Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius

 

 

Įsakymas

DĖL REKOMENDACIJŲ ATVIROJO JAUNIMO CENTRO IR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS VEIKLOS KOKYBEI UŽTIKRINTI PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugpjūčio 7 d. Nr. A-771

Joniškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 22 punktu, 29 straipsnio 8 dalies 1 ir 3 punktais,

t v i r t i n u Rekomendacijas atvirojo jaunimo centro ir atvirosios jaunimo erdvės veiklos kokybei užtikrinti (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus pareigas                                                                      Artūras Pališkevičius

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. A-771

 

REKOMEDACIJOS ATVIROJO JAUNIMO CENTRO IR ATVIROSIOS JAUNIMO ERDVĖS VEIKLOS KOKYBEI UŽTIKRINTI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rekomendacijos atvirojo jaunimo centro ir atvirosios jaunimo erdvės veiklos kokybei užtikrinti (toliau – Rekomendacijos) nustato veiklos kokybės rekomendacijas Joniškio rajono teritorijoje veikiančių atvirųjų jaunimo centrų (toliau – Centras) ir atvirųjų jaunimo erdvių (toliau –Erdvė) vykdomai veiklai.

2. Rekomendacijose vartojamos sąvokos:

2.1. Atvirasis darbas su jaunimu – darbas su jaunimu Centre ar Erdvėje, atliekamas darbo su jaunimu principais.

2.2. Atvirasis jaunimo centras – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių veiklos arba jos dalies vykdymo vieta yra Lietuvos Respublikoje ir kurie atlieka darbą su jaunimu, grindžiamą savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje bei užtikrinantį jų įsitraukimą į šią veiklą neatsižvelgiant į lytį, rasę, tautybę, kalbą, kilmę, socialinę padėtį, tikėjimą, įsitikinimus ar pažiūras.

2.3. Atviroji jaunimo erdvė kultūros, švietimo, kūno kultūros ir sporto ar socialines paslaugas teikiančio juridinio asmens nuosavybės, patikėjimo teise ar nuomos, panaudos sutarčių pagrindais valdoma patalpa, kurioje atliekamas darbas su jaunimu, grindžiamas savanorišku jaunų žmonių apsisprendimu dalyvauti šioje veikloje ir užtikrinantis jų įsitraukimą į šią veiklą.

2.4. Atvirojo darbo su jaunimu krypties centras ir erdvė – tai Centro / Erdvės tipas, kuris teikia pirmenybę darbui su mažiau galimybių turinčiu, socialinę atskirtį patiriančiu bei socialinės rizikos grupei priklausiančiu jaunimu.

2.5. Darbas su jaunimu – Centro ir Erdvės veikla, skirta sąlygoms jaunam žmogui įsitraukti į asmeninę, profesinę ir visuomeninę veiklą sudaryti, jo kompetencijoms plėtoti ir ugdyti.

2.6. Lankytojas – 14–29 metų amžiaus asmuo, lankantis Centrą arba Erdvę.

2.7. Jaunimo darbuotojas – tai pilnametis asmuo, dirbantis su jaunais žmonėmis jų laisvalaikiu, siekiantis asmeninio ir socialinio jaunų žmonių tobulėjimo tiek per individualų darbą su skirtingais asmenimis, tiek dirbdamas su grupėmis bei turintis šiam darbui reikalingų kompetencijų.

2.8. Jaunimas du ir daugiau asmenų nuo 14 iki 29 metų.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme.

 

II SKYRIUS

VEIKLOS PLANAVIMAS

 

4. Centro / Erdvės veiklos planavimas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

4.1. veiklos planavimas yra pagrįstas planuojamais pasiekti kokybiniais ir kiekybiniais rezultatais;

4.2. siekiami rezultatai yra konkretūs ir jų pasiekimas aiškiai pamatuojamas;

4.3. Centro / Erdvės veikla planuojama kasmet trejiems metams;

4.4. pirmiausia atliekamas Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimas – savianalizė ir išorinis vertinimas. Savianalizės metu nustatoma Centro / Erdvės esama padėtis ir padarytas progresas, analizuojami pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rodikliai, analizuojamos Centro / Erdvės lankytojų bei jų tėvų nuomonės (Centro / Erdvės darbuotojai atlieka apklausą) ir nustatomi Centro / Erdvės veiklos tikslai bei aspektai, kuriuos reikia tobulinti. Išorinio vertinimo metu aptariama Centro / Erdvės atlikta savianalizė ir su Joniškio rajono jaunimo reikalų koordinatoriumi (toliau – JRK) derinami numatyti uždaviniai bei tikslas;

