LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. GEGUŽĖS 24 D. ĮSAKYMO NR. 3D-211

Dėl ŪKIŲ APSKAITOS DUOMENŲ TINKLO VEIKLOS UŽTIKRINIMO

DARBŲ FINANSAVIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2020 m. gruodžio 29 d. Nr. 3D-884

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. gegužės 24 d. įsakymą Nr. 3D-211 „Dėl Ūkių apskaitos duomenų tinklo kūrimo ir įgyvendinimo darbų finansavimo taisyklių“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

ĮSAKYMAS

DĖL ŪKIŲ APSKAITOS DUOMENŲ TINKLO VEIKLOS UŽTIKRINIMO

DARBŲ FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 435 „Dėl žemės ūkio produkcijos gamintojų veiklos rezultatų tyrimų ir ūkių apskaitos duomenų tinklo kūrimo“ bei atsižvelgdamas į Žemės ūkio ministerijos programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2011 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-314 „Dėl Žemės ūkio ministerijos programų priemonėms įgyvendinti skirtų lėšų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,

t v i r t i n u Ūkių apskaitos duomenų tinklo veiklos užtikrinimo darbų finansavimo taisykles (pridedama).“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                        Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2006 m. gegužės 24 d. įsakymu Nr. 3D-211

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2020 m. gruodžio 29 d. įsakymo

Nr. 3D-884  redakcija)

 

Ūkių apskaitos duomenų tinklo VEIKLOS UŽTIKRINIMO DARBŲ FINANSAVIMO taisyklĖs

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkių apskaitos duomenų tinklo (toliau – ŪADT) veiklos užtikrinimo darbų finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 435 „Dėl Žemės ūkio produkcijos gamintojų veiklos rezultatų tyrimų ir ūkių apskaitos duomenų tinklo kūrimo“, 2009 m. lapkričio 30 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1217/2009, sukuriančiu žemės ūkio valdų pajamų ir ūkinės veiklos apskaitos duomenų rinkimo tinklą Europos Bendrijoje, su visais pakeitimais, 2015 m. vasario 3 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2015/220, kuriuo nustatomos Tarybos reglamento (EB) Nr. 1217/2009, kuriuo sukuriamas žemės ūkio valdų pajamų ir ūkinės veiklos apskaitos duomenų rinkimo tinklas Europos Sąjungoje, taikymo taisyklės, su visais pakeitimais.

2. Pagal šias taisykles finansuojami darbai, nurodyti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. balandžio 27 d. įsakyme Nr. 132 „Dėl Lietuvos žemės ūkio produkcijos gamintojų ūkinės–finansinės veiklos rezultatų tyrimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

ŪADT DARBŲ FINANSAVIMAS

 

3. ŪADT darbai finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) ir Europos Komisijos (toliau – EK) lėšų, skiriamų ŪADT duomenims parengti ir pateikti į Europos Sąjungos ŪADT.

4. Iš EK gautos lėšos skiriamos teisingoms ŪADT duomenų ataskaitoms parengti taip, kaip nurodyta Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/220 11 straipsnyje. EK lėšas sudaro:

4.1. standartinis mokestis, mokamas už tinkamai parengtas ŪADT duomenų ataskaitas, pateiktas per nustatytą terminą;

4.2. papildomos lėšos, mokamos už ataskaitų pateikimo operatyvumą ir užpildymo kokybę.

5. Valstybės biudžeto lėšos skiriamos valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro (toliau – ŽŪIKVC) ir Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos (toliau – LŽŪKT) ŪADT darbams, susijusiems su 2 punkte nurodyto teisės akto įgyvendinimu, apmokėti.

6. Skiriant LŽŪKT finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų, atsižvelgiama į jai išmokėtas EK lėšas.

7. ŽŪIKVC, atrinkęs ŪADT tyrimui reikalingas kitas apskaitos tarnybas (toliau – ūkio subjektai), pasirašo su jomis bei su LŽŪKT bendradarbiavimo sutartis dėl ŪADT duomenų ataskaitų užpildymo ir jų pateikimo, o gavęs iš ūkio subjektų ir LŽŪKT teisingai užpildytas ŪADT duomenų ataskaitas, jas įvertina ir pasirašo jų perdavimo–priėmimo aktus.

 

III SKYRIUS

ŪADT DARBŲ FINANSAVIMAS EK LĖŠOMIS

 

8. ŽŪIKVC, kaip pagrindinė šalies ŪADT institucija, atsakinga už ŪADT veiklą ir ryšių palaikymą su EK, gauna EK lėšas už ŪADT duomenų parengimą ir pateikimą ES ŪADT sistemai į specialiai šių lėšų saugojimui atidarytą sąskaitą. ŽŪIKVC, gavęs į šią sąskaitą iš EK tiek avansinį,  tiek galutinį apmokėjimą už teisingai užpildytas ir EK pateiktas ŪADT duomenų ataskaitas, per 5 darbo dienas el. paštu informuoja Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją (toliau – ministerija) apie lėšų gavimą, pateikdamas lėšų gavimą pagrindžiančių dokumentų kopijas.

