Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

 

NUTARIMAS

DĖL Po rūšiavimo likusių, perdirbti ir pakartotinai panaudoti netinkančių energetinę vertę turinčių komunalinių atliekų deginimo VIENOS TONOS įkainio viršutinės ribos nustatymo metodikos patvirtinimo

 

2022 m. gruodžio 30 d. Nr. O3E-1803

Vilnius

 

Vadovaudamasi 2021 m. gruodžio 23 d. Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 2, 112, 12, 28, 30, 301, 302, 351 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 251, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309 straipsniais, septintuoju1 ir septintuoju2 skirsniais įstatymo Nr. XIV-875 4 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 251 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir atsižvelgdama į Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) Atliekų reguliavimo skyriaus 2022 m. gruodžio 16 d. pažymą Nr. O5E-1425 „Dėl Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 pakeitimo ir papildymo įstatymo Nr. XIV-875 įgyvendinamųjų teisės aktų patvirtinimo“, Taryba n u t a r i a:

1Patvirtinti Po rūšiavimo likusių, perdirbti ir pakartotinai panaudoti netinkančių energinę vertę turinčių komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainio viršutinės ribos nustatymo metodiką (pridedama).

2Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                            Renatas Pocius


 

PATVIRTINTA

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2022 m.  gruodžio 30 d. nutarimu Nr. O3E-1803

 

 

Po rūšiavimo likusių, perdirbti ir pakartotinai panaudoti netinkančių energetinę vertę turinčių komunalinių atliekų deginimo VIENOS TONOS įkainio viršutinės ribos nustatymo metodika

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Po rūšiavimo likusių, perdirbti ir pakartotinai panaudoti netinkančių energinę vertę turinčių komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainio viršutinės ribos nustatymo metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja regioninių atliekų tvarkymo centrų po rūšiavimo likusių, perdirbti ir pakartotinai panaudoti netinkančių energinę vertę turinčių komunalinių atliekų (toliau – Komunalinės atliekos) deginimo vienos tonos įkainio viršutinės ribos (toliau – Įkainio viršutinė riba) nustatymo reikalavimus, kai reguliuojama paslauga patenka į komunalinių atliekų deginimo veiklos verslo vienetą, nustatytą Atliekų tvarkymo sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų apraše, patvirtiname Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – Taryba) 2022 m. d. nutarimu Nr. O3E- „Dėl Atliekų tvarkymo sektoriaus įmonių apskaitos atskyrimo ir sąnaudų paskirstymo reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

2.  Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme (toliau – Įstatymas) nustatytais atvejais ir tvarka Metodika vadovaujasi:

 

2.1. Bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio valdytojas (toliau – Ūkio subjektas) rengdamas ir teikdamas Tarybai Įkainio viršutinės ribos arba Įkainio viršutinės ribos perskaičiavimo projektą;

 

2.2. Ūkio subjektas, teikdamas Komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainio pasiūlymus;

 

2.3. Taryba, vertindama Įkainio viršutinės ribos ir (arba) perskaičiuoto Įkainio viršutinės ribos projektus bei nustatydama Įkainio viršutinę ribą ir (ar) perskaičiuotą Įkainio viršutinę ribą;

3.  Metodikoje vartojamos šios sąvokos:

 

3.1.    Būtinosios sąnaudos – pagal Metodiką Įkainio viršutinės ribos nustatymo metu įvertintos Komunalinių atliekų deginimo verslo vieneto sąnaudos, būtinos saugiam ir patikimam paslaugos  teikimui mažiausiomis sąnaudomis.

 

3.2.    Perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos ataskaitinis laikotarpis (toliau – ataskaitinis laikotarpis) – dvylika paskutinių mėnesių, einančių du mėnesiai prieš perskaičiuoto Įkainio viršutinės ribos projekto pateikimą Tarybai.

 

3.3.    Reguliavimo periodas – laikotarpis, kuriam nustatoma Įkainio viršutinė riba ir kuris turi būti ne trumpesnis nei 3 metai.

 

3.4.    Reguliavimo periodo Įkainio viršutinės ribos ataskaitinis laikotarpis – paskutiniai treji finansiniai metai (arba laikotarpis kurį Ūkio subjektas vykdo Komunalinių atliekų deginimo veiklą, jei jis trumpesnis nei treji finansiniai metai) iki Įkainio viršutinės ribos kainos projekto pateikimo, už kuriuos pateiktos reguliuojamosios veiklos ataskaitos su nepriklausomo auditoriaus išvada ar reguliuojamosios veiklos ataskaitų patikros ataskaita ir (ar) išvada. Ūkio subjektui pradėjusiam vykdyti reguliuojamą veiklą, pateikus motyvuotą prašymą Tarybai, gali būti vertinamas kitas Įkainio viršutinės ribos ataskaitinis laikotarpis.

 

3.5.    Kitos, šioje Metodikoje vartojamos sąvokos, atitinka sąvokas, nustatytas Įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų įstatyme, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodikoje, patvirtintoje Tarybos 2009 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. O3-107 „Dėl Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodikos“ (toliau – Kogeneracinių jėgainių metodika), Apraše, ir kituose atliekų tvarkymo ir šilumos gamybos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

4.  Taryba, vertindama Ūkio subjekto pateiktus duomenis, tarp jų ir duomenis apie uždirbtų pajamų, patirtų sąnaudų, turto dydį bei struktūrą, naudoja:

 

4.1. tiesiogiai iš Ūkio subjekto gautus reguliavimo apskaitos sistemos duomenis ir kitą informaciją, gautą vykdant Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus;

 

4.2. turimus duomenis apie atitinkamas paslaugų pajamas, sąnaudas, turtą.

