LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL SKATINAMOSIOS finansinės priemonės „PORTFELINĖS GARANTIJOS 3“ schemos patvirtinimo

 

2022 m. liepos 5 d. Nr. 4-855

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 2.1.2 ir 3.2 papunkčius,

t v i r t i n u Skatinamosios finansinės priemonės „Portfelinės garantijos 3“ schemą (pridedama).

 

 

 

Finansų ministrė, pavaduojanti

ekonomikos ir inovacijų ministrą                                                                          Gintarė Skaistė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. liepos 5  d. įsakymu Nr. 4-855

 

skatinamosios finansinės priemonės „portfelinės garantijos 3“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

Elementai

Paaiškinimas

 

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais.

 

1.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais.

 

1.3. 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais.

 

1.4. 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis Nr. 11K-015/8-175, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“) dėl kontroliuojančiojo INVEGOS fondo (toliau – INVEGOS fondas) steigimo (toliau – INVEGOS fondo sutartis).

 

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Portfelinės garantijos 3“ (toliau – PG3 priemonė)  skiriama finansavimo suma

90 000 000 Eur (devyniasdešimt milijonų eurų) INVEGOS fondo valstybės biudžeto lėšų.

 

3.

Skatinamosios finansinės priemonės „Portfelinės garantijos 3“ schema (toliau – Schema) galiojimo trukmė

Paskolos ir (ar) finansinės nuomos (lizingo) sandoriai ir (ar) kredito linijos (toliau kartu – paskola) į PG3 priemonės valdytojo formuojamą PG3 priemonės portfelį (paskolų, atitinkančių PG3 priemonės paskolų tinkamumo sąlygas, suma) (toliau – portfelis), kuriam suteikiama portfelinė garantija, gali būti traukiamos ne ilgiau kaip 4 metus nuo sutarties tarp „Invegos“ ir atrinkto finansų tarpininko dėl PG3 priemonės įgyvendinimo pasirašymo dienos (toliau – Sutartis), bet ne ilgiau nei Reglamento (ES) Nr. 1408/2013, Reglamento (ES) Nr. 717/2014 ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

 

4.

 

PG3 priemonės valdytojų atrinkimas ir portfelinių garantijų paskoloms teikimo sąlygos

 

4.1. „Invega“, kuri yra paskirta INVEGOS fondo valdytoja pagal INVEGOS fondo sutartį, atrinks PG3 priemonės valdytojus, vadovaudamasi PG3 priemonės finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadu, tvirtinamu „Invegos“ generalinio direktoriaus įsakymu (toliau – Sąvadas).

 

4.2. Kiekvienas PG3 priemonės valdytojas formuos PG3 priemonės portfelį. Kiekviena į portfelį įtraukiama paskola garantuojama 80 proc., tačiau bendra išmokų suma negali viršyti didžiausios išmokų sumos, kuri ribojama garantijos viršutine ribos norma, t. y. didžiausia PG3 priemonės valdytojui mokama išmokų suma bus ne didesnė nei į portfelį įtrauktų ir išmokėtų paskolų suma, nustatyta Sutartyje, padauginta iš garantijos dydžio (80 proc.) ir iš garantijos viršutinės ribos normos dydžio. Viršutinės ribos normos dydis priklausys nuo to, kokį užtikrinimo priemonių vertės dydį PG3 priemonės valdytojas taikys formuojamam portfeliui, kuriam bus suteikiama portfelinė garantija. PG3 priemonės valdytojas turės pasirinkti ir savo pasirinkimą nurodyti „Invegai“ teikiamame prašyme įgyvendinti PG3 priemonę, kurio forma nustatyta Sąvade:

Pasirinkimai

Užtikrinimo priemonių vertės dydis, proc.

Viršutinės ribos normos dydis, proc.

1

>100

5

2

nuo 71 iki 100 (imtinai)

8

3

nuo 51 iki 70 (imtinai)

10

4

nuo 21 iki 50 (imtinai)

12

5

iki 20 (imtinai)

15

 

4.3. Išmokos bus mokamos pagal anksčiausiai atsiradusias problemines paskolas ir bendra išmokų suma, mokama PG3 priemonės valdytojui, bus ne didesnė nei didžiausia išmokų suma, kurią PG3 priemonės valdytojas galėtų gauti pagal Sutartį.

 

4.4. PG3 priemonės valdytojui paskolos gavėjo nesumokėti mokesčiai, netesybos ir delspinigiai bei kitos PG3 priemonės valdytojo iš paskolos gavėjo reikalaujamos sumos nėra kompensuojami.

