HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS aplinkos ministro 2017 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. d1-845 „DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS ATRANKOS DĖL POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO pakeitimo

 

2019 m. lapkričio18 Nr. D1-679

Vilnius

 

1. Pakeičiu Planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. D1-845 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens ir (ar) jo padalinio (toliau – juridinis asmuo) pavadinimas, kodas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).“;

1.2. pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Tais atvejais, kai atrankos informaciją teikia PAV dokumentų rengėjas, pateikiami jo duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas, kodas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).“;

1.3. pakeičiu 11 punktą jį išdėstau taip:

11. Planuojamos ūkinės veiklos pobūdis: produkcija (įskaitant produktus, kurie gali būti pavojingosios medžiagos ar mišiniai), technologijos ir pajėgumai (planuojant esamos veiklos plėtrą, nurodyti ir vykdomos veiklos technologijas ir pajėgumus)“;

1.4. pakeičiu 12 punktą jį išdėstau taip:

12. Žaliavų, produktų (įskaitant šalutinius ir tarpinius produktus), cheminių medžiagų ir mišinių naudojimas ir susidarymas, nurodant jų kiekius, o naudojant ar susidarant pavojingosioms medžiagoms ar mišiniams, taip pat nurodant jų pavojingumo klasę ir kategoriją; radioaktyviųjų medžiagų naudojimas; pavojingųjų (nurodant pavojingųjų atliekų technologinius srautus) ir nepavojingųjų atliekų (nurodant atliekų susidarymo šaltinį arba atliekų tipą) naudojimas; planuojamos ūkinės veiklos metu numatomas naudoti ir laikyti tokių žaliavų, produktų, medžiagų, mišinių ir atliekų kiekis.“;

1.5. pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Cheminės taršos susidarymas (oro, dirvožemio, vandens teršalų, nuosėdų susidarymas, preliminarus jų kiekis ir teršalų skaičiavimai, atitiktis ribiniams dydžiams) ir jos prevencija. Duomenys apie numatomą taršą į aplinkos orą iš stacionarių taršos šaltinių ir apie taršos šaltiniuose numatomas išmesti šiltnamio efektą sukeliančias dujas (toliau – ŠESD) pateikiami 1 ir 2 lentelėse. Teršalų kodai ir pavadinimai surašomi vadovaujantis Teršalų išmetimo į aplinkos orą apskaitos ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. 408 „Dėl Teršalų išmetimo į aplinkos orą apskaitos ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.


 

1 lentelė. Į aplinkos orą numatomi išmesti teršalai ir jų kiekis

Teršalo pavadinimas

Teršalo kodas

Numatoma išmesti, t/m.

1

2

3

Azoto oksidai

 

 

Kietosios dalelės

 

 

Sieros dioksidas

 

 

Amoniakas

 

 

Lakieji organiniai junginiai (abėcėlės tvarka):

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiti teršalai (abėcėlės tvarka):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

2 lentelė. Duomenys apie taršos šaltiniuose numatomą išmesti ŠESD kiekį

Tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamas ŠESD kiekis iš planuojamos ūkinės veiklos taršos šaltinių

Numatomas išmesti ŠESD kiekis, t CO2 ekv.

 

Anglies dioksidas (CO2)

 

Me-tanas (CH4)

Azoto sub-oksidas (N2O)

Hidro-
fluor-
anglia-vandeniliai (HFC)

Perfluor-
anglia-
vandeniliai (PFC)

Sieros heksa-fluoridas (SF6)

Azoto tri-fluoridas (NF3)

Tiesiogiai

 

 

 

 

 

 

 

 

Netiesiogiai

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

“;

 