5.  Taryba turi teisę iš Ūkio subjektų per 10 darbo dienų nuo reikalavimo gavimo, jeigu nėra pagrįstų priežasčių, dėl kurių nustatomas ilgesnis terminas, gauti visą informaciją ir dokumentus, paaiškinimus, pagrindžiančius dokumentus, įskaitant pirminių apskaitos dokumentų kopijas, būtinus Įstatyme numatytoms Tarybos funkcijoms vykdyti.

6.  Metodikoje ir jos prieduose naudojami simboliai ir žymėjimai pateikti 1 priede.

 

II SKYRIUS

PAGRINDINIAI KAINODAROS REIKALAVIMAI

 

7.  Reguliuojamų paslaugų Įkainio viršutine riba įvertinamos reguliuojamų paslaugų teikimo būtinosios sąnaudos ir protingumo kriterijų atitinkanti investicijų grąža.

8.  Ūkio subjektas, teikdamas reguliuojamų paslaugų Įkainio viršutinės ribos projektus, Tarybai turi pateikti planuojamų būtinųjų sąnaudų pagrindimą. Jeigu Ūkio subjektas nepateikia reikiamos informacijos ir neįrodo planuojamų sąnaudų būtinumo ir pagrįstumo, laikoma, kad Ūkio subjekto sąnaudos yra nepagrįstos. Nepagrįstos sąnaudos neįtraukiamos į reguliuojamų paslaugų kainas.

9.  Metodikoje taikomas ilgalaikių kainų mechanizmas – įkainio viršutinė riba nustatoma ne trumpesniam kaip 3 metų laikotarpiui ir yra perskaičiuojama kartą per metus.

10.  Ūkio subjektai taiko komunalinių atliekų deginimo vienos tonos įkainį už regioninio atliekų tvarkymo centro sudegintas Komunalines atliekas.

11.  Ūkio subjektas privalo užtikrinti, kad tos pačios sąnaudos nebūtų apmokėtos du kartus per skirtingas reguliuojamas paslaugas (produktus).

 

III SKYRIUS

ĮKAINIO VIRŠUTINĖS RIBOS NUSTATYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

12.  Įkainio viršutinę ribą nustato Taryba vadovaudamasi Įstatymo 251 straipsnio 1 dalies 4 punktu.

13.  Įkainio viršutinė riba yra nustatoma eurais už Komunalinių atliekų deginimo vieną toną (Eur/t).

14.  Įkainio viršutinė riba antrais ir vėlesniais galiojimo metais taikoma jį perskaičiavus.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ĮKAINIO VIRŠUTINĖS RIBOS NUSTATYMO PROCEDŪRA

 

15.     Įkainio viršutinės ribos Reguliavimo periodui nustatymo procedūra:

 

15.1.  Ūkio subjektas, vadovaudamasis Įstatymu ir Metodikoje nustatytais reikalavimais, parengia ir pateikia Tarybai Įkainio viršutinės ribos projektą.

 

15.2.  Įkainio viršutinės ribos projektą Reguliavimo periodui Ūkio subjektas pateikia likus ne mažiau kaip 5 mėnesiams iki galiojančio įkainio viršutinės ribos termino galiojimo pabaigos, jeigu įstatymuose nenustatyta kitaip.

 

15.3.  jei Ūkio subjektas:

 

15.3.1. Įkainio viršutinę ribą apskaičiuoja vadovaudamasis Įstatymu bei Metodikos nuostatomis, Taryba per 5 mėnesius nuo visų tinkamų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo dienos, išnagrinėjusi Įkainio viršutinės ribos apskaičiavimo projektą, nutarimu nustato Įkainio viršutinę ribą Ūkio subjektui;

 

15.3.2.   pateikia Tarybai Įkainio viršutinės ribos apskaičiavimą nesilaikant Įkainio viršutinės ribos nustatymo reikalavimų, nustatytų Metodikoje, ir (arba) jis yra klaidingas, Taryba raštu grąžina papildyti Įkainio viršutinės ribos projektą Ūkio subjektui, nurodydama padarytus pažeidimus ir terminą pažeidimams pašalinti, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

PROJEKTO PATEIKIMAS IR GRĄŽINIMAS

 

16.     Ūkio subjektas kartu su Įkainio viršutinės ribos projektu Tarybai privalo pateikti šią Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio informaciją:

 

16.1.  Ūkio subjekto sudegintų Komunalinių ir (arba) kitų atliekų ir (arba) kito įsigyto ir sunaudoto kuro kiekių (struktūros) duomenis (Metodikos 2 priedas);

 

16.2.  Ūkio subjekto duomenų suvestinę Įkainio viršutinei ribai nustatyti (Metodikos 3 priedas);

 

16.3.  Investicijų grąžos normos skaičiavimo lentelę (Metodikos 4 priedas);

 

16.4.  aiškinamąjį raštą, kuriame pateikta išsami informacija apie Įkainio viršutinės ribos projekte nurodytas planuojamas būtinąsias sąnaudas, šių sąnaudų išsamius skaičiavimus ir jų pagrindimus, reikalingus ir pakankamus Tarybai įsitikinti sąnaudų pagrįstumu ir būtinumu;

 

16.5.  Ūkio subjekto sprendimą, kuriuo nustatytas Įkainio viršutinės ribos galiojimo laikotarpis.

