Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL TURTINĖS IR NETURTINĖS ŽALOS, ATSIRADUSIOS DĖL PACIENTO SVEIKATAI PADARYTOS ŽALOS, ATLYGINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. sausio 8 d. Nr. 3

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 2 straipsnio 91 dalimi ir 24 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                          Aurelijus Veryga

 

 

Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
nutarimu 2020 m. sausio 8 d. Nr. 3

 

 

TURTINĖS IR NETURTINĖS ŽALOS, ATSIRADUSIOS DĖL PACIENTO SVEIKATAI PADARYTOS ŽALOS, ATLYGINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pacientų ir asmenų, kurie buvo mirusių pacientų išlaikomi arba jų mirties dieną turėjo teisę gauti iš jų išlaikymą (nepilnamečiai vaikai (įvaikiai), sutuoktinis, nedarbingi tėvai (įtėviai) ar kiti faktiniai nedarbingi išlaikytiniai), mirusių pacientų vaikų, gimusių po jų mirties, taip pat mirusio paciento darbingų tėvų (įtėvių) ir pilnamečių vaikų (įvaikių), kuriuos su pacientu siejo ypač artimas ir glaudus ryšys, (toliau kartu – kitas asmuo, turintis teisę į žalos atlyginimą) prašymų dėl turtinės ir (ar) neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, (toliau – žala) atlyginimo (toliau – prašymas) teikimo Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijai (toliau – Komisija), jų nagrinėjimo ir Komisijos sprendimų dėl žalos atlyginimo priėmimo, atlygintinos žalos dydžio nustatymo, žalos atlyginimo išmokėjimo iš Vyriausybės įgaliotos institucijos administruojamos sąskaitos, kurioje kaupiamos asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – įstaiga) įmokos žalai atlyginti (toliau – sąskaita), lėšų ir iš sąskaitos išmokėtų lėšų grąžinimo į sąskaitą tvarką.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ TEIKIMO KOMISIJAI IR JŲ ATITIKTIES NUSTATYTIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO TVARKA

 

2. Pacientas ar kitas asmuo, turintis teisę į žalos atlyginimą, (toliau kartu – prašymą pateikęs asmuo) prašymą Komisijai teikia tiesiogiai (atvykęs į Sveikatos apsaugos ministeriją) arba per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį, siunčia elektroniniu paštu, kitomis elektroninio ryšio priemonėmis, užtikrinančiomis galimybę nustatyti prašymą teikiančio asmens tapatybę).

3. Komisijos sekretorius prašymą registruoja Sveikatos apsaugos ministerijos dokumentų registravimo informacinėje sistemoje ir įvertina, ar su prašymu pateikti visi Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo (toliau – įstatymas) 24 straipsnio 2 dalyje nurodyti dokumentai (toliau – dokumentai), ar prašymas ir dokumentai atitinka sveikatos apsaugos ministro nustatytus reikalavimus, ar juose pateikta visa ir tiksli informacija, ir:

3.1. jeigu su prašymu pateikti visi dokumentai, prašymas ir dokumentai atitinka sveikatos apsaugos ministro nustatytus reikalavimus ir juose pateikta visa ir tiksli informacija, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos prašyme nurodytu būdu informuoja prašymą pateikusį asmenį apie prašymo gavimo datą ir perduoda prašymą ir dokumentus Komisijos pirmininkui, o jų kopijas visiems Komisijos nariams;

3.2. jeigu kartu su prašymu pateikti ne visi dokumentai ir (arba) prašymas ir (arba) dokumentai neatitinka sveikatos apsaugos ministro nustatytų reikalavimų ir (arba) jie netinkamai įforminti ir (ar) juose pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, informuoja apie tai Komisijos narius, nurodydamas prašymo registracijos numerį ir datą bei prašymo trūkumus. Komisija priima sprendimą dėl prašymo trūkumų šalinimo ir Komisijos pavedimu Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos prašyme nurodytu būdu informuoja prašymą pateikusį asmenį apie nustatytus trūkumus ir apie tai, kad per 30 dienų nuo prašymą pateikusio asmens informavimo apie nustatytus trūkumus dienos nepašalinus trūkumų prašymas nebus nagrinėjamas ir kad tokiu atveju pacientas turi teisę prašymą Komisijai pateikti iš naujo, taip pat kad trūkumų šalinimo laikas neįskaičiuojamas į įstatymo 24 straipsnio 5 dalyje nustatytą prašymo nagrinėjimo Komisijoje terminą;

3.3. informuoja Komisijos narius apie tai, kad prašymas yra neįskaitomas ir nurodo prašymo registracijos numerį ir datą. Komisija priima sprendimą tokio prašymo nenagrinėti įstatymo 24 straipsnio 4 dalies 2 punkte nustatytu pagrindu. Komisijos sprendime turi būti nurodyta prašymą pateikusio asmens teisė įstatymo 24 straipsnio 41 dalyje nustatyta tvarka kreiptis į teismą.

4. Aprašo 3.2 papunktyje nurodytu atveju Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo patikslinto prašymo ir (ar) trūkstamų ir (ar) patikslintų dokumentų gavimo dienos prašyme nurodytu būdu informuoja prašymą pateikusį asmenį apie jų gavimo datą ir perduoda prašymą ir dokumentus Komisijos pirmininkui, o jų kopijas visiems Komisijos nariams. Jeigu per Aprašo 3.2 papunktyje nustatytą terminą patikslintas prašymas ir (ar) trūkstami ir (ar) patikslinti dokumentai negaunami, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisijos narius, nurodydamas prašymo registracijos numerį ir datą, nustatytus trūkumus ir Komisijos rašto, kuriuo paprašyta ištaisyti trūkumus, numerį ir datą. Komisija priima sprendimą tokio prašymo, kurio trūkumai neištaisyti, nenagrinėti įstatymo 24 straipsnio 4 dalies 1 punkte nustatytu pagrindu. Komisijos sprendime turi būti nurodyta prašymą pateikusio asmens teisė įstatymo 24 straipsnio 41 dalyje nustatyta tvarka kreiptis į teismą

