LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS KONTROLierius

 

įsakymas

DĖL VALSTYBĖS KONTROLIERIAUS 2021 M. BIRŽELIO 28 D. ĮSAKYMO NR. ve-123 „Dėl ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO IR ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBĖS KONTROLĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2022 m. gegužės 25 d. Nr. VE-68

Vilnius

 

 

Pakeičiu Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašą, patvirtintą valstybės kontrolieriaus 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. VE-123 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2.3 punktą ir jį išdėstau taip:

2.3. Valstybės kontrolės el. pašto adresas asmenų aptarnavimui – el. pašto adresas, skirtas asmenims aptarnauti (jų el. paštu siunčiamiems prašymams, skundams gauti) – 1langelis@valstybeskontrole.lt;“

2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrajame duomenų apsaugos reglamente) vartojamas sąvokas.“

3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Prašymai dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo nagrinėjami remiantis Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašu, patvirtintu valstybės kontrolieriaus 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. VE-134 „Dėl Asmens duomenų tvarkymo ir duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybės kontrolėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Valstybės kontrolės įstatymu, Viešojo administravimo įstatymu, Teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.

5. Pakeičiu 10.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1.1. el. paštu: 1langelis@valstybeskontrole.lt;“

6. Pakeičiu 10.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.1. Telefonu 8 609 73 898 pirmadieniais–penktadieniais Valstybės kontrolės darbo valandomis nuo 08.00 iki 17.00 val., ir per pietų pertrauką, o antradieniais – ir nuo 17.00 iki 19.00 val.;“.

7. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13.   Pasiteirauti dėl prašymų ir skundų priėmimo tvarkos Valstybės kontrolėje galima telefonu 8 609 73 898 pirmadieniais–penktadieniais Valstybės kontrolės darbo valandomis nuo 08.00 iki 17.00 val., ir per pietų pertrauką, o antradieniais – ir nuo 17.00 iki 19.00 val.“.

8. Pakeičiu 17.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

17.2. pasirašyti pateikusio asmens arba jo atstovo;“

9. Pakeičiu 18.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.3. pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) 910/2014 nustatytus reikalavimus, arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia prašymą ar skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti prašymo ar skundo autentiškumą, arba pateikta pasirašyto prašymo ar skundo skaitmeninė kopija.“

10. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Valstybės kontrolės darbuotojai savo Valstybės kontrolės el. paštu gautus prašymus ar skundus nedelsdami persiunčia Valstybės kontrolės el. paštu 1langelis@valstybeskontrole.lt.“ 

11. Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Raštu pateiktus prašymus ir skundus priima ir registruoja padalinio, vykdančio dokumentų registravimo funkciją, atsakingas darbuotojas.“

12. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Priėmus prašymą ar skundą, asmens pageidavimu, įteikiama, o jeigu prašymas ar skundas gautas paštu arba elektroniniu būdu, asmens pageidavimu, per 3 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo Valstybės kontrolėje dienos asmens nurodytu adresu arba el. būdu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu arba jeigu asmuo pageidauja gauti patvirtinimą šiuo būdu, išsiunčia prašymo arba gavimo faktą patvirtinančią spaudu pažymėtą prašymo ar skundo kopiją, išskyrus atvejus, kai prašymas ar skundas patenkinamas iš karto. Spaude nurodoma prašymo ar skundo priėmimo Valstybės kontrolėje data ir registracijos numeris, prireikus – kita informacija.“

13. Pripažįstu netekusiu galios 26 punktą.

14. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Žodiniai prašymai ar skundai, į kuriuos galima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią institucijos darbo dieną, Valstybės kontrolėje neregistruojami. Jeigu į žodžiu pateiktus prašymus ar skundus negalima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną, asmenims pasiūloma juos išdėstyti raštu.“

15. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Neregistruojami prašymai dėl bendro pobūdžio informacijos suteikimo, pateikti elektroninėmis priemonėmis, į kuriuos galima atsakyti iš karto arba ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną.“

16. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Apie prašymus ar skundus dėl įvykusio ar galimo asmens duomenų saugumo pažeidimo Valstybės kontrolėje nedelsiant informuojamas ir Valstybės kontrolės atitikties pareigūnas.“

17. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Jeigu Valstybės kontrolė pagal Tvarkos aprašo 30 punktą kreipėsi į asmenį garso nuotolinio perdavimo ir įrašymo priemonėmis, turi būti laikomasi Tvarkos aprašo 53 punkte nustatytos tvarkos.“

18. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Prašymai ir skundai, kurių turinys nekonkretus, nesuprantamas ar nėra išdėstyta konkreti problema, kurie grindžiami akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba kreipiamasi dėl darbuotojų veiksmų ar neveikimo, nurodant tik prielaidas (nuomonę) dėl galbūt neteisėtų darbuotojų veiksmų ar neveikimo, bet nenurodant konkrečių aplinkybių ar faktų, pagrindžiančių šias prielaidas, ir tie, kuriuose neformuluojamas konkretaus prašymas ar reikalavimas Valstybės kontrolei, nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai administracijos vadovas nusprendžia kitaip.“

19. Buvusius 27-41 punktus laikau atitinkamai 26-40 punktais.

20. Papildau naujais 41 ir 42 punktais:

41. Asmenų kreipimaisi, pateikti Tvarkos aprašo 10.1 p. nurodytais būdais, tačiau kurie neturi prašymo ar skundo požymių ir kuriuose išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus, pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti institucijos veiklą, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą situaciją ar padėtį, taip pat jei prašymai ar skundai yra pateikti tik kaip kopija Valstybės kontrolei ir tai prašyme ar skunde yra aiškiai nurodyta, turi būti priimti, užregistruoti, įvertintas jų turinys, su jais turi būti susipažindintas administracijos vadovas, tačiau į juos nėra atsakoma, jei administracijos vadovas nenusprendžia kitaip.

42.  Prašymai ar skundai, pateikti nesilaikant Tvarkos aprašo 17 ar 18 punktuose nustatytų reikalavimų, taip pat atitinkantys 38–40 punktuose nurodytus požymius, per 5 darbo dienas nuo prašymo ar skundo gavimo institucijoje dienos naudojant asmens prašyme ar skunde nurodytą kontaktinę informaciją grąžinami (arba, jei dokumentai elektroniniai, pateikiama toliau išdėstyta informacija) asmeniui, pateikusiam prašymą ar skundą, nurodant tokio prašymo ar skundo grąžinimo priežastis, siūlant ištaisyti nustatytus trūkumus ir nustatant terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, trūkumams ištaisyti, jei institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Kai per institucijos nustatytą terminą asmuo nepateikia institucijai pagal Tvarkos aprašo 17 ir 18 punktuose nustatytus reikalavimus įforminto prašymo ar skundo, toks prašymas ar skundas laikomas nepaduotu.“

21. Pripažįstu netekusiu galios 49 punktą.

22. Buvusius 42-48 punktus laikau atitinkamai 43-49 punktais.

23. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Valstybės kontrolės atsakymus į prašymus ir skundus registruoja padalinio, vykdančio dokumentų registravimo funkciją, atsakingas darbuotojas.“

24. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Atsakymus į prašymus dėl bendro pobūdžio informacijos pateikimo rengia darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą. Šiais atvejais darbuotojas atsako iš karto arba ne vėliau kaip kitą darbo dieną iš elektroninio pašto 1langelis@valstybeskontrole.lt, suderinęs atsakymą su tiesioginiu vadovu.“

25. Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Dokumentų valdymo posistemyje parengtus ir el. parašu pasirašytus atsakymus bei paštu siunčiamus atsakymus į prašymus ir skundus išsiunčia padalinio, vykdančio dokumentų registravimo funkciją, atsakingas darbuotojas.“

26. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybės kontrolėje kokybės vertinimo rezultatai kartą per metus pateikiami institucijos vadovui.“

 

 

 

Valstybės kontrolieriaus pavaduotojas,                                                                  Audrius Misevičius

pavaduojantis valstybės kontrolierių