ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMUOSE

 

2018 m. gruodžio 20 d. Nr. T1-278

Šilalė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalimi, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Savarankiško gyvenimo namų senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims veiklos metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. A1-636 „Dėl savarankiško gyvenimo namų senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims veiklos metodinių rekomendacijų patvirtinimo“, Apgyvendinimo nakvynės namuose ir laikino apnakvindinimo paslaugų teikimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. A1-234 „Dėl Apgyvendinimo nakvynės namuose ir laikino apnakvindinimo paslaugų teikimo rekomendacijų patvirtinimo“, Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-609 „Dėl Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijų patvirtinimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Patvirtinti pridedamus:

1.1. Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų savarankiško gyvenimo namuose tvarkos aprašą;

1.2. Šilalės rajono socialinių paslaugų namų krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašą;

1.3. Socialinės priežiūros paslaugų Šilalės rajono socialinių paslaugų namų Vaikų dienos centre teikimo tvarkos aprašą.

2.    Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimo Nr. T1-67 „Dėl socialinių paslaugų teikimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namuose“ 1.1, 1.2 ir 1.3 papunkčius;

2.2. Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2012 m. rugsėjo 27 d. sprendimą Nr. T1-265 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr.T1-67 patvirtinto Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų savarankiško gyvenimo namuose tvarkos aprašo pakeitimo“;

2.3. Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2012 m. rugsėjo 27 d. sprendimą Nr. T1-266 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr.T1-67 patvirtinto Šilalės rajono socialinių paslaugų namų Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašo pakeitimo “;

2.4. Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 21 d. sprendimą Nr. T1-8 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimo Nr.T1-67 „Dėl socialinių paslaugų teikimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namuose“ pakeitimo“.

3. Paskelbti informaciją apie priimtą sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Klaipėdos apygardos skyriui (H. Manto g. 37, Klaipėda) arba Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo dienos.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Jonas Gudauskas

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu

Nr. T1-278

 

 

APGYVENDINIMO ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUOSE TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Apgyvendinimo Šilalės rajono socialinių paslaugų namų (toliau – Socialinių paslaugų namai) savarankiško gyvenimo namuose (toliau – Savarankiško gyvenimo namai) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugų gavėjus, kreipimosi dėl apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugų teikimo, šių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo bei mokėjimo už jas tvarką, taip pat asmens teises ir pareigas.

2.  Tikslas – teikti apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugas senyvo amžiaus ir (ar) neįgaliems asmenims, sudarant sąlygas savarankiškai tvarkyti asmeninį ir socialinį gyvenimą, skatinant ir ugdant saviraišką pagal turimus gebėjimus ir teikiant nežymią pagalbą.

3.  Šis Tvarkos aprašas taikomas asmeniui (šeimai), deklaravusiam gyvenamąją vietą Šilalės rajono savivaldybėje ar įtrauktam į deklaruotos gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šilalės rajono savivaldybėje ir pageidaujančiam(-iai) gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Šilalės rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų, valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, asmens lėšų bei kitų finansavimo šaltinių.

4.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJAI IR JŲ POREIKIŲ TENKINIMAS

 

5.  Savarankiško gyvenimo namuose apgyvendinami  iš dalies nesavarankiški senyvo amžiaus ir/ar neįgalūs asmenys (toliau – asmenys) ar jų šeimos,  likę be tėvų globos vaikai (nuo 16 m.) ar sulaukę pilnametystės asmenys po institucinės vaiko socialinės globos (iki 21 m.), kiti asmenys (šeimos), kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas socialinės priežiūros paslaugų poreikis, kurie dėl sveikatos būklės negali gyventi visiškai savarankiškai savo namuose. Šiems asmenims nereikia intensyvios nuolatinės priežiūros, tačiau jiems yra būtina atsakingo darbuotojo pagalba, ugdant socialinius šių asmenų įgūdžius tvarkytis savarankiškai.

6Sprendžiant dėl apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugos, prioritetai teikiami pirmiausia vienišiems asmenims, kuriems nėra galimybių socialinės priežiūros paslaugų teikti jų namuose ar tokių paslaugų nepakanka (nepakaktų).

7Asmenims pagal jų pageidavimus užtikrinama pagalba gaunant sveikatos priežiūros paslaugas. Asmenims, kurie dėl negalios, ligos ar senatvės negali savarankiškai pasiekti sveikatos priežiūros įstaigos, užtikrinamas transporto paslaugų organizavimas.