17.     Įkainio viršutinės ribos projektas laikomas pateiktu, jei jis atitinka Metodikos 16 punkte nustatytus reikalavimus. Įvertinus projekto atitikimą Metodikos 16 punkte nustatytiems reikalavimams, per 30 kalendorinių dienų projektas gali būti grąžinamas projekto rengėjui, nurodant grąžinimo priežastis, arba pateikiamas prašymas pateikti trūkstamą informaciją. Ūkio subjektas patikslintą projektą pateikia ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų, o prašomą pateikti trūkstamą informaciją per prašyme nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos.

18.  Ūkio subjektas gali kreiptis į Tarybą su prašymu grąžinti pateiktą Įkainio viršutinės ribos projektą ir pateikti naują Įkainio viršutinės ribos projektą, jei tenkinamas bent vienas iš šių kriterijų:

 

18.1.  įvyko reorganizacija, restruktūrizacija;

 

18.2.  pasikeitė Ūkio subjekto veiklos organizavimas, dėl ko išaugo veiklos efektyvumas;

 

18.3.  naujai veiklą pradėjusio Ūkio subjekto Įkainio viršutinės ribos projekte neturint faktinių duomenų įvertintos planuojamos sąnaudos po nepriklausomo auditoriaus reguliuojamos veiklos ataskaitų patikros nepadengia faktinių būtinųjų sąnaudų arba yra didesnės nei faktinių būtinųjų sąnaudų apimtis;

 

18.4.  kitos Ūkio subjekto pagrįstos priežastys, kurias Taryba gali pripažinti kaip esminį pokytį.

19.     Ūkio subjektui tenkinant bent vieną iš Metodikos 19 punkte pateiktų kriterijų, pateiktas Įkainio viršutinės ribos projektas gali būti grąžinamas tuo atveju, jeigu:

 

19.1.  pateikto Įkainio viršutinės ribos projekto nagrinėjimas Taryboje trunka ilgiau nei 6 mėnesius nuo projekto pateikimo dienos;

 

19.2.  atitinkamam reguliavimo periodui pateiktas Įkainio viršutinės ribos projektas dar nebuvo grąžintas, išskyrus Metodikos 18 punkte nustatytą atvejį.

20.     Ūkio subjektas su prašymu grąžinti pateiktą Įkainio viršutinės ribos projektą privalo pateikti naują Įkainio viršutinės ribos projektą. Taryba, įvertinusi Ūkio subjekto pateikto prašymo atitiktį Metodikos 19 ir 20 punktuose nustatytiems reikalavimams, per 15 kalendorinių dienų raštu informuoja Ūkio subjektą apie sprendimą dėl prašymo grąžinti pateiktą Įkainio viršutinės ribos projektą. Tarybai nusprendus Ūkio subjektui grąžinti pateiktą Įkainio viršutinės ribos projektą, naujai Ūkio subjekto pateiktas Įkainio viršutinės ribos projektas Tarybos vertinamas Metodikos 18 punkte nustatyta tvarka.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ DEGINIMO ĮKAINIO VIRŠUTINĖS RIBOS APSKAIČIAVIMAS

 

21.     Rengiant Komunalinių atliekų deginimo Įkainio viršutinės ribos projektą ir nustatant Įkainio viršutinę ribą atsižvelgiama į:

 

21.1.  Komunalinių atliekų deginimo verslo vienetui ir atitinkamai paslaugai faktiškai priskirtų būtinųjų sąnaudų apimtį Įkainio viršutinės ribos ataskaitiniu laikotarpiu ir priežastis, kurias Ūkio subjektas nurodė kaip lemiančias šių sąnaudų apimties pokyčius, pagrįstumą;

 

21.2.  faktiškai arba skaičiuotinai suteiktų (suteiktinų) Komunalinių atliekų deginimo paslaugų kiekius Įkainio viršutinės ribos Ataskaitiniu laikotarpiu ir priežastis, kurias Ūkio subjektas nurodė kaip lemiančias suteiktų paslaugų apimties pokyčius, pagrįstumą;

 

21.3.  suplanuotus pokyčius Ūkio subjekto veikloje, įskaitant investicijų plano įgyvendinimą, turėsiančius poveikį sąnaudų, įskaitant investicijų grąžą, apimčiai ir patiektinų paslaugų kiekio apimčiai;

 

21.4.  Tarybos atliktų reguliuojamų paslaugų sąnaudų pagrįstumo (būtinumo) patikrinimų, atliekamų vadovaujantis Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimų tvarkos aprašu, patvirtintu Tarybos 2014 m. gegužės 26 d. nutarimu Nr. O3-140 „Dėl Energetikos įmonių reguliuojamos veiklos patikrinimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Patikrinimų tvarkos aprašas), rezultatus.

22.     Reguliuojamos paslaugos Įkainio viršutinė riba nustatoma pagal formulę:

 

 

(1)

 

kur:

T – reguliuojamos paslaugos Įkainio viršutinė riba, Eur/t;

RR – būtinųjų sąnaudų, padengtinų iš reguliuojamos paslaugos apimtis, Eur/metams;

QW– reguliuojamos paslaugos kiekis (sudeginta Komunalinių atliekų), t/metus;

VC – kintamųjų sąnaudų, priskirtinų reguliuojamų paslaugų įkainiui, apimtis, Eur/metams;

FC – pastoviųjų sąnaudų, priskirtinų reguliuojamų paslaugų įkainiui, apimtis, Eur/metams;

ROI – investicijų grąža, priskirtina paslaugai (produktui), Eur/metams;

VR – naudos, priskirtinos reguliuojamų paslaugų įkainiui, apimties įvertis, Eur/metams.

