JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. balandžio 17 d. Nr. 2V-112(1.4 E)

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.2.3 papunktyje nurodytą priemonę bei atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. Pavedu Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyresniajai patarėjai teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkursą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Jonas Laniauskas

 

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2024 m. balandžio 17 d. įsakymu

Nr. 2V-112(1.4 E)

 

 

ATVIRŲJŲ JAUNIMO CENTRŲ IR ATVIRŲJŲ JAUNIMO ERDVIŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos projektų finansavimo 2025 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų atvirąjį darbą su jaunimu vykdančių įstaigų veikloms finansuoti bei įstaigos darbuotojų (komandos) palaikymui užtikrinti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. A priemonė – Nuostatų 16.1 ir (ar) 16.2 ir (ar) 16.3 ir (ar) 16.4 papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė darbą su jaunimu vykdančioms įstaigoms atvirajame jaunimo centre, kuriai numatytas Nuostatų 13.1 papunktyje konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 19.1–19.6, 20.1–20.2 ir 21.1 ir (ar) 21.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir kuriai taikomi Nuostatų 23.1 papunktyje nustatyti įsipareigojimai;

2.2. B priemonė – Nuostatų 16.1 ir (ar) 16.2 ir (ar) 16.3 ir (ar) 16.4  papunktyje numatytoms veikloms įgyvendinti skirta priemonė darbą su jaunimu vykdančioms įstaigoms atvirojoje jaunimo erdvėje, kuriai numatytas Nuostatų 13.2 papunktyje Konkursui skiriamas finansavimas, į kurį pareiškėjai pretenduoja pagal Nuostatų 19.1–19.6, 20.1–20.2 ir 21.1 ir (ar) 21.2 papunkčiuose nustatytus reikalavimus ir kuriai taikomi Nuostatų 24.1 papunktyje nustatyti įsipareigojimai;

2.3. atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu atviruosiuose jaunimo centruose ir (ar) erdvėse, vykdomas vadovaujantis darbo su jaunimu principais, numatytais Lietuvos Respublikos Jaunimo politikos pagrindų įstatyme;

2.4. atvirasis jaunimo centras – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie atlieka darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą (teikia paraiškas į A priemonę);

2.5. atviroji jaunimo erdvė – kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindais valdoma patalpa, kurioje atliekamas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą (teikia paraiškas į B priemonę);

2.6. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekto numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas). Dalyviu nelaikomas projekto vadovas, projekto veiklų įgyvendintojas;

2.7. gyvenamoji aplinka – aplinka, kuri kasdien supa jauną žmogų: mokykla, veikla už mokyklos ribų, santykiai su mokytojais, bendraamžiais, įvairiomis jaunų žmonių grupėmis ir pan.;

2.8. individualus darbas – trumpalaikės konsultacijos arba tęstinė pagalba jaunam žmogui įvairiose gyvenimo situacijose, siekiant jį įgalinti spręsti savo asmenines ir socialines problemas;

2.9. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.10. jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

2.11. jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

2.12. mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;

2.13. padalinys – viešojo juridinio asmens struktūrinis vienetas, turintis savo nuostatus, įstatus, statutą ir pan.;

2.14. paraiška – pareiškėjo pagal informacinėje sistemoje suformuotą informacijos apie projektą pateikimo formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais Nuostatuose nurodytu būdu pateikiamas Jaunimo reikalų agentūrai (toliau – Agentūra) siekiant gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;

2.15. pareiškėjas valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas viešasis juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų ir biudžetinių įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti;

2.16. partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas kartu vykdo projekto veiklas. Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) projekto vykdymo metu įsigyjamų paslaugų, prekių ar daiktų teikėjai (pvz., rėmėjai). Pareiškėjas, teikdamas paraišką projektui įgyvendinti su partneriu, kartu turi pateikti sudarytos bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, kopiją;

2.17. pirminė intervencija – individuali arba grupinė veikla, skirta jauniems žmonėms savęs pažinimui, motyvacijai įvertinti, pasitikėjimui savimi stiprinti, vidinei motyvacijai skatinti, atsakomybei suvokti, lyderystei suprasti, finansiniam raštingumui didinti ir pasirengti aktyviam visuomeniniam gyvenimui;

