LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ, ATSAKINGŲ UŽ EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO ATLEISTIEMS DARBUOTOJAMS REMIAMŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMĄ LIETUVOS RESPUBLIKOJE 2021–2027 METAIS, APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. sausio 18 d. Nr. A1-39

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 2 ir 5 punktais, įgyvendindama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.14 papunktį ir 2021 m. balandžio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2021/691 dėl Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo atleistiems darbuotojams (EGF), kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1309/2013, 23 straipsnio 1 dalį:

1. T v i r t i n u Funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, atsakingų už Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo atleistiems darbuotojams remiamų priemonių įgyvendinimą Lietuvos Respublikoje 2021–2027 metais, aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį. 

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2022 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. A1-39

 

FUNKCIJŲ PASISKIRSTYMO TARP INSTITUCIJŲ, ATSAKINGŲ UŽ EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO ATLEISTIEMS DARBUOTOJAMS REMIAMŲ PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMĄ LIETUVOS RESPUBLIKOJE 2021–2027 METAIS, APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, atsakingų už Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo atleistiems darbuotojams remiamų priemonių įgyvendinimą Lietuvos Respublikoje 2021–2027 metais, apraše (toliau – Aprašas) apibrėžiamos vadovaujančiosios, mokėjimo, audito, tarpinės ir Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo atleistiems darbuotojams (toliau – EGF) lėšomis bendrai finansuojamus projektus 2021–2027 metais įgyvendinančios institucijų sąvokos, nustatomos jų funkcijos.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Audito institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuriai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr. 658 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo atleistiems darbuotojams remiamų priemonių valdymą ir kontrolę 2021–2027 metais, paskyrimo“ (toliau – Nutarimas) 1 punktą pavesta vykdyti audito institucijos funkcijas. Audito institucijos funkcijas vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

2.2. Centralizuota apskaitos įstaiga – Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras, kuriam pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. vasario 7 d. nutarimo Nr. 125 „Dėl biudžetinės įstaigos Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro įsteigimo ir jo nuostatų patvirtinimo“ 3 punktą pavesta centralizuotai vykdyti šiame nutarime nurodytų viešojo sektoriaus subjektų buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo funkcijas.

2.3. EGF lėšomis bendrai finansuojamas projektas (toliau – projektas) – EGF lėšomis bendrai finansuojamus projektus įgyvendinančios institucijos vykdomas projektas, kurio įgyvendinimo metu atleistiems darbuotojams ir savarankiškai dirbantiems asmenims, kurių veikla nutrūko, teikiamas suderintas prie individualių poreikių pritaikytų paslaugų paketas, kad jie galėtų prisitaikyti prie struktūrinių pokyčių, socialinės ir ekonominės transformacijos, kurią lemia globalizacija ir technologijų bei aplinkos pokyčiai, ir kuo greičiau grįžtų į deramas ir tvarias darbo vietas.

2.4. Išlaidų deklaracija – tarpinės ir vadovaujančiosios institucijų rengiamų ataskaitų, susijusių su išlaidomis, patirtomis įgyvendinant projektus, rinkinys, kuriuo remiantis rengiama mokėjimo paraiška Europos Komisijai.

2.5. Mokėjimo institucija − Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuriai pagal Nutarimo 1 punktą pavesta vykdyti mokėjimo institucijos funkcijas. Mokėjimo institucijos funkcijas vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Finansų departamento Finansų skyrius.

2.6. Mokėjimo prašymas – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą projektus įgyvendinančios institucijos užpildytas dokumentas, teikiamas tarpinei institucijai kartu su dokumentų, įrodančių projekto, dėl kurio buvo sudaryta sutartis, įgyvendinimo išlaidas, kopijomis.

2.7. Nacionalinės bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos projektams finansuoti ir papildančios EGF finansinį įnašą, skirtą EGF remiamoms priemonėms finansuoti.

