LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBEI IR SAVIVALDYBĖMS PRIKLAUSANČIŲ AKCIJŲ PRIVATIZAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-480 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 19, 20 IR 21 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2022 m. birželio 30 d. Nr. XIV-1373

Vilnius

 

 


 

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Privatizavimo objektas – valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos, įtrauktos į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą privatizavimo objektų sąrašą, taip pat valstybei perduotos akcijos, įtrauktos į centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo patvirtintą valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašą.“

2. Papildyti 2 straipsnį 71 dalimi:

71. Valstybei perduotos akcijos – akcijos, kurios yra pripažintos bešeimininkėmis, konfiskuotos, valstybės paveldėtos ar kitais teisės aktų nustatytais atvejais perduotos valstybės nuosavybėn.“

 

2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Privatizavimo institucijos yra:

1) centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas;

2) savivaldybės administracija. Savivaldybės taryba gali įgalioti savivaldybės administracijos direktorių sudaryti sutartį su centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoju dėl savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimo. Savivaldybės administracija atlieka savivaldybės lygiu šiame įstatyme centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui nustatytas funkcijas.“

 

3 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 4 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1) parengia privatizavimo objektų sąrašo projektą ir teikia jį Vyriausybei tvirtinti, šio įstatymo 10 straipsnio 12 dalyje nustatytu atveju tvirtina valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašą;“.

 

4 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 5 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Privatizavimo komisija yra sudaroma 4 metų kadencijai iš 7 narių, iš jų 2 nariai – Lietuvos Respublikos Seimo opozicinių frakcijų pasiūlyti kandidatai. Privatizavimo komisijos pirmininką ir 4 jos narius skiria ir atleidžia Vyriausybė teisės aktų nustatyta tvarka. Seimo opozicinių frakcijų pasiūlytus kandidatus skiria ir atleidžia Seimo Pirmininkas Seimo opozicinių frakcijų teikimu. Tas pats asmuo Privatizavimo komisijos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Privatizavimo komisijos sudėtį tvirtina Vyriausybė.“

2. Pakeisti 5 straipsnio 4 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) priima sprendimą dėl privatizavimo objekto privatizavimo programos sustabdymo ir (ar) vykdymo nutraukimo;“.

3. Papildyti 5 straipsnį 51 dalimi:

51. Privatizavimo komisija sprendimą dėl privatizavimo objekto privatizavimo programos sustabdymo ar vykdymo nutraukimo, jame nurodžiusi priežastį, gali priimti iki potencialaus pirkėjo, su kuriuo numatoma pasirašyti privatizavimo sandorį, pripažinimo ir paskelbimo laimėtoju.“

4. Pakeisti 5 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

8. Privatizavimo komisijos sprendimai yra skelbiami Teisės aktų registre.“

 

5 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 6 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Savivaldybės privatizavimo komisija sudaroma 4 metų kadencijai iš ne mažiau kaip 7 narių, iš kurių ne mažiau kaip 2 narius teikia ir atšaukia savivaldybės tarybos opozicinės frakcijos, jeigu tokios yra. Tas pats asmuo savivaldybės privatizavimo komisijos nariu gali būti skiriamas ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Savivaldybės privatizavimo komisija savivaldybės lygiu atlieka tas pačias funkcijas, kaip ir Privatizavimo komisija. Jeigu savivaldybės taryba savivaldybės privatizavimo komisijos nesudaro, jos funkcijas atlieka Privatizavimo komisija.

2. Pakeisti 6 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

5. Savivaldybės privatizavimo komisijos sprendimai yra skelbiami Teisės aktų registre.“

 

6 straipsnis. 7 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

7 straipsnis. Privatizavimo lėšos

1. Privatizavimo lėšos yra:

1) lėšos, gautos iš privatizavimo sandorių ir pardavus valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus pagal Vertybinių popierių įstatymą šio įstatymo 13 straipsnio 6 dalyje nurodytais atvejais;

2) palūkanos už atidėtas įmokas, netesybos (baudos ir delspinigiai už privatizavimo sandoriuose numatytų sąlygų nevykdymą) ir kiti su privatizavimo sutarties vykdymu susiję mokėjimai, taip pat pirkėjų, pripažintų privatizavimo objekto įgijėjais, sumokėtos privalomosios įmokos, kai privatizavimo sandoris neįvyksta dėl jų kaltės.