23.     Reguliuojamos paslaugos kiekis nustatomas kaip faktinis per Ataskaitinį laikotarpį sudegintų Komunalinių atliekų kiekis tonomis.

24.     Reguliuojamos paslaugos Įkainio viršutinė riba negali būti mažesnė nei 1 Eur/t ir didesnė nei Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatyme nustatyto mokesčio tarifo už aplinkos teršimą sąvartyne šalinamomis atliekomis (toliau – Tarifas). Jei pagal 22 punkte nurodytą formulę apskaičiuojama įkainio viršutinė riba yra mažesnė nei 1 Eur/t, nustatoma 1 Eur/t Įkainio viršutinė riba, o jei didesnė – nustatoma Įkainio viršutinė riba lygi ataskaitinių metų Tarifui.

 

Kintamųjų sąnaudų nustatymas

 

25.     Kintamųjų sąnaudų, priskirtinų atitinkamai reguliuojamai paslaugai (produktui), apimtis vieneriems laikotarpio metams nustatoma pagal formulę:

 

(2)

kur:

CE – elektros energijos technologinėms reikmėms sąnaudos, priskirtinos paslaugai (produktui), Eur;

CW – vandens technologinėms reikmėms įsigijimo ir nuotekų tvarkymo sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur;

CO – kitos kintamosios sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur;

CATL – apyvartinių taršos leidimų (toliau – ATL) įsigijimo sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur, kuris yra apskaičiuojamas:

 

(3)

 

kur:

CBATL – bendros ataskaitinio laikotarpio ATL įsigijimo sąnaudos, Eur;

QK – faktinis Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio sudegintas Komunalinių atliekų kiekio vidurkis per metus, t;

QWA – faktinis Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio sudegintas bendras atliekų kiekio vidurkis per metus, t;

kATL – koeficientas, dalį Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio metus patirtų ATL įsigijimo sąnaudų priskiriantis elektros gamybos verslo vienetui, kuris yra lygus 0,85.

26.     Kintamųjų sąnaudų apimtis vieneriems laikotarpio metams nustatoma kaip Metodikos 27–29 punktuose nurodytų sąnaudų grupių metinių apimčių suma.

27.     Elektros energijos technologinėms reikmėms įsigijimo sąnaudų atveju:

 

27.1.  atsižvelgiant į Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio paskutinių metų elektros energijos (kaip ištekliaus) įsigijimo kainas;

 

27.2.  įvertinus šių sąnaudų būtinumą reguliuojamoms paslaugoms (produktams) teikti ir atsižvelgiant į Metodikos 21.1 - 21.4 papunkčių nuostatas;

 

27.3.  elektros energijos technologinėms reikmėms apimtis apskaičiuojama:

 

(4)

 

kur:

SEL - Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio paskutinių metų elektros energijos (kaip ištekliaus) įsigijimo ir pardavimo kainų aritmetinis vidurkis, ct/kWh;

CYe – bendrų (visų) Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio (toliau - Deginimo įrenginio) elektros energijos sąnaudų technologinėms reikmėms vidurkis per metus, kWh;

CHe – elektros sąnaudos šilumos gamybos verslo vienetui apskaičiuojamos (a) Ūkio subjektams, kuriems yra nustatyta Šilumos bazinė kaina, pagal faktines elektros energijos sąnaudas įtrauktas į Šilumos bazinę kainą; (b) Ūkio subjektams, kuriems nėra nustatyta Šilumos bazinė kaina, pagal Šilumos kainų nustatymo metodikoje numatytus sąnaudų vertinimo principus bei vadovaujantis Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodika, kWh;

kEG – koeficientas, dalį Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio per paskutinius metus sunaudotos elektros energijos priskiriantis elektros gamybos verslo vienetui, kuris yra lygus 0,85.

28.     Vandens technologinėms reikmėms įsigijimo ir nuotekų tvarkymo sąnaudų atveju:

 

28.1.  atsižvelgiant į Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio paskutinių metų vandens (kaip ištekliaus) įsigijimo ir nuotekų tvarkymo kainas;

 

28.2.  įvertinus šių sąnaudų būtinumą reguliuojamoms paslaugoms (produktams) teikti ir atsižvelgiant į Metodikos 21.1–21.4 papunkčių nuostatas;

 

28.3.  vandens technologinėms reikmėms įsigijimo ir nuotekų tvarkymo apimtis apskaičiuojama:

 

(5)

 

kur:

SWĮkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio paskutinių metų vandens technologinėms reikmėms įsigijimo ir nuotekų tvarkymo kaina, Eur/m3;

CYv – bendrų (visų) Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio Deginimo įrenginio vandens technologinėms reikmėms įsigijimo ir nuotekų tvarkymo sąnaudų technologinėms reikmėms vidurkis per metus, m3;

CHvvandens technologinėms reikmėms įsigijimo ir nuotekų tvarkymo sąnaudos šilumos gamybos verslo vienetui apskaičiuojamos (a) Ūkio subjektams, kuriems yra nustatyta Šilumos bazinė kaina, pagal faktines vandens technologinėms reikmėms įsigijimo ir nuotekų tvarkymo sąnaudas įtrauktas į Šilumos bazinę kainą; (b) Ūkio subjektams, kuriems nėra nustatyta Šilumos bazinė kaina, pagal Šilumos kainų nustatymo metodikoje numatytus sąnaudų vertinimo principus bei vadovaujantis Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodika, m3.

