http://195.182.91.250/tais/tmp/0cfff31e5e8ee97e4a4458c24ed52f60/content_files/image001.jpg

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. kovo 26 d.  Nr. T-72(E)

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Kelmės rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1.   Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2.   Patvirtinti Pagalbos pinigų mokėjimo ir panaudojimo sutarties formą (pridedama).

 

3. Laikyti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. kovo 29 d.   sprendimą Nr. T-84 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jo pakeitimus.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Vaclovas Andrulis


 

Patvirtinta

Kelmės rajono

savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 26 d.

sprendimu Nr. T-72(E)

 

mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) reglamentuoja Kelmės rajono savivaldybės asmenų (šeimos) mokėjimo už bendrąsias, socialinės priežiūros ir socialinės globos paslaugas dydžių nustatymą, pagalbos pinigų mokėjimą, mokesčio lengvatų už socialines paslaugas taikymo atvejus ir atleidimo nuo mokesčio atvejus.

2. Aprašas taikomas  mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja Kelmės rajono savivaldybė, skiria Kelmės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius), kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato specialistai socialiniam darbui seniūnijoje, Kelmės rajono socialinių paslaugų tarnyba, socialines paslaugas teikiančios įstaigos, kitos įstaigos ir kurių teikimas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ir savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms gauti.

3. Mokesčio už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93.

4. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, į asmens pajamas įskaitomos pajamos, nurodytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 patvirtintame Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše.

5. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška ir negali viršyti asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų dydžio. Jei asmuo (šeima) naudojasi socialinėmis paslaugomis ne visą mėnesį, už socialines paslaugas mokama proporcingai dienų skaičiui, kuriomis teiktos socialinės paslaugos.

6. Asmens (šeimos) ir savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir socialines paslaugas teikiančios socialinių paslaugų įstaigos sutartimi, kurioje nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokesčio už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška.

7. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos praneša savivaldybei apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

8. Jeigu asmuo (šeima) naudojasi socialinių paslaugų įstaigos teikiamomis paslaugomis trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, mokesčio dydis nustatomas proporcingai teikiamos socialinės paslaugos trukmei.

9. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

10. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

 

II. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

11. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

12. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

13. Transporto organizavimo paslaugą Kelmės rajone teikia Socialinių paslaugų tarnyba asmenims, kurie dėl negalios, ligos ar senatvės turi judėjimo problemų ir dėl to ar dėl nepakankamų pajamų negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu ir kurie  priklauso šioms socialinėms grupėms:

 

13.1. asmenys,  kuriems   nustatytas    specialusis   transporto   išlaidų  kompensavimo poreikis;

13.2. neįgalūs asmenys, kurie dėl ligos ar senatvės turi judėjimo problemų ir dėl to negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu:

13.2.1. neįgalūs vaikai, turintys judėjimo funkcijų sutrikimų;

13.2.2. asmenys, kurie yra pripažinti nedarbingais (0–25 procentai darbingumo) ir turintys judėjimo funkcijų sutrikimų;

13.2.3. asmenys, kurie yra pripažinti iš dalies darbingais (30–55 procentai darbingumo) ir turintys judėjimo funkcijų sutrikimų;

13.2.4. asmenys, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis ir turintys judėjimo funkcijų sutrikimų;

13.2.5. asmenys, kuriems nustatytas vidutinių specialiųjų poreikių lygis ir turintys judėjimo funkcijų sutrikimų;

13.3. Kelmės rajono neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos;

13.4. Socialinių paslaugų tarnybos paslaugų gavėjai (socialinės rizikos šeimos ir jų vaikai, socialinės rizikos vaikai, senyvo amžiaus asmenys ir suaugę asmenys su negalia, smurtą patyrusios šeimos (asmenys), tėvų globos netekę vaikai);

13.5. kiti asmenys – rajono savivaldybės administracijos ar Socialinių paslaugų tarnybos direktoriaus įsakymu.