8Asmenims sudaromos galimybės užsiimti jų mėgstama veikla, sudaromos sąlygos tenkinti savo asmeninius poreikius: skaityti knygas, spaudą, žiūrėti televizorių, klausytis radijo ir kt.

9.  Savarankiško gyvenimo namuose sudaromos namų aplinkos sąlygos, juose gyvenantys paslaugų gavėjai  pagal savo galimybes rūpinasi savo buitimi (gaminasi maistą, moka už komunalines paslaugas, įsigyja būtinus daiktus ar maisto produktus, tvarkosi kambarius ir kt.) iš dalies padedant atsakingam darbuotojui. Savarankiško gyvenimo namų  gyventojai save ir savo gyvenamąsias patalpas (iš dalies) išlaiko iš savo gaunamų pajamų.

10.     Asmenys maisto produktus perkasi patys, tik, esant reikalui, asmenims perkantis maisto produktus ar gaminant maistą, suteikiama atsakingo darbuotojo pagalba.

11.  Asmenys aprūpinami pagrindiniais baldais bei pagal poreikį techninės pagalbos priemonėmis, bet gali turėti tvarkingus, buičiai reikalingus asmeninius daiktus.

12.     Teikiant apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugas kartu su asmeniu analizuojama asmens (šeimos) probleminė situacija, teikiama pagalba planuojant ir atliekant namų ruošos darbus, tvarkant įstaigos aplinką, perkant būtinus daiktus ar maisto produktus, tvarkant pinigų apskaitą ir dokumentus, mokant mokesčius, organizuojant transporto paslaugas (pagal Savivaldybės tarybos nustatytą tvarką), teikiamos laisvalaikio, užimtumo organizavimo paslaugos ir kitos paslaugos, reikalingos užtikrinti asmens savarankiškumą. Apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui gali būti skirtinga atsižvelgiant į jo poreikius.

 

III SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL PASLAUGŲ TEIKIMO

 

13Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) dėl socialinių paslaugų skyrimo kreipiasi į Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) ar seniūniją pagal gyvenamąją vietą ir užpildo prašymą - paraišką  (forma SP-8), patvirtintą Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu ir pateikia šiuos dokumentus:

13.1asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai dėl atitinkamos socialinės paslaugos skyrimo kreipiamasi elektroniniu būdu. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

13.2pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

13.3.  pažymas apie asmens (šeimos) pajamas per praėjusius tris mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų teikimo mėnesio (jei duomenų apie gautas pajamas nėra Savivaldybės naudojamose duomenų bazėse);

13.4.  iš sveikatos priežiūros įstaigos pateikia  išrašą iš medicininių dokumentų (F027/a) su gydytojo išvada, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamomis ligomis ir ūmia psichoze;

13.5.  darbingumo lygio, specialiųjų poreikių nustatymo pažymą, išduotą Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (jei tokias turi);

13.6.  pensininko ar neįgaliojo pažymėjimą;

13.7.  kitus dokumentus pagal poreikį.

14.  Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo negali to padaryti pats.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

15.     Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 14 darbo dienų nuo asmens prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens socialinių paslaugų poreikį, užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (toliau – poreikio vertinimas), patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu ir pateikti Socialinės paramos skyriui.

16.     Socialinės paramos skyriaus specialistas, atsakingas už socialinių paslaugų organizavimą, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl apgyvendinimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

 

V SKYRIUS

GYVENTOJŲ PRIĖMIMO Į SAVARANKIŠKO GYVENIMO NAMUS, GYVENIMO IR IŠVYKIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

17.     Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo (apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose) priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

18.     Sprendimo dėl socialinių paslaugų Savarankiško gyvenimo namuose asmeniui skyrimo ar nutraukimo patvirtinta kopija per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiama (išsiunčiama) asmeniui ir paslaugų teikėjui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą, saugomą Socialinės paramos skyriuje.

19.     Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas Socialinių paslaugų namams pateikia sprendimo dėl apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose skyrimo kopiją ir  Tvarkos aprašo 12 punkte nurodytų dokumentų kopijas.

