herbas-L_spalvotas

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL PRAŠYMO NELEISTI SUDARYTI VARTOJIMO KREDITO SUTARČIŲ PATEIKIMO IR ĮRAŠYMO Į ASMENŲ, DĖL KURIŲ YRA PATEIKTI PRAŠYMAI NELEISTI JIEMS SUDARYTI VARTOJIMO KREDITO SUTARČIŲ, SĄRAŠĄ IR IŠBRAUKIMO IŠ JO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. spalio 13 d. Nr. 03-145

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 7 punktu ir Lietuvos Respublikos vartojimo kredito įstatymo 211 straipsniu, Lietuvos banko valdyba nutaria:

1. Patvirtinti Prašymo neleisti sudaryti vartojimo kredito sutarčių pateikimo ir įrašymo į Asmenų, dėl kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašą ir išbraukimo iš jo taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2016 m. lapkričio 1 d. 

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                          Vitas Vasiliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2016 m. spalio 13 d. nutarimu Nr. 03-145

 

 

PRAŠYMO NELEISTI SUDARYTI VARTOJIMO KREDITO SUTARČIŲ PATEIKIMO IR ĮRAŠYMO Į ASMENŲ, DĖL KURIŲ YRA PATEIKTI PRAŠYMAI NELEISTI JIEMS SUDARYTI VARTOJIMO KREDITO SUTARČIŲ, SĄRAŠĄ IR IŠBRAUKIMO IŠ JO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prašymo neleisti sudaryti vartojimo kredito sutarčių pateikimo ir įrašymo į Asmenų, dėl kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašą ir išbraukimo iš jo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatyta prašymo pateikimo Lietuvos bankui, asmenų įrašymo į Asmenų, dėl kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašą (toliau – Sąrašas) ir išbraukimo iš jo tvarka, taip pat pareiškėjų informavimo ir duomenų teikimo pareiškėjams tvarka. 

2. Kiekvienas asmuo arba jo vardu veikiantis atstovas (toliau – atstovas) turi teisę Taisyklėse nustatyta tvarka pateikti Lietuvos bankui prašymą.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. asmens kodas – Lietuvos Respublikos piliečio asmens kodas arba ne Lietuvos Respublikos piliečio asmens kodas ar kita šiam asmeniui suteikta unikali simbolių seka, skirta asmeniui identifikuoti;

3.2. asmuo – fizinis asmuo, kuris prašymo arba teismo sprendimo pagrindu įrašomas į Sąrašą ir (arba) iš jo išbraukiamas;

3.3. duomenų bazė – Sąrašo informacinės sistemos duomenų bazė, kurioje kaupiama, tvarkoma ir saugoma su pareiškėjais, jų prašymais ir teismo sprendimais susijusi informacija, duomenys ir skaitmeninės dokumentų kopijos;

3.4. galiojantis prašymas – asmens arba jo atstovo vėliausiai pateiktas ir duomenų bazėje nurodytas kaip patvirtintas prašymas neleisti asmeniui sudaryti vartojimo kredito sutarčių, kurio pagrindu asmuo yra arba prašyme nurodytu laiku bus įrašytas į Sąrašą;

3.5. pareiškėjas – Lietuvos bankui prašymą pateikęs asmuo arba jo atstovas;

3.6. prašymas – asmens arba jo atstovo Lietuvos bankui pateiktas rašytinis prašymas neleisti asmeniui sudaryti vartojimo kredito sutarčių, prašymas pakeisti galiojantį prašymą arba prašymas atšaukti galiojantį prašymą;

3.7. šalies kodas – asmens kodą suteikusios šalies kodas;

3.8. kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vartojimo kredito įstatyme.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO PATEIKIMAS

 

4. Prašymai Lietuvos bankui gali būti teikiami šiais būdais:

4.1. elektoriniu būdu pareiškėjui prisijungus prie Sąrašo informacinės sistemos per Elektroninių valdžios vartų portalą arba per Lietuvos banko interneto svetainę;

4.2. užpildžius nustatytos formos prašymą (Taisyklių 1 priedas) ir raštu pateikus vienu iš šių būdų:

4.2.1. tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Lietuvos banką (Totorių g. 4, Vilnius), antradieniais ir ketvirtadieniais Lietuvos banko darbo valandomis, o antradieniais ir nuo 17.00 iki 19.00 val.;

4.2.2. atsiuntus registruotu laišku adresu: Lietuvos banko Organizacijos tarnybai, Totorių g. 4, LT-01121 Vilnius;

4.2.3. atsiuntus elektroniniu paštu: NASIS_sarasas@lb.lt.

