LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.3.4-ESFA-V-426 „DISKRIMINACIJOS MAŽINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. rugpjūčio 31 d. Nr. A1-462

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“, 65 ir 66 punktais:

1. T v i r t i n u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.4-ESFA-V-426 „Diskriminacijos mažinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                  Algimanta Pabedinskienė

 

 

 

 

SUDERINTA

Europos socialinio fondo agentūros

2016-06-15 raštu Nr. SB-2016-00376


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2016 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. A1-462

 

 

2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS NR. 07.3.4-ESFA-V-426 „DISKRIMINACIJOS MAŽINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.4-ESFA-V-426 „Diskriminacijos mažinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamus projektus (toliau – paraiška) pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2014 m. rugsėjo 8 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397) (toliau – Veiksmų programa), 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemonės Nr. 07.3.4-ESFA-V-426 „Diskriminacijos mažinimas“ (toliau – Priemonė) finansuojamas veiklas, iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) vykdytojai, įgyvendindami pagal Aprašą finansuojamus projektus, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą.

2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:   

2.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas);

2.2. Nediskriminavimo skatinimo tarpinstituciniu veiklos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 46 „Dėl Nediskriminavimo skatinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ (toliau – Nediskriminavimo skatinimo TVP);

2.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

2.4. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašas);

2.5. 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. A1-90 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioritetų įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonių įgyvendinimo planas);

2.6. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, patvirtintomis Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos, Ekonomikos augimo veiksmų programos, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos valdymo komitetų 2014 m. liepos 4 d. posėdžio protokolu Nr. 34 ir paskelbtomis ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

4. Apraše vartojamos kitos sąvokos:

4.1. atviro tipo renginiai – Aprašo 10 punkte nurodytos visuomenės informavimo kampanijos ar viešinimo renginiai, kurių dalyviai nėra suskaičiuojami ir dalyvių sąrašai nesudaromi;

4.2. de minimis pagalbos gavėjas – Aprašo 10 punkte nurodytose veiklose dalyvaujanti organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar kurios ketinimai, jei būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje;

4.3. uždaro tipo renginiai – Aprašo 10 punkte nurodytos švietimo, mokymo ir konsultavimo veiklos, kurių dalyviai yra suskaičiuojami, t. y. sudaromi renginio dalyvių sąrašai.

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ir Europos socialinio fondo agentūra (toliau – įgyvendinančioji institucija).

6. Pagal Priemonę teikiamo finansavimo forma – negrąžinamoji subsidija.

7. Projektų atranka pagal Priemonę bus atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 724 050 eurų (septynių šimtų dvidešimt keturių tūkstančių penkiasdešimties eurų) ES struktūrinių fondų (Europos socialinio fondo (toliau – ESF) lėšų. Ministerija, priimdama sprendimą dėl projektų finansavimo, turi teisę šiame Aprašo punkte nurodytą sumą padidinti, neviršydama Priemonių įgyvendinimo plane nurodytos Priemonei skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių. Valstybės projektų sąraše nustatyta projekto finansavimo suma prireikus gali būti padidinta, jeigu įgyvendinant pagal kitas Veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ įgyvendinimo priemones finansuojamus projektus bus sutaupyta ES struktūrinių fondų lėšų.

9. Priemonės tikslas – mažinti diskriminaciją darbo rinkoje Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme numatytais pagrindais ir skatinti tautinių mažumų atstovų įsitvirtinimą darbo rinkoje.

10. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

10.1. skirtos diskriminacijai Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme numatytais pagrindais mažinti ir diskriminacijos prevencijai darbo rinkoje užtikrinti:

10.1.1. internetinės platformos nuotoliniam mokymuisi diskriminacijos tema sukūrimas, priežiūra ir pristatymas, internetinio mokymo medžiagos, skirtos draudimui diskriminuoti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme nustatytais pagrindais, parengimas;

10.1.2. metodologijos ir rekomendacijų viešajam sektoriui dėl viešosios informacijos prieinamumo visiems vartotojams (neįgaliesiems, žmonėms, kuriems lietuvių kalba nėra gimtoji, migrantams ir kitiems) parengimas ir sklaida;

10.1.3. sėkmingų įvairovės skatinimo versle atvejų, užsienio ir Lietuvos pavyzdžių pristatymas Lietuvoje organizuojamuose verslo renginiuose, forumuose;