 

4.5. Garantijos mokestis mokamas INVEGOS fondui už kiekvieną PG3 priemonės valdytojo į portfelį įtraukiamą paskolą ir tuomet, jei keičiamos į portfelį įtrauktos paskolos sąlygos (ilginama paskolos trukmė ir (ar) didinama paskolos suma). Garantijos mokestis už vieną paskolą yra vienkartinis (išskyrus atvejus, kai keičiamos paskolos sąlygos – tuomet mokama papildomai) ir priklauso nuo įtraukiamos į portfelį garantuojamos paskolos sumos bei paskolos trukmės.

Garantijos mokesčio suma skaičiuojama naudojant formulę:

M = K x G x P, kurioje:

M – garantijos mokesčio suma, Eur;

K – paskolos suma, Eur;

G – garantijos dydis, Eur;

P – garantijos mokesčio procentinis dydis (proc.):

4.5.1. 0,5 proc. už paskolą, kurios trukmė yra ne ilgesnė nei 24 mėnesiai (imtinai);

4.5.2. 1 proc. už paskolą, kurios trukmė yra ilgesnė nei 24 mėnesiai.

 

4.6. Garantijos mokestį už visas per ataskaitinį ketvirtį į portfelį įtrauktas ir (ar) portfelyje esančias pakeistas paskolas PG3 priemonės valdytojas turi pervesti į INVEGOS fondą iki mėnesio, einančio po ataskaitinio ketvirčio, pabaigos.

Kai paskolos trukmė trumpinama arba mažinama paskolos suma, garantijos mokestis nėra grąžinamas ir perskaičiuojamas. Išimtis taikoma tik tuo atveju, jei į praėjusio ataskaitinio ketvirčio PG3 priemonės valdytojo „Invegai“ teikiamą ataskaitą klaidingai buvo įtrauktos paskolos. Tokiu atveju mokestis grąžinamas arba įskaitomas su einamojo ketvirčio garantijos mokesčio mokėjimu.

 

4.7. PG3 priemonės valdytojas į portfelį gali įtraukti paskolas, skirtas paskolos gavėjo investicijoms ir (ar) apyvartinėms lėšoms (toliau – Projektas) finansuoti. Paskola gali būti panaudojama:

4.7.1. paskolos gavėjo darbuotojų darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms išlaidoms, mokesčiams, kurie susiję su finansuojamu Projektu, einamosioms veiklos išlaidoms, mokėjimams už prekes ir paslaugas atlikti ar apmokėjimui pagal akredityvą (atsiskaitymus paskolos lėšomis galima vykdyti tik mokėjimo pavedimais);

4.7.2. sutarties įvykdymo, pasiūlymo galiojimo, avanso grąžinimo, mokėjimo garantijoms išleisti ir pagal jas prisiimtiems įsipareigojimams vykdyti.

Sutarties įvykdymo, pasiūlymo galiojimo, mokėjimo garantijos, avanso grąžinimo garantijos gali būti išleistos tik iš apyvartinės paskolos, suteiktos kredito linijos būdu, lėšų.

 

4.8. PG3 priemonės valdytojas, suteikęs paskolą, turi turėti jos panaudojimą pagal paskirtį pagrindžiančius dokumentus.

 

4.9. PG3 priemonės valdytojas paskolos negali finansuoti iš  valstybės lėšomis įgyvendinamų priemonių lėšų.

 

4.10. Finansavimas paskolos gavėjams gali būti teikiamas:

4.10.1. investicinės paskolos, finansinės nuomos (lizingo) forma ne ilgesniam nei 120 mėn. laikotarpiui (skaičiuojant nuo pradinės paskolos suteikimo dienos, įskaitant ir atidėtą paskolos grąžinimo terminą). Suteiktos paskolos trukmė gali būti pratęsiama, tačiau bet kuriuo atveju paskolos trukmė negali būti ilgesnė nei 120 mėn., terminą skaičiuojant nuo pradinės paskolos suteikimo dienos. Finansavimas investicinės paskolos forma laikomas suteiktas tuomet, kai finansuojama dalis, skirta investicijoms, sudaro ne mažiau kaip 51 proc. visos finansuojamos sumos. Kitu atveju toks finansavimas yra laikomas suteiktu apyvartinėms lėšoms finansuoti;

