LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 23 d. Nr. ĮV-248

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr.  1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (OL 2013 L 352, p. 1) ir Europos Komisijos 2013 m. lapkričio 15 d. komunikatu dėl valstybės pagalbos filmams ir kitiems garso ir vaizdo kūriniams Nr. 2013/C 332/01 bei Europos Komisijos suderinimu C(2010)7915 „Valstybės pagalba Nr. 170/2010 – Lietuva. Finansinė parama kino projektams“ bei Lietuvos Respublikos kino įstatymo 8 ir 9 straipsniais:

1. T v i r t i n u Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. rugsėjo 4 d. įsakymą Nr. ĮV-603 „Dėl filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. balandžio 1 d.

 

 

 

Kultūros ministras                                                  Šarūnas Birutis

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2015 m. lapkričio 17 d. raštu Nr. (9.8-35) 6V-2374


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. kovo 23 d. įsakymu Nr.ĮV-248

 

filmų parengiamųjų ir gamybos darbų PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I skyrius

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

 

1. Filmų parengiamųjų ir gamybos darbų projektų (toliau – projektai) valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato projektų finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis konkurso organizavimo tvarką, reikalavimus paraiškoms, paraiškų vertinimo kriterijus, projektų finansavimo prioritetus ir dydžius, tinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų svarstymo, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolę.

2. Projektų valstybinio finansavimo (toliau – finansavimas) tikslas – sudaryti sąlygas kurti Lietuvos profesionalųjį kino meną. Finansavimas neskiriamas pagamintų filmų gamybos išlaidoms kompensuoti, televizijos programoms, smurtiniams ir pornografiniams filmams kurti.

3. Paraiškas finansavimui gauti gali teikti juridiniai asmenys, kurių pagrindinė veikla yra filmų gamyba. Paraiškas dėl finansavimo teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių narių. Valstybės pagalbos mokėjimo metu pagalbos gavėjas privalo turėti įsisteigimo ar įregistravimo vietą Lietuvos Respublikoje.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Bendras filmo biudžetas – visos filmo parengiamųjų ir gamybos darbų sąnaudos, įskaitant filmo finansines, projekto administracines ir nenumatytas išlaidas.

4.2. Debiutinis filmas pirmasis režisieriaus ilgametražis vaidybinis, dokumentinis ar animacinis filmas.

4.3. Filmografija – filmo kūrėjų – scenarijaus autoriaus, režisieriaus, operatoriaus, muzikos autoriaus, dailininko – sukurtų filmų sąrašas, nurodant filmo pavadinimą, kilmės šalį, metus, trukmę, rūšį, žanrą, apdovanojimus.

4.4. Filmo premjera – pirmasis oficialus viešas filmo rodymas kino teatre Lietuvoje arba užsienio kino festivalyje (mažumos bendros gamybos atveju – arba užsienio kino teatre). Trumpametražio vaidybinio, dokumentinio ir animacinio filmo bei ilgametražio dokumentinio filmo premjera gali būti laikomas bet koks viešas filmo paskelbimas.

4.5. Filmo scenarijaus vizualizacija ne mažiau kaip 5 puslapių apimties iliustracijos, atspindinčios filmo stilių, pagrindinių personažų charakterių kitimą, aplinkos ar personažų fonai, brėžiniai, piešinių modeliai ar kita grafinė forma.

4.6. Filmo rinkodaros planas – filmo platinimo strategijos išdėstymas, aprašant filmo tikslinę auditoriją, filmo viešinimo strategiją filmo gamybos metu ir pagaminus filmą, planuojamus naudoti filmo platinimo kanalus ir medijų platformas bei kino festivalius, kuriems planuojama pristatyti filmą.

4.7. Filmo tęstinės gamybos projektas – nacionalinio filmo gamybos ar filmo bendros gamybos projektas, kuris įgyja tęstinės gamybos statusą ir kurį planuojama finansuoti ne ilgiau kaip dvejus biudžetinius metus.

4.8. Filmo užbaigimas – įrašo, tinkamo filmui kokybiškai atgaminti ir tiražuoti, pagaminimas ir užregistravimas Filmų registre.

4.9. Finansavimo planas Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus nustatytos formos planas, kuriame filmo gamintojas nurodo visus numatomus filmo finansavimo šaltinius ir jų procentinę išraišką.

4.10. Interaktyvus kino projektas – inovatyvus daugiaplatformis skaitmeninio turinio kino projektas, kuriuo siekiama įtraukti auditorijos dalyvavimą filme.    

4.11. Kino scenarijusnuoseklus filmo veiksmo aprašymas su dialogais, išsamiai aprašant kiekvieną filmo sceną ir nurodant pagrindinius filmavimo aspektus (interjeras/eksterjeras, paros laikas, filmavimo objekto pavadinimas), parašytas tarptautinėje kino pramonėje įprastu formatu.

4.12. Literatūrinis scenarijus – nuoseklus filmo veiksmo aprašymas su dialogais, išsamiai aprašytomis visomis filmo scenomis.

4.13. Mažumos bendra gamyba – vaidybinio, dokumentinio, animacinio ilgametražio ar trumpametražio filmo gamyba, dalyvaujant Lietuvos filmo gamintojui, kurio finansinis indėlis dvišalės bendros gamybos atveju sudaro ne mažiau kaip 20 proc., daugiašalės – ne mažiau kaip 10 proc. bendro filmo biudžeto. Visais atvejais Lietuvos filmo gamintojo indėlis negali viršyti 50 proc. bendro filmo biudžeto.

4.14. Mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamybos projektas – filmas, kurio bendras biudžetas neviršija 150 000 eurų.

4.15. Nenumatytos išlaidos – išlaidos, kurios nebuvo tiksliai žinomos paraiškos rengimo metu ir kurios nedubliuoja projekto sąmatoje numatytų išlaidų.

4.16. Oficialus vertimas – asmens, vykdančio vertimo veiklą, parašu patvirtintas dokumento vertimas į lietuvių kalbą.

4.17. Opciono sutartis – sutartis, pagal kurią autorius ar autoriaus teisių turėtojas suteikia prodiuseriui išimtinę teisę už sutartyje nustatytą atlyginimą ir per sutartyje nurodytą terminą, kuris paprastai neviršija trejų metų, įgyti sutartyje nurodytas autoriaus teises (esant tam tikroms sutartyje nurodytoms sąlygoms), įgalinsiančias sukurti ir (arba) naudoti filmą.

4.18. Patvirtinta kopija – dokumento kopija, kurios tikrumą patvirtina juridinio asmens vadovo ar kito tokius įgaliojimus turinčio asmens parašas ir žodžiai „Kopija tikra“. Kiekvieno dokumento lapo apatinėje dalyje esančiame laisvame plote, o paskutiniame dokumento lape papildomai nurodoma data, pasirašančio asmens pareigų pavadinimas, vardas, pavardė ir juridinio asmens antspaudas, jeigu jis juridiniam asmeniui privalomas.

4.19. Pirmasis trumpametražis filmas – pirmasis režisieriaus trumpametražis vaidybinis, dokumentinis ar animacinis filmas, sukurtas ne studijų tikslams.