5. Jei prašymas nenagrinėjamas, Komisijos sekretorius tokiu pat būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas, arba, jeigu prašymas pateiktas tiesiogiai, registruotu paštu prašyme nurodytu adresu prašymą pateikusiam asmeniui pateikia Komisijos sprendimą ir grąžina prašymą ir dokumentus: Aprašo 3.2 papunktyje nurodytu atveju – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 3.2 papunktyje nustatyto termino pabaigos, Aprašo 3.3 papunktyje nurodytu atveju, jeigu įskaitomas prašymą pateikusio asmens adresas – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Aprašo 3.3 papunktyje nurodytu atveju, jeigu įskaitomas tik prašymą pateikusio asmens elektroninio pašto adresas ir (arba) telefono numeris, Komisijos sekretorius apie Aprašo 3.3 papunktyje nurodytą Komisijos sprendimą prašymą pateikusį asmenį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos informuoja elektroniniu paštu arba telefonu.

Jei prašymas nagrinėjamas, prašymas ir dokumentai prašymą pateikusiam asmeniui negrąžinami ir saugomi Sveikatos apsaugos ministerijoje 1 metus nuo Komisijos sprendimo priėmimo, o jei prašymą pateikęs asmuo kreipėsi į teismą – 1 metus nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos asmens duomenų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka prašymo nagrinėjimo, skundo dėl Komisijos sprendimo nagrinėjimo teisme ir klausimo dėl žalos atlyginimo nagrinėjimo teisme iš esmės tikslais.

6. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo ir dokumentų arba patikslinto prašymo ir (ar) trūkstamų ir (ar) patikslintų dokumentų gavimo dienos raštu išsiunčia įstaigai, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, prašymą pateikti visus dokumentus (įskaitant paciento medicinos dokumentų kopijas ir įstaigos bei asmens sveikatos priežiūros specialistų paaiškinimus pagal Aprašo priede nustatytą formą), kuriuose pateikta visa informacija apie pacientą (įskaitant informaciją apie paciento buvimą įstaigoje, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą), reikalinga prašymui nagrinėti ir sprendimui priimti. Įstaiga Komisijos sekretoriaus rašte nurodytus dokumentus Aprašo 2 punkte nurodytais būdais turi pateikti Komisijai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Komisijos sekretoriaus rašto gavimo dienos.

 

 

 

 

 

III SKYRIUS

PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO KOMISIJOJE IR KOMISIJOS SPRENDIMŲ DĖL ŽALOS ATLYGINIMO PRIĖMIMO TVARKA

 

7. Komisijos pirmininkas, gavęs prašymą, savo rezoliucija paskiria vieną iš Komisijos narių pranešėju, atsakingu už prašymo ir dokumentų bei Aprašo 6 punkte nurodytų įstaigos pateiktų dokumentų pristatymą Komisijos posėdyje (toliau – pranešėjas).

8. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Aprašo 6 punkte nurodytų dokumentų gavimo iš įstaigos dienos apie tai informuoja Komisijos pirmininką, kuris paskiria Komisijos posėdžio datą ir laiką. Komisijos sekretorius apie Komisijos posėdį ne vėliau kaip prieš 5 kalendorines dienas iki Komisijos posėdžio dienos praneša Komisijos nariams, prašyme nurodytu būdu – prašymą pateikusiam asmeniui ir (arba) jo atstovui ir raštu – įstaigai, teikusiai asmens sveikatos priežiūros paslaugas, nurodytas prašyme. Kartu su informacija apie Komisijos posėdį jiems pateikiama informacija, kad dalyvavimas Komisijos posėdyje neprivalomas ir kad Komisijos sprendimu Komisijos posėdyje jų gali būti prašoma pateikti paaiškinimus dėl prašyme ir (ar) pateiktuose dokumentuose nurodytų aplinkybių.

9. Komisija posėdyje išklauso pranešėjo parengtą informaciją apie prašymą ir gautus dokumentus, taip pat prašymą pateikusį asmenį ir įstaigos atstovą, jei jie dalyvauja posėdyje ir pageidauja būti išklausyti, arba Komisija priima sprendimą, kad juos išklausyti būtina, ir priima sprendimą, ar reikia kreiptis į sveikatos priežiūros specialistus, nurodytus sveikatos apsaugos ministro patvirtintame ekspertų sąraše (toliau – ekspertai), dėl išvadų, kurioms padaryti reikalingos specialios žinios, gavimo, taip pat į valstybės ir savivaldybių institucijas, įstaigas, įmones, kitus asmenis, tvarkančius informaciją, reikalingą prašymui nagrinėti ir sprendimui priimti, (toliau – kiti fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys) dėl tokios informacijos pateikimo, taip pat, jei prašymą pateikęs asmuo ir (arba) įstaigos, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, atstovas Komisijos posėdyje nedalyvauja, ar reikia Komisijos posėdyje išklausyti prašymą pateikusio asmens ir (arba) įstaigos, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, paaiškinimus dėl prašyme ir (ar) pateiktuose dokumentuose nurodytų aplinkybių. Jei Komisija priima sprendimą, kad į ekspertus ir (ar) kitus fizinius ir (ar) juridinius asmenis kreiptis ir išklausyti prašymą pateikusio asmens ir (arba) įstaigos, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, paaiškinimų nereikia, ji išnagrinėja prašymą ir dokumentus, įvertina, ar teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas paciento sveikatai yra padaryta žala, jei ji padaryta – ar tai nėra neišvengiama žala, taip pat ar pacientas tyčia ar dėl didelio neatsargumo neprisidėjo prie žalos atsiradimo, ir įstatymo 26 straipsnio 10 dalyje ir Komisijos nuostatuose nustatyta tvarka priima vieną iš šių sprendimų:

9.1. žala atitinka įstatymo 24 straipsnio 6 dalyje nurodytas žalos atlyginimo sąlygas;

9.2. žala neatitinka įstatymo 24 straipsnio 6 dalyje nurodytų žalos atlyginimo sąlygų, jei nustatoma, kad:

