LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2014 M. LAPKRIČIO 14 D. ĮSAKYMO NR. 3-431-(E) „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2005 M. SAUSIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3-36 „DĖL PERVAŽŲ ĮRENGIMO IR NAUDOJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PAKEITIMO

 

 

2015 m. birželio 30 d. Nr. 3-276(1.5E)

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2014 m. lapkričio 14 d. įsakymą Nr. 3-431-(E) „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2005 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. 3-36 „Dėl Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“:

1. Pakeičiu 1.3.26 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.3.26. Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Užtvarai turi būti įrengti sergimosiose pervažose. Reguliuojamosiose nesergimosiose pervažose, įskaitant pervažas, kuriose įrengti vaizdo stebėjimo įrenginiai, užtvarai įrengiami įrengiant naujas pervažas, rekonstruojant ar modernizuojant jau įrengtas pervažas.

Šis reikalavimas netaikomas IV kategorijos viešojo naudojimo pervažoms, įrengtoms privažiuojamuosiuose geležinkelio keliuose.“

2. Pakeičiu 1.3.34 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.3.34. Papildau IV1 skyriumi:

IV1. MINIMALŪS TECHNINIAI PERĖJŲ REIKALAVIMAI

1001. Įrengiant naujas perėjas, rekonstruojant ar modernizuojant jau įrengtas perėjas, perėjos plotis turi būti ne mažesnis kaip 1,60 m. Perėjos plotis didinamas atsižvelgiant į pėsčiųjų eismo intensyvumą, t. y. jeigu per valandą per perėją praeina 600 pėsčiųjų, perėjos plotis turi būti ne mažesnis kaip 2,40 m, jeigu per valandą per perėją praeina 800 pėsčiųjų, perėjos plotis turi būti ne mažesnis kaip 3,20 m, ir t. t.

1002. Perėjos klojinys vėžės išorinėje ir vidinėje pusėje klojamas vienu lygiu su bėgių galvučių viršumi. Perėjos klojinio kraštai turi būti tiesūs (lygiagretūs perėjos išilginei ašiai). Perėjos, kuri įrengiama pervažoje, klojinį rekomenduojama prijungti prie pervažos klojinio (be tarpo tarp pervažos ir perėjos klojinio). Perėjos klojinio neprijungiant prie pervažos klojinio, perėjos klojinys negali būti įrengtas arčiau kaip 2 m ir toliau kaip 10 m atstumu nuo pervažos klojinio krašto.

1003. Perėjos klojinio konstrukcija turi būti tokia, kad neįgaliųjų vežimėlių ratai neįstrigtų tarp geležinkelių bėgio ir perėjos klojinio, o geležinkelių riedmenų ratų antbriauniai nekliudytų perėjos pakloto.

1004. Prieš perėją, įrengtą ne pervažoje arba pervažoje, neturinčioje signalizacijos įrenginių, iš pėsčiųjų tako pusės ne arčiau kaip 2,5 m atstumu nuo kraštinio bėgio turi būti įrengiamas informacinis stendas „Geležinkelio perėja“.

1005. Prieš perėją, įrengtą pervažoje, turinčioje signalizacijos įrenginius, iš pėsčiųjų tako pusės ne arčiau kaip 6 m atstumu nuo kraštinio bėgio turi būti statomas informacinis stendas „Geležinkelio perėja“.

1006. Jeigu pėsčiųjų tako danga yra kieta, tokiu pačiu atstumu nuo kraštinio bėgio kaip statomas informacinis stendas „Geležinkelio perėja“ skersai pėsčiųjų tako brėžiama ne siauresnė kaip 100 mm įspėjamoji linija. Šios linijos spalva turi būti kontrastinga pėsčiųjų tako dangos spalvai. Jeigu perėjoje yra numatyta vieta, kur pėstieji gali sustoti ir praleisti bėginę transporto priemonę, šios vietos dangos plotas turi būti pažymėtas geltona spalva.

1007. Sugedus perėjos signalizacijai pranešimas apie perėjos signalizacijos gedimą automatiškai perduodamas artimiausios geležinkelio stoties budėtojui arba, jeigu eismas yra valdomas centralizuotai, – traukinių eismo tvarkdariui.

1008. Geležinkelio stoties budėtojas arba traukinių eismo tvarkdarys, pastebėjęs pranešimą dėl perėjos įrenginių gedimo, radijo ryšio priemonėmis nedelsdamas apie tai praneša visiems perėjos link važiuojantiems (t. y. nesustojantiems stotyse arba sustojantiems stotyse, kuriose nėra budėtojų ir kurios yra prieš tokią perėją) traukinio mašinistams ir nurodo, kad važiuoti per perėją reikia budriai ir tokiu greičiu, kad prireikus traukinio mašinistas galėtų sustabdyti traukinį laiku. Traukinio mašinistams, kurių valdomi traukiniai sustoja stotyse, kuriose yra stoties budėtojas ir kurios yra prieš tokias perėjas, Geležinkelių eismo taisyklių nustatyta tvarka išduodami E-20 formos įspėjamieji lapeliai apie perėjos signalizacijos gedimus.

Geležinkelių infrastruktūros valdytojas perėjos įrenginių gedimus turi pašalinti nedelsdamas.

1009. Atsižvelgiant į pavojaus analizės ir įvertinimo metu nustatytus pėsčiųjų perėjų reikalavimus ir saugos vertinimo ataskaitoje pateiktas teigiamas išvadas, perėjose gali būti įrengiamos papildomos saugos priemonės – atitvarai, labirintai, automatiniai signalizacijos įrenginiai ir pan.

10010. Naujos perėjos įrengiamos, o jau įrengtos rekonstruojamos ar modernizuojamos vadovaujantis šiomis Taisyklėmis ir Taisyklių 15 priedu.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                               Rimantas Sinkevičius