4.20. Prodiuseris – fizinis asmuo, kuris verčiasi filmų gamyba ir yra atsakingas už kūrybinį, organizacinį, finansinį filmo gamybos procesą.

4.21. Prodiuserio filmografijaLKC direktoriaus nustatytos formos filmo prodiuserio prodiusuotų filmų sąrašas, kuriame nurodomi 3 paskutiniųjų per pastaruosius 5 metus prodiusuotų filmų sklaidos rezultatų duomenys.

4.22. Prodiuserio strategija – priemonės, kuriomis bus pasiektas tikslas: projekto vykdytojo kompetencija įgyvendinti projektą, kūrybinės grupės, esamos pasirengimo stadijos, partnerių (esamų ir potencialių), finansavimo plano, projekto sklaidos pristatymas, projekto vieta rinkoje.

4.23. Projektas – filmo parengiamųjų ir gamybos darbų projektas, konkurso būdu teikiamas gauti finansavimą jam vykdyti.

4.24. Projekto administracinės išlaidos – biuro išlaikymo, kanceliarinių prekių ir ryšių paslaugų išlaidos, patirtos vykdant projektą.

4.25. Projekto finansinės išlaidos – su projektu susijusios buhalterinių, teisinių ar audito paslaugų bei draudimo išlaidos.

4.26. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, kuriam LKC direktoriaus įsakymu yra paskirtas finansavimas projektui.

4.27. Režisieriaus vizija – filmo idėjos, temos, žanro, vizualinio sprendimo, kinematografinės stilistikos, muzikos, kūrybinės grupės aprašymas ir pasirinkimo pagrindimas.

4.28. Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.

4.29. Scenarijaus traktuotė – 8–15 puslapių (dokumentinio filmo atveju – 5–8 puslapių) apimties filmo scenarijaus metmenys, aprašant filmo siužetą, pristatant pagrindinius filmo herojus ir pateikiant dialogų pavyzdžius (dokumentinio filmo atveju dialogų pavyzdžiai nebūtini).

4.30. Sinopsis – trumpas filmo siužeto ir pagrindinių herojų aprašymas.

4.31. Televizinė meninė dokumentika – ilgametražis (ne mažiau kaip 50 min. trukmės) arba kelių dalių, kurių kiekviena yra ne trumpesnė kaip 25 min. trukmės, televizinis meninės dokumentikos filmas. 

5. Kitos Taisyklėse naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“ (toliau – nutarimas) ir kituose teisės aktuose.

6. Finansavimas gamybos darbų projektams teikiamas pagal Europos Komisijos komunikatą dėl valstybės pagalbos filmams ir kitiems garso ir vaizdo kūriniams (2013/C 332/01) ir Europos Komisijos suderinimą C(2010)7915 „Valstybės pagalba Nr. 170/2010 – Lietuva. Finansinė parama kino projektams“. Finansavimas parengiamųjų darbų projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (toliau – Reglamentas).

 

II skyrius

 

KONKURSų ORGANIZAVIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

 

 

7. Paraiškos dėl projektų finansavimo, išskyrus ilgametražių vaidybinių, dokumentinių ir animacinių filmų gamybos projektus,  priimamos du kartus per metus – II ir IV metų ketvirtį.

8. LKC direktoriaus sprendimu projektų finansavimo konkursai skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt. Konkurso skelbime nurodoma:

8.1. paraiškų pateikimo terminas;

8.2. paraiškų pateikimo būdas;

8.3. paraiškas registruojančio asmens kontaktiniai duomenys;

8.4. planuojama paskirstyti finansavimo suma ir planuojamos atskirų projektų kategorijų finansavimo apimtys;

8.5. kita būtina informacija.

9. Paraiškos pateikimo data laikoma:

9.1. siunčiant paštu – pašto spaude pažymėta siuntos išsiuntimo data;

9.2. pristatant į LKC tiesiogiai – paraiškos gavimo registracijos data;

9.3. teikiant paraišką elektroniniu būdu – paraiškos perdavimo LKC data.

10. Paraiška, pateikta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui, nesvarstoma.

11. Teikiant konkursui paraišką pateikiamas vienas LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiškos, jos priedų ir pridedamų dokumentų originalas ir nuskenuota paraiškos, jos priedų bei pridedamų dokumentų elektroninė versija, įrašyta elektroninėje laikmenoje (CD, DVD, USB) kaip 1 byla PDF formatu. Paraiškas teikiant elektroniniu būdu taikomi šiam būdui nustatyti reikalavimai, nurodyti elektroninės paraiškos formoje.

12. Vadovaujantis Taisyklėmis gali būti finansuojami šių kategorijų projektai:

12.1. vaidybinio ilgametražio filmo gamyba;

12.2. vaidybinio trumpametražio filmo gamyba;

12.3. dokumentinio ilgametražio filmo gamyba;

12.4. dokumentinio trumpametražio filmo gamyba;

12.5. animacinio ilgametražio filmo gamyba;

12.6. animacinio trumpametražio filmo gamyba;

12.7. pirmojo trumpametražio filmo gamyba;

12.8. debiutinio filmo gamyba;

12.9. mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamyba;

12.10. televizinės meninės dokumentikos gamyba;

12.11. interaktyvaus projekto parengiamieji darbai ir gamyba;

12.12. mažumos bendra gamyba;

12.13. tęstinės gamybos statusą turinčio filmo gamyba;

12.14. filmo parengiamieji darbai.

13. Projektas, kuriam nebuvo skirtas finansavimas, gali būti teikiamas kitiems LKC skelbiamiems kino projektų finansavimo konkursams, bet ne daugiau nei 3 kartus iš viso, nepriklausomai nuo pareiškėjo. Pakartotinai teikiant projektą, turi būti nurodyta, kaip pasikeitė projektas (scenarijus, režisieriaus vizija, prodiuserio strategija, biudžetas ir kt.).

14. LKC savo interneto svetainėje www.lkc.lt paskelbus Kino tarybai perduodamų svarstyti projektų sąrašą, pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką per 5 darbo dienas nuo paskelbimo. Kai paraiška atsiimama, tokiu atveju laikoma, kad projektas nebuvo teiktas Taisyklių 13 punkto taikymo prasme. Atsiimta paraiška gali būti teikiama kitam LKC konkursui. To paties projekto paraiška gali būti atsiimta ne daugiau kaip 2 kartus.

15. Vienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau kaip 4 projektų paraiškas vienam konkursui.

 

III Skyrius

 

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

 

 

16. Konkursui teikiama LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos paraiška, kuri:

16.1. pildoma lietuvių kalba, kompiuteriu ir pasirašoma paraiškos teikėjo;

16.2. pateikiama su reikalingais priedais;

16.3. įrišama kaip vienas dokumentas;

16.4. pateikta kartu su Taisyklėse nurodyta eilės tvarka pridedamais dokumentais (netaikoma teikiant paraišką elektroniniu būdu);

16.5. pateikiama kartu su galiojančiais (tai yra visų šalių pasirašytais ir nepasibaigusio galiojimo termino) teisiniais dokumentais. Teisiniais dokumentais laikomi dokumentai, kuriais subjektai prisiima teisines pasekmes turinčius įsipareigojimus arba pareiškia apie ketinimą tokius įsipareigojimus prisiimti;

16.6. pridedami teisiniai dokumentai užsienio kalba turi būti pateikiami su oficialiu vertimu;

16.7. pateikiama visus paraiškos ir pridedamų priedų bei dokumentų lapus sunumeruojant ištisine numeracija (netaikoma teikiant paraišką elektroniniu būdu).

