, 5 ir 16 punktų reikalavimams arba motyvuotą išvadą, konstatuojančią, kad ikiprekybinio pirkimo objektas neatitinka Aprašo reikalavimų. Koordinuojančioji organizacija, priimdama sprendimą dėl numatomos įsigyti MTEP paslaugos pripažinimo ar nepripažinimo MTEP paslauga, privalo vadovautis ekspertų rekomendacijomis ir remtis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos parengta standartine praktika, kuri siūloma MTEP statistiniams tyrimams leidinyje „Frascati vadovas“ (2002).

19. Jeigu koordinuojančioji organizacija pateikia išvadą, konstatuojančią, kad perkančiosios organizacijos nurodytas ikiprekybinio pirkimo objektas neatitinka Aprašo 5 ir 16 punktų reikalavimų ir yra nesuderinamas su Aprašo 4 punkte nustatytais ikiprekybinių pirkimų principais, perkančioji organizacija ikiprekybinio pirkimo pagal šį objektą vykdyti negali.

20. Koordinuojančioji organizacija, vadovaudamasi Aprašo 18 punkte nustatyta tvarka, išvadą, konstatuojančią, kad perkančiosios organizacijos nurodytas ikiprekybinio pirkimo objektas atitinka Aprašo 4, 5 ir 16 punktuose nustatytus reikalavimus, gali priimti su išlygomis, kai ikiprekybinio pirkimo objektas atitinka Aprašo 4, 5 ir 16 punktų nuostatas, tačiau reikia neesminių pataisymų ar papildymų, ir perkančiajai organizacijai pateikti ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymo ir (ar) techninės specifikacijos projekto pataisas ir (ar) papildymus. Perkančioji organizacija, pataisiusi ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymą ir (ar) techninės specifikacijos projektą pagal koordinuojančiosios organizacijos pateiktus pasiūlymus, gali vykdyti ikiprekybinį pirkimą.

 

IV SKYRIUS

IKIPREKYBINIO PIRKIMO KOMISIJA

 

21. Perkančioji organizacija ikiprekybiniam pirkimui organizuoti ir ikiprekybinio pirkimo procedūroms atlikti sudaro ikiprekybinio pirkimo komisiją (toliau – Pirkimo komisija).

22. Pirkimo komisija sudaroma perkančiosios organizacijos vadovo sprendimu iš ne mažiau kaip 5 narių, kurių bent vienas turi būti koordinuojančiosios organizacijos atstovas. Vykdant didelės vertės ikiprekybinį pirkimą, koordinuojančioji organizacija privalo skirti į Pirkimo komisiją ne mažiau kaip 2 savo atstovus. Į sudaromą Pirkimo komisiją perkančiosios organizacijos sprendimu gali būti įtrauktas ir kitos valstybės ekspertas. Jeigu koordinuojančioji organizacija skiria kofinansavimą, į Pirkimo komisiją turi būti įtraukti ne mažiau kaip 2 jos atstovai. Skirdama Pirkimo komisijos pirmininką ir narius, perkančioji organizacija turi įvertinti jų ekonomines, technines, teisines žinias.

23. Perkančioji organizacija į Pirkimo komisiją turi teisę kviestis ekspertų, turinčių specialių žinių planuojamo ikiprekybinio pirkimo vykdymo klausimais. Pirkimo komisijos pirmininkas privalo būti perkančiosios organizacijos darbuotojas.

24. Pirkimo komisijos nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme. Pirkimo komisijos nariai neturi teisės atskleisti konfidencialios informacijos ir informacijos, susijusios su ikiprekybinio pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, sukelia ar gali sukelti žalą arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją tarp ikiprekybinio pirkimo dalyvių.