4.10.2. apyvartinių lėšų finansavimas paskolos forma, numatant paskolos grąžinimo grafiką ne ilgesniam nei 60 mėn. laikotarpiui (skaičiuojant nuo pradinės paskolos suteikimo dienos, įskaitant ir atidėtą paskolos grąžinimo terminą). Suteiktos paskolos trukmė gali būti pratęsiama, tačiau bet kuriuo atveju paskolos trukmė negali būti ilgesnė nei 60 mėn., terminą skaičiuojant nuo pradinės paskolos suteikimo dienos;

4.10.3. apyvartinių lėšų finansavimas kredito linijos forma ne ilgesniam kaip 36 mėn. laikotarpiui (skaičiuojant nuo pradinės kredito linijos sutarties sudarymo dienos). Esant pasirašytai kredito linijos sutarčiai ir su tuo pačiu paskolos gavėju sudarant naują kredito linijos sutartį, numatant naują kredito linijos terminą, pakeičiant esamą kredito linijos sutartį, kai paskolos gavėjas neprivalo grąžinti pagal esamą kredito linijos sutartį grąžintinos sumos, toks sutarties sudarymas yra laikomas esamos kredito linijos sutarties termino pratęsimu, o ne naujos kredito linijos sutarties su atitinkamu pagalbos gavėju sudarymu. Kredito linijos sutarties terminas gali būti pratęsiamas, tačiau bet kuriuo atveju terminas negali būti ilgesnis nei 36 mėn., jį skaičiuojant nuo pradinės kredito linijos sutarties sudarymo dienos. Kredito linijos formą galima pakeisti į paskolos formą, kai yra numatomas paskolos grąžinimo grafikas, paskolos trukmę pratęsiant iki 60 mėn., paskolos termino trukmę skaičiuojant nuo pradinės kredito linijos suteikimo dienos. Kredito linijos formos pakeitimas į paskolos, kai yra numatomas paskolos grąžinimo grafikas, formą nėra laikomas nauja paskola.

 

4.11. PG3 priemonė gali būti traukiama į 2021 m. kovo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/523, kuriuo nustatoma programa „InvestEU“ ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2015/1017, sukurtos programos „InvestEU“ portfelį.

 

5.

Paskolos gavėjai ir jų tinkamumo kriterijai

5.1. Paskolos gavėjas turi būti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje, ir:

5.1.1.   kuris veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje, ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešus valstybinių registrų duomenis;

5.1.2. kurio minimalus kredito reitingas yra ne žemesnis nei „B-“ ar „B3“ reitingai („B-“ ar „B3“ reitingai pagal tarptautinių reitingų agentūrų Standard & Poor's, Fitch Ratings ir Moody's naudojamą reitingavimą arba šiems reitingams prilygintas PG3 priemonės valdytojo paskolos gavėjui nustatytas kredito reitingas);

5.1.3. kuriam netaikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka nacionalinės teisės kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 6 dalies a punkte, Reglamento (ES) Nr.1408/2013 4 straipsnio 6 dalies a punkte ar Reglamento (ES) Nr.717/2014 4 straipsnio 6 dalies a punkte;

5.1.4. kuris atitinka minimalius patikimų mokesčių mokėtojų kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešai paskelbtą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją, skelbiamą interneto svetainėje adresu https://www.vmi.lt/evmi/mokesciu-moketoju-informacija;

5.1.5. kurio vykdoma pagrindinė veikla pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.) (toliau – EVRK 2 red.) nėra finansinė, mokėjimo paslaugų teikimo ir draudimo veikla (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 64–66 skyrius), išskyrus atvejus, kai paskolos gavėjas vysto finansines technologijas, t. y. technologijomis grindžiamas finansines inovacijas, padedančias kurti naujus verslo modelius, veiklos programas, procesus ir produktus, kai paskolos gavėjo vystomomis technologijomis naudojasi ne pats paskolos gavėjas, bet jo klientai – kitos įmonės, dirbančios su galutiniais finansinių paslaugų, susijusių su technologijomis, gavėjais; 

5.1.6. kuris nevykdo veiklos pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 1 straipsnio 1 dalies a–c papunkčiuose išvardytais atvejais. Kai paskolos gavėjas vykdo kelias veiklas, jis turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 1 straipsnio 2 ir 3 dalių reikalavimus dėl tinkamo veiklų atskyrimo;

5.1.7. kuris nevykdo veiklos žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, Reglamento (ES) Nr. 717/2014 1 straipsnio 1 dalies a–k papunkčiuose išvardytais atvejais. Kai paskolos gavėjas vykdo kelias veiklas, jis turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 717/2014 1 straipsnio 2 ir 3 dalių reikalavimus dėl tinkamo veiklų atskyrimo;