2.18. projektasvisuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra prašoma valstybės biudžeto lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti;

2.19. projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

2.20. projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos  projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su SPPD (toliau – Sutartis);

2.21. projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);

2.22. veiklų planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, nustatyti strateginiai tikslai, uždaviniai, aprašytas vykdomas projektas, siekiami rezultatai, nurodytos konkrečios veiklos ir kt.;

2.23. unikalus atvirojo jaunimo centro (erdvės) lankytojas – nesikartojantis atvirojo jaunimo centro (erdvės) lankytojas;

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme,  Atvirųjų jaunimo centrų veiklos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 „Dėl Atvirųjų jaunimo centrų veiklos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), Rekomendacijose atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui, patvirtintose Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2020 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2V-107 (1.4) „Dėl Rekomendacijų atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių veiklos kokybės užtikrinimui patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. Nr. A1-614 įsakyme „Dėl Darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, Mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, Atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo patvirtinimo, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir Jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo“ (toliau – Atvirojo darbo su jaunimu aprašas), Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės), kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Agentūra, atliekanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, atliekantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.

8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti atvirąjį darbą su jaunimu vykdančių organizacijų projektus, siekiant saviraiškos erdvės nerandantiems jauniems žmonėms sudaryti galimybes užsiimti prasminga veikla ir saugiai leisti laisvalaikį bei palengvinti jų integraciją į gyvenamąją aplinką, užtikrinti turiningą jaunimo laisvalaikį, ugdymą (-si) ir socialinę integraciją, įgalinti jaunimą aktyviai veikti savo gyvenamojoje teritorijoje.

9. Siektinas konkurso rezultatas – prisidėti prie jaunimo politikos įgyvendinimo ir užtikrinti atvirojo darbo su jaunimu paslaugų teikimą Lietuvoje, stiprinant su jaunimu dirbančias organizacijas, kad būtų užtikrinama jų veiklos kokybė.

10. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama SPPD ir Agentūros interneto svetainėse atitinkamai https://sppd.lrv.lt  ir https://jra.lt.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

 

11. Projektų įgyvendinimo laikotarpis yra nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d.

12. Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, jeigu to reikalauja epidemiologinė ar kita situacija Lietuvoje.

13. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 426 000 (keturi šimtai dvidešimt šeši tūkstančiai) Eur, iš kurių:

13.1. A priemonei įgyvendinti – 300 000 (trys šimtai tūkstančių) Eur valstybės biudžeto lėšų, pagal A priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti. Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 22 000 (dvidešimt du tūkstančiai) Eur, mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) Eur;

13.2. B priemonei įgyvendinti – 126 000 (vienas šimtas dvidešimt šeši tūkstančiai) Eur valstybės biudžeto lėšų, pagal B priemonę pateiktiems ir atrinktiems projektams įgyvendinti didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 13 000 (trylika tūkstančių) Eur, mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 6 000 (šeši tūkstančiai) Eur;

14. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos.

15. Jei Agentūros priimtu sprendimu nėra patvirtintas rezervinių projektų sąrašas ar visiems šiame sąraše buvusiems pareiškėjams buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos pateiktiems projektams įgyvendinti, Agentūra nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas naujų Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintų Nuostatų ir taisyklių nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS

 

 

16. Konkurso būdu finansuotinos veiklos (A ir B priemonėse):

16.1. veiklų organizavimas jaunimui, ypatingą dėmesį skiriant atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ir mažiau galimybių turintiems jauniems žmonėms, kurie dėl įvairių priežasčių neįsitraukia į vietos lygmeniu veikiančių jaunimo ar su jaunimu dirbančių organizacijų organizuojamas veiklas;

16.2. veiklų organizavimas atvirojo jaunimo centro ir (ar) atvirosios jaunimo erdvės darbuotojams – planavimo, darbuotojų darbo pagrindimo, atvejų analizės, refleksijos, supervizijos ir įsivertinimo veiklos (planuojant ir vykdant šias veiklas rekomenduojama vadovautis Rekomendacijomis);

16.3. bendradarbiaujant su jaunimo ar su jaunimu dirbančiomis organizacijomis (taip pat ir kitais atviraisiais jaunimo centrais ir (ar) atvirosiomis jaunimo erdvėmis) vykdomos veiklos.

