VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS DIREKTORIAUS 2017 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 2017/8-143 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 18 d. Nr. 2020/8-154

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų priežiūros tvarkos aprašą, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2017 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 2017/8-143 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų, vykdomų juridinių asmenų, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Lidija Kašubienė

 

 

PATVIRTINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų

valdymo agentūros direktoriaus

2017 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 2017/8-143

(2020 m. gegužės 18 d. įsakymo Nr. 2020/8-154

redakcija)

 

 

VIDAUS SAUGUMO FONDO PROJEKTŲ PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vidaus saugumo fondo projektų pirkimų priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Vidaus saugumo fondo lėšomis finansuojamiems projektams (toliau – projektai) taikomą projekto pirkimų plano keitimo, išankstinės ir paskesnės viešųjų pirkimų priežiūros vykdymo tvarką bei su tuo susijusias projektų vykdytojų teises ir pareigas.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (toliau – VPĮ), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatyme (toliau – Įstatymas), Pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 282 „Dėl pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pirkimų aprašas), Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos apraše, patvirtintose Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro 2017 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-809/V-188 „Dėl Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, supaprastintų viešųjų pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Užsienyje vykdomų pirkimų aprašas) bei Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. 1V-683 „Dėl Vidaus saugumo fondo projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Administravimo ir finansavimo taisyklės).

3. Aprašu turi vadovautis projekto vykdytojas ir (arba) partneris, jei tenkinamos visos šios sąlygos:

3.1. viešasis pirkimas vykdomas projekto vykdytojo, partnerio, centrinės (-ių) perkančiosios (-iųjų) organizacijos (-ų) ar įgaliotosios organizacijos, kurios yra perkančiosios organizacijos pagal VPĮ, Įstatymą Pirkimų aprašą arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą;

3.2. su projekto vykdytoju yra pasirašyta projekto sutartis, pagal kurią projektas visa apimtimi ar iš dalies finansuojamas finansinės paramos lėšomis;

3.3. viešuoju pirkimu, pirkimu pagal Pirkimų aprašą arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą įsigyjamos prekės, paslaugos arba darbai yra pilnai ar iš dalies skirti projektui įgyvendinti ir pagal projekto sutartį jų įsigijimo išlaidas visa apimtimi ar iš dalies numatoma apmokėti finansinės paramos lėšomis.

4. Už visų vykdomų viešųjų pirkimų arba pirkimų, susijusių su žvalgybinio pobūdžio veikla, atitiktį teisės aktuose nustatytiems reikalavimams yra atsakingas juos vykdantis projekto vykdytojas, partneris, centrinė perkančioji organizacija arba įgaliotoji organizacija, tačiau Apraše nurodytų dokumentų teikimą VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) ir kitų teisės aktuose nustatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą visais atvejais privalo užtikrinti projekto vykdytojas.

5. Šiame Apraše nustatytos pirkimų priežiūros priemonės ir tvarka netaikoma:

5.1. pirkimams, kai išlaidos prekėms, paslaugoms ir darbams įsigyti priskiriamos netiesioginėms išlaidoms, kurias paskirstant taikoma vienodo dydžio norma;

5.2. pirkimams, kurių išlaidos deklaruojamos pagal vienetinio įkainio metodiką.

6. Projektų vykdytojai Apraše nurodytus dokumentus ir informaciją, susijusią su pirkimų vykdymu pagal VPĮ, CPVA teikia per Vidaus saugumo fondo duomenų rinkimo informacinę sistemą, jei yra įdiegtos atitinkamos funkcinės galimybės. Jei tokių galimybių nėra, dokumentai teikiami paštu arba elektroniniu paštu info@cpva.lt. Dokumentai ir informacija, susiję su pirkimais saugumo srityje ir (ar) pirkimais, susijusiais su žvalgybinio pobūdžio veikla, teikiami projekto įgyvendinimo sutartyje numatyta tvarka.

 

II SKYRIUS

PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS

 

7. Projekto pirkimų planas rengiamas, teikiamas ir atnaujinamas vadovaujantis Administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka. Atnaujinto projekto pirkimų plano derinimui taikoma tokia pati šio Aprašo tvarka, kokia numatyta projekto pirkimų plano pakeitimų derinimui.

8. Projekto pirkimų plane nurodomi visi pagal VPĮ, Įstatymą, Pirkimų aprašą ir Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą planuojami vykdyti, vykdomi bei iki projekto sutarties įsigaliojimo įvykdyti pirkimai, skirti projektui įgyvendinti, įskaitant ir pirkimus, vykdomus per centrinę perkančiąją organizaciją, išskyrus tuos pirkimus, kurių išlaidos deklaruojamos pagal vienetinio įkainio metodiką ir veiklos projektų pirkimus, kurių pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 10 000 eurų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM).

9. Projekto pirkimų planas gali būti keičiamas. Projekto pirkimų plano pakeitimai, pateikiant atitinkamai patikslintą (pakeistą) projektų pirkimų planą, turi būti pateikti CPVA įvertinti iki atitinkamo pirkimo pradžios, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

9.1. keičiasi numatyta pirkimo rūšis (prekės, paslaugos, darbai);

9.2. keičiasi pirkimą vykdantis subjektas;

9.3. keičiasi pirkimo suma. Šis papunktis netaikomas, kai vienas pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų ir nesikeičia bendra šiems pirkimams projekto pirkimų plane numatyta lėšų (pirkimų) suma;

9.4. keičiasi pirkimo objektas, įtraukiant naują projekto pirkimų plane nenumatytą prekę, paslaugą ar darbus. Šis papunktis netaikomas, jei įtraukiami papildomi projekto pirkimų plane jau numatytų prekių, paslaugų ar darbų kiekiai, kurių įsigijimas neprieštarauja projekto sutarčiai;

9.5. keičiasi pirkimo būdas. Šis papunktis netaikomas, kai vietoj apklausos numatoma vykdyti supaprastintą (atvirą) konkursą arba vietoj supaprastinto atviro konkurso numatoma vykdyti atvirą konkursą arba vietoj derybų su vieninteliu tiekėju numatoma vykdyti uždarą konkursą;

9.6. numatomas naujas pirkimas. Šis papunktis netaikomas, kai vienas pirkimas išskaidomas į daugiau tokiu pačiu būdu numatomų atlikti pirkimų.

10. Kiti projekto pirkimų plano pakeitimai, turi būti pateikti CPVA pateikiant jai atitinkamai patikslintą (pakeistą) projekto pirkimų planą ne vėliau kaip su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos išlaidos, patirtos pagal pirkimą, apie kurį pateikta informacija neatitinka su CPVA suderinto projekto pirkimų plano.

11. Veiklos projektų atnaujintas projekto pirkimų planas teikiamas su pirmąja išlaidų deklaracija, o šio plano keitimai teikiami su kitomis išlaidų deklaