LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TARPINSTITUCINIO BENDRADARBIAVIMO JAUNIMO SRITYJE PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2015 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO 

 

2015 m. kovo 19 d. Nr. A1-137

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 24 d. nutarimo Nr. 330 „Dėl ministrams pavedamų valdymo sričių“ 1.6.4 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.4.9 papunkčiu bei siekdama užtikrinti Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. A1-11 „Dėl Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.7 papunkčio įgyvendinimą:

1. T v i r t i n u Tarpinstitucinio bendradarbiavimo jaunimo srityje programų finansavimo 2015 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                  Algimanta Pabedinskienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2015 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. A1-137

 

TARPINSTITUCINIO BENDRADARBIAVIMO JAUNIMO SRITYJE PROGRAMŲ FINANSAVIMO 2015 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo jaunimo srityje programų finansavimo 2015 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja reikalavimus projektų turiniui, teikėjams, vykdytojams ir dalyviams, paraiškų teikimą Tarpinstitucinio bendradarbiavimo jaunimo srityje programų finansavimo 2015 metais konkursui (toliau – konkursas), projektų vertinimą, finansavimą, vykdymą ir kontrolę.

2. Konkursas organizuojamas įgyvendinant Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. A1-11 „Dėl Regioninės jaunimo politikos stiprinimo 2015–2017 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.7 papunktį.

3. Informacija apie konkursą ir jo rezultatus skelbiama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – ministerija) interneto svetainėje www.socmin.lt.

4. Konkurso tikslas – siekiant spręsti jaunimo užimtumo problemas regionuose ir stiprinti verslo, darbdavių, jaunimo ir vietos savivaldos institucijų bendradarbiavimą ir veiklų inicijavimą, atsižvelgiant į savivaldybės specifiką, remti projektus, skirtus tarpinstituciniam bendradarbiavimui skatinti.

5. Galimi pareiškėjai – nevyriausybinės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas, jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančios organizacijos, regioninės jaunimo organizacijų tarybos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas, bendruomeninės organizacijos, kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (toliau – Pareiškėjas).

6. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 3000 eurų.

7. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo sutarties pasirašymo iki 2015 m. gruodžio 31 d.

8. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose jaunimo politikos sritis, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS, PRIORITETAI IR KRITERIJAI

 

9. Konkurso būdu finansuotinos veiklos:

9.1. skatinančios jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančių organizacijų, jaunų žmonių grupių bendradarbiavimą su kitais viešaisiais juridiniais asmenimis, bendradarbiavimo tinklų kūrimą, sprendžiant jaunimui aktualius klausimus, ypač susijusius su darbiniu užimtumu, konkrečiose vietos bendruomenėse;

9.2. kuriančios švietimo įstaigų, vietos bendruomenių, nevyriausybinių organizacijų, jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančių organizacijų ir verslo sektoriaus tinklą, kuris užtikrintų darbo su per anksti iš švietimo sistemos pasitraukiančiais vaikais ir jaunimu gerosios patirties sklaidą ir prevenciją;

9.3. skatinančios jaunimą įsitraukti į veiklas, ugdančias jaunų žmonių darbinio užimtumo kompetencijas, socialinę atsakomybę ir pilietiškumą, siekiant teigiamų pokyčių savivaldybėje jaunimo politikos srityje;

9.4. sudarančios sąlygas jaunimui įgyti darbinės patirties vietos įmonėse;

9.5. vykdančios procesų, susijusių su jaunimu, stebėseną savo savivaldybėje, atsižvelgiant į šio konkurso tikslą;

9.6. motyvuojančios niekur nedirbantį, nesimokantį ar mokymuose nedalyvaujantį jaunimą (NEET) pasinaudoti Jaunimo garantijų iniciatyvos teikiamomis galimybėmis;

9.7. kuriomis skatinama pameistrystė, bendradarbiaujant su privačiuoju sektoriumi.

10. Prioritetas teikiamas Pareiškėjams:

10.1. kurių projektuose pateiktos veiklos iš dalies bus finansuojamos savivaldybės ir / ar privačiojo sektoriaus;

10.2. skatinantiems jaunus žmones prisidėti prie vietos bendruomenių, vietos veiklos grupių bei jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančių organizacijų veiklos;

10.3. skatinantiems tarpregioninį bendradarbiavimą (savivaldybių, seniūnijų, švietimo, kultūros įstaigų ir jaunimo ir / ar su jaunimu dirbančių organizacijų).