20.     Apgyvendinimą Savarankiško gyvenimo namuose organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas.

21.     Socialinių paslaugų namų atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

22.     Socialinių paslaugų namai asmeniui (šeimai) apgyvendinimo paslaugas pradeda teikti po sprendimo gavimo.

23.     Esant sprendimui skirti apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugas, tačiau tuo metu įstaigai negalint teikti paslaugų, asmuo pagal sprendimo gavimo datą įrašomas į Socialinių paslaugų namuose esančią eilę paslaugoms gauti. Už jos sudarymą atsakingas Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas.

24.     Asmuo iš Savarankiško gyvenimo namų gali išvykti laikinai, tačiau išvykimo terminas ir sąlygos įforminamos raštu.

25.     Socialinių paslaugų Savarankiško gyvenimo namuose asmeniui teikimas sustabdomas arba nutraukiamas šiais atvejais:

25.1asmens rašytiniu prašymu;

25.2.  asmeniui sistemiškai pažeidinėjant Savarankiško gyvenimo namų vidaus tvarkos taisykles;

25.3.  pasikeitus aplinkybėms, turinčioms įtakos asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui tenkinti;

25.4.  paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų gavimo, sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti;

25.5.  jei asmuo dėl sveikatos pablogėjimo nukreiptas į sveikatos priežiūros, reabilitacijos ar kitą gydymo įstaigą;

25.6.  kitais šiame Tvarkos apraše nenumatytais atvejais, kai pažeidžiami kitų gyventojų saugumas bei interesai;

25.7.  jei asmens veiksmai prieštarauja saugos darbe reikalavimams, įstatymams, sutarties dėl socialinių paslaugų teikimo sąlygoms;

25.8.  asmeniui mirus.

26.     Į Savarankiško gyvenimo namus negali būti priimami asmenys, kuriems būtinas stacionarus gydymas ir esant šioms kontraindikacijoms:

26.1.  sergantys ūmia psichoze;

26.2.  sergantys ūmiomis infekcinėmis ar užkrečiamomis ligomis;

26.3.  sergantys aktyviąja tuberkulioze.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SUTEIKTAS PASLAUGAS

 

27.     Už apgyvendinimo Savarankiško gyvenimo namuose paslaugas asmenys (šeimos) moka už sunaudotą vandenį ir elektros energiją pagal jų butuose įrengtus elektros ir vandens skaitiklių parodymus, o jų nesant pagal vidutinį nustatytą normatyvą vienam asmeniui už sunaudotą vandens, elektros energijos kiekį. Mokestis už patalpų šildymą apskaičiuojamas proporcingai kiekvieno buto (patalpos) šildomam plotui ir mokama pagal Socialinių paslaugų namų administracijos pateiktas sąskaitas.

28.     Savarankiško gyvenimo namų gyventojai teisės aktų nustatyta tvarka gali naudotis būsto šildymo, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui kompensacijomis.

29.     Asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, moka 5 procentų asmens (šeimos) pajamų dydžio mokestį.

30.     Už Savarankiško gyvenimo namuose teikiamas socialines paslaugas asmenys (šeimos) moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės, bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.

31.     Asmens pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

32.     Paslaugų gavėjo ir teikėjo teisės ir pareigos, susijusios su asmens mokėjimu už socialinės priežiūros paslaugas Savarankiško gyvenimo namuose, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ir Socialinių paslaugų namų sutartimi, kurioje nustatyti konkretūs asmens mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka. Sutartį su paslaugos gavėju pasirašo Socialinių paslaugų namų direktorius. Socialinių paslaugų namų direktorius su Savarankiško gyvenimo namų gyventoju sudaro dvišalę sutartį, kurioje nurodytos gyvenimo sąlygos, šalių teisės ir pareigos, paslaugų apmokėjimo sąlygos ir tvarka.

33.     Socialinių paslaugų gavėjas arba jo artimieji už suteiktas socialines paslaugas sąskaitoje nurodytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.

34.     Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamas paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.

35.     Už teisingą dokumentų apskaitą atsako Socialinių paslaugų namų atsakingas darbuotojas.

 

VII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

36.     Asmuo (šeima), jo globėjas, rūpintojas privalo teikti socialiniams darbuotojams informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.

37.     Asmuo turi teisę į informacijos ir dokumentų apie asmenį konfidencialumą.

 

________________________________

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu

Nr. T1-278

 

ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šis tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja asmenų, kuriems Šilalės rajono socialinių paslaugų namai (toliau – Socialinių paslaugų namai) teikia krizių įveikimo pagalbos paslaugas: laikino apnakvindinimo, laikino apgyvendinimo ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas socialinę riziką patiriančioms šeimoms, jų vaikams ir vaikams, laikinai netekusiems tėvų globos, paslaugų organizavimą, šių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo bei mokėjimo už jas tvarką, taip pat asmens teises ir pareigas.