5. Kai pareiškėjas yra atstovas, norėdamas pateikti Lietuvos bankui prašymą, jis kartu turi pateikti Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatas atitinkantį atstovavimą patvirtinantį dokumentą.  

6. Prašymą teikdamas Taisyklių 4.1 papunktyje nurodytu elektroniniu būdu pareiškėjas privalo:

6.1. informacinių technologijų priemonėmis užpildyti nustatytos formos prašymą;

6.2. pateikti Taisyklių 5 punkte nustatytus reikalavimus atitinkančio atstovavimą patvirtinančio dokumento (toliau – atstovavimą patvirtinantis dokumentas) skaitmeninę kopiją, jeigu prašymą teikia atstovas.

7. Tiesiogiai atvykęs į Lietuvos banką pareiškėjas privalo pateikti:

7.1. užpildytą nustatytos formos prašymą (Taisyklių 1 priedas);

7.2. savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (toliau – asmens dokumentas) (Lietuvos bankas pasilieka asmens dokumento kopiją);

7.3. atstovavimą patvirtinantį dokumentą, jeigu prašymą teikia atstovas (Lietuvos bankas pasilieka atstovavimą patvirtinančio dokumento kopiją). 

8. Prašymą siųsdamas registruotu laišku pareiškėjas privalo pateikti:

8.1. užpildytą nustatytos formos prašymą (Taisyklių 1 priedas);

8.2. savo asmens dokumento kopiją, patvirtintą notarinius veiksmus turinčio teisę atlikti asmens;

8.3. atstovavimą patvirtinančio dokumento kopiją, patvirtintą notarinius veiksmus turinčio teisę atlikti asmens, jeigu prašymą teikia atstovas.

9. Prašymą siųsdamas elektroniniu paštu pareiškėjas privalo pateikti:

9.1. užpildytą nustatytos formos prašymą (Taisyklių 1 priedas);

9.2. savo asmens dokumento kopiją, patvirtintą saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu (toliau – kvalifikuotas elektroninis parašas);

9.3. atstovavimą patvirtinančio dokumento kopiją, patvirtintą kvalifikuotu elektroniniu parašu, jeigu prašymą teikia atstovas.

10. Prašymas turi būti:

10.1. parašytas valstybine lietuvių kalba;

10.2. parašytas įskaitomai;

10.3. pareiškėjo pasirašytas, išskyrus atvejus, kai prašymas teikamas Taisyklių 4.1 papunktyje nurodytu elektroniniu būdu. Prašymas, teikiamas siunčiant elektroniniu paštu, privalo būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu. 

11. Prašyme privalo būti nurodyta:

11.1. prašymo tipas (naujas prašymas, galiojančio prašymo pakeitimas, galiojančio prašymo atšaukimas);

11.2. asmens vardas;

11.3. asmens pavardė;

11.4. asmens asmens kodas ir šalies kodas;

11.5. asmens namų adresas;

11.6. telefonas;

11.7. asmens elektroninis paštas (jeigu asmuo jį turi);

11.8. pridedamų dokumentų sąrašas (jeigu yra).

12. Jeigu prašymą teikia atstovas, jame privalo būti nurodyta:

12.1. Taisyklių 11 punkte nurodyta informacija;

12.2. atstovo vardas;

12.3. atstovo pavardė;

12.4. atstovo asmens kodas ir šalies kodas;

12.5. atstovo namų adresas;

12.6. telefonas;

12.7. atstovo elektroninis paštas (jeigu atstovas jį turi).