4.5. atsižvelgiant į Centro / Erdvės esamos situacijos vertinimą pagal pateiktą formą sudaromas Centro / Erdvės veiklos planas (toliau – Veiklos planas) (priedas). Veiklos plane numatomi rezultatai, kuriuos planuojama pasiekti, ir jų poreikio pagrindimas, rezultatų pasiekimo rodikliai ir jų reikšmės kiekvienų kalendorinių metų pabaigoje, veiksmai, padėsiantys pasiekti rezultatus, veiksmų įgyvendinimo terminas, žmogiškieji ir finansiniai ištekliai, reikalingi konkrečiai veiklai įgyvendinti. Veiklos planą Centro / Erdvės vadovas derina su JRK;

4.6. kiekvienų metų pabaigoje parengiama Centro / Erdvės metų veiklos ataskaita: atliekamas Veiklos plano įgyvendinimo ir jame numatytų rezultatų pasiekimo vertinimas ir peržiūrimi pagrindiniai Centro / Erdvės veiklos rezultatai bei rodikliai. Peržiūrimas Veiklos planas esant poreikiui yra tikslinamas. Atlikus Veiklos plano peržiūrą, planas ir jo pakeitimai turi būti suderinti su JRK, kuris teikia metodinę pagalbą dėl veiklos planavimo;

4.7. organizuojami reguliarūs Centro / Erdvės jaunimo darbuotojų susitikimai, atvejų analizės, supervizijos ir kt., skirti kylantiems iššūkiams aptarti ir vykdomai veiklai suplanuoti (ne rečiau nei kartą per mėnesį);

4.8. vertinant Centro / Erdvės esamą situaciją analizuojama, ar Centras / Erdvė vadovaujasi Rekomendacijomis. Analizėje pateikiami Rekomendacijų taikymą pagrindžiantys pavyzdžiai;

4.9. Centro / Erdvės veiklos vertinimo pagrindinis tikslas – tobulinti Centro / Erdvės veiklą ir atvirąjį darbą su jaunimu;

4.10. siekiant užtikrinti, kad Centro / Erdvės veiklos vertinimas būtų skaidrus, atviras ir savikritiškas, jis nėra naudojamas Centro / Erdvės finansavimui numatyti.

5. Centrui rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

5.1. bendras lankytojų skaičius;

5.2. individualių lankytojų skaičius;

5.3. mažiau galimybių turinčių lankytojų, neturinčių tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai savo kompetencijoms ir veikloms plėtoti, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų, skaičius;

5.4. neaktyvių jaunų žmonių, kurie nesimoko, nestudijuoja, nedirba pagal darbo sutartį ar savarankiškai, neturi kitų darbo santykiams prilygintų teisinių santykių, nevykdo neatlygintinio užimtumo veiklos, neieško darbo, skaičius.

6. Esant galimybėms ir poreikiui Centrui rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

6.1. individualių lankytojų konsultacijų skaičius;

6.2. lankytojų skaičius pagal amžių (amžiaus grupes) ir lytį;

6.3. susitikimų su nepilnamečių jaunų žmonių tėvais skaičius;

6.4. jaunimo inicijuotų / suorganizuotų veiklų skaičius;

6.5. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

6.6. vykdomų neformaliojo ugdymo programų skaičius;

6.7. suorganizuotų Centro viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

6.8. kartu su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

6.9. Centro įvykdytų projektų skaičius;

6.10. taikomi darbo su jaunimu metodai: atviras darbas su jaunimu, atvira jaunimo erdvė, mobilus darbas su jaunimu, darbas su jaunimu gatvėje, neformalusis jaunimo ugdymas;

6.11. Centro pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

6.12. įdarbintų jaunų žmonių skaičius;

6.13. individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius;

6.14. teikiamų paslaugų įvairovė.

7. Erdvei rekomenduojama vadovautis šiais veiklos rodikliais:

7.1. bendras lankytojų skaičius;

7.2. individualių lankytojų skaičius;

7.3. mažiau galimybių turinčių lankytojų, neturinčių tokių pat sąlygų kaip bendraamžiai savo kompetencijoms ir veikloms plėtoti, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria socialinių, ekonominių, išsilavinimo, kultūrinių, geografinių sunkumų, turi negalią ir (ar) sveikatos problemų, skaičius);

7.4. neaktyvių jaunų žmonių, kurie nesimoko, nestudijuoja, nedirba pagal darbo sutartį ar savarankiškai, neturi kitų darbo santykiams prilygintų teisinių santykių, nevykdo neatlygintinio užimtumo veiklos, neieško darbo, skaičius).