25. Vykdydama ikiprekybinio pirkimo procedūras, Pirkimo komisija atlieka šias funkcijas:

25.1. rengia ir tvirtina ikiprekybinio pirkimo dokumentus;

25.2. teikia dalyviams paaiškinimus dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų;

25.3. įvertina dalyvių pateiktus pasiūlymus ir pagal suteiktų vertinimų eilę atrenka ikiprekybinio pirkimo dalyvius;

25.4. įvertina dalyvių veiklos rezultatus kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape ir sudariusi vertinimų eilę priima sprendimą dėl dalyvių dalyvavimo kitame ikiprekybinio pirkimo etape;

25.5. atlieka kitas perkančiosios organizacijos jai raštu pavestas funkcijas.

26. Pirkimo komisija savo veikloje vadovaujasi Aprašu ir Pirkimo komisijos darbo reglamentu, kurį tvirtina perkančiosios organizacijos vadovas. Pirkimo komisija veikia nuo sprendimo ją sudaryti priėmimo, iki visiškai įvykdomos ją sudariusios perkančiosios organizacijos nustatytos užduotys arba priimamas sprendimas nutraukti ikiprekybinį pirkimą.

 

V SKYRIUS

IKIPREKYBINIO PIRKIMO DOKUMENTŲ RENGIMAS IR SKELBIMAS

 

27. Ikiprekybinio pirkimo dokumentuose privalo būti pateikta:

27.1. ikiprekybinio pirkimo objekto, aprašyto perkančiosios organizacijos pateiktuose dokumentuose, dėl kurio atitikties Aprašo 4, 5 ir 16 punktų reikalavimams koordinuojančioji organizacija yra pateikusi išvadą, aprašymas;

27.2. techninė ikiprekybinio pirkimo objekto specifikacija, kurioje turi būti nurodyti ir perkančiosios organizacijos tikslai, kurie būtų pasiekti įvykdžius ikiprekybinį pirkimą;

27.3. dalyvių pasiūlymų rengimo reikalavimai;

27.4. reikalavimai dalyviams;

27.5. maksimalus finansuojamų dalyvių skaičius kiekviename etape;

27.6. galima maksimali kaina dalyviui už teikiamas paslaugas kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape;

27.7. maksimalus dalyvio pasiūlymo įvertinimo balas, pasiūlymų vertinimo kriterijai ir kiekvieno kriterijaus vertė balais;

27.8. terminai, per kuriuos Pirkimo komisija įvertina dalyvių pasiūlymus;

27.9. ikiprekybinio pirkimo sutarties projektas;

27.10.  informacijos apie ikiprekybinį pirkimą viešinimo tvarka;

27.11.  kiti reikalavimai ar informacija, kuri, Pirkimo komisijos nuomone, svarbi dalyviams.

28. Ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatomi šie pasiūlymų vertinimo kriterijai: ikiprekybinio pirkimo dalyvio profesiniai gebėjimai išspręsti ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nurodytą problemą, pasiūlymo technologinė kokybė ir inovatyvumas, pasiūlymo pridėtinė vertė visuomenei ir (arba) ūkiui arba kiti objektyvūs vertinimo kriterijai. Pasiūlymų atitiktis nustatytiems vertinimo kriterijams vertinama balais. Pirkimo dokumentai rengiami lietuvių kalba.

29. Perkančioji organizacija ikiprekybinio pirkimo dokumentus paskelbia savo ir koordinuojančiosios institucijos interneto svetainėse ir nustato ne trumpesnį kaip 25 darbo dienų terminą ikiprekybinio pirkimo dalyviams pateikti pasiūlymus. Nustatydama šį terminą, perkančioji organizacija privalo atsižvelgti į ikiprekybinio pirkimo sudėtingumą ir laiką, reikalingą pasiūlymams parengti.

30. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip likus 5 dienoms iki nustatyto pasiūlymų pateikimo termino pabaigos turi teisę patikslinti ikiprekybinio pirkimo dokumentus. Ikiprekybinio pirkimo dokumentų patikslinimai skelbiami tokia pat forma ir ten pat, kur paskelbta pirmoji ikiprekybinio pirkimo dokumentų redakcija, taip pat ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki nustatyto pasiūlymų pateikimo termino pabaigos atskirai raštu informuojami dalyviai. Tikslindama ikiprekybinio pirkimo dokumentus, perkančioji organizacija privalo nustatyti, ar reikia pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą.