10.1.4. lygybės planų diegimas į socialiai atsakingų įmonių valdymą;

10.1.5. informacinio paketo / atmintinės apie diskriminacijos apraiškas, jos pasekmes ir veiksmus užkirsti jai kelią parengimas ir sklaida darbdaviams ir darbuotojams;

10.1.6. diskusijų įvairovės ir tarpusavio supratimo skatinimas Lietuvos regionuose organizuojant vietos įvairovės ambasadorių rinkimus, bendradarbiaujant su vietos žiniasklaida ir bendruomene;

10.1.7. nevyriausybinių organizacijų, dirbančių žmogaus teisių gynimo srityje, gebėjimų stiprinimas (mokymai, apskritojo stalo diskusijos, informacinės medžiagos rengimas ir sklaida);

10.2. skatinančios tautinių mažumų atstovų įsitvirtinimą darbo rinkoje:

10.2.1. tautinių mažumų atstovų įsitvirtinimo darbo rinkoje stebėsenos metodikos sukūrimas, tikslinių grupių tankiausiai tautinių mažumų gyvenamose vietovėse tyrimai, informacinės dalomosios ir viešinimo medžiagos parengimas;

10.2.2. seminarų regioninei žiniasklaidai apie tautines mažumas, jų kultūrines ypatybes, remiantis gerosios praktikos darbo rinkoje pavyzdžiais, organizavimas;

10.2.3. gerosios nediskriminavimo darbo rinkoje praktikos, pasitelkiant integracijos ambasadorius, sklaida tarp tautinių mažumų;

10.2.4. veiklos, stiprinančios vaikų ir jaunimo tarpkultūrinį dialogą ir toleranciją;

10.2.5. informacijos apie darbo rinkos galimybes sklaida, pasitelkiant parengtas bandomąsias tautinių mažumų grupes iš tankiausiai tautinių mažumų gyvenamų vietovių.

11. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą numatoma sudaryti 2016 m. III–IV ketvirtį.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR Partneriams

 

12. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai yra šie:

12.1. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba – projekto, skirto Aprašo 10.1 papunktyje nurodytoms veikloms vykdyti;

12.2. Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės – projekto, skirto Aprašo 10.2 papunktyje nurodytoms veikloms vykdyti.

13. Pagal Aprašą galimi partneriai yra nevyriausybinės organizacijos, dirbančios žmogaus teisių apsaugos srityje.

14. Partnerių atranką atlieka pareiškėjas, vadovaudamasis savo parengta ir patvirtinta projekto partnerių atrankos tvarka. Pareiškėjas užtikrina viešą, skaidrią ir objektyviais kriterijais paremtą projekto partnerių (nevyriausybinių organizacijų, dirbančių žmogaus teisių apsaugos srityje) atranką. Pareiškėjas apie galimybę nevyriausybinėms organizacijoms, dirbančioms žmogaus teisių apsaugos srityje, būti projekto partnerėmis turi paskelbti viešai (pvz., pareiškėjo interneto svetainėje), kartu nurodyti atrankos kriterijus ir jų vertinimo aspektus, kuriuos pareiškėjas taikys pasirinkdamas projekto partnerius. Informacija apie atrinktus projekto partnerius taip pat turi būti skelbiama viešai. Partnerių atranka turi būti atlikta iki projektinio pasiūlymo dėl valstybės projekto įgyvendinimo (toliau – projektinis pasiūlymas) pateikimo.

15. Iki paraiškos pateikimo pareiškėjas ir projekto partneris (-iai) sudaro jungtinės veiklos sutartį, kurioje nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant projektą, kaip nustatyta Projektų taisyklių 163 punkte.