17. Prie kiekvienos paraiškos, išskyrus filmų tęstinės gamybos statusą turinčių projektų paraiškas, privalomai šia eilės tvarka pridedama:

17.1. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos išlaidų sąmata;

17.2. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos finansavimo planas;

17.3. sutarties, preliminarios sutarties (pateikus scenarijų – turtinių teisių įsigijimą patvirtinančios sutarties) arba opciono sutarties, pasirašytos tarp scenarijaus autoriaus (bendraautorių) ir projekto vykdytojo, patvirtinta kopija. Mažumos bendros gamybos projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;

17.4. suteiktų teisių naudoti anksčiau sukurtus literatūros ar muzikos kūrinius ir gretutinių teisių objektus įrodančių dokumentų (literatūros kūrinio autoriaus leidimas perdirbti jo kūrinį į scenarijų, opciono sutarties, muzikos kūrinio autoriaus ar jo įgalioto atstovo leidimas naudoti kūrinį) patvirtintos kopijos. Mažumos bendros gamybos projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;

17.5. autorinių sutarčių arba kitų dokumentų, patvirtinančių paraiškoje nurodytų filmo autorių ir projekto vykdytojo susitarimus vykdyti projektą, patvirtintos kopijos. Mažumos bendros gamybos projektui šio punkto reikalavimai netaikomi;

17.6. filmo autorių, nurodytų paraiškoje, kūrybinės veiklos aprašymai ir filmografija; debiutinio filmo atveju – režisieriaus sukurto filmo (jeigu toks yra) kopija (paraišką teikiant ne elektroniniu būdu) arba internetinė nuoroda į filmą;

17.7. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos prodiuserio filmografija (netaikoma, jeigu projektas yra pirmas prodiuserio filmas);

17.8. filmo bendros gamybos atveju – filmo bendros gamybos sutarties ar preliminarios sutarties patvirtinta kopija;

17.9. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos deklaracija apie akcininkus (dalininkus) ir valdymo organų narius.

18. Tinkamais filmo rėmėjų, partnerių ir bendragamintojų finansinius įsipareigojimus patvirtinančiais dokumentais laikomi Taisyklių 20 punkto reikalavimus atitinkantys:

18.1. sutartis – rašytinis šalių susitarimas, patvirtintas visų šalių parašais ir antspaudais, kai juridiniam asmeniui privalu turėti antspaudą;

18.2. preliminari sutartis – rašytinis šalių susitarimas, patvirtintas visų šalių parašais ir antspaudais, kai juridiniam asmeniui privalu turėti antspaudą, bei pagal kurį jame aptartomis sąlygomis šalys įsipareigoja ateityje sudaryti kitą – pagrindinę – sutartį, kuris atitinka Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.165 straipsnio reikalavimus;

18.3. ketinimų laiškas – vienašalis dokumentas, surašytas ketinančio remti, finansuoti ar bendrai gaminti filmą juridinio asmens ir patvirtintas šio juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens parašu.

19. Kai parama teikiama natūra (prekėmis ir (arba) paslaugomis), pareiškėjas, LKC paprašius, papildomai pateikia vieną iš Taisyklių 18.1–18.3 papunkčiuose nurodytų dokumentų kartu su natūra teikiamų prekių ir (arba) paslaugų detaliu sąrašu bei dokumentais, patvirtinančiais natūra teikiamų prekių ir (arba) paslaugų turėjimą (kainoraštį, įrangos ar priemonių katalogą, ar kitą paslaugų teikimo užtikrinimą įrodantį dokumentą).

20. Visuose finansinius įsipareigojimus patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas (darbinis) filmo pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (išankstiniai pardavimai, investicija, parama lėšomis ar natūra ir panašiai), finansinio įsipareigojimo vertė eurais ir finansinio įsipareigojimo įvykdymo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis, apie kurį iš anksto žinoma, kad įvyks). 

21. Finansinius įsipareigojimus patvirtinančių dokumentų galiojimo terminas turi būti ne trumpesnis nei 6 mėnesiai po paraiškos pateikimo datos.

22. Tinkamomis sutartimis, kuriomis projekto vykdytojui suteikiamos teisės naudoti kūrinius, bus laikomos tokios sutartys, kuriose suteikiamų teisių galiojimo terminas yra ne trumpesnis nei 12 mėnesių po paraiškos pateikimo datos.

23. Vaidybinio ilgametražio ir trumpametražio filmo gamybos projektui privalomai pateikiama:

23.1. kino scenarijus lietuvių kalba;

23.2. finansavimo plane nurodytus filmo bendragamintojų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai;

23.3. finansavimo plane nurodytus filmo rėmėjų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai.

24. Dokumentinio ilgametražio ir trumpametražio filmo projektui privalomai pateikiama:

24.1. filmo scenarijaus traktuotė lietuvių kalba;

24.2. finansavimo plane nurodytus filmo bendragamintojų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai;

24.3 finansavimo plane nurodytus filmo rėmėjų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai.

25. Animacinio ilgametražio ir trumpametražio filmo gamybos projektui privalomai pateikiama:

25.1. filmo scenarijus lietuvių kalba (animacinio trumpametražio – filmo scenarijus ar scenarijaus traktuotė lietuvių kalba);

25.2. detalus gamybos proceso aprašymas;

25.3. filmo scenarijaus traktuotės ar scenarijaus vizualizacija;

25.4. finansavimo plane nurodytus filmo bendragamintojų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai;

25.5. finansavimo plane nurodytus filmo rėmėjų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai.

26. Televizinės meninės dokumentikos gamybos projektui privalomai pateikiama sutartis ar preliminari sutartis su bent vienu nacionalinio masto transliuotoju dėl transliuotojo dalyvavimo gaminant televizinį meninės dokumentikos filmą ir šio filmo rodymo.

27. Interaktyvaus projekto gamybos projektui privalomai pateikiama grafinė ar kitokia medžiaga, atskleidžianti projekto sumanymą.

28. Mažumos bendros gamybos projektui papildomai pateikiama:

28.1. dokumentai, patvirtinantys, kad filmo gamybai yra skirtas finansavimas, kuris sudaro ne mažiau kaip 50 proc. bendro filmo biudžeto;

28.2. filmo pagrindinio gamintojo ar pareiškėjo sutarties arba preliminarios sutarties su vienu iš šių filmo kūrėjų ar atlikėjų (filmo režisieriumi, scenarijaus autoriumi, dailininku, operatoriumi, kompozitoriumi, montažo režisieriumi, garso režisieriumi, kostiumų dailininku, filmo pagrindinio vaidmens atlikėju arba antraplanio vaidmens atlikėju), turinčiu Lietuvos Respublikos pilietybę, patvirtinta kopija.