8. Esant galimybėms ir poreikiui Erdvei rekomenduojama papildomai vadovautis šiais veiklos rodikliais:

8.1. bendras įvykdytų ugdomųjų veiklų skaičius;

8.2. suorganizuotų Centro viešinimo veiklų (publikacijų, akcijų, straipsnių) skaičius;

8.3. Erdvės pritraukiamų lėšų kiekis ir šaltiniai;

8.4. kartu su jaunimu įgyvendintų projektų skaičius;

8.5. Erdvės įvykdytų projektų skaičius;

8.6. individualiai konsultuojamų lankytojų skaičius;

8.7. teikiamų paslaugų įvairovė.

 

III SKYRIUS

ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ VALDYMAS

 

9. Centro / Erdvės žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbuotojams:

9.1. Centro / Erdvės darbuotojai yra neteisti (neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo);

9.2. Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas dirba vadovaudamasis jaunimo darbuotojo pareigybės aprašymu, patvirtintu Centro / Erdvės vadovo įsakymu, ir Jaunimo darbuotojų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. A1-208;

9.3. Centre visą darbo laiką dirba ne mažiau nei du abiejų lyčių jaunimo darbuotojai, Erdvėje dirba bent vienas jaunimo darbuotojas;

9.4. kiekvienais metais jaunimo darbuotojai darbo metu dalyvauja tiksliniuose mokymuose, stažuotėse, kursuose, intervizijose, komandos ar individualiose supervizijose ir mokymuose, skirtuose Centro / Erdvės veiklai gerinti;

9.5. administracinį darbą gali atlikti ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro / Erdvės darbuotojas;

9.6. finansinės apskaitos vykdymą atlieka ne jaunimo darbuotojas, o šiam darbui įdarbintas Centro / Erdvės darbuotojas arba šios funkcijos yra perduotos finansinę apskaitą vykdančiai įmonei.

10. Žmogiškųjų išteklių valdymas vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis darbui su savanoriais:

10.1. savanoriškai veiklą vykdantys asmenys, dirbantys su jaunimu ir savanoriaujantys Centre / Erdvėje, gali padėti vykdyti darbą su jaunimu, bet negali būti jaunimo darbuotojais;

10.2. darbe su savanoriais Centras / Erdvė vadovaujasi Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 

IV SKYRIUS

DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Centro / Erdvės darbas organizuojamas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

11.1. darbas su jaunimu atitinka Centro / Erdvės darbo kryptį:

11.1.1. bendrosios darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 50 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties;

11.1.2. atvirojo darbo su jaunimu krypties Centre / Erdvėje atvirasis darbas su jaunimu gali būti taikomas ne mažiau nei 70 proc. Centro / Erdvės vykdomų veiklų apimties.

11.2. darbas su jaunimu atitinka Centro / Erdvės veiklos planą;

11.3. darbas Centre / Erdvėje su jaunu žmogumi vyksta individualiai ir grupinių užsiėmimų metu;

11.4. atvirojo darbo su jaunimu paslaugos Centro / Erdvės lankytojams nėra apmokestinamos;

11.5. tiesioginį darbą su jaunimu atlieka Centro / Erdvės jaunimo darbuotojas ir tai sudaro ne mažiau kaip 80 proc. jo darbo laiko;

11.6. Centro / Erdvės, išskyrus atvirosios krypties Centro / Erdvės, jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja jaunimo veiklos koordinavimu, jaunimo motyvavimu ir aktyvumo bei užimtumo skatinimu, pagalba įgyvendinti jaunimo iniciatyvas bei konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais;

11.7. atvirosios krypties Centro / Erdvės jaunimo darbuotojo veikla apima, tačiau neapsiriboja jaunimo socialiai atsakingo elgesio skatinimu ir formavimu, pagalba jaunimui integruotis į visuomenę, konsultacijomis jaunimui aktualiais klausimais, prevencinių veiklų vykdymu bei jaunimo veiklos Centre / Erdvėje organizavimu ir koordinavimu;

11.8. Centro / Erdvės lankytojai gali būti 14 – 29 metų jauni žmonės. Besikreipiantys kito amžiaus asmenys yra nukreipiami į kitas įstaigas, teikiančias paslaugas jų amžiaus asmenims;

11.9. Centras / Erdvė yra patvirtinę ir naudoja lankytojų srautų skaičiavimo metodiką;

11.10. kartu su Centro / Erdvės lankytojais yra sukurtos ir viešai prieinamos Centro vidaus tvarkos taisyklės;