2.  Tikslas – teikti krizių įveikimo pagalbos paslaugas socialinę riziką patiriančioms šeimoms bei kitiems laikinai savarankiškumo netekusiems asmenims (šeimoms) krizinėje situacijoje, padedančias asmeniui (šeimai) analizuoti problemines situacijas, ieškoti veiksmingų problemos sprendimo būdų (teisinių, sveikatos, aplinkos ir kt.)

3.  Šis Tvarkos aprašas taikomas asmeniui (šeimai), deklaravusiam gyvenamąją vietą Šilalės rajono savivaldybėje ar įtrauktam į deklaruotos gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šilalės rajono savivaldybėje ir pageidaujančiam(-iai) gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Šilalės rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų, valstybės biudžeto tikslinių dotacijų, asmens lėšų bei kitų finansavimo šaltinių.

4.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PASLAUGŲ GAVĖJAI IR JŲ POREIKIŲ TENKINIMAS

 

5.  Laikino apnakvindinimo paslaugos (nakvynės, asmens higienos) teikiamos asmenims, grįžusiems iš įkalinimo vietos, socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigų, valkataujantiems, elgetaujantiems, neturintiems nuolatinės gyvenamosios vietos, kai, nesuteikus šių paslaugų, iškyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei.

6.  Laikino apnakvindinimo paslaugos teikiamos iki 6 mėnesių. Asmenims, neturintiems kur gyventi, įvertinus padėtį  atskiru Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu, laikino apnakvindinimo paslaugos gali būti pratęsiamos. Laikino apnakvindinimo paslaugos per parą teikiamos nuo 17 val. iki 9 val. Sergantys ir turintys tai patvirtinančią gydytojo pažymą, senyvo amžiaus asmenys ar asmenys su negalia gali pasilikti patalpoje dienos metu nuo 9.00 iki 17.00 val., o darbingi asmenys turi dirbti, ieškotis darbo arba užsiimant kita veikla.

7.  Asmenys, gaunantys laikino apnakvindinimo paslaugas, privalo laikytis Socialinių paslaugų namų Vidaus tvarkos taisyklių.

8.  Pažeidę viešąją tvarką bei Vidaus tvarkos taisykles asmenys, gaunantys laikino apnakvindinimo paslaugas, gali būti pašalinti iš Socialinių paslaugų namų. Asmenims, pašalintiems iš Socialinių paslaugų namų, antrą kartą laikino apnakvindinimo paslaugos nebesuteikiamos.

9.  Dingus arba sugadinus inventorių, kuriuo naudojosi laikino apnakvindinimo paslaugų gavėjai, kaltininkai atlygina žalą teisės aktų nustatyta tvarka.

10.     Laikino apnakvindinimo paslaugos  neteikiamos neblaiviems asmenims ir esant šios kontraindikacijoms:

10.1.  sergantys ūmia psichoze;

10.2.  sergantys ūmiomis infekcinėmis ar užkrečiamomis ligomis;

10.3.  sergantys aktyviąja tuberkulioze.

11. Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos asmenims su vaikais patyrusiems smurtą šeimoje, atsidūrusiems sunkioje krizinėje situacijoje, kai kyla grėsmė asmens sveikatai ir gyvybei, asmenims (šeimoms) nukentėjusiems nuo gaisro ar kitų nelaimių, asmenims, gaunantiems dienos socialinės globos paslaugas Socialinių paslaugų namuose arba laikinai neturintiems gyvenamosios vietos;

12.     Esant laisvų vietų, gali būti apgyvendinami ir kiti asmenys, kuriems laikino apgyvendinimo poreikis nėra nustatytas, tačiau pageidauja pasinaudoti laikino apgyvendinimo paslaugomis.

13.     Laikino apgyvendinimo paslaugos teikiamos iki 6 mėnesių. Asmenims, neturintiems kur gyventi, įvertinus padėtį  atskiru Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu laikino apgyvendinimo paslaugos gali būti pratęsiamos.