 

III SKYRIUS

PROJEKTAMS TAIKOMI REIKALAVIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

16. Projektai turi atitikti Projektų taisyklių 66 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus.

17. Projektai turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų: projektas turi atitikti Nediskriminavimo skatinimo TVP 1.7 papunkčio priemonę „Vykdyti veiklas, skirtas diskriminacijai Lygių galimybių įstatyme numatytais pagrindais mažinti ir prevencijai darbo rinkoje užtikrinti“ arba 1.8 papunkčio priemonę „Vykdyti veiklas, skatinančias tautinių mažumų atstovų įsitvirtinimą darbo rinkoje“. Vertinama projekto veiklų ir pareiškėjų atitiktis Nediskriminavimo skatinimo TVP 1.7 papunkčio priemonės „Vykdyti veiklas, skirtas diskriminacijai Lygių galimybių įstatyme numatytais pagrindais mažinti ir prevencijai darbo rinkoje užtikrinti“ arba 1.8 papunkčio priemonės „Vykdyti veiklas, skatinančias tautinių mažumų atstovų įsitvirtinimą darbo rinkoje“ veikloms bei nurodytoms įgyvendinančiosioms institucijoms. Specialusis projektų atrankos kriterijus taikomas taip pat ir projektų įgyvendinimo metu.

18. Teikiamų pagal Aprašą projektų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties įsigaliojimo dienos.

19. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka ir nepažeidžiant Projektų taisyklių 213.1 ir 213.5 papunkčiuose nustatytų terminų.

20. Projektų veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje arba ne Lietuvos Respublikoje (tačiau tik ES valstybėse narėse), jei jas vykdant sukurti produktai, rezultatai ir nauda (ar jų dalis, proporcinga Lietuvos Respublikos finansiniam įnašui) atitenka Lietuvos Respublikai.

21. Tinkama projektų tikslinė grupė yra nevyriausybinio, viešojo sektoriaus, darbuotojų, darbdavių ir visuomenės atstovai.

22. Projektais turi būti siekiama Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklio, kurio skaičiavimo aprašas nustatytas Veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, ir turi būti pasiekta toliau nurodyta jo minimali siektina reikšmė: „Renginiuose, skatinančiuose moterų ir vyrų lygybę bei diskriminacijos mažinimą darbo rinkoje, dalyvavę asmenys“ (rodiklio kodas – P.S.356) – 2 500 asmenų.

23. Siektinos projektų stebėsenos rodiklių reikšmės nurodomos projektų sutartyse. Jei Priemonės projektų trukmė ilgesnė nei iki 2018 m. gruodžio 31 d., projektų vykdytojai, įgyvendindami projektus, iki 2018 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti rodiklio P.S.356 minimalias tarpines reikšmes, kurios yra suderinamos su pareiškėjais ir nurodomos projektų sutartyse.

24. Projektų parengtumui taikomi šie reikalavimai:

24.1. iki projektinio pasiūlymo pateikimo nustatytos datos turi būti atlikta partnerių atranka, kaip nustatyta Aprašo 14 punkte;

24.2. iki paraiškos pateikimo nustatytos datos pareiškėjas ir projekto partneris (-iai) turi būti sudarę jungtinės veiklos sutartį, kuri teikiama įgyvendinančiajai institucijai kartu su paraiška. Jungtinės veiklos sutartyje turi būti nustatytos pareiškėjo bei partnerio tarpusavio teisės, pareigos bei atsakomybė įgyvendinant projektą. Sutartyje turi būti numatyta:

24.2.1. pareiškėjo ir partnerių planuojamos vykdyti veiklos ir tikslinės grupės, su kuriomis planuojama dirbti;

24.2.2. pareiškėjo ir partnerių įsipareigojimai dėl stebėsenos rodiklio pasiekimo (nustatant kiekybines reikšmes bei sąsajas ir pagrindimą su planuojamomis vykdyti veiklomis);

24.2.3. projekto lėšų paskirstymas tarp pareiškėjo ir partnerių, avanso išmokėjimo tvarka, atsiskaitymo su partneriais už patirtas projekto išlaidas tvarka;

24.2.4. pareiškėjo ir partnerių įsipareigojimai, kas ir kokiais atvejais nuosavomis lėšomis padengs netinkamas projekto lėšomis finansuoti išlaidas bei tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia projektui skiriamos finansavimo lėšos;

24.2.5. administravimo funkcijų ir atsakomybės sričių tarp partnerių pasiskirstymas;

24.2.6. atsiskaitymo už pasiektas projekto rodiklio reikšmes tvarka (dokumentų, pagrindžiančių patirtas išlaidas ir pasiektas rodiklio reikšmes, teikimo projekto vykdytojui tvarka).