11.11. Centro / Erdvės lankytojai yra įtraukti į veiklų organizavimą, vykdymą ir vertinimą;

11.12. Centro / Erdvės darbo laikas numatomas atsižvelgiant į jaunimo poreikius ir vietos mokymo įstaigų darbo laiką, tačiau baigiamas ne anksčiau kaip 19 val. Centras / Erdvė dirba nuo pirmadienio iki šeštadienio imtinai;

11.13. Centras / Erdvės gali būti uždarytas ne daugiau nei 6 savaites per metus. Dėl objektyvių priežasčių, pavyzdžiui, remonto, šis laikas gali būti pratęsiamas;

11.14. vasaros sezono metu Centro / Erdvės darbuotojai, orientuodamiesi į jaunimo poreikius vasaros metu rinktis ne Centro / Erdvės patalpose, dirba su jaunimu jo susibūrimo vietose ar kitose atvirajam darbui tinkančiose vietose, t. y. ne Centro / Erdvės patalpose;

11.15. Centras / Erdvė taiko įvairius jaunimo poreikius atitinkančius darbo su jaunimu metodus: mokymasis per patirtį, užsiėmimai grupėmis, diskusijos, būreliai, seminarai, individualios konsultacijos, mokymasis iš bendraamžių ir kt.;

11.16. Centro / Erdvės taikomi darbo metodai papildo atvirąjį darbą su jaunimu ir neprieštarauja jo principams;

11.17. pagal kompetenciją atvirosios krypties Centras / Erdvė vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones, numatytas Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 ir 5 punktuose;

11.18. darbas su jaunimu vykdomas remiantis Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570, ir Atvirų jaunimo centrų ir erdvių koncepcija, patvirtinta Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-38-(1.4).

 

V SKYRIUS

CENTRO IR ERDVĖS VIETA BEI PATALPOS

 

12. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šias rekomendacijas Centro / Erdvės patalpoms:

12.1. Centras turi turėti mažiausiai dvi patalpas, Erdvė turi turėti bent vieną patalpą:

12.1.1. Centras turi atskirą patalpą, kurioje jaunimas gali patogiai kartu leisti laiką, bendrauti;

12.1.2. Centras / Erdvė turi ne mažiau nei vieną atskirą patalpą administraciniam darbui, kurioje nevyksta veiklos lankytojams;

12.2. Centro / Erdvės patalpų išorėje yra lengvai įskaitoma iškaba su Centro / Erdvės pavadinimu bei darbo laiku;

12.3. Centro / Erdvės patalpose įrengtas šildymas, apšvietimas, vėdinimo sistema, sanitarinės patalpos (tualetai), tiekiamas vanduo.

13. Centro / Erdvės vieta ir patalpos turi atitikti šias rekomendacijas Centro / Erdvės vietai:

13.1. Centras / Erdvė turi turėti infrastruktūrą ir įrangą, reikalingą patrauklioms Centro / Erdvės lankytojams veikloms vykdyti, tarp jų įrangą aktyvioms, pavyzdžiui, sporto veikloms;

13.2. Centras turi turėti atskirą įėjimą;

13.3. Centras ar jo steigėjas turi teisę naudotis patalpomis ne trumpesnį nei Centro Veiklos plano vykdymo laikotarpį;

13.4. Centras / Erdvė yra įsikūręs vietos jaunimui patrauklioje vietoje netoli jaunimo susibūrimo vietų, švietimo įstaigų;

13.5. Centras / Erdvė yra lengvai surandamas;

13.6. Centras / Erdvė nėra įkurtas gyvenamajame daugiabučiame name.

14. Centrai ir Erdvės kuriami atlikus teorinį ir praktinį aplinkos tyrinėjimą ir jaunų žmonių situacijos tyrimą konkrečioje vietovėje. Analizei atlikti pasitelkiami kiti su jaunimu dirbantys asmenys.

 

VI SKYRIUS

FINANSINIAI IŠTEKLIAI

 

15. Centro / Erdvės finansiniai ištekliai valdomi vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

15.1. Centras / Erdvė didžiąja dalimi yra išlaikomas iš vietos savivaldos biudžeto (finansuojamas patalpų išlaikymas, komunalinės paslaugos bei Centro / Erdvės darbuotojų darbo užmokestis);

15.2. dalis lėšų, reikalingų Centro / Erdvės veikloms, gaunamos iš įvairių fondų, nacionalinių programų, finansavimo konkursų, privataus sektoriaus ar fizinių asmenų;

15.3. dalis lėšų, reikalingų Centro / Erdvės veikloms, gaunamos iš mokamų Centro / Erdvės veiklų ir paslaugų.