1.6. pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių (pvz., gaisrų, didelių avarijų, nelaimių (pvz., potvynių, jūros lygio kilimo, žemės drebėjimų)) ir (arba) susidariusių ekstremaliųjų situacijų, įskaitant tas, kurias gali lemti klimato kaita; ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų tikimybė ir jų prevencija. Jeigu planuojama ūkinė veikla yra susijusi su pavojingosiomis medžiagomis, nurodytomis Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojingųjų medžiagų ir mišinių sąrašo, jų kvalifikacinių kiekių nustatymo ir cheminių medžiagų bei mišinių priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų aprašo patvirtinimo“, 1 ir 2 lentelėse, ir jų kiekis prilygsta minėtose lentelėse nurodytam kvalifikaciniam kiekiui ar jį viršija arba ji galėtų turėti lemiamą įtaką avarijų pavojui esamame pavojingajame objekte, vertinant tokios planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo riziką dėl pramoninių avarijų, rekomenduojama vadovautis Pavojingojo objekto, kuriame pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių II lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijose, patvirtintose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2013 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. 1-271 „Dėl Pavojingojo objekto, kuriame pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių II lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, pateiktais rizikos analizės minimaliais reikalavimais ir įvertinti planuojamos ūkinės veiklos keliamą individualią ir socialinę riziką.“;

1.7. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Planuojamos ūkinės veiklos sąveika su kita vykdoma ūkine veikla ir (ar) pagal teisės aktų reikalavimus patvirtinta ūkinės veiklos plėtra (pvz., pagal patvirtintų ir galiojančių teritorijų planavimo dokumentų sprendinius) gretimuose žemės sklypuose ir (ar) teritorijose (tiesiogiai besiribojančiose arba esančiose netoli planuojamos ūkinės veiklos vietos, jeigu dėl planuojamos ūkinės veiklos masto jose tikėtinas reikšmingas poveikis aplinkai). Veiklos sukeliami nepatogumai (trukdžių susidarymas, pvz., statybos metu galimi transporto eismo ar komunalinių paslaugų tiekimo sutrikimai).“;

1.8. pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Planuojamos ūkinės veiklos vieta (adresas) pagal Lietuvos Respublikos teritorijos administracinius vienetus, jų dalis, gyvenamąsias vietoves (apskritis; savivaldybė; seniūnija; miestas, miestelis, kaimas ar viensėdis) ir gatvę; teritorijos, kurioje planuojama ūkinė veikla, žemėlapis su gretimybėmis ne senesnis kaip 3 metų (ortofoto ar kitame žemėlapyje, kitose grafinės informacijos pateikimo priemonėse apibrėžta planuojamos ūkinės veiklos teritorija, planų mastelis pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos ūkinės veiklos teritorijos ir teritorijų, kurias planuojama ūkinė veikla gali paveikti, dydžius); informacija apie turimą arba numatomą įgyti teisę valdyti, naudoti ar disponuoti žemės sklypą ar teritorijas, kuriose yra planuojama ūkinė veikla (privati, savivaldybės ar valstybinė nuosavybė, nuoma pagal sutartį; žemės sklypo planas, jei parengtas). Atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo proceso metu planuojamos ūkinės veiklos organizatorius neprivalo turėti nuosavybės valdymo ar naudojimo teisių į teritoriją, kurios atžvilgiu nagrinėjamos galimybės vykdyti planuojamą ūkinę veiklą ir nustatoma, ar privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą.“;

1.9. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Informacija apie planuojamos ūkinės veiklos teritorijoje ir gretimuose žemės sklypuose ar teritorijose esantį kraštovaizdį, jo charakteristiką (vyraujantis tipas, natūralumas, mozaikiškumas, įvairumas, kultūrinės vertybės, tradiciškumas, reikšmė regiono mastu, estetinės ypatybės, svarbiausios regyklos, apžvalgos taškai ir panoramos (sklypo apžvelgiamumas ir padėtis svarbiausių objektų atžvilgiu), lankytinos ir kitos rekreacinės paskirties vietos), gamtinį karkasą, vietovės reljefą. Ši informacija pateikiama vadovaujantis Europos kraštovaizdžio konvencijos, Europos Tarybos ministrų komiteto 2008 m. rekomendacijų CM/Rec (2008)3 valstybėms narėms dėl Europos kraštovaizdžio konvencijos įgyvendinimo gairių nuostatomis, Lietuvos Respublikos kraštovaizdžio politikos krypčių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1526 „Dėl Lietuvos Respublikos kraštovaizdžio politikos krypčių aprašo patvirtinimo“, Nacionalinio kraštovaizdžio tvarkymo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. D1-703 „Dėl Nacionalinio kraštovaizdžio tvarkymo plano patvirtinimo“, sprendiniais ir Lietuvos Respublikos kraštovaizdžio erdvinės struktūros įvairovės ir jos tipų identifikavimo studija.“;