25. Negali būti numatyti projekto apribojimai, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principus. Projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems dalyviams, taip pat ir turintiems skirtingų poreikių (judėjimo, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims ir pan.):

25.1. projekto veiklos prireikus turi būti organizuojamos patalpose, prieinamose judėjimo, regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

25.2. projekto medžiaga prireikus turi būti pritaikyta regos ar kitą negalią turintiems asmenims;

25.3. vykdant projekto veiklas prireikus turi būti užtikrintas vertimas į gestų kalbą.

26. Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti.

27. Organizuodamas uždaro ir atviro tipo renginius pagal Aprašo 10 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) turi suteikti galimybę dalyvauti šiuose renginiuose visiems suinteresuotiems asmenims. Pareiškėjo bei partnerio (-ių) interneto svetainėje (-se) arba, esant poreikiui, kitais informacijos sklaidos būdais turi būti paskelbta viešai prieinama informacija apie planuojamų organizuoti renginių grafiką, taip pat nurodyta renginių vieta, laikas, trukmė ir kita svarbi informacija.

28. Aprašo 10 punkte nurodytos paslaugos galutiniams naudos gavėjams turi būti teikiamos nemokamai.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI DĖL DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMO

 

29. Pagal Aprašą gali būti teikiama de minimis pagalba, vadovaujantis Komisijos reglamento nuostatomis, t. y. de minimis pagalba gali būti teikiama toms Aprašo 10 punkte nurodytose veiklose dalyvaujančioms (gaunančioms naudą) organizacijoms, kurios vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jei būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje.

30. Prašomos (galimos) skirti de minimis pagalbos sumos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui teisėtumas įrodomas vadovaujantis Aprašo 2 priede, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre pateiktais duomenimis Aprašo VI skyriuje nurodyta tvarka.

31. De minimis pagalba konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui skiriama įgyvendinančiajai institucijai Aprašo VI skyriuje nurodyta tvarka patikrinus:

31.1. ar nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba: bendra de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam de minimis pagalbos gavėjui pagal Komisijos reglamentą, negali viršyti 200 000 eurų (dviejų šimtų tūkstančių eurų) ribos per trejų finansinių metų laikotarpį;

31.2. sąsajas pagal Komisijos reglamento „vienos įmonės“ sąvoką, kaip apibrėžta Komisijos reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, de minimis pagalbos gavėjui užpildžius „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, paskelbtą ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų formos“.

32. Duomenis ir informaciją, susijusią su de minimis pagalbos reikalavimų įgyvendinimu, projekto vykdytojas teikia įgyvendinančiajai institucijai, kaip numatyta Aprašo 49.4 papunktyje, o projekto įgyvendinimo metu – Aprašo 68–69 punktuose ir projekto sutartyje nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO

REIKALAVIMAI

 

33. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

34. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

35. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

36. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų.

37. Pagal Aprašą tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

 

Išlaidų kategori-jos Nr.

Išlaidų kategorijos pavadinimas

Reikalavimai ir paaiškinimai

1.

Žemė

Netinkama finansuoti

2.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti

3.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Netinkama finansuoti

4.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

Netinkama finansuoti

5.

Projekto vykdymas

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

-     projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio ir atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines) ir kitas sutartis išlaidos, kai projekto vykdytojas (partneris) pats vykdo projekto veiklas (arba jų dalį). Valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ nuostatomis. Kitų įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus. Su darbuotojais, vykdančiais tiesiogines projekto veiklas, turi būti sudaromos darbo sutartys, kai tas darbas yra pagrindinis arba esamų darbo sutarčių papildymai, kai šalia pagrindinių pareigų sulygstama dėl papildomų funkcijų projekte (tokiu atveju sutartyje turi būti aiškiai įvardyta, kiek laiko dirbama prie projekto, ir nurodomas atlygis). Asmenims, einantiems valstybės tarnautojo pareigas projekto vykdytojo ar partnerio institucijoje, taikomos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 5 punkto nuostatos ir atskirtos darbo sutartys nesudaromos.