29Kitų kintamųjų sąnaudų atveju, atsižvelgiant į kitų kintamųjų sąnaudų (pelenų tvarkymo (išvežimo, utilizavimo), cheminių medžiagų technologijai, laboratorinių tyrimų ir pan. sąnaudų) kiekio poreikį ir Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio įsigijimo kainų metinį vidurkį, įvertinus šių sąnaudų būtinumą reguliuojamoms paslaugoms (produktams) teikti ir atsižvelgiant į Metodikos 21.1–21.4 papunkčių nuostatas bei kitoms reguliuojamoms veikloms priskirtas sąnaudas.

 

Naudos, priskirtinos reguliuojamų paslaugų įkainiui, apimties įverčio nustatymas

 

30.  Deginant Komunalines atliekas laikoma, kad Ūkio subjektas išvengia kuro įsigijimo sąnaudų šilumai ir (ar) elektrai gaminti;

31.  Naudos, priskirtinos reguliuojamų paslaugų įkainiui, apimties įvertis deginant Komunalines atliekas nustatomos pagal formulę:

 

(6)

 

kur:

VRE – naudos apimties įvertis, susijęs su elektros gamyba, Eur/metams;

VRH – naudos apimties įvertis, susijęs su šilumos gamyba, Eur/metams.

32.  Naudos apimties įvertis, susijęs su elektros energijos gamyba (pardavimu), nustatoma pagal formulę:

 

(7)

 

kur:

CS – realizuota (parduota) elektros energija per ataskaitinį laikotarpį, MWh;

CB – ataskaitinio laikotarpio alternatyvaus kuro kaina (apskaičiuojama pagal 34 punkto nuostatas), Eur/MWh.

33.     Naudos apimties įvertis, susijęs su šilumos gamyba (pardavimu), nustatomos pagal formulę:

 

(8)

kur:

CHSrealizuota (parduota) šiluma per ataskaitinį laikotarpį, MWh.

34.     Ataskaitinio laikotarpio Ūkio subjekto alternatyvaus kuro kaina apskaičiuojama:

 

(9)

 

kur:

RH – ataskaitinio laikotarpiu Ūkio subjekto faktiškai gautos pajamos šilumos gamybos aukcionuose, Eur;

CH – ataskaitinio laikotarpio Ūkio subjekto šilumos gamybai priskiriamų kintamųjų ir pastoviųjų sąnaudų suma, išskyrus alternatyvaus kuro sąnaudas, Eur;

I – pagrįsta investicijų grąža šilumos gamybos verslo vienete, Eur;

qB – Ūkio subjektui šilumos bazinės kainos dedamosiose nustatytas biokurą naudojančio šilumos gamybos įrenginio lyginamųjų kuro sąnaudų koeficientas (MWh/MWh). Šilumos gamybos veikloje nereguliuojamiems Ūkio subjektams ir (ar) Ūkio subjektams, kuriems nėra nustatytos šilumos bazinės kainos dedamosios lyginamųjų kuro sąnaudų koeficientas nustatomas pagal I grupės B pogrupio įmonių Lyginamuosius rodiklius, skelbiamus Tarybos internetiniame tinklapyje.

 

Pastoviųjų sąnaudų nustatymas

 

35.     Pastoviųjų sąnaudų, priskirtinų atitinkamai reguliuojamai paslaugai, apimtis vieneriems reguliavimo periodo metams nustatoma kaip visų pastoviųjų sąnaudų, priskirtinų tai paslaugai (produktui), metinių apimčių suma ir apskaičiuojama pagal formulę:

 

(10)                       

kur:

CDA – nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur/metams;

CM – einamojo remonto ir aptarnavimo sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur/metams;

CDU – darbo užmokesčio sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur/metams;

CSI – su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur/metams;

CT – mokesčių sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur/metams;

CO – finansinės, administracinės, rinkodaros ir pardavimų, kitos personalo (be darbo užmokesčio ir su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų) sąnaudos ir kitos pastoviosios sąnaudos, priskirtinos paslaugai, Eur/metams.

36.     Nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos apskaičiuojamos atsižvelgiant į:

36.1.  Bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio ilgalaikio turto vertę, priskirtiną Komunalinių atliekų deginimo verslo vienetui kuri yra nustatoma pagal formulę:

 

(11)

 

kur:

VWI – bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio ilgalaikio turto vertė, priskirtina Komunalinių atliekų deginimo verslo vienetui, Eur;

VCHP – bendra bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginio ilgalaikio turto vertė, Eur.

 

36.2.  Tuo atveju, jei pagal 36.1 punktą apskaičiuota Deginimo įrenginio ilgalaikio turto vertė, priskirtina Komunalinių atliekų deginimo verslo vienetui, yra VWI > VCHP × × 60%, laikoma, kad VWI = VCHP × × 60%.