1.10. pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Numatomos priemonės galimam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, užkirsti jam kelią. Pateikiamas šių priemonių aprašymas ir įgyvendinimo grafikas, nurodant kokiame planuojamame ūkinės veiklos etape jos bus numatytos ir įgyvendintos (pvz., statybą leidžiančio dokumento, leidimo naudoti žemės gelmių išteklius arba ertmes, taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo, taršos leidimo ar kitų įstatymuose nurodytų leidimų išdavimo etape, veiklos vykdymo etape, veiklos nutraukimo etape).“;

1.11. pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Viršelis. Viršelyje turi būti nurodyta: planuojamos ūkinės veiklos atrankos informacijos pavadinimas, rengimo metai, planuojamos ūkinės veiklos organizatorius ir PAV dokumentų rengėjas, parengęs atrankos informaciją (tais atvejais, kai atrankos informaciją teikia PAV dokumentų rengėjas).“;

1.12. pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Titulinis lapas. Tai pirmasis atrankos informacijos puslapis, kuriame turi būti nurodyta: planuojamos ūkinės veiklos atrankos informacijos pavadinimas ir planuojamos ūkinės veiklos vieta (adresas) pagal Lietuvos Respublikos teritorijos administracinius vienetus; rengimo metai; planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas), tais atvejais, kai atrankos informaciją teikia PAV dokumento rengėjas, pateikiami jo duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).“;

1.13. pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Išsami informacija apie planuojamą ūkinę veiklą, vietą ir galimą poveikį aplinkai turi būti pateikta atitinkamuose atrankos informacijos skyriuose pagal Tvarkos aprašo 6–39 punktuose nustatytus reikalavimus. Rengiant informaciją atrankai, turi būti laikomasi Tvarkos apraše nurodyto eiliškumo ir pateikiama informacija pagal kiekviename punkte nurodytus reikalavimus. Atrankos dokumento (informacijos) skyrių pavadinimai turi būti formuluojami pagal Tvarkos aprašo 6–39 punktus, tačiau į informacijos atrankai skyriaus pavadinimą neturi būti perkeliamas visas atitinkamo punkto tekstas. Rekomenduojama atitinkamo Tvarkos aprašo punkto tekstą skaidyti į atskirų informacijos atrankai skyriaus poskyrių pavadinimus, taip užtikrinant Tvarkos apraše nurodytą eiliškumą ir informacijos apimtį. Jei planuojamai ūkinei veiklai kuris nors Tvarkos aprašo punktas yra neaktualus, tai turėtų būti nurodyta atitinkame informacijos atrankai skyriuje ar poskyryje, pateikiant argumentus, kodėl jis yra neaktualus.“;

1.14. pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius ar PAV dokumentų rengėjas turi nurodyti, kokius duomenis pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 1.116 straipsnio reikalavimus jis laiko komercine (gamybine) paslaptimi, kurie neviešinami ar kitaip nepateikiami tretiesiems asmenims be raštiško planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus sutikimo.

Informacija, susijusi su fiziniais asmenimis, kurių apsaugą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (vardas ir pavardė, asmens kodas, adresas, el. pašto adresas, vienas arba keli asmeniui būdingi fizinės, fiziologinės, psichinės, ekonominės, kultūrinės ar socialinės tapatybės požymiai), neviešinama. Ši nuostata netaikoma planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus ir PAV dokumentų rengėjo duomenims,  šie duomenys viešinami kartu su atrankos informacija.

