ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS DOKUMENTŲ IŠRAŠYMO CENTRO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2009 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 1-26 „DĖL PRAŠYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠDUOTI, PAKEISTI, ĮFORMINTI REGISTRAVIMO, UŽSAKYMŲ ASMENS DOKUMENTAMS IŠRAŠYTI FORMAVIMO IR DUOMENŲ APIE ASMENS DOKUMENTŲ GALIOJIMĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ TEISĖS AKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO

 

2014 m. liepos 11 d. Nr. 1-36

Vilnius

 

1. Pakeičiu Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2009 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1-26 „Dėl Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašo patvirtinimo ir kai kurių teisės aktų pripažinimo netekusiais galios“:

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir išdėstau jį taip:

1. Prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti registravimo, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimo ir duomenų apie asmens dokumentų galiojimą tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų asmens dokumentams išduoti, pakeisti, įforminti (toliau – išduoti) registravimą ir koregavimą Asmens dokumentų išrašymo sistemoje, biometrinių duomenų nuskaitymą ir registravimą, užsakymų asmens dokumentams išrašyti formavimą ir jų perdavimą Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Asmens dokumentų išrašymo centras), asmens dokumentų išrašymą, asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuotų sertifikatų įrašymą į asmens dokumentą, bei kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžių) (toliau – PIN kodų) sukūrimą, išrašytų asmens dokumentų perdavimą teritorinių policijos įstaigų migracijos padaliniams (toliau – migracijos tarnybos), Valstybės tarnybos departamentui ar kitoms įstaigoms, atsakingoms už atitinkamų asmens dokumentų išdavimą, asmens dokumentų ir asmens dokumentų kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenų (slaptažodžio) įteikimą, sertifikatų aktyvavimą, asmens dokumentų apskaitą, saugojimą, duomenų apie asmens dokumento galiojimą arba negaliojimą, galiojimo laiko pratęsimą įvedimą į sistemą bei ataskaitų formavimą.“.

1.2. Pakeičiu 2.6 papunktį ir išdėstau jį taip:

2.6. Įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais.“.

1.3. Pakeičiu 4 punktą ir išdėstau jį taip:

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Asmuo – Lietuvos Respublikos pilietis, gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje deklaruojantis asmuo be pilietybės ar kitos valstybės pilietis (toliau – užsienietis), kurio duomenys pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. lapkričio 6 d. nutarimu Nr. 1346 „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų registro nuostatų patvirtinimo“, yra tvarkomi Lietuvos Respublikos gyventojų registre (toliau – Gyventojų registras) ir dėl kurio yra priimtas sprendimas išduoti asmens dokumentą (dokumentus).

4.2. Asmens dokumento blankas (toliau – blankas) – iš gamintojų įsigytas nustatytai asmens dokumento rūšiai keliamus reikalavimus atitinkantis nustatytos formos blankas.

4.3. Asmens dokumentas – blankas su įrašytais asmens duomenimis, kurie visiškai atitinka asmens duomenis, saugomus Gyventojų registre, ir duomenis kituose registruose, kuriais vadovaujantis yra padaryti įrašai asmens dokumente.

4.4. Asmens dokumentų išrašymo sistema (toliau – sistema) – visuma veiksmų, taisyklių, organizacinių priemonių, taip pat techninė ir programinė įranga, būtina asmens dokumentams išrašyti. Šiame Apraše asmens dokumentų išrašymo sistemos sąvoka vartojama siauresne prasme – kaip visos sistemos valdymo taikomoji programinė įranga.

4.5. Asmens dokumento aktyvavimo duomenys – asmens dokumente integruotos kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) (angl. PIN – Personal Identification Number). Kontaktinė elektroninė laikmena aktyvuojama įdėjus kortelės formato asmens dokumentą į nuskaitymo įrenginį ir įvedus asmens dokumento aktyvavimo duomenis.

4.6. Biometriniai duomenys – asmens veido atvaizdas ir pirštų atspaudai.

4.7. Biometrinių duomenų registravimo įranga – stacionari arba mobili asmens biometrinių duomenų registravimo įranga.

4.8. Darbuotojas – karjeros valstybės tarnautojas, konsulinis pareigūnas ar tarnybos įgaliotas darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.

