herbas 130301

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ, ORGANIZUOJANČIŲ AZARTINIUS LOŠIMUS, DIDŽIĄSIAS, MAŽĄSIAS LOTERIJAS IR ŽAIDIMUS ŽAIDIMO AUTOMATAIS PATIKRINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

2020 m. spalio 28 d. Nr. DIE-803

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (2020 m. gegužės 28 d. įstatymo Nr. XIII-2987 redakcija) 33 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktais:

1. T v i r t i n u Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. DI-771 „Dėl Azartinių lošimų, didžiųjų, mažųjų loterijų ir žaidimų žaidimo automatais organizatorių patikrinimo taisyklių patvirtinimo“.

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. lapkričio 1 d.

 

 

 

Direktorius                                                                                                        Virginijus Daukšys

 

 

PATVIRTINTA

Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos direktoriaus

2020 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. DIE-803

 

ŪKIO SUBJEKTŲ, ORGANIZUOJANČIŲ AZARTINIUS LOŠIMUS, DIDŽIĄSIAS, MAŽĄSIAS LOTERIJAS IR ŽAIDIMUS ŽAIDIMO AUTOMATAIS PATIKRINIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais patikrinimo  taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) atliekamų ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias loterijas ir žaidimus žaidimo automatais (toliau – ūkio subjektas) veiklos patikrinimų organizavimo, patikrinimo metu surinktos informacijos, nustatytų faktų įforminimo ir vertinimo procedūras.

2. Ūkio subjektų patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (toliau –VAĮ), Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymu (toliau – ALĮ), Lietuvos Respublikos loterijų įstatymu (toliau – LĮ), Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu (toliau – PPTFPĮ), kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais azartinių lošimų, didžiųjų, mažųjų loterijų ir žaidimų žaidimo automatais organizavimo veiklos priežiūrą, ir šiomis taisyklėmis.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. Garso ir (ar) vaizdo nuotolinio perdavimo priemonės – programinės ir stacionariosios ar kilnojamosios techninės įrangos, kuria garsas ir (ar) vaizdas perduodamas nuotoliniu būdu ir užfiksuojamas, visuma.

3.2. Nuotolinis paaiškinimas – proceso dalyvio (pareiškėjo, liudytojo, ūkio subjekto darbuotojo, atsakomybėn traukiamo asmens ar kito patikrinimo dalyvio) apklausa garso ir (ar) vaizdo nuotolinio perdavimo priemonėmis.

3.3. Kontrolinis klausimynas   dokumentas, skirtas patikrinti ūkio subjektų tam tikros srities ar lošimų (žaidimų) rūšies reikalavimų laikymąsi.

4. Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse (toliau – ANK), ALĮ, LĮ, PPTFPĮ, VAĮ ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

PATIKRINIMO PRADŽIA IR JO VYKDYMAS 

 

5. Ūkio subjekto veiklos patikrinimas (toliau – patikrinimas) pradedamas pavedimo patikrinti (1 priedas) surašymu.

6. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu patikrinimą atlieka įgalioti Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai. Pavedimą patikrinti pasirašo Priežiūros tarnybos direktorius.

7. Pagal šias taisykles patikrinimus gali atlikti ne mažiau nei du Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai (toliau – tikrintojai). Pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir kokybiškai. Jeigu pirmasis pavedime nurodytas tikrintojas patikrinimo metu keičiamas kitu tikrintoju, surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą.

 

 

8. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį, patikrinimui atlikti gali būti sudaroma patikrinimo grupė, kurią sudaro ne mažiau nei trys tikrintojai. 

9. Pavedus patikrinimą atlikti patikrinimo grupei, šiai grupei vadovauti paskiriamas patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo grupės vadovas organizuoja patikrinimo grupės darbą ir yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir atitiktų šių taisyklių ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus. Jeigu grupės vadovas patikrinimo metu keičiamas kitu grupės vadovu, surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Atsižvelgiant į Priežiūros tarnybos organizacinę struktūrą ir tarnautojų darbo krūvį, esant galimybei, pirmasis pavedime nurodytas tikrintojas ar grupės vadovas negali du kartus iš eilės vadovauti to paties ūkio subjekto patikrinimui.

10. Atsižvelgiant į patikrinimo sudėtingumą ar jo apimtį, Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, patikrinimui atlikti gali būti paskirtas papildomas tikrintojas (-ai), taip pat, tikrintojui negalint toliau dalyvauti patikrinime, jis gali būti pakeičiamas kitu tikrintoju. Papildomas tikrintojas (-ai) paskiriamas (-i) arba vienas tikrintojas keičiamas kitu surašant tarnybinį pranešimą su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą.

11. Patikrinimo veiksmus ūkio subjekto lošimų organizavimo vietoje gali atlikti ne mažiau nei du tikrintojai.

12. Tikrintoju negali būti skiriamas asmuo, turintis asmeninį suinteresuotumą, t. y.:

12.1. yra tikrinimo ūkio subjekto, jo vadovo, vyriausiojo buhalterio, valdybos ar stebėtojų tarybos narių artimas asmuo;

12.2. buvęs tikrinamo ūkio subjekto darbuotojas, kai nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip 1 metai;

12.3. tikrinamo ūkio subjekto akcininkas;

12.4. veikiamas kitų sąlygų, galinčių turėti įtakos patikrinimo objektyvumui.

13. Patikrinimo metu tikrintojai įrodymus renka bei juos fiksuoja ANK nustatyta tvarka, siekiant nustatyti patikrinimui svarbias aplinkybes. Tikrintojai, atlikdami patikrinimus dėl galimų PPTFPĮ pažeidimų taip pat turi teises, numatytas  PPTFPĮ 32 straipsnio 1 dalyje.

14. Patikrinimo metu tikrinant ūkio subjektų, organizuojančių azartinius lošimus ir didžiąsias loterijas finansinę veiklą, vadovaujamasi Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-4 „Dėl Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo Lošimų priežiūros tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Didžiųjų loterijų ataskaitų sudėtimi ir jų teikimo tvarka, patvirtinta Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-8 „Dėl Didžiųjų loterijų ataskaitų pildymo taisyklių patvirtinimo“, Didžiųjų loterijų finansinių ataskaitų pildymo tvarkos aprašu, patvirtintų Priežiūros tarnybos direktoriaus 2020 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. DIE-81 „Dėl Didžiųjų loterijų finansinių ataskaitų pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, pateiktomis finansinėmis ataskaitomis, atestuoto auditoriaus išvada, metinės finansinės atskaitomybės ataskaita, arba prašoma pateikti kitus dokumentus ar informaciją, susijusią su pateiktomis ataskaitomis.

15. Jei patikrinimo metu nustatomas teisės akto pažeidimas, tačiau visas ūkio subjekto patikrinimas dar nėra baigtas, siekiant patikrinimą atlikti operatyviai, dėl nustatyto teisės akto pažeidimo gali būti surašomas patikrinimo aktas (2 priedas), o dėl likusių aplinkybių patikrinimas tęsiamas.

16. Jei patikrinimas atliekamas ūkio subjekto lošimų organizavimo vietoje, patikrinimo metu užpildomi kontroliniai klausimynai pagal lošimų rūšis ir patikrinimo objektą (3 ir 4 priedai). Patikrinimo metu, tikrinant žaidimo automatus, pildomas žaidimo automatų kontrolinis klausimynas (5 priedas).

17. Tikrinant nuotolinio lošimo įrenginį ir įrangą, naudojamą nuotoliniams lošimams organizuoti, ir juose saugomą informaciją, vadovaujamasi ALĮ antrojo1 skirsnio nuostatomis ir Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2015 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. DI-606 „Dėl Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Atsižvelgiant į prisijungimo prie nuotolinio lošimo įrenginio ir/ar įrangos metu surinktą ir užfiksuotą informaciją, taip pat į duomenis, įrašytus į Nuotolinio lošimo įrenginių registravimo žurnalą ir nurodytus akredituotos įstaigos (laboratorijos) šiam įrenginiui išduotame sertifikate, pildomas nuotolinio lošimo įrenginių kontrolinis klausimynas (6 priedas). Prie nuotolinio lošimo įrenginių kontrolinio klausimyno pridedamos prisijungimo prie nuotolinio lošimo įrenginio ir/ar įrangos metu užfiksuotos ekrano nuotraukos ir/ar vaizdo įrašai.