Asmens duomenys tvarkomi asmenų identifikacijos ir komunikacijos tikslais, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi patvirtintame dokumentacijos plane nurodytą bylos saugojimo terminą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, yra sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.“;

1.15. pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:

47. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius ar PAV dokumentų rengėjas Agentūrai atrankos informaciją teikia el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą, nurodytą Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Tokiu atveju atrankos informacija su priedais teikiama popieriniame formate (susegta ar surišta) ir skaitmeninėje laikmenoje. Kartu su atrankos informacija turi būti pateiktas pasirašytas lydraštis, kuriuo atrankos informaciją teikiantis asmuo patvirtina, kad ji yra teisinga. Teikiant atrankos informaciją elektroniniame formate, lydraštis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis ryšio priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą, nepakeičiamumą ir leidžia identifikuoti atrankos informaciją teikiantį asmenį. Pagrindinio atrankos informacijos dokumento skaitmeninė rinkmena turi būti pateikta *.docx ar *.odt formatu ir *.pdf formatu, papildoma informacija – vienu iš šių formatų: *.pdf, *.jpg, *.gif, *.tif.,grafinė informacija  – vienu iš šių formatų:  *.pdf, *.svg, *.jpg, *.gif, *.tif, *.png. Atrankos informacija turi būti pateikta su priedais, laikantis šių reikalavimų:

47.1. jei atrankos informacijos dokumentas ne didesnis kaip 20 MB, jis suformuojamas viena rinkmena, jo pradžioje pateikiant turinį (tekstinių ir grafinių dokumentų pavadinimus eilės tvarka ir kiekvieno jų lapų skaičių);

47.2. jei atrankos informacijos dokumentas didesnis kaip 20 MB, suformuojamos dvi ar kelios rinkmenos (ne didesnės kaip 20 MB); turi būti siekiama suformuoti kuo mažiau rinkmenų;

47.3. vienai atskirai rinkmenai suteikiamas pavadinimas „Turinys“, joje nurodoma visų skaitmeninėje laikmenoje įrašytų rinkmenų pavadinimai, šiose rinkmenose įrašytų tekstinių ir grafinių dokumentų pavadinimai eilės tvarka ir kiekvieno dokumento lapų skaičius;

47.4. kiekvienai atrankos informacijos rinkmenai, išskyrus rinkmeną „Turinys“, suteikiamas pavadinimas, kuris išreiškiamas skaitmeniu, pradedant nuo „1“;

47.5. kiekvienos atrankos informacijos rinkmenos nuskenuotos grafinės informacijos spalva turi atitikti originalo spalvą;

47.6. grafinių dokumentų minimalus raiškos reikalavimas – 200 dpi, maksimalus rinkmenos dydis – 20 MB.“;

1.16. pakeičiu 48 punktą ir jį išdėstau taip:

48. Kai atrankos informacijoje yra Tvarkos aprašo 46 punkte nurodytų duomenų, kurie laikomi komercine (gamybine) paslaptimi ar susiję su fiziniais asmenimis, kurių apsaugą reglamentuoja Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas, teikiant tokius duomenis elektroninėmis ryšio priemonėmis ar skaitmeninėje laikmenoje jie turi būti atskirti ir pateikti atskirame aplanke, o teikiant atrankos informaciją popieriniame formate, jie turi būti pateikti atskirame voke.“;

1.17. pakeičiu 50.6. papunktį ir jį išdėstau taip:

50.6. nurodymas, kad pasiūlymus dėl atrankos informacijos ir (ar) planuojamos ūkinės veiklos PAV galima teikti Agentūrai (nurodomas buveinės adresas, el. pašto adresas, atsakingo asmens telefono numeris pasiteirauti) per 10 darbo dienų nuo informacijos paskelbimo (terminas pradedamas skaičiuoti kitą darbo dieną po paskelbimo) ir kad priimta atrankos išvada ir, kai taikoma, papildyta atrankos informacija bus paskelbta Agentūros interneto svetainėje visuomenei susipažinti, o pasiūlymus teikusiems suinteresuotos visuomenės nariams bus pranešta raštu, kaip priimant atrankos išvadą įvertinti jų pasiūlymai (jeigu atrankos informacija nepildyta, ji pakartotinai neskelbiama).”;