5.1.8. kuris nevykdo veiklos Reglamento (ES) Nr.1407/2013 1 straipsnio 1 dalies a–e papunkčiuose išvardytuose sektoriuose tais atvejais, kai de minimis pagalba teikiama pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013. Kai paskolos gavėjas vykdo kelias veiklas, jis turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 2 dalies reikalavimus dėl tinkamo veiklų atskyrimo;

5.1.9. kuriam ar kurio naudos gavėjui, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, arba fiziniams ir juridiniams asmenims, kurių naudai bus naudojamos paskolos lėšos, nėra taikomos sankcijos (bet kokios prekybinės, ekonominės ar finansinės sankcijos, embargas ar kitos ribojančios priemonės), kurias nustato, taiko ar administruoja Jungtinių Tautų Saugumo Taryba, Europos Sąjunga, Lietuvos Respublika, Jungtinių Amerikos Valstijų Vyriausybė (įskaitant Jungtinių Amerikos Valstijų Iždo departamento Užsienio lėšų kontrolės biurą (angl. „The Office of Foreign Assets Control of the U.S. Department of the Treasury“), Jungtinė Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystė;

5.1.10. kuriam nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą arba iki jo įsigaliojimo galiojusius Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą arba verslininko, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 2 straipsnio 21 dalyje, atveju – jam nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą;

5.1.11 kuriam galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra nustatyta, kad neatlieka pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu;

5.1.12. per paskutinius 5 metus galutiniu teismo sprendimu arba galutiniu administraciniu sprendimu jis, jo vadovas, administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narys arba asmuo, turintis paskolos gavėjo atstovavimo, sprendimų priėmimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra pripažintas kaltu ir neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo dėl:

5.1.12.1. padaryto sunkaus profesinio nusižengimo;

5.1.12.2. sukčiavimo;

5.1.12.3. korupcijos;

5.1.12.4. nusikalstamo susivienijimo;

5.1.12.5. pinigų plovimo arba teroristų finansavimo;

5.1.12.6. teroristinių nusikaltimų arba su teroristine veikla susijusių nusikaltimų;

5.1.12.7. vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų;

5.1.12.8. netinkamai vykdytų įsipareigojimų, susijusių su jam skirta Europos Sąjungos finansine parama, ir dėl to įsipareigojimai buvo nutraukti anksčiau laiko ar iš jo buvo pareikalauta atlyginti nuostolius ar buvo pritaikytos kitos sankcijos;

5.1.12.9. padaryto pažeidimo, kaip ši sąvoka apibrėžta 1995 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamento (EB, Euratomas) Nr. 2988/95 dėl Europos Bendrijų finansinių interesų apsaugos 1 straipsnio 2 dalyje;

5.1.12.10. įsteigto kitoje jurisdikcijoje juridinio asmens, ketinant išvengti mokestinių, socialinių arba bet kokių kitų teisinių pareigų pagal jo registruotos buveinės, centrinės administracijos ar pagrindinės verslo vietos jurisdikciją arba nustatyta, kad paskolos gavėjas buvo įsteigtas turint šiame papunktyje nurodytą ketinimą;

5.1.13. kuris nevykdo arba neketina vykdyti sandorių su tikslinėse teritorijose, kurių sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 344 „Dėl Tikslinių teritorijų sąrašo patvirtinimo“ registruotais juridiniais asmenimis;

5.1.14. kuris nepalaiko verslo santykių su juridiniais asmenimis, registruotais teritorijose, kurios pagal savo jurisdikciją nebendradarbiauja su Europos Sąjunga tarptautiniu mastu suderintų mokesčių taikymo srityje;

5.1.15. kuris paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui metinių finansinių ataskaitų rinkinį už praėjusius finansinius metus, kai tokia prievolė nustatyta pagal jo veiklai taikytinus teisės aktus.

 

5.2. Paskolos gavėjo atitiktis paskolos gavėjo tinkamumo kriterijams vertinama paskolos suteikimo metu.

 

6.