14. Socialinių paslaugų tarnyba, apskaičiuodama mokėjimo už transporto paslaugas dydį, kiekvienu konkrečiu atveju nustato tokį mokestį, kad atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už suteiktas paslaugas dalį asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos nebūtų mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

15. Specialiojo transporto paslaugos kaina – 0,32 Eur už 1 kilometrą.

16. Asmenys,  kuriems   nustatytas    specialusis   transporto   išlaidų  kompensavimo poreikis, ir neįgalūs asmenys, kurie dėl ligos ar senatvės turi judėjimo problemų ir dėl to negali naudotis visuomeniniu ar individualiu transportu, už suteiktas specialiojo transporto paslaugas moka taip:

16.1. kai asmens vidutinės pajamos per mėnesį nuo 2 iki 3 VRP – 15 proc. mokėjimo dydžio pagal 1 kilometro tarifą, 0,05 Eur;

16.2kai asmens vidutinės pajamos per mėnesį nuo 3 iki 4 VRP – 25 proc. mokėjimo dydžio pagal 1 kilometro tarifą, 0,08 Eur;

16.3. kai asmens vidutinės pajamos per mėnesį  4 VRP ir daugiau – 50 proc. mokėjimo dydžio pagal 1 kilometro tarifą, 0,16 Eur.

17. Socialinių paslaugų tarnybos  specialiojo transporto nuomos įkainis:

17.1. už nuvažiuotą atstumą kitiems nuomotojams (už 1 km) – 0,32 Eur;

17.2. už nuomos laiką kitiems nuomotojams (1val.) – 3,06 Eur.

18. Socialinių paslaugų tarnyba, teikdama specialiojo transporto paslaugų organizavimo paslaugas, vadovaujasi Kelmės rajono  savivaldybės tarybos sprendimu  patvirtinta tvarka, kurioje

numatoma specialiojo transporto organizavimo paslaugų teikimo, apmokėjimo tvarka, nustatyti specialiojo transporto nuomos įkainiai, patvirtintos kainos apskaičiavimo formos. 

19. Socialinių paslaugų tarnyba teikia maitinimo organizavimo paslaugas, skiria  nemokamo maitinimo talonus, juos gali gauti:

19.1. asmenys, grįžę iš įkalinimo įstaigų;

19.2. asmenys, neturintys teisės gauti socialinės pašalpos, kuriems dėl skurdo, benamystės reikalinga skubi pagalba;

19.3. asmenys, sergantys onkologinėmis ir kitomis ligomis, kurių pajamos vienam šeimos nariui kreipimosi metu neviršija 1 VRP;

19.4. kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais, atsižvelgiant į šeimos ar vieno gyvenančio asmens socialinę, materialinę padėtį ir kitas aplinkybes, įrodančias paramos būtinumą, ir remiantis buities tyrimo akte pateikta seniūno ir seniūnijos socialinio darbuotojo išvada.

20. Vieno nemokamo talono suma yra 1,45 Eur.

21. Socialinių paslaugų tarnyba, teikdama maitinimo organizavimo paslaugas, vadovaujasi Kelmės rajono savivaldybės tarybos sprendimu patvirtinta tvarka, kurioje numatoma nemokamų maitinimo talonų skyrimo, dokumentų pateikimo, išdavimo ir realizavimo, atskaitomybės ir kontrolės procedūros.

22. Socialinių paslaugų tarnyba, teikdama  neįgaliųjų aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis paslaugas, vadovaujasi socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu nustatytu šių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo tvarkos aprašu. 

 

III. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

23. Socialinių paslaugų tarnyba rajono gyventojams teikia šias socialinės priežiūros paslaugas:

23.1. pagalbos į namus paslaugos teikiamos asmens namuose, padedama asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje ir dalyvauti visuomenės gyvenime;

23.2. socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo – paslaugos teikiamos asmeniui (šeimai) dienos metu, siekiant palaikyti ir grąžinti savarankiškumą, atliekant įvairias visuomeniniame ar asmeniniame (šeimos) gyvenime reikalingas funkcijas;

23.3. apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose – namų aplinkos sąlygų ir reikalingų paslaugų suteikimas asmeniui (šeimai), kuriam (-iems) nereikia nuolatinės, intensyvios priežiūros, sudarant sąlygas savarankiškai tvarkytis savo asmeninį (šeimos) gyvenimą.

24. Socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos socialinės rizikos šeimoms ir socialinės rizikos vaikams teikiamos nemokamai, pagal poreikį.

25. Mokesčio už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

26. Asmens, kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 3 procentų asmens pajamų.

27. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų. Šeimos, kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bet mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 3 procentų šeimos pajamų (mokėjimo procentą tvirtina savivaldybės taryba socialines paslaugas teikiančios įstaigos teikimu).

28. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai),  kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai.

29. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

30. Mokėjimo už pagalbos į namus socialines paslaugas tarifai:

 

Nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos teikimo trukmė

Paslaugos kaina Eur

1.

Bendravimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas

Nemokamai

2.

Maisto produktų pirkimas ir kt.:

maisto produktų pirkimas, parnešimas;

maisto ruošimas;

indų plovimas.

 

1 val.

1 val.

10 min

 

1,82

1,82

0,30

3.

Ūkio darbai:

kuro atnešimas;

krosnies iškūrenimas;

vandens atnešimas, išnešimas, kiemo valymas.

 

10 min.

1 val.

20 min.

 

0,30

1,82

0,61

4.

Namo, buto tvarkymo paslaugos:

kambarių tvarkymas, laiptinės tvarkymas;

šiukšlių išnešimas

 

30 min.

10 min.

 

0,91

0,30

5.

Asmens higienos paslaugos:

patalynės keitimas ir kt.

 

20 min.

 

0,61

6.

Skalbimo paslaugos:

rankomis (ne daugiau kaip 1 kg);

skalbimo mašina (ne daugiau kaip 4 kg);

skalbinių lyginimas.

 

30 min.

1 val.

30 min.

 

0,91

1,82

0,91

7.

Medicininių paslaugų organizavimas:

gydytojo iškvietimas, receptų parnešimas, vaistų pirkimas (ne ilgiau kaip 3 val.).

 

 

1 val.

 

1,82

8.

Kitų pavedimų atlikimas:

mokesčių mokėjimas ir kt.;

dokumentų, pažymų tvarkymas.

 

1 val.

1 val.

 

1,82

1,82

9.

Kitos paslaugos:

palydėjimas pas gydytoją, siuvėją, kirpėją,

skalbinių nunešimas, parnešimas,

transporto organizavimas ir kt.

 

1 val.

 

1,82

 

31. Krizių centre teikiama laikino apgyvendinimo paslauga asmenims, atsidūrusiems sunkioje krizinėje situacijoje, kai kyla grėsmė asmens sveikatai ir gyvybei, dėl smurto ar kitos prievartos, laikinai pasitraukusiems iš nuolatinės gyvenamosios vietos.

32. Laikino apgyvendinimo paslaugos Krizių centre pirmiausia finansuojamos nustatytu asmens mokėjimo už paslaugas dydžiu, likusi paslaugos kainos dalis – iš savivaldybės biudžeto lėšų, sudarius dvišalę lėšų kompensavimo sutartį tarp globos įstaigos ir savivaldybės. Socialinių paslaugų tarnybai kas mėnesį įstaiga pateikia sąskaitą faktūrą patirtoms išlaidoms gauti.

33. Asmens mokėjimo dydis už suteiktas laikino apgyvendinimo Krizių centre paslaugas nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens pajamas.

34. Už laikino apgyvendinimo paslaugas asmenys moka:

34.1. kai asmens pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį – paslaugos teikiamos nemokamai;

34.2. kai asmens pajamos didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį – 5 proc. asmens pajamų;

34.3. kai asmens pajamos didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį 20 procentų asmens pajamų;

34.4. kai asmens pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, tačiau šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje, – 5 proc. asmens pajamų.

35. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens  (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, o socialinės rizikos suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio Krizių centre ir jame gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 valstybės remiamų pajamų dydžio.

36. Krizių centre apgyvendintas asmuo už komunalines paslaugas ir maitinimą moka (šilumos, elektros energijos, vandens ir kt. išlaidos) pagal įstaigoje esančius apskaitos prietaisų rodmenis ir įstaigoje nustatytą išlaidų skaičiavimo vienam asmeniui tvarką.

37. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra (laikinas apgyvendinimas) 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

38. Apgyvendinti savarankiško gyvenimo namuose paslaugų gavėjai moka taip:

38.1. kai asmens pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį – paslaugos teikiamos nemokamai;

38.2. kai asmens pajamos didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį – 5 proc. asmens pajamų;

38.3. kai asmens pajamos didesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį 20 procentų asmens pajamų.