2.8. Paraiška asignavimų valdytojui – pagal vadovaujančiosios institucijos nustatytą formą tarpinės institucijos parengta ir patvirtinta paraiška dėl lėšų pervedimo projektus įgyvendinančiai institucijai, kuria remiantis rengiama mokėjimo paraiška Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui.

2.9. Paraiška gauti EGF finansavimą – pagal 2021 m. balandžio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2021/691 dėl Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo atleistiems darbuotojams (EGF), kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1309/2013, 8 straipsnio 7 dalies reikalavimus projektus įgyvendinančios institucijos parengtas dokumentas, teikiamas Europos Komisijai, siekiant gauti EGF lėšų projektui įgyvendinti.

2.10. Projekto sutartis – vadovaujančiosios, tarpinės ir projektus įgyvendinančios institucijų pasirašomas susitarimas dėl skirtų EGF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo, projekto įgyvendinimo, atskaitomybės ir kitų sąlygų.

2.11. Projektus įgyvendinanti institucija (toliau – įgyvendinančioji institucija) – Užimtumo tarnyba prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kuriai pagal Nutarimo 2 punktą pavesta vykdyti projektus įgyvendinančios institucijos funkcijas.

2.12. Tarpinė institucija – viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra, kuriai pagal Nutarimo 3 punktą pavesta vykdyti tarpinės institucijos funkcijas.

2.13. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos – projekto išlaidos (arba jų dalis), kurios atitinka Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus ir gali būti deklaruojamos Europos Komisijai.

2.14. Vadovaujančioji institucija – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, kuriai pagal Nutarimo 1 punktą pavesta vykdyti vadovaujančiosios institucijos funkcijas. Vadovaujančiosios institucijos funkcijas vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Europos Sąjungos investicijų skyrius.

2.15. Valdymo ir kontrolės sistema – vadovaujančiosios, mokėjimo, tarpinės ir audito institucijų pagal kompetenciją atliekamų EGF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų valdymo ir kontrolės funkcijų bei procedūrų visuma, užtikrinanti Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų laikymąsi.

2.16. Vertinimas – vertinimas, kurį, vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr. 2021/691 22 straipsnio nuostatomis, atlieka Europos Komisija.

2.17. Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 2021/691.

3. Vadovaujančioji, mokėjimo, audito, tarpinė ir įgyvendinančioji institucijos savo funkcijas vykdo vadovaudamosi Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Reglamento (ES) Nr. 2021/691 nuostatomis.

 

II SKYRIUS

VADOVAUJANČIOSIOS INSTITUCIJOS FUNKCIJOS

 

4. Vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyrius vykdo šias funkcijas:

4.1. paveda įgyvendinančiajai institucijai parengti paraišką gauti EGF finansavimą;

4.2. prireikus kreipiasi į kompetentingas institucijas su prašymu pateikti informaciją, kuri būtina siekiant tinkamai užpildyti paraišką gauti EGF finansavimą;

4.3. teikia Europos Komisijai paraišką gauti EGF finansavimą ;

4.4. užtikrina, kad Europos Komisijai teikiamoje paraiškoje gauti EGF finansavimą priemonės būtų numatytos konsultuojantis su partneriais (pavyzdžiui, numatomais paramos gavėjais ar jų atstovais, darbuotojams ir darbdaviams atstovaujančiomis organizacijomis, vietos savivaldos ir kitomis suinteresuotomis institucijomis);

4.5. kuria valdymo ir kontrolės sistemą, prižiūri jos veikimą, ją tobulina ir organizuoja nustatytų šios sistemos funkcionavimo trūkumų pašalinimą;

4.6. rengia teisės aktų, reglamentuojančių projektų administravimą ir finansavimą, projektus, prireikus teikia nuomonę dėl jų nuostatų taikymo;

4.7. pagal kompetenciją tikrina tarpinės institucijos parengtas paraiškas asignavimų valdytojui (Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai) ir išlaidų deklaracijas, teikia jas mokėjimo institucijos Finansų departamento Finansų skyriui;