13. Be Taisyklių 11 ir 12 punktuose nurodytos informacijos, pareiškėjas prašyme turi nurodyti asmens įrašymo į Sąrašą datą ir asmens išbraukimo iš Sąrašo datą, išskyrus Taisyklių 15 punkte nurodytą atvejį. Jeigu pareiškėjas prašyme nenurodo asmens įrašymo į Sąrašą ir (arba) išbraukimo iš Sąrašo datos, asmuo įrašomas į Sąrašą ir (arba) išbraukiamas iš jo Taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka.

14. Prašyme nurodyta asmens išbraukimo iš Sąrašo data negali būti ankstesnė nei prašyme nurodyta asmens įrašymo į Sąrašą data.

15. Pareiškėjo teikiamame prašyme atšaukti galiojantį prašymą pareiškėjas neturi nurodyti nei asmens įrašymo į Sąrašą datos, nei asmens išbraukimo iš Sąrašo datos.

16. Pakeisti arba atšaukti pareiškėjas gali tik galiojantį prašymą. Kiekvienas pareiškėjo pateiktas Taisyklių reikalavimus atitinkantis prašymas pakeičia galiojantį prašymą. 

17. Jeigu pareiškėjas pateikia prašymą pakeisti galiojantį prašymą, tačiau, duomenų bazės duomenimis, galiojančio prašymo asmens vardu nėra, pareiškėjo pateiktas prašymas atmetamas dėl trūkumų ir nurodoma prašymo atmetimo priežastis. 

18. Jeigu yra priimtas teismo sprendimas uždrausti asmeniui sudaryti vartojimo kredito sutartis, šiuo pagrindu įrašius asmenį į Sąrašą, galiojantis prašymas automatiškai tampa negaliojančiu. 

 

III SKYRIUS

PRAŠYMO PRIĖMIMAS, PATVIRTINIMAS ARBA ATMETIMAS DĖL TRŪKUMŲ

 

19. Taisyklių 4.1 papunktyje nurodytu elektroniniu būdu pateiktas prašymas nedelsiant priimamas ir patvirtinamas, išskyrus Taisyklių 20 punkte nurodytą atvejį. Apie prašymo priėmimą ir patvirtinimą pareiškėjas nedelsiant informuojamas prašyme nurodytu elektroniniu paštu. 

20. Jeigu prašymą Taisyklių 4.1 papunktyje nurodytu elektroniniu būdu pateikia atstovas, prašymas nedelsiant priimamas. Ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo prašymo priėmimo dienos Lietuvos bankas patikrina kartu su prašymu pateikto atstovavimą patvirtinančio dokumento atitiktį Taisyklių 5 punkte nustatytiems reikalavimams ir, jeigu atitinka, – patvirtina prašymą, o jeigu neatitinka, – atmeta prašymą dėl trūkumų ir nurodo prašymo atmetimo priežastį. Apie prašymo priėmimą, patvirtinimą, atmetimą dėl trūkumų asmuo ir jo atstovas nedelsiant informuojami prašyme nurodytais elektroninio pašto adresais.

21. Gavęs raštu pateiktą prašymą, Lietuvos bankas nedelsdamas jį priima ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo prašymo priėmimo dienos patikrina kartu su prašymu pateiktų dokumentų atitiktį Taisyklėse nustatytiems reikalavimams, suveda į Sąrašo informacinę sistemą prašyme nurodytus duomenis, įdeda prašymo ir kartu su juo pateiktų dokumentų skaitmenines kopijas ir, jeigu minėtus reikalavimus atitinka, – patvirtina prašymą, o jeigu neatitinka – pažymi prašymą kaip atmestą dėl trūkumų ir nurodo prašymo atmetimo priežastį.

22. Apie Taisyklių 21 punkte nurodyto prašymo priėmimą ir patvirtinimą arba priėmimą ir atmetimą dėl trūkumų pareiškėjas nedelsiant informuojamas prašyme nurodytu elektroniniu paštu arba per 2 darbo dienas nuo prašymo priėmimo ir patvirtinimo arba priėmimo ir atmetimo dėl trūkumų dienos registruotu laišku prašyme nurodytu namų adresu, išskyrus atvejus, kai prašyme nenurodytas nei pareiškėjo elektroninis paštas, nei namų adresas. Jeigu prašymą pateikia atstovas, apie prašymo priėmimą ir patvirtinimą arba priėmimą ir atmetimą informuojamas ir asmuo, ir jo atstovas prašyme nurodytais elektroninio pašto adresais arba registruotu laišku prašyme nurodytais namų adresais, išskyrus atvejus, kai prašyme nenurodytas nei asmens, nei jo atstovo elektroninis paštas ir namų adresas. 

