KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2015 M. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANO TVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 27 d. Nr. TS-57          

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir Socialinių paslaugų planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 1132 „Dėl socialinių paslaugų planavimo metodikos patvirtinimo“, 33 punktu, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės 2015 m. socialinių paslaugų planą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Rimantas Diliūnas

 

 

PATVIRTINTA                     

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 27 d. sprendimu Nr. TS-57                         

                                                                                        

KĖDAINIŲ RAJONO  SAVIVALDYBĖS 2015 M. SOCIALINIŲ

PASLAUGŲ PLANAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendra informacija

Kėdainių rajono savivaldybės 2015 m. socialinių paslaugų planas yra sudarytas siekiant užtikrinti sklandų socialinių paslaugų teikimą Kėdainių rajono savivaldybės gyventojams.

 

2. Socialinių paslaugų teikimo ir plėtros tikslai:

2.1. užtikrinti bendrųjų socialinių paslaugų teikimą;

2.2. užtikrinti socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą senyvo amžiaus asmenims ir neįgaliems asmenims, vaikams, likusiems be tėvų globos;

2.3. užtikrinti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią;

2.4. užtikrinti trumpalaikės socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą socialinės rizikos šeimoms ir asmenims.

 

3. Socialinių paslaugų plano rengėjai:

Socialinės paramos skyriaus vedėja Jūratė Blinstrubaitė,

Socialinės paramos skyriaus vyr. specialistas Donatas Stelmokas.

 

II. BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Savivaldybės socialinės-ekonominės ir demografinės situacijos įvertinimas:

4.1. Vidutinis metinis gyventojų skaičius ir sudėtis:

Eil. Nr.

Rodiklis

Gyventojų (šeimų) skaičius

1.

Gyventojų skaičius (2014 m.)

50881

 

iš jų:

 

1.1.

mieste

25654

1.2.

kaime

25227

1.3.

vyrai

23436

1.4.

moterys

27445

 

Iš bendro gyventojų skaičiaus:

 

2.1.

pensinio amžiaus gyventojai

12617

2.2.

suaugę neįgalūs asmenys

2914

2.3.

vaikai

9427

2.4.

neįgalūs vaikai

282

2.5.

socialinės rizikos vaikai

596

3.

Socialinės rizikos šeimos

269

4.

Vaikų skaičius socialinės rizikos šeimose

596

5.

Gimusių skaičius

555

6.

Mirusių skaičius

837

 

 

 

 

 

4.2. Gyventojų socialinių paslaugų poreikius lemiantys veiksniai

 

1 diagrama. Kėdainių rajono savivaldybės gyventojų skaičius

Statistikos departamento duomenys

 

2 diagrama. Pensinio amžiaus gyventojų ir vaikų skaičiaus santykis su visais savivaldybės gyventojais, proc.

Statistikos departamento duomenys

 

Gyventojų skaičius Kėdainių rajono savivaldybėje nuolatos mažėja: 2001 m. Kėdainių rajono savivaldybėje gyveno 65717 gyventojų, 2015 m. pradžioje 49969 gyventojai, arba 23,96 proc. mažiau. Gyventojų skaičiaus mažėjimą sąlygojo emigracija ir neigiamas gyventojų prieaugis. Pensinio amžiaus gyventojų skaičius 2001–2014 m. padidėjo 1,6 proc., nuo 12413 iki 12617. Kadangi gerokai sumažėjo bendras gyventojų skaičius, pensinio amžiaus gyventojai 2014 m. sudarė ketvirtadalį visų gyventojų, kai 2001 m. − tik 18,9 proc. Tikėtina, kad pensinio amžiaus gyventojų skaičius išliks stabilus, gali ir truputį sumažėti dėl pensinio amžiaus ilginimo, tačiau bendras vyresnio amžiaus asmenų skaičius didės. Vaikų skaičius, palyginti su visais savivaldybės gyventojais, nuo 25,2 proc. 2001 m. sumažėjo iki 18,5 proc. 2014 m., atitinkamai nuo 16577 iki 9427.