11. Projektų įgyvendinimo kriterijai:

11.1. į projekto veiklas įtrauktų jaunų žmonių skaičius;

11.2. sukurtų bendradarbiavimo tinklų savivaldybėje skaičius ir pobūdis;

11.3. į bendradarbiavimo tinklus įtraukti subjektai ir jų skaičius.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTUI

 

12. Konkursui pateikti projektai turi atitikti bent dvi iš šių sąlygų:

12.1. turėti partnerių iš vietos savivaldos institucijų ir / ar privačiojo sektoriaus;

12.2. projektas turi turėti papildomų finansavimo šaltinių;

12.3. projektas turi būti tęstinis.

13. Projektuose turi būti nurodoma:

13.1. informacija apie Pareiškėją;

13.2. projekto aprašymas (projekto pavadinimas, projektui įgyvendinti prašoma suma ir papildomi finansavimo šaltiniai, įgyvendinimo laikotarpis, tikslas, uždaviniai, problemos iškėlimas ir pagrindimas, trumpas projekto aprašymas, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinant projektą);

13.3. projekto priemonių / veiklų įgyvendinimo planas;

13.4. detali projekto įgyvendinimo sąmata;

13.5. papildoma informacija (projekto vykdytojų gyvenimo aprašymai, pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) specialistų kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą įrodantys dokumentai, projekto partneriai, papildomas projekto viešinimas).

14. Konkursui negali būti teikiamas projektas, kuris:

14.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

14.2. siekia pelno;

14.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

14.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ar simboliams;

14.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

14.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

15. Projektai aprašomi užpildant paraišką pagal nustatytą paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas) ir paraiškos pildymo instrukciją (Nuostatų 2 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną projektą. Jeigu Pareiškėjas pateikia daugiau nei vieną projektą, vertinamas tas projektas, kurio išsiuntimo data yra ankstesnė.

16. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

16.1. tinkamai patvirtintą Pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų, steigimo sutarties) kopiją;

16.2. galiojančios sutarties, kai buhalterinės apskaitos paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, kopiją;

16.3. su projekto partneriais sudarytų bendradarbiavimo sutarčių kopijas;

16.4. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

16.5. programos vadovo ir pagrindinių vykdytojų gyvenimo aprašymus;

16.6. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 22 punkte;

16.7. dokumentus, įrodančius papildomą programos finansavimą (pvz., garantinį raštą);

16.8. kitus dokumentus, kuriuos Pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti.

17. Pareiškėjas užantspauduotame voke pateikia 2 paraiškos egzempliorius (1 originalą ir 1 kopiją) ir tiek pat Nuostatų 16 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta tikrumo žyma ir Pareiškėjo antspaudu (jeigu Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Kiekvienas paraiškos egzempliorius ir prie jo pridedami dokumentai turi būti susegti, puslapiai sunumeruoti.

18. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su tinkamai patvirtintais jų autorizuotais vertimais į lietuvių kalbą; pateikiami šių dokumentų originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos.

19. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu, per pašto kurjerį arba pristatomi į ministeriją adresu A. Vivulskio g. 11, 105 kab., LT 03610 Vilnius. Ant voko užrašyti „Tarpinstitucinio bendradarbiavimo jaunimo srityje programų finansavimo 2015 metais konkursui“. Elektroniniu paštu, faksu ar kitu nei nurodytu adresu pateiktos paraiškos neregistruojamos ir laikoma, kad jos nebuvo gautos.

20. Paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo oficialaus konkurso Nuostatų paskelbimo Teisės aktų registre arba gauta registruotu paštu su pašto žyma, rodančia, kad paraiška išsiųsta ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų po oficialaus Nuostatų paskelbimo Teisės aktų registre.

21. Konkursui pasibaigus, paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Potencialūs Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

22.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

22.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

22.3. Pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidingą arba melagingą informaciją;

22.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo ir atrankos komisijos nariams;

22.5. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

22.6. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – JRD), Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ (toliau – JTBA) gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį;

22.7. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos, JRD, SPPD, JTBA ir Pareiškėjo dėl Pareiškėjo ankstesnių projektų įgyvendinimo sąlygų pažeidimo.

23. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas. Informacija Pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos imtinai.

24. Paraiškų teikimo klausimais konsultuoja ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamento Jaunimo skyriaus vyriausioji specialistė Aurelija Mineikaitė, tel. Nr. 8 706 68265, el. p. Aurelija.Mineikaite@socmin.lt.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

25. Projektus vertina Komisija, sudaroma Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

26. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkui nesant jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.

27. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

28. Pirmasis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

29. Komisijos nariams apie posėdį raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Komisijos posėdžio praneša Komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.

30. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

31. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir Komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

32. Prieš pradėdami pirmąjį posėdį, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo. Konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys Pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.