18. Jei patikrinimo eigoje dėl to paties ūkio subjekto atžvilgiu atliekamo patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių gaunama naujos informacijos, surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Tikrintojai, tikrindami ūkio subjekto nuotolinių lošimų ar loterijų organizavimo veiklą, registruojasi interneto svetainėje, kurioje organizuojami lošimai ar platinami loterijos bilietai bei identifikuoja savo tapatybę vienu iš šioje svetainėje nurodytų tapatybės identifikavimo būdų.

 

III SKYRIUS

KONTROLINIAI LOŠIMAI, ŽAIDIMAI ŽAIDIMO AUTOMATAIS IR DALYVAVIMAS LOTERIJOJE

 

20. Ūkio subjektų patikrinimo metu, siekiant įvertinti faktines aplinkybes, susijusias su atliekamu patikrinimu arba siekiant patikrinti, kaip ūkio subjektas laikosi teisės aktų reikalavimų,  Priežiūros tarnybos direktoriaus pavedimu, gali būti atliekami kontroliniai lošimai, žaidimai žaidimo automatais ir dalyvaujama loterijose (toliau – kontroliniai veiksmai).

21. Pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo motyvuotą tarnybinį pranešimą Priežiūros tarnybos direktorius kiekvienu konkrečiu atveju patvirtina kontrolinių veiksmų sumą, kuri neplaninio patikrinimo metu negali viršyti 30 Eur, planinio patikrinimo metu – 60 Eur. Šios sumos tikrintojui grąžinamos pabaigus patikrinimą ir pateikus išlaidas patvirtinančius dokumentus darbuotojui, atsakingam už finansų kontrolės vykdymą ir finansinių dokumentų perdavimą Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui. Kontrolinių veiksmų suma, viršijanti 10 Eur sumą, tikrintojo prašymu gali būti išmokama tikrintojui ir patikrinimo metu.

22. Kontrolinio nuotolinio lošimo pradžioje tikrintojas perveda pinigines lėšas į tikrintojo lošėjo lošimų sąskaitą arba naudodamas lošimui grynuosius pinigus lošimų organizavimo vietoje įsigyja žetonus, lažybų korteles ar pan., ir, laikydamasis lošimo reglamento nuostatų, atlieka kontrolinį lošimą. Tikrintojas, dalyvaudamas loterijoje, loterijos taisyklėse nustatyta tvarka bilietų platinimo vietoje grynaisiais pinigais arba interneto svetainėje negrynaisiais pinigais įsigyja loterijos bilietus. Atliekant kontrolinius žaidimus žaidimo automatais, tikrintojas įsigyja žaidimo žetonus arba žaidimui žaidimo automatu naudoja grynuosius pinigus ir, vadovaudamasis žaidimų žaidimo automatais taisyklėmis ir instrukcijomis, atlieka kontrolinį žaidimą žaidimo automatu.

23. Atlikus kontrolinius nuotolinius lošimus arba įsigijus loterijos bilietus interneto svetainėje, esant galimybei, tikrintojas pinigines lėšas perveda į tikrintojo mokėjimo sąskaitą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos nuotolinio lošimo reglamente arba loterijos taisyklėse nustatyta tvarka. Atlikus kontrolinius lošimus lošimų organizavimo vietoje, nepanaudoti (laimėti) žetonai iškeičiami lošimų organizavimo vietos kasoje į grynuosius pinigus (išduoti pinigų gavimą įrodantys dokumentai pagrindžia kontrolinio lošimo pajamas), laimėjimai pagal loterijos bilietus arba laimėjimai žaidimo automatu atsiimami atitinkamai loterijos taisyklėse ir žaidimų žaidimo automatais taisyklėse ir instrukcijose nustatyta tvarka.

24. Atsiskaitant už kontrolinių veiksmų metu laimėtas ir pralaimėtas sumas arba daiktinį prizą, laimėtą žaidžiant žaidimo automatu, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos darbuotojui, atsakingam už finansų kontrolės vykdymą ir finansinių dokumentų perdavimą Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui, pateikiami kontrolinių veiksmų metu patirtas išlaidas ir gautas pajamas arba daiktinio prizą laimėjimą žaidžiant žaidimo automatu pagrindžiantys dokumentai ar kiti turimi įrodymai. Laimėjus piniginį prizą, piniginės lėšos, atskaičius išlaidas, susijusias su loterijos bilieto įsigijimu bei mokesčius, susijusius su prizo laimėjimu, grąžinamos į Valstybės biudžetą Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

ASMENŲ PAAIŠKINIMŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

25. Asmenų (pareiškėjo, liudytojo, ūkio subjekto darbuotojo ar kito asmens) (toliau – asmuo) paaiškinimo ir nuotolinio paaiškinimo teikimas patikrinimo metu organizuojamas ir vykdomas laikantis ANK ir taisyklėse nustatytų reikalavimų.

26. Paaiškinimo teikimą organizuoja ir vykdo patikrinimą atliekantis tikrintojas.

27. Paaiškinimo teikimas vykdomas užpildant paaiškinimo formą (7 priedas). Nuotolinio paaiškinimo vykdymo metu tikrintojas naudoja garso ir (ar) vaizdo nuotolinio perdavimo priemones. Nuotolinis paaiškinimas privalo būti įrašomas. Nuotolinio paaiškinimo garso ir (ar) vaizdo įrašas pridedamas prie tikrintojo tarnybinio pranešimo, kuriame tikrintojas nurodo paaiškinimo formos preambulėje nurodytą informaciją.

28. Tikrintojas, organizuodamas paaiškinimo teikimą:

28.1. Su asmeniu suderina paaiškinimo teikimo būdą, datą, laiką ir vietą, išsiaiškina, ar asmeniui bus reikalingas vertėjas, ar paaiškinimo metu dalyvaus jo įgaliotas atstovas ir kitas paaiškinimo organizavimui reikšmingas aplinkybes. Tikrintojas privalo informuoti asmenį, kad nuotolinio paaiškinimo vykdymo metu apklausa negali būti vykdoma viešoje vietoje, apklausos vykdymo metu vaizdo įraše privalo nesimatyti pašalinių asmenų. Apie paaiškinimo teikimo būdą, datą, laiką ir vietą asmenys informuojami raštu, elektroniniu paštu ar kitu asmeniui priimtinu būdu.

28.2. Įvertinęs patikrinimo metu surinktą medžiagą, iš anksto raštu suformuluoja klausimus asmeniui, kurie bus užduodami paaiškinimo teikimo metu.

28.3. Nuotolinio paaiškinimo vykdymui pasiruošia garso ir (ar) vaizdo nuotolinio perdavimo priemones bei užtikrina tinkamas technines sąlygas nuotoliniam paaiškinimui atlikti.

29. Jeigu nuotolinis paaiškinimas dėl techninių priežasčių neįvyksta, klausimą dėl pakartotinio nuotolinio paaiškinimo organizavimo sprendžia tikrintojas.

30. Paaiškinimo teikimo metu tikrintojas asmeniui:

30.1. praneša paaiškinimo teikimo vietą (miestą), datą ir laiką (nuotolinio paaiškinimo teikimo metu);

30.2. prisistato – nurodo savo vardą, pavardę, pareigas;

30.3. nurodo pavedimo patikrinti, kurio pagrindu organizuojamas paaiškinimo teikimas, datą, numerį ir patikrinimo objektą;

30.4. išaiškina paaiškinimo teikimo ir fiksavimo tvarką.