23. Visi pareiškėjo prašymai, raštu pateikti teismo sprendime nurodytu asmens įrašymo į Sąrašą laikotarpiu, Taisyklių 21 punkte nustatyta tvarka priimami ir atmetami nurodant, kad asmuo yra įrašytas į Sąrašą teismo sprendimo pagrindu teismo sprendime nurodytam laikotarpiui, o asmuo ir jo atstovas (kai prašymą pateikia atstovas) informuojami Taisyklių 22 punkte nustatyta tvarka. Teismo sprendime nurodytu asmens įrašymo į Sąrašą laikotarpiu Taisyklių 4.1 papunktyje nurodytu elektroniniu būdu teikų prašymų Sąrašo informacinė sistema neleis pateikti.

 

IV SKYRIUS

ĮRAŠYMAS Į SĄRAŠĄ IR IŠBRAUKIMAS IŠ JO, GALIOJANČIO PRAŠYMO PAKEITIMAS IR GALIOJANČIO PRAŠYMO ATŠAUKIMAS PRAŠYMO PAGRINDU

 

24. Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka patvirtinus prašymą, asmuo įrašomas į Sąrašą arba išbraukiamas iš jo šiame skyriuje nustatyta tvarka.

25. Asmuo įrašomas į Sąrašą prašyme nurodytą dieną 00.00 val., išskyrus atvejus, kai prašyme nurodyta asmens įrašymo į Sąrašą data yra ankstesnė nei Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka Lietuvos banko padaryto prašymo patvirtinimo data ir laikas arba prašyme nurodyta asmens įrašymo į Sąrašą diena yra prašymo pateikimo diena. Tokiais atvejais asmuo įrašomas į Sąrašą nedelsiant, kai Lietuvos bankas patvirtina prašymą.

26. Jeigu pareiškėjas prašyme nenurodo asmens įrašymo į Sąrašą datos, asmuo įrašomas į Sąrašą nedelsiant, kai Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka Lietuvos bankas patvirtina prašymą.

27. Asmuo išbraukiamas iš Sąrašo kitos dienos, nei prašyme nurodyta diena, 00.00 val., išskyrus atvejus, kai:

27.1. prašyme nurodyta asmens išbraukimo iš Sąrašo data yra ankstesnė nei prašyme nurodyta asmens įrašymo į Sąrašą data. Tokiu atveju pareiškėjo prašymas Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka atmetamas dėl trūkumų;

27.2. prašyme nurodyta asmens išbraukimo iš Sąrašo data yra ankstesnė nei Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka Lietuvos banko padaryto prašymo patvirtinimo data ir laikas. Tada, jeigu pateikiamas prašymas pakeisti galiojantį prašymą, asmuo išbraukiamas iš Sąrašo nedelsiant, kai Lietuvos bankas patvirtina prašymą, o jeigu pateikiamas naujas prašymas neleisti sudaryti vartojimo kredito sutarčių, – pareiškėjo prašymas Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka atmetamas dėl trūkumų.

28. Jeigu pareiškėjas prašyme nenurodo asmens išbraukimo iš Sąrašo datos, asmuo išbraukiamas iš Sąrašo suėjus 2 metų terminui nuo asmens įrašymo į Sąrašą momento.

29. Pareiškėjui pateikus prašymą atšaukti galiojantį prašymą, asmuo išbraukiamas iš Sąrašo (jeigu galiojančio prašymo pagrindu jis jau buvo įrašytas į Sąrašą) arba galiojantis prašymas atšaukiamas nedelsiant, kai Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka Lietuvos bankas patvirtina prašymą atšaukti galiojantį prašymą.  

30. Prašyme pakeisti galiojantį prašymą pareiškėjo nurodyti pakeitimai Sąrašo informacinėje sistemoje padaromi nedelsiant, kai Taisyklių III skyriuje nustatyta tvarka Lietuvos bankas patvirtina prašymą pakeisti galiojantį prašymą.