Vis didėjanti vyresnio amžiaus žmonių dalis turi įtakos socialinių paslaugų poreikio šiai visuomenės grupei didėjimui. Kadangi daug darbingo amžiaus žmonių emigruoja, nėra kam pasirūpinti negalią turinčiais tėvais, dėl to didėja stacionarios socialinės globos poreikis. 2014 m. pradžioje eilėje apsigyventi savivaldybės socialinės globos namuose laukė vidutiniškai 18−22 asmenys.

Mažėjantis vaikų skaičius sudaro sąlygas optimizuoti socialinių paslaugų šeimoms ir vaikams sistemą. Nuo 2015 m. Kėdainių rajono savivaldybėje vietoje dviejų vaikų globos namų veikia vieni, vietų skaičius sumažėjo 18, tačiau paslaugos poreikis yra patenkinamas.

Socialinės rizikos šeimų skaičius taip pat mažėja, 2009 m. pirmą ketvirtį buvo 315 socialinės rizikos šeimų, 2014 m. ketvirtą ketvirtį − 259 socialinės rizikos šeimos, arba 17,7 proc. mažiau   Socialinės rizikos šeimose auga 596 vaikai, arba 6,3 proc. visų vaikų.

 

3 diagrama. Demografinė kaita Kėdainių rajono savivaldybėje.

Statistikos departamento ir Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir archyvo skyriaus duomenys.

 

Gimimų skaičius Kėdainių rajono savivaldybėje 2003−2014 m. sumažėjo 10,3 proc.  nemaža dalis vaikų gimsta užsienyje (2011 m.  − 113, 2012 m. – 106, 2013 m. – 156, 2014 m. - 137). Tam turi įtakos nedarbas, mažesnės motinystės (tėvystės) pašalpos, galimybė gauti išmokas užsienyje. Kadangi motinos, kurių vaikai gimsta užsienyje, kreipiasi dėl išmokų skyrimo taip pat užsienyje, mažai tikėtina, kad grįš su vaikais į Lietuvą. Mažėjant vaikų skaičiui, turėtų mažėti paslaugų poreikis šeimoms ir vaikams.

Mirusiųjų skaičius nuo 2008 m. iki 2014 m. sumažėjo 3,7 proc. ir vis dar išlieka 1,5 karto didesnis už gimstamumą. Nepaisant santykinai didelio mirtingumo, vyresnio amžiaus žmonių proporcija bendrame gyventojų skaičiuje didėja, didėja ir socialinių paslaugų poreikis vyresnio amžiaus asmenims.

 

4 diagrama. Vidutinis metinis nedarbas Kėdainių rajono savivaldybėje, proc.

Statistikos departamento ir Lietuvos darbo biržos duomenys

 

Vidutinis metinis nedarbo lygis minimumą buvo pasiekęs 2006 m. – 1,9 proc., prasidėjus ekonominiam nuosmukiui pasiekė maksimumą 2010 m. – 13,8 proc. Nuo 2010 m. nedarbas po truputį sumažėjo iki 8,3 − 2014 m. 2015 m. sausį nedarbas siekė 9,2 proc., tačiau žiemą darbo jėgos paklausa mažesnė. Nepaisant to, kad nedarbo lygis po truputį mažėja, palyginti didelis nedarbo lygis Kėdainių rajono savivaldybėje išlieka jau šeštus metus. Ilgalaikis nedarbas turi įtakos emigracijai iš Kėdainių rajono savivaldybės, didesniam piniginės socialinės paramos poreikiui. Ilgalaikėje perspektyvoje ilgalaikiai bedarbiai, tikėtina, gaus mažesnes pensijas ir dėl to didės lėšų poreikis paslaugoms finansuoti. Kita vertus, nedarbas sąlygoja mažesnį vartojimą ir mokesčių surinkimą, dėl to sunkiau surasti lėšų finansuoti socialines paslaugas.

 

5. Socialinių paslaugų teikimo infrastruktūros rajono savivaldybėje analizė

5.1. Socialinių paslaugų įstaigos

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų įstaigos tipas pagal žmonių socialines grupes[1]

Socialinių paslaugų įstaigos pavadinimas

Pavaldumas[2]

Vietų (gavėjų[3]) skaičius

iš viso

iš jų finans-uojamų savival- dybės

1.

Socialinės globos namai

Josvainių socialinis ir ugdymo centras,

Šėtos socialinis ir ugdymo centras,

Dotnuvos slaugos namai,

Vaikų globos namai „Saulutė“

Savivaldybė

175

109  

2.

