Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL Rekomendacijų dėl viešojo pirkimo ar pirkimo sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų ir reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2020 m. gruodžio 9 d. Nr. 1406

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnio 5 dalimi ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 39 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Rekomendacijų dėl viešojo pirkimo ar pirkimo sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų ir reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Laikinai einantis Ministro Pirmininko pareigas                                             Saulius Skvernelis

 

 

 

Laikinai einantis ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                    Rimantas Sinkevičius

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2020 m. gruodžio 9 d.  nutarimu Nr. 1405 

 

 

 

Rekomendacijų dėl viešojo pirkimo ar pirkimo sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų ir reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo teikimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rekomendacijų dėl viešojo pirkimo ar pirkimo sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų ir reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja motyvuotų rekomendacijų dėl viešojo pirkimo ar pirkimo sutarties (toliau – pirkimo sutartis) vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų, susijusių su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra, ir Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje bei 47 straipsnio 6 dalyje ir Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje nurodytų reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo teikimo Viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnio 5 dalyje nurodytai perkančiajai organizacijai ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 39 straipsnio 5 dalyje nurodytam perkančiajam subjektui, valdantiems ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą (toliau – pirkimo vykdytojas), tvarką.

2. Motyvuotas rekomendacijas dėl pirkimo sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų, susijusių su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra, ir Viešųjų pirkimų įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje bei 47 straipsnio 6 dalyje ir Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje nurodytų reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, nustatymo pirkimo dokumentuose tikslingumo (toliau – rekomendacijos) pirkimo vykdytojui teikia Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.

3. Jeigu pasikeitė aplinkybės, kurios gali turėti įtakos rekomendacijų turiniui ir dėl kurių Krašto apsaugos ministerija nepateikė rekomendacijų pagal Aprašo 13 punktą, pirkimo vykdytojas iki pirkimo pradžios pakartotinai kreipiasi į Krašto apsaugos ministeriją dėl rekomendacijų gavimo.

4. Pirkimo vykdytojas gali nesikreipti į Krašto apsaugos ministeriją dėl rekomendacijos gavimo, jeigu perkamas objektas yra analogiškas objektui, dėl kurio per paskutinius vienerius metus yra gauta Aprašo 10.1 ar 10.2 papunktyje nurodyta rekomendacija ir jeigu yra nepasikeitęs informacijos, pateikiamos pagal Aprašo 6 punktą, turinys. Tokiu atveju pirkimo vykdytojas pirkimo dokumentuose turi nustatyti tokius pat reikalavimus, susijusius su nacionaliniu saugumu, kurie buvo pateikti Krašto apsaugos ministerijos rekomendacijose dėl analogiško objekto.

5.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatyme, Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme (toliau kartu – Įstatymai), Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL REKOMENDACIJŲ PATEIKIMO

 

6. Pirkimo vykdytojas, kreipdamasis į Krašto apsaugos ministeriją, prašyme pateikti rekomendaciją nurodo:

6.1. pirkimo objekto duomenis – prekių, paslaugų ar darbų pavadinimą, preliminarų kiekį (mastą), techninius duomenis, kurie gali būti reikšmingi priimant sprendimą, ar pirkimo sutarties vykdymo metu gali kilti technologinių rizikų, susijusių su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra, arba techninės specifikacijos projektą, jeigu jis jau parengtas kreipimosi į Krašto apsaugos ministeriją metu;

6.2. pagrindines ketinamos sudaryti pirkimo sutarties sąlygas arba pirkimo sutarties projektą, jeigu jis jau parengtas kreipimosi į Krašto apsaugos ministeriją metu, taip pat informaciją, ar, vykdant pirkimo sutartį, tiekėjui ar ūkio subjektams, kurių pajėgumais tiekėjas remiasi ar kurie bus pasitelkti sutarčiai ar sutarties daliai vykdyti, bus suteikta teisė prižiūrėti, gauti prieigą prie ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros ar kitaip susipažinti su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra ir jai taikomais saugumo reikalavimais;

6.3. motyvus, kodėl, pirkimo vykdytojo nuomone, pirkimas galėtų būti susijęs su nacionaliniu saugumu:

6.3.1. pirkimo objekto sąsają su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra ir jos teikiamomis paslaugomis, ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros pavadinimą;

6.3.2. pirkimo objekto galimo poveikio ypatingos svarbos informacinei infrastruktūros veiklai ir jos teikiamoms paslaugoms pagrindimą;

6.3.3. sutarties vykdymo metu galinčių kilti rizikų aprašymą;

6.3.4. kitus, pirkimo vykdytojo nuomone, svarbius motyvus;

6.4. pirkimo vykdytojo kontaktinę informaciją, įskaitant elektroninį paštą;

6.5. kitą, pirkimo vykdytojo nuomone, reikalingą informaciją.