39. Asmuo apsigyvendinamas savarankiško gyvenimo namuose sudarius su savivaldybe ir globos įstaiga  trišalę sutartį. Savivaldybė kompensuoja bazinę paslaugos kainos dalį, kurią nustato įstaiga, o asmens mokėjimo sumą, kurią nustato savivaldybė, sumoka pats asmuo.

40. Kitą paslaugos kainos dalį sudaro mokesčiai už elektrą, šildymą, vandenį, komunalines ir kitas asmeniui teikiamas paslaugas. Mokesčiai apskaičiuojami atsižvelgiant į asmens naudojamose patalpose įrengtų apskaitos prietaisų rodmenis, o nesant tokių prietaisų – paslaugos teikėjo savarankiško gyvenimo namų vidaus tvarkos taisyklėse nustatyta tvarka, o tokios nesant – vadovaujantis paslaugas teikiančių ūkio subjektų nustatyta tvarka. Už šias paslaugas sumoka pats asmuo.

 

IV. PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

 

41. Pagalbos pinigai skiriami tuo atveju, kai specialistas socialiniam darbui seniūnijoje socialinių paslaugų vertinimo išvadoje rekomenduoja bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą pakeisti  pagalbos pinigais.

42. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus tik asmens (šeimos) sutikimu.

43. Pagalbos pinigai, Socialinės paramos klausimams spręsti komisijai (toliau – komisija) pritarus, Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu skiriami asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai, kurią asmeniui (šeimai) gali suteikti kiti asmenys.

44. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja specialistas socialiniam darbui seniūnijoje ir Socialinių paslaugų tarnybos socialinio darbo organizatorius. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, Socialinių paslaugų tarnyba nutraukia pagalbos pinigų

mokėjimą ir pagalbos pinigus pakeičia į bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą, atsižvelgiant į nustatytą asmens (šeimos) poreikį socialinėms paslaugoms.

45. Pagalbos pinigų suma negali būti didesnė už 1 bazinės socialinės išmokos (BSI) dydį per mėnesį. Pagalbos pinigų suma  negali būti didesnė už socialinių paslaugų, kurioms asmeniui (šeimai) nustatytas poreikis, kainą.

46. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai), gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos mažesnės už 2 VRP dydį.

47. Vadovaujantis Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu Socialinių paslaugų tarnyba pasirašo trišalę pagalbos pinigų mokėjimo ir panaudojimo sutarties formą su asmeniu ir paslaugų teikėju.

48. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai), gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, išimties atvejais pagalbos pinigai gali būti skiriami ir kai asmens (šeimos) pajamos didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, atsižvelgiant į Socialinės paramos klausimams spręsti komisijos rekomendacines išvadas.

 

V. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

49. Mokesčio už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

50. Vieno gyvenančio asmens mokesčio už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 proc. asmens pajamų.

51. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

52. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

53. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

54. Paslaugų gavėjui pateikus prašymą, komisijai pritarus, asmeniui gali būti sumažintas mokestis  už dienos socialinės globos paslaugų teikimą arba asmuo gali būti  atleistas nuo mokėjimo. Sprendimą priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

 

VI. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

55. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

56. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą namuose ar laikino gyvenimo namuose (pvz., nakvynės namuose, krizių centruose ir kitur), maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

57. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.

58. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

59. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

60. Pasirašius paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį su įstaiga, kurios steigėja ar dalininkė yra kito rajono savivaldybės taryba, valstybė  ar kitą juridinį statusą turinti organizacija,  Socialinių paslaugų tarnyba moka ne daugiau nei įtaigos nustatytą lovadienio kainą ar mėnesiui įstaigos nustatytą socialinės globos kainą, atskaičius asmens mokėjimo dalį, kurią nustatė Socialinės paramos skyriaus specialistas.

61. Asmens mokėjimo dalį, kurią nustatė Socialinės paramos skyrius, globos įstaigai moka pats asmuo ar kitas suinteresuotas asmuo.

62. Įstaigos, kurioje teikiamos trumpalaikės socialinės paslaugos asmenims su proto ar psichikos negalia ar apgyvendinimo paslaugos asmenims, atsidūrusiems krizinėje situacijoje, pateikia sąskaitą faktūrą Socialinių paslaugų tarnybai išlaidoms padengti pagal patvirtintą kainą.