1.18. pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Suinteresuota visuomenė pasiūlymus gali teikti raštu (taip pat ir el. paštu arba kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis). Pateiktas pasiūlymas turi būti pasirašytas. Teikdama pasiūlymus privalo nurodyti:

51.1. fiziniai asmenys – vardą, pavardę ir kontaktinius duomenis (adresas, telefono numeris, el. pašto adresas), juridiniai asmenys – juridinio asmens pavadinimą, kontaktinius duomenis (buveinės adresas, telefono numeris, el. pašto adresas), atstovaujančio teikiant pasiūlymus fizinio asmens vardą ir pavardę;

51.2. pasiūlymo teikimo datą;

51.3. pasiūlymo esmę.“;

1.19. pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Agentūra, pasibaigus pasiūlymų teikimo terminui, išnagrinėja atrankos informaciją, saugomų teritorijų institucijos priimtą išvadą dėl planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo, kai ją privaloma gauti, išvadas dėl tarpvalstybinio PAV, kai jas privaloma gauti, gautus PAV subjektų ir suinteresuotos visuomenės pasiūlymus dėl atrankos informacijos ir (ar) planuojamos ūkinės veiklos PAV, atlieka planuojamos ūkinės veiklos įvertinimą pagal atrankos dėl PAV kriterijus (1 priedas), prireikus atsižvelgdama į aktualų planuojamai ūkinei veiklai strateginio pasekmių aplinkai vertinimo dokumentą, kito vertinimo, atlikto pagal kitų teisės aktų reikalavimus, dokumentą, ar su planuojama ūkine veikla susijusios studijos (pvz., galimybių studija), ar kitos analizės rezultatus. Agentūra, pildydama 1 priede pateiktą formą, išsiaiškina, ar antrojoje skiltyje nurodytas kriterijus, į kurį būtina atkreipti dėmesį atliekant atranką dėl PAV, yra reikšmingas konkrečiu atveju, ir pagal tai užpildo kriterijaus reikšmingumo skiltį. Penktojoje skiltyje pateikiami atranką atliekančio (-ių) specialisto (-ų) motyvai, ar kriterijus gali sąlygoti PAV. Apsisprendžiant dėl kriterijaus reikšmingumo konkrečiu atveju, būtina atsižvelgti ne tik į atskirus kriterijus, bet ir į jų tarpusavio sąveiką, ypač derinant planuojamos ūkinės veiklos ir galimo jos poveikio aplinkai kriterijus su numatomos planuojamos ūkinės veiklos vietos kriterijais. Agentūra, išnagrinėjusi šiame Tvarkos aprašo punkte nurodytą informaciją, atsižvelgdama į planuojamos ūkinės veiklos mastą, pobūdį ar vietos ypatumus, turi teisę, susitarusi su planuojamos ūkinės veiklos organizatoriumi, apžiūrėti ir vizualiai įvertinti planuojamos ūkinės veiklos vietą, pareikalauti iš planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus ar PAV dokumentų rengėjo papildomos informacijos, reikalingos atrankai atlikti.“;

1.20. pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Aplinkos ministerija, išnagrinėjusi gautą iš Agentūros atrankos informaciją, atsižvelgusi į planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu pateikia Agentūrai ir planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui ir PAV dokumentų rengėjui motyvuotą išvadą, ar planuojamai ūkinei veiklai bus taikomos tarpvalstybinio PAV procedūros.“;

1.21. pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. Kai Aplinkos ministerija nusprendžia, kad tarpvalstybinio PAV procedūros bus taikomos, arba jei ji yra gavusi poveikį aplinkai patiriančios valstybės prašymą atlikti tarpvalstybinį PAV, motyvuotoje išvadoje planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui ir PAV dokumentų rengėjui nurodoma pateikti Aplinkos ministerijai atrankos informacijos santrauką, kurioje turi būti informacija apie planuojamą ūkinę veiklą ir jos galimą reikšmingą tarpvalstybinį poveikį el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis arba skaitmeninėje laikmenoje dvišaliame susitarime su poveikį aplinkai patiriančia valstybe, jeigu toks susitarimas yra, nurodyta kalba, kitais atvejais anglų kalba, o kai poveikį aplinkai patirianti valstybė to prašo, – ir jos nacionaline kalba (Atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo informacijos santraukos, teikiamos poveikį aplinkai patiriančiai valstybei, apimtis nurodyta Tvarkos aprašo 4 ir 5 prieduose).“;