 

III SKYRIUS

REKOMENDACIJŲ TEIKIMAS

 

7. Rekomendacijose Krašto apsaugos ministerija pateikia argumentuotą vertinimą, ar iš pirkimo vykdytojo pagal Aprašo 6 punktą pateikto prašymo galima teigti, kad sutarties vykdymo metu gali kilti technologinių rizikų, ir (ar) yra pagrindas pirkimo dokumentuose nustatyti Viešųjų pirkimų įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje bei 47 straipsnio 6 dalyje ir Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 50 straipsnio 2 dalyje nurodytus reikalavimus, susijusius su nacionaliniu saugumu. Rekomendacijose taip pat pateikiami siūlymai dėl  sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų suvaldymo.

8. Krašto apsaugos ministerija, įvertinusi pirkimo vykdytojo Aprašo 6 punkte nurodytą prašymą, turi teisę:

8.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos prašyti papildomos informacijos, reikalingos pirkimui įvertinti ir rekomendacijoms pateikti, ir kartu nurodyti terminą papildomai informacijai pateikti;

8.2. organizuoti konsultacijas su pirkimo vykdytoju.

9. Jeigu pirkimo vykdytojas pateikė Aprašo 6 punkte nurodytų reikalavimų neatitinkantį prašymą, Krašto apsaugos ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos pirkimo vykdytojui nurodo prašymo trūkumus ir terminą, per turį turi būti pašalinti nurodyti trūkumai, ir juos pateikia pirkimo vykdytojo nurodytu elektroniniu paštu.

10. Krašto apsaugos ministerija, išnagrinėjusi Aprašo 6 punkte nurodytą prašymą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo, pagal Krašto apsaugos ministerijos nurodytus trūkumus patikslinto prašymo ar papildomos informacijos gavimo dienos raštu pirkimo vykdytojui pateikia:

10.1. rekomendaciją pirkimo dokumentuose nustatyti reikalavimus, susijusius su nacionaliniu saugumu, ir sutarties vykdymo metu galinčių kilti technologinių rizikų, susijusių su ypatingos svarbos informacine infrastruktūra, vertinimą arba

10.2. rekomendaciją pirkimo dokumentuose nenustatyti reikalavimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, kai vertinimo metu nenustatoma technologinių rizikų ir (arba) sąsajų su nacionaliniu saugumu.   

11. Krašto apsaugos ministerija rekomendacijų neteikia, jeigu:

11.1. pirkimo vykdytojas per nustatytą terminą nepatikslino prašymo;

11.2. pirkimo vykdytojas per nustatytą terminą nepateikia papildomos informacijos;

11.3. prašymą pateikti rekomendacijų pateikia kitas subjektas, nei nurodytas Viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnio 5 dalyje ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 39 straipsnio 5 dalyje.

12. Krašto apsaugos ministerija, priėmusi sprendimą neteikti rekomendacijų pagal Aprašo 11.3 papunktį, apie tai raštu informuoja pirkimo vykdytoją per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti rekomendaciją gavimo dienos.

13. Krašto apsaugos ministerijai per Aprašo 10 punkte nustatytą terminą nepateikus rekomendacijos, laikoma, kad pateikta Aprašo 10.2 papunktyje nurodyta rekomendacija. Jeigu Krašto apsaugos ministerija nepateikia rekomendacijos dėl Aprašo 11 punkte nurodytų priežasčių, toks rekomendacijos nepateikimas nelaikomas rekomendacijos pagal Aprašo 10.2 papunktį pateikimu.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Aprašo 6 punkte nurodytas prašymas ir Krašto apsaugos ministerijos pagal Aprašo 10 punktą pateikta informacija, išskyrus įslaptintą informaciją, saugoma Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

––––––––––––––––––––