16.4. jaunimo darbuotojų veiklos mokykloje, kai bendradarbiaujant su mokykla (-omis) ir mokyklos (-ų) bendruomene (-ėmis) vykdomas darbas su jaunimu pasirinktoje mokykloje (-ose) – kuriant saugią, atvirą erdvę jaunuoliams mokykloje pertraukų metu ir po pamokų, palaikant artimą ir nuolatinį ryšį bei padedant mokyklos bendruomenei, patiems jauniems žmonėms spręsti jų kasdienines problemas bei neformaliais metodais įtraukiant jaunuolius į laisvalaikio užimtumo, ugdomąsias veiklas.

17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias  privalomasias sąlygas (A ir B priemonėse):

17.1. sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, kuria jis būtų skatinamas tobulėti, ugdyti verslumo, taip pat darbo rinkai reikalingus įgūdžius;

17.2. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti socialinę atskirtį patiriantiems, mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją.

18. Projektas nefinansuojamas, jei jis atitinka bent vieną iš taisyklių 14 punkte nustatytų sąlygų.

 

 

 

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS

 

 

19. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

19.1. pareiškėjas yra juridinis asmuo, kuris priklauso Nuostatuose 2.15 papunktyje nurodytų juridinių asmenų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupei ir kurio vienas iš veiklos tikslų – atlikti darbą su jaunimu, įtvirtintas pareiškėjo steigimo dokumentuose (nuostatuose, įstatuose ir pan.) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.1 papunktį);

19.2. pareiškėjas, nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.4 papunktį);

19.3. pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.5 papunktį);

19.4. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.6 papunktį);

19.5. jei pareiškėjas ir (ar) partneris veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (patvirtina paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), taip pat patvirtinti (paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 8 punktą);

19.6. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 13.1 papunktyje (teikiant paraišką į A priemonę) ir 13.2 (teikiant paraišką į B priemonę) nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtuose Nuostatų papunkčiuose numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.11 papunktį);

20. Pareiškėjas, kuris atitinka nevyriausybinės organizacijos sąvoką (apibrėžimą), turi atitikti šias sąlygas:

20.1. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.13 papunktį);

20.2. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, savo interneto svetainėje (jei ją turi), yra paskelbęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas), taip pat metinę ataskaitą ne mažiau kaip už paskutinius 3 finansinius metus (arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai), išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal įstatymus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų apsaugą, viešai neskelbiami (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.14 papunktį);

21. Vykdytojas (-ai), kuriam (-iems) numatytas (-i) atlyginimas (-ai) iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų (paraiškos teikimo metu, o gavus finansavimą ir viso projekto vykdymo metu), turi atitikti bent vieną iš šių reikalavimų (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.8 papunktį):

21.1. per 2023-2024 metus ir (ar) einamaisiais metais turi būti dalyvavęs (-ę) ne trumpesniuose nei 6 valandų Agentūros, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose su jaunimu dirbantiems asmenims;

21.2. turi būti įgijęs socialinio darbuotojo, socialinio pedagogo, pedagogo, edukologo, psichologo išsilavinimą arba jaunimo darbuotojo sertifikatą (galiojantį nuo 2020 m.).

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI KRITERIJAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI IR (AR) KRITERIJAI

 

 

22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.