14.     Trumpalaikės socialinės globos paslaugos teikiamos vaikams likusiems be tėvų globos, vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų, vaikams, likusiems be tėvų globos ir sulaukusiems pilnametystės po institucinės vaiko socialinės globos, kurie mokosi bendrojo ugdymo įstaigoje (iki 21 m.), jaunuoliams iš socialinę riziką patiriančių šeimų, likusiems be tėvų globos, kurie mokosi bendrojo ugdymo įstaigoje (iki 21 m.)

15.     Dėl laikino apnakvindinimo ir laikino apgyvendinimo paslaugų asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) dėl socialinių paslaugų skyrimo kreipiasi į Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius) ar seniūniją pagal gyvenamąją vietą ir užpildo prašymą - paraišką  (forma SP-8), patvirtintą Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu ir pateikia šiuos dokumentus:

15.1asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus atvejus, kai dėl atitinkamos socialinės paslaugos skyrimo kreipiamasi elektroniniu būdu. Asmuo, pateikdamas prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

15.2pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

15.3.  pažymas apie asmens (šeimos) pajamas per praėjusius tris mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų teikimo mėnesio (jei duomenų apie gautas pajamas nėra Savivaldybės naudojamose duomenų bazėse);

15.4.  iš sveikatos priežiūros įstaigos pateikia  išrašą iš medicininių dokumentų (F027/a) su gydytojo išvada, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamomis ligomis ir ūmia psichoze;

15.5.  kitus dokumentus pagal poreikį.

16.     Seniūnijos, Socialinės paramos skyriaus socialiniai darbuotojai, gavę prašymą ar informaciją apie reikalingumą krizių įveikimo pagalbos paslaugų, ne vėliau kaip per 14 darbo dienų privalo atlikti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir pateikti Socialinės paramos skyriui.

17.     Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas, parengęs visus reikalingus dokumentus dėl paslaugų teikimo, juos pateikia Administracijos direktoriaus sudarytai Socialinių paslaugų skyrimo komisijai, priimančiai rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo, nutraukimo.

18.     Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo, sustabdymo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo ir užpildo  Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių skyrimo SP-9 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro.

19.     Kai kyla grėsmė asmens sveikatai ar gyvybei, fiziniam ar emociniam saugumui krizių įveikimo pagalbos paslaugos gali būti suteikiamos pateikus rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą Socialinių paslaugų namų direktoriui, nenustačius socialinių paslaugų poreikio, neįvertinus pajamų dydžio. Tuo atveju krizių įveikimo pagalbos paslaugų poreikis ir finansinės galimybės turi būti vertinamos jau teikiant asmeniui paslaugas.

20.     Trumpalaikės socialinės globos paslaugos socialinę riziką patiriančių šeimų vaikams ir vaikams netekusiems tėvų globos teikiamos pagal atvejo vadybininko pateiktą išvadą iki 6 mėnesių, bet įvertinus padėtį, atskiru Savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto asmens sprendimu trumpalaikės socialinės globos paslaugos gali būti pratęsiamos.

21.     Socialinės paramos skyrius atsakingas specialistas Socialinių paslaugų namams pateikia sprendimo dėl krizių įveikimo pagalbos paslaugų skyrimo kopiją ir Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytų dokumentų kopijas.

22.     Krizių įveikimo pagalbos paslaugas organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas.

23.     Socialinių paslaugų namų atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentus, sudaro paslaugų gavėjo bylą, kuri yra saugoma Socialinių paslaugų namuose.

24.     Socialinių paslaugų namai paslaugas asmeniui pradeda teikti po sprendimo gavimo.

25.     Su paslaugos gavėju dėl apmokėjimo už teikiamas paslaugas pasirašoma nustatytos formos sutartis (sutarties forma tvirtinama Socialinių paslaugų namų direktoriaus įsakymu).

26.     Sutartį pasirašo Socialinių paslaugų namų direktorius ir asmuo gaunantis krizių įveikimo pagalbos paslaugas.

27.     Asmenims (šeimoms) Socialinių paslaugų namuose gaunantiems krizių įveikimo pagalbos paslaugas pagal įvertintą poreikį gali būti teikiamos Socialinių paslaugų namuose ir bendrosios paslaugos.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGAS

 

28.     Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, laikino apgyvendinimo paslaugos 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiamos nemokamai.

29.     Trumpalaikės socialinės globos paslaugos socialinę riziką patiriantiems vaikams ir vaikams, laikinai netekusiems tėvų globos, teikiamos nemokamai.