1.22. pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Aplinkos ministerija, gavusi Tvarkos aprašo 58 punkte nurodytą atrankos informacijos santrauką, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 9 straipsnyje nustatyta tvarka ją perduoda poveikį aplinkai patiriančiai valstybei ir konsultuojasi su ja dėl tarpvalstybinio poveikio aplinkai. Pasibaigus konsultacijoms, Aplinkos ministerija raštu informuoja Agentūrą, planuojamos ūkinės veiklos organizatorių ir PAV dokumentų rengėją apie vykdytų konsultacijų rezultatus ir pateikia poveikį aplinkai patiriančios valstybės atsakymą dėl tarpvalstybinio PAV. Agentūra per 5 darbo dienas nuo šio atsakymo gavimo dienos priima atrankos išvadą, atsižvelgdama į poveikį aplinkai patiriančios valstybės atsakymą. Jeigu poveikį aplinkai patiriančios valstybės atsakyme nurodoma, kad poveikį aplinkai patirianti valstybė dalyvaus PAV procese, Agentūra per 3 darbo dienas nuo atrankos išvados priėmimo informuoja Aplinkos ministeriją apie priimtos atrankos išvados pobūdį.“;

1.23. pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Agentūra priimtą atrankos išvadą ir, kai taikoma, papildytą atrankos informaciją (pakeičiant anksčiau paskelbtą atrankos informaciją) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jos priėmimo dienos turi paskelbti visuomenei susipažinti savo interneto svetainėje. Pasiūlymus pateikusiems suinteresuotos visuomenės atstovams Agentūra turi raštu pateikti atsakymą, kaip įvertinti jų pasiūlymai priimant atrankos išvadą, ir nurodyti interneto svetainės nuorodą, kur galima išsamiai susipažinti su atrankos išvada ir, kai taikoma, – papildyta atrankos informacija. Atrankos išvada įsigalioja kitą dieną po jos paskelbimo Agentūros interneto svetainėje ir galioja 3 metus.“;

1.24. pripažįstu netekusiu galios 62.1 papunktį;

1.25. pakeičiu 62.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

62.3. nepasikeitė planuojamos ūkinės veiklos pobūdis, mastas, neigiamą poveikį aplinkai mažinančios priemonės, nurodytos priimtoje galiojančioje atrankos išvadoje.“;

1.26. pakeičiu 1 priedo lentelės „PLANUOJAMA ŪKINĖ VEIKLA“ 5 punktą ir jį išdėstau taip:

„5.

Pavojingųjų cheminių medžiagų ar mišinių (įskaitant žaliavas, produktus, šalutinius produktus, liekanas ar tarpinius produktus) gamybos, naudojimo, laikymo ir (ar) susidarymo mastas; pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų naudojimo mastas; radioaktyviųjų medžiagų naudojimas“;

 

 

 

 

1.27. pakeičiu 1 priedo lentelės „GALIMO POVEIKIO RŪŠIS IR APIBŪDINIMAS“ 9 punktą ir jį išdėstau taip:

„9.

Galimas poveikis materialinėms vertybėms (pvz., nekilnojamojo turto (žemės, statinių) paėmimas visuomenės poreikiams, poveikis statiniams dėl veiklos sukeliamo triukšmo, vibracijos, numatoma nustatyti nekilnojamojo turto naudojimui apribojimus); veiklos sukeliami nepatogumai (trukdžių susidarymas)“;

 

 

 

 

1.28. pakeičiu 1 priedo lentelės „GALIMO POVEIKIO RŪŠIS IR APIBŪDINIMAS“ 12 punktą ir jį išdėstau taip:

„12.                                                              „12.