9.2.1. teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas paciento sveikatai nepadaryta žala;

9.2.2. teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas paciento sveikatai padaryta žala, tačiau tai yra neišvengiama žala, atitinkanti bent vieną iš šių kriterijų:

9.2.2.1. tai yra ligos ar sveikatos sutrikimo, kuriuo pacientas sirgo iki žalos atsiradimo, pasekmė ar komplikacija, kurios nebuvo galima išvengti, atsižvelgiant į asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu buvusį medicinos ir slaugos mokslo lygį ir gerąją medicinos praktikos patirtį;

9.2.2.2. tai yra liga ar sveikatos sutrikimas, atsiradę dėl paciento individualių savybių;

9.2.2.3. tai yra liga ar sveikatos sutrikimas, atsiradę dėl vaistinių preparatų, kai jie vartojami laikantis vaistinio preparato charakteristikų santraukoje, diagnostikos ir gydymo aprašuose, diagnostikos ir gydymo metodikose ir (ar) diagnostikos ir gydymo protokoluose nurodytų sąlygų, farmakologinių savybių;

9.2.3. teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas paciento sveikatai padaryta žala, kuri nėra neišvengiama žala, tačiau prie žalos atsiradimo prisidėjo šie paciento veiksmai (neveikimas):

9.2.3.1. paciento sąmoningas (tyčia) arba dėl didelio neatsargumo vienos ar kelių įstatymo 12 straipsnio 2, 5 ir (arba) 7 dalyse nurodytų pareigų nevykdymas, jei šias pareigas įvykdžius žala nebūtų buvusi padaryta, ir (arba)

9.2.3.2. paciento sąmoningas (tyčia) arba dėl didelio neatsargumo paprasčiausių, kiekvienam asmeniui suvokiamų atsargumo taisyklių teikiant jam asmens sveikatos priežiūros paslaugas nesilaikymas, jei jų laikantis žala nebūtų buvusi padaryta.

10. Aprašo 9.1 papunktyje nurodytu atveju aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka Komisija priima sprendimą dėl atlygintinos žalos dydžio. Komisijos sprendime nurodytas atlygintinos žalos dydis gali skirtis nuo prašyme nurodyto prašomos atlyginti žalos dydžio.

11. Jei Komisija priima sprendimą, kad reikia kreiptis į ekspertą (ar kelis ekspertus) dėl išvadų, kurioms padaryti reikalingos specialios žinios, gavimo, ir (ar) į kitus fizinius ir (ar) juridinius asmenis dėl kitos informacijos, reikalingos sprendimui dėl prašymo priimti, Komisijos pavedimu Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos raštu kreipiasi į Komisijos sprendime nurodytą ekspertą ir (ar) fizinius ir (ar) juridinius asmenis, tvarkančius informaciją, reikalingą sprendimui dėl prašymo priimti, su prašymu pateikti šią informaciją. Kiti fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys šiame punkte nurodytą informaciją Komisijai pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto prašymo gavimo dienos. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo eksperto išvados ir informacijos iš kitų fizinių ir (ar) juridinių asmenų gavimo dienos apie tai informuoja Komisijos pirmininką, kuris paskiria Komisijos posėdžio datą ir laiką.

Apie Komisijos posėdį prašymą pateikęs asmuo, įstaiga, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, ir išvadą (-as) pateikęs ekspertas ir (ar) kiti fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, pateikę šiame punkte nurodytą informaciją, informuojami Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka, kartu pateikiant eksperto išvadą ir kitus gautus dokumentus, išskyrus medicinos dokumentus, ir nurodant, kad likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki Komisijos posėdžio jie turi teisę pateikti papildomus dokumentus dėl su eksperto išvadoje ir kituose gautuose dokumentuose nurodytos informacijos. Jei Komisija priima sprendimą, kad Komisijos posėdyje reikia išklausyti prašymą pateikusio asmens ir (arba) įstaigos, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, paaiškinimus dėl prašyme ir (ar) pateiktuose dokumentuose nurodytų aplinkybių, kartu su informacija apie Komisijos posėdį jiems taip pat pateikiama informacija, kad Komisijos posėdyje jų bus prašoma pateikti paaiškinimus. Jeigu prašymą pateikęs asmuo, įstaiga, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, neatvyksta į Komisijos posėdį ir likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki Komisijos posėdžio dienos neinformuoja Komisijos apie objektyvias priežastis, dėl kurių negali atvykti į posėdį, Komisija sprendimą priima pagal prašyme ir kituose dokumentuose pateiktą informaciją.

Komisija, atsižvelgdama į šiame punkte nustatyta tvarka gautą informaciją ir, esant Komisijos sprendimui, prašymą pateikusio asmens, įstaigos, kuri prašyme nurodyta kaip įstaiga, kurioje padaryta žala, žodinius paaiškinimus, priima Aprašo 9 punkte nurodytus sprendimus. Jei Komisija posėdyje nusprendžia, kad reikia išvadą pateikusio eksperto ir (ar) kitų fizinių ir (ar) juridinių asmenų, pateikusių šiame punkte nurodytą informaciją, paaiškinimų dėl išvadoje ir (ar) pateiktuose dokumentuose nurodytų aplinkybių, Komisijos pavedimu Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka informuoja išvadą pateikusį ekspertą ir (ar) kitus fizinius ir (ar) juridinius asmenis, pateikusius šiame punkte nurodytą informaciją, apie Komisijos posėdį ir apie tai, kad Komisijos posėdyje jų bus prašoma pateikti paaiškinimus dėl išvadoje ir (ar) pateiktuose dokumentuose nurodytų aplinkybių. Apie Komisijos posėdį Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka informuojamas ir prašymą pateikęs asmuo bei įstaiga, teikusi asmens sveikatos priežiūros paslaugas, nurodytas prašyme. Komisija, atsižvelgdama į išvadą pateikusio eksperto ir (ar) kitų fizinių ir (ar) juridinių asmenų, pateikusių šiame punkte nurodytą informaciją, žodinius paaiškinimus, priima Aprašo 9 punkte nurodytus sprendimus. Jei išvadą pateikęs ekspertas ir (ar) kiti fiziniai ir (ar) juridiniai asmenys, pateikę šiame punkte nurodytą informaciją, į posėdį neatvyksta ir likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki Komisijos posėdžio dienos neinformuoja Komisijos apie objektyvias priežastis, dėl kurių negali atvykti į posėdį, Komisija sprendimą priima pagal ekspertų išvadose, prašyme ir kituose dokumentuose pateiktą informaciją.