 

36.3.  Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio paskutinių metų reguliuojamos veiklos ataskaitose metinę priskaitytiną nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų sumą nuo atitinkamai paslaugai priskirtų ilgalaikio turto vienetų;

 

36.4.  iki Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) metines sąnaudas, apskaičiuotas nuo atitinkamai paslaugai priskirtų ilgalaikio turto vienetų;

 

36.5.  atitinkamai paslaugai priskirtų naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, apskaičiuotų per laikotarpį nuo naujų turto vienetų eksploatacijos pradžios iki einamųjų Įkainio viršutinės ribos galiojimo metų pabaigos, sumą;

 

36.6.  iki Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo nenaudojamo, nusidėvėjusio ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) metines sąnaudas, apskaičiuotas nuo atitinkamai paslaugai (produktui) priskirtų ilgalaikio turto vienetų;

 

36.7.  Deginimo įrenginio ilgalaikiam turtui taikomas bendras 25 metų nusidėvėjimo laikotarpis.

 

37.     Einamojo remonto ir aptarnavimo sąnaudos (atsižvelgiant į Metodikos 21.1 - 21.4 papunkčių nuostatas nustatoma pagal formulę:

 

(12)

 

kur:

CM – einamojo remonto ir aptarnavimo sąnaudos, priskirtinos Komunalinių atliekų deginimo paslaugai, Eur/metams;

CT – bendros einamojo remonto ir aptarnavimo sąnaudos, Eur/metams;

CHeinamojo remonto ir aptarnavimo sąnaudos, priskirtinos Šilumos gamybos paslaugai ir kurios yra apskaičiuojamos pagal Šilumos kainų nustatymo metodikoje numatytus sąnaudų vertinimo principus bei vadovaujantis Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodika, Eur/metams.

38.     Einamojo remonto ir aptarnavimo sąnaudų atveju atsižvelgiama į Metodikos 21.1‒21.4 papunkčių nuostatas.

39.     Darbo užmokesčio sąnaudos apskaičiuojamos:

 

(13)

 

kur:

CDU – darbo užmokesčio sąnaudos, priskirtinos Atliekų deginimo paslaugai, Eur;

CYDU – bendros Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginiui priskirtinos darbo užmokesčio sąnaudos, Eur;

CHDU – darbo užmokesčio sąnaudos šilumos gamybos verslo vienetui apskaičiuojamos (a) Ūkio subjektams, kuriems yra nustatyta Šilumos bazinė kaina, pagal faktines elektros energijos sąnaudas įtrauktas į Šilumos bazinę kainą; (b) Ūkio subjektams, kuriems nėra nustatyta Šilumos bazinė kaina, pagal Šilumos kainų nustatymo metodikoje numatytus sąnaudų vertinimo principus bei vadovaujantis Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. O3-107 „Dėl Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodikos“ patvirtinta Kogeneracinių jėgainių šilumos ir elektros energijos sąnaudų atskyrimo metodika, Eur.

40.     Su darbo santykiais susijusių privalomųjų mokestinių įmokų (valstybinio socialinio draudimo įmokų ir garantinio bei ilgalaikio darbo išmokų fondo įmokų) sąnaudos apskaičiuojamos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais ir atsižvelgiant į 39 punkto nuostatomis nustatytas darbo užmokesčio sąnaudas.

41.     Mokesčių sąnaudos apskaičiuojamos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais.

42.     Finansinės, administracinės, rinkodaros ir pardavimų, kitos personalo (be darbo užmokesčio ir privalomojo socialinio draudimo sąnaudų) sąnaudos ir kitos pastoviosios sąnaudos nustatomos atsižvelgiant į Metodikos 21.1–21.4 papunkčių nuostatas.

 

Investicijų grąža

 

43.     Investicijų grąža apskaičiuojama atsižvelgiant į:

 

43.1.  investicijų grąžos normą r (procentais), apskaičiuotą vadovaujantis Investicijų grąžos normos nustatymo metodika, patvirtinta Tarybos 2015 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. O3-510 „Dėl Investicijų grąžos normos nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – WACC metodika);

 

43.2.  Aprašo 32.17–32.24 papunkčiuose nurodytus apribojimus;

 

43.3.  Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio paskutinių metų reguliuojamos veiklos ataskaitose atitinkamai paslaugai priskirtų ilgalaikio turto vienetų likutinę vertę;

 

43.4.  iki Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo naujai pradėtų eksploatuoti atitinkamai paslaugai priskirtų ilgalaikio turto vienetų likutinę vertę, atsižvelgus į Metodikos 39.5 papunktį;

 

43.5.  iki Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo atitinkamai paslaugai priskirtų nenaudojamų, nusidėvėjusių ilgalaikio turto vienetų likutinę vertę;

 

43.6.  naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų investicijų grąžos, apskaičiuotos per laikotarpį nuo naujų turto vienetų eksploatacijos pradžios iki einamųjų Įkainio viršutinės ribos galiojimo metų pabaigos, apimties;

 

43.7.  investicijų grąža apskaičiuojama, pagal formulę:

 

(14)

kur:

ROIi – investicijų grąža, priskirtina paslaugai (produktui), Eur/metams;

r – investicijų grąžos norma, apskaičiuota vadovaujantis WACC metodika, proc.;

RABi – reguliuojamo turto likutinė vertė, priskirtina reguliuojamai paslaugai, nustatoma, atsižvelgus į Metodikos 36 punktą ir  21.1–21.4 papunkčius, Eur;

ΔRABi – atitinkamai paslaugai priskirtos reguliuojamo turto likutinės vertės pokytis nuo naujų turto vienetų eksploatacijos pradžios iki einamųjų Įkainio viršutinės ribos galiojimo metų pabaigos, apskaičiuotas pagal Metodikos 36.4 papunktį, Eur.