Ekstremalių įvykių tikimybė dėl numatomų cheminių medžiagų ar mišinių, įskaitant ir pavojingas chemines medžiagas ar mišinius, gamybos, susidarymo, naudojimo ar saugojimo. Dėl veiklos gali padidėti avarijų, gaisrų tikimybė“;

 

 

 

 

1.29. pakeičiu 2 priedo 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).“;

1.30. pakeičiu 2 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjas (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas). (Nurodoma, kai atrankos informaciją rengia poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjas).“;

1.31. pakeičiu 2 priedo 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Priemonės numatomam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti arba užkirsti jam kelią ir jų įgyvendinimo grafikas. (Nurodoma, kuriame planuojamame ūkinės veiklos etape jos bus numatytos ir įgyvendintos, pvz., statybą leidžiančio dokumento, leidimo naudoti žemės gelmių išteklius arba ertmes, taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo, taršos leidimo ar kitų įstatymuose nurodytų leidimų išdavimo etape, veiklos vykdymo etape, veiklos nutraukimo etape.“;

1.32. pakeičiu 3 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).“;

1.33. papildau 4 priedu (pridedama);

1.34. papildau 5 priedu (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2020 m. gegužės 1 d. Iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėtoms planuojamos ūkinės veiklos atrankos dėl PAV atlikti procedūroms taikomas iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojęs teisinis reguliavimas.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                  Kęstutis Mažeika

 

Planuojamos ūkinės veiklos

atrankos dėl poveikio aplinkai

vertinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo informacijos santraukos, teikiamos poveikį aplinkai patiriančiai valstybei, apimtis)

 

ATRANKOS DĖL POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO INFORMACIJOS SANTRAUKA

 

1.   Planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus pavadinimas (vardas, pavardė, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).

2.   Informacija apie planuojamą ūkinę veiklą:

2.1.       pilnas planuojamos ūkinės veiklos pavadinimas;

2.2.       planuojamos ūkinės veiklos rūšis, nurodant, ar ji įrašyta į Jungtinių Tautų Organizacijos 1991 m. Konvencijos dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste I priedą (toliau – Konvencija);

2.3.       planuojamos ūkinės veiklos aprašymas, įskaitant informaciją apie pagrindinę veiklą ir tiesiogiai su ja susijusias šalutines veiklos rūšis (pateikiama informacija apie numatomą naudoti technologiją, susijusią infrastruktūrą, transporto srautų pokyčius ir t. t.);

2.4.       planuojamos ūkinės veiklos mastas (užimamas plotas, pajėgumas, gamybos apimtys, vandens, žaliavų ir energijos sunaudojimas, atliekų susidarymas ir t. t.);

2.5.       planuojamos ūkinės veiklos vykdymo laikotarpis (statybos darbų pradžia ir trukmė, veiklos vykdymo ir nutraukimo etapų trukmė ir t. t.).

3.   Informacija apie planuojamos ūkinės veiklos vietą:

3.1.       planuojamos ūkinės veiklos vieta, jos aprašymas (teritorijos fizinės-geografinės vietos savybės, socialiniai-ekonominiai ypatumai, nurodant atstumą iki poveikį patiriančios Konvencijos šalies ir joje esančių jautrių teritorijų, tokių kaip „Natura 2000“ ir kitos saugomos teritorijos, kultūros paveldo objektai ir kultūros paveldo vietovės, gyvenamosios vietovės ir t. t.);

3.2.       planuojamos ūkinės veiklos vietos pasirinkimo pagrindimas (pvz., dėl fizinių-geografinių, ekonominių priežasčių);

3.3.       žemėlapiai ar kitos grafinės informacijos pateikimo priemonės, kuriose apibrėžta planuojama veikla, aiškiai nurodant atstumus iki poveikį patiriančios Konvencijos šalies ir joje esančių jautrių teritorijų, nurodytų šio priedo 3.1 papunktyje.