29. Filmo tęstinės gamybos statusą turinčiam projektui pateikiama nustatytos formos paraiška, finansavimo planas ir išlaidų sąmata. Jeigu keitėsi filmo scenarijus, bet kuris filmo autorius ar bendragamintojas, filmo finansavimo šaltiniai, ir šie pasikeitimai suderinti su LKC Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka, be nurodytų dokumentų, atitinkamai pakeitimams pateikiama:

29.1. kino scenarijus lietuvių kalba ir turtinių teisių įgijimą patvirtinančios sutarties, pasirašytos tarp scenarijaus autoriaus (bendraautorių) ir projekto vykdytojo, patvirtinta kopija;

29.2. autorinių sutarčių, pasirašytų tarp filmo autorių ir projekto vykdytojo, patvirtintos kopijos ir šių autorių filmografijos;

29.3. finansavimo plane nurodytus filmo rėmėjų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai;

29.4. filmo bendros gamybos sutarties patvirtinta kopija.

30. Filmo parengiamųjų darbų projektui privalomai pateikiama:

30.1. filmo scenarijaus traktuotė arba literatūrinis scenarijus lietuvių kalba;

30.2. finansavimo plane nurodytus filmo rėmėjų finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai;

30.3. LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos deklaracija apie de minimis pagalbą bei susijusius asmenis.

 

IV SKYRIUS

 

ADMINISTRACINIS PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

 

 

31. LKC ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų priėmimo dienos atlieka jų administracinį vertinimą ir paraiškas perduoda svarstyti Kino tarybai.

32. Administracinio vertinimo metu LKC:

32.1. nustato, ar paraiška atitinka Taisyklių III skyriaus reikalavimus ir neturi esminių trūkumų;

32.2. patikrina, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus projektus, kuriems buvo skirtas valstybinis finansavimas ir, ar pareiškėjui nėra taikomi Lietuvos Respublikos kino įstatymo 9 straipsnio 7–11 dalyse nustatyti apribojimai;

32.3. patikrina, ar suteikus pareiškėjui parengiamųjų darbų projektui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta bendra maksimali vienam juridiniam asmeniui ir jo susijusiems asmenims suteiktos per einamuosius ir praėjusius dvejus metus 200 tūkst. EUR de minimis pagalbos suma (toliau – de minimis pagalbos suma);

32.4. parengia Kino tarybai išvadas dėl finansavimo plano, išlaidų sąmatos bei pateiktų dokumentų pagrįstumo.

33. Paraiškos, turinčios esminių trūkumų, neperduodamos svarstyti Kino tarybai. Paraiška laikoma turinti esminių trūkumų, jeigu ji neatitinka nors vieno iš šių Taisyklių  punktų ir papunkčių: 16.1, 16.5, 17.1–17.5, 17.8, 23.1, 23.2, 24.1, 24.2, 25.1, 25.3, 25.4, 26, 28.1, 28.2, 30.1, 30.2. LKC nustačius, kad paraiška turi nors vieną esminį trūkumą, per 5 darbo dienas nuo esminių trūkumų nustatymo pareiškėjui raštu (paštu, faksu ar elektroniniu paštu) išsiunčiamas pranešimas dėl esminių trūkumų nustatymo, konkrečiai įvardijant esminį trūkumą ar trūkumus ir informuojant, kad paraiška atmetama.

34. Paraiškos, užpildytos nesilaikant kitų, nei nurodyti Taisyklių 33 punkte, Taisyklių III skyriuje nustatytų reikalavimų, perduodamos svarstyti Kino tarybai tik tuo atveju, jeigu pareiškėjas per LKC nustatytą terminą pašalina LKC raštiškame pranešime nurodytus trūkumus.

35. Tuo atveju, jeigu suteikus pilną pareiškėjo parengiamųjų darbų projektui prašomą sumą būtų viršyta de minimis pagalbos suma, paraiška laikoma netinkama, o pareiškėjas raštu informuojamas, kad paraiška yra atmetama, ir pareiškėjas gali pretenduoti tik į šios sumos neviršijančią dalį.

36. Atlikdamas administracinį vertinimą, LKC turi teisę paprašyti per nustatytą terminą pateikti paaiškinimus dėl projekto bei papildomus dokumentus ar jų vertimus, reikalingus šiam vertinimui atlikti.

37. Jeigu nuo paraiškos pateikimo LKC dienos iki paraiškos svarstymo Kino taryboje dienos įvyksta svarbūs projekto aplinkybių, numatytų projekto finansavimo plane ir (arba) sklaidos plane, pokyčiai, iš pareiškėjo gauta rašytinė informacija apie šiuos pokyčius prijungiama prie paraiškos.

38. Paraiškos, atitinkančios Taisyklėse nustatytus reikalavimus, perduodamos svarstyti Kino tarybai, o pareiškėjai bei projektų kategorijos ir filmų pavadinimai yra skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

 

 

V Skyrius

 

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SVARSTYMAS KINO TARYBOJE

 

 

 

39. Kino taryba gautas paraiškas vertina vadovaudamasi Taisyklių 1 priedu patvirtinta Projekto atitikties kultūriniams kriterijams vertinimo lentele.

40. Finansavimas gali būti skiriamas projektui, kuris atitinka ne mažiau kaip du Taisyklių 1 priede nustatytus kultūrinius kriterijus. Jei projektas neatitinka bent dviejų kriterijų, jis toliau nevertinamas ir tai yra fiksuojama rašytinėje Kino tarybos išvadoje.

41. Filmo parengiamųjų darbų paraiškos, atitikusios Taisyklių 40 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 2 priedu patvirtintą Filmų parengiamųjų darbų projekto vertinimo lentelę.

42. Filmo gamybos darbų paraiškos, atitikusios Taisyklių 40 punkto reikalavimą, vertinamos Kino tarybos nariams užpildant Taisyklių 3 priedu patvirtintą Filmo gamybos darbų projekto vertinimo lentelę.

43. Filmo tęstinės gamybos statusą turinčių projektų paraiškos vertinamos Kino tarybai analizuojant Taisyklių 29 punkte nurodytus dokumentus. Šiuo atveju Kino tarybos nariai Taisyklių 3 priede pateiktos vertinimo lentelės nepildo. Kino tarybos nariai pateikia LKC direktoriui rašytines išvadas ir siūlymus dėl tęstinės gamybos statusą turinčio projekto valstybinio finansavimo per 30 kalendorinių dienų nuo paraiškų jai perdavimo dienos. 

44. Kino taryba gautas paraiškas išanalizuoja ir įvertina bei pateikia LKC direktoriui savo išvadas ir siūlymus dėl projektų finansavimo per 60 kalendorinių dienų nuo paraiškų jai perdavimo dienos. Paraiškų ir projektų svarstymas vyksta Kino tarybos nuostatų ir jos darbo reglamento nustatyta tvarka.

45. Filmų gamybos projektai, atitikę bent du Taisyklių 1 priedu nustatytus kultūrinius kriterijus, vertinami dviem etapais. Pirmojo etapo metu Kino taryba įvertina projektą vadovaudamasi Taisyklių 3 priedo II–III dalyse nustatytais kriterijais. Kino taryba gali kreiptis į pareiškėjus prašydama pateikti papildomą informaciją.