31. Tikrintojas paaiškinimo teikimo metu privalo nustatyti paaiškinimą teikiančio asmens tapatybę – asmuo privalo prisistatyti ir pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (nuotolinio paaiškinimo metu parodyti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba, jeigu yra daromas tik garso įrašas – įvardinti asmens tapatybę patvirtinančiame dokumente esančius duomenis).

32. Tikrintojas paaiškinimo teikimo vykdymo metu, esant poreikiui, asmeniui užduoda patikslinamuosius klausimus.

 

V SKYRIUS

PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA

 

33. Planiniai ūkio subjektų patikrinimai planuojami ir planinių patikrinimų planai (8 priedas) sudaromi pagal Priežiūros tarnybos direktoriaus patvirtintą prižiūrimų ūkio subjektų rizikos įvertinimo ir valdymo metodiką (toliau – rizikos įvertinimo ir valdymo metodika). Pagal rizikos įvertinimo ir valdymo metodiką yra nustatomi rizikingumo kriterijai, kuriais vadovaujantis yra atrenkami ūkio subjektai, kurie bus tikrinami.

34. Prieš pradedant planinį patikrinimą yra parengiamas planinių patikrinimų planas, kurį tvirtina Priežiūros tarnybos direktorius.  Planinių patikrinimų plano keitimas galimas tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymas.

35. Patvirtintas planinių patikrinimų planas ir jo pakeitimai viešai skelbiami Priežiūros tarnybos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po planinių patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo.

36. Priežiūros tarnybos direktoriui patvirtinus planinių patikrinimų planą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų iki numatomos planinio patikrinimo dienos parengiamas pavedimas patikrinti.

37. Visi tikrintojai privalo raštu susipažinti su planinių patikrinimų planu ir pavedimu patikrinti.

38. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojai, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios, paštu arba elektroniniu būdu informuoja ūkio subjektą apie priimtą sprendimą atlikti planinį patikrinimą, nurodo atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir pateikia pavedimo patikrinti kopiją bei preliminarų dokumentų, kuriuos ūkio subjektas turi pateikti Priežiūros tarnybai, sąrašą.

39. Planinis patikrinimas pradedamas ne anksčiau nei pavedime patikrinti nurodytą dieną.

40Planinio patikrinimo metu patikrinama ne mažiau kaip 50 % ūkio subjekto lošimų organizavimo vietų arba ne mažiau kaip 50 % organizuojamų loterijų. Jeigu lošimų organizavimo vietoje yra eksploatuojami lošimo įrenginiai, patikrinama ne mažiau nei 20% toje vietoje ūkio subjekto eksploatuojamų lošimo įrenginių. Eksploatuojami lošimo įrenginiai patikrinimui atrenkami vadovaujantis šiais kriterijais: lošimo įrenginys pagamintas prieš 10 metų ir daugiau; lošimo įrenginio sertifikatas išduotas prieš 3 metus ir daugiau; A kategorijos lošimo automato laimėjimo fondas mažesnis nei 90 % arba didesnis nei 100 %;  B kategorijos lošimo automato laimėjimo fondas mažesnis nei 80 % arba didesnis nei 100 %.

41Ūkio subjekto lošimų organizavimo vietos patikrinimui atrenkamos atsižvelgiant į jų rizikingumą, kuris vertinamas pagal šiuos kriterijus:

41.1. lošimų organizavo vieta tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi su neplaninių patikrinimų metu nustatytais pažeidimais ar kitomis aplinkybėmis, dėl kurių ūkio subjektas, vadovaujantis rizikos įvertinimo ir valdymo metodika, buvo atrinktas planinio patikrinimo atlikimui;

41.2. dėl lošimų organizavimo vietos gauta pranešimų, nurodytų šių taisyklių 44.1 papunktyje ar kitų įspėjimų iš asmenų ar kitų valstybės kompetentingų institucijų;

41.3. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi šalia ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo lavinimo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, aukštesniosios mokyklos, aukštosios mokyklos, papildomo ugdymo ar neformaliojo švietimo įstaigos arba joje vykdoma restoranų, barų arba koncertinė veikla;

41.4. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi vietoje, kurioje policija registruoja daugiau įvykių nei kitose vietose (pagal tinklalapyje www.epolicija.lt skelbiamus duomenis);

41.5. lošimų organizavimo vieta nėra tikrinta per pastaruosius kalendorinius metus;

41.6. lošimų organizavimo vietoje yra eksploatuojama daugiau lošimo įrenginių nei kitoje to paties ūkio subjekto lošimų organizavimo vietoje tame pačiame mieste.

42. Planinis patikrinimas privalo būti atliktas per 6 mėnesius. Šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgiau kaip 2 mėnesių terminui dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Planinio patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, pagal tikrintojo tarnybinį pranešimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA

 

43. Neplaninis patikrinimas atliekamas VAĮ 33 straipsnio 12 dalyje ir PPTFPĮ 31 straipsnyje nustatytais pagrindais.

44. Neplaniniai patikrinimai skirstomi pagal rūšis:

44.1. specialusis – patikrinimas, kurio metu Priežiūros tarnybos iniciatyva arba pagal gautus lošėjų, žaidėjų, institucijų, piliečių ir kt. pranešimus tiriami faktai ir aplinkybės dėl ūkio subjektų galimai padarytų ar daromų jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų;

44.2. kontrolinis – patikrinimas, kuris atliekamas siekiant įvertinti, ar ūkio subjektas pašalino anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus;

44.3. pakartotinis – patikrinimas, kuris atliekamas, kai paaiškėja naujų aplinkybių, faktų, kurie nebuvo žinomi ar paaiškėjo atlikus patikrinimą.

45. Prieš pradedant neplaninį specialųjį patikrinimą informacija dėl galimai daromų ar padarytų pažeidimų yra vertinama dviem etapais:

45.1. Įvertinama, ar yra aplinkybių, leidžiančių iš anksto nustatyti pažeidimo nepadarymo faktą.

45.2. Jeigu nėra aplinkybių, leidžiančių iš anksto nustatyti pažeidimo nepadarymo fakto, informacija vertinama pagal šių taisyklių 49 punkte nustatytus atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijus. 

46. Turima informacija privalo būti įvertinta per kuo trumpesnį terminą, bet ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų. Siekiant įvertinti, ar yra pagrindas pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą, informacija renkama tokiais būdais – kreipiantis į ūkio subjektą, kurio veikla skundžiama, renkant viešai prieinamą informaciją, kreipiantis į kompetentingas institucijas, pareiškėją bei atliekant kitus, informacijai surinkti būtinus veiksmus. Įvertinus turimą informaciją ne vėliau kaip kitą darbo dieną po informacijos įvertinimo surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą arba atsisakyti jį pradėti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų sprendimą pradėti arba atsisakyti pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį specialųjį patikrinimą arba jo neatlikti priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo.

47. Priimant taisyklių 46 punkte nurodytą sprendimą atlikti neplaninį specialųjį patikrinimą arba jo neatlikti, atsižvelgiama į atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijus, kuriuos atitinka informacija, apskaičiuojant kriterijams priskiriamų balų bendrą sumą.

48. Atsižvelgiant į bendrą atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijų balų sumą, informacija priskiriama:

48.1. raudonai zonai – priskyrus informaciją šiai zonai, pradedamas neplaninis specialusis patikrinimas.

48.2. žaliai zonai – priskyrus informaciją šiai zonai, atsisakoma pradėti neplaninį specialųjį patikrinimą.

49. Atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijai:

49.1. gauta informacija:

49.1.1. tiksli, konkreti (aiškus pažeidimo turinys, vieta, laikas) (10 balų);

49.1.2. informacija nėra tiksli, tačiau nurodyti kontaktai pasitikslinimui (5 balai);

49.1.3. informacija bendro pobūdžio ir/ar apie hipotetinius pažeidimus (1 balas).