30.     Už teikiamas laikino apgyvendinimo paslaugas asmenys moka pagal Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei pagal Šilalės rajono mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos.

31.     Asmens (šeimos), kurio pajamos vienam asmeniui viršija 2 valstybės remiamų pajamų dydį, bet yra mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydį, už krizių įveikimo paslaugas asmuo (šeima) moka 5 procentų asmens (šeimos) pajamų dydžio mokestį.

32.     Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutines šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydį, krizių įveikimo paslaugos teikiamos nemokamai.

33.     Asmens (šeimos) pajamos skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

34.     Socialinių paslaugų gavėjas už suteiktas socialines paslaugas sutartyje numatytą pinigų sumą sumoka Socialinių paslaugų namuose iki kito mėnesio 25 dienos.

 

IV SKYRIUS

KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ APSKAITA IR KONTROLĖ

 

35.     Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų, teikiančių krizių įveikimo pagalbos paslaugas, darbo kokybę bei darbo krūvį kontroliuoja ir atsako paslaugas teikianti organizacija.

36.     Socialinių paslaugų namų atsakingas darbuotojas, atsakingas už paslaugų organizavimą, rengia sutartis su paslaugų gavėju dėl atsiskaitymo.

37.     Už teisingą dokumentų apskaitą atsako Socialinių paslaugų namų direktorius.

 

V SKYRIUS

KRIZIŲ ĮVEIKIMO PAGALBOS PASLAUGŲ TEIKIMO NUTRAUKIMAS

 

38.     Krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimas nutraukiamas šiais atvejais:

38.1.  socialinių paslaugų gavėjui pateikus raštišką prašymą;

38.2.  socialinių paslaugų gavėjui pažeidus sutarties sąlygas;

38.3.  socialinių paslaugų gavėjui mirus;

38.4.  kai asmuo nebeatitinka šiuo sprendimu patvirtinto krizių įveikimo pagalbos paslaugų teikimo tvarkos aprašo reikalavimų.

39.     Sprendimas dėl paslaugų teikimo nutraukimo priimamas per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo iš paslaugų gavėjo ar iš įstaigos, teikiančios socialines paslaugas.

 

 

VI SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

40.     Jeigu krizių įveikimo pagalbos paslaugos teikiamos netinkamai, paslaugų gavėjas Socialinių paslaugų namų darbą gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

41.     Asmuo (šeima), jo globėjas, rūpintojas privalo teikti socialiniams darbuotojams informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.

42.     Asmuo turi teisę į informacijos ir dokumentų apie asmenį konfidencialumą.

 

______________________________

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2018 m. gruodžio 20 d. sprendimu

Nr. T1-278

 

SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ŠILALĖS RAJONO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ NAMŲ VAIKŲ DIENOS CENTRE TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Šis tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Šilalės rajono socialinių paslaugų namų socialinės priežiūros paslaugų Vaikų dienos centro (toliau – VDC) tikslą, funkcijas, pareigas, teises, veiklos organizavimą, priėmimo į VDC tvarką.

2.  Tikslas – teikti socialinės priežiūros ir ugdymo paslaugas vaikui, ginti jo teises, padėti vaikui adaptuotis šeimoje bei visuomenėje

3.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

4.  Socialinės priežiūros paslaugos, teikiamos VDC, finansuojamos iš rajono Savivaldybės biudžeto lėšų ir kitų finansavimo šaltinių.

 

II SKYRIUS

VAIKŲ DIENOS CENTRO FUNKCIJOS IR PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

 

5VDC teikiamų paslaugų ir vykdomų veiklų tikslinės grupės yra mokyklinio amžiaus vaikai iš Šilalės rajono socialinę riziką patiriančių ir (ar) nepasiturinčių gyventojų šeimų. Esant poreikiui ir galimybei, VDC paslaugos gali būti teikiamos ir kitiems vaikams pagal poreikį.

6.  VDC įgyvendina šiuos uždavinius:

6.1.    užtikrina, kad teikiamos paslaugos ir vykdomos veiklos atitiktų vaiko poreikius ir prisidėtų prie visapusiškos jų asmenybės tobulinimo, socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo;

6.2.    sukuria sąlygas, kad vaikas būtų motyvuotas dalyvauti veiklose ir ugdo santykių šeimoje kultūrą, skatinant šeimų telkimąsi ir savitarpio pagalbą.