2. Jeigu privatizavimo objektas nuosavybės teise priklauso valstybei, šio straipsnio 1 dalyje nurodytos privatizavimo lėšos, išskyrus lėšas, gautas privatizavus valstybei perduotas akcijas, atskaičius atlygį centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, apskaičiuotą pagal Vyriausybės nustatytą atlygio už akcijų privatizavimą apskaičiavimo tvarką, pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą. Lėšos, gautos privatizavus valstybei perduotas akcijas, pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.

3. Iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui:

1) dengiamos išlaidos ekspertų (patarėjų) paslaugoms apmokėti;

2) dengiamos išlaidos įsiteisėjusiems teismo sprendimams, kuriais valstybė arba centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas įpareigoti grąžinti iš privatizavimo sandorių valstybės gautas lėšas, vykdyti;

3) mokamas atlygis už centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo valdomų valstybei perduotų akcijų administravimą ir privatizavimą;

4) skiriamos lėšos valstybės įsipareigojimams, susijusiems su valstybei perduotomis akcijomis, padengti.

4. Jeigu privatizavimo objektas nuosavybės teise priklauso savivaldybei, šio straipsnio 1 dalyje nurodytos privatizavimo lėšos pervedamos į savivaldybės biudžetą. Tais atvejais, kai sudaryta sutartis su centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoju dėl savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimo, privatizavimo lėšos, gautos privatizavus savivaldybei nuosavybės teise priklausančias akcijas, į savivaldybės biudžetą pervedamos pagal centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo ir savivaldybės tarybos įgalioto savivaldybės administracijos direktoriaus pasirašytą atstovavimo sutartį, atskaičius atlygį centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui už savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimą, apskaičiuotą pagal Vyriausybės nustatytą atlygio už akcijų privatizavimą apskaičiavimo tvarką.

5. Jeigu valstybei nuosavybės teise priklausančios akcijos privatizuojamos kartu su savivaldybėms ar kitiems akcininkams nuosavybės teise priklausančiomis įmonės akcijomis, privatizavimo lėšos paskirstomos proporcingai atsižvelgiant į kiekvieno akcijų savininko dalį. Valstybei ir savivaldybei tenkančios lėšos pervedamos šio straipsnio 2 ir 4 dalyse nustatyta tvarka atitinkamai į valstybės biudžetą ir savivaldybės biudžetą. Kitiems buvusiems akcijų savininkams tenkančios privatizavimo lėšos pervedamos atskaičius atlygį centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui, apskaičiuotą  proporcingai atsižvelgiant į kiekvieno akcijų savininko dalį pagal Vyriausybės nustatytą atlygio už akcijų privatizavimą apskaičiavimo tvarką.“

 

7 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 9 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

9 straipsnis. Privatizavimo objekto vertinimas ir pradinės kainos nustatymas

1. Privatizavimo objektas vertinamas Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme nurodytais vertės nustatymo metodais ir nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai šiame įstatyme nustatyta kitaip.

2. Privatizavimo objektą vertina viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka parinkti turto vertintojai, atitinkantys Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme nepriklausomiems turto vertintojams nustatytus reikalavimus.

3. Turto vertintojai teisės aktų ir sutartyje dėl turto įvertinimo nustatyta tvarka atsako už atlikto vertinimo teisingumą, jo atlikimo terminus, taip pat atlygina privatizavimo objekto valdytojui žalą, atsiradusią dėl netinkamai įvykdytų įsipareigojimų.

4. Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatyme nurodyti vertės nustatymo metodai privatizavimo institucijos sprendimu gali būti netaikomi viešo akcijų pardavimo ar viešo aukciono būdu parduodamų akcijų vertei nustatyti tais atvejais, kai valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklauso mažiau kaip 1/3 akcinės bendrovės akcijų ir šios akcinės bendrovės akcijomis yra prekiaujama reguliuojamoje rinkoje. Šiuo atveju akcijos vertė yra akcijos rinkos kaina, nustatyta vadovaujantis vertybinių popierių rinką reglamentuojančiais teisės aktais.

5. Šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyti reikalavimai dėl privatizavimo objekto vertinimo privatizavimo institucijų sprendimu gali būti netaikomi, jeigu tam pritaria Privatizavimo komisija ir (ar) savivaldybės privatizavimo komisija, kai yra viena iš šių sąlygų:

1) į privatizavimo objektų sąrašą įtrauktų valstybei nuosavybės teise priklausančių įmonės akcijų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų;

2) į valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašą įtrauktų valstybei nuosavybės teise priklausančių įmonės akcijų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų;

3) bendra privatizuojamų akcijų paketą sudarančių įmonės akcijų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų, kai į privatizavimo objektų sąrašą įtrauktos valstybei nuosavybės teise priklausančios akcijos privatizuojamos kartu su į valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašą įtrauktomis tos įmonės akcijomis;

4) į privatizavimo objektų sąrašą įtrauktų vienai ar kelioms savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių įmonės akcijų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų;

5) bendra privatizuojamų akcijų paketą sudarančių įmonės akcijų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų, kai valstybei nuosavybės teise priklausančios akcijos privatizuojamos kartu su vienai ar kelioms savivaldybėms ar kitiems akcininkams nuosavybės teise priklausančiomis tos įmonės akcijomis; 

6) bendra privatizuojamų akcijų paketą sudarančių įmonės akcijų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų, kai vienai ar kelioms savivaldybėms nuosavybės teise priklausančios akcijos privatizuojamos kartu su kitiems akcininkams nuosavybės teise priklausančiomis tos įmonės akcijomis.

6. Šio straipsnio 5 dalyje nustatytais atvejais pradinė privatizavimo objekto kaina apskaičiuojama Vyriausybės nustatyta tvarka.“

 

8 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 10 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

10 straipsnis. Privatizavimo objektų sąrašas, valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašas ir privatizavimo objekto privatizavimo programa“.

2. Pakeisti 10 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Į privatizavimo objektų sąrašą įtraukiamas centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo teikimu priklausančios įmonių akcijos, išskyrus:

1) akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių akcijas, kurių privatizavimą riboja įstatymai;

2) akcijas tų akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, dėl kurių reorganizavimo, atskyrimo, pertvarkymo ar likvidavimo yra priimti visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimai arba kurioms iškelta bankroto byla ar bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, arba dėl kurių priimtas Juridinių asmenų registro tvarkytojo sprendimas, kuriuo inicijuotas juridinio asmens likvidavimas;

3) akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių akcijas, įtraukiamas į centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo tvirtinamą valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašą.“

3. Pakeisti 10 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Valstybei nuosavybės teise priklausančios įmonių akcijos į privatizavimo objektų sąrašo projektą įtraukiamos įmonės akcijų valdytojo motyvuotu teikimu. Savivaldybei nuosavybės teise priklausančios įmonių akcijos į privatizavimo objektų sąrašo projektą įtraukiamos savivaldybės administracijos direktoriaus teikimu, kai yra priimtas savivaldybės tarybos sprendimas į privatizavimo objektų sąrašą įtraukti savivaldybei nuosavybės teise priklausančias įmonių akcijas.“

4. Pakeisti 10 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:

10. Privatizavimo objektas iš Vyriausybės patvirtinto privatizavimo objektų sąrašo gali būti išbrauktas, jeigu:

1) pirkėjas yra sumokėjęs visą kainą ir įvykdęs kitus privatizavimo sandoryje numatytus įsipareigojimus;