49.2. žalos reikšmingumas:

49.2.1. tikėtina didelė žala (dėl padaryto pažeidimo ūkio subjektui gali būti taikomos poveikio priemonės, dėl galimai padaryto pažeidimo pažeisti lošėjų bei žaidėjų teisės ir teisėti interesai) (10 balų);

49.2.2. tikėtina vidutinė žala (pažeidimu tiesiogiai nepažeidžiamos lošėjų ir žaidėjų teisės ir teisėti interesai) (3 balai);

49.2.3. nežymi žala (bendro pobūdžio pranešimas, galimas mažareikšmis pažeidimas) (0 balų);

49.3. pažeidimo laikas:

49.3.1. vykstantis arba nurodomas konkretus laikas, kada įvyks (10 balų);

49.3.2. įvykęs praeityje, tačiau kyla žala lošėjui ar žaidėjui (6 balai);

49.3.3. įvykęs praeityje, tačiau lošėjas ar žaidėjas žalos nepatyrė (0 balų);

49.4. pranešimų pasikartojimas:

49.4.1. pasikartojantis, kai pirminiai nebuvo nagrinėti (10 balų);

49.4.2. pirminis (5 balai);

49.4.3. pasikartojantis, kai pirminiai buvo nagrinėti (0 balų).

49.5. visuomenės nepasitenkinimo lygmuo:

49.5.1. žymus (10 balų);

49.5.2. nežymus (1 balai);

50 Įvertinus, kokius atrankos neplaniniam patikrinimui kriterijus atitinka gauta informacija, ir susumavus gautus balus, informacija priskiriama vienai iš toliau nuodytų zonų:

50.1. 21 balas ir daugiau – raudona zona;

50.2. iki 20 balų – žalia zona.

51. Neplaninis kontrolinis patikrinimas pradedamas kitą dieną nuo termino pabaigos, per kurį ūkio subjektas privalo pašalinti anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus arba gavus ūkio subjekto pranešimą, kad nustatyti pažeidimai yra pašalinti.

52. Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu, surašius patikrinimo aktą taisyklių 63 - 65 punktuose nustatyta tvarka arba priėmus Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymą dėl atlikto patikrinimo, paaiškėjus naujoms aplinkybėms, faktams, kurie nebuvo žinomi  ar paaiškėjo atlikus patikrinimą, jeigu nėra suėjęs ANK nustatytas nuobaudos skyrimo terminas, pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo tarnybinį pranešimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tarnybinio pranešimo pateikimo, gali būti nuspręsta atlikti pakartotinį patikrinimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų sprendimą pradėti arba atsisakyti pradėti neplaninį pakartotinį patikrinimą. Priėmus Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymą dėl atlikto patikrinimo dėl galimų ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų, sprendimą dėl neplaninio pakartotinio patikrinimo dėl galimų  ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų atlikimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas priima Priežiūros tarnybos direktorius pagal pateiktą Patariamosios komisijos sprendimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo priimti  (toliau – Patariamoji komisija) arba Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pažeidimų nagrinėjimo komisijos (toliau – PPTFPĮ pažeidimų nagrinėjimo komisija) siūlymą.

53. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį patikrinimą arba jo neatlikti įforminamas surašant rezoliuciją valstybės tarnautojo tarnybiniame pranešime. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį pakartotinį patikrinimą dėl galimų ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų arba jo neatlikti įforminamas surašant rezoliuciją Patariamosios komisijos arba PPTFPĮ pažeidimų nagrinėjimo komisijos siūlyme.

54. Priežiūros tarnybos direktoriui priėmus sprendimą pradėti neplaninį specialųjį arba pakartotinį patikrinimą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną parengiamas pavedimas patikrinti. Pavedimas atlikti neplaninį kontrolinį patikrinimą parengiamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po termino, per kurį ūkio subjektas privalo pašalinti anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus, pabaigos arba ne vėliau kaip kitą dieną nuo ūkio subjekto pranešimo, kad nustatyti pažeidimai yra pašalinti gavimo.

55. Visi tikrintojai privalo raštu susipažinti su pavedimu patikrinti.

56. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojas iki neplaninio patikrinimo pradžios paštu, elektroniniu būdu arba patikrinimo vietoje informuoja ūkio subjektą apie sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, pateikdami jam pavedimo patikrinti kopiją.

57. Neplaninio specialaus patikrinimo atlikimo terminas – 2 mėnesiai; neplaninio kontrolinio ir pakartotinio patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo. Neplaninio patikrinimo terminas gali būti pratęsiamas dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Neplaninis specialusis patikrinimas negali tęstis ilgiau nei 6 mėnesius, o neplaninis kontrolinis ir pakartotinis patikrinimas – ilgiau nei 3 mėnesius. Neplaninio patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, pagal tikrintojo tarnybinį pranešimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

58. Neplaninio specialaus ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo; neplaninio kontrolinio ir pakartotinio ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo atlikimo terminas – 1 mėnuo. Neplaninio ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo terminas gali būti pratęsiamas dėl objektyvių aplinkybių (negavus patikrinimui būtinų dokumentų, paaiškinimų ar patikrinimo pabaigoje paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu), kurios nurodomos tikrintojo tarnybiniame pranešime. Neplaninis specialusis ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimas negali tęstis ilgiau nei 3 mėnesius, o neplaninis kontrolinis ir pakartotinis ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimas – ilgiau nei 2 mėnesius. Neplaninio ūkio subjekto, organizuojančio žaidimus žaidimo automatais patikrinimo terminas pratęsiamas Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, pagal tikrintojo tarnybinį pranešimą. Apie šį sprendimą ūkio subjektas informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

59. Pirmaisiais ūkio subjekto  veiklos metais jam įteikiama Deklaracija dėl pirmųjų verslo metų ir pirmaisiais metais po ūkio subjekto veiklos, dėl kurios atliekama priežiūra, pradžios šiam ūkio subjektui už atliekamo pirmojo planinio patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės taikomos vadovaujantis VAĮ 33 straipsnio 6 ir 7 dalimis.

60. Įvertinus informacijos apie pažeidimą pagrįstumą ir nustačius pakankamą pagrindą įtarti, kad buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai, pagal tikrintojo arba patikrinimo grupės vadovo motyvuotą tarnybinį pranešimą patikrinimas nutraukiamas, jeigu yra ANK 591 straipsnyje nurodytos aplinkybės arba, jeigu pranešimą, kurio objektas yra susijęs su asmens interesų gynimu, pateikęs asmuo atsisako skundo arba prašomas nustatytais terminais nepateikia patikrinimui reikalingos informacijos ir dėl to nėra galimybės baigti patikrinimą.

61. Sprendimas nutraukti patikrinimą įforminamas Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šių taisyklių 60 punkte nurodyto tarnybinio pranešimo surašymo.

 

VII SKYRIUS

PATIKRINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

62. Patikrinimas laikomas baigtu:

62.1. surašius patikrinimo aktą;

62.2. pasibaigus nustatytam patikrinimo atlikimo terminui.

63. Patikrinę ūkio subjekto veiklos atitikimą nustatytiems licencijuojamos veiklos sąlygų reikalavimams, tikrintojai surašo patikrinimo aktą.

64. Patikrinimo akto dėstomojoje dalyje turi būti aprašytas ūkio subjekto veiklos patikrinimo objektas, nurodomos nustatytos aplinkybės, asmenų, įpareigotųjų subjektų paaiškinimai, reikalavimai ar nuomonės, aiškiai, nedviprasmiškai suformuluota galimo pažeidimo esmė (licencijuojamos veiklos pažeidimo vieta, laikas, būdas, padariniai, kitos svarbios aplinkybės), surinktų įrodymų vertinimas, įvardytas galimai pažeisto įstatymo ar kito teisės akto straipsnis, dalis, punktas ir nurodyta, kokiais įrodymais tai grindžiama.

65. Patikrinimo aktą rengia pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas arba patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo aktą pasirašo visi tikrintojai.

66. Patikrinimo aktas surašomas ir pateikiamas registruoti:

66.1. ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo planinio patikrinimo pabaigos;

66.2. ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo neplaninio patikrinimo pabaigos.