9. Einamųjų metų mokėtiną sumą už einamaisiais metais LŽŪKT ir ūkio subjektų užpildytas ŪADT duomenų ataskaitas sudaro: EK avansas, gautas einamųjų metų darbams apmokėti, EK lėšos, gautos už praėjusiais metais EK pateiktas ataskaitas, ir nepanaudota EK lėšų suma, kuri buvo skirta ankstesnių metų darbams apmokėti.

10. ŽŪIKVC, atsižvelgdamas į patvirtintą ataskaitinių metų atrankos planą, ne vėliau kaip einamųjų metų sausio mėn. paskirsto EK lėšas į dvi dalis: lėšas, skiriamas LŽŪKT, ir  lėšas, skiriamas ūkio subjektams, ir per 5 darbo dienas apie šį paskirstymą el. paštu informuoja ministeriją.

11. ŽŪIKVC išmoka EK standartinį mokestį ūkio subjektams tokia tvarka:

11.1. ŽŪIKVC, pateikęs ataskaitinių metų visų ūkių ataskaitas ir EK ŪADT sistemoje užfiksavęs, kad Lietuva atsiskaitė už ataskaitinius metus, apskaičiuoja kiekvienam ūkio subjektui priklausančią EK lėšų sumą. Kiekvienam ūkio subjektui priklausanti suma už teisingai užpildytą ataskaitą apskaičiuojama dalijant visą sumą, skirtą ūkio subjektams, iš ūkio subjektų, pateikusių teisingas ataskaitas, skaičiaus. Maksimali vienam  ūkio subjektui išmokama suma negali viršyti 125 proc. EK mokamo standartinio mokesčio už ūkį;

11.2. ŽŪIKVC su  ūkio subjektu pasirašo ŪADT duomenų ataskaitos perdavimo–priėmimo aktą, kuriame nurodo ūkio subjektui skiriamą EK lėšų sumą, ir pinigus perveda į ūkio subjekto sąskaitą;

11.3. jei ataskaitinių metų tyrimui ataskaitas pateikė mažiau ūkio subjektų, nei buvo numatyta pagal šių taisyklių 10 punktą, ir atsiskaičius su ūkio subjektais pagal šių taisyklių 11.1 papunkčio nuostatas lieka nepanaudotų EK lėšų, nepanaudotos lėšos skiriamos ateinančių metų ŪADT darbams finansuoti. 

12. ŽŪIKVC išmoka EK standartinį mokestį LŽŪKT tokia tvarka:

12.1. ŽŪIKVC ir LŽŪKT pasirašo bendradarbiavimo sutartį dėl apskaitos duomenų parengimo;

12.2. ŽŪIKVC perveda LŽŪKT 25 proc. priklausančių EK lėšų per 10 darbo dienų po sutarties pasirašymo ir šių taisyklių 10 punkte nurodytos informacijos pateikimo ministerijai;

12.3. ŽŪIKVC, pateikęs ataskaitinių metų visų ūkių ataskaitas ir EK ŪADT sistemoje užfiksavęs, kad Lietuva atsiskaitė už ataskaitinius metus, įvertina kiekvieną ŪADT duomenų ataskaitą pagal sudėtingumą, duomenų ir klaidų taisymo kokybę;

12.4. ŽŪIKVC su LŽŪKT pasirašo ŪADT duomenų ataskaitų perdavimo–priėmimo aktą, kuriame nurodo kiekvienos ŪADT duomenų ataskaitos įvertinimą ir už ataskaitos užpildymą priskaičiuotas sumas, bei per 10 darbo dienų perveda likusias lėšas;

13. EK pervedus papildomai lėšų už ataskaitų pateikimo operatyvumą ir užpildymo kokybę, ŽŪIKVC per 5 darbo dienas, el. paštu informuodamas ministeriją, papildomai gautas EK lėšas paskirsto taip:

13.1. 50 proc. šios sumos skiriama LŽŪKT darbuotojams, kurie atrenka respondentinius ūkius ŪADT tyrimui pagal patvirtintą atitinkamų metų atrankos planą, konsultuoja rajoninių biurų darbuotojus dėl ŪADT duomenų ataskaitų pildymo, kontrolės, pateikimo į ŽŪIKVC ŪADT sistemą ir kitais klausimais;

13.2. 50 proc. šios sumos skiriama ŽŪIKVC struktūriniam padaliniui, kuris konsultuoja LŽŪKT ir kitus apskaitos specialistus ŪADT duomenų ataskaitų pildymo klausimais, atlieka visapusišką šių ataskaitų duomenų kokybės patikrą ir tikslinimą bei pateikia šiuos duomenis į ES ŪADT sistemą.