2) įmonė, kurios akcijos įtrauktos į privatizavimo objektų sąrašą, yra pasibaigusi kaip juridinis asmuo ir išregistruota iš Juridinių asmenų registro;

3) privatizavimo objektas yra reikalingas valstybės ar savivaldybių, ar visuomenės reikmėms tenkinti;

4) Vyriausybė nepritaria privatizavimo objekto privatizavimo programos ar privatizavimo sandorio projektui ir priima sprendimą privatizavimo objektą išbraukti iš privatizavimo objektų sąrašo;

5) bent tris kartus šio įstatymo nustatyta tvarka buvo paskelbta privatizavimo objekto privatizavimo programa, tačiau per privatizavimo objekto privatizavimo programoje nustatytą laiką šis objektas nebuvo parduotas;

6) įmonės, kurios akcijos įtrauktos į privatizavimo objektų sąrašą, visuotinis akcininkų susirinkimas priima sprendimą reorganizuoti, atskirti, pertvarkyti ar likviduoti įmonę;

7) įmonei, kurios akcijos įtrauktos į privatizavimo objektų sąrašą, iškelta bankroto byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka;

8) Juridinių asmenų registro tvarkytojas teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimą inicijuoti juridinio asmens likvidavimą ir įmonė, kurios akcijos įtrauktos į privatizavimo objektų sąrašą, įgyja juridinio asmens, kuriam inicijuojamas likvidavimas, statusą;

9) privatizavimo objektas į privatizavimo objektų sąrašą įtrauktas pažeidžiant įstatymus;

10) savivaldybės taryba yra priėmusi sprendimą dėl privatizavimo objekto, nuosavybės teise priklausančio tai savivaldybei, išbraukimo, kai tenkinama bent viena iš šios dalies 1–3, 5–9 punktuose nurodytų sąlygų.

5. Papildyti 10 straipsnį 11 dalimi:

11. Kai privatizavimo objektas iš Vyriausybės patvirtinto privatizavimo objektų sąrašo išbraukiamas dėl šio straipsnio 10 dalies 3–9 punktuose nurodytų priežasčių, Vyriausybės nutarime, kuriuo tvirtinamas privatizavimo objektų sąrašas, nurodoma valstybės institucija, kurią Vyriausybė įgalioja įgyvendinti valstybės, kaip akcininkės, turtines ir neturtines teises ir pareigas, išskyrus atvejus, kai valstybės, kaip akcininkės, turtinių ir neturtinių teisių ir pareigų įgyvendinimas paliekamas centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui.

6. Papildyti 10 straipsnį 12 dalimi:

12. Tuo atveju, kai valstybei perduotų įmonės akcijų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų, jos į privatizavimo objektų sąrašą gali būti neįtraukiamos, tačiau tokiu atveju jos turi būti įtraukiamos į centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo tvirtinamą valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašą.

7. Papildyti 10 straipsnį 13 dalimi:

13. Valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašas – centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo patvirtintas dokumentas, kuriame nurodomas akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės pavadinimas, pagrindinės veiklos pobūdis, įstatinis kapitalas, valstybei tenkanti akcijų nominalioji vertė, įmonės nuosavo kapitalo grąža, darbuotojų skaičius ir akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės kodas Juridinių asmenų registre. Valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašas sudaromas ir keičiamas Vyriausybės nustatyta tvarka. Valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašas ir visi jo pakeitimai skelbiami centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo interneto svetainėje.