12. Komisijos pirmininkas Komisijos darbą organizuoja atsižvelgdamas į įstatymo 24 straipsnio 5 dalyje nustatytą prašymo nagrinėjimo Komisijoje terminą. Komisija nustačiusi, kad  dėl objektyvių priežasčių (sudėtingas žalos nagrinėjimo atvejis, reikia gauti papildomas išvadas, ekspertizes, kitus sprendimui priimti būtinus dokumentus ir kt.) per šį terminą negali priimti Aprašo 9 punkte nurodyto sprendimo, posėdyje priima sprendimą teikti sveikatos apsaugos ministrui argumentuotą Komisijos siūlymą pratęsti šį terminą, bet ne ilgiau kaip dar vienam mėnesiui. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sveikatos apsaugos ministro sprendimo dėl Komisijos sprendimo priėmimo termino pratęsimo priėmimo dienos prašyme nurodytu būdu apie tai praneša prašymą pateikusiam asmeniui ir (arba) jo atstovui.

13. Komisijos sprendimas dėl prašymo įforminamas raštu. Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos pirmininkas. Komisijos sprendime nurodoma sprendimo priėmimo vieta ir data, Komisijos pavadinimas ir sudėtis, prašymo turinys, Komisijos nustatytos aplinkybės, Komisijos sprendimas ir jo pagrindimas, prašymą pateikusio asmens teisė įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka kreiptis į teismą dėl klausimo dėl žalos atlyginimo nagrinėjimo iš esmės.

14. Komisijos sekretorius Komisijos sprendimą ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos:

14.1. pateikia prašymą pateikusiam asmeniui ir (ar) jo atstovui. Komisijos sprendimas pateikiamas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas, arba, jeigu prašymas pateiktas tiesiogiai, siunčiamas registruotu paštu prašyme nurodytu adresu;

14.2. išsiunčia paštu įstaigai, dėl kurios teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų priimtas Komisijos sprendimas;

14.3. pateikia Vyriausybės įgaliotai institucijai, administruojančiai sąskaitą.

 

IV SKYRIUS

ATLYGINTINOS ŽALOS DYDŽIO NUSTATYMO TVARKA

 

15. Atlygintinos turtinės žalos dydį Komisija nustato šia tvarka:

15.1. pagal tiesioginius nuostolius, atsiradusius dėl pacientui padarytos žalos (patirtas išlaidas asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, vaistiniams preparatams ir medicinos priemonėms (prietaisams), išskyrus apmokėtus Privalomojo sveikatos draudimo fondo, valstybės ar savivaldybės biudžeto lėšomis, kitas tiesiogiai su padaryta žala (paciento priežiūra ir (ar) sveikatos atkūrimu, ir (ar) kt.) susijusias pagrįstas ir būtinas protingas išlaidas. Atlyginamos pagrįstos, būtinos ir protingos išlaidos asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, vaistiniams preparatams ir medicinos priemonėms (prietaisams);

15.2. pagal netiesioginius nuostolius (negautas pajamas). Į negautas pajamas įskaičiuojamos tik tos pajamos, kurios iki žalos padarymo buvo pagrįstai ir realiai numatytos gauti ir kurios nebuvo gautos dėl to, kad padaryta žala pacientui (neto vidutinis darbo užmokestis, apskaičiuojamas Vidutinio darbo užmokesčio skaičiavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“, nustatyta tvarka, kitos vidutinės kalendoriniais metais, einančiais prieš kalendorinius metus, kuriais padaryta žala, deklaruotos pajamos, atskaičius sąnaudas, patirtas siekiant jas gauti, ir mokėtinus mokesčius). Kitų asmenų, turinčių teisę į žalos atlyginimą, netiesioginiai nuostoliai (negautos pajamos) apskaičiuojami taip: mirusio paciento vidutinės pajamos dalijamos iš 2, jeigu prašymą Komisijai pateikė 1 kitas asmuo, turintis teisę į žalos atlyginimą, arba iš 3, jeigu prašymą Komisijai pateikė 2 kiti asmenys, turintys teisę į žalos atlyginimą, arba iš 4, jeigu prašymą Komisijai pateikė 3 kiti asmenys, turintys teisę į žalos atlyginimą, ir t. t. ir gauta suma arba, jei ji mažesnė nei socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintas minimalių vartojimo poreikių dydis, minimalių vartojimo poreikių dydis dauginami:

15.2.1. iš tokio skaičiaus, kiek mėnesių pacientui mirties dieną buvo likę iki amžiaus, kuris paciento mirties dieną yra statistinės gyvenimo trukmės riba, išskyrus aprašo 15.2.2 papunktyje nurodytus atvejus;

15.2.2. jei kitas asmuo, turintis teisę į žalos atlyginimą, yra vaikas, iš tokio skaičiaus, kiek mėnesių paciento mirties dieną buvo likę iki vėlesnės iš šių datų – vaiko pilnametystės arba vidurinio ugdymo programos baigimo.

16. Atlygintinos neturtinės žalos dydį Komisija nustato šia tvarka:

16.1. pagal šiame punkte pateiktą Neturtinės žalos atlyginimo kriterijų ir pagal juos skiriamų balų lentelę (toliau – lentelė) pagal kiekvieną kriterijų, kurį atitinka padaryta žala, skiria lentelėje nurodytus balus. Skiriant balus vertinama prašymo pateikimo dieną esanti paciento sveikatos būklė pagal paciento medicinos dokumentuose ir (ar) sprendimuose, kuriais nustatytas paciento neįgalumas, išlikusio darbingumo lygis ir (ar) specialieji poreikiai, nurodytą informaciją;

16.2. sudeda skirtus balus ir padaugina juos iš balo vertės, kuri lygi 100 eurų.