-     projektą vykdančio personalo komandiruočių, kelionių išlaidos;

-     mokymo ir ugdymo priemonių bei kito trumpalaikio turto (išskyrus trumpalaikiam turtui priskiriamų baldų, įrangos ir įrenginių pirkimo išlaidas) pirkimo ir nuomos išlaidos, įrangos nuomos išlaidos;

-     projekto veikloms vykdyti reikalingų transporto priemonių, patalpų nuomos ir (arba) eksploatavimo (komunalinių, ryšio paslaugų ir pan.) išlaidos;

-     dalyvių maitinimo, kelionių, apgyvendinimo, dalyvavimo mokymuose / renginiuose ir panašios išlaidos;

-     renginių organizavimo išlaidos;

-     mokymų organizavimo išlaidos;

-     iš išorės tiekėjų perkamų prekių ar paslaugų, reikalingų Aprašo 10 punkte nurodytas veikloms įgyvendinti, išlaidos;

-     užsienio svečių, dalyvaujančių įgyvendinant Aprašo 10 punkte nurodytas veiklas, kelionių ir apgyvendinimo išlaidos

6.

Informavimas apie projektą

Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos:

-     privalomų viešinimo priemonių, nurodytų Projektų taisyklių 450.1, 450.2, 450.6 papunkčiuose, išlaidos;

-     kitų informavimo apie projektą priemonių išlaidos: pranešimų žiniasklaidai, spaudos konferencijų, projekto reklamos (spaudoje, televizijoje, radijuje ir kt.), informacinių leidinių, reprezentacinių priemonių išlaidos.

Projekto viešinimo išlaidos viename projekte neturi sudaryti daugiau kaip 5 000 eurų (penkių tūkstančių eurų)

7.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Tinkama finansuoti.

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms skaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (Projektų taisyklių 10 priedas)

Pastaba: Paraiškos formos projekto biudžeto lentelė pildoma vadovaujantis Projekto biudžeto formos pildymo instrukcija, pateikta Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams.

 

38. Įgyvendinant projekto veiklas patirtos projektą vykdančio personalo ir dalyvių kelionių, dalyvių maitinimo, vykdančiojo personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos, renginių ir mokymų organizavimo išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius ir fiksuotąsias normas:

38.1. patirtos kelionių išlaidos apmokamos taikant kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotąjį įkainį. Įkainis nustatytas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2015 m. balandžio 24 d. atliktu Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Projekte visoms kelionių išlaidoms turi būti taikomas vienodas kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotasis įkainis. Įkainio dydis, įgyvendinant projektą, nebus keičiamas;

38.2. projekto veikloms vykdyti reikalingų užsienio komandiruočių išlaidos apmokamos taikant fiksuotuosius įkainius. Įkainiai nustatomi vadovaujantis Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių apskaičiavimo tyrimu, kurio ataskaita patvirtinta Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. V-191 „Dėl Mokslinių išvykų išlaidų fiksuotųjų įkainių apskaičiavimo tyrimo ataskaitos patvirtinimo“. Ši ataskaita skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas įkainis taip pat taikomas projektams, dėl kurių projektų sutartys jau sudarytos;

38.3. patirtos dalyvių maitinimo išlaidos apmokamos taikant dalyvių maitinimo fiksuotąjį įkainį (toliau – dalyvių maitinimo FĮ). Dalyvių maitinimo FĮ nustatytas vadovaujantis Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“, ir Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“. Šių teisės aktų analizė skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytas fiksuotasis įkainis, atnaujintas įkainis taip pat taikomas projektams, dėl kurių projektų sutartys jau sudarytos;

38.4. patirtos vykdančiojo personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos bei papildomų poilsio dienų išmokos, kai apmokant darbo užmokesčio išlaidas netaikomi fiksuotieji įkainiai, apmokamos taikant kasmetinių atostogų išmokų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę bei suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę. Kasmetinių atostogų išmokų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotosios normos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. atliktu Kasmetinių atostogų išmokų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimu. Tyrimas skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Pasikeitus teisės aktams, kuriais vadovaujantis nustatytos fiksuotosios normos, atnaujintos normos taip pat taikomos projektams, dėl kurių projektų sutartys jau sudarytos;

38.5. patirtos renginių organizavimo išlaidos, kurios apima salės ir įrangos (mikrofono, nešiojamojo kompiuterio ir vaizdo projektoriaus) nuomos, kavos pertraukėlių ir pietų, renginio moderatoriaus paslaugas, apmokamos taikant renginio organizavimo fiksuotąjį įkainį (toliau – renginio organizavimo FĮ), kuris nustatomas vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros 2016 m. liepos 13 d. atliktu Renginio organizavimo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimu. Tyrimas skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Įkainio dydis, įgyvendinant projektą, nebus keičiamas;