4.8. rengia ir teikia Europos Komisijai galutinę atitinkamo EGF finansinio įnašo panaudojimo ataskaitą pagal Reglamento (ES) Nr. 2021/691 20 straipsnio 1 dalies reikalavimus;

4.9. vykdo tarpinei institucijai pavestų funkcijų įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;

4.10. administruoja EGF lėšas, laikydamasi patikimo finansų valdymo principo, kaip nustatyta 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014, Sprendimas Nr. 541/2014/ES ir panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, 33 straipsnio, 36 straipsnio 1 dalies ir 61 straipsnio reikalavimuose:

4.10.1. užtikrina, kad projektai visą jų įgyvendinimo laikotarpį atitiktų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus;

4.10.2. prižiūri, kad nebūtų viršytas projektams skirto EGF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų santykis;

4.10.3. prižiūri, kad būtų laiku išmokėtos EGF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšos;

4.10.4. užtikrina, kad projektai būtų įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje;

4.11. rengia ir teikia tarpinei institucijai informaciją, kurios reikia mokėjimo paraiškoms Europos Komisijai parengti;

4.12. organizuoja dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevenciją;

4.13. rengia ir teikia socialinės apsaugos ir darbo ministrui tvirtinti sprendimų dėl projektų finansavimo projektus;

4.14. kartu su tarpine institucija sudaro projektų sutartis ir teikia tarpinei institucijai pasiūlymus dėl projektų sutarčių pakeitimo ar nutraukimo;

4.15. siekdama užkirsti kelią netinkamam lėšų panaudojimui:

4.15.1. įtarusi pažeidimą, apie tai praneša tarpinei institucijai;

4.15.2. įtarusi nusikalstamą veiką, susijusią su EGF ir (ar) nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų gavimu ir (ar) panaudojimu, nedelsdama apie tai praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – FNTT), kartu pateikdama visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją;

4.15.3 nurodo tarpinei institucijai atlikti finansines korekcijas ir (arba) neskirti visų ar dalies projektams įgyvendinti reikalingų lėšų;

4.15.4. informuoja Europos Komisiją ir audito instituciją apie nustatytus pažeidimus;

4.15.5. taiko proporcingas korupcijos, sukčiavimo ir interesų konflikto apraiškų atsiradimo tikimybę mažinančias priemones;

4.16. planuoja lėšų poreikį projektams įgyvendinti Lietuvos Respublikoje;

4.17. nagrinėja pareiškėjų skundus dėl įgyvendinančiosios ir (ar) tarpinės institucijos sprendimų, veiksmų ar neveikimo;

4.18. kontroliuoja, ar Europos Komisijai deklaruojamos išlaidos atitinka finansavimo reikalavimus, nustatytus Reglamente (ES) Nr. 2021/691, ir kitus reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose;

4.19. bendradarbiauja su Europos Komisija ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių institucijomis projektų įgyvendinimo klausimais;

4.20. prireikus inicijuoja komitetų, komisijų ir (ar) darbo grupių, kurios padeda vadovaujančiajai institucijai užtikrinti projektų įgyvendinimą, sudarymą;

4.21. projektų įgyvendinimo laikotarpiu užtikrina informavimo, komunikacijos ir viešinimo reikalavimų laikymąsi, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/691 12 straipsnio 1 dalyje ir 3 dalies antrojoje pastraipoje;

4.22. dalyvauja Europos Komisijai atliekant vertinimą;

4.23. užtikrina Reglamento (ES) Nr. 2021/691 10 straipsnyje įtvirtintų moterų ir vyrų lygybės bei nediskriminavimo principų įgyvendinimą;

4.24. prireikus, vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr. 2021/691 8 straipsnio 3 dalimi, kreipiasi į Europos Komisiją dėl konsultacijų;

4.25. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su projektų įgyvendinimu.