31. Jeigu prašyme pakeisti galiojantį prašymą pareiškėjas prašo pakeisti asmens įrašymo į Sąrašą ir (arba) išbraukimo iš jo datas, asmuo įrašomas į Sąrašą ir (arba) išbraukiamas iš jo šiame skyriuje nustatyta tvarka.  

32. Apie asmens įrašymą į Sąrašą, išbraukimą iš Sąrašo, padarytus galiojančio prašymo pakeitimus ir galiojančio prašymo atšaukimą asmuo ir jo atstovas (kai atitinkamą prašymą pateikė atstovas) nedelsiant, kai atliekamas atitinkamas šiame punkte nurodytas veiksmas, informuojami prašyme nurodytais elektroninio pašto adresais, išskyrus atvejus, kai prašyme nenurodyti elektroninio pašto adresai.

33. Visus elektroniniu paštu asmeniui (atstovui) Lietuvos banko siųstus pranešimus asmuo (atstovas) gali peržiūrėti prisijungęs prie Sąrašo informacinės sistemos per Elektroninių valdžios vartų portalą arba per Lietuvos banko interneto svetainę.

 

V SKYRIUS

ĮRAŠYMAS Į SĄRAŠĄ IR IŠBRAUKIMAS IŠ JO TEISMO SPRENDIMO PAGRINDU

 

34. Lietuvos bankas, gavęs teismo sprendimą uždrausti asmeniui sudaryti vartojimo kredito sutartis, nedelsdamas jį priima ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo teismo sprendimo gavimo Lietuvos banke dienos suveda į Sąrašo informacinę sistemą teismo sprendime nurodytus duomenis, įdeda teismo sprendimo ir kartu su juo pateiktų dokumentų skaitmenines kopijas ir patvirtina suvestus duomenis.

35. Asmuo įrašomas į Sąrašą teismo sprendime uždrausti asmeniui sudaryti vartojimo kredito sutartis nurodytą dieną 00.00 val., išskyrus atvejus, kai teismo sprendime nurodyta asmens įrašymo į Sąrašą data yra ankstesnė nei Taisyklių 34 punkte nustatyta tvarka Lietuvos banko padaryto patvirtinimo data ir laikas arba teismo sprendime nurodyta asmens įrašymo į Sąrašą diena yra teismo sprendimo gavimo Lietuvos banke diena, taip pat kai teismo sprendime nenurodyta asmens įrašymo į Sąrašą data. Tokiais atvejais asmuo įrašomas į Sąrašą nedelsiant, kai Taisyklių 34 punkte nustatyta tvarka Lietuvos bankas patvirtina į Sąrašo informacinę sistemą suvestus teismo sprendime nurodytus duomenis.

36. Asmuo išbraukiamas iš Sąrašo kitos dienos, nei teismo sprendime uždrausti asmeniui sudaryti vartojimo kredito sutartis nurodyta diena, 00.00 val.

37. Lietuvos bankas, gavęs teismo sprendimą panaikinti draudimą sudaryti vartojimo kredito sutartis, nedelsdamas jį priima ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo teismo sprendimo gavimo Lietuvos banke dienos suveda į Sąrašo informacinę sistemą teismo sprendime nurodytus duomenis, įdeda teismo sprendimo ir kartu su juo pateiktų dokumentų skaitmenines kopijas ir patvirtina suvestus duomenis.

38. Asmuo išbraukiamas iš Sąrašo kitos dienos, nei teismo sprendime panaikinti draudimą sudaryti vartojimo kredito sutartis nurodyta diena, 00.00 val., išskyrus atvejus, kai teismo sprendime nurodyta asmens išbraukimo iš Sąrašo data yra ankstesnė nei Taisyklių 37 punkte nustatyta tvarka Lietuvos banko padaryto patvirtinimo data ir laikas arba teismo sprendime nurodyta asmens išbraukimo ir Sąrašo diena yra teismo sprendimo gavimo Lietuvos banke diena, taip pat kai teismo sprendime nenurodyta asmens išbraukimo iš Sąrašo data. Tokiais atvejais asmuo išbraukiamas iš Sąrašo nedelsiant, kai Taisyklių 37 punkte nustatyta tvarka Lietuvos bankas patvirtina į Sąrašo informacinę sistemą suvestus teismo sprendime nurodytus duomenis.