38.6. patirtos mokymų organizavimo išlaidos, kurios apima salės ir įrangos (mikrofono, nešiojamojo kompiuterio ir vaizdo projektoriaus) nuomos, maitinimo, lektoriaus paslaugas, apmokamos taikant bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotąjį įkainį, nustatomą vadovaujantis Europos socialinio fondo agentūros 2016 m. liepos 13 d. atliktu Bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimu. Tyrimas skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Tyrimai“ ir „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“. Įkainio dydis, įgyvendinant projektą, nebus keičiamas.

39. Išlaidos, apmokamos taikant Aprašo 37 punkte nurodytą fiksuotąją normą ir Aprašo 38 punkte nurodytus fiksuotuosius įkainius bei fiksuotąją normą, turi atitikti šias nuostatas:

39.1. pagal fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąsias normas apmokamos išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt penktajame skirsnyje nustatytus reikalavimus;

39.2. pareiškėjas turi teisę paraiškoje numatyti mažesnius fiksuotųjų įkainių ar fiksuotųjų normų dydžius, nei jam taikomi Apraše nustatyti dydžiai;

39.3. projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti taikant fiksuotuosius įkainius ar fiksuotąsias normas, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytus fiksuotuosius įkainius ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, kuriais įrodomas pasiektas projekto kiekybinis rezultatas. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti įrodant pagal fiksuotuosius įkainius arba fiksuotąsias normas apmokamų kiekybinių rezultatų pasiekimą, nurodomi projekto sutartyje;

39.4. dalyvių maitinimo FĮ ir renginio organizavimo FĮ negali būti taikomi toms pačioms išlaidoms apmokėti. Patirtos išlaidos gali būti apmokamos taikant arba dalyvio maitinimo FĮ (jei kitų išlaidų neplanuojama, tik dalyvių maitinimą), arba renginio organizavimo FĮ.

40. Pajamoms iš projekto veiklų, gautoms įgyvendinant projektą, taikomi reikalavimai, nustatyti Projektų taisyklių VI skyriaus trisdešimt šeštajame skirsnyje.

41. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

42. Projektinio pasiūlymo ir paraiškos parengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

43. Pareiškėjai (Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba ir Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės) per Ministerijos rašte dėl projektinio pasiūlymo pateikimo nurodytą terminą turi Ministerijai pateikti projektinius pasiūlymus pagal formą, nustatytą Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2015 m. sausio 2 d. potvarkiu Nr. A3-1 „Dėl Valstybės projektų planavimo ir atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir skelbiamą ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

44. Ministerija, įvertinusi projektinius pasiūlymus, priima sprendimą dėl valstybės projektų sąrašo sudarymo. Į valstybės projektų sąrašą gali būti įtraukti tik Projektų taisyklių 37 punkte nustatytus reikalavimus atitinkantys projektai. Pareiškėjai, kurių projektai įtraukti į valstybės projektų sąrašą, įgyja teisę teikti paraišką.

45. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma PDF formatu skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas / Planuojami valstybės (regionų) projektai“ prie konkretaus planuojamo projekto ieškant „Susijusių dokumentų“. Pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką.

46. Pareiškėjas pildo paraišką ir kartu su Aprašo 49 punkte nurodytais priedais teikia ją per Iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) arba raštu, kol nėra įdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės, kartu pateikdamas į elektroninę laikmeną įrašytą paraišką įgyvendinančiajai institucijai Projektų taisyklių III skyriaus dvyliktajame skirsnyje nustatyta tvarka.

47. Jei paraiškos gali būti teikiamos per DMS, pareiškėjas prie DMS jungiasi naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma ir užsiregistravęs tampa DMS naudotoju.