Netinkamos investicijos

6.1. Į portfelius negali būti traukiamos paskolos:

6.1.1. kurių lėšos skiriamos dividendams ir (ar) tantjemoms išsimokėti, kapitalui mažinti išmokant lėšas paskolos gavėjo dalyviams, supirkti savas akcijas ar atlikti kitokius mokėjimus iš kapitalo paskolos gavėjo dalyviams, taip pat negali būti skirtos grąžinti arba suteikti paskolas paskolos gavėjo dalyviams ar kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims ir (arba) finansiniam turtui įsigyti ir (ar) finansuoti. Finansinis turtas suprantamas kaip pinigai ir pinigų ekvivalentai, vertybiniai popieriai, sutartinė teisė pasikeisti finansinėmis priemonėmis su kita šalimi ar gauti pinigus ir (ar) jų ekvivalentus iš kito subjekto;

6.1.2. kurių lėšos skiriamos paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams refinansuoti, t. y. paskolos gavėjo turimų įsipareigojimų finansų įstaigoms (įskaitant ir „Invegai“) išankstiniam grąžinimui ar refinansavimui, taip pat įsipareigojimams kitiems asmenims pagal paskolos sutartis grąžinti;

6.1.3. kurių visos lėšos skiriamos paskolos gavėjo mokestinėms prievolėms finansuoti;

6.1.4. krovininėms transporto priemonėms įsigyti tiems paskolos gavėjams, kurie vykdo krovinių vežimo keliais veiklą (teikia krovinių vežimo paslaugas už atlygį, veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 49.41 klasę) ir (arba) nuomoja tokias transporto priemones;

6.1.5. kurių lėšos skirtos šiems automobiliams įsigyti:

6.1.5.1. ne komercinės paskirties automobiliui (ne komercinės paskirties automobiliu laikomas lengvasis automobilis, kuris transporto priemonės techniniame pase žymimas kaip M1 klasės). Šis draudimas netaikomas paskolų gavėjams, kurių pagrindinė veikla yra automobilių nuoma, vairavimo mokyklos teikiamos paslaugos, keleivių vežimas, įskaitant taksi, ir pavėžėjimas, taip pat kai įsigyjamos specialiosios paskirties transporto priemonės, kaip jos apibrėžtos Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų, patvirtintų Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, 18 punkte (toliau – specialiosios paskirties transporto priemonės);

6.1.5.2. nenaujam (nenauju automobiliu laikomas automobilis, kuris yra nuvažiavęs daugiau kaip 6 000 km arba nuo jo eksploatavimo pradžios (pagal Transporto priemonių eksploatavimo pradžios nustatymo kriterijus, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. kovo 2 d. įsakymu
Nr. 1K-066 „Dėl Transporto priemonių eksploatavimo pradžios nustatymo kriterijų patvirtinimo“) yra praėję daugiau kaip 6 mėn.) komercinės paskirties automobiliui (komercinės paskirties automobiliu laikomas lengvasis automobilis, kuris transporto priemonės techniniame pase žymimas kaip N1 klasės). Šis draudimas netaikomas, kai įsigyjamos specialiosios paskirties transporto priemonės;

6.1.5.3. naujam (nauju automobiliu laikomas automobilis, kuris nėra nuvažiavęs daugiau kaip 6 000 km arba nuo jo eksploatavimo pradžios (pagal Transporto priemonių eksploatavimo pradžios nustatymo kriterijus, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. kovo 2 d. įsakymu
Nr. 1K-066 „Dėl Transporto priemonių eksploatavimo pradžios nustatymo kriterijų patvirtinimo“) yra praėję ne daugiau kaip 6 mėn.) komercinės paskirties automobiliui, kurio vertė pagal automobilio pirkimo–pardavimo sutartį viršija 25 000 Eur (dvidešimt penkis tūkstančius eurų) (įskaitant PVM) vienai transporto priemonei. Elektromobilių,
kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo 2 straipsnio 11 dalyje, atveju viršija 35 000 Eur (trisdešimt penkis tūkstančius eurų) (įskaitant PVM) vienai transporto priemonei. Šis draudimas netaikomas, kai įsigyjamos specialiosios paskirties transporto priemonės;

6.1.6. kurių lėšos skiriamos kriptovaliutoms įsigyti;

6.1.7. kurių lėšos skiriamos paskolos gavėjo veikloms „Nekilnojamojo turto operacijos“ (veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 68.1–68.3 grupes) finansuoti, t. y. nekilnojamam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į nekilnojamojo turto būklės pagerinimą, siekiant jį parduoti, nuomoti ar kitu būdu perleisti kitiems asmenims, o ne naudoti paskolos gavėjo ir įmonių, kurios kartu laikytinos viena įmone pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalį, veikloje. Nekilnojamojo turto naudojimu savo veikloje laikoma, kai ne mažiau kaip 60 proc. įsigyjamo turto ketinama panaudoti paskolos gavėjo ekonominei veiklai vykdyti. Ribojimas dėl nuomos netaikomas, kai paskolos gavėjas vykdo viešbučių ir (ar) kitas trumpalaikio apgyvendinimo paslaugų teikimo veiklas (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 55 skyrių) ar nuomoja darbo vietas pagal darbo vietos nuomos sutartis arba užsiima daiktų saugojimo veikla (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 52.1 grupę ir 52.10 klasę);