14. ŽŪIKVC, pervedęs EK lėšas, per 5 darbo dienas el. paštu informuoja ministeriją apie subjektams, nurodytiems šių taisyklių 11, 12 ir 13 punktuose, sumokėtų lėšų sumą, mokėjimo datas, pridėdamas tai pagrindžiančių dokumentų kopijas; nurodo nepanaudotas EK lėšas, kurios skiriamos ateinančių metų ŪADT darbams finansuoti, bei ŽŪIKVC specialiai šių lėšų saugojimui atidarytoje sąskaitoje susikaupusių banko mokamų palūkanų sumas.

15. ŽŪIKVC atsakingas už teisingą EK lėšų paskirstymą bei išmokėjimą LŽŪKT ir ūkio subjektams laiku.

16. ŽŪIKVC specialiai EK lėšų saugojimui atidarytoje banko sąskaitoje susikaupusios palūkanos, jeigu nuo EK lėšų gavimo iki jų išmokėjimo jos buvo skaičiuojamos, yra naudojamos Lietuvos ŪADT duomenų konvertavimo modulio į EK RICA-1 formatą tobulinimui. Panaudojus palūkanas ŽŪIKVC per 5 darbo dienas el. paštu informuoja ministeriją nurodydamas panaudotų palūkanų sumą ir  panaudojimo paskirtį.

 

 

 

IV SKYRIUS

ŪADT DARBŲ FINANSAVIMAS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS

 

17. Valstybės biudžeto lėšos skiriamos ŽŪIKVC ir LŽŪKT darbams, susijusiems su šių taisyklių 2 punkte nurodyto teisės akto įgyvendinimu, apmokėti. LŽŪKT ir ŽŪIKVC sudaro su ministerija sutartis dėl priemonės „Ūkių apskaitos duomenų tinklo veiklos užtikrinimas“ įgyvendinimo.

18. Valstybės biudžeto lėšomis finansuojamos jų susidarymą įrodančiais dokumentais pagrįstos darbuotojų, atliekančių ŪADT veiklos užtikrinimo darbus, darbo užmokesčio ir jų socialinio draudimo, prekių ir paslaugų, reikalingų ŪADT darbams vykdyti, išlaidos.

19. LŽŪKT ir ŽŪIKVC kartu su sutartimi dėl priemonės „Ūkių apskaitos duomenų tinklo veiklos užtikrinimas“ įgyvendinimo darbų ministerijos paskirtam priemonės vadovui, o jei jis nepaskirtas –  už priemonės įgyvendinimą atsakingam asmeniui, pateikia:

19.1. numatomų atlikti darbų sąrašą ir jų atlikimo grafiką;

19.2. planuojamą detalų išlaidų paskirstymą pagal ekonominę paskirtį, o tais atvejais, kai dalį lėšų numatoma naudoti darbo užmokesčiui, – išlaidų darbo užmokesčiui apskaičiavimą;

19.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijus.

20. LŽŪKT ir ŽŪIKVC, atsiskaitydami už atliktus darbus priemonės vadovui, o jei jis nepaskirtas –už priemonės įgyvendinimą atsakingam asmeniui, per 15 kalendorinių dienų kiekvienam ketvirčiui pasibaigus (išskyrus IV ketvirtį) pateikia ministerijai šiuos dokumentus:

20.1. sutartyje numatytų darbų atlikimo ataskaitą;

20.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą;

20.3. veiklos, kuriai finansuoti skirtos biudžeto lėšos, vertinimo kriterijų ataskaitą (pateikiama tik kartu su galutiniu atsiskaitymu);

20.4. padarytų išlaidų pagrindimo dokumentų aprašą ir šių dokumentų kopijas (dokumentų kopijas pateikia tik LŽŪKT);

20.5. galutinį šalių sutartinių įsipareigojimų įvykdymo aktą (pateikiama tik kartu su galutiniu atsiskaitymu).

21. LŽŪKT ir ŽŪIKVC galutinį atsiskaitymą už metus atlieka per 5 darbo dienas pasibaigus sutarties terminui (ŽŪIKVC – pasibaigus ataskaitiniams metams), pateikdami ministerijai šių taisyklių 18 punkte nurodytus dokumentus.

 

V SKYRIUS

LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

22. Už valstybės biudžeto bei EK lėšų panaudojimą atsako lėšas gavusio subjekto vadovas.

23. Šiose taisyklėse numatytų darbų įgyvendinimą kontroliuoja priemonės vadovas, o jei jis nepaskirtas – už priemonės įgyvendinimą atsakingas asmuo.

24. Numatytų darbų patikrą vietoje ir lėšų panaudojimo tikslingumą vertina ministerijos Centralizuotas vidaus audito skyrius, pasitelkdamas priemonės vadovą, o jei jis nepaskirtas – už priemonės įgyvendinimą atsakingą asmenį, o prireikus ir kitus ministerijos ir jos valdymo srities įstaigų darbuotojus.

______________