33. Komisijos nariams pasirašius 32 punkte nurodytus dokumentus, Komisijos pirmininkas trumpai supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.

34. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos sprendimui priimti, Komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai pranešęs (-ę) Komisijos pirmininkui. Jeigu Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio nario (-ių) vertintą (-us) projektą (-us) vertina Komisijos pirmininkas ar jo paskirtas kitas Komisijos narys.

35. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas.

36. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.

37. Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

38. Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

 

Vi SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

39. Komisijos sekretorius po paskutinės paraiškų pateikimo dienos paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:

39.1. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos datos;

39.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę (Nuostatų 5 punktas);

39.3. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos, JRD, SPPD, JTBA ir Pareiškėjo dėl Pareiškėjo ankstesnių projektų įgyvendinimo sąlygų pažeidimo;

39.4. pateiktas reikalaujamas paraiškos egzempliorių ir dokumentų skaičius;

39.5. Pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 16 punkte reikalaujamus dokumentus ir / ar pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos.

40. Jeigu vertinant gautą paraišką ir dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminės įtakos projekto vertinimui, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir Komisija turi teisę raštu paprašyti Pareiškėją paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio prašymo pateikimo dienos.

41. Paraiškos atmetamos, projektai yra nevertinami ir lėšos jiems neskiriamos, jeigu:

41.1. paraiška pateikta po galutinio paraiškos pateikimo termino;

41.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

41.3. Pareiškėjas nepateikė visų Nuostatų 16 punkte reikalaujamų dokumentų ir / arba pateikė nepatvirtintas dokumentų kopijas;

41.4. Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo prašymo paaiškinti ar patikslinti pateiktą informaciją gavimo dienos nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų;

41.5. vyksta teisminiai ginčai tarp ministerijos, JRD, SPPD, JTBA ir Pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

42. Vertintinus projektus Komisijos nariams paskirsto Komisijos pirmininkas. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 Komisijos nariai ir vertinimas skiriasi daugiau kaip 15 balų, Komisijos pirmininkas tokį projektą vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam Komisijos nariui.

43. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų kiekį ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų.

44. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (Nuostatų 3 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas – 85 balai.

45. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už kiekvieną nurodytą aplinkybę:

45.1. projekto atitiktį nustatytoms privalomoms sąlygoms;

45.2. projekto atitiktį nustatytiems prioritetams;

45.3. projekto turinio aktualumą;

45.4. projekto laukiamų rezultatų aiškumą ir reikšmingumą;

45.5. projekto priemonių / veiklų atitiktį konkurso reikalavimams;

45.6. projekto veiklų įgyvendinimo plano nuoseklumą ir detalumą;

45.7. projekto sąmatos pagrįstumą ir realumą;

45.8. paraiškos ir dokumentų atitiktį Nuostatų 15, 17 ir 18 (išskyrus tinkamą pateiktų dokumentų kopijų tikrumo patvirtinimą) punktuose nustatytiems reikalavimams.

46. Komisija įvertina projektus, apskaičiuodama kiekvienam projektui vertintojų skirtų balų vidurkį, ir reitinguoja projektus mažėjimo tvarka. Lėšos skiriamos tiems projektams, kurie surinko daugiausiai balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų. Likę tinkami projektai yra įtraukiami į rezervinių paraiškų sąrašą. Paraiškoms iš rezervinio sąrašo lėšos gali būti skirtos Nuostatų 67 punkte nustatyta tvarka.

47. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą yra įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama projektui, kurio darbo užmokesčio ir socialinio draudimo išlaidų dalis mažesnė.

48. Komisija atrenka projektus ir siūlo projektams skirti lėšas, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo.

49. Ministerijos kancleris ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

50. Ministerija raštu informuoja Pareiškėjus apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

51. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ministerija raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių / veiklų planą, o Pareiškėjas nedelsdamas patikslina sąmatą ir priemonių / veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas įgyvendinant projektą privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir pan., bei patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie patikslinimus per 3 darbo dienas raštu praneša ministerijai.

52. Ministerija informuoja SPPD apie ministerijos kanclerio priimtą sprendimą ir perduoda finansuojamų projektų paraiškų 1 egzempliorių (kopiją).

53. Priėmus sprendimą skirti lėšų, tarp Pareiškėjo ir SPPD ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kai Pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšų pateiktam projektui, turi būti sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.

54. Nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą, SPPD teikia ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą skirti lėšų.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS, PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

55. Projektams lėšos skiriamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo su SPPD dienos iki sutartyje numatytos datos.