46. Projektai, po pirmojo etapo surinkę ne mažiau kaip 16 balų, patenka į antrąjį etapą, kurio metu vertinami vadovaujantis Taisyklių 3 priedo I dalyje nustatytais kriterijais. Antrojo etapo metu filmo gamybos projekto režisierius ir prodiuseris gali būti asmeniškai kviečiami pristatyti projektą. Jeigu Kino taryba rekomenduoja filmo gamybos projektui skirti mažesnę negu prašoma finansavimo sumą, Kino taryba privalo pakviesti tokio filmo gamybos projekto režisierių ir prodiuserį į posėdį aptarti finansavimo apimtis.

47. Kiekvienos kategorijos, nurodytos Taisyklių 12 punkte, projektai vertinami atskirai.

48. Kino tarybos narių įvertinimai (atskirai pagal kiekvieną projektą) sumuojami posėdžio metu, suma dalijama iš vertinusiųjų narių skaičiaus ir išvedamas bendras galutinis rezultatas. Pagal Kino tarybos narių rašytinius vertinimus parengiama bendra Kino tarybos rašytinė išvada kiekvienam projektui, kuri tvirtinama Kino tarybos reglamento nustatyta tvarka. Rašytinėje išvadoje projekto kokybė įvertinama pagal Taisyklių 2 ar 3 prieduose nustatytus kriterijus.

49. Kino tarybos nariai, įvertinę planuotas skirti lėšas ir remdamiesi bendru projektų surinktu balų skaičiumi, teikia siūlymus dėl projektų finansavimo pagal kiekvieną projektų kategoriją atskirai. Finansavimas gali būti skiriamas tik filmo gamybos, filmo parengiamųjų darbų projektams, surinkusiems ne mažiau kaip 50 proc. galimų surinkti balų.

50. Galutiniai bendri projektų vertinimo rezultatai skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt. Pareiškėjo rašytiniu prašymu LKC jam pateikia jo projektą vertinusių Kino tarybos narių skirtų balų vidurkį pagal kiekvieną Taisyklių 2 ar 3 prieduose nustatytą vertinimo kriterijų.

 

VI SKYRIUS

 

PROJEKTŲ FINANSAVIMO INTENSYVUMAS IR DYDŽIAI

 

 

 

51. LKC direktorius trejų metų laikotarpiui nustato filmų parengiamųjų ir gamybos darbų finansavimo kvotas, kurios negali viršyti Taisyklių 59 punkte nustatytų atitinkamų galimų didžiausių finansavimo sumų.

52. Filmo parengiamųjų darbų projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. projekto parengiamųjų darbų sąnaudų bendros sumos.

53. Filmo gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 50 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

54. Bendros gamybos filmų gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 60 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

55. Bendros gamybos filmų gamybos projektams, kuriuose dalyvauja filmų gamintojai iš Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Paramos vystymuisi komiteto sąraše nurodytų besivystančių šalių, įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

56. Eksperimentinio filmo, mažo biudžeto filmo, debiutinio filmo ir mikrobiudžeto  vaidybinio ilgametražio filmo gamybos projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 75 proc. nuo bendro filmo biudžeto.

57. Į Taisyklių 52–56 punktuose nustatytas procentines dalis įskaičiuojama valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų filmui pagaminti suteiktas finansavimas, įskaitant netiesioginę valstybės pagalbą, bei už valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų skirtas lėšas priskaičiuotos bankų ir kitų kredito įstaigų palūkanos, kurios privalo būti panaudotos filmui pagaminti.

58. Skaičiuojant filmo gamybos projekto valstybinio finansavimo intensyvumą, į nurodytą procentinę dalį įskaičiuojamas ir finansavimas, skirtas projekto parengiamiesiems darbams. Pateiktoje paraiškoje iš LKC prašoma suma negali viršyti didžiausios galimos gauti sumos, nustatytos LKC direktoriaus trejų metų laikotarpiui.

59. Didžiausios galimos projektų finansavimo sumos:

59.1. vaidybinio ilgametražio filmo gamybos – iki 725 000 EUR;

59.2. mažo biudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamybos – iki 650 000 EUR;

59.3. eksperimentinio filmo gamybos – iki 650 000 EUR;

59.4. vaidybinio trumpametražio filmo gamybos – iki 60 000 EUR;

59.5. dokumentinio ilgametražio filmo gamybos – iki 200 000 EUR;

59.6. dokumentinio trumpametražio filmo gamybos – iki 85 000 EUR;

59.7. animacinio ilgametražio filmo gamybos – iki 725 000 EUR;

59.8. animacinio trumpametražio filmo gamybos – iki 145 000 EUR;

59.9. vaidybinio filmo parengiamųjų darbų projekto – iki 45 000 EUR;

59.10. dokumentinio filmo parengiamųjų darbų projekto – iki 25 000 EUR;

59.11. animacinio filmo parengiamųjų darbų projekto – iki 60 000 EUR;

59.12. mikrobiudžeto vaidybinio ilgametražio filmo gamybos – iki 112 500 EUR;

59.13. pirmojo trumpametražio filmo gamybos – iki 15 000 EUR;

59.14. televizinės meninės dokumentikos gamybos – iki 10 000 EUR;

59.15. interaktyvaus projekto parengiamųjų darbų projekto – iki 15 000 EUR;

59.16. interaktyvaus projekto gamybos – iki 50 000 EUR.

60. Mažumos bendros gamybos galima didžiausia finansavimo suma – iki 75 proc. nuo Lietuvos filmo gamintojo finansinio indėlio, bet ne daugiau kaip 100 000 EUR.

61. Debiutinių filmų galima didžiausia finansavimo suma – iki 50 proc. nurodytų atitinkamų didžiausių finansavimo sumų.

62. Bendra vienam juridiniam asmeniui ir jo susijusiems asmenims suteiktos de minimis (tai yra, filmų parengiamųjų gamybos darbų, filmų sklaidos, filmų platinimo ir kitos valstybės pagalbos, teikiamos pagal Reglamento sąlygas) pagalbos suma negali viršyti 200 tūkst. EUR per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį.

63. Filmo tęstinės gamybos projektas finansuojamas ne ilgiau kaip dvejus metus, vadovaujantis Taisyklėse nustatytais valstybinio finansavimo intensyvumo reikalavimais ir neviršijant Taisyklių 59–61 punktuose nustatytų didžiausių galimų finansavimo sumų.

64. Filmo gamybos projekto vykdytojas gali ne daugiau nei 20 proc. skirto finansavimo išleisti ne Lietuvos Respublikoje.

65. Mažumos bendros gamybos projekto vykdytojas privalo visą LKC skirtą finansavimą išleisti Lietuvos Respublikoje.

 

VII SKYRIUS

 

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

 

 

66. Finansuojamos tik tinkamos projekto išlaidos. Išlaidos yra tinkamos, jeigu jos yra:

66.1. tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);

66.2. projekto vykdytojo patirtos einamaisiais biudžetiniais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu finansavimo sutartyje;

66.3. numatytos finansavimo sutarties sąmatoje;

66.4. realios ir atitinka rinkos kainas;

66.5. patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

66.6. nėra dengiamos iš kitų finansavimo šaltinių.