8. Papildyti 10 straipsnį 14 dalimi:

14. Jeigu įmonė, kurios akcijos ar dalis akcijų yra perduotos valstybei, atitinka bent vieną Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.70 straipsnio 1 dalyje nurodytą aplinkybę, jos akcijos į centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo tvirtinamą valstybei perduotų akcijų privatizavimo sąrašą netraukiamos, o centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas kreipiasi į Juridinių asmenų registro tvarkytoją dėl įmonės, kaip juridinio asmens, likvidavimo inicijavimo.“

 

9 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 11 straipsnį 4 dalimi:

4. Informacinis biuletenis viešai skelbiamas centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo interneto svetainėje.“

2. Papildyti 11 straipsnį 5 dalimi:

5. Per 2 mėnesius nuo kalendorinių metų pabaigos centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas savo interneto svetainėje paskelbia metines valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimo apžvalgas, o savivaldybės administracijos savo interneto svetainėse paskelbia metines savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių akcijų privatizavimo apžvalgas. Šių apžvalgų turinio reikalavimus nustato Vyriausybė. Apžvalgos yra skelbiamos neribotą laikotarpį užtikrinant jų skelbimo tęstinumą.

 

10 straipsnis. 12 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

12 straipsnis. Valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės veiklos apribojimai

1. Valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės neturi teisės be privatizavimo institucijos rašytinio sutikimo nuo privatizavimo objekto privatizavimo programų paskelbimo dienos iki privatizavimo sandorių sudarymo dienos arba iki šių objektų privatizavimo programų sustabdymo ar (ir) vykdymo nutraukimo dienos sudaryti šių sandorių:

1) paskolos, įkeitimo, laidavimo, garantijos, nuomos, ilgalaikio materialiojo turto pirkimo, pardavimo ir bet kokio perdavimo, pirkti kitos įmonės vertybinių popierių, leisti obligacijų, didinti ar mažinti įmonės įstatinį kapitalą, jeigu sandorio ar kelių sandorių vertė (turto, dėl kurio sudaromas sandoris, bendra vertė per kalendorinius metus) yra didesnė kaip 5 procentai įmonės įstatinio kapitalo;

2) medžiagų ir žaliavų pirkimo bei pardavimo arba bet kokio jų perdavimo, jeigu sandorio ar kelių sandorių vertė (turto, dėl kurio sudaromas sandoris, bendra vertė per kalendorinius metus) yra didesnė kaip 10 procentų įmonės įstatinio kapitalo.

2. Valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės, kurių akcijos privatizuojamos, negali be privatizavimo institucijos rašytinio sutikimo nuo Vyriausybės nutarimo, kuriuo į privatizavimo objektų sąrašą įtrauktos šių įmonių akcijos, įsigaliojimo dienos iki privatizavimo sandorių sudarymo dienos arba iki šių objektų privatizavimo programų sustabdymo ar (ir) vykdymo nutraukimo dienos būti pertvarkomos, atskiriamos arba reorganizuojamos.

3. Jeigu šio straipsnio 1 ir (ar) 2 dalyse nurodyti sandoriai yra sudaromi be privatizavimo institucijos leidimo, jie yra niekiniai, išskyrus sandorius, sudarytus su asmenimis, kurie nežinojo ir negalėjo žinoti apie pagal šį straipsnį įmonei taikomus apribojimus. Jeigu su privatizavimo institucijos leidimu tokie sandoriai sudaromi, privatizavimo institucija privalo apie tai nedelsdama informuoti potencialius pirkėjus:

1) paskelbdama pasikeitusią informaciją informaciniame biuletenyje ir (ar)

2) informuodama kiekvieną potencialų pirkėją, kuris raštu kreipiasi dėl informacijos apie privatizuojamas valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės akcijas.

4. Nuo privatizavimo objekto privatizavimo programų paskelbimo dienos iki privatizavimo sandorių sudarymo dienos arba iki šių objektų privatizavimo programų sustabdymo ir (ar) vykdymo nutraukimo dienos akcininkui – valstybei arba savivaldybei atstovaujantis asmuo bendrovėje, kurioje valstybė ar savivaldybė turi 1/2 ar mažiau akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime (išskyrus atvejus, kai kelioms savivaldybėms nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime), tokiame susirinkime privalo balsuoti prieš, jeigu šios bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime būtų svarstomi šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyti klausimai.“

 