7.  VDC vykdo šias funkcijas:

7.1.    teikia socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymo, sociokultūrines ir kitas su vaiko ugdymu, jo teisių apsauga, integracija į šeimą, visuomenę susijusias paslaugas (socialinių, higienos įpročių formavimas, pagalba ruošiant pamokas, meninių įgūdžių lavinimas ir kt.);

7.2.    teikia informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo paslaugas;

7.3.    organizuoja VDC lankančių vaikų maitinimą;

7.4.    organizuoja socialinės ir psichologinės ar krizių įveikimo pagalbos paslaugas, laisvalaikio užimtumą;

7.5.    plėtoja ir palaiko nuolatinius ryšius su vaiko šeimos nariais, savo veiklos teritorijoje veikiančiomis mokyklomis, policija, nevyriausybinėmis organizacijomis, savivaldybės ir gyvenamosios vietos bendruomenėmis, religinėmis bendruomenėmis, bendrijomis ir su vaiko teisių apsauga susijusiomis bei pagalbą vaikams, šeimai teikiančiomis institucijomis ir įstaigomis.

8Į VDC priimami mokyklinio amžiaus vaikai, nuo 6 iki 18 metų amžiaus, vaiko atstovo pagal įstatymą rašytiniu prašymu pagal Socialinių paslaugų namų direktoriaus nustatytą tvarką.

9.  Vaiko atstovas pagal įstatymą taip pat pateikia:

9.1.    vaiko gimimo liudijimo kopiją;

9.2.    kitus reikiamus dokumentus.

10.     Socialinių paslaugų namų direktorius, gavęs prašymą, rengia įsakymą dėl vaiko priėmimo į VDC. VDC veiklą vykdo ne trumpiau kaip 3 dienas per savaitę ir ne trumpiau kaip 4 valandas per dieną.

11.     VDC darbuotojai, teikiantys paslaugas ir vykdantys veiklas, turi turėti joms atlikti būtiną išsilavinimą ir profesinę kompetenciją. VDC darbuotojams turi būti sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją.

12.     VDC paslaugos teikiamos ir veiklos vykdomos atsižvelgiant į VDC darbuotojų sudarytą individualų darbo su vaiku ir jo šeimos nariais planą. Teikiant paslaugas ir vykdant veiklas vykdoma vaiko ir jo šeimos narių pokyčių, įveikiant socialines-psichologines problemas, stebėsena ir, esant poreikiui, tikslinami individualūs darbo su vaiku ir jo šeimos nariais planai.

13.     Vaikus į VDC gali nukreipti atvejo vadybininkai, socialiniai darbuotojai, dirbantys su socialinę riziką patiriančiomis šeimomis, bendruomenės, ugdymo ir kitos institucijos.

14.     VDC paslaugų teikimą organizuoja Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas socialinis darbuotojas.

15.     Esant sprendimui skirti VDC paslaugas, tačiau tuo metu įstaigai negalint teikti paslaugų, vaikas pagal sprendimo gavimo datą įrašomas į Socialinių paslaugų namuose esančią eilę paslaugoms gauti. Už jos sudarymą atsakingas Socialinių paslaugų namų direktoriaus paskirtas atsakingas darbuotojas.

16.     Socialinę riziką patiriančių šeimų vaikams ir vaikams iš šeimų, kurių pajamos vienam asmeniui neviršija 2 valstybės remiamų pajamų dydžio, VDC paslaugos teikiamos nemokamai. Kitais atvejais šeimos moka pagal įkainį, patvirtintą Šilalės rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

17.     Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamas paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.

18.     Paslaugų VDC teikimas nutraukiamas pagal Socialinių paslaugų namų direktoriaus nustatytą tvarką šiais atvejais:

18.1.  socialinių paslaugų gavėjo teisėtam atstovui pateikus raštišką prašymą;

18.2.  kai vaikas nebeatitinka VDC teikimo tvarkos aprašo reikalavimų.

 

III SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

19.     Asmuo (šeima), jo globėjas, rūpintojas privalo teikti socialiniams darbuotojams informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.

20.     Asmuo turi teisę į informacijos ir dokumentų apie asmenį konfidencialumą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21.     Iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 15 dienos Socialinių paslaugų namai teikia informaciją apie paslaugų gavėjų skaičių per ketvirtį Šilalės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui.

 

______________________________