 

IV SKYRIUS

ĮKAINIO VIRŠUTINĖS RIBOS PERSKAIČIAVIMAS IR NUSTATYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

PERSKAIČIUOTOS ĮKAINIO VIRŠUTINĖS RIBOS NUSTATYMO PROCEDŪRA

 

44.     Ūkio subjektas, vadovaudamasis Metodika, ne vėliau kaip likus 5 mėnesiams iki einamųjų Reguliavimo periodo metų pabaigos parengia ir pateikia Tarybai perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos projektą.

45.     Taryba, per 5 mėnesius nuo visų tinkamų duomenų ir (ar) dokumentų pateikimo dienos išnagrinėjusi Įkainio viršutinės ribos apskaičiavimo projektą, tvirtina perskaičiuotą Įkainio viršutinę ribą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

SĄNAUDŲ PERSKAIČIAVIMAS

 

Pastoviųjų sąnaudų perskaičiavimas

 

46.  Įkainio viršutinės ribos pastoviosios sąnaudos ir investicijų grąža perskaičiuojamos:

 

46.1.  Metinės darbo užmokesčio sąnaudos ateinančiam Ataskaitiniam laikotarpiui perskaičiuojamos kaip numatyta Metodikos 42 punkte;

 

46.2.  ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokytį dėl naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų ir nenaudojamų, nusidėvėjusių ilgalaikio turto vienetų:

 

46.2.1.   nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų padidėjimą dėl:

 

46.2.1.1. iki perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) metinių sąnaudų, kurios skaičiuojamos atsižvelgus į Aprašo 16.4 punkto ribojimus;

 

46.2.1.2. naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, apskaičiuotų per laikotarpį nuo naujų turto vienetų eksploatacijos pradžios iki einamųjų Įkainio viršutinės ribos galiojimo metų pabaigos;

 

46.2.2. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų sumažėjimą dėl:

 

46.2.2.1. iki perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo nenaudojamų, nusidėvėjusių ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) metinių sąnaudų;

 

46.2.2.2. ilgalaikio turto vienetų nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų, apskaičiuotų per laikotarpį nuo naujų turto vienetų eksploatacijos pradžios iki einamosios Įkainio viršutinės ribos galiojimo metų pabaigos, įvertintų paskutinio Įkainio viršutinės ribos nustatymo metu pagal Metodikos 36.5 papunktį arba 46.2.1.2 papunktį;

 

46.2.3.   jei naujai pradėtas eksploatuoti ilgalaikio turto vienetas yra eksploatuojamas kogeneraciniais pagrindais, to ilgalaikio turto vieneto vertės, priskirtinos Atliekų deginimo verslo vienetui, nustatymui taikoma Aprašo 36.1 punkte numatyta tvarka;

 

46.2.4. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokyčio įtaka sąnaudoms nustatoma pagal formulę:

 

(15)

 

kur:

– sąnaudų pokytis bendro atliekų deginimo įrenginio ir (ar) atliekų deginimo įrenginiui metais y dėl nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokyčio, Eur;

– nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, apskaičiuotos atsižvelgus į Metodikos 46.2.1 ir 46.2.3 papunkčius, priskirtos Reguliuojamai paslaugai, metais „y“, Eur;

– nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, apskaičiuotos atsižvelgus į Metodikos 46.2.1.2 papunkčius, priskirtos paslaugai, metais „y“, Eur.

 

46.2.5.   nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokyčio įtaka perskaičiuojamoms sąnaudoms nustatoma pagal formulę:

 

 

(16)

 

kur:

– sąnaudų pokytis Deginimo įrenginiui metais „y“ dėl nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudų pokyčio, Eur;

VWI – Deginimo įrenginio ilgalaikio turto vertė priskirta Komunalinių atliekų deginimo verslo vienetui Įkainio viršutinės ribos nustatymo metu Eur;

VCHP – bendra Deginimo įrenginio ilgalaikio turto vertė, priskirta Komunalinių atliekų deginimo verslo vienetui paskutinės perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos nustatymo metu, Eur.

 

46.3.  investicijų grąžos pokytį dėl skolinto kapitalo kainos Rd pokyčio:

 

46.3.1.   taikant atitinkamai paslaugai (produktui) priskirtą reguliuojamo turto likutinę vertę, nustatytą Įkainio viršutinės ribos skaičiavimo metu;

 

46.3.2.   taikant skolinto kapitalo kainą Rd, apskaičiuotą vadovaujantis WACC metodika, ir Įkainio viršutinės ribos skaičiavimo metu nustatytą nuosavo kapitalo grąžą Re ir skolinto kapitalo WD bei nuosavo kapitalo WE dalis.

 

46.3.3.   investicijų grąžos pokyčio (dėl skolinto kapitalo kainos Rd pokyčio) įtaka perskaičiuojamoms Deginimo įrenginio sąnaudoms nustatoma pagal formules:

 

 

(17)

 

 

(18)

 

 

(19)

 

kur:

– investicijų grąžos pokytis Deginimo įrenginiui metais „y“ dėl priskaitytinos investicijų grąžos pokyčio, susijusio su skolinto kapitalo kainos Rd pokyčiu, Eur;

– priskaityta investicijų grąžos apimtis, nustatyta Įkainio viršutinės ribos skaičiavimo metu, priskirta paslaugai (produktui), Eur;

– investicijų grąžos apimtis metais „y“, priskirta paslaugai, perskaičiuota atsižvelgiant į skolinto kapitalo kainos Rd pokyčius, Eur.