4.9. Funkcijos – apibrėžti veiksmai, kuriuos gali atlikti darbuotojas, kuriam sistemos administratorius suteikė teisę atlikti šiuos veiksmus.

4.10. Funkcijų meniu – pagrindinių funkcijų kompiuterio ekrane sąrašas, iš kurio darbuotojas gali pasirinkti vykdyti vieną ar kitą funkciją.

4.11. Gamybos proceso administratorius – Asmens dokumentų išrašymo centro darbuotojas, koordinuojantis asmens dokumentų išrašymo procesą.

4.12. Mobili biometrinių duomenų registravimo įranga (toliau – mobili įranga) – nešiojama biometrinių duomenų nuskaitymo įranga su integruotais fotoobjektyvu, pirštų atspaudų skaitytuvu, parašo formavimo įranga, integruotu valdymo kompiuteriu bei klaviatūra, skirta biometriniams duomenims nuskaityti asmens, kuriam būtina išduoti dokumentą, buvimo vietoje: namuose, ligoninėje ir kt.

4.13. Prašymas – asmens prašymas išduoti, pakeisti ar įforminti asmens dokumentą.

4.14. Prašymo forma – nustatytos formos blankas, užpildytas atspausdinamas prašymo registravimo metu.

4.15. Sertifikato aktyvavimas – asmens dokumente įrašytieji sertifikatai aktyvuojami asmens dokumento įteikimo metu (sistemoje įvedus žymą apie įteikimą), jei įvykdytos sertifikavimo veiklos nuostatuose ir šiame Apraše nustatytos sąlygos.

4.16. Sprendimo išduoti, pakeisti, įforminti asmens dokumentą priėmimas (toliau – sprendimo priėmimas) – visuma veiksmų, atliekamų tarnyboje, kurių rezultatas – priimamas sprendimas įtraukti prašymą į užsakymą Asmens dokumentų išrašymo centrui išrašyti asmens dokumentą.

4.17. Stacionari biometrinių duomenų registravimo įranga (toliau – stacionari stotis) – prie vienos ar kelių tarnybos kompiuterinių darbo vietų prijungta biometrinių duomenų nuskaitymo įranga su integruotais dokumentų skaitytuvu, apšvietimu, fotoobjektyvu, pirštų atspaudų skaitytuvais, parašo formavimo įranga, asmens dokumentų nuskaitymo įranga.

4.18. Tarnyba – institucija, kuriai teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė registruoti biometrinius duomenis ir / arba prašymus, išduoti išrašytus asmens dokumentus: konsulinės įstaigos ir diplomatinės atstovybės (toliau – konsulinės įstaigos), migracijos tarnybos, Valstybės tarnybos departamentas ar kita įstaiga, atsakinga už prašymų registravimą ir / ar atitinkamų asmens dokumentų išdavimą.

4.19. Techniškai sugadintas asmens dokumentas – tarnyboje gautas išrašytas asmens dokumentas su netiksliais arba nekokybiškais įrašais.

4.20. Užsakovas – tarnyba ar kita institucija, pateikusi užsakymą Asmens dokumentų išrašymo centrui išrašyti asmens dokumentus.

4.21. Užsakymas – vienas arba daugiau prašymų, apjungtų į bendrą paraišką, suteikiant jai unikalų numerį.“.

1.4. Pakeičiu 97 punktą ir išdėstau jį taip:

97. Siuntos turi būti patikrintos ne vėliau kaip kitą darbo dieną po siuntos gavimo tarnyboje.“.

1.5. Pakeičiu ir išdėstau nauja redakcija pridedamus:

1.5.1. 2 priedą;

1.5.2. 8 priedą;

1.5.3. 9 priedą;

1.5.4. 10 priedą;

1.5.5. 17 priedą.

2. Nustatau, kad:

2.1. 1.5.4 papunkčiu tvirtinamo 10 priedo II-osios lentelės pakeitimai įsigalioja nuo 2014 m. liepos 15 d.;

2.2. šis įsakymas, išskyrus šio įsakymo 1.5 papunktyje nurodytus priedus, skelbiamas Teisės aktų registre Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas                 Ramūnas Žičkis