 

Neturtinės žalos atlyginimo kriterijų ir pagal juos skiriamų balų lentelė

Eil. Nr.

Neturtinės žalos atlyginimo kriterijai

Pagal neturtinės žalos atlyginimo kriterijų skiriami balai

1.

Pakenkimo paciento sveikatai ar jo sužalojimo (toliau – sužalojimas) atveju:

 

1.1.

Sužalojimo pobūdis ir sunkumas:

 

1.1.1.

Neįgalumo lygio, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka nustatyto po žalos atsiradimo, jei pagrindinė jo priežastis – žalos sukeltos ligos ir (ar) sveikatos sutrikimai, atsiradimas ar padidėjimas, lyginant su neįgalumo lygiu, nustatytu iki žalos atsiradimo:

 

1.1.1.1.

Nustatytas lengvas neįgalumas (iki žalos atsiradimo neįgalumas nebuvo nustatytas)

70

1.1.1.2.

Nustatytas vidutinis neįgalumas (iki žalos atsiradimo neįgalumas nebuvo nustatytas)

130

1.1.1.3.

Nustatytas vidutinis neįgalumas (iki žalos atsiradimo buvo nustatytas lengvas neįgalumas)

70

1.1.1.4.

Nustatytas sunkus neįgalumas (iki žalos atsiradimo buvo nustatytas vidutinis neįgalumas)

70

1.1.1.5.

Nustatytas sunkus neįgalumas (iki žalos atsiradimo buvo nustatytas lengvas neįgalumas)

130

1.1.1.6.

Nustatytas sunkus neįgalumas (iki žalos atsiradimo neįgalumas nebuvo nustatytas)

190

1.1.2.

Išlikusio darbingumo lygio, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka nustatyto po žalos atsiradimo, jei pagrindinė jo priežastis – žalos sukeltos ligos ir (ar) sveikatos sutrikimai, sumažėjimas, lyginant su išlikusio darbingumo lygiu, nustatytu iki žalos atsiradimo.

10 balų už darbingumo lygio  sumažėjimą 5 procentais

(balai sumuojami atsižvelgiant į netekto darbingumo procentus, pvz., 10 proc. = 20 balų)

1.1.3.

Specialiųjų poreikių, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka nustatytų po žalos atsiradimo, jei pagrindinė jų nustatymo priežastis – žalos sukeltos ligos ir (ar) sveikatos sutrikimai, atsiradimas ar padidėjimas, lyginant su specialiaisiais poreikiais, nustatytais iki žalos atsiradimo:

 

1.1.3.1.

Nustatyti specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai:

 

1.1.3.1.1.

pirmojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai nebuvo nustatyti

5–20

1.1.3.1.2.

antrojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą buvo nustatyti pirmojo lygio specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai

5–20

1.1.3.2.

Nustatyti specialieji nuolatinės slaugos poreikiai:

 

1.1.3.2.1.

pirmojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą buvo nustatyti antrojo lygio specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai

5–20

1.1.3.2.2.

pirmojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą buvo nustatyti pirmojo lygio specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai

35–55

1.1.3.2.3.

pirmojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą nebuvo nustatyti specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai

65–85

1.1.3.2.4.

antrojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą buvo nustatyti pirmojo lygio specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai

65–85

1.1.3.2.5.

antrojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą buvo nustatyti antrojo lygio specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai

35–55

1.1.3.2.6.

antrojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą buvo nustatyti pirmojo lygio specialieji nuolatinės slaugos poreikiai

5–20

1.1.3.2.7.

antrojo lygio, jei prieš žalos atsiradimą nebuvo nustatyti specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai ir specialieji nuolatinės slaugos poreikiai

85–95

1.1.4.

Specialiųjų ugdymo poreikių, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka nustatytų po žalos atsiradimo, jei pagrindinė jų nustatymo priežastis – žalos sukeltos ligos ir (ar) sveikatos sutrikimai, atsiradimas ar padidėjimas, lyginant su specialiaisiais ugdymo poreikiais, nustatytais iki žalos atsiradimo

5–10

1.1.5.

Specialiųjų techninės pagalbos priemonių poreikių, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka nustatytų po žalos atsiradimo, jei pagrindinė jų nustatymo priežastis – žalos sukeltos ligos ir (ar) sveikatos sutrikimai, atsiradimas ar padidėjimas, lyginant su specialiaisiais techninės pagalbos priemonių poreikiais, nustatytais iki žalos atsiradimo

5–10

1.1.6.

Specialiųjų aplinkos ir būsto pritaikymo poreikių, socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka nustatytų po žalos atsiradimo, jei pagrindinė jų nustatymo priežastis – žalos sukeltos ligos ir (ar) sveikatos sutrikimai, atsiradimas ar padidėjimas, lyginant su specialiaisiais aplinkos ir būsto pritaikymo poreikiais, nustatytais iki žalos atsiradimo

5–10

1.1.7.

Jei pacientas nesikreipė dėl šios lentelės 1.1.1–1.1.3 papunkčiuose nurodytų sprendimų priėmimo:

 

1.1.7.1.

Dėl patirto sužalojimo negrįžtamai prarastos ar sutrikdytos (balai skiriami atsižvelgiant į organų, jų sistemų ar kūno dalių funkcijų svarbą paciento gyvybei ir kasdieniam gyvenimui):

 

1.1.7.1.1.

kelių organų, jų sistemų ar kūno dalių (išskyrus dantis) funkcijos

40–95

1.1.7.1.2.

vieno organo, sistemos ar kūno dalies (išskyrus dantis) funkcijos

1–65

1.1.7.2.