39. Teismo sprendime nurodytas asmens įrašymo į Sąrašą laikotarpis negali būti pakeistas arba atšauktas pareiškėjo prašymo pagrindu.

40. Apie asmens įrašymą į Sąrašą ir išbraukimą iš jo teismo sprendimo pagrindu asmuo informuojamas teismo sprendime nurodytu asmens elektroniniu paštu, išskyrus atvejus, kai teismo sprendime nenurodytas asmens elektroninis paštas.

 

VI SKYRIUS

DUOMENŲ TEIKIMAS ASMENIUI

 

41. Asmuo turi teisę susipažinti su savo duomenimis, tvarkomais duomenų bazėje, šiame skyriuje nustatyta tvarka.

42. Susipažinti su savo duomenimis asmuo gali šiais būdais:

42.1. pats prisijungęs prie Sąrašo informacinės sistemos per Elektroninių valdžios vartų portalą arba per Lietuvos banko interneto svetainę;

42.2. raštu pateikęs Lietuvos bankui prašymą pateikti duomenis iš duomenų bazės, užpildytą pagal Taisyklių 2 priede pateiktą pavyzdį (toliau – prašymas pateikti duomenis) vienu iš Taisyklių 4.2 papunktyje nurodytų būdų.  

43. Taisyklių 42.1 papunktyje nurodytu būdu prisijungus prie Sąrašo informacinės sistemos, asmeniui teikiami šie duomenys, dokumentai ir informacija: ar prisijungimo metu asmuo įrašytas į Sąrašą, asmens ir jo atstovo pateiktų prašymų istorija, būsenos, pateiktų dokumentų skaitmeninės kopijos, gautų teismo sprendimų istorija, būsenos, teismo sprendimų skaitmeninės kopijos, asmeniui Sąrašo informacinės sistemos siųsti pranešimai.

44. Rašytinis prašymas pateikti duomenis turi būti:

44.1. parašytas valstybine lietuvių kalba;

44.2. parašytas įskaitomai;

44.3. asmens arba jo atstovo pasirašytas. Prašymas, teikiamas siunčiant elektroniniu paštu, privalo būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu. 

45. Rašytiniame prašyme pateikti duomenis privalo būti nurodyta:

45.1. asmens vardas;

45.2. asmens pavardė;

45.3. asmens asmens kodas;

45.4. namų adresas;

45.5. telefonas ir (arba) elektroninis paštas;

45.6. norima gauti informacija ir jos naudojimo tikslas;

45.7. kokiu būdu asmuo pageidauja gauti atsakymą (registruotu laišku ar atvykus asmeniui į Lietuvos banką atsiimti asmeniškai arba atstovui);

45.8. priedai (jeigu yra).

46. Jeigu rašytinis prašymas pateikti duomenis teikiamas tiesiogiai atvykus į Lietuvos banką, turi būti pateiktas asmens dokumentas (Lietuvos bankas pasilieka asmens dokumento kopiją). Jeigu rašytinį prašymą pateikti duomenis teikia atstovas, turi būti pateiktas atstovo asmens dokumentas ir atstovavimą patvirtinantis dokumentas (Lietuvos bankas pasilieka šių dokumentų kopijas).

47. Jeigu rašytinis prašymas pateikti duomenis siunčiamas registruotu laišku, turi būti pateikta asmens dokumento kopija, patvirtinta notarinius veiksmus turinčio teisę atlikti asmens. Jeigu rašytinį prašymą pateikti duomenis teikia atstovas, turi būti pateiktos atstovo asmens dokumento ir atstovavimą patvirtinančio dokumento kopijos, patvirtintos notarinius veiksmus turinčio teisę atlikti asmens.  