67. Pasirašyto patikrinimo akto nuorašas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčiamas paštu arba elektroniniu būdu tikrintam ūkio subjektui. Siunčiamame rašte ūkio subjektui nurodomas terminas (ne trumpesnis nei 5 darbo dienos ir ne ilgesnis nei 10 darbo dienų), per kurį jis gali pateikti atsiliepimą į patikrinimo aktą. Šis terminas Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu gali būti pratęstas vieną kartą (ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms). Ūkio subjektui pateikus atsiliepimą į patikrinimo aktą, tačiau nepateikus arba pateikus ne visus atsiliepime nurodytus dokumentus ar informaciją, kuri nebuvo žinoma patikrinimo metu, tikrintojas arba patikrinimo grupės vadovas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas privalo kreiptis į ūkio subjektą su prašymu pateikti papildomus dokumentus ir nustatyti ne ilgesnį nei 7 darbo dienų terminą šiems dokumentams pateikti.

68. Šių taisyklių 64-66 punktuose nustatyta tvarka surašytas patikrinimo aktas ir atsiliepimas (jei jis pateikiamas), taip pat kita patikrinimo metu surinkta medžiaga kartu su parengtu direktoriaus įsakymo dėl atlikto patikrinimo projektu, kuriame konstatuojamas ir kvalifikuojamas pažeidimas arba konstatuojama, kad pažeidimas nepadarytas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atsiliepimo ar dokumentų, nurodytų šių taisyklių 67 punkte gavimo arba suėjus terminui atsiliepimui pateikti, pateikiami Priežiūros tarnybos direktoriui sprendimui priimti. Jei dėl to paties patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių yra atliekami keli patikrinimai, dėl šių patikrinimų Priežiūros tarnybos direktorius gali priimti vieną įsakymą. Neplaninio patikrinimo dėl galimų ALĮ ar PPTFPĮ pažeidimų medžiaga Priežiūros tarnybos direktoriaus įsakymu dėl atlikto patikrinimo yra perduodama pagal kompetenciją Patariamajai komisijai arba PPTFPĮ pažeidimų nagrinėjimo komisijai. Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu, pasibaigus patikrinimo terminui, bet ne vėliau kaip iki taisyklių 66.1 ir 66.2 papunktyje nustatyto termino pabaigos ir paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu, pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo tarnybinį pranešimą, gali būti nuspręsta patikrinimą atnaujinti ir nustatyti ne ilgesnį kaip 1 mėnesio terminą patikrinimui atlikti. Apie patikrinimo atnaujinimą pažymima pavedime patikrinti.

69. Prieš atliekant patikrinimo veiksmus, ūkio subjektas paštu, elektroniniu būdu arba patikrinimo vietoje informuojamas apie atnaujintą patikrinimą, pateikiant jam pavedimo patikrinti kopiją. 

 

VIII SKYRIUS

ASMENŲ PRANEŠIMŲ PATEIKIMO TVARKA

 

70. Pranešimai, nurodyti šių taisyklių 44.1 papunktyje, Priežiūros tarnybai pateikiami per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, paštu, raštu tiesiogiai kreipiantis į  Priežiūros tarnybą ar elektroninio pašto adresu info@lpt.lt.

71. Pranešimas privalo būti:

71.1. pasirašytas, nurodytas asmens vardas, pavardė, adresas (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo). Pranešimai, siunčiami elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu;

71.2. parašytas valstybine arba anglų kalba;

71.3. parašytas įskaitomai.

72. Elektroniniu būdu pateiktas pranešimas sudaromas taip, kad jį gavusi Priežiūros tarnyba galėtų:

72.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

72.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

72.3. atpažinti pranešimo turinį;

72.4. identifikuoti elektroninį parašą ir pranešimą pateikusį asmenį.

73. Kai asmens pranešimą Priežiūros tarnybai paduoda asmens atstovas, jis privalo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens pranešimą, kurio turinys atitiktų šių taisyklių 58 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Priežiūros tarnybą kreipiasi asmens atstovas, jis savo pranešime turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą.

74. Pranešimas gali būti surašomas pagal Priežiūros tarnybos patvirtintą formą (9 priedas).

75. Pranešime, kuriuo kreipiamasi dėl galimo ALĮ 10 straipsnio 21 dalies pažeidimo, nurodomas asmens, pateikusio prašymą neleisti lošti ir dalyvauti nuotoliniuose lošimuose, dėl kurio galimo įleidimo į lošimų organizavimo vietą ar leidimo dalyvauti nuotoliniuose lošimuose teikiamas pranešimas, asmens kodas.

76. Pranešimas, neatitinkantis šių taisyklių 71.1 papunktyje ar 72 ir 73 punktuose numatytų reikalavimų, laikomas anoniminiu ir nenagrinėjamas tais atvejais, kai pranešimo objektas yra susijęs su pranešimą pateikusio asmens interesų gynimu ir nenustačius asmens tapatybės nėra galimybės apginti jo interesų.

77. Priežiūros tarnyba, gavusi pranešimą, kuris neatitinka šių taisyklių 71 – 73, 75 punktuose nurodytų reikalavimų, esant galimybei, privalo asmeniui pasiūlyti per 10 darbo dienų nuo tokio siūlymo pateikimo ištaisyti pranešimo trūkumus.

 

 

IX SKYRIUS

ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ ŪKIO SUBJEKTO PATIKRINIME, TEISĖS IR PAREIGOS

 

78.   Tikrintojų, atliekančių planinius ir neplaninius ūkio subjektų patikrinimus, teisės:

78.1.   gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu, papildomus dokumentus iš tikrinamo / patikrinto ūkio subjekto atstovų ar įgaliotų asmenų;

78.2.   gauti su tikrinama ūkio subjekto veikla susijusius dokumentus vietoje ir (arba) įpareigoti ūkio subjektą padaryti jų kopijas;

78.3.   patikrinimo metu patikrinimo rezultatams fiksuoti naudoti garso ir vaizdo fiksavimo priemones;

78.4.   patikrinimo kliudymo atveju apie tai informuoti tiesioginį vadovą ir kreiptis į policiją su prašymu padėti užtikrinti tarnybinių funkcijų vykdymą;

78.5.   patikrinimo metu nustačius galimus teisės aktų pažeidimus, inicijuoti poveikio priemonių taikymo procedūras.

79. Tikrintojai turi ir kitas ALĮ, LĮ, PPTFPĮ, ANK, VAĮ ir kituose teisės aktuose jiems nustatytas teises.

80.   Tikrintojai, atlikdami ūkio subjekto patikrinimą, privalo:

80.1. surinkti išsamią ir patikrinimui būtiną informaciją apie ūkio subjekto veiklą;

80.2.   patikrinti, ar surinkta informacija teisinga ir atitinka teisės aktų reikalavimus;

80.3.   būti objektyvūs ir sąžiningi, iš anksto viešai nevertinti vykdomo patikrinimo rezultatų;

80.4.   pagal kompetenciją konsultuoti tikrinamą ūkio subjektą.

81.   Tikrinamas ūkio subjektas  turi teisę:

81.1.   teikti raštišką nuomonę, pastabas ir paaiškinimus dėl patikrinimo eigos ir patikrinimo akte nurodytos informacijos;

81.2.   reikalauti, kad tikrintojai laikytųsi teisės aktuose nustatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

81.3.   informuoti Priežiūros tarnybą apie neteisėtus tikrintojų veiksmus;

81.4.   neteikti tikrintojams konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenustatytas teisės aktų;

81.5.   įstatymų nustatyta tvarka skųsti Priežiūros tarnybos veiksmus ir priimtus individualius administracinius aktus, taip pat sprendimą, įformintą įsakymu, atlikti ūkio subjekto veiklos neplaninį patikrinimą, jeigu mano, kad šie veiksmai ar aktai pažeidžia jo teises ar teisėtus interesus. Priežiūros tarnybos sprendimo (įsakymo) atlikti neplaninį ūkio subjekto veiklos patikrinimą apskundimas nesustabdo ūkio subjekto veiklos patikrinimo atlikimo;

81.6.   kituose teisės aktuose nustatytas teises.