23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą, skirtą A priemonei įgyvendinti, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:

23.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 55 punkte nustatytos sankcijos:

23.1.1. į veiklų įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 4 partnerius – jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančias organizacijas, veikiančias vietos lygmeniu (savivaldybės teritorijos ribose);

23.1.2. užtikrinti, kad darbą su jaunimu vykdytų ne mažiau nei 2 darbuotojai, pagal darbo sutartį projekto įgyvendinimo metu tuo pačiu metu dirbantys ne mažiau kaip po pusę etato, skirto tiesioginiam darbui su jaunimu vykdyti, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

23.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

23.2.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 150 jaunų žmonių – unikalių atvirojo jaunimo centro lankytojų (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai);

23.2.2. projekto įgyvendinimo metu individualiai dirbti su ne mažiau kaip 40 asmenų (jaunimu, jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais);

23.3. šiuos kokybinius rodiklius:

23.3.1. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją;

23.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų bei įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;

23.3.3. organizuoti komandinius susirinkimus, vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams gauti individualias ar komandines supervizijas ir sudaryti sąlygas palankiam darbuotojų mokymuisi;

23.3.4. jei pasirenkama vykdyti 16.4 punkte numatyta veikla, mažinti jaunų žmonių, turinčių mažiau galimybių ir patiriančių didesnius iššūkius atskirtį, gerinti jų psichologinę ir emocinę savijautą, tokiu būdu skatinant jų geresnius mokymosi rezultatus bei didinant įsitraukimą į pilnavertį socialinį ir visuomeninį (įskaitant ir ugdymo įstaigos bendruomenės) gyvenimą;

24. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, vykdantis projektą, skirtą B priemonei įgyvendinti, iki 2025 m. gruodžio 31 d. privalo pasiekti:

24.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 55 punkte nustatytos sankcijos:

24.1.1. į veiklų įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 2 partnerius – jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančias organizacijas, veikiančias vietos lygmeniu (savivaldybės teritorijos ribose);

24.1.2. užtikrinti ne mažiau kaip vieno su jaunimu dirbančio asmens tiesioginį darbą su jaunimu, pagal darbo sutartį projekto įgyvendinimo metu ne mažiau kaip pusę etato, skirto tiesioginiam darbui su jaunimu vykdyti, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma. Objektyviomis priežastimis laikomos aplinkybės, kurios nepriklauso nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo valios;

24.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

24.2.1. į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip 75 jaunus žmones –– unikalius atvirosios jaunimo erdvės lankytojus (skaičiuojami veiklose nesikartojantys lankytojai);

24.2.2. projekto įgyvendinimo metu individualiai dirbti su ne mažiau kaip 20 asmenų (jaunimu, jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais);

24.3. šiuos kokybinius rodiklius:

24.3.1. sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems ar mažiau galimybių turintiems ir (ar) Ukrainos pilietybę turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją;

24.3.2. skatinti bendradarbiavimą tarp įstaigų, organizacijų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įsitraukti į jau egzistuojantį tarpsektorinį arba tarpžinybinį bendradarbiavimą;

24.3.3. organizuoti komandinius susirinkimus, vykdyti intervizijas, sudaryti galimybes darbuotojams gauti individualias ar komandines supervizijas ir sudaryti sąlygas palankiam darbuotojų mokymuisi;

24.3.4. jei pasirenkama vykdyti 16.4 punkte numatyta veikla, mažinti jaunų žmonių, turinčių mažiau galimybių ir patiriančių didesnius iššūkius atskirtį, gerinti jų psichologinę ir emocinę savijautą, tokiu būdu skatinant jų geresnius mokymosi rezultatus bei didinant įsitraukimą į pilnavertį socialinį ir visuomeninį (įskaitant ir ugdymo įstaigos bendruomenės) gyvenimą;

25. Jeigu pareiškėjas, projekto vykdytojas projekto veiklas įgyvendina pasitelkdamas nuotolinio bendravimo (skaitmenines) priemones, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo šių veiklų įgyvendinimą įrašyti, užtikrinant vaizdo ir garso kokybę. Vaizdo įraše turi būti užfiksuotas projekto pavadinimas, įgyvendinimo data ir projekto dalyviai bei vykdytojai.

26. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Agentūra ir SPPD, dalyvauti visuose Agentūros ir SPPD organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose. 

