KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. KOVO 30 D. SPRENDIMO NR. T2-66 „DĖL SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO IR INVESTICIJŲ SKATINIMO PROGRAMOS DALINIO FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. lapkričio 28 d. Nr. T2-347

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1Pakeisti Smulkiojo ir vidutinio verslo ir investicijų skatinimo programos dalinio finansavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos 2017 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T2-66 „Dėl Klaipėdos smulkiojo ir vidutinio verslo ir investicijų skatinimo programos dalinio finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. pakeisti 6.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.1. ne mažiau kaip 5 proc. Programos įgyvendinimui reikalingų lėšų subjektas turi gauti iš kitų finansavimo šaltinių. Programos bendrasis finansavimas pagrindžiamas oficialiais raštais, sutartimis ar kitais panašaus pobūdžio dokumentais;“;

1.2. pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Paraiškoje pateikdamas finansuojamos veiklos pagrindimą, subjektas turi nurodyti atitinkamus veiklos prioritetus ir rodiklius pagal šią lentelę:

 

KEPS kodas

Priemonė

Veiksmas

Rodikliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

1.2.2.

1. Sukurti integruotą investuotojų pritraukimo ir aptarnavimo programą

1.1. Nustatyti, įvertinti ir formalizuoti bendradarbiavimo su VšĮ „Investuok Lietuvoje“ (toliau – IL)  ir regioninėmis investicijų pritraukimo institucijomis priemones ir kanalus, siekiant perimti gerąją patirtį ir išvengti paslaugų dubliavimo.

1.1.1. Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su IL ir UAB Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrove.

1.2.5.

1.2. Suformuoti investicijų pritraukimo motyvacinius paketus, kurie būtų kuriami atsižvelgiant į investuojančios įmonės poreikius ir apimtų, pvz., reikiamos infrastruktūros išvystymą, finansines subsidijas (atleidimas nuo žemės mokesčio, nuomos subsidijos ir kt.), žemės plotų suradimą, pagalbą surandant ir mokant reikiamos kompetencijos darbuotojus.

1.2.1. Suformuotas ir kasmet atnaujinamas bendras investicijų pritraukimo motyvacinis paketas.

1.2.2. Per 1 mėn. nuo užklausos gavimo suformuoti konkretų motyvacinį paketą konkrečiam investuotojui.

1.2.3. Sudaryti potencialių investuotojų aptarnavimo programą, apimančią informacijos jiems pateikimo principus, susitikimų su miesto vadovais, verslo atstovais ir kitais suinteresuotais asmenimis organizavimą ir kitus aptarnavimo aspektus.

1.2.6.

1.3. Struktūrizuoti ir tinkamais kanalais platinti informaciją apie miesto investicinę aplinką ir investicinius projektus. Tai būtų informacija apie esamas ekosistemas, kompetencijas ir darbo jėgą, paslaugas investuotojams ir motyvacinius paketus. Komunikaciniai kanalai apimtų informacinius portalus (klaipedaid.lt), informacinius straipsnius kituose el. portaluose, regiono atstovų dalyvavimą renginiuose.

1.3.1. Nekilnojamojo turto žemėlapio atnaujinimas – 4 / metus.

1.3.2. Miesto ekonomikos apžvalga –1 / metus.

1.3.3. Dalyvavimas teminiuose renginiuose užsienyje, pristatant investavimo Klaipėdoje galimybes – 8 renginiai, 100 naujų kontaktų / metus.

1.3.4. Informacinių pranešimų ir straipsnių nacionalinėje ir užsienio žiniasklaidoje apie Klaipėdos miesto ekonomikos galimybes skaičius – bent 24 / metus, iš jų 5 užsienio žiniasklaidos priemonėse.

1.3.5. Renginių pristatyti investicinę aplinką organizavimas Klaipėdoje 1 / metus.

1.3.6. Parengti ir su Klaipėdos miesto savivaldybės administracija (toliau – KMSA) suderinti rinkodaros planą – 1 / metus.

1.3.7. Užsienio žurnalistų vizitų organizavimas kartu su partneriais.

1.2.7.

1.4. Įkurti miesto prekės ženklo platformą, kuri būtų atsakinga už miesto prekės ženklo sukūrimą, miesto pristatymo medžiagos kuravimą.

1.4.1. Bendradarbiaujant su Klaipėdos ekonominės plėtros strategijos (toliau – KEPS) Rinkodaros taryba (toliau – RT) sukurta miesto prekės ženklo rinkodarinė medžiaga, 1 vnt.