48. Jeigu rašytinis prašymas pateikti duomenis siunčiamas elektroniniu paštu, turi būti pateikta asmens dokumento kopija, patvirtinta kvalifikuotu elektroniniu parašu. Jeigu rašytinį prašymą pateikti duomenis teikia atstovas, turi būti pateiktos atstovo asmens dokumento ir atstovavimą patvirtinančio dokumento kopijos, patvirtintos kvalifikuotu elektroniniu parašu.  

49. Atsakymas pateikiamas rašytinime prašyme pateikti duomenis nurodytu būdu.

50. Jeigu rašytiniame prašyme pateikti duomenis nurodyta, kad atsakymą pageidaujama atsiimti atvykus į Lietuvos banką, atsakymą gali atsiimti pats asmuo, tiesiogiai atvykęs į Lietuvos banką ir pateikęs asmens dokumentą (Lietuvos bankas pasilieka asmens dokumento kopiją) arba asmens atstovas – pateikęs asmens dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą (Lietuvos bankas pasilieka šių dokumentų kopijas).

51. Atsakymas raštu pateikiamas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo rašytinio prašymo pateikti duomenis gavimo Lietuvos banke dienos. Jeigu rašytinį prašymą pateikti duomenis buvo paprašyta patikslinti, atsakymo pateikimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto prašymo pateikti duomenis gavimo Lietuvos banke dienos.

52. Lietuvos bankas neatsako už atskleistus asmens ir (arba) jo atstovo duomenis prašymo pateikti duomenis pristatymo metu, kai šis prašymas pateikti duomenis ir kiti dokumentai siunčiami elektroniniu paštu arba registruotu laišku, arba atsakymo pateikimo metu, kai atsakymas siunčiamas registruotu laišku.

53. Asmuo arba jo atstovas, pagal prašymą pateikti duomenis gavęs duomenis iš duomenų bazės, privalo juos naudoti tik taip, kaip nurodyta prašyme. Asmuo arba jo atstovas, panaudoję gautus duomenis kitu, nei nurodyta prašyme pateikti duomenis, teisėtu ir apibrėžtu tikslu, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 

54. Prašymams pateikti duomenis Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklės, patvirtintos Lietuvos banko valdybos 2014 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 03-76 „Dėl Asmenų prašymų, skundų, pranešimų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklių patvirtinimo“, taikomos tiek, kiek jos neprieštarauja Taisyklėms.  

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Asmuo arba jo atstovas, nesutinkantis su Lietuvos banko atsisakymu patvirtinti prašymą (prašymo atmetimas), atsisakymu pateikti duomenis iš duomenų bazės arba tuo atveju, jeigu per Taisyklėse nustatytą terminą Lietuvos bankas neatlieka Taisyklėse nurodytų veiksmų, turi teisę paduoti skundą Lietuvos bankui Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka, administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________

 

Prašymo neleisti sudaryti vartojimo kredito

sutarčių pateikimo ir įrašymo į Asmenų, dėl

kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems

sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašą ir

išbraukimo iš jo taisyklių

1 priedas

 

 

 

(Prašymo neleisti sudaryti vartojimo kredito sutarčių forma)

PRAŠYMAS

NELEISTI SUDARYTI VARTOJIMO KREDITO SUTARČIŲ

 

___________________

(data)

 

Lietuvos banko

Organizacijos tarnybai

Totorių g. 4

LT-01121 Vilnius

 

 

Naujas prašymas  Galiojančio prašymo pakeitimas  Galiojančio prašymo atšaukimas

(reikiamą pažymėti)

 

 

I. į sąrašą įrašomo (įrašyto) arba iš jo išbraukiamo asmens informacija

 

Vardas __________________________________________________________________________

Pavardė _________________________________________________________________________

Asmens kodas ____________________________________________________________________

Asmens kodą suteikusios šalies kodas* ________________________________________________

Adresas (gatvė, namo ir buto Nr., miestas)______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

El. paštas _______________________________________________________________________

Telefonas ______________________________________________________________________

Įrašymo į Sąrašą data ____________________________________________________________

Išbraukimo iš Sąrašo data _________________________________________________________

 