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

 

27. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Taip pat jos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (veiklų ir (ar) renginių vykdymui organizuoti sudarytomis paslaugų sutartimis, seminarų (ar) mokymų (a) konferencijų programomis (pvz., dalyvių sąrašais ir (ar) kita statistine išraiška pateikta informacija apie dalyvius, patvirtinta įstaigos vadovo ir (ar) darbuotojo dirbančio su jaunimu parašu apie veikloje dalyvavusių asmenų kiekį) seminarų ir (ar) mokymų dalijama medžiaga, analitinių veiklų rezultatais, susitikimų fiksavimo dokumentais, projekto viešinimo medžiaga ir kt.), arba jų kopijomis. Pareiškėjas, projekto vykdytojas ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partneris paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Siekiant užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą siūlytina, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partneris su paslaugų teikėjais sudarytų paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodytas teikiamos paslaugos pobūdis ir turinys, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma, suteiktos paslaugos perdavimo-priėmimo tvarka bei atsiskaitymo tvarka ir kitos sąlygos. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.  

28. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

28.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 10 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

28.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, netaikoma tais atvejais, kai perkamos paslaugos pagal paslaugų sutartis);

28.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

28.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

28.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas. Šiuo atveju prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti 100 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos (kai vykdytojas vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis, netaikoma tais atvejais, kai perkamos paslaugos pagal paslaugų sutartis);

28.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

28.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);

28.2.2.2. transporto išlaikymas (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (Lietuvos Respublikoje autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, ar lėktuvo ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju);

23.2.2.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklai vykdyti (biurui), projekto veikloms vykdyti nuoma);

28.2.2.4. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, psichologų, teisininkų paslaugos);

28.2.2.5. materialiojo turto (tik projektui įgyvendinti reikalingų patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) paprastojo remonto prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (prekės ir (ar) paslaugos, reikalingos einamojo remonto darbams atlikti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos) (pvz., sienų dažymo ir (ar) su paprastojo remonto darbų atlikimu susijusių prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos);

28.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir skirtų projektui vykdyti patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);

28.2.2.7. viešinimo paslaugų išlaidos (išlaidos straipsniams spaudoje, reportažams žiniasklaidoje (televizijoje, radijuje, internete) pirkti, lankstinukams gaminti);

28.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

28.2.2.8.1. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms, (skirtoms seminarų ar mokymų kavos pertraukų metu arba veiklų plane numatytoms edukacinio pobūdžio veikloms, skirtoms jaunuolių praktiniams įgūdžiams ugdyti, laikantis šios veiklos vykdymą reguliuojančių teisės aktų reikalavimų);

28.2.2.8.2. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

28.2.2.8.2.1. maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos) Lietuvos Respublikos teritorijoje;

28.2.2.8.2.2. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje;

28.2.2.8.2.3. lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos;

28.2.2.8.2.4. kitos Nuostatų 28.2.2.1–28.2.2.7 ir 28.2.2.8.2.1–28.2.2.8.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga).

29. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

29.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė įsigijimo išlaidos;

29.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos (išskyrus Nuostatų 28.2.2.5 papunktyje nurodytas išlaidas, skirtas materialiojo turto paprastojo remonto (tik projektui įgyvendinti reikalingų patalpų, tačiau ne įrangos ar technikos) prekėms ir paslaugoms įsigyti);

29.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai bei po 2025 m. gruodžio 31 d.;

29.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;  

29.5. bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje;

29.6. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

29.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo parneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

29.8. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui, tepalams ir remontui;

29.9. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;

29.10. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

 

30. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas.sppd.lt:8099 lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas atskirai į A ir į B priemones. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą arba pateikta į netinkamą priemonę, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 17 punktą).

31. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką į pasirinktą priemonę, išskyrus tuos atvejus, kai pareiškėjas turi daugiau nei vieną atvirąjį jaunimo centrą ir (ar) atvirąjį jaunimo erdvę, kuri vykdo darbą su jaunimu, tuomet vienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip 3 paraiškas į pasirinktą priemonę. Jeigu pareiškėjas šiame punkte nustatyta tvarka teikia daugiau nei vieną paraišką, jo teikiamose paraiškose nurodytos veiklų vykdymo teritorijos ir vykdytojai negali sutapti (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 19 punktą).

32. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

33. Paraiška turi būti pateikta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 18 punktą).  

34. Paraiškoje pateikiama (taikoma A ir B priemonėms) (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.3 papunktį):

34.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, interneto svetainės adresas (jeigu ją turi), kurioje viešai skelbiamos veiklos ir finansinės ataskaitos, informacija apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens duomenys (dokumento, kuriuo paskirtas (išrinktas) atstovas, pavadinimas, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas);

34.2. projekto pavadinimas;

34.3. paraiškos užpildymo data;

34.4. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma;

34.5. projekto aprašymas (santrauka, trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė);

34.6. problemos iškėlimas ir pagrindimas (keliama problema, pagrindžiama, kokios veiklos bus vykdomos nurodytai problemai spręsti);

34.7. informacija apie 2023-2024 m. vykdytas / vykdomas veiklas atvirojo darbo su jaunimu lauke / srityje;

34.8. pareiškėjo 2023-2024 m. biudžetas atvirajam darbui su jaunimu vykdyti;

34.9. projekto tikslas;

34.10. projekto uždaviniai;

34.11. projekto tikslinės (-ių) dalyvių grupės (-ių) apibūdinimas;

34.12. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

34.13. detalizuota, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų), pagrindžiant ir detalizuojant planuojamas išlaidas. Sąmatoje nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos;

34.14. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai) (vardas (-ai), pavardė (-ės) ar juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai)), projekto veiklos vykdymo pradžia ir pabaiga;

34.15. kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rezultatai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 23 ir (ar) 24 punkte;

34.16. projekto veiklų vykdytojo (-ų) pareigos projekte, kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys, informacija pildoma skiltyje „Asmenų kortelės“;

34.17. projekto atitiktis privalomosioms sąlygoms, Nurodytoms Nuostatų 17 punkte;

34.18. informacija apie mažiau galimybių ir (ar) Ukrainos pilietybę turinčio, atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriančio jaunimo įtraukimo būdus projekto įgyvendinimo metu (nurodant tikslinę grupę (grupes) ir šios grupės (grupių) įtraukimo būdus);

34.19. informacija apie projekto dalyvius, planuojamą individualų darbą su lankytojais ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais;

34.20. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą;

34.21. siektini rezultatai;

34.22. informacija apie tai, kaip projekto įgyvendinimo metu bus keliama vykdytojų kvalifikacija ir (ar) kompetencijos, užtikrinama psichohigiena;

34.23. informacija apie projekto metu planuojamą paslaugų plėtrą;

34.24. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (informacija apie patalpas, kuriose bus vykdomos projekto veiklos(patalpų adresas, plotas, turimų kabinetų ir (ar) salių skaičius veikloms vykdyti, patalpų nuotraukos), bei apie jų tinkamumą veikloms vykdyti, darbuotojų ir savanorių, prisidėsiančių prie projekto įgyvendinimo, skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.);

34.25. informacija apie projekto tikslo, uždavinių ir veiklų atitikimą atvirojo darbo su jaunimu principams nurodytiems Apraše;

34.26. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Agentūros organizuojamuose (organizuotuose) konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš konkursą organizuojančios įstaigos gautas lėšas pagal kitas programas (priemones) (ne anksčiau nei prieš 24 mėnesius iki paraiškos pateikimo dienos);

34.27. informacija apie projekto partnerį (jei yra) (juridinio asmens pavadinimas, juridinio asmens kodas, interneto svetainės (jei ją turi) adresas) ir jo projekte vykdomas veiklas;

34.28. deklaracijoje nurodyta informacija;

34.29. kita pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

35. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 18 punktuose) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu bei šių, kartu su paraiška, privalomų pateikti dokumentų kopijas (taikoma atsižvelgiant į taisyklių 29.7 papunktį):

35.1. jei paraišką teikia religinė bendruomenė ar bendrija, – pareiškėjo steigimo dokumento (jei pareiškėjas neturi savo statuto ar įstatų, jis turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad pareiškėjas pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamą veiklą);

35.2. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pvz., nuomos, panaudos sutarčių);

35.3. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);

35.4. bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutarties (-čių) arba kito bendradarbiavimo pagrindą įrodančio dokumento, kuriame numatytas bendradarbiavimo objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas, jei yra (jei projektas bus vykdomas su partneriu) kopiją;