82.   Tikrinamas ūkio subjektas privalo:

82.1.   paskirti atsakingą (-us) asmenį (-is), kurie dalyvautų atliekant jo veiklos patikrinimą ir bendradarbiautų su tikrintojais;

82.2.   vykdyti tikrintojų teisėtus nurodymus ir netrukdyti jiems įgyvendinti teisės aktais suteiktų įgaliojimų;

82.3.   pateikti visus patikrinimui atlikti būtinus dokumentus, kompiuteriu tvarkomus duomenis ir kitą informaciją;

82.4.   sudaryti reikiamas patikrinimui atlikti sąlygas, kai patikrinimas atliekamas ūkio subjekto vykdomos veiklos vietoje.

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

83. Ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktai, jų priedai, nuotolinių paaiškinimų garso ir (ar) vaizdo įrašai ir kita su patikrinimu susijusi medžiaga saugoma įstatymų nustatyta tvarka.

84. Patikrinimo metu gaunami asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą, užtikrinant reikiamas technines ir organizacines asmens duomenų apsaugos priemones.

__________________________________

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

1 priedas

 

(Pavedimo patikrinti formos pavyzdys)

 

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

PAVEDIMAS PATIKRINTI

 

202__ m. d.

Vilnius

 

 

 

Vadovaujantis_______________________________________________________________

(teisės akto pavadinimas)

 

Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valstybės tarnautojai:

1. _________________________________________________(grupės vadovas),

(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)

2. _________________________________________________,

(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)

3. _________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)

 

Skiriami atlikti _____________________________________________patikrinimą, kurio

(ūkio subjekto pavadinimas/vardas, pavardė, adresas, įmonės kodas / asmens kodas)

 

rūšis – ___________;

 

vieta – ______________________________;

 

objektas – __________________________________;

 

laikotarpis – ____________________________________.

 

 

Patikrinimą pradėti: ____________, baigti ______________.

 

 

Direktorius

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

2 priedas

 

(Patikrinimo akto formos pavyzdys)

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

PATIKRINIMO AKTAS

 

20___ m. ___________ ____ d. Nr. _____

Vilnius

 

 

Vykdydami 20___ m. ___________ ____ d. pavedimą patikrinti Nr. __________ , Lošimų  priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

________________________________________________________________________________

(tikrintojų pareigos, vardai, pavardės)

 

patikrino ūkio subjektą _____________________________________________________________

( ūkio subjekto pavadinimas/vardas, pavardė, adresas, įmonės kodas/asmens kodas)

patikrinimo vietoje_________________________________________________________________

(adresas)

Kiti duomenys (informacija): ________________________________________________________

(licencijos organizuoti lošimą / loteriją numeris, išdavimo (perregistravimo) data, išduotos licencijos rūšis, patikrintų lošimų organizavimo vietų, galiojančių leidimų numeriai, jų išdavimo datos, patikrinime dalyvavusio ūkio subjekto atstovo pareigos, vardas, pavardė ir kt.)

 

Patikrinimas pradėtas 20___ m. ___________ ____ d., baigtas 20___ m. ___________ ____ d.

Tikrinta:_________________________________________________________________________

(patikrinimo objektas)

 

NUSTATYTA: ________________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

1.     _________________________________________________________, ____ lapai.

(priedo pavadinimas)

 

 

 

_________________   _______________________   ___________________________

(tikrintojo pareigos)                            (parašas)                                     (vardas, pavardė)

_________________   _______________________   ___________________________

(tikrintojo pareigos)                            (parašas)                                     (vardas, pavardė)

_________________   _______________________   ___________________________

(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

3 priedas

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

________________

(data, numeris)

________________

(vieta)

 

1. Bendrieji duomenys:

1.1. Patikrinimo data ir laikas:________________________________________________________

1.2. Patikrinimą atliekantys asmenys:__________________________________________________

1.3. Patikrinimo pagrindas: __________________________________________________________

1.4. Ūkio subjekto pavadinimas:______________________________________________

1.5. Lošimų organizavimo vietos (patalpų) adresas:_______________________________________

________________________________________________________________________________

1.6. Ūkio subjektą patikrinime atstovaujantis asmuo (vardas, pavardė, asmens kodas): ___________

1.7. Patikrinimo metu lošimų organizavimo vietoje dirbantys asmenys (vardas, pavardė, asmens kodas, dokumento Nr., dokumento galiojimo data):_______________________________________

 

1.8. Patalpose veikia (pažymimas vienas iš variantų):

Lošimo namai (kazino)

B kategorijos automatų salonas

Bingo salonas

Totalizatoriaus punktas

Lažybų punktas

 

1.9. Eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis:

1.9.1. A kategorijos lošimo automatai: ___________

1.9.2. B kategorijos lošimo automatai: ___________ 

1.9.3. Ruletės: ______________________________

1.9.4. Kortų stalai: _____________________

1.9.5. Kauliukų stalai: __________________

1.9.6. Kiti lošimo įrenginiai: _____________

1.10. Patikrinimo metu užfiksuotas lošėjų skaičius:_______________

2. Kontroliniai klausimai:

 

2.1. Ar yra saugomas lošimų organizatoriaus reglamentas, kartu su įsakymais, kurie yra neatsiejama reglamento dalis?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.2. Ar automatų, bingo salonas, lošimo namai (kazino) ar lažybų punktas (toliau – lošimų organizavimo vieta ar patalpos) yra įrengti izoliuotose patalpose, turinčiose atskirą įėjimą?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.3. Ar yra Klientų, kurie įmoka, atsiima laimėjimus arba keičia grynuosius pinigus į žetonus arba žetonus į grynuosius pinigus, jeigu pinigų suma viršija 1 000 eurų arba ją atitinkančią sumą kita valiuta registracijos žurnalas (toliau – registracijos žurnalas)?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.3.1. Kokia yra registracijos žurnalo forma?

POPIERINĖ

ELEKTRONINĖ

2.3.2. Kur jis pildomas?

 

2.4. Ar yra Pranešimų bei įtartinų piniginių operacijų ir sandorių registracijos žurnalas?

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.4.1. Kokia yra registracijos žurnalo forma?

POPIERINĖ

ELEKTRONINĖ

2.4.2. Kur jis pildomas?

 

2.5. Ar yra Klientų, įeinančių į lošimo namus (kazino), registracijos žurnalas?

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.5.1.Kokia yra registracijos žurnalo forma?

POPIERINĖ

ELEKTRONINĖ

2.5.2. Kur jis pildomas?

 

2.6. Ar yra Klientų, su kuriais sandoriai ar dalykiniai santykiai buvo nutraukti, registracijos žurnalas?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.6.1. Kokia yra registracijos žurnalo forma?

POPIERINĖ

ELEKTRONINĖ

2.6.2. Kur jis pildomas?

 

2.7. Ar lošimo namuose (kazino) visi asmenys yra užregistruoti Klientų, įeinančių į lošimo namus (kazino), registracijos žurnale?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.8. Ar lošimų organizavimo vietoje be restoranų, barų, koncertinės veiklos ir valiutos keitimo yra vykdoma kita ūkinė komercinė veikla?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.9. Ar automatų, bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengta atskira kasa, kurioje pinigai keičiami į žetonus, o žetonai – į pinigus?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.10. Ar lažybų punkto patalpose veikia įrengta tiesioginio ryšio sistema?

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.11. Ar patalpose yra galimybė atsiskaityti banko (debeto, kredito) kortelėmis?

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.12. Ar patalpose yra bankomatas?

