PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO RAJONO PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2018 m. sausio 18 d. Nr. T-10
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. ISAK-1880 „Dėl Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos pavyzdinių nuostatų“, Savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įpareigoti Panevėžio rajono pedagoginės psichologinės tarnybos direktorių pasirašyti nuostatus ir teisės aktų nustatyta tvarka juos įregistruoti Juridinių asmenų registre iki vasario 5 d.
3. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugsėjo 17 d. sprendimo Nr. T-182 „Dėl Panevėžio rajono pedagoginės psichologinės tarnybos nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą.
PATVIRTINTA
Panevėžio rajono savivaldybės tarybos
2018 m. sausio 18 d. sprendimu Nr. T-10
PANEVĖŽIO RAJONO PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio rajono pedagoginės psichologinės tarnybos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Panevėžio rajono pedagoginės psichologinės tarnybos (toliau – Tarnyba) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, pagrindinę paskirtį, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, Tarnybos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Tarnybos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo tvarką.
2. Tarnybos oficialusis pavadinimas – Panevėžio rajono pedagoginė psichologinė tarnyba. Įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 300019936.
3. Įsteigta Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2003 m. rugsėjo 4 d. sprendimu Nr. T-212 „Dėl Pedagoginės psichologinės tarnybos įsteigimo“.
6. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Panevėžio rajono savivaldybės taryba, kuri:
6.3. priima sprendimus dėl:
8. Tarnyba yra pagalbos Panevėžio rajono savivaldybės mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, mokykloms įstaiga.
9. Tarnyba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI, VEIKLOS SRITIS IR PAGRINDINĖ VEIKLOS RŪŠIS
11. Tarnybos tikslas – didinti specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, psichologinį atsparumą teikiant reikalingą informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą mokykloms ir mokytojams.
12. Tarnybos uždaviniai:
12.1. kuo anksčiau įvertinti mokinių (vaikų) specialiuosius ugdymosi poreikius, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, padėti jas išspręsti, surasti tinkamą ugdymo vietą ir formą;
12.2. stiprinti mokyklos, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimus ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus), formuoti teigiamas nuostatas jų atžvilgiu;
III. TARNYBOS FUNKCIJOS
15. Įvertinti mokinių (vaikų) galias ir sunkumus, raidos ypatumus bei sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skirti specialųjį ugdymą.
16. Siūlyti ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoti teikti specialiąją pedagoginę, psichologinę, socialinę pedagoginę ir specialiąją pagalbą, rekomenduoti vaikui mokyklą.
17. Konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus), jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, specialistus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų prevencijos bei jų sprendimo klausimais, mokinius (vaikus) – jų polinkių ir gabumų klausimais.
18. Teikti metodinę pagalbą mokytojams, specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) mokinių (vaikų) pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymo bei jo organizavimo, įvairių specialiųjų pedagoginių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimo klausimais, skleisti ir diegti specialiojo ugdymo ir psichologijos mokslo naujoves.
19. Inicijuoti naujų ugdymo vietų steigimą, specialiosios pedagoginės ir / ar psichologinės pagalbos teikimą.
20. Formuoti mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus) ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais.
21. Dalyvauti rengiant ir įgyvendinant prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus), sumažinti specialiosios pedagoginės pagalbos poreikį, išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų ar jas spręsti.
22. Kaupti, analizuoti ir vertinti informaciją apie Tarnybos aptarnaujamoje teritorijoje gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus), jų problemas, ugdymo organizavimą, aplinkos pritaikymą bei specialiosios pedagoginės ir / ar psichologinės pagalbos teikimo veiksmingumą.