Šeimynos

Šeimyna „Kampučiai II“                       

Savivaldybė

12

12

3.

Laikino gyvenimo namai

Kėdainių bendruomenės socialinio centro paslaugų socialinės rizikos asmenims padalinys

Savivaldybė

30 

30 

4.

Dienos socialinės globos centrai

Kėdainių bendruomenės socialinio centro Dienos socialinės globos padalinys

Savivaldybė

32

0

5.

Savarankiško gyvenimo namai

VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

Dalininkai: Savivaldybė,

Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Viltis“,

sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Kėdainių viltis“

20

8

6.

Socialinės priežiūros centrai

Kėdainių vaikų globos namų „Saulutė“ laikino apgyvendinimo namai motinoms ir vaikams

Savivaldybė

20

20

 

 

Kėdainių vaikų globos namų „Saulutė“ vaikų dienos centras

Savivaldybė

40

40

7.

Bendruomeninės įstaigos

-

-

-

-

8.

Kitos socialinių paslaugų įstaigos (pagalbos į namus tarnyba, socialinių paslaugų centras ir kt.)

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos (socialinės priežiūros paslaugos neįgaliems ir senyvo amžiaus asmenims bei vaikams, augantiems socialinės rizikos šeimose)

Savivaldybė

812

216

 

5.2. Socialinių paslaugų teikimo infrastruktūros išdėstymas ir pakankamumo lygis

Kėdainių rajono savivaldybėje yra teikiamos socialinės paslaugos įvairioms socialinių paslaugų gavėjų kategorijoms:

- Veikia trys stacionarios senų žmonių socialinės globos įstaigos, kuriose gali gyventi 115 senelių (Dotnuvos slaugos namuose yra 45 vietos, Josvainių socialiniame ir ugdymo centre – 40 vietų, Šėtos socialiniame ir ugdymo centre – 30 vietų).

- Teiktos pagalbos namuose paslaugos. Pagalba namuose 2014 m. buvo suteikta 216 senyvo amžiaus ir neįgaliam asmenims 2013 m. – 223 asmenų.

- Kėdainių bendruomenės socialiniame centre 2014 m. 14 asmenų, turinčių sunkią proto ir psichinę negalią, suteiktos dienos socialinės globos įstaigoje paslaugos, 17 asmenų, turinčių sunkią negalią, suteiktos dienos socialinės globos namuose paslaugos.

- Gyvenimo namų paslaugos asmenims, turintiems proto negalią, suteiktos 20 asmenų.

- Kėdainių rajono savivaldybėje veikia viena vaikų, likusių be tėvų globos, socialinės globos įstaiga: Kėdainių vaikų globos namai „Saulutė“ Joje yra globojami 60 vaikų.

- Nuo 2015 m. sausio 1 d. pradėjo veiklą Kėdainių vaikų globos namų „Saulutė“ laikino apgyvendinimo įstaiga motinoms ir vaikams (20 vietų) bei vaikų dienos centras, kuriame gali lankytis iki 40 vaikų.

- Teikiamos paslaugos socialinės rizikos šeimoms. 2014 m. IV ketvirtį 259 socialinės rizikos šeimoms buvo teikiamos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos.

- Seniūnijose ir Kėdainių bendruomenės socialiniame centre teikiamos įvairios bendrosios socialinės paslaugos: informavimo bei konsultavimo, nemokamo maitinimo, asmens higienos paslaugų organizavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto.

 

6. Savivaldybės galimybių teikti socialines paslaugas ir jų poreikio įvertinimas

6.1. Socialinių paslaugų rūšys ir jas gaunančių asmenų skaičius

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes[4]

Asmenų (šeimų), kuriems reikia socialinių paslaugų, skaičius

1000-iui gyventojų tenka vietų

Iš jų finansuoja savivaldybė

įvertinta

nepaten-kinta

1.

Ilgalaikė socialinė globa

175

20

3,5

2,18

2.

Trumpalaikė socialinė globa

30

0

0,6

0,6

3.

Dienos socialinė globa institucijoje

14

0

0,28

0

4.

Dienos socialinė globa asmens namuose

17

0

0,34

0

5.

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

20

0

0,4

0,16

6.

Pagalba į namus

216

0

4,32

4,32

7.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas institucijoje

6

0

0,40

0,40

8.

Socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas asmens (šeimos) namuose

259

0

5,18

0

9.

Laikinas apnakvindinimas

0

0

0

0

10.

Kitos socialinės priežiūros paslaugos

0

0

0

0

11.

Bendrosios socialinės paslaugos

-

-

-

-

 

6.2. 2014 m. teiktų socialinių paslaugų bei aptarnautų asmenų skaičius

2014 m. buvo suteiktos šios paslaugos:

- senų ir neįgalių žmonių globos įstaigose apgyvendinti 38 asmenys (iš viso gauti 57 prašymas);

-  5 asmenys apgyvendinti ne savivaldybės pavaldumo asmenų globos įstaigose;

Kėdainių bendruomenės socialinio centro paslaugų socialinės rizikos asmenims padalinyje 2014 m. laikinai apgyvendinti 25 asmenys;

Kėdainių vaikų globos namuose „Saulutė“ 2014 m. buvo apgyvendinti 4 vaikai.

2014 m. bendrosioms socialinėms paslaugoms teikti buvo panaudota:

173,9 tūkst. Lt – maisto produktų talonams ir kalėdiniams maisto paketams socialiai remtiniems asmenims įsigyti (iš viso 270 socialiniai remtinų asmenų per mėnesį);

20 tūkst. Lt – specialiosioms ir slaugos priemonėms (vidutiniškai 260 asmenų per mėnesį);

37 tūkst. Lt – pirties paslaugai (vidutiniškai 230 asmenų per ketvirtį);

130 tūkst. Lt – hemodializuojamiems ligoniams pavėžėti (vidutiniškai 30 asmenų per mėnesį);

30 tūkst. Lt – transporto paslaugoms neįgaliesiems kompensuoti (252 neįgalūs asmenys per metus).

 

7. Socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų skaičius savivaldybėje

Eil. Nr.

Įstaigos

Socialinių darbuotojų skaičius

Socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius

iš viso

iš jų finansuojamų iš valstybės biudžeto

1.

Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigose:

 

 

 

1.1.

biudžetinėse

29,46

9,55

72,25

1.2.

viešosiose

0

0

6

2.

Savivaldybės administracijoje

29,5

13,5

12,45

 

Iš viso

58,96

23,05

90,7

 

8. 2014 m. socialinių paslaugų plano įgyvendinimo įvertinimo išvada

2014 m. socialinių paslaugų planas įgyvendintas sėkmingai, teiktos visos numatytos paslaugos. Teiktos paslaugos detalizuotos šio plano 5 ir 6 punktuose.

 

III. UŽDAVINIAI IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

9. Prioritetinės socialinių paslaugų plėtros kryptys:

9.1. užtikrinti bendrųjų socialinių paslaugų teikimą;

9.2. užtikrinti socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą senyvo amžiaus asmenims ir neįgaliems asmenims, vaikams, likusiems be tėvų globos;

9.3. užtikrinti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią;

9.4. užtikrinti trumpalaikės socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą socialinės rizikos šeimoms ir asmenims.

 

10. Priemonių planas

Uždaviniai

Priemonės

Lėšos*, Lt,

finansavimo šaltiniai

Atsakingi vykdytojai

Laukiamas rezultatas

1. Tikslas užtikrinti bendrųjų socialinių paslaugų teikimą

1.1. Parengti ir įgyvendinti savivaldybės socialinės paramos programą

1.1.1. Teikti maitinimo organizavimo, transporto organizavimo, asmeninės higienos ir priežiūros organizavimo paslaugas

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Socialinės paramos skyrius,

Seniūnijos

 

Apie 2 000 asmenų gaus šias paslaugas

1.2. Organizuoti socialinės reabilitacijos paslaugų neįgaliesiems bendruomenėje projektų konkursus

1.2.1. Teikti neįgaliesiems socialines paslaugas

Valstybės biudžetas, Savivaldy-bės biudžetas

Socialinės paramos skyrius, Neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos

480 neįgaliųjų gaus bendrąsias ir socialinės priežiūros socialines paslaugas

2. Tikslas užtikrinti socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą senyvo amžiaus asmenims ir neįgaliems asmenims, vaikams, likusiems be tėvų globos