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.13. Ar lošimų organizavimo vietoje yra iškabinti (nurodyti) įspėjamieji užrašai?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.14. Ar įspėjamieji užrašai, atitinka reikalavimus, nustatytus Įspėjamųjų užrašų pateikimo lošimų organizavimo vietose ir lošimus organizuojančių bendrovių interneto svetainėse taisyklėse? (Pateikiami Lietuvos Respublikos valstybine kalba, baltame fone, juodos ar raudonos spalvos raidėmis, 60 dydžio Times New Roman arba Arial paryškintu šriftu, didžiosiomis raidėmis, lošėjui gerai matomoje vietoje, yra ryškūs ir įskaitomi, tekstui skirtame plote nėra jokio papildomo teksto ar ženklų)

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.15. Ar lošimų organizavimo vietoje yra nurodyta informacija apie asmens galimybę gauti pažymą apie lošimo laimėjimo išmokėjimą?

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.16. Ar lošimų organizavimo vietoje yra įrenginys, garantuojantis nuolatinį apšvietimą ir vientisą be sutrikimų lošimo procesą?

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.17. Ar patalpose įrengta skaitmeninio vaizdo įrašymo sistema (vaizdo kameros ir kita įranga, skirta vaizdo įrašams įrašyti, saugoti, perduoti, apdoroti ir peržiūrėti)?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.18. Ar bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengtos atskiros patalpos, skirtos valstybės pareigūnams ir tarnautojams, atliekantiems lošimų organizavimo priežiūrą ir kontrolę?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Pastabos (pildo ūkio subjektą atstovaujantis asmuo):______________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Patikrino:

 

_______________________ _____________________                 ________________________

(pareigos)                                  (parašas)                                      (vardas, pavardė)

 

_______________________       _____________________                 ________________________

(pareigos)                                  (parašas)                                      (vardas, pavardė)

 

 

Su klausimynu susipažinau:

 

 

_______________________ _____________________ ________________________

(pareigos)                                   (parašas)                                         (vardas, pavardė)

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

4 priedas

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

LOŠIMO ĮRENGINIŲ KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

________________

(data, numeris)

 

________________

(miestas)

 

1. Bendrieji duomenys (pildo patikrinimą atliekantys asmenys):

1.1.Patikrinimo vieta:____________________________________________________

1.2.Patikrinimo data ir laikas:______________________________________________

1.3. Patikrinimą atliekantys asmenys:_______________________________________

1.4. Patikrinimo pagrindas: _______________________________________________

1.5. Ūkio subjekto pavadinimas, teisinė forma:________________________

1.6. Ūkio subjektą patikrinime atstovaujantys asmenys:___________________

1.7. Patalpose veikia (pažymimas vienas iš variantų):___________________________

 

Automatų salonas

 

Lošimo namai (kazino)

 

Bingo salonas

 

Lažybų punktas

 

Totalizatoriaus punktas

 

 

1.8. Lietuvos lošimo įrenginių registro duomenimis patikrinimo vietoje įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Nurodomas įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis. Jei lošimo įrenginiai ar lošimo stalai neįregistruoti, tai žymima „Neregistruota“):

1.8.1. A kategorijos lošimo automatai: ____________________             □ Neregistruota

1.8.2. B kategorijos lošimo automatai: ____________________             □ Neregistruota

1.8.3. Kauliukų stalai: ________________________________             □ Neregistruota

1.8.4. Kortų stalai: ___________________________________             □ Neregistruota

1.8.5. Ruletės: ______________________________________             □ Neregistruota

1.8.6. Kiti lošimo įrenginiai: ____________________________             □ Neregistruota

 

1.9. Lošimų organizavimo vietoje eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Jei lošimų organizavimo vietoje neeksploatuojami lošimo įrenginiai ar lošimo stalai, tai žymima „Neeksploatuojama“):

1.9.1. A kategorijos lošimo automatai: ____________________             □ Neeksploatuojama

1.9.2. B kategorijos lošimo automatai: ____________________             □ Neeksploatuojama

1.9.3. Kauliukų stalai: ________________________________             □ Neeksploatuojama

1.9.4. Kortų stalai: ___________________________________             □ Neeksploatuojama

1.9.5. Ruletės: ______________________________________             □ Neeksploatuojama

1.9.6. Kiti lošimo įrenginiai: ____________________________             □ Neeksploatuojama

 

2. Kontroliniai klausimai:

2.1. Ar kiekvieno eksploatuojamo lošimo įrenginio tipas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos priežiūrą atliekančios institucijos patvirtintas?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.2. Ar kiekvienas eksploatuojamas lošimo įrenginys turi akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad lošimo įrenginys atitinka šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.3. Ar kiekvienas lošimo įrenginys ar lošimo stalas paženklintas specialiu tapatumo ženklu?

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.4. Ar kiekvienas specialus tapatumo ženklas, kuriuo yra paženklintas lošimo įrenginys, atitinka Lošimo įrenginių ženklinimo specialiu tapatumo ženklu tvarkos apraše nustatytus reikalavimus?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.5. Ar kiekvienas nepaženklintas specialiu tapatumo ženklu lošimo įrenginys ar lošimo įrenginys, kurio specialus tapatumo ženklas neatitinka Lošimo įrenginių ženklinimo specialiu tapatumo ženklu tvarkos apraše nustatytų reikalavimų yra neeksploatuojamas?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.6. Ar kiekvienam lošimo įrenginiui yra pildomas apskaitos žurnalas?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.7. Ar kiekvienas lošimų įrenginių apskaitos žurnalo pildymas atitinka Lošimo įrenginio apskaitos žurnalo pildymo taisyklių reikalavimus?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.8. Ar kartu su lošimo įrenginio apskaitos žurnalu saugomas aktualus akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotas lošimo įrenginio sertifikatas arba bendrovės antspaudu patvirtinta jo kopija?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.9. Ar apskaitos žurnalas saugomas jame apskaityto lošimo įrenginio viduje arba prie jo pritvirtintame specialiame dėkle?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.10. Ar lošimo įrenginių ir lošimo stalų, esančių lošimų organizavimo vietoje, skaičius sutampa su Lietuvos lošimo įrenginių registre įregistruotų lošimo įrenginių skaičiumi?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.11. Ar visi lošimų organizavimo vietoje esantys lošimo įrenginiai yra registruoti Lietuvos lošimo įrenginių registre?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.12. Ar visų lošimų organizavimo vietoje esančių lošimo įrenginių faktiniai duomenys sutampa su duomenimis, saugomais Lietuvos lošimo įrenginių registre?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

 

3. Lošimo įrenginių duomenų lentelė.

 

Eil. Nr.

Įrenginio serijos Nr.

Spec. tapatumo ženklas

Sertifikato Nr.

Sertifikavimo data

Registro duomenų atitikimas

Pastabos

Atitinka

Neatitinka

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Eksploatuojamų lošimo automatų elektroninių skaitiklių rodmenų fiksavimo lentelė*

 

Eil. Nr.

Lošimo įrenginio spec. tapatumo ženklo serija ir Nr.