67. Skirtos lėšos negali būti naudojamos kitų metų išlaidoms dengti.

68. Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“.

69. Filmo gamybos projekto administracinės išlaidos gali sudaryti iki 7 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.

70. Indėlis natūra projekte negali būti didesnis nei 30 proc. nuo finansavimo plane nurodyto pareiškėjo įsipareigojamo finansavimo.

71. Parengiamųjų darbų projekto administracinės išlaidos gali sudaryti iki 5 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.

72. Nenumatytos išlaidos, išskyrus animacinių filmų projektus, gali sudaryti iki 7 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.

73. Animacinio filmo gamybos projekto nenumatytos išlaidos gali sudaryti iki 15 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.

74. Prodiuserio atlygis projekto sąmatoje gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos. Iš LKC skirtų lėšų galima apmokėti tik vieno prodiuserio honorarą. Režisieriaus atlygis gali sudaryti iki 8 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos, išskyrus atvejus, kai režisieriaus atlygis filmo gamybos darbų projekte nesiekia 10 000 eurų.

75. Tuo atveju, kai filmo gamybos darbų projekto režisierius ir scenarijaus autorius yra tas pats asmuo, bendras režisieriaus ir scenarijaus autoriaus (bendraautorių) atlygis gali sudaryti iki 10 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos, išskyrus atvejus, kai bendras režisieriaus ir scenarijaus autoriaus (bendraautorių) atlygis nesiekia 10 000 eurų. Jeigu projektas, kurio parengiamiesiems darbams buvo skirtas valstybinis finansavimas, pretenduoja į filmo gamybos darbų valstybinį finansavimą, bendra filmo gamybos darbų projekto režisieriaus ir scenarijaus autoriaus (bendraautorių) atlygiui prašoma iš LKC suma gali sudaryti iki 10 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos, įskaitant ir parengiamiesiems darbams skirtas sumas.

76. Projekto finansinės išlaidos gali sudaryti iki 5 proc. LKC finansuojamų tinkamų išlaidų bendros sumos.

 

77. Lėšos negali būti skiriamos:

77.1. pastatams statyti, statiniams rekonstruoti ir remontuoti;

77.2. ilgalaikiam turtui (pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimo Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“ 1 punktą), išskyrus rekvizitą;

77.3. paraiškai rengti ar konsultuotis dėl jos rengimo;

77.4. išlaidoms pagal sutartis su konsultantais, tarpininkais, kuriems mokestis nurodomas kaip visos projekto vertės procentinė dalis;

77.5. baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms;

77.6. skolų padengimo išlaidoms.

78. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, privalo užtikrinti, kad, perkant prekes ir paslaugas už valstybės biudžeto lėšas, būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų.

79. Finansinių metų pradžioje projekto vykdytojas privalo skaičiuoti planuojamą metų veiklos finansavimą. Jeigu numatoma, kad veikla bus daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės ar savivaldybių biudžetų arba kitų valstybės ar savivaldybių fondų, arba Viešųjų pirkimų įstatymo nustatytų viešųjų juridinių asmenų lėšų, projekto vykdytojas tais finansiniais metais visus savo pirkimus, nepriklausomai nuo lėšų šaltinio, turi vykdyti vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

80. Jeigu projekto vykdytojas pagal planuojamą metų pradžioje finansavimą yra ne perkančioji organizacija, o per metus gavus finansavimą paaiškėja, kad jis tapo perkančiąja organizacija, visus pirkimus nuo šio momento jis privalo vykdyti vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu.

 

VIII SKYRIUS

 

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

 

 

81. Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs Kino tarybos rekomendacijas. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas, projekto kategorija, filmo pavadinimas, projektui skiriamų lėšų dydis ir didžiausia galima valstybinio finansavimo suma (finansavimo intensyvumas, procentais). Per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti lėšas priėmimo LKC pateikia duomenis apie suteiktos valstybės ir/ ar de minimis pagalbos dydį Suteiktos valstybės pagalbos registrui.

82. Projekto vykdytojas ne vėliau, kaip per tris mėnesius po LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų projektui skyrimo pateikia LKC tinkamai užpildytą ir pasirašytą LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos (atitinkančios Kino įstatymo 9 straipsnio 6 dalies reikalavimus) valstybinio finansavimo sutartį (toliau – finansavimo sutartis) su šiais būtinaisiais priedais: su LKC suderintais projektui vykdyti skirtų lėšų detalia sąmata (toliau – sąmata) ir finansavimo planu.

83. Pasirašant finansavimo sutartį paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti mažinamas be suderinimo su LKC, raštu jam pateikiant motyvuotą prašymą. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos. Prie finansavimo sutarties pateikiamoje sąmatoje nurodytos išlaidų straipsnių sumos negali viršyti atitinkamų išlaidų straipsnių sumų, nurodytų su paraiška pateiktoje sąmatoje. Motyvuotai įtraukus naują išlaidų eilutę, planuota išlaidų straipsnio suma negali būti didinama.

84. Finansavimo sutarties pasirašymo terminas, esant motyvuotam rašytiniam projekto vykdytojo prašymui, LKC direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas papildomam vieno mėnesio terminui. Nepasirašius finansavimo sutarties per numatytą ar pratęstą terminą, sprendimą dėl tokio projekto finansavimo tikslingumo priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu priimtas Kino tarybos rekomendacijas.

85. Filmo tęstinės gamybos statusas ir valstybinio finansavimo intensyvumas fiksuojamas Kino tarybos posėdžio protokole, LKC direktoriaus įsakyme bei LKC ir projekto vykdytojo pasirašytoje finansavimo sutartyje.

86. Tinkamais ikisutartiniuose dokumentuose nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančiais dokumentais yra laikomos sutartys ar kitokios formos dokumentai, kuriais šalys patvirtina teisių ir pareigų prisiėmimą.

87. LKC direktoriaus įsakymu filmų parengiamųjų darbų projektams vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį ir pateikus LKC ikisutartiniuose dokumentuose nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus.

88. LKC direktoriaus įsakymu mažumos bendros gamybos darbų projektams vykdyti visos skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos pasirašius finansavimo sutartį ir pateikus visus finansavimo plane numatytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančią bendros filmo gamybos sutartį ir kitus ikisutartiniuose dokumentuose nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus.

89. LKC direktoriaus įsakymu filmų gamybos darbų projektams (išskyrus mažumos bendros gamybos projektams) vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos dviem etapais, t.y. du kartus per biudžetinius metus:

89.1. Pasirašius finansavimo sutartį, išskyrus bendros filmo gamybos projekto atveju, projekto vykdytojui jo prašymu pervedama iki 30 proc. LKC direktoriaus įsakymu paskirtos sumos. Pirmajame etape pervedama iki 75 proc. skirtos sumos, į kurią gali būti įtraukiama iki 50 proc. viso projekto sąmatoje numatyto prodiuserio atlygio. Projekto vykdytojui Taisyklėse ir finansavimo sutartyje nustatyta tvarka atsiskaičius su LKC už lėšas, gautas per pirmąjį etapą, ir pateikus turtinių teisių įsigijimą patvirtinančias sutartis jam pervedamos antrojo etapo lėšos.