35.5. dokumentų, pagrindžiančių projekto vykdytojų turimą išsilavinimą ir (arba) įrodančius projekto vykdytojų dalyvavimą 2023–2024 metais ir (ar) einamaisiais metais ne trumpesniuose nei 6 valandų Agentūros, kitų įstaigų ar organizacijų organizuotuose tiksliniuose mokymuose, seminaruose, pažintiniuose vizituose, tikslinėse konsultacijose ar kituose renginiuose, skirtuose su jaunimu dirbantiems asmenims arba turimą jaunimo darbuotojo sertifikatą (galiojantį nuo 2020 m.) (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 21.1. ir (ar) 21.2 punkto reikalavimus);

35.6. užpildytą Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių identifikavimo ir veiklos kokybės priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Jaunimo reikalų departamento direktoriaus 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 2V-237 (1.4) „Dėl Atvirųjų jaunimo centrų ir atvirųjų jaunimo erdvių identifikavimo ir veiklos kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, užpildyto 1 priedo kopiją (galiojančio nuo 2022 m. birželio mėn.), jeigu pareiškėjas pretenduoja į paramą pagal A priemonę ir 2 priedo kopiją (galiojančio nuo 2022 m. birželio mėn.), jeigu pareiškėjas pretenduoja į paramą pagal B priemonę). Užpildyto 1 ir (ar) 2 priedo kopiją turi pasirašyti savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius ir įstaigos vadovas ir (ar) su jaunimu dirbantis darbuotojas su jaunimu;

35.7. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų 1 priedą.

36. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 17 ir 18 punktuose tvarka, nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. paštu sppd@sppd.lt adresu.

37. Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

 

38. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų neskiriama taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

39. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 19-20 punktuose, 21 punkto papunkčiuose (jeigu pretenduoja atitikti šiuose papunkčiuose nurodytas sąlygas) 30-35 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

 

40. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

41. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali paraišką paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 55-56 punktais, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

42. Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Ekspertas, atsakingas už paraiškos vertinimo konsolidavimą, priima bendrą sprendimą dėl paraiškos vertinimo, užpildo informacinėje sistemoje esančios vertinimo anketos konsoliduotos išvados dalį, kurioje rekomenduoja, kurioms veikloms siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų ir (ar) kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti bei kurioms priemonėms (veikloms) ir (ar) išlaidoms skirti valstybės biudžeto lėšų, ir per informacinę sistemą gavęs kito projekto turinį vertinusio eksperto pritarimą, informaciją patvirtina informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 55-56 punktais, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

43. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:

43.1. projekto veiklų atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytoms privalomosioms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip“ arba „Ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

43.2. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.3. pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę vykdomomis veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.4. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

43.5. projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.6. projekto vykdytojų kvalifikacijos kėlimo, psichohigienos užtikrinimą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 3 (trijų) balų: 0 – neatitinka, 1–2 – iš dalies atitinka, 3 – atitinka;

43.7. atskirtį patiriančio jaunimo pritraukimo būdų tinkamumą ir įvairovę projekto vykdymo metu, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.8. projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui bei atitikimą Apraše numatytoms funkcijoms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

43.9. projekto veiklų plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1–9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

43.10. projekto metu vykdomo individualaus darbo su jaunais žmonėmis ir (ar) jaunų žmonių tėvais, artimaisiais giminaičiais nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.11. pareiškėjo turimo inventoriaus ir patalpų, kuriose numatoma vykdyti projekto veiklas, tinkamumą ir pritaikymą atvirajam darbui su jaunimui vykdyti (veiklai skirtų patalpų vieta, plotas, kabinetų ir (ar) salių skaičius), vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.12. projekto veiklų atitikimą atvirojo darbo su jaunimu principams, nurodytiems Apraše, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.13. projekto sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.14. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.15. projekto numatomų pasiekti esminių rodiklių ir (ar) kokybinių ir kiekybinių projekto rezultatų, nustatytų atsižvelgiant į konkurso nuostatuose nustatytus projekto įgyvendinimo rodiklius, aiškumą ir konkretumą laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

43.16. numatyto projekto atitiktį taisyklių 14 punkte nurodytoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“. Bent vieną sąlygą atitinkantis projektas toliau nevertinamas.

44. Didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius 80. Privaloma surinkti minimali balų suma – 32 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

45. Projektai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, konsoliduotą ekspertų vertinimą, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą) ir ją pateikia komisijai.

46. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kuris paraiškos vertinimo metu, konsoliduotame ekspertų vertinime surinko daugiau balų už 43.8 p. išsikelto ir aprašyto projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui bei atitikimą Apraše numatytoms funkcijoms ir (ar) 43.14. p. numatytų laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą.

47. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame ekspertų vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai.

48. Jei komisija priima protokolinį sprendimą nepritarti ekspertų skirtų balų vidurkiui ir ekspertų konsoliduotame vertinime nurodytai siūlomai skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumai, protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui, paraiškų vertinimas perduodamas komisijos nariams, nustatant paraiškų vertinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 20 kalendorinių dienų, ir paskiriami komisijos nariai paraiškoms vertinti (nurodomas komisijos nario vardas ir pavardė). Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Projektų administravimo taisyklių 56-57 punktais bei Nuostatų 43 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais, paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai ir pateikti komisijai konsoliduotą paraiškos vertinimą (joje nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, dviejų paraišką vertinusių komisijos narių skirtų balų vidurkį ir konsoliduotame komisijos narių vertinime nurodytą siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą).

49. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąrašą gali sudaryti projektas (-ai), kuriam (-iems) finansuoti neužteko numatytų valstybės biudžeto lėšų. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo sutarties per taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms projektams esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

50. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

51. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

 

52. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

53. Agentūra turi teisę tikrinti ar projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, laikosi Nuostatų, taisyklių ir Sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.

54. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta sutartis, privalo:

54.1. užtikrinti, kad projekto vykdymui skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgdamas į šių lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir sutarčių nuostatas;

54.2. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

54.2.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

54.2.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

54.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

54.2.4. veiklų įvykdymo ataskaita (pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

54.2.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

54.2.4.2. informacija apie Nuostatų 23 ir (ar) 24 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

54.2.4.3. informacija apie unikalius atvirojo jaunimo centro lankytojus bei bendras dalyvių skaičius;

54.2.4.4. informacija apie projekto veiklų viešinimą.

55. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nustatytų esminių kiekybinių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai kiekybiniai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

55.1. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė vieno iš Nuostatų 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 50 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų;

55.2. jeigu projekto vykdytojas, įgyvendinantis Nuostatų 16 punkte numatytas veiklas, nepasiekė dviejų iš 23.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal A priemonę) ar 24.1 papunktyje (jei projektas vykdomas pagal B priemonę) nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis turi grąžinti 100 procentų skirtų valstybės biudžeto lėšų.

56. Projekto vykdytojas privalo informuoti el. paštu Agentūrą ir SPPD apie pasikeitusius komandos narius per 20 d. d., kurie projekte numatyti vykdytojais ir kuriems prašomas darbo užmokestis iš Valstybės biudžeto lėšų, vadovaujantis Nuostatų 21.1. ir (ar) 21.2. papunkčiuose nustatytais reikalavimais. Gavus Agentūros patvirtinimą el. paštu apie vykdytojo (-ų) tinkamumą, projekto vykdytojas, informacinės sistemos priemonėmis pateikia raštą, kuriuo patvirtinamas vykdytojo atitikimas Nuostatų 21.1 ir (ar) 21.2 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams ir pažymima apie Agentūros pritarimą šiam pakeitimui.  

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

57. Projekto stebėsenos laikotarpis – 2 metai nuo projekto įgyvendinimo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos.

58. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą ir SPPD, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl projektų įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo.

59. Agentūros, SPPD veiksmai ir neveikimas, komisijos sprendimai, SPPD sprendimai, Agentūros sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) sutartyje nurodytų klaidingų duomenų kontaktams (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

60. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

___________________________