Gaminio serija ir numeris

Už dalyvavimą lošime įmokėti kredito vienetai

Laimėti kredito vienetai

Kasoje apmokėti kredito vienetai

Loštų lošimų skaičius

Pastabos

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

*Pildomi lošimo automatų duomenys/

 

Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Pastabos (pildo lošimų organizatorių atstovaujantis asmuo):_________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

Patikrino:

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Su klausimynu susipažinau:

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

5 priedas

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

ŽAIDIMO AUTOMATŲ KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

________________

(data, numeris)

 

________________

(miestas)

 

1. Bendrieji duomenys (pildo patikrinimą atliekantys asmenys):

1.1. Patikrinimo vieta: _______________________________________________

1.2. Patikrinimo data ir laikas: ________________________________________

1.3. Patikrinimą atliekantys asmenys: __________________________________

1.4. Patikrinimo pagrindas: ___________________________________________

1.5. Ūkio subjekto pavadinimas/vardas, pavardė: _______________________________________________________________________

1.6. Ūkio subjektą patikrinime atstovaujantys asmenys: _______________________________________________________________________

1.7. Eksploatuojamų žadimo automatų sąrašas: ___________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

2. Kontroliniai klausimai:

 

2.1. Ar žaidžiant kiekvienu žaidimo automatu yra išmokami piniginiai laimėjimai ar daiktiniai prizai keičiami į pinigus?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.2. Ar kiekvienas žaidimo automatas įrašytas į žaidimo automatų sąrašą?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.3. Ar kiekvienas žaidimo automatas paženklintas specialiuoju žaidimo automato ženklu?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.4. Ar kiekvienas žaidimo automato mechaninis skaitiklis yra užplombuotas arba elektroniniai skaitikliai specialiu slaptažodžiu ar kitu būdu yra apsaugoti nuo juose esančios informacijos pakeitimo?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.5. Ar kiekvienas žaidimo automatas savo išore arba funkcijomis, įdiegtomis programomis arba žaidimais neimituoja azartinių lošimų (lošimus lošimo automatais, bingą, stalo lošimus: ruletę, kortų arba kauliukų lošimus, lažybas, totalizatorių), įskaitant ir nuotolinius lošimus?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.6. Ar kiekvienas žaidimo automatas tiesiogiai neskatina arba nepropaguoja karo, žiauraus elgesio, smurto, pornografijos ar kitaip nekenkia asmenų dvasiniam ir doroviniam vystymuisi?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.7. Ar kiekvienas žaidimo automatas yra nedraudžiamose vietose organizuoti žaidimus žaidimo automatais (ikimokyklinio ugdymo mokyklose; bendrojo ugdymo mokyklose; profesinio mokymo įstaigose; aukštosiose mokyklose; neformaliojo vaikų švietimo mokyklose ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklose; neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokyklose; sveikatos priežiūros įstaigose; valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose.)?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.8. Ar žaidimų žaidimo automatais organizavimo vietoje žaidimų žaidimo automatais organizatorius viešai skelbia žaidimų žaidimo automatais taisykles ir instrukcijas?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.9. Ar kiekvienas žaidimo automatas turi specialią talpyklą pinigams arba žaidimo žetonams už suteiktas žaidimo galimybes kaupti, kurią galima atidaryti tik specialiu raktu?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.10. Ar kiekvienas žaidimo automatas atitinka elektromagnetinio suderinamumo ir elektrotechninių gaminių saugos reikalavimus?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Pastabos (pildo ūkio subjektą atstovaujantis asmuo):______________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Patikrino:

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Su klausimynu susipažinau:

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

6 priedas

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

NUOTOLINIO LOŠIMO ĮRENGINIŲ
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS

 

________________

(data, numeris)

 

________________

(miestas)

 

1. Bendrieji duomenys:

1.1. Ūkio subjekto pavadinimas, teisinė forma: _________________________

1.2. Patikrinimo data ir laikas: ______________________________________________

1.3. Patikrinimą atliekantys asmenys: ________________________________________

1.4. Patikrinimo pagrindas: ________________________________________________

 

1.5. Nuotolinio lošimo įrenginių registravimo žurnale (toliau – Žurnalas) įrašytų ir leidžiamų eksploatuoti lošimo organizatoriaus nuotolinio lošimo įrenginių (toliau – įrenginys) kiekis ir rūšys (kurios įrenginių rūšys neįregistruotos – žymima „Neregistruota“):

 

Nuotolinis lošimas A kategorijos automatu _____________

 

Neregistruota

Nuotolinis lošimas B kategorijos automatu _____________

 

Neregistruota

Nuotolinis stalo lošimas ____________________________

 

Neregistruota

Nuotolinės lažybos ________________________________

 

Neregistruota

Nuotolinis bingo lošimas ___________________________

 

Neregistruota

 

 

1.6. Patikrinimo metu lošimo organizatoriaus interneto svetainėje nustatytų eksploatuojamų įrenginių kiekis ir rūšys (jei patikrinimo metu neeksploatuojami kitos rūšies įrenginiai – žymima „Neeksploatuojama“):

 

Nuotolinis lošimas A kategorijos automatu _____________

 

Neeksploatuojama

Nuotolinis lošimas B kategorijos automatu _____________

 

Neeksploatuojama

Nuotolinis stalo lošimas ____________________________

 

Neeksploatuojama

Nuotolinės lažybos ________________________________

 

Neeksploatuojama

Nuotolinis bingo lošimas ___________________________

 

Neeksploatuojama

 

1.7. Tikrinamų įrenginių specialaus tapatumo ženklo serija ir Nr.: _________________

 

2. Kontroliniai klausimai:

 

2.1. Ar lošimo organizatoriaus interneto svetainėje eksploatuojamų įrenginių kiekis sutampa su Žurnale įrašytu įrenginių kiekiu?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

2.2. Ar tikrinamas įrenginys turi akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad įrenginys atitinka Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus.

 

TAIP

NE

NEAKTUALU

2.3. Ar tikrinamas įrenginys paženklintas specialiu tapatumo ženklu?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4. Ar tikrinamo įrenginio atliktų autentiškumo tikrinimų rezultatai yra saugomi įrenginio duomenų bazėje ne trumpiau kaip 90 kalendorinių dienų (tais atvejais, jei įrenginys eksploatuojamas trumpiau – nuo jo eksploatacijos pradžios)?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

2.5. Ar tikrinamą įrenginį sudarančių komponentų ir kitų komponentų, įtakojančių lošimo rezultatą, autentiškumas, naudojant skaitmeninį parašą (pavyzdžiui SHA kontrolinės sumos) ar kitus lygiaverčius metodus, sutampa su duomenimis, nurodytais akredituotos įstaigos (laboratorijos) įrenginiui išduotame sertifikate?

TAIP

NE

NEAKTUALU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos: ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA.

Prisijungimo metu užfiksuota informacija (ekrano nuotraukos, vaizdo įrašas, lapų skaičius):

________________________________________________________________________________

 

Patikrino:

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

7 priedas

 

 

(Paaiškinimo formos pavyzdys)

 

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA PRIE

LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

PAAIŠKINIMAS

 

__________________________

(data)

 

 

Aš, Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė)

_____________________________________________________ surašiau šio asmens paaiškinimą:

(paaiškinimo surašymo vieta)

 

1.  Vardas: ______________________________________________________________________

2.  Pavardė: _____________________________________________________________________

3.  Asmens kodas, asmens tapatybę liudijantis dokumentas, jo serija, numeris: ________________

_______________________________________________________________________________

4.  Gyvenamoji vieta, telefono Nr.: __________________________________________________

5.  Darbovietė, pareigų pavadinimas: _________________________________________________

6.  Paaiškinimo vykdymo būdas:_____________________________________________________

 

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Sutinku / nesutinku su paaiškinime išdėstytomis aplinkybėmis:

(pažymėti)

________________________________________________________________________________

(asmens pateikusio paaiškinimą vardas, pavardė, parašas)

 

Paaiškinimą surašė: _______________________________________________________________

(surašiusio paaiškinimą vardas, pavardė, parašas)

 

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

8 priedas

 

 

(Planinių patikrinimų plano pavyzdys)

 

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

20___ METŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ PLANAS

 

20___ m. ___________ ____ d. Nr. _____

Vilnius

 

 

 

Eil. Nr.

Tikrinamas ūkio subjektas

Patikrinimo dalykas

Tikrinimo laikas

Pastabos

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ūkio subjektų, organizuojančių

azartinius lošimus, didžiąsias, mažąsias

loterijas ir žaidimus žaidimo automatais

patikrinimo taisyklių

9 priedas

 

(Pranešimo formos pavyzdys)

 

 

Lošimų priežiūros tarnybai prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

 

PRANEŠIMAS

 

____________________________

(data)

 

____________________________

(vieta)

 

________________________________________________________________________________

(fizinio asmens vardas, pavardė, adresas (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas, tel. Nr., el. pašto

_________________________________________________________________________________________________

adresas) pranešu__________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Prašau___________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

____________

Parašas