48. Jei laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai informuoja pareiškėjus raštu.

49. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

49.1. Partnerio deklaraciją (-as), jei projektą numatyta įgyvendinti kartu su partneriu (-iais) (Partnerio deklaracijos forma įtraukta į pildomą paraiškos formą);

49.2. pareiškėjo ir partnerio (-ių) sudarytą jungtinės veiklos sutartį, atitinkančią Aprašo 24.2 papunktyje nustatytus reikalavimus;

49.3. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo pridėtinės vertės mokesčio išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą (klausimyno forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškų priedų formos“);

49.4. informaciją apie organizacijoms planuojamas lėšas, skirtas jų darbuotojų dalyvavimo projekto lėšomis finansuojamose veiklose išlaidoms dengti, užpildydamas Aprašo 2 priede nustatytą formą, reikalingą de minimis pagalbai konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui priskirti. Jeigu pareiškėjas, teikdamas paraišką, neturi reikalingų duomenų, ši informacija turi būti pateikta projektą įgyvendinant;

49.5. Klausimyną dėl organizacijos atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus (toliau – Klausimynas), kurio forma skelbiama ES struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Paraiškų priedų formos“. Klausimyno nepildo privatieji juridiniai asmenys ir kiti ūkio subjektai, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką ar kurių ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi organizacijos užpildytą Klausimyną, turi teisę paprašyti pateikti „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, jei vadovaujantis pateiktais duomenimis organizacija turėtų būti laikoma ūkio subjektu, t. y. de minimis pagalbos gavėja. Jeigu pareiškėjas, teikdamas paraišką, neturi reikalingų duomenų Klausimynui užpildyti, jis turi būti pateiktas projektą įgyvendinant;

49.6. „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, kaip nurodyta Aprašo 31.2 papunktyje. Šią deklaraciją pildo privatieji juridiniai asmenys ir kiti ūkio subjektai, kurie vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurių veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje. Jeigu pareiškėjas, teikdamas paraišką, neturi reikalingų duomenų „Vienos įmonės“ deklaracijai pagal Komisijos reglamentą užpildyti, ji turi būti pateikta projektą įgyvendinant.

50. Paraiškų pateikimo paskutinė diena nustatoma valstybės projektų sąraše, kuris skelbiamas ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.

51. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami Projektų taisyklių 24–27 punktuose nustatyta tvarka. Informacija apie konkrečius įgyvendinančiosios institucijos konsultuojančius asmenis ir jų kontaktus bus nurodyta įgyvendinančiosios institucijos siunčiamame pasiūlyme teikti paraiškas pagal valstybės projektų sąrašą.

52. Įgyvendinančioji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą Projektų taisyklių III skyriaus keturioliktajame ir penkioliktajame skirsniuose nustatyta tvarka pagal Aprašo 1 priede nustatytus reikalavimus.

53. De minimis pagalba konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui, kai numatytas jo dalyvavimas Aprašo 10 punkte nurodytose veiklose, paraiškos vertinimo metu vertinama vadovaujantis pareiškėjo pateiktais dokumentais, nurodytais Aprašo 49.4–49.6 papunkčiuose.

54. Įgyvendinančioji institucija, gavusi informaciją iš pareiškėjo, įvertina:

54.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Komisijos reglamento nustatytiems reikalavimams, užpildydama Aprašo 3 priede nustatytą formą;

54.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Komisijos reglamento „Vienos įmonės“ sąvoką, kaip nurodyta Aprašo 31.2 papunktyje;

54.3. ar nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba, nustatyta Aprašo 31.1 papunktyje.

55. Įgyvendinančioji institucija, atlikusi Aprašo 54 punkte nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai), pasirašydama projekto sutartį registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.

56. Pareiškėjas, pasirašęs projekto sutartį, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydamas Komisijos reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.

57. Vertindama paraišką įgyvendinančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą.

58. Paraiška vertinama ne ilgiau kaip 60 dienų nuo paraiškos gavimo dienos.

59. Dėl objektyvių priežasčių negalint paraiškos įvertinti per nustatytą terminą (kai vertinant paraišką reikia kreiptis į kitas institucijas, atliekama patikra projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietoje), vertinimo terminas gali būti pratęstas įgyvendinančiosios institucijos sprendimu. Apie naują paraiškos vertinimo terminą įgyvendinančioji institucija informuoja pareiškėją per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės.

60. Paraiška gali būti atmetama Projektų taisyklių 118, 121, 122, 133, 136 ir 138 punktuose nurodytais pagrindais, Projektų taisyklių 123–124 punktuose nustatyta tvarka. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas per DMS arba raštu, kol nėra įdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.