63. Paslaugų gavėjui pateikus prašymą, komisijai pritarus, asmeniui gali būti sumažintas mokestis  už trumpalaikės socialinės globos paslaugų teikimą arba jis gali būti  atleistas nuo mokėjimo. Sprendimą priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

 

VIIMOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

64. Mokesčio už  ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., ir į turtą.

65. Mokesčio už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 proc. asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

66. Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja 1 proc., skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

67. Mokesčio už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 proc. vaiko pajamų. Tais atvejais, kai vaikas su negalia pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

68. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

69. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo 4 išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

70. Mokesčio už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dydį, asmens (šeimos) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą finansines galimybes bei turto vertinimą, vadovaudamasis  Lietuvos Respublikos nutarimais ir šiuo Aprašu, nustato Socialinės paramos skyriaus vyriausiasis specialistas.

71. Savivaldybei pasirašius ilgalaikės socialinės globos kompensavimo sutartį su įstaiga, kurios steigėja ar dalininkė yra kito rajono savivaldybės taryba, valstybė ar kitą juridinį statusą turinti organizacija, įstaiga pateikia ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos lėšų gavimo paraišką Socialinių paslaugų tarnybai, kuri moka ne daugiau nei įstaigos nustatytą lovadienio kainą ar mėnesiui įstaigos nustatytą socialinės globos kainą, atskaičius asmens mokėjimo dalį, kurią nustatė Socialinės paramos skyriaus specialistas.

72. Jeigu asmuo (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti priskaičiuoto turto mokesčio, paslaugų gavėjui pateikus prašymą, komisijai pritarus, asmeniui gali būti sumažintas turto mokestis  arba jis gali būti atleistas nuo turto mokesčio mokėjimo.  Sprendimą priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas.

 

VIII. MOKESČIO LENGVATŲ UŽ SOCIALINES PASLAUGAS SUTEIKIMO TVARKA

 

 

 

73. Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti nemokamas socialines paslaugas, pateikia prašymą komisijai, kurią tvirtina Kelmės rajono savivaldybės taryba.

74. Komisija vertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas atsižvelgdama į Socialinės paramos skyriaus  vyriausiojo specialisto, seniūnijos specialisto socialiniam darbui  ir kitų įstaigų rekomendacijas ir teikia rekomendacines  išvadas, o Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima sprendimą.

75. Asmuo (šeima), pageidaujantis, kad būtų sumažintas turto mokestis ar atleistas nuo turto mokesčio, pateikia prašymą  komisijai.

76. Komisija vertina asmens (šeimos) turimo turto būklę, jo pardavimo galimybes, artimųjų galimybes sumokėti turto mokestį, atsižvelgia į Socialinės paramos skyriaus vyriausiojo specialisto, seniūnijos specialisto socialiniam darbui  ir kitų įstaigų rekomendacijas ir teikia rekomendacines išvadas,  o Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima sprendimą, kuriuo asmuo atleidžiamas nuo turto mokesčio ar jam sumažinamas turto mokestis.

77. Nuo socialinių paslaugų mokesčio atleidžiama Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu.

78. Mokesčio lengvatas už socialines paslaugas leidžiama taikyti rajono gyventojams, kuriems dėl vienišumo, amžiaus, neįgalumo, socialinių problemų yra iš dalies ar visiškai sumažėjusios galimybės savimi pasirūpinti ir kurie priklauso šioms socialinėms grupėms:

78.1. vieniši senyvo amžiaus asmenys ir vieniši neįgalieji;

78.2. senyvo amžiaus asmenų šeimos, neturinčios vaikų;

78.3. neįgaliųjų šeimos, neturinčios vaikų;

78.4. nedirbančių neįgalių asmenų šeimos, auginančios nepilnamečius vaikus;

78.5. šeimos, auginančios vaiką su sunkia negalia;

78.6. senyvo amžiaus asmenų ir neįgalių asmenų šeimos, kurių vaikai gyvena atskirai ir dėl objektyvių priežasčių neturi pragyvenimo šaltinio ir negali prižiūrėti tėvų ar apmokėti jiems paskirto turto mokesčio.

79. Asmeniui socialinės priežiūros paslauga pagalba į namus gali būti teikiama nemokamai, atsižvelgiant į situaciją:

79.1. dėl didelių išlaidų, kurių reikia gydymuisi  (reikalingi pateisinami dokumentai);

79.2. dėl gaisro, stichinių nelaimių, kitų patirtų nuostolių (pateikus motyvaciją ir aplinkybes pateisinančius dokumentus);

79.3. kitais nenumatytais atvejais (pateikus motyvaciją ir aplinkybes pateisinančius dokumentus).