6.1.8. kurių lėšos skiriamos žemei įsigyti, kai skiriama daugiau kaip 10 procentų paskolos lėšų sumos;

6.1.9. kurių lėšos skiriamos gyvenamosios paskirties nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti ir (ar) investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto būklės pagerinimą;

6.1.10. kurių lėšos skiriamos šioms veikloms finansuoti: spirito distiliavimo, rektifikavimo ir maišymo (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 11.01 klasę), alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos (veiklos kodas pagal EVRK 2 red. 46.34.10 poklasį), ginklų ir šaudmenų gamybos ir (ar) jų specializuotos mažmeninės prekybos (veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 25.4 grupę ir 47.78.30 poklasį), tabako gaminių gamybos ir (ar) jų didmeninės prekybos (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 12 skyrių ir 46.35 klasę), azartinių lošimų ar lažybų organizavimo (visi veiklos kodai pagal EVRK 2 red. 92 skyrių).

 

7.

 

Didžiausia garantuojamos paskolos suma vienam paskolos gavėjui

 

7.1. Didžiausia garantuojamos paskolos suma turi būti:

7.1.1. ne didesnė nei 1 875 000 Eur (vienas milijonas aštuoni šimtai septyniasdešimt penki tūkstančiai eurų), tačiau paskolos gavėjų, vykdančių krovinių vežimo keliais veiklą, atveju – ne didesnė nei 937 500 Eur (devyni šimtai trisdešimt septyni tūkstančiai penki šimtai eurų), paskolos gavėjų, užsiimančių pirmine žemės ūkio produktų gamyba, atveju – 234 375 Eur (du šimtai trisdešimt keturi tūkstančiai trys šimtai septyniasdešimt penki eurai), paskolos gavėjų, užsiimančių žuvininkystės ir akvakultūrų veikla, atveju – 281 250 Eur (du šimtai aštuoniasdešimt vienas tūkstantis du šimtai penkiasdešimt eurų), ir

7.1.2. ne didesnė nei 25 proc. PG3 priemonės valdytojo, su kuriuo sudaroma Sutartis, nuosavo kapitalo sumos. Jei paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje, paskolų suma paskolos gavėjo įmonių grupei negali viršyti 50 proc. PG3 priemonės valdytojo nuosavo kapitalo sumos. Šis reikalavimas taikomas tik PG3 priemonės valdytojams, kurie yra finansų įstaigos, kaip jos suprantamos pagal Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymo 4 straipsnį, tačiau nėra kredito įstaigos, kaip ši sąvoka apibrėžta 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 575/2013 dėl prudencinių reikalavimų kredito įstaigoms ir investicinėms įmonėms ir kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte su visais pakeitimais. Šiuo atveju didžiausia garantuojama paskolos suma vienam paskolos gavėjui bus numatyta Sutartyje.

 

7.2. Paskolos gavėjui, atsižvelgiant į jo vykdomą veiklą, pagal paskolos sumą apskaičiuota de minimis pagalbos suma negali būti didesnė nei Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnyje ar Reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnyje nustatyta leidžiama maksimali de minimis pagalbos suma.

 

7.3. Paskolos gavėjas gali gauti kelias paskolas ir suteiktos, į portfelį įtrauktos, paskolos suma gali būti didinama neviršijant de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 2 punkte, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 2 punkte ar Reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 2 punkte.

 

7.4. Paskolos gavėjams, užsiimantiems pirmine žemės ūkio produktų gamyba, paskolos teikiamos vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 nuostatomis:

7.4.1.   bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, suteikta vienam paskolos gavėjui (t. y. vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje), per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali būti didesnė kaip 25 000 Eur (dvidešimt penki tūkstančiai eurų);

7.4.2. bendra pirminės žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje veiklą vykdantiems paskolos gavėjams skiriamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 II priede nurodytos nacionalinės ribos;

7.4.3.   jei paskolos gavėjui suteikus apskaičiuotą pagalbos sumą būtų viršyta 7.4.1 ir 7.4.2 papunkčiuose nurodyta nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, tokia pagalba negali būti suteikta, tačiau ji gali būti perskaičiuojama neviršijant 7.4.1 ir 7.4.2 papunkčiuose nurodytos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos.