 

III SKYRIUS

mokėjimo institucijos funkcijos

 

5. Mokėjimo institucijos Finansų departamento Finansų skyrius vykdo šias funkcijas:

5.1. pagal kompetenciją tikrina tarpinės institucijos parengtas paraiškas asignavimų valdytojui (Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai) ir teikia tvirtinti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleriui;

5.2. teikia Centralizuotai apskaitos įstaigai išlaidas pagrindžiančius dokumentus, reikalingus mokėjimo paraiškai VBAMS MOK-01 formuoti pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ patvirtintą formą;

5.3. prižiūri, kad būtų išmokėtos EGF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšos;

5.4. vykdo finansų, įskaitant grąžintinas ir grąžintas lėšas, kontrolę;

5.5. audito institucijai, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei ir Centralizuotai apskaitos įstaigai paprašius, teikia joms dokumentus, susijusius su projektams įgyvendinti skirtomis lėšomis;

5.6. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant Lietuvos Respublikos teisės aktų, nustatančių EGF lėšų panaudojimo taisykles ir procedūras, projektus;

5.7. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ir gaunami dokumentai, reikalingi tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi 10 (dešimt) metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija įgyvendinančiajai institucijai atliko paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;

5.8. siekdama užkirsti kelią netinkamam lėšų panaudojimui:

5.8.1. įtarusi pažeidimą, apie tai praneša tarpinei institucijai;

5.8.2. įtarusi nusikalstamą veiką, susijusią su EGF ir (ar) nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų gavimu ir (ar) panaudojimu, nedelsdama apie tai praneša FNTT, kartu pateikdama visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją;

5.9. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su projektų įgyvendinimu.

 

IV SKYRIUS

AUDITO INSTITUCIJOS FUNKCIJOS

 

6. Audito institucijos Centralizuotas vidaus audito skyrius vykdo šias funkcijas:

6.1. užtikrina, kad būtų atliekamas valdymo ir kontrolės sistemos tinkamos imties auditas;

6.2. užtikrina, kad Aprašo 6.1 papunktyje nurodytas auditas būtų atliekamas pagal tarptautiniu mastu pripažintus audito standartus;

6.3. jei per kalendorinius metus buvo įgyvendinami projektai, rengia ir teikia vadovaujančiajai institucijai audito institucijos nuomonę ir metinę kontrolės ataskaitą, kurioje pateikiami praėjusiais ataskaitiniais metais atliktų auditų duomenys;

6.4. nustačiusi pažeidimus, vykdo jų pašalinimo, lėšų susigrąžinimo priežiūrą;

6.5. pagal kompetenciją teikia vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių projektų įgyvendinimą, pakeitimo;

6.6. užtikrina, kad dokumentai, susiję su audito institucijos atliktais auditais, kurie susiję su projektų įgyvendinimu, būtų saugomi 10 (dešimt) metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija įgyvendinančiajai institucijai atliko paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;

6.7. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su projektų įgyvendinimu.

 

V SKYRIUS

TARPINĖS INSTITUCIJOS FUKCIJOS

 

7. Tarpinė institucija vykdo šias funkcijas:

7.1. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir atnaujinant valdymo ir kontrolės sistemos aprašymą, rengiant Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių projektų administravimą ir finansavimą, projektus, teikia vadovaujančiajai institucijai pasiūlymus dėl jų pakeitimo;

7.2. pagal kompetenciją užtikrina, kad projektai jų įgyvendinimo laikotarpiu atitiktų Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus;

7.3. pagal kompetenciją teikia įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie paraiškų rengimo ir teikimo, projektų įgyvendinimo reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose;

7.4. iš vadovaujančiosios institucijos gavusi informaciją apie priimtą sprendimą dėl finansavimo skyrimo projektams, inicijuoja projektų sutarčių pasirašymą ir prižiūri, kaip laikomasi projektų sutarčių nuostatų;