1.3.6.

2. Išvystyti smulkiajam verslui palankią ekosistemą

2.1. Koordinuoti ir tinkamais kanalais platinti informaciją apie verslumo skatinimo renginius ir programas.

2.1.1. Parengtas ir nuolat pildomas Klaipėdos regiono verslumo skatinimo renginių kalendorius, viešinamas www.klaipeda.lt, www.klaipedaid.lt ir kituose portaluose.

1.3.8.

2.2. Organizuoti verslumo skatinimo renginių ciklą, apimantį esmines verslo steigimo ir plėtros temas (nuo idėjos iki pardavimų).

2.2.1. Parengtas verslumo skatinimo renginių planas, apimantis renginių koncepciją (temas, auditoriją, kanalus ir periodiškumą).

2.2.2. Verslumo renginių skaičius – 4 vnt. / metus.

1.3.4.

2.3. Įsteigti verslų vystymo akseleratorių – struktūrizuotą keleto mėnesių programą, kuriai atrinkti startuoliai, padedami pirmaujančių Klaipėdos regionų verslo atstovų, turėtų per numatytą laiką realizuoti savo idėjas ir išleisti į rinką naujus produktus.

2.3.1. Akseleruojamų startuolių skaičius – 10 / 3 metus.

1.3.9.

2.4. Sukurti savivaldos ir startuolių bendradarbiavimo mechanizmą.

2.4.1. 10 strateginių sesijų siekiant padėti išgryninti problemas.

2.4.2. Įkurtas KMSA poreikių bankas, apimantis problemas, prie kurių sprendimo galėtų prisidėti startuoliai.

1.3.11.

2.5. Rengti ir tinkamais kanalais platinti informaciją apie smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) finansavimo šaltinius.

2.5.1. Kas ketvirtį atnaujinama informacija apie SVV finansavimo šaltinius klaipedaid.lt. klaipeda.lt portaluose.

1.4.2.

3. Didinti Klaipėdos gebėjimą eksportuoti ir integruotis į tarptautines vertės grandines

3.1. Nustatyti, įvertinti ir formalizuoti bendradarbiavimo su VšĮ „Versli Lietuva“ (toliau – VL) priemones ir kanalus, siekiant perimti gerąją patirtį ir išvengti paslaugų dubliavimo.

3.1.1. Pasirašyta formalaus bendradarbiavimo sutartis su VL.

1.4.3.

3.2.  Parengti eksporto skatinimo teminių renginių (konferencijų, programavimo maratonų (vad. hakatonų), seminarų ir kt.) organizavimo planą, apimantį renginių koncepciją (temas, auditoriją, periodiškumą); pagal planą organizuoti renginius.

3.2.1. Parengtas eksporto skatinimo veiksmų planas.

3.2.2. Pagalba įmonėms stiprinant eksporto gebėjimus ir randant partnerius – 30 / metus.

1.5.4.

4. Sudaryti sąlygas pritraukti ir išlaikyti talentus

4.1.  Stiprinti ryšius su Klaipėdos išeiviais: įsteigti Klaipėdos miesto alumnų tinklą, dalyvauti „Globalios Lietuvos“ ir kitose nacionalinėse iniciatyvose, organizuoti mentorystės programas, padėti Klaipėdos išeiviams susirasti praktikos vietą ar darbą Klaipėdoje.

4.1.1. Įsteigtas ir koordinuojamas alumnų tinklas.

4.1.2. 10 susitikimų išeivių bendruomenėse, 300 žmonių.

4.1.3. Siunčiami informaciniai pranešimai išeiviams – 4 / metus.

1.5.5.

4.2. Sukurti į tikslinius talentus orientuotus motyvacinius paketus, nustačius jų turinį (tiesioginė finansinė parama, persikėlimo ir gyvenimo Klaipėdoje kaštų dalinis ar visiškas dengimas), tikslinių talentų vertinimo kriterijus (aukštasis išsilavinimas, VšĮ Klaipėdos mokslo ir technologijų parko (toliau – MTEP) veikla ir kt.) ir paketų suteikimo kanalus ir sąlygas (pvz., įsidarbinus Klaipėdos pramonininkų asociacijos partnerių MTEP veiklos srityje ar įkūrus inovatyvų startuolį).

4.2.1. Motyvacinių paketų persikeliantiesiems sukūrimas – 1.

4.2.2. Motyvacinių paketų pasiliekantiesiems Klaipėdoje sukūrimas – 1.

4.2.3. Rinkodaros kampanijos, skirtos išviešinti Klaipėdą kaip geriausią vietą talentams 1 / metus.

1.5.6.