 

7.5. Paskolos gavėjams, užsiimantiems žuvininkystės ir akvakultūrų veikla, paskolos teikiamos vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 717/2014 nuostatomis:

7.5.1. Bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, suteikta vienam paskolos gavėjui (t. y. vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje), per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali būti didesnė kaip 30 000 Eur (trisdešimt tūkstančių eurų).

7.5.2. Bendra žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje veiklą vykdančioms įmonėms skiriamos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį neturi viršyti Reglamento (ES) Nr. 717/2014 priede nurodytos nacionalinės ribos.

7.5.3. Jei paskolos gavėjui suteikus apskaičiuotą pagalbos sumą būtų viršyta 7.5.1 ir 7.5.2 papunkčiuose nurodyta nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, tokia pagalba negali būti suteikta, tačiau ji gali būti perskaičiuojama neviršijant 7.5.1 ir 7.5.2 papunkčiuose nurodytos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos.

 

7.6. Tuo atveju, kai paskolos gavėjo veikla yra kita, nei nurodyta 7.4 ir 7.5 papunkčiuose:

7.6.1. bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, suteikta vienam paskolos gavėjui (t. y. vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje), per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį negali būti didesnė kaip 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų) arba įmonių, vykdančių krovinių vežimo keliais veiklą, atveju – 100 000 Eur (šimtą tūkstančių eurų);

7.6.2. jei paskolos gavėjui suteikus apskaičiuotą de minimis pagalbos sumą būtų viršyta 7.6.1 papunktyje nurodyta nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma, tokia pagalba negali būti suteikta, tačiau ji gali būti perskaičiuojama neviršijant 7.6.1 papunktyje nurodytos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumos.

 

7.7. Visi to paties paskolos gavėjo, kuriam pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1408/2013, Reglamentu (ES) Nr. 717/2014 ar Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus atitinkamai Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 2 straipsnio 2 dalyje, Reglamento (ES) Nr. 717/2014 2 straipsnio 2 dalyje ar Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

 

7.8. Jei dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, laikomasi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 dalies, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 8 dalies ir Reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 8 dalies reikalavimų. Jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, laikomasi Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 9 dalies, Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 3 straipsnio 9 dalies ir Reglamento (ES) Nr. 717/2014 3 straipsnio 9 dalies reikalavimų.

 

8.

 

Valstybės pagalbos teikimas ir sumavimas

8.1. Paskolų teikimas paskolos gavėjams pagal PG3 priemonę yra de minimis pagalba, kuriai taikomos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatos, Reglamento (ES) Nr.1408/2013 5 straipsnio nuostatos ar Reglamento (ES) Nr. 717/2014 5 straipsnio nuostatos, atsižvelgiant į paskolos gavėjo vykdomą veiklą. Teikiama pagalba sumuojama vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1408/2013 5 straipsnio 1 ir 2 dalies, Reglamento (ES) Nr. 717/2014 5 straipsnio 1 ir 2 dalies ar Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio 1 ir 2 dalies nuostatomis.

 

8.2. De minimis pagalbos dydis paskolos gavėjui apskaičiuojamas pagal formulę:

D = P x G x T / 450, kurioje:

D – de minimis pagalbos dydis, Eur;

P – paskolos suma, Eur;

G – garantijos dydis (80 proc.);

T – paskolos trukmė (mėnesiais).

9.

 

Stebėsena

 

9.1. PG3 priemonės valdytojai turės užtikrinti, kad į portfelius įtraukiamos paskolos ir paskolos gavėjai atitiktų Reglamento (ES) Nr. 1407/2013, Reglamento (ES) Nr.1408/2013 ar Reglamento (ES) Nr. 717/2014 nuostatas ir Schemos nuostatas.

 

9.2. PG3 priemonės valdytojai atsakingi už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos paskolos gavėjams skaičiavimą ir registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaujantis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

 

9.3. PG3 priemonės valdytojai, teikdami nereikšmingą (de minimis) pagalbą, turi suteikti nereikšmingą (de minimis) pagalbą tik patikrinę, ar ją suteikus nebus viršyta didžiausia galima nereikšmingos (de minimis) pagalbos suteikimo riba.

10.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

10.1. PG3 priemonės valdytojai privalo visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos paskolos lėšų panaudojimu ir garantijų suteikimu, saugoti 10 metų, skaičiuojant nuo paskutinės pagal PG3 priemonę suteiktos pagalbos dienos.

 

10.2. PG3 priemonės valdytojai kaupia dokumentus ir informaciją apie paskolas, įtrauktas į portfelį, jų suteikimo sąlygų vykdymą, paskolų tikslinį naudojimą bei grąžinimą, taip pat kitą informaciją, susijusią su paskolomis, įtrauktomis į portfelį.