31. Teikėjai ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos turi teisę prašyti perkančiosios organizacijos paaiškinti ikiprekybinio pirkimo dokumentus, taip pat papildomos su ikiprekybiniu pirkimu susijusios informacijos. Pirkimo komisija privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo rašytinių prašymų gavimo, laikydamasi ikiprekybinio pirkimo dokumentuose paskelbtos informacijos teikimo tvarkos, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo rašytinių prašymų gavimo pateikti teikėjams atsakymus į prašymus. Prašymai, atsakymai dėl ikiprekybinio pirkimo dokumentų ir papildoma informacija turi būti skelbiami tokia pat forma ir ten pat, kur paskelbti ikiprekybinio pirkimo dokumentai.

32. Perkančioji organizacija savo iniciatyva ne vėliau kaip likus 14 darbo dienų iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos gali rengti ikiprekybinio pirkimo dokumentų viešą aptarimą, apie tai paskelbdama tokia pat forma ir ten pat, kur paskelbti ikiprekybinio pirkimo dokumentai.

33. Perkančioji organizacija turi teisę pratęsti dalyvių pasiūlymų pateikimo terminą bet kuriuo metu iki nustatyto termino pabaigos.

 

VI SKYRIUS

IKIPREKYBINIO PIRKIMO DALYVIŲ ATRANKA

 

34. Teikėjas, siekiantis dalyvauti ikiprekybiniame pirkime, per perkančiosios organizacijos nustatytą terminą privalo pateikti savo pasiūlymą, kuriame būtų pateikta:

34.1. siūlomo inovatyviojo produkto koncepcijos aprašymas, kai ikiprekybinis pirkimas pradedamas vykdyti nuo pirmojo etapo;

34.2. siūlomo inovatyviojo produkto prototipo aprašymas, kai ikiprekybinis pirkimas pradedamas vykdyti nuo antrojo etapo;

34.3. siūlomo sukurti inovatyviojo produkto, kuris gali būti komercializuojamas, bandomosios partijos aprašymas, kai vykdomas ikiprekybinis pirkimas apima tik trečiąjį etapą;

34.4. atitiktis Aprašo 11 ir 12 punktuose nustatytiems reikalavimams;

34.5. atitiktis techninės ikiprekybinio pirkimo objekto specifikacijos sąlygoms;

34.6. kiekvieno ikiprekybinio pirkimo etapo kaina, ne didesnė už fiksuotą kainą, nurodytą ikiprekybinio pirkimo dokumentuose;

34.7. informacija, ar įvykdytos kitos sąlygos, kurias yra nustačiusi Pirkimo komisija.

35. Perkančioji organizacija, ikiprekybinio pirkimo dokumentuose reikalaudama, kad dalyvis įrodytų, jog Aprašo 11 punkte nurodytų aplinkybių nėra (yra), kaip pakankamą įrodymą priima teismo, valstybės įmonės Registrų centro ar kitos kompetentingos institucijos dokumentą. Dalyvis nurodytoms aplinkybėms įrodyti gali pateikti valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotą dokumentą, patvirtinantį jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis. Perkančioji organizacija negali reikalauti dokumentų ir informacijos, kurie perkančiajai organizacijai pagal Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymą neatlygintinai prieinami Lietuvos Respublikos registruose, valstybės informacinėse sistemose ir kitose informacinėse sistemose. Jeigu dalyvis negali pateikti pirmiau nurodytų dokumentų Aprašo 11.4 papunktyje nurodytoms aplinkybėms pagrįsti, nes atitinkamoje valstybėje tokie dokumentai neišduodami, jis turi paaiškinti, kodėl negali pateikti šių aplinkybių įrodančių dokumentų, ir pateikti laisvos formos dalyvio deklaraciją.