 

VII SKYRIUS

VEIKLOS VIEŠINIMAS IR PRISTATYMAS

 

16. Centro / Erdvės viešinimo tikslas – pristatyti visuomenei ar jos daliai įgyvendinamas veiklas ir rezultatus, skatinti jais naudotis ar formuoti vieningą visuomenės nuomonę ar elgesį, atskleisti jaunimo problemas, kurioms spręsti buvo įgyvendinamos veiklos, gerinti Centro / Erdvės įvaizdį, vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

16.1. Centras / Erdvė viešina savo veiklą vietos bendruomenėms, NVO, seniūnijoms, savivaldybės administracijai, ugdymo ir darbo įstaigoms įvairiomis vidinėmis ir išorinėmis komunikavimo ir viešinimo priemonėmis;

16.2. Centras / Erdvė yra pasiekiamas elektroniniu paštu, socialiniais tinklais ir svetainėmis, mobiliojo arba fiksuoto ryšio telefonu;

16.3. Centro / Erdvės veiklai viešinti ir pristatyti laikomasi asmenų duomenų apsaugos, nepažeidžiamas lankytojų privatumas, nepažeidžiama asmenų garbė ir orumas bei reputacija;

16.4. Centro / Erdvės lankytojai nėra įpareigojami dalyvauti viešinti ir pristatyti Centro / Erdvės veiklas;

16.5. bendrauti su jaunimu Centras / Erdvė turi ir naudoja socialinių tinklų paskyrą, tačiau tai nėra vienintelis informacijos apie Centro / Erdvės veiklą skelbimo būdas;

16.6. jaunimo pritraukimas vykdomas viešinant Centro veiklas įvairiomis priemonėmis: socialiniai tinklai, tinklaraščiai, straipsniai spaudoje, reklama viešose erdvėse, renginiai, socialinis darbas su jaunimu gatvėse, susitikimai mokyklose, popieriniai ir elektroniniai leidiniai, garso bei vaizdo medžiaga; televizija, radijas ir kt.;

16.7. nepilnamečių jaunų žmonių tėvai supažindinami su Centro / Erdvės darbo tikslu, specifika ir vykdomomis veiklomis.

 

VIII SKYRIUS

CENTRŲ IR ERDVIŲ BENDRADARBIAVIMAS IR ATSTOVAVIMAS JIEMS

 

17. Centrų / Erdvių bendradarbiavimas ir atstovavimas jiems vykdomas vadovaujantis šiomis rekomendacijomis:

17.1. pagrindiniai bendradarbiavimo naudos gavėjai yra jaunimas ir Centras / Erdvė;

17.2. siekdamas geriau pažinti esamą jaunimo situaciją bei ieškoti problemų sprendimo būdų Centras / Erdvė bendradarbiauja su kitomis valstybinėmis, savivaldybės ir nevyriausybinėmis organizacijomis (mokyklomis, policija, parapija, jaunimo organizacijomis, bendruomene, Joniškio rajono savivaldybės administracija, seniūnijomis, teritorinėmis darbo biržomis ar jaunimo darbo centrais ir kt.);

17.3. bent kartą per metus Centras / Erdvė dalyvauja tarpžinybiniuose susitikimuose;

17.4. siekdamas kuo efektyvesnio jaunimo poreikius atitinkančio veiklų vykdymo, Centras / Erdvė bendradarbiauja su kitomis darbą su jaunimu vykdančiomis organizacijomis, jaunimo organizacijomis;

17.5. Centras / Erdvė dalijasi patirtimi su kitais Centrais / Erdvėmis, inicijuoja ir įgyvendina gerosios patirties mainus jaunimo politikos formavimo klausimais;

17.6. siekdamas pritraukti jaunimą į Centrą / Erdvę ir gauti informaciją apie mažiau motyvuotą jaunimą, Centras / Erdvė bendradarbiauja su formaliojo švietimo įstaigomis, seniūnijomis, probacijos tarnyba;

17.7. siekdamas keistis patirtimi, didinti veiklų vykdymo efektyvumą ir esant poreikiui vykdyti bendras veiklas Centras / Erdvė bendradarbiauja su užsienio šalių įstaigomis ir jaunimo organizacijomis.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Rekomendacijas tvirtina, keičia ir pildo Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.

19. Rekomendacijų vykdymo kontrolę atlieka Joniškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

20. Ginčai dėl šių Rekomendacijų taikymo sprendžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________________