89.2. Pasirašius finansavimo sutartį bendros filmo gamybos projekto atveju projekto vykdytojui pirmajame etape pervedama iki 30 proc. LKC direktoriaus įsakymu paskirtos sumos. Šios lėšos pervedamos tuomet, kai projekto vykdytojas LKC pateikia sutartis ir kitus dokumentus, patvirtinančius, kad projektui yra skirtas finansavimas, neįskaitant Lietuvos finansavimo, kuris sudaro ne mažiau kaip 15 proc. finansavimo plane nurodyto bendro filmo biudžeto. Projekto vykdytojui Taisyklėse ir finansavimo sutartyje nustatyta tvarka atsiskaičius su LKC už lėšas, gautas per pirmąjį etapą, ir pateikus visus finansinius įsipareigojimus patvirtinančią bendros filmo gamybos sutartį ir kitus ikisutartiniuose dokumentuose nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus bei turtinių teisių įsigijimą patvirtinančias sutartis, jam pervedamos antrojo etapo lėšos.

90. Jeigu projekto, išskyrus bendros filmo gamybos projektą, vykdytojas prie filmo gamybos paraiškos kaip finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus pateikė preliminarias sutartis ar ketinimų laiškus, likusios pirmojo etapo lėšos pervedamos tik tuomet, kai projekto vykdytojas LKC pateikia ikisutartiniuose dokumentuose nurodytus finansinius įsipareigojimus patvirtinančius dokumentus. Nepateikus šių dokumentų per 4 mėnesius nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo projektui dienos, sprendimą dėl tokio projekto finansavimo tikslingumo priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu priimtas Kino tarybos rekomendacijas.

91. Bendros filmo gamybos (ar bendrai vykdomų parengiamųjų darbų) projekto atveju visus finansinius įsipareigojimus patvirtinanti bendros filmo gamybos (ar bendrai vykdomų parengiamųjų darbų) sutartis ir kiti finansinius įsipareigojimus patvirtinantys dokumentai turi būti pateikti LKC per 6 mėnesius nuo LKC direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo projektui dienos. Motyvuotu rašytiniu bendros filmo gamybos projekto vykdytojo prašymu LKC direktorius gali pratęsti šį terminą, tačiau ne ilgiau kaip iki einamųjų metų spalio 1 d. Jeigu bendros filmo gamybos projekto vykdytojas LKC nepateikia visus finansinius įsipareigojimus patvirtinančios bendros filmo gamybos sutarties ir kitų finansinius įsipareigojimus patvirtinančių dokumentų iki einamųjų metų spalio 1 d., projekto vykdytojas grąžina projektui skirtas lėšas per LKC nustatytą terminą ir finansavimo sutartis nutraukiama.   

92. Jei projekto vykdytojas įsisavina mažiau nei 50 procentų per pirmąjį etapą gautų lėšų, jis pateikia LKC motyvuotą rašytinį paaiškinimą. Paaiškėjus, kad projekto vykdytojas negali užtikrinti tinkamo lėšų panaudojimo, LKC turi teisę nepervesti likusios lėšų dalies. Toks sprendimas priimamas LKC direktoriaus įsakymu.

93. Lėšos į projekto vykdytojo turimą atskirą projektui skirtą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.

94. Jeigu projekto vykdytojas, kuriam buvo skirtas finansavimas, atsisako jam skirto finansavimo ar jo dalies iki kito tais pačiais metais planuojamo finansavimo konkurso paskelbimo dienos, jam skirtos lėšos paskirstomos kito konkurso metu. Projekto vykdytojui atsisakius lėšų pasibaigus planuotiems einamųjų metų konkursams, sprendimą dėl lėšų panaudojimo kitiems konkurse dalyvavusiems projektams priima LKC direktorius, įvertinęs šiuo klausimu pateiktas Kino tarybos rekomendacijas, pirmenybę teikiant tos pačios kaip lėšų atsisakiusio projekto kategorijos projektams.

95. Finansuojamų projektų sąrašai, nurodant filmo pavadinimą, rūšį, režisierių, projekto vykdytoją, bendrą filmo biudžetą, iš LKC prašomą sumą ir LKC skirtą finansavimą skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

 

IX SKYRIUS

 

FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS

 

 

 

96. Projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

97. Filmo gamybos, filmo tęstinės gamybos, bendros filmo gamybos projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu paraiškoje nurodytas filmo režisierius negali keistis, išskyrus šias aplinkybes:

97.1. kai filmo režisierius dėl ligos nebegali vykdyti savo funkcijų;

97.2. dėl filmo režisieriaus mirties.

98. Jeigu projekto vykdytojas pakeitė filmo režisierių dėl kitų nei Taisyklių 97 punkte numatytų aplinkybių, LKC per 5 darbo dienas nuo tokių pasikeitimų nustatymo dienos vienašališkai nutraukia sutartį ir apie tai informuoja projekto vykdytoją. LKC nutraukus sutartį, projekto vykdytojas privalo grąžinti projektui skirtas lėšas LKC per jo nustatytą protingą terminą.

99. Jeigu projekto vykdytojas negrąžina projektui skirtų lėšų per LKC nustatytą terminą, šios lėšos iš projekto vykdytojo išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas taip pat praranda teisę teikti paraišką kitiems LKC skelbiamiems projektų finansavimo konkursams Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalies 3 punkte ir 10 dalyje nustatytais pagrindais ir laikui.

100. Jeigu dėl Taisyklių 98 punkte nurodytų aplinkybių projekto vykdytojas grąžina projektui skirtas lėšas per LKC nustatytą terminą arba tokios lėšos LKC dar nebuvo pervestos į projekto vykdytojo sąskaitą, projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.

101. Jeigu projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas turi pakeisti filmo režisierių dėl aplinkybių, numatytų Taisyklių 97 punkte, projekto vykdytojas privalo nedelsiant, tik paaiškėjus šioms aplinkybėms, LKC pateikti kito pasirinkto režisieriaus kūrybos aprašymą ir filmografiją bei argumentuotą raštą dėl pasirinktos kandidatūros. Kino taryba svarsto projekto vykdytojo pateiktus dokumentus ir per 14 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos teikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl projekto vykdytojo pasirinktos filmo režisieriaus kandidatūros.

102. Jeigu filmo gamybos, filmo tęstinės gamybos, bendros filmo gamybos projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas ketina pakeisti filmo scenarijaus autorių, projekto vykdytojas privalo nedelsiant pateikti LKC kito pasirinkto scenarijaus autoriaus kūrybos aprašymą, filmografiją, preliminarios autorinės sutarties arba opciono sutarties su nauju scenarijaus autoriumi patvirtintą kopiją, naują scenarijaus traktuotę bei argumentuotą raštą dėl pasirinktos scenarijaus autoriaus kandidatūros. Kino taryba svarsto projekto vykdytojo pateiktus dokumentus ir per 14 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos teikia LKC direktoriui rekomendacijas dėl projekto vykdytojo pasirinktos filmo scenarijaus autoriaus kandidatūros. LKC direktoriui patvirtinus naujo scenarijaus autoriaus kandidatūrą, projekto vykdytojas per LKC nustatytą terminą LKC pateikia autorinės sutarties su nauju scenarijaus autoriumi patvirtintą kopiją. Projekto vykdytojas, neinformavęs LKC apie numatomus pasikeitimus, praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.