36. Dalyvio, pateikusio netikslius ar neišsamius duomenis apie atitiktį Aprašo 11 ir 12 punktuose nustatytiems reikalavimams, Pirkimo komisija, nepažeisdama ikiprekybinių pirkimų principų, privalo prašyti, kad jis šiuos duomenis per Pirkimo komisijos nustatytą protingą laiką patikslintų, papildytų arba paaiškintų. Pirkimo komisija negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo esmės – pakeisti kainos arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus.

37. Pirkimo komisija atmeta dalyvių pasiūlymus, jeigu šie neatitinka ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų arba dalyvis Pirkimo komisijos prašymu per nurodytą terminą nepatikslina arba nepapildo pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.

38. Pirkimo komisija privalo atmesti dalyvio pasiūlymą ir tuo atveju, jeigu dalyvis apie nustatytų reikalavimų atitiktį yra pateikęs melagingą informaciją, kurią Pirkimo komisija įrodo bet kuriomis teisėtomis priemonėmis.

39. Remdamasi ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatytais pasiūlymų vertinimo kriterijais, Pirkimo komisija įvertina gautus dalyvių pasiūlymus, pagal vertinant suteiktų balų skaičių sudaro ikiprekybinio pirkimo dalyvių sąrašą atitinkamam ikiprekybinio pirkimo etapui ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas šį sąrašą išsiunčia visiems ikiprekybinio pirkimo dalyviams. Toks sąrašas skelbiamas ir perkančiosios organizacijos interneto svetainėje.

40. Laimėtojais, įgyvendinsiančiais atitinkamą ikiprekybinio pirkimo etapą, pripažįstami dalyviai, kurių pasiūlymai pagal nustatytą eilę patenka į ikiprekybinio pirkimo dokumentuose (Aprašo 27.5 papunktis) nustatytą maksimalų finansuojamų dalyvių skaičių.

 

VII SKYRIUS

IKIPREKYBINIO PIRKIMO ĮGYVENDINIMAS

 

41. Laimėtojais pripažįstami dalyviai, kurių pasiūlymai dėl viso ikiprekybinio pirkimo (visų etapų, antrojo ir trečiojo etapų arba tik trečiojo etapo) pripažinti geriausiais. Kiek laimėtojų bus pakviesta įgyvendinti atitinkamą ikiprekybinio pirkimo etapą, nurodoma pirkimo dokumentuose. Perkančioji organizacija ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo dalyvių sąrašo pagal vertinant suteiktų balų skaičių paskelbimo kviečiamiems dalyviams pateikia rašytinį pasiūlymą sudaryti ikiprekybinio pirkimo sutartį dėl atitinkamo etapo įgyvendinimo.

42. Perkančioji organizacija ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustato kiekvieno ikiprekybinio pirkimo etapo dalyvių mokamos fiksuotos kainos dydį. Visos kitos dalyvių turėtos išlaidos tenka patiems dalyviams. Perkančioji organizacija, nustatydama fiksuotos kainos dydį, turi laikytis rizikos ir naudos pasidalijimo principo, vengti tokių situacijų, kai ji pati visiškai atlygina už teikiamą MTEP paslaugą, ir neiškraipyti konkurencijos.

43. Visiems kiekvieno atitinkamo ikiprekybinio pirkimo etapo dalyviams mokama vienodo dydžio kaina.

44. Ikiprekybinio pirkimo etapas pradedamas nuo sutarties su dalyviu sudarymo. Kiekvienas ikiprekybinio pirkimo etapas privalo būti baigtas iki termino, nustatyto ikiprekybinio pirkimo dokumentuose.

45. Kiekvieno etapo pabaigoje dalyvių pateikti rezultatai vertinami ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatyta tvarka. Remdamasi vertinimais, Pirkimo komisija sudaro vertinimų eilę ir priima sprendimą dėl dalyvių dalyvavimo kitame ikiprekybinio pirkimo etape.