Dėl patirto sužalojimo pažeistos ar sutrikdytos, tačiau galimos atkurti (balai skiriami atsižvelgiant į organų, jų sistemų ar kūno dalių funkcijų svarbą paciento gyvybei ir kasdieniam gyvenimui):

 

1.1.7.2.1.

kelių organų, jų sistemų ar kūno dalių (išskyrus dantis) funkcijos

5–25

1.1.7.2.2.

vieno organo, sistemos ar kūno dalies (išskyrus dantis) funkcijos

1-15

1.1.7.3.

Dėl patirto sužalojimo negrįžtamai  prarasta ar sutrikdyta kramtymo funkcija

3–35

1.1.7.4.

Dėl patirto sužalojimo pažeista ar sutrikdyta kramtymo funkcija, tačiau ją galima atkurti

1–10

1.1.7.5.

Nėštumo nutrūkimas arba būtinas nutraukimas dėl sužalojimo (skiriama papildomai prie lentelės 1.1.7.1–1.1.7.4 papunkčiais nustatytų balų skaičiaus):

 

1.1.7.5.1.

iki 12 savaičių nėštumo

5–10

1.1.7.5.2.

nuo12 iki 22 savaičių nėštumo

10–20

1.1.7.5.3.

nuo 22 savaičių nėštumo

20–30

1.1.7.6.

Reprodukcinės funkcijos netekimas. Balai skiriami atsižvelgiant į paciento reprodukcinį amžių, turimų vaikų skaičių (skiriama papildomai prie lentelės 1.1.7.1–1.1.7.5 papunkčiais nustatytų balų skaičiaus)

30–80

1.1.7.7.

Reprodukcinės funkcijos sutrikimas. Balai skiriami atsižvelgiant į paciento amžių, turimų vaikų skaičių (skiriama papildomai prie lentelės 1.1.7.1–1.1.7.5 papunkčiais nustatytų balų skaičiaus)

10–30

 

1.2.

Sužalojimo įtakos socialiniam paciento gyvenimui pobūdis ir mastas, kuris vertinamas atsižvelgiant į šias aplinkybes:

1–20

1.2.1.

Paciento galimybių dirbti darbą, kurį dirbo iki sužalojimo ir (arba) pagal įgytą profesinę kvalifikaciją, sumažėjimą ar netekimą (netaikoma, kai skirti balai pagal lentelės 1.1.2 papunktį)

 

1.2.2.

Paciento galimybių užsiimti ankstesne veikla (išskyrus darbą) sumažėjimą ar netekimą (netaikoma, kai skirti balai pagal lentelės 1.1.3.1 arba 1.1.3.2 papunktį)

 

1.2.3.

Paciento galimybių mokytis sumažėjimą ar netekimą (netaikoma, kai skirti balai pagal lentelės 1.1.1 ir (arba) 1.1.4 papunktį)

 

1.2.4.

Paciento santuokos nutrūkimą

 

1.2.5.

Paciento galimybių rūpintis vaikais ir (arba) kitais artimaisiais, kuriais rūpinosi iki sužalojimo, sumažėjimą

 

1.2.6.

Paciento galimybių sukurti šeimą ir susilaukti vaikų ir (arba) užmegzti socialinius ryšius sumažėjimą

 

1.2.7.

Paciento išvaizdos pablogėjimą (ar ir kurioje vietoje sužalojimas matomas ant kūno)

 

1.3.

Patirtų fizinių kančių (įskaitant skausmą) pobūdis ir mastas:

 

1.3.1.

Nuo vienos savaitės iki trijų mėnesių trunkantis skausmas, kuriam gydyti skirti vaistiniai preparatai, išskyrus narkotinius vaistinius preparatus

1

1.3.2.

Ne ilgiau kaip vieną savaitę trunkantis skausmas, kuriam gydyti skirti narkotiniai vaistiniai preparatai

3

1.3.3.

Nuo vienos savaitės iki trijų mėnesių trunkantis skausmas, kuriam gydyti skirti narkotiniai vaistiniai preparatai

5

1.3.4.

Tris mėnesius ir ilgiau trunkantis skausmas, kuriam gydyti skirti vaistiniai preparatai, išskyrus narkotinius vaistinius preparatus

5

1.3.5.

 

Tris mėnesius ir ilgiau trunkantis skausmas, kuriam gydyti skirtos invazinės procedūros

10

1.3.6.

Patiriami kiti nepatogumai, išskyrus skausmą (netaikoma, jei jų vertinimą apima vertinimas pagal 1.1.1 arba 1.1.2 papunktį)

1-10

1.4.

Sveikatos sutrikdymo ir laikinojo nedarbingumo trukmė:

 

1.4.1.

11–30 dienų

3

1.4.2.

31–60 dienų

5

1.4.3.

61–90 dienų

7

1.4.4.

91–180 dienų

10

1.4.5.

181–364 dienos

15

1.5.

Dėl sužalojimo patirtų emocinių išgyvenimų, psichikos ir elgesio sutrikimų pobūdis ir sunkumas

 

1.5.1.

Dėl sužalojimo patirti emociniai išgyvenimai sukėlė psichikos ir elgesio sutrikimą

5-10

1.5.2.

Dėl sužalojimo patirti emociniai išgyvenimai sukėlė psichikos ir elgesio sutrikimo, kuriuo pacientas iki sužalojimo sirgo, paūmėjimą

1-5

1.6.

Paciento sveikatos būklė (įskaitant individualias paciento savybes ir gyvenimo būdą) iki žalos atsiradimo ir kitos lentelėje nenurodytos svarbios aplinkybės

 

1.6.1.

Pacientas nesirgo liga ar sveikatos sutrikimu, kurie atsirado dėl sužalojimo

2

1.6.2.

Sužalojimas sukėlė ligos ar sveikatos sutrikimo, kuriais pacientas sirgo iki sužalojimo, paūmėjimą ar pasunkėjimą

1

1.6.3.

Kitos lentelėje nenurodytos svarbios aplinkybės

1–5

1.7.

Padarytos turtinės žalos dydis

 

1.7.1.