80. Asmuo gali būti atleistas nuo turto mokesčio teikiant ilgalaikę socialinę globą:

80.1. kai asmens turtas yra menkavertis ir nėra pirkėjo, kuris jį pirktų;

80.2. kai asmuo, kuriam nustatytas turto mokestis, dėl sveikatos būklės negali atlikti notarinių veiksmų sudarant pardavimo sandorius;

80.3. kai asmens pajamų likutis 20 proc., atskaičius mokėjimą už paslaugas, mažesnis už nustatyto turto mokesčio dydį;

80.4. kai asmuo neturi artimųjų ar suinteresuotų asmenų, kurie galėtų apmokėti nustatytą turto mokestį.

81. Asmenys nuo mokesčio už socialines paslaugas ir turto mokesčio atleidžiami vieniems metams.

82. Dokumentai terminui pratęsti komisijai pateikiami pakartotinai.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

83. Šis Aprašas gali būti keičiamas ir papildomas savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_________________

 


 

Forma patvirtinta

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T-72(E)

 

(Pagalbos pinigų mokėjimo ir panaudojimo sutarties forma)

 

 

 

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO IR PANAUDOJIMO SUTARTIS

 

 

 

__________________Nr.____

(data)

Kelmė

 

Kelmės rajono socialinių paslaugų tarnyba, atstovaujama direktoriaus (-ės) _________

___________________ (toliau – Tarnyba), ir socialinių paslaugų gavėjas (-a) _________________

_____________________ (toliau – Gavėjas), asmens kodas _______________________________, gyvenamoji vieta:_______________________________________________________________, ir paslaugų teikėjas ___________________________________________________(toliau – Teikėjas), asmens kodas ___________________________, gyvenamoji vieta: _________________________________________, sudarėme šią sutartį:

 

1.   Sutarties objektas

1.1.   Sutarties   objektas  – pagalbos   pinigų  mokėjimas  ir   naudojimas   už   pagalbos namuose paslaugas.

1.2.                Pagalbos   pinigų   suma  asmeniui   (šeimai)  negali   būti  didesnė  už   bendrųjų

socialinių ir socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis nustatytas asmeniui (šeimai), kainą.

 

2.   Šalių įsipareigojimai

2.1.                Tarnyba įsipareigoja:

2.1.1. mokėti pagalbos pinigus vieną kartą per mėnesį;

2.1.2. vykdyti globos pinigų naudojimo kontrolę.

2.2. Gavėjas įsipareigoja:

2.2.1. pagalbos pinigus naudoti tik susimokėti už pagalbos paslaugas;

2.2.2. tinkamai ir korektiškai elgtis su paslaugos teikėju.

2.3. Teikėjas įsipareigoja:

2.3.1. kokybiškai ir laiku atlikti socialines paslaugas.

 

3. Kitos sąlygos

3.1.                Sutartis galioja nuo __________ m. ____________________ d.

iki _________ m. ____________________ _______ d.

3.2. Sutartis gali būti nutraukta šiais atvejais:

3.2.1. mirus Gavėjui;

3.2.2. pasikeitus Gavėjo socialiniam statusui (materialinei padėčiai, pasveikus, atgavus darbingumą);

3.2.3. Gavėjui apsigyvenus valstybės ar savivaldybės išlaikomoje globos ar slaugos įstaigoje;

3.2.4. Gavėjui išvykus gyventi į kitą valstybę, savivaldybę.

3.3. Pagalbos pinigų mokėjimas sustabdomas, kai asmuo (šeima) laikinai išvyksta ar

gydosi gydymo įstaigoje.

3.4. Sutartis sudaryta trimis egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią – po vieną kiekvienai šaliai.

 

4. Šalių parašai

 

 

 

Tarnybos direktorius Paslaugų gavėjas Paslaugų teikėjas

 

__________________ ___________________                                           _____________________

(parašas) (parašas)                                                   (parašas)

_______________________ __________________________ _____________________

(vardas, pavardė) (vardas, pavardė) (vardas, pavardė)

 

A.V.