 

10.3. PG3 priemonės valdytojai privalo informuoti duomenų subjektus apie asmens duomenų tvarkymo pagrindą, duomenų subjektų ir tvarkomų asmens duomenų kategorijas, asmens duomenų tvarkymo tikslą, duomenų perdavimo „Invegai“ tikslus ir pagrindus. Informavimas apie asmens duomenų tvarkymą turi atitikti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) įtvirtintus reikalavimus. PG3 priemonės valdytojai turi užtikrinti, kad jų darbuotojai, tvarkantys asmens duomenis, laikytųsi konfidencialumo įsipareigojimo.

 

10.4. Asmens duomenų valdytoja „Invega“, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Vilnius, Konstitucijos pr. 7, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, duomenų apsaugos pareigūno kontaktai duomenuapsauga@invega.lt, tvarko su PG3 priemonės įgyvendinimu susijusius pagal Sąvadą finansų tarpininko pateiktame prašyme ir jo prieduose pateiktus asmens duomenis.

 

10.5. Tvarkomi šie atrinkto finansų tarpininko pagal Sąvadą pateiktame prašyme ir jo prieduose nurodyti asmens duomenys:

10.5.1. Kai prašymą pagal Sąvadą teikia finansų tarpininkas, kuris yra kredito įstaiga, tvarkomi šie prašyme ir jo prieduose nurodyti asmens duomenys: finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų vardas, pavardė, asmens kodas, einamos pareigos, finansų tarpininko dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų kompetencija, išsilavinimas ir patirtis, leidžianti tinkamai eiti pareigas, finansų tarpininko kontaktinio asmens bendradarbiavimo klausimais vardas, pavardė, einamos pareigos, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris ir kita papildoma informacija, kurią pateiks finansų tarpininko atstovas prašyme pagal Sąvadą ir jo prieduose.

10.5.2. Kai prašymą pagal Sąvadą teikia finansų tarpininkas, kuris nėra kredito įstaiga, tvarkomi šie prašyme ir jo prieduose nurodyti asmens duomenys: finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų vardas, pavardė, asmens kodas, einamos pareigos, finansų tarpininko dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, informacija, ar su finansų tarpininku susiję asmenys ir administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų nariai, turintys finansų tarpininko atstovavimo, sprendimo ar kontrolės įgaliojimus, nėra minimi su korupcija susijusiuose viešai prieinamuose finansinių institucijų sankcijų sąrašuose, finansų tarpininko vadovo (-ų), administracijos, valdymo ir (ar) priežiūros organų narių ir kreditavimo sprendimus priimančių asmenų kompetencija, išsilavinimas ir patirtis, leidžianti tinkamai eiti pareigas, finansų tarpininko kontaktinio asmens bendradarbiavimo klausimais vardas, pavardė, einamos pareigos, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris ir kita papildoma informacija, kurią pateiks finansų tarpininko atstovas prašyme pagal Sąvadą ir jo prieduose.

 

10.6. Asmens duomenys, nurodyti Schemos 10.5 papunktyje, tvarkomi vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2016/679 6 straipsnio 1 dalies c punktu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Schema bei „Invegos“ generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo „Invegoje“ taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama „Invegos“ interneto svetainėje www.invega.lt, skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

 

10.7. Asmens duomenys bus tvarkomi PG3 priemonės įgyvendinimo ir patikros tikslais – siekiant nustatyti, ar prašymą pagal Sąvadą teikiantis finansų tarpininkas atitinka tinkamumo reikalavimus Priemonei įgyvendinti, taip pat PG3 priemonės apskaitos ir audito tikslais.

 

10.8. „Invega“ audito tikslais ir gavusi Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Finansų ministerijos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės ir (ar) kitų kompetentingų institucijų) paklausimą teikia asmens duomenis šioms kompetentingoms institucijoms. Taip pat asmens duomenys teikiami atsakant į gautus oficialius Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkančius Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių kompetentingų institucijų paklausimus.

 

10.9. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susijusius asmens duomenis „Invega“ tvarko ir saugo 3 metus nuo sutarties su finansų tarpininku galiojimo pabaigos.

 

10.10. Duomenų subjektas gali kreiptis į „Invegą“ ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) Nr. 2016/679 įtvirtintas teises:

10.10.1. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

10.10.2. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

10.10.3. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

10.10.4. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

 

10.11. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) Nr. 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) Nr. 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamentą (ES) Nr. 2016/679.

 

____________________

 

part_fe69fd496de94ba48a4414cac41bf7c3_end