Pastaba. Jeigu prašyme nenurodoma įrašymo į Sąrašą data ir (arba) išbraukimo iš Sąrašo data, asmuo įrašomas į Sąrašą ir (arba) išbraukiamas iš jo Prašymo neleisti sudaryti vartojimo kredito sutarčių pateikimo ir įrašymo į Asmenų, dėl kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašą ir išbraukimo iš jo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

II. ATSTOVO INFORMACIJA

 

Vardas __________________________________________________________________________

Pavardė _________________________________________________________________________

Asmens kodas ____________________________________________________________________

Asmens kodą suteikusios šalies kodas*________________________________________________

Adresas (gatvė, namo ir buto Nr., miestas)______________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

El. paštas ________________________________________________________________________

Telefonas________________________________________________________________________

 

Pastaba. Jeigu kreipiasi atstovas, prie prašymo privalo būti pridėtas atstovavimą patvirtinantis dokumentas.

 

iiI. pridedami dokumentai

 

Pridedamų dokumentų sąrašas:

1. ____________________________________________________________________________

2. ____________________________________________________________________________

 

 

__________________________________

(vardas ir pavardė, parašas)

 

 

 

*Šalių kodai:

AZ Azerbaidžanas

AM Armėnija

IE Airija

AT Austrija

AU Australija

BY Baltarusija

BE Belgija

BG Bulgarija

CZ Čekija

DK Danija

GB Didžioji Britanija

EE Estija

GR Graikija

GE Gruzija

IN Indija

IS Islandija

ES Ispanija

IT Italija

IL Izraelis

JP Japonija

 

US JAV

AE Jungtiniai Arabų Emyratai

ME Juodkalnija

CA Kanada

KZ Kazachstanas

CN Kinija

CY Kipras

KG Kirgizija

HR Kroatija

KW Kuveitas

LV Latvija

PL Lenkija

LU Liuksemburgas

MK Makedonija

MT Malta

MA Marokas

MX Meksika

MD Moldova

NO Norvegija

NL Nyderlandai

 

ZA Pietų Afrika

KR Pietų Korėja

PT Portugalija

FR Prancūzija

RO Rumunija

RU Rusija

RS Serbija

SG Singapūras

SK Slovakija

SI Slovėnija

FI Suomija

SE Švedija

CH Šveicarija

TR Turkija

TM Turkmėnistanas

UA Ukraina

UZ Uzbekistanas

HU Vengrija

DE Vokietija

XX (nurodyti šalį)

 

 

Prašymo neleisti sudaryti vartojimo kredito

sutarčių pateikimo ir įrašymo į Asmenų, dėl

kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems

sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašą ir

išbraukimo iš jo taisyklių

2 priedas

 

 

 

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(asmens kodas)

 

 

 

 

 

(namų adresas)

 

 

 

 

 

 

(telefonas)

(el. paštas)

 

 

Lietuvos banko

Priežiūros tarnybai

Žirmūnų g. 151

LT-09128 Vilnius

 

PRAŠYMAS

PATEIKTI DUOMENIS IŠ ASMENŲ, DĖL KURIŲ YRA PATEIKTI PRAŠYMAI NELEISTI JIEMS SUDARYTI VARTOJIMO KREDITO SUTARČIŲ, SĄRAŠO DUOMENŲ BAZĖS

 

__________

(data)

 

Vadovaudamasis Prašymo neleisti sudaryti vartojimo kredito sutarčių pateikimo ir įrašymo į Asmenų, dėl kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašą ir išbraukimo iš jo taisyklėse nustatyta tvarka, prašau pateikti Asmenų, dėl kurių yra pateikti prašymai neleisti jiems sudaryti vartojimo kredito sutarčių, sąrašo duomenų bazėje esančią informaciją apie (nurodyti norimą gauti informaciją ir jos naudojimo tikslą):

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Atsakymą noriu gauti (pažymėti vieną):

registruotu laišku;

atvykus į Lietuvos banką atsiimti asmeniškai arba atstovui.

 

Pastaba. Jeigu kreipiasi atstovas, prie prašymo privalo būti pridėtas atstovavimą patvirtinantis dokumentas.

 

Pridedamų dokumentų sąrašas:

1. ______________________________________________________________________________

2. ______________________________________________________________________________

__________________________________

(vardas ir pavardė, parašas)