7.5. rengia sutarčių pakeitimus ir teikia juos derinti vadovaujančiajai institucijai;

7.6. siekdama įsitikinti, kad pagal projektų sutartis prekės įsigytos, paslaugos suteiktos ir įgyvendinančiosios institucijos deklaruotos su projektų įgyvendinimu susijusios išlaidos patirtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų:

7.6.1. tikrina įgyvendinančiosios institucijos teikiamus mokėjimo prašymus, nustato ar juose nurodytos išlaidos gali būti laikomos tinkamomis finansuoti ir gali būti deklaruotos Europos Komisijai;

7.6.2. rengia ir teikia paraiškas asignavimų valdytojui (Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai);

7.6.3. užtikrina, kad rengiant ir teikiant paraiškas asignavimų valdytojui (Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai) būtų atsižvelgta į visų auditų, kuriuos atliko audito institucija arba kurie buvo atlikti jai už juos prisiimant atsakomybę, išvadas ir rekomendacijas;

7.6.4. atlieka projektų patikras jų įgyvendinimo vietose;

7.6.5. atlieka įgyvendinančiosios institucijos vykdomų viešųjų pirkimų priežiūrą;

7.6.6. atlieka įtariamų pažeidimų tyrimus, nustato pažeidimus, priima sprendimus dėl tolesnių veiksmų, susijusių su nustatytais pažeidimais, ir apie pažeidimus praneša vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui bei įgyvendinančiajai institucijai;

7.6.7. įtarusi nusikalstamą veiką, susijusią su EGF ir (ar) nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų gavimu ir (ar) panaudojimu, apie tai nedelsdama praneša FNTT ir vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui;

7.6.8. pagal kompetenciją vykdo dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevenciją;

7.6.9. rengia EGF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšų, planuojamų išmokėti įgyvendinančiajai institucijai, prognozes ir teikia jas vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui;

7.6.10. rengia išlaidų deklaracijas ir teikia jas vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui;

7.6.11. pagal kompetenciją užtikrina, kad projektai būtų įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje;

7.7. pagal kompetenciją užtikrina, kad projektams įgyvendinti skirtos lėšos nebūtų prarastos;

7.8. taiko kovos su sukčiavimu priemones;

7.9. pagal kompetenciją dalyvauja užtikrinant informavimo, komunikacijos ir viešinimo reikalavimų laikymąsi projektų įgyvendinimo laikotarpiu, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/691 12 straipsnio 1 dalyje ir 3 dalies antrojoje pastraipoje;

7.10. priima sprendimus dėl lėšų grąžinimo;

7.11. pagal kompetenciją dalyvauja tobulinant valdymo ir kontrolės sistemą, įgyvendina vadovaujančiosios institucijos rekomendacijas dėl nustatytų valdymo ir kontrolės sistemos trūkumų pašalinimo ir tarpinės institucijos vidaus sistemos tobulinimo;

7.12. pagal kompetenciją dalyvauja komitetų, komisijų ir darbo grupių, prisidedančių prie projektų įgyvendinimo, veikloje;

7.13. užtikrina, kad įgyvendinančioji institucija, įgyvendindama projektus, užtikrintų tinkamą projektų išlaidų buhalterinės apskaitos atskyrimą nuo bendros įgyvendinančiosios institucijos buhalterinės apskaitos;

7.14. pagal kompetenciją patvirtina, kad mokėjimo paraiškos parengtos naudojant patikimas apskaitos sistemas, pagrįstos dokumentais ir kad deklaruotos išlaidos atitinka taikytinus Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus;

7.15. užtikrina, kad veiktų sistema, kurioje būtų registruojami ir saugomi kiekvieno veiksmo apskaitos duomenys, saugomi mokėjimo paraiškoms ir išlaidų deklaracijoms parengti reikalingi duomenys, įskaitant duomenis apie susigrąžintinas, susigrąžintas ir anuliuotas sumas, atšaukus dalį projektams skirto įnašo arba visą įnašą;

7.16. užtikrina, kad pagal kompetenciją rengiami ar gaunami dokumentai, reikalingi tinkamai audito sekai užtikrinti, būtų saugomi 10 (dešimt) metų nuo metų, kuriais vadovaujančioji institucija įgyvendinančiajai institucijai atliko paskutinį mokėjimą, gruodžio 31 d. ir prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims;

7.17. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su projektų įgyvendinimu.