46. Ikiprekybinis pirkimas baigiamas, kai:

46.1. pasiekiamas ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nurodytas tikslas ir įvykdomi paskutinio ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nurodyto etapo sutarties įsipareigojimai;

46.2. nutraukiamos ikiprekybinio pirkimo procedūros;

46.3. baigiasi perkančiosios organizacijos pasiūlymo sudaryti ikiprekybinio pirkimo sutartis dėl etapo įgyvendinimo terminas ir ikiprekybinio pirkimo sutartis dėl etapo įgyvendinimo nesudaroma nė su vienu iš dalyvių dėl priežasčių, kurios priklauso nuo dalyvių;

46.4. visi dalyviai iki ikiprekybinio pirkimo sutarties dėl etapo įgyvendinimo sudarymo atsiima pasiūlymus ar atsisako sudaryti ikiprekybinio pirkimo sutartį dėl etapo įgyvendinimo;

46.5. iki dalyvių pasiūlymo pateikimo termino pabaigos negaunama nė vieno dalyvio pasiūlymo.

47. Perkančioji organizacija, gavusi koordinuojančiosios organizacijos pritarimą, turi teisę pirmajame ar antrajame etape nutraukti ikiprekybinį pirkimą nė vienam iš dalyvių nepasiekus ikiprekybinio pirkimo sutartyje nustatyto rezultato, jeigu toliau vykdyti ikiprekybinį pirkimą netikslinga. Perkančioji organizacija, gavusi koordinuojančiosios organizacijos rašytinį pritarimą, bet kuriuo metu turi teisę nutraukti ikiprekybinio pirkimo procedūrą, jeigu atsiranda aplinkybių, dėl kurių nebus užtikrintas ikiprekybinio pirkimo finansavimas, arba paaiškėja, kad yra aplinkybių, dėl kurių vykdomas ikiprekybinis pirkimas neatitinka Aprašo 4 punkte nustatytų principų.

48. Jeigu perkančioji organizacija nustato, kad ikiprekybinio pirkimo objektas ar jo techniniai, funkciniai, kiekybės ir kokybės kriterijai neatitinka ikiprekybinio pirkimo sutartyje ir ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų, dalyviui mokėtina fiksuota kaina mažinama ikiprekybinio pirkimo sutartyje nustatyta tvarka proporcingai pasiektiems rezultatams. Jeigu ikiprekybinio pirkimo objektas ar jo techniniai, funkciniai, kiekybės ir kokybės kriterijai neatitinka ikiprekybinio pirkimo sutartyje ir ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų dėl dalyvio kaltės, fiksuota kaina dalyviui nemokama.

 

VIII SKYRIUS

KOORDINUOJANČIOSIOS ORGANIZACIJOS KOFINANSUOJAMAS ikiprekybinis pirkimas

 

49. Perkančioji organizacija, pradėdama ikiprekybinį pirkimą, gali kreiptis į koordinuojančiąją organizaciją dėl ikiprekybinio pirkimo vykdymo kofinansavimo. Tokiu atveju koordinuojančiajai organizacijai perkančioji organizacija kartu su ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymu ir ikiprekybinio pirkimo techninės specifikacijos projektu pateikia prašymą skirti kofinansavimą.

50. Koordinuojančioji organizacija, remdamasi kompetentingos institucijos iš anksto patvirtintu norminiu teisės aktu, kuriame nustatomos kofinansavimo skyrimo sąlygos, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų privalo pateikti motyvuotą sprendimą skirti konkrečiam ikiprekybiniam pirkimui kofinansavimą ar jo neskirti.