23. Tarnyba gali vykdyti ir kitas jos nuostatuose nurodytas funkcijas, atitinkančias jos veiklos tikslą ir uždavinius.
IV. TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius bei atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.5. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybių įstaigų duomenis, kurių reikia Tarnybos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti;
V. VALDYMAS
27. Tarnybos veikla organizuojama pagal:
27.1. direktoriaus patvirtintą Tarnybos strateginį planą, kuriam yra pritaręs vykdomosios institucijos įgaliotas asmuo;
28. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį viešo konkurso būdu į pareigas skiria ir iš jų atleidžia Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
29. Direktorius:
29.1. vadovauja Tarnybos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Tarnybos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Tarnybos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
29.2. tvirtina Tarnybos darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Tarnybos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.5. suderinęs su Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo įgaliotu asmeniu, tvirtina Tarnybos vidaus struktūrą, Tarnybos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.6. sudaro darbuotojams saugias bei sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su darbu susijusiais aspektais;
29.12. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Tarnybos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
29.14. analizuoja Tarnybos veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja Tarnybos veiklos kokybės įsivertinimą;
29.16. turi teisę dirbti papildomą darbą Tarnyboje arba eiti antraeiles pareigas kitoje darbovietėje, neviršydamas Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytos maksimalios leistinos darbo trukmės per savaitę;
VI. TARNYBOS SUDĖTIS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
30. Tarnyba gali veikti tik tada, jei joje dirba specialusis pedagogas, logopedas, psichologas, socialinis pedagogas, gydytojas vaikų neurologas ir (ar) neurologas arba Tarnyba yra sudariusi sutartį su asmens priežiūros sveikatos priežiūros įstaiga dėl mokinių (vaikų) medicininio įvertinimo, ir Tarnyba yra įsigijusi asmens pedagoginio psichologinio vertinimo metodikas, joje yra įrengti atskiri kabinetai ir kompiuterizuotos darbo vietos.
31. Tarnyba:
31.1. teikia psichologinę, socialinę pedagoginę, švietimo informacinę pagalbą mokiniams (vaikams), specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams (vaikams) iki 21 metų, gyvenantiems savivaldybės teritorijoje ir / ar ugdomiems mokyklose bei vaikų globos namuose, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra savivaldybės taryba;
32. Tėvams (globėjams, rūpintojams) nesutikus su Tarnybos specialistų atliktu mokinių (vaikų) specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimu, jų specialieji ugdymosi poreikiai gali būti vertinami Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centre.
33. Tarnybos specialistai:
33.1. dirba komandos principu, bendradarbiaudami su specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių mokinių (vaikų) tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais, su juo dirbančiais specialistais;
33.2. nustato sutrikimus, atlieka nuodugnų mokinių (vaikų) specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimą psichologiniu, pedagoginiu, medicininiu ir socialiniu aspektais, vertinimo rezultatus aptaria su tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytoju (-ais), priskiria specialiųjų poreikių asmenis specialiųjų ugdymosi poreikių grupei;
34. Mokinių (vaikų) specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančių dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu, socialiniu pedagoginiu aspektais įvertinimas, vaiko brandumo mokyklai nustatymas, prireikus specialiojo ugdymosi skyrimas atliekamas ir švietimo pagalba teikiama Tarnyboje, prireikus – artimiausioje mokinio (vaiko) gyvenamojoje ar ugdymosi aplinkoje.
35. Tarnybos specialistai ne daugiau 50 procentų savo darbo laiko skiria įvertinimo funkcijai vykdyti, o likusį laiką – konsultavimo ir kitoms pareigybių aprašymuose numatytoms funkcijoms vykdyti bei darbams atlikti.
36. Tarnyba bendradarbiauja su Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centru, kitų savivaldybių pedagoginėmis psichologinėmis tarnybomis (ar švietimo pagalbos tarnybomis), mokyklomis, vaiko teisių apsaugos institucijomis, kitomis švietimo pagalbos įstaigomis ir organizacijomis.
VII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, DARBO APMOKĖJIMO TVARKA, TEISĖS, PAREIGOS, ATSAKOMYBĖ IR ATESTACIJA
38. Į Tarnybą darbuotojai priimami ir atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
39. Tarnybos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
41. Tarnybos specialistai atsako už vykdomų pedagoginių ir psichologinių tyrimų kokybę, korektišką tyrimo metodiką ir gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą.
42. Tarnybos darbuotojai už savo funkcijų vykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. TARNYBOS TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ NAUDOJIMAS, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ, TARNYBOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
44. Tarnyba patikėjimo teise valdo perduotą savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus ir Panevėžio rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
45. Tarnybos lėšų šaltiniai:
45.1. valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto lėšos, tarptautinių ir užsienio fondų ir organizacijų lėšos;
45.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus, parama;
47. Tarnybos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
IX. baigiamosios NUOSTATos
50. Pranešimai ir informacija visuomenei apie Tarnybos veiklą, pertvarkymą, reorganizavimą, likvidavimą bei kitus teisės aktuose numatytus atvejus skelbiami viešai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais terminais ir tvarka Tarnybos interneto svetainėje www.ppt.panevezys.lm.lt, VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.
52. Tarnybos nuostatai keičiami ir papildomi Panevėžio rajono savivaldybės tarybos ar Tarnybos direktoriaus iniciatyva.