3001–10 000 Eur

1

1.7.2

Daugiau kaip 10 000 Eur

2

2.

Mirties atveju

 

2.1.

Kitas asmuo, turintis teisę į paciento sveikatai padarytos  žalos (turtinės ir neturtinės) atlyginimą, yra paciento:  

 

2.1.1.

vaikas

100

2.1.2.

sutuoktinis

70

2.1.3.

mama arba tėvas

50

2.1.4.

kitas giminaitis

10

2.2.

Kito asmens, turinčio teisę į žalos atlyginimą, ir paciento ryšio artimumas ir glaudumas, kuris vertinamas atsižvelgiant į jų bendravimo intensyvumą ir rūpinimosi vienas kitu pobūdį

20–50

2.3.

Kito asmens, turinčio teisę į paciento sveikatai padarytos  žalos (turtinės ir neturtinės) atlyginimą, materialinio išlaikymo faktas:

 

2.3.1.

Pacientas jį išlaikė visiškai

10

2.3.2.

Pacientas prisidėjo prie jo išlaikymo

5

2.4.

Kito asmens, turinčio teisę į paciento sveikatai padarytos  žalos (turtinės ir neturtinės) atlyginimą, patirtų emocinių išgyvenimų, psichikos ir elgesio sutrikimų pobūdis ir sunkumas

 

2.4.1.

Dėl mirties patirti emociniai išgyvenimai sukėlė psichikos ir elgesio sutrikimą

5–10

2.4.2.

Dėl mirties patirti emociniai išgyvenimai sukėlė psichikos ir elgesio sutrikimo, kuriuo jis iki sužalojimo sirgo, paūmėjimą

3

2.5.

Paciento mirties įtakos socialiniam kito asmens, turinčio teisę į paciento sveikatai padarytos  žalos (turtinės ir neturtinės) atlyginimą, gyvenimui pobūdis ir mastas:

 

2.5.1.

Jam nustatyta institucinė globa ar rūpyba

10

2.5.2.

Jam nustatyta neinstitucinė globa ar rūpyba

5

2.6

Paciento sveikatos būklė (įskaitant individualias paciento savybes ir gyvenimo būdą) iki mirties ir kitos svarbios aplinkybės:

 

2.6.1.

Pacientas nesirgo liga ar sveikatos sutrikimu, kurie atsirado dėl žalos ir nuo kurių pacientas mirė

2

2.6.2.

Sužalojimas sukėlė ligos ar sveikatos sutrikimo, kuriais pacientas sirgo iki sužalojimo, paūmėjimą ar pasunkėjimą, nuo kurio pacientas mirė

1

2.7.

Padarytos turtinės žalos dydis:

 

2.7.1.

3001–10 000 Eur

1

2.7.2.

Daugiau kaip 10 000 Eur

2

 

17. Atlygintinos žalos dydis, išskyrus kai prašymą pateikė mirusio paciento darbingi tėvai (įtėviai) ir pilnamečiai vaikai (įvaikiai),  nustatomas sudėjus Komisijos šiame skyriuje nustatyta tvarka nustatytos turtinės ir neturtinės žalos dydžio sumas ir iš gautos sumos atėmus įstatymo 24 straipsnio 6 dalyje nurodytų išmokų, pašalpų ir pensijų, jeigu jos mokamos dėl žalos sukeltos paciento ligos ir (ar) sveikatos sutrikimo arba paciento mirties, sumą, gautą ar gautiną tuo pačiu laikotarpiu kaip ir nustatyti netiesioginiai nuostoliai (negautos pajamos). Kai prašymą pateikė mirusio paciento darbingi tėvai (įtėviai) ir pilnamečiai vaikai (įvaikiai), žalos atlyginimo dydis lygus šiame skyriuje nustatyta tvarka nustatytos neturtinės žalos dydžio sumai.

Jeigu Komisija nustato, kad prie žalos atsiradimo prisidėjo šie paciento veiksmai (neveikimas), šiame punkte nurodytas atlygintinos žalos dydis mažinamas proporcingai paciento veiksmų (neveikimo) įtakos žalos padarymui ir jos dydžiui mastui:

17.1. paciento sąmoningas (tyčia) arba dėl didelio neatsargumo vienos ar kelių įstatymo 12 straipsnio 2, 5 ir (arba) 7 dalyse nurodytų pareigų nevykdymas, jei šias pareigas įvykdžius žala būtų buvusi mažesnė, ir (arba)

17.2. paciento sąmoningas (tyčia) arba dėl didelio neatsargumo paprasčiausių, kiekvienam asmeniui suvokiamų atsargumo taisyklių teikiant jam asmens sveikatos priežiūros paslaugas nesilaikymas, jei jų laikantis žala būtų buvusi mažesnė.

 

V SKYRIUS

ŽALOS ATLYGINIMO IŠMOKĖJIMO IŠ SĄSKAITOS LĖŠŲ IR IŠ SĄSKAITOS IŠMOKĖTŲ LĖŠŲ GRĄŽINIMO Į SĄSKAITĄ TVARKA

 

18. Vyriausybės įgaliota institucija žalos atlyginimo sumą perveda į prašyme nurodytą paciento ar kito asmens, turinčio teisę į žalos atlyginimą, asmeninę kredito įstaigos sąskaitą:

18.1. Komisijos sprendime nurodyto dydžio žalos atlyginimą – per 30 dienų po Komisijos sprendimo priėmimo dienos;

18.2. teismo sprendime nurodyto dydžio žalos atlyginimą arba, jeigu teismo sprendime nurodytas atlygintinos žalos dydis yra didesnis negu pagal Komisijos sprendimą atlygintos žalos dydis, teismo ir Komisijos sprendimuose nurodytų atlygintinos žalos sumų skirtumą – per 10 darbo dienų nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos.