4.   Informacija apie numatomą planuojamos ūkinės veiklos poveikį ir jo sumažinimo priemones:

4.1.       informacija apie numatomą vietinį ir tarpvalstybinį planuojamos ūkinės veiklos poveikį žemiau išvardytiems aplinkos elementams (atsižvelgiant į galimus poveikio šaltinius, tokius kaip į orą numatomi išmesti teršalai, vandens teršalų susidarymas, atliekų susidarymas, triukšmas ir pan., ir į poveikio savybes, tokias kaip dydis ir erdvinis mastas, tikimybė, trukmė, dažnumas ir grįžtamumas, gyventojų, kuriems gali būti daromas poveikis, skaičius, poveikis aplinkos apsaugos atžvilgiu jautrioms teritorijoms ir t. t.):

4.1.1.    gyventojų sveikata ir saugumas;

4.1.2.    augalija ir gyvūnija;

4.1.3.    aplinkos oras;

4.1.4.    klimatas;

4.1.5.    vanduo;

4.1.6.    dirvožemis;

4.1.7.    kraštovaizdis;

4.1.8.    kultūros paveldo objektai ir kultūros paveldo vietovės;

4.1.9.    galima sąveika tarp 4.1.1–4.1.8 šio priedo papunkčiuose nurodytų elementų;

4.2.       informacija apie galimą suminį poveikį su kita vykdoma, patvirtinta ar planuojama veikla;

4.3.       neigiamo poveikio aplinkai išvengimo, sumažinimo ar kompensavimo priemonės.

 

Planuojamos ūkinės veiklos

atrankos dėl poveikio aplinkai

vertinimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

(Atrankos dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo informacijos santraukos, teikiamos poveikį aplinkai patiriančiai valstybei, apimtis anglų kalba)

 

SUMMARY OF INFORMATION FOR THE SCREENING FOR ENVIRONMENTAL IMPACT ASSESSMENT

 

1.   Name (title), address, telephone, e-mail of the developer (proponent of the proposed economic activity).

2.   Information on the nature of the proposed activity:

2.1.       full title of the proposed economic activity;

2.2.       type of activity and indication whether the proposed activity is listed in Appendix I to the UN Convention on Environmental Impact Assessment in a Transboundary Context (Espoo Convention);

2.3.       description of the proposed activity, including the main activity and all peripheral and directly related activities (incl. description of technology to be used, related infrastructure, changes in traffic flows, etc.);

2.4.       scale of the proposed activity (e.g. area, size, production capacity, water, raw material and energy use, generation of waste);

2.5.       time-frame for proposed activity (e.g. start and duration of construction, operation and decommissioning).

3.   Information on the location of the proposed activity:

3.1.       location and description of the location (e.g. physical-geographical, socio-economic characteristics, with a clear indication of the distance to the Affected Party to the Espoo Convention and its sensitive areas, e. g. “Natura 2000” and other protected sites, objects and sites of cultural heritage, residential areas, etc.);

3.2.       rationale for location of the proposed activity (e.g. physical-geographical, economical reasons);

3.3.       maps and other pictorial documents related to the spatial boundaries of the proposed activity, with a clear indication of the distance to the Affected Party to the Espoo Convention and its sensitive areas, as noted in 3.1.

4.   Information on expected environmental impacts and proposed mitigation measures:

4.1.       information on possible local and transboundary environmental impacts of the activity on the following environmental aspects (this information should be compiled with a reference to the impact sources, such as emissions into the atmosphere, discharges into the water, waste generation, noise, etc. and taking into account properties of the impacts, such as magnitude of the impacts and their area, probability, duration, frequency and reversibility of the impacts, number of potentially affected people, impacts on areas of special environmental value, etc.):

4.1.1.    human health and safety;

4.1.2.    flora and fauna;

4.1.3.    air;

4.1.4.    climate;

4.1.5.    water;

4.1.6.    soil;

4.1.7.    landscape;

4.1.8.    objects and sites of cultural heritage;

4.1.9.    possible interactions between 4.1.14.1.8;

4.2.       information on possible cumulation of impacts, including impacts of other existing, approved and/or proposed activities;

4.3.       measures to prevent, eliminate, reduce or compensate for negative environmental impacts.