 

IX SKYRIUS

DIDELĖS VERTĖS IKIPREKYBINIS PIRKIMAS

 

51. Kai didelės vertės ikiprekybinį pirkimą inicijuoja ne perkančioji organizacija, pasiūlymai dėl ikiprekybinio pirkimo pateikiami potencialiai perkančiajai organizacijai. Perkančioji organizacija įvertina pasiūlymus, atsižvelgdama į ikiprekybinio pirkimo objekto – inovatyviojo produkto – poreikį, svarbą, tikslingumą, finansavimo galimybes ir kitus ikiprekybinio pirkimo vykdymo aspektus, ir priima sprendimą dėl ikiprekybinio pirkimo vykdymo. Kai koordinuojančioji organizacija suderina idėjas su perkančiąja organizacija, perkančioji organizacija parengia konkretaus ikiprekybinio pirkimo objekto aprašymą ir ikiprekybinio pirkimo techninės specifikacijos projektą ir pateikia juos koordinuojančiajai organizacijai įvertinti.

52. Perkančioji organizacija, priėmusi sprendimą dėl konkretaus didelės vertės ikiprekybinio pirkimo, kuriam koordinuojančioji organizacija pritarė, vykdymo, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės komisijai – Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų strateginei tarybai prašymą pritarti konkretaus didelės vertės ikiprekybinio pirkimo vykdymui.

53. Koordinuojančioji organizacija, laikydamasi kompetentingos institucijos patvirtintos kofinansavimo skyrimo tvarkos, gali priimti sprendimą papildomai finansuoti didelės vertės ikiprekybinį pirkimą.

 

X SKYRIUS

SUTARČIŲ SU IKIPREKYBINIŲ PIRKIMŲ DALYVIAIS SUDARYMAS

 

54. Tarp perkančiosios organizacijos ir ikiprekybinio pirkimo laimėtojais pripažintų dalyvių kiekviename ikiprekybinio pirkimo etape sudaromos ikiprekybinio pirkimo sutartys.

55. Jeigu dalyvis, kuriam pasiūlyta sudaryti ikiprekybinio pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti, iki perkančiosios organizacijos nurodyto laiko nepasirašo ikiprekybinio pirkimo sutarties arba atsisako sudaryti ikiprekybinio pirkimo sutartį pirkimo dokumentuose nustatytomis sąlygomis, laikoma, kad jis atsisakė sudaryti ikiprekybinio pirkimo sutartį. Tokiu atveju perkančioji organizacija ikiprekybinio pirkimo sutartį siūlo sudaryti dalyviui, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po dalyvio, atsisakiusio sudaryti ikiprekybinio pirkimo sutartį.

56. Ikiprekybinio pirkimo sutartyje rekomenduojama numatyti:

56.1. sutarties šalių teises, pareigas, atsakomybę;

56.2. perkamo objekto aprašymą;

56.3. šalių teises į turtą, kuris bus sukuriamas, naudojamas, keičiamas, valdomas, prižiūrimas ar pateikiamas (jeigu tai numatoma ikiprekybinio pirkimo sutartyje) arba kuriuo bus naudojamasi teikiant MTEP paslaugas;

56.4. naudojimosi intelektinės nuosavybės objektais ir intelektinės nuosavybės teisių įgyvendinimo tvarką ir sąlygas;

56.5. kainą, atsiskaitymo ir mokėjimo tvarką;

56.6. prievolių įvykdymo terminus;

56.7. prievolių įvykdymo užtikrinimą;

56.8. šalių įsipareigojimus neatskleisti konfidencialios informacijos;

56.9. ginčų sprendimo tvarką;

56.10.  sutarties nutraukimo tvarką;

56.11.  sutarties galiojimo laiką;

56.12.  subrangovus, subteikėjus ar partnerius, jeigu vykdant sutartį jie pasitelkiami, ir jų keitimo tvarką.

57. Prie ikiprekybinio pirkimo sutarties pridedama techninė specifikacija ir dalyvio pasiūlymas, kurie laikomi sudėtine ikiprekybinio pirkimo sutarties dalimi.