2.1. Teikti dienos socialinės globos paslaugas neįgaliesiems

2.1.1. Teikti neįgaliems asmenims dienos  socialinės globos institucijoje paslaugas

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių bendruomenės socialinis centras

14 neįgaliųjų gaus dienos socialinės globos institucijoje paslaugas

 

2.1.2. Teikti dienos socialinės globos paslaugas neįgaliesiems jų namuose

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių bendruomenės socialinis centras

17 asmenų, turinčių sunkią negalią, gaus

dienos socialinės globos namuose paslaugas

2.2. Teikti socialinės priežiūros paslaugas senyvo amžiaus asmenims

2.2.1. Teikti pagalbos į namus paslaugas senyvo amžiaus asmenims

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos

220 asmenų gaus pagalbos į namus paslaugas

 

 

 

 

 

2.3. Teikti stacionarias socialinės globos paslaugas

2.3.1. Finansuoti stacionarias socialinės globos įstaigas, teikiančias paslaugas senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims

Savivaldybės biudžetas,  Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Josvainių ir Šėtos socialiniai ir ugdymo centrai, Dotnuvos slaugos namai

Stacionarios globos paslaugos bus teikiamos 115 senyvo amžiaus ir neįgalių asmenų

 

2.3.2. Finansuoti stacionarios socialinės globos paslaugas vaikams teikiančias įstaigas

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžetas

Vaikų globos namai „Saulutė“

Stacionarios socialinės globos paslaugos bus teikiamos 60 vaikų, likusių be tėvų globos

3. Tikslas – užtikrinti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią

3.1. Finansuoti socialinių paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią

3.1.1. Finansuoti socialinės globos paslaugų teikimą asmenims, turintiems proto ir psichinę negalią, ne savivaldybės pavaldumo globos įstaigose

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Socialinės paramos skyrius

25 neįgalieji gaus stacionarias socialinės globos paslaugas ne savivaldybės pavaldumo globos įstaigose

 

3.1.2. Iš dalies finansuoti VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

Savivaldybės biudžetas, Valstybės biudžetas

Kėdainių rajono savivaldybės administracija,VšĮ Gyvenimo namai sutrikusio intelekto asmenims

20 neįgaliųjų, turinčių proto negalią, gaus socialinės priežiūros paslaugas

4. Tikslas – užtikrinti trumpalaikės socialinės globos ir socialinės priežiūros paslaugų teikimą socialinės rizikos šeimoms ir asmenims

4.1. Teikti socialinės priežiūros paslaugas socialinės rizikos šeimoms

4.1.1. Teikti socialinės priežiūros paslaugas socialinės rizikos šeimoms

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, seniūnijos

260 šeimų gaus socialinės priežiūros paslaugas

4.1.2 Teikti vaikų dienos centro paslaugas

Savivaldybės biudžetas, valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

Kėdainių vaikų globos namai „Saulutė“

Iki 40 vaikų gaus vaikų dienos centro paslaugas

4.2. Teikti socialines paslaugas gyvenamosios vietos neturinčioms socialinės rizikos šeimoms ir asmenims, nukentėjusiems nuo smurto šeimoje asmenims

4.2.1. Teikti laikino apgyvendinimo paslaugas

Savivaldybės biudžetas

Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Kėdainių vaikų globos namai „Saulutė“

50 asmenų gaus laikino apgyvendinimo paslaugas

*tikslios lėšos priemonėms nurodytos Kėdainių rajono savivaldybės 2015 m. biudžete.

 

11. Regioninių socialinių paslaugų poreikis 2015 m.

Eil. Nr.

Socialinių paslaugų rūšys pagal žmonių socialines grupes

Socialinės globos įstaiga

Mastas

(vietų sk.)

1.

Ilgalaikė socialinė globa

Asmenų, turinčių proto ir psichinę negalią, globos įstaigos

3

 

IV. FINANSAVIMO PLANAS

 

12. Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

Eil. Nr.

 

Socialinių paslaugų finansavimo šaltiniai

Pagal faktines išlaidas

 

Pagal planines išlaidas

2013 m. (tūkst. Lt)

2014 m.

(tūkst. Lt)

2015 m.

(eurais)

1.

Savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms

3 734,0*

4189,1*

1334772*

1.1.

palyginti su bendru savivaldybės biudžetu, proc.

2,91

3,15

3,44

2.

Valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija

1 239,1

1661,9

499809

 

Iš jų:

 

 

 

2.1.

socialinės rizikos šeimų socialinei priežiūrai organizuoti

311,1

592,0

171467

2.2.

asmenų, turinčių sunkią negalią, socialinei globai organizuoti

928

1069,9

328342

3.

Asmenų mokėjimai už socialines paslaugas

957,5

970

305109

4.

Kitos lėšos

-

-

 

 

Iš viso

5 930,6

6 238,2

2139690

*įtrauktas savivaldybės socialinės globos įstaigų, Kėdainių bendruomenės socialinio centro, Socialinės paramos programos, pagal sutartis finansuojamų socialinės globos paslaugų, seniūnijų teikiamos pagalbos į namus paslaugų, VšĮ Gyvenimo namų sutrikusio intelekto asmenims finansavimas.

 

12.1. Socialinių paslaugų finansavimo lygio įvertinimas

Bendros išlaidos socialinėms paslaugos finansuoti 2015 m. sudarys 2139690 eurų, iš jų:

-     savivaldybės biudžeto lėšos – 1334772 eurus, arba 62,4 proc. visų išlaidų;

-        valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija – 499809 eurus, arba 23,3 proc. visų išlaidų;

-     asmenų mokėjimai už socialines paslaugas – 305109 eurus, arba 14,3 proc. visų išlaidų.

13. Socialinių paslaugų finansavimo iš savivaldybės biudžeto būdai

Eil. Nr.

Finansavimo būdai

Lėšos

praėję metai

(2014 m.)

tūkst. Lt

einamieji metai

(2015 m.)

eurais

1.

Socialinių paslaugų pirkimas

-

-

2.

Tiesioginis socialinių paslaugų įstaigų, seniūnijų finansavimas

3 605,1

1162737

 

Iš jų:

 

 

2.1.

savivaldybės pavaldumo įstaigoms, seniūnijoms

3 307,8

1030937

2.2.

ne savivaldybių pavaldumo įstaigoms (regioninių socialinių paslaugų įstaigoms) pagal lėšų finansavimo sutartis 

297,3

131800

2.3.

nevyriausybinių organizacijų įstaigoms pagal lėšų kompensavimo sutartis

-

-

3.

Savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos nevyriausybinėms organizacijoms

25,0

7241

4.

Finansavimas, vykdant socialinių paslaugų programas

559,0

164794

 

Iš viso

4189,1

1334772

 

14. Lėšos, reikalingos žmogiškųjų išteklių plėtrai

Socialinių paslaugų įstaigos (Kėdainių bendruomenės socialinis centras, Josvainių ir Šėtos socialiniai ir ugdymo centrai, Dotnuvos slaugos namai, Kėdainių vaikų globos namai „Saulutė“) kvalifikacijos tobulinimui 2015 m. planuoja skirti 2631 eurus. Svarbu, kad šita suma nebūtų mažinama. Dalis kursų, seminarų yra nemokami, finansuojami iš ES lėšų. Socialinių paslaugų įstaigų ir seniūnijų socialiniai darbuotojai ir socialinio darbuotojo padėjėjai aktyviai domisi kvalifikacijos tobulinimo galimybėmis, siekia įgyti reikiamą išsilavinimą.

 

15. Savivaldybės finansinių galimybių palyginimas su numatytų priemonių finansavimu

Numatytų priemonių finansavimas atitinka savivaldybės finansines galimybes, svarbu, kad finansavimas nebūtų mažinimas. Taip pat reikia užtikrinti, kad einamaisiais metais padidėjus lėšų poreikiui vienose srityse ir sumažėjus kitose srityse, lėšos būtų operatyviai perskirstytos, užtikrinant nuoseklų finansavimą. Dalis lėšų, kurios nepanaudotos piniginei socialinei paramai, turėtų būti panaudotos socialinėms paslaugoms finansuoti.

 

V. PLĖTROS VIZIJA IR PROGNOZĖ

 

16. Socialinių paslaugų plėtros vizija

Kokybiškos ir prieinamos socialinės paslaugos neįgaliesiems, senyvo amžiaus asmenims, socialinės rizikos šeimoms ir asmenims, vaikams augantiems socialinės rizikos šeimose, taip pat likusiems be tėvų globos vaikams. Stacionarios socialinės paslaugos keičiamos nestacionariomis paslaugomis. Tai siekiama gerinant socialinių paslaugų infrastruktūrą, objektyviai vertinant socialinių paslaugų poreikį ir teikiant naujas paslaugas gyventojams.