61. Pareiškėjas sprendimą dėl paraiškos atmetimo gali apskųsti Projektų taisyklių 493–494 punktuose nustatyta tvarka.

62. Įgyvendinančiajai institucijai baigus paraiškų vertinimą, sprendimą dėl projektų finansavimo priima Ministerija, vadovaudamasi Projektų taisyklių 153–160 punktuose nurodytais reikalavimais.

63. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos per DMS arba raštu, jei nėra įdiegtos tokios DMS funkcinės galimybės, pateikia šį sprendimą pareiškėjams. 

64. Pagal Aprašą finansuojamiems projektams įgyvendinti bus sudaromos dvišalės projektų sutartys tarp įgyvendinančiosios institucijos ir pareiškėjų.

65. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, įgyvendinančioji institucija Projektų taisyklių IV skyriaus aštuonioliktajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal Projektų taisyklių 4 priede nustatytą formą parengia ir pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjui per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius projekto sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios. Pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių turi teisę kreiptis į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi prašymo priežastis, ir jei šis prašymas neprieštarauja Aprašui, turi teisę pakeisti projekto sutarties pasirašymo terminą ir apie savo sprendimą privalo informuoti pareiškėją ne vėliau kaip per 7 dienas nuo prašymo gavimo dienos.

66. Projekto sutarties originalas gali būti rengiamas ir teikiamas atsižvelgiant į projekto vykdytojo pasirinktą dokumento formą:

66.1. kaip pasirašytas popierinis dokumentas;

66.2. kaip elektroninis dokumentas, pasirašytas saugiu elektroniniu parašu. 

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI

 

67. Projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

68. Jei projekto įgyvendinimo metu keičiasi Aprašo 10 punkte nurodytas veiklas vykdantis (-ys) projekto partneris (-iai) ar tose veiklose dalyvaujanti (-ios) organizacija (-os), finansavimas de minimis pagalbos gavėjams pagal Aprašo 29–32 punktuose nurodytus reikalavimus teikiamas projekto sutartyje ir Apraše nustatyta tvarka.

69. Projekto vykdytojas įgyvendinančiajai institucijai projekto sutartyje nurodytais terminais ir sąlygomis teikia:

69.1. informaciją apie organizacijoms planuojamas lėšas, skirtas dalyvauti Aprašo 10 punkte nurodytose veiklose, užpildydamas Aprašo 2 priede nustatytą formą, reikalingą priskirti de minimis pagalbą konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui;

69.2. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Komisijos reglamentą, pildomą kaip nurodyta Aprašo 31.2 papunktyje.

70. Įgyvendinančioji institucija, įvertinusi Aprašo 69 punkte nurodytą informaciją pagal Aprašo 54 punkte nurodytus reikalavimus, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos priskyrimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams, pasirašo susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo ir vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais ir projekto sutartyje nustatyta tvarka registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą susitarime dėl projekto sutarties pakeitimo nurodytoms organizacijoms.

71. Projekto vykdytojas, pasirašęs susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos reglamentą (nurodydamas Komisijos reglamento pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį), išskyrus tuos atvejus, kai priskaičiuotos de minimis pagalbos dydis lygus 0.

72. Informacija apie kiekvieną ESF projekto dalyvį renkama pirmąją jo dalyvavimo tiesioginėse projekto veiklose dieną vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį. ESF projekto dalyviui pateikiama užpildyti dalyvio anketos forma, kurioje prašoma nurodyti bendrą informaciją apie ESF projekto dalyvį, nurodytą Projektų taisyklių 270 punkte, papildomai dalyvio anketos formoje įtraukiant laukus, kuriuose dalyvių prašoma nurodyti gyvenamąją vietą ir darbovietę.

 

VII SKYRIUS

APRAŠO KEITIMO TVARKA

 

73. Aprašas keičiamas vadovaujantis Projektų taisyklių III skyriaus vienuoliktajame skirsnyje nustatytais reikalavimais.

74. Jei Aprašas keičiamas jau atrinkus projektus, šie pakeitimai, nepažeidžiant lygiateisiškumo principo, Projektų taisyklių 91 punkte nustatytais atvejais taikomi ir įgyvendinamiems projektams.

 

__________________________