103. Jeigu filmo gamybos parengiamųjų darbų projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu keičiasi paraiškoje nurodyti filmo režisierius ir (ar) filmo scenarijaus autorius, projekto vykdytojas privalo prieš pakeičiant minėtus filmo autorius argumentuotu raštu informuoti LKC apie numatomus pasikeitimus ir pateikti LKC autorinių sutarčių su naujais filmo autoriais patvirtintas kopijas.

104. Jeigu projekto vykdymo ir finansavimo sutarties galiojimo metu keičiasi paraiškoje nurodyti filmo operatorius ir (ar) filmo kompozitorius, ir (ar) filmo dailininkas, projekto vykdytojas privalo prieš pakeičiant minėtus filmo autorius argumentuotu raštu informuoti LKC apie numatomus pasikeitimus. Projekto vykdytojas, neinformavęs LKC apie numatomus pasikeitimus, praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.

105. Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.

106. Jeigu projekto vykdymo metu keičiasi filmo bendragamintojas ir (arba) bendras filmo biudžetas, projekto vykdytojas turi apie tai nedelsdamas raštu pranešti LKC ir pateikti atitinkamas sutartis ir naują finansavimo planą, kuris suderinamas su LKC ir pridedamas prie finansavimo sutarties, kaip neatskiriama šios sutarties dalis. Projekto vykdytojas, neinformavęs LKC apie numatomus pasikeitimus, praranda teisę teikti paraišką kitam būsimam (vienam) LKC skelbiamam projektų finansavimo konkursui.

107. Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršys 20 procentų.

108. Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių gali viršyti 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė, nei 100 eurų) arba įtraukiant naują arba pašalinant esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos.

109. Tikslinant sąmatą, LKC pateikiamas argumentuotas prašymas su naujai patikslinta LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos sąmata. Praleidus sąmatų tikslinimo terminą ar kitaip pažeidus Taisyklėse nustatytą sąmatų tikslinimo tvarką, sąmatų tikslinti negalima. Tokiu atveju išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, pripažįstamos netinkamomis ir LKC rašytiniu reikalavimu turi būti grąžintos iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos arba priverstinai išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

110. Finansavimo sutartyje numatytas filmo užbaigimo terminas argumentuotu projekto vykdytojo prašymu ir LKC direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas tik vieną kartą ne ilgesniam nei 12 mėnesių terminui.

 

X SKYRIUS

 

ATSISKAITYMAS UŽ SKIRTĄ FINANSAVIMĄ

 

 

 

111. Projekto vykdytojas, kurio projektui LKC skirtas finansavimas siekia ar viršija 145 000 eurų per biudžetinius metus, su LKC atsiskaito pateikdamas:

111.1. panaudojus finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo lėšas per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo pasibaigimo termino – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto pirmojo etapo įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant pirmojo etapo metu pasiektus projekto rezultatus ir nurodant faktiškai panaudotų pirmojo etapo lėšų sumą;

111.2. užbaigus projekto vykdymą per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 dienos – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant visus einamaisiais biudžetiniais metais pasiektus projekto įgyvendinimo rezultatus ir projektą vertinusio auditoriaus išvadą.

112. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas nesiekia 145 000 eurų per biudžetinius metus, su LKC atsiskaito pateikdamas:

112.1. panaudojus finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo lėšas per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto pirmojo etapo pasibaigimo termino – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto pirmojo etapo įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant pirmojo etapo metu pasiektus projekto rezultatus ir nurodant faktiškai panaudotų pirmojo etapo lėšų sumą;

112.2. užbaigus projekto vykdymą per 10 darbo dienų nuo finansavimo sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 10 dienos – LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo ataskaitą, joje išdėstant visus einamaisiais biudžetiniais metais pasiektus projekto įgyvendinimo rezultatus, taip pat pasirinktinai LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos Projekto įgyvendinimo faktinių išlaidų ataskaitą arba LKC direktoriaus įsakymu nustatytos formos projektą vertinusio auditoriaus išvadą.

113. Filmo gamybos projekto vykdytojas privalo:

113.1. ne vėliau kaip per 3 mėnesius po filmo įregistravimo Filmų registre LKC raštu pateikti informaciją apie faktinius filmo gamybos finansavimo šaltinius;

113.2. ne vėliau kaip per 12 mėnesių po filmo įregistravimo dienos perduoti vieną filmo kopiją ir originalią filmo medžiagą Lietuvos centriniam valstybės archyvui Kino įstatymo nustatyta tvarka.

114. Prodiuseris per 2 mėnesius nuo filmo užbaigimo turi surengti filmo peržiūrą Kino tarybos nariams bei atsakingiems LKC specialistams. Tokios peržiūros surengimu laikytina vieša filmo premjera arba specialiai suderintu laiku ir vietoje surengta uždara filmo peržiūra. Projekto vykdytojas turi sudaryti sąlygas LKC edukaciniais tikslais, nepažeidžiant filmo autorių ir gretutinių teisių turėtojų teisių ir šių teisių apribojimo sąlygų, numatytų Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme, neatlygintinai naudoti filmą, kuriam buvo skirtas finansavimas.

115. Projektų paraiškų registras, finansavimo sutarčių ir ataskaitų registrai saugomi LKC penkerius metus. Kino tarybos protokolai ir finansavimo sutartys saugomi nuolat Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

 

PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ

 

 

 

116. LKC pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo pareikalavimo gavimo turi pateikti visų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.

117. Filmo gamybos projekto vykdytojas, gavęs paramą filmo gamybai, privalo per dvejus metus nuo paskutiniųjų finansavimo metų pabaigos užbaigti ir įregistruoti filmą, pateikti LKC vieną filmo kopiją elektroninėje laikmenoje. Filmo gamybos projekto vykdytojas privalo surengti filmo premjerą ir pateikti LKC tai įrodančius dokumentus ne vėliau, kaip per 2 mėnesius nuo filmo įregistravimo datos (mažumos bendros gamybos atveju – filmo premjera Lietuvoje turi būti surengta ne vėliau, kaip per 2 metus po filmo įregistravimo). Ilgametražio vaidybinio ar animacinio filmo gamybos projekto vykdytojas taip pat privalo per vienerius metus po filmo premjeros Lietuvoje išplatinti filmą Lietuvos kino teatruose. Projekto vykdytojas negali kreiptis dėl kitų projektų finansavimo tol, kol neįvykdys šio punkto reikalavimų.

118. Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

119. Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtintas išrašas iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

120. LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, iš anksto neinformavęs LKC sumažino įsipareigotas projekto įgyvendinimo apimtis, savo finansinį indėlį ir tuo pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytas projekto finansavimo proporcijas, arba nustačius Kino įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje nurodytus pažeidimus, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Kino įstatymo, Taisyklių ar finansavimo sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę trejus metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą.

121. Projekto vykdytojas penkerius metus po projekto įvykdymo privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.

_________________