 

17. Numatomos socialinės paslaugos

Atsižvelgiant į tai, kad vertinant socialinių paslaugų poreikį, neiškilo poreikis naujoms socialinėms paslaugoms, naujų socialinių paslaugų nenumatome teikti.

 

18. Savivaldybės biudžeto augimo perspektyva ir numatomas pokytis

Savivaldybės biudžeto pajamos 2014 m. – 133189,5 tūkst. Lt (arba 38574345 eurai), 2015 m. savivaldybės biudžeto pajamų planas – 38801966 eurai. Per metus savivaldybės biudžeto pajamos turėtų padidėti 0,59 proc.

 

19. Išteklių prognozė ateinantiems 3 metams

Savivaldybės finansavimo ištekliai socialinėms paslaugoms yra riboti, todėl svarbu, kad:

-  lėšos būtų operatyviai ir efektyviai perskirstomos iš sričių, kuriose paslaugų poreikis mažėja į sritis, kuriose priešingai, socialinių paslaugų poreikis didėja;

-  mažėtų lėšų dalis, skiriama stacionarioms socialinėms paslaugoms, ir didėtų nestacionarioms paslaugoms skiriamos lėšos;

- būtų užtikrintos paslaugos labiausiai pažeidžiamoms (vaikams, senyvo amžiaus ir neįgaliems asmenims) socialinėms grupėms;

- nemažėtų socialinių darbuotojų ir socialinių darbuotojų padėjėjų skaičius bei jų darbo užmokestis;

- dalis nepanaudotų skirtų lėšų piniginei socialinei paramai turėtų būti panaudotos socialinių paslaugų plėtrai.   

 

20. Siūlomos plėsti regioninės socialinės paslaugos, jų rūšys ir prognozuojamas mastas

Socialinių paslaugų rūšys (nurodomos pagal žmonių socialines grupes)

Mastas (vietų sk.)

Asmenų, turinčių proto ir psichinę negalią, stacionari socialinė globa

3

 

VI. PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

21. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros vykdytojai

Už socialinių paslaugų plano įgyvendinimą atsakingas Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, socialines paslaugas teikiančios įstaigos, seniūnijos.

 

22. Socialinių paslaugų plano įgyvendinimo priežiūros etapai ir įvertinimo rezultatai

Per 2015 m. analizuoti socialines paslaugas teikiančių įstaigų, seniūnijų teikiamų paslaugų efektyvumą. 2016 m. sausio mėn. Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius teiks ataskaitą Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriui apie socialinių paslaugų Kėdainių rajono savivaldybėje teikimą.

 

23. Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė, numatytų vykdyti priemonių efektyvumas

Pasiektų rezultatų, tikslų ir uždavinių analizė bus atlikta 2016 m. sausio−vasario mėnesiais pagal šiuos kriterijus:

- savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms, palyginti su visais savivaldybės biudžeto asignavimais;

- socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir globos) gavėjų santykis su bendru savivaldybės gyventojų skaičiumi;

- regioninių socialinių paslaugų poreikis;

- socialinių darbuotojų ir socialinio darbuotojo padėjėjų skaičius;

- asmenų, kuriems nustatytas socialinių paslaugų poreikis ir teiktos socialinės paslaugos, skaičius;

- vietų ir lankytojų skaičius socialines paslaugas teikiančiose įstaigose,

- organizuojamų socialinių paslaugų įvertinimas pagal patvirtintus socialinių paslaugų išvystymo normatyvus.

_________________________________

 



[1]                           Lentelė užpildoma pagal Socialinių paslaugų kataloge (Žin., 2006, Nr. 43-1570) numatytus socialinių paslaugų įstaigų tipu

[2]                           Savivaldybės, nevyriausybinių organizacijų, privačios ir kt.

[3]                           Maksimalus lankytojų skaičius per dieną.

[4]                           Lentelė užpildoma pagal Socialinių paslaugų kataloge (Žin., 2006, Nr. 43-1570) žmonių socialinėms grupėms numatytas socialinių paslaugų rūšis