19. Jeigu sąskaitoje einamaisiais metais nepakanka lėšų žalai atlyginti, kol sąskaitoje atsiras pakankamai lėšų, žalos atlyginimas mokamas iš eilės pirmiau atlyginant žalą pagal ankstesnį Komisijos sprendimą pacientui ar kitam asmeniui, turinčiam teisę į žalos atlyginimą, išmokant visą Komisijos sprendime nurodytą žalos atlyginimo sumą. Jeigu sąskaitoje einamaisiais metais nepakanka lėšų žalai atlyginti, Vyriausybės įgaliota institucija pacientui, kitam asmeniui, turinčiam teisę į žalos atlyginimą, ar jų atstovui per Aprašo 18 punkte nustatytą terminą prašyme nurodytu būdu praneša apie tai, kad sąskaitoje nepakanka lėšų žalai atlyginti ir kad žalos atlyginimas jam bus pervestas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo viso žalai atlyginti reikalingo lėšų kiekio sąskaitoje atsiradimo dienos. Žalos atlyginimas pervedamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų kiekio, reikalingo žalai atlyginti, sąskaitoje atsiradimo dienos. Vyriausybės įgaliota institucija sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka savo interneto svetainėje skelbia apie lėšų sąskaitoje kiekį.

20. Jeigu teismo sprendime nurodytas atlygintinos žalos dydis yra mažesnis negu pagal Komisijos sprendimą pacientui iš sąskaitos išmokėta žalos suma, Vyriausybės įgaliota institucija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos prašyme nurodytu būdu išsiunčia pacientui prašymą grąžinti į sąskaitą gautas lėšas, kuriame nurodo grąžintiną sumą (eurais), lygią teismo ir Komisijos sprendimuose nurodytų sumų skirtumui, sąskaitos numerį ir kredito įstaigą, kurioje yra sąskaita, lėšų gavėjo (Vyriausybės įgaliotos institucijos) pavadinimą, lėšų grąžinimo terminą (ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos) ir įspėja, kad per nurodytą terminą negrąžinus lėšų bus skaičiuojami delspinigiai pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytą delspinigių normą, taikomą už pavėluotą mokesčio mokėjimą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos sprendimai, ekspertų išvados, įstaigų ir kitų fizinių ir juridinių asmenų pateikti dokumentai saugomi Sveikatos apsaugos ministerijoje asmens duomenų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka 3 metus nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos, o jei prašymą pateikęs asmuo kreipėsi į teismą – 3 metus nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo dienos asmens duomenų tvarkymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Sveikatos apsaugos ministerijoje 1 metus taip pat saugomi neįskaitomi prašymai, jei neįskaitomas prašymą pateikusio asmens adresas, elektroninio pašto adresas ir telefono numeris.

 

––––––––––––––––––––

 

 

Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento

sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos aprašo

priedas

 

(Asmens sveikatos priežiūros įstaigos ir asmens sveikatos priežiūros specialisto paaiškinimo apie žalą paciento sveikatai forma)

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOS IR ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTO PAAIŠKINIMAS APIE ŽALĄ PACIENTO SVEIKATAI

 

________________________________________________________________

(asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – įstaiga) pavadinimas, adresas)

 

1. Paciento vardas ir pavardė ___________________________________________________

2. Paciento asmens kodas ______________________________________________________

 

3. Asmens sveikatos priežiūros paslauga, kurią teikiant kilo žala paciento sveikatai (toliau – paslauga)___________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

4. Paslaugos teikimo data ir laikas________________________________________________

 

5. Paslaugos teikimo vieta (įstaigos padalinys, kuriame teikta paslauga, ir konkreti padalinio vieta) ______________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

6. Paciento sveikatos būklė ir (ar) diagnozė (tyrimų rezultatai, anamnezė ir kt.), dėl kurios buvo teikiama paslauga ____________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

7. Paslaugą teikęs (-ę) asmens sveikatos priežiūros specialistas (-ai) (vardai, pavardės, pareigos)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

8. Paslaugos aprašymas (prireikus paslaugos aprašymas gali būti pateikiamas pridedamame atskirame lape ar kitame dokumente, kuriame pateikta informacija apie pacientui teiktas paslaugas)__________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

9. Data ir laikas, kada pastebėta žala paciento sveikatai (jei pastebėta Jūsų įstaigoje) ________

___________________________________________________________________________

 

10. Paciento sveikatos būklė po žalos padarymo (diagnozė ir jos nustatymo data)___________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

11. Kokių veiksmų (tyrimo, gydymo, reabilitacijos ir kt.) buvo imtasi Jūsų įstaigoje pastebėjus žalą paciento sveikatai_________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

12. Kokių veiksmų (tyrimo, gydymo, reabilitacijos ir kt.) buvo imtasi kitoje (-ose) įstaigoje (-ose) pastebėjus žalą paciento sveikatai (jei žinoma)__________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

13. Paciento sveikatos būklė po Asmens sveikatos priežiūros įstaigos ir asmens sveikatos priežiūros specialisto paaiškinimo apie žalą paciento sveikatai (toliau – Paaiškinimas) 11 ir (ar) 12 punktuose nurodytų veiksmų atlikimo (diagnozė ir jos nustatymo data) ________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

14. Ar Jūsų įstaigoje atliktas žalos paciento sveikatai atvejo tyrimas, jei taip, kokios jo išvados (prašome pateikti tyrimo išvadų kopiją) ___________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

15. Paslaugą teikusio (-ių) asmens sveikatos priežiūros specialisto (-ų) paaiškinimai dėl žalos padarymo priežasčių, aplinkybių, pasekmių ir žalos paciento sveikatai vertinimo pagal neturtinės žalos atlyginimo kriterijus, nurodytus Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos aprašo 16.2 papunktyje pateiktoje Neturtinės žalos atlyginimo kriterijų ir pagal juos skiriamų balų lentelėje (tiek, kiek tai nenurodyta šio Paaiškinimo 1–14 punktuose)_______________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

16. Paaiškinimą užpildžiusio asmens vardas, pavardė, pareigos_________________________

___________________________________________________________________________

 

17. Paaiškinimo užpildymo data_________________________________________________

 

PRIDEDAMA. Paciento medicinos dokumentų kopijos, _____ lapų.