58. Ikiprekybinio pirkimo sutarties sąlygos, kol sutartis galioja, negali būti keičiamos, išskyrus tokias ikiprekybinio pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti Aprašo 4 punkte nustatyti principai, ir tokie ikiprekybinių pirkimų sutarties sąlygų pakeitimai turėtų būti atliekami bendru šalių sutarimu. Ikiprekybinio pirkimo sutartyje nustatoma šalių sutartinė atsakomybė už prisiimtų pagal ikiprekybinio pirkimo sutartį įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą neturi pažeisti šalių interesų pusiausvyros.

59. Ikiprekybinio pirkimo sutarties rezultatą perkančioji organizacija iš dalyvio priima pasirašytinai. Priimdama ikiprekybinio pirkimo sutarties rezultatą, perkančioji organizacija privalo įsitikinti, kad ikiprekybinio pirkimo objektas, jo techniniai, funkciniai, kiekybės ir kokybės kriterijai atitinka ikiprekybinio pirkimo sutartyje ir ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir nepažeistos kitos ikiprekybinio pirkimo sutartyje nustatytos sąlygos.

 

XI skyrius

Naudojimasis intelektinE nuosavybE ir konfidencialios informacijos apsaugA

 

60. Intelektinės nuosavybės objektai, kurie sukuriami ar atsiranda dalyviui dalyvaujant ikiprekybiniame pirkime ir (ar) teikiant MTEP paslaugas arba prieš tai, jeigu juos dalyvis naudoja per ikiprekybinį pirkimą ir (ar) teikdamas MTEP paslaugas, priklauso dalyviui, išskyrus tuos atvejus, kai ikiprekybinio pirkimo dokumentuose nustatyta kitaip. Dalyvis, kuriam priklauso per ikiprekybinį pirkimą sukurti intelektinės nuosavybės objektai, turi suteikti perkančiajai organizacijai neribotą teisę neatlygintinai naudotis tais intelektinės nuosavybės objektais, o trečiosioms šalims – neišimtinę teisę (pavyzdžiui, licenciją rinkos sąlygomis).

61. Koordinuojančioji ir perkančioji organizacijos privalo:

61.1. be išankstinio rašytinio dalyvio, su kuriuo nesudaryta ikiprekybinio pirkimo sutartis, sutikimo neatskleisti per ikiprekybinį pirkimą iš tokio dalyvio gautos konfidencialios informacijos tretiesiems asmenims ne mažiau kaip 4 metus nuo šio dalyvio pasiūlymo pateikimo dienos;

61.2. be išankstinio rašytinio dalyvio, su kuriuo sudaryta ikiprekybinio pirkimo sutartis, sutikimo neatskleisti per ikiprekybinį pirkimą iš tokio dalyvio gautos konfidencialios informacijos tretiesiems asmenims ne mažiau kaip 4 metus nuo paskutinio ikiprekybinio pirkimo sutarties vykdymo rezultatų perdavimo.

 

xii skyrius

SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

62. Teikėjai, nesutinkantys su perkančiosios organizacijos sprendimais ar veiksmais (neveikimu), susijusiais su ikiprekybinio pirkimo vykdymu, turi teisę per 10 darbo dienų po to, kai gauna perkančiosios organizacijos rašytinį pranešimą apie jos priimtą sprendimą ar sužino apie veiksmus (neveikimą), pateikti koordinuojančiajai organizacijai rašytinę pretenziją. Pretenzijos koordinuojančiajai organizacijai pateikimas yra neprivaloma ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka procedūra.

63. Koordinuojančioji organizacija, gavusi dalyvio pretenziją, per 3 darbo dienas raštu pareikalauja perkančiosios organizacijos ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikti motyvuotus rašytinius paaiškinimus dėl pareikštos pretenzijos. Koordinuojančioji organizacija, vadovaudamasi pateikta pretenzija, paaiškinimais ar kitais įrodymais, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo dalyvio pretenzijos gavimo priima motyvuotą sprendimą dėl pretenzijos patenkinimo arba nepatenkinimo ir išsiunčia jį dalyviui ir perkančiajai organizacijai.

 

 

 

––––––––––––––––––––