4.3. Teikti atvykusiesiems integracijos paslaugas: padėti integruotis į Klaipėdos socialinį ir kultūrinį gyvenimą, rasti darbus antrosioms pusėms, atvykusioms kartu su talentais.

4.3.1. Informacinės sistemos, skirtos informacijai persikraustančiajam pateikti, sukūrimas.

4.3.2. Konsultacijų atvykstantiesiems teikimas (būsto susiradimo, darbo galimybės, registracija mokyklose, darželiuose, sutuoktinio ar partnerio integracija) – 20 / metus.

7.1.1.

5. Pritraukti paslaugų centrų

5.1. Sukurti patrauklių motyvacinių investicijų pritraukimo paketų pirmiesiems paslaugų centrams.

5.1.1. Pagalba įmonėms teikiant paraišką finansinei paskatai gauti – 100 % besikreipiančiųjų.

5.1.2. Investicijų pritraukimo motyvacinių priemonių plano peržiūra – 1 / metus.

7.1.2.

5.2. Bendradarbiaujant su „Investuok Lietuvoje“, struktūrizuotai pozicionuoti Klaipėdą kaip patrauklų regioną mažiems ir vidutinio dydžio transporto, logistikos ir gamybos paslaugų centrams. Tikslinės rinkos: Skandinavijos šalys, Vokietija, JAV ir Jungtinė Karalystė.

5.2.1. Tikslinių žinučių LinkedIn, skirtų pristatyti Klaipėdos vertės pasiūlymą – 40 / metus.

7.2.1.

6. Didinti kūrybinių industrijų pritaikymą gamyboje

6.1. Atlikti pramonės ir verslo įmonių paklausos atskiriems kūrybinės industrijos (KI) sektoriams tyrimą, įvertinti šių KI sektorių išteklius.

6.1.1. KI pritaikymo Klaipėdos miesto pramonėje ir versle atlikto poreikio tyrimo kasmetinis atnaujinimas (3 atnaujinimai).

6.1.2. Miesto KI išsamios analizės parengimas, siekiant numatyti poreikius specializacijai, skatinimui bei patalpų įrengimui, pastatų konversijai.

2.1.2.

7. Didinti Klaipėdos mokslo ir studijų institucijų (toliau – aukštoji mokykla) konkurencingumą, tarptautiškumą, orientuojantis į ateities ekonomikos poreikius ir prioritetines biotechnologijų, jūrines ir energetikos sritis

7.1. Stiprinti tikslines studijų sritis naudojant tikslinį finansavimą, steigiant naujas programas ir (ar) jungtines programas su užsienio aukštosiomis mokyklomis, pritraukiant aukštos kvalifikacijos dėstytojų.

7.1.1. Programų prioritetinėse ekonomikos augimo srityse inventorizacija – 1 vnt.

7.1.2. Aukštųjų mokyklų programų peržiūra su verslu – 4 vnt.

7.1.3. Koordinaciniai susitikimai su aukštosiomis mokyklomis – 4 vnt. / metus.

2.2.3.

7.2. Didinti mokinių, kurie mokosi pagal pagilintas gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos, matematikos bei menų ugdymo (STEAM) programas, skaičių.

7.2.1. Iniciatyvos pritaikytos 1–4, 5–8, 11–12 klasių moksleiviams susipažinti su skirtingomis profesijomis įmonėse (ekskursijos, profesinės stažuotės, laboratorinių darbų atlikimai įmonėse) – 400 mokinių / metus.

7.2.2. Informacijos apie rinkai aktualius bei trūkstamus specialistus sklaida mokyklose / ataskaitos, kokių specialistų regionui reikės artimiausioje ateityje, pristatymas mokyklose – 1 / metus.

7.2.3. Karjeros specialistų / mokytojų profesinio orientavimo kompetencijų kėlimo programos parengimas ir vykdymas.

8. KEPS Ekonominės plėtros tarybos (toliau – EPT), Įgyvendinimo valdymo grupės (toliau – ĮVG), RT veiklos administravimas

8.1. Užtikrinti EPT, ĮVG ir RT veiklos tęstinumą.

8.1.1. EPT, ĮVG ir RT veiklos administravimas (informacijos rinkimas ir pateikimas, posėdžių organizavimas ir aptarnavimas, posėdžių protokolų ir viešinimo pranešimų rengimas).

 

2. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                        Vytautas Grubliauskas