 

46.3.4.   investicijų grąžos pokyčio (dėl skolinto kapitalo kainos Rd pokyčio) įtaka perskaičiuojamoms sąnaudoms nustatoma pagal formulę:

 

 

(20)

 

kur:

VCHP – bendra Deginimo įrenginio ilgalaikio turto vertė, priskirta Komunalinių atliekų deginimo verslo vienetui Įkainio viršutinės ribos nustatymo metu, Eur.

 

46.4.  investicijų grąžos pokytį dėl naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų ir nenaudojamų, nusidėvėjusių ilgalaikio turto vienetų pastoviųjų sąnaudų pokyčio:

 

46.4.1.   taikant investicijų grąžos normą, nustatytą pagal Metodikos 44.3.2 papunktį;

 

46.4.2.   investicijų grąžos padidėjimą dėl:

 

46.4.2.1. iki perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų vertės, atsižvelgus į Aprašo 16.4 punkte numatytus apribojimus;

 

46.4.2.2. naujai pradėtų eksploatuoti ilgalaikio turto vienetų investicijų grąžos, apskaičiuotos per laikotarpį nuo naujų turto vienetų eksploatacijos pradžios iki einamųjų Įkainio viršutinės ribos galiojimo metų pabaigos, apimties;

 

46.4.3. investicijų grąžos sumažėjimą dėl:

 

46.4.3.1. iki perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos projekto parengimo nebenaudojamų, nusidėvėjusių ilgalaikio turto vienetų metinės investicijų grąžos;

 

46.4.3.2. investicijų grąžos, apskaičiuotos per laikotarpį nuo naujų turto vienetų eksploatacijos pradžios iki einamųjų Įkainio viršutinės ribos galiojimo metų pabaigos, įvertintų paskutinio Įkainio viršutinės ribos nustatymo metu pagal Metodikos 44.3 papunktį arba 44.4.2.2 papunktį;

 

46.4.4. investicijų grąžos pokyčio įtaka perskaičiuojamoms sąnaudoms nustatoma pagal formulę:

 

 

(21)

 

kur:

– investicijų grąžos pokytis metais „y“ dėl priskaitytinos investicijų grąžos, susijusios su įvykdytais investiciniais projektais, Eur;

– investicijų grąža, apskaičiuota atsižvelgus į Metodikos 44.4.2.1 ir 44.4.2.2 papunkčius, priskirta paslaugai „i“, metais „y“, Eur;

– investicijų grąža, apskaičiuota atsižvelgus į Metodikos 44.4.3.1 ir 44.4.3.2 papunkčius, priskirta paslaugai „i“, metais „y“, Eur.

 

46.5.  kitus, nuo Ūkio subjekto valios nepriklausančių veiksnių nulemtus, neišvengiamus sąnaudų pokyčius. Kitų sąnaudų pokyčio įtaka perskaičiuojamoms sąnaudoms nustatoma pagal formulę:

 

(22)

kur:

– sąnaudų pokytis metais y dėl kitų sąnaudų pokyčių, nepriklausančių nuo Ūkio subjekto valios, Eur;

– nuo Ūkio subjekto valios nepriklausančių veiksnių nulemtos pastoviosios sąnaudos, priskirtos paslaugai (produktui), Eur;

 

46.6.  Tarybos atliktų reguliuojamų paslaugų sąnaudų pagrįstumo (būtinumo) patikrinimų, atliekamų vadovaujantis Patikrinimų tvarkos aprašu, rezultatus.

 

Naudos, priskirtinos reguliuojamų paslaugų įkainiui, apimties įverčio perskaičiavimas

 

47.  Naudos, priskirtinos reguliuojamų paslaugų įkainiui, apimties įverčio perskaičiavimas atliekamas vadovaujantis Metodikos 32–35 punktais, atsižvelgiant į faktinius praėjusio Įkainio viršutinės ribos Ataskaitinio laikotarpio duomenis.

 

Kintamų sąnaudų perskaičiavimas

 

48.     Įkainio viršutinės ribos kintamoji dedamoji perskaičiuojama, atsižvelgiant į:

 

48.1.  sudegintų Komunalinių ir (arba) pramoninių atliekų ir (arba) kito kuro kiekių (struktūros) pokyčius;

 

48.2.  faktinius (perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos ataskaitinio laikotarpio) elektros energijos, vandens technologinėms reikmėms, ATL kainų pokyčius;

 

48.3.  faktinius (perskaičiuotos Įkainio viršutinės ribos Ataskaitinio laikotarpio) kitų kintamųjų sąnaudų (pelenų tvarkymo (išvežimo, utilizavimo), cheminių medžiagų technologijai, energijos išteklių biržos teikiamų paslaugų, laboratorinių tyrimų ir pan.) kainų pokyčius;

 

48.4.  kitų, nuo Ūkio subjekto valios nepriklausančių veiksnių nulemtus, neišvengiamus kintamųjų sąnaudų pokyčius;

 

48.5.  Tarybos atliktų reguliuojamų paslaugų sąnaudų pagrįstumo (būtinumo) patikrinimų, atliekamų vadovaujantis Tarybos patvirtintu Patikrinimų tvarkos aprašu, rezultatus.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49.     Ūkio subjektas, pažeidęs Metodikos reikalavimus, taip pat už informacijos, nurodytos Metodikoje, nepateikimą ar žinomai klaidingos informacijos pateikimą, atsako Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka.

50.     Tarybos veiksmai ar neveikimas įgyvendinant Metodiką gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

__________

 

part_e3bb9c1777f34c36bb69c351c7b7f3e1_end