11 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 13 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Privatizavimo institucija turi teisę taikyti šiame įstatyme nustatytų privatizavimo būdų derinį arba pakeisti privatizavimo būdą, jeigu tam pritaria atitinkamai Privatizavimo komisija arba savivaldybės privatizavimo komisija. Informacija apie privatizavimo objekto privatizavimo būdų derinio taikymą ir privatizavimo būdo pakeitimą skelbiama informaciniame biuletenyje.“

2. Pakeisti 13 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

4. Kiekvienam iš privatizavimo objektų, privatizuojamų bet kuriuo šiame įstatyme nustatytu privatizavimo būdu, privatizavimo institucija turi teisę viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sudaryti viešojo pirkimo–pardavimo sutartis įsigyti su privatizavimu susijusias paslaugas.“

 

12 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 19 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Akcijų pardavimo uždarosios akcinės bendrovės akcininkams būdu gali būti privatizuojamos uždarosios akcinės bendrovės akcijos, dėl kurių privatizavimo bent tris kartus šio įstatymo nustatyta tvarka buvo paskelbta privatizavimo programa, tačiau per šiose programose nustatytą laiką akcijos nebuvo parduotos, taip pat valstybei perduotos uždarosios akcinės bendrovės akcijos, jeigu jų nominaliųjų verčių suma yra mažesnė negu 10 000 eurų. Akcijų pardavimų skaičius neribojamas.“

 

13 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Už privatizavimo objektą gali būti sumokama iš karto arba dalimis (etapais). Atsiskaitymo už privatizavimo objektą galutinis terminas, kai už privatizavimo objektą sumokama iš karto, turi būti ne ilgesnis kaip penkios darbo dienos nuo privatizavimo objekto pirkimo–pardavimo sutarties pasirašymo dienos, o kai sumokama dalimis (etapais), – ne ilgesnis kaip penkeri metai.

 

14 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 21 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Jeigu pagal privatizavimo sandorį pirkėjas pradeda valdyti ir naudoti privatizavimo objektą anksčiau, negu pirkėjas įgyja nuosavybės teisę į jį, privatizavimo sandoryje turi būti nurodytos sąlygos, užtikrinančios galimybę privatizavimo institucijai atlikti privatizuoto objekto veiklos priežiūrą.“

 

15 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2022 m. lapkričio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2022 m. spalio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Šio įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje išdėstytos Lietuvos Respublikos valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymo 6 straipsnio 5 dalies nuostatos taikomos savivaldybių privatizavimo komisijų sprendimams, priimtiems nuo 2022 m. lapkričio 1 d.

4. Privatizavimo komisija, sudaryta iki šio įstatymo įsigaliojimo, tęsia veiklą ir laikoma, kad jos kadencija baigiasi 2024 m. gruodžio 31 d.

5. Savivaldybių privatizavimo komisijos, sudarytos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, tęsia veiklą ir laikoma, kad jų kadencija baigiasi 2023 m. gegužės 30 d.

6. Šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje ir 5 straipsnio 1 dalyje išdėstytų Valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymo 5 straipsnio 3 dalies ir 6 straipsnio 2 dalies nuostatos dėl Privatizavimo komisijos ir savivaldybių privatizavimo komisijų (toliau – komisijos) narių skyrimo ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės taikomos pasibaigus šio straipsnio 4 ir 5 dalyse nurodytoms komisijų narių kadencijoms.

7. Šio įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje išdėstytoje Valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymo 11 straipsnio 5 dalyje nurodytos apžvalgos pirmą kartą turi būti paskelbtos per 2 mėnesius nuo šio įstatymo įsigaliojimo ir apimti laikotarpį nuo 2015 m. sausio 1 d. iki praėjusių kalendorinių metų pabaigos.

8. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskelbtos privatizavimo objektų privatizavimo programos ir sudaryti privatizavimo sandoriai įgyvendinami pagal Valstybei ir savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymo nuostatas, galiojusias iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas                                                                                          Gitanas Nausėda

part_13f09c8cf7064f7896f9c5cb791b7cd3_end