 

VI SKYRIUS

ĮGYVENDINANČIOSIOS INSTITUCIJOS FUNKCIJOS

 

8. Įgyvendinančioji institucija vykdo šias funkcijas:

8.1. atsiradus Reglamento (ES) Nr. 2021/691 4 straipsnio 2 dalyje nurodytoms aplinkybėms, informuoja vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyrių apie poreikį rengti paraišką gauti EGF finansavimą;

8.2. gavusi vadovaujančiosios institucijos pritarimą, rengia paraišką gauti EGF finansavimą;

8.3. užtikrina, kad būtų laikomasi patikimo finansų valdymo principo, kaip nustatyta 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014, Sprendimas Nr. 541/2014/ES ir panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, 33 straipsnyje, 36 straipsnio 1 dalyje ir 61 straipsnyje;

8.4. naudoja projektams įgyvendinti skirtas EGF ir nacionalinio bendrojo finansavimo lėšas projektų sutartyse nurodytiems projektų tikslams ir rezultatams pasiekti, laikydamasi projektų sutarčių, Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimų;

8.5. tinkamai tvarko nuo bendros įgyvendinančiosios institucijos buhalterinės apskaitos atskirtą projektų išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga institucijoms ir (ar) asmenims, turintiems teisę susipažinti su šia informacija;

8.6. teisės aktų nustatytais terminais teikia tarpinei institucijai mokėjimo prašymus kartu su išlaidas pagrindžiančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijomis (jei taikoma), šalina mokėjimo prašymų trūkumus;

8.7. užtikrina, kad Europos Komisijai deklaruojamos išlaidos atitiktų finansavimo reikalavimus, nustatytus Reglamente (ES) Nr. 2021/691, ir kitus reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose;

8.8. užtikrina dvigubo tos pačios veiklos tų pačių išlaidų finansavimo rizikos prevencijos vykdymą;

8.9. užtikrina, kad dokumentai, susiję su projektų įgyvendinimu (išskyrus dokumentus, susijusius su darbo santykiais), būtų saugomi 10 (dešimt) metų, baigus įgyvendinti projektus, ir būtų prieinami teisę juos tikrinti turintiems asmenims, jeigu pagal kitus Lietuvos Respublikos teisės aktus nenumatyta kitaip;

8.10. rengia ir teikia vadovaujančiosios institucijos Europos Sąjungos investicijų skyriui informaciją, reikalingą galutinei atitinkamo EGF finansinio įnašo panaudojimo ataskaitai Europos Komisijai pagal Reglamento (ES) Nr. 2021/691 20 straipsnio 1 dalies reikalavimus parengti;

8.11. teikia informaciją, susijusią su projektų įgyvendinimu, vadovaujančiajai, tarpinei ir audito institucijoms;

8.12. projektų įgyvendinimo laikotarpiu užtikrina informavimo, komunikacijos ir viešinimo reikalavimų laikymąsi, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 2021/691 12 straipsnio 1 dalyje ir 3 dalies antrojoje pastraipoje;

8.13. savo interneto svetainėje pateikia trumpą informaciją apie įgyvendinamus projektus, jų tikslus, rezultatus ir nurodo, kad projektams įgyvendinti gauta Europos Sąjungos finansinė parama;

8.14. vykdo kitas Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su projektų įgyvendinimu.

________________________