56. Tinkamomis laikomos šios išlaidos:

56.1. darbo užmokesčio ir socialinio draudimo;

56.2. ryšio paslaugų (pvz., pašto, fakso, telefono, interneto);

56.3. transportui išlaikyti (pvz., degalai, nuoma);

56.4. kitų prekių (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);

56.5. veiklos nuomos (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);

56.6. komunalinių paslaugų;

56.7. kitų paslaugų, iš jų:

56.7.1. paslaugų, teikiamų pagal darbo, autorines sutartis, pvz., lektoriams / mokymų vadovams apmokėti ir mokesčiams (ne daugiau kaip 14 Eur už 1 val.);

56.7.2. maitinimo paslaugų (ne daugiau kaip 8 Eur 1 asm. per dieną);

56.7.3. apgyvendinimo paslaugų (ne daugiau kaip 14 Eur 1 asm. per parą);

56.7.4. viešinimo (pvz., lankstinukų gamybos paslaugų pirkimas);

56.7.5. transporto paslaugų (pvz., kelionės bilietai);

56.7.6. kitų paslaugų, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti nusimatytas veiklas, bet nepatenkančių į Nuostatų 56.7.1–56.7.5 papunkčiuose išvardytas paslaugų rūšis.

57. Išlaidoms, išvardytoms Nuostatų 56.1–56.6 papunkčiuose, apmokėti negali būti skirta daugiau kaip 50 proc. visos prašomos sumos.

58. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

58.1. Pareiškėjo įsiskolinimams dengti;

58.2. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

58.3. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui;

58.4. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką ministerijai ir sudarant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį;

58.5. išperkamajai nuomai;

58.6. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, kuris nenusidėvi per vienus metus, o jo vieno vieneto vertė yra didesnė kaip 500 Eur, įsigyti;

58.7. tarptautinių kelionių (komandiruočių) išlaidoms dengti;

58.8. kitoms su projekto įgyvendinimu nesusijusioms išlaidoms dengti.

59. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

60. Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

61. Pareiškėjas, kurio veikla yra daugiau kaip 50 proc. finansuojama iš valstybės, savivaldybių biudžetų lėšų, Europos Sąjungos lėšų, yra laikomas perkančiąja organizacija. Perkančioji organizacija, atlikdama pirkimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

62. Jei Pareiškėjas, gavęs finansavimą projektui įgyvendinti, sudaro darbo sutartis, darbo užmokestį privalo mokėti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“.

63. Norėdamas patikslinti sąmatą, Pareiškėjas turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir lyginamąjį tikslinamų išlaidų sąmatos projektą. SPPD, išnagrinėjęs Pareiškėjo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl sąmatos tikslinimo ir apie tai informuoja Pareiškėją. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti sąmatą tik dėl nepatirtų išlaidų, išskyrus tinkamų išlaidų sumažėjimo atvejus.

64. Apie leidimą tikslinti sąmatą Pareiškėjas informuojamas raštu. Gavęs leidimą, Pareiškėjas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos privalo atitinkamai patikslinti išlaidų sąmatą ir ją pateikti SPPD.

65. Prašymai tikslinti projektų išlaidų sąmatas teikiami SPPD vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios ir ne vėliau kaip iki 2015 m. lapkričio 20 d. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

66. Pareiškėjas privalo informuoti, jei vykdoma ar numatoma vykdyti Pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

67. Pareiškėjui nesudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 53 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus sutartį, likusios nepanaudotos lėšos Komisijos siūlymu ir ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių paraiškų sąraše. Sprendimas priimamas per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo pateikimo dienos.

68. Pareiškėjas privalo:

68.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d.;

68.2. ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d., SPPD pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ir finansinę ataskaitas pagal SPPD pateiktas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir vaizdinė medžiaga;

68.3. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą.

69. SPPD Pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.

70. SPPD atrankos būdu tikrina, ar lėšas projektui įgyvendinti gavęs Pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

71. SPPD nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su Pareiškėjais ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:

71.1. SPPD nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

71.2. SPPD nustato esminių sutarties pažeidimų;

71.3. paaiškėja, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija šių Nuostatų 16.6 papunktyje nurodytoje pažymoje.

72. Atsiradus pagrįstų įtarimų, kad Pareiškėjas netinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus, SPPD gali priimti sprendimą sustabdyti sutarties vykdymą iki to laiko, kol išnyks netinkamo įsipareigojimų vykdymo aplinkybės. Šiuo atveju SPPD nustato Pareiškėjui protingą terminą sutartiniams įsipareigojimams įvykdyti, o Pareiškėjas, pašalinęs pažeidimus, privalo nedelsdamas raštu apie tai informuoti SPPD.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

73. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, Pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė ministerija.

74. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

75. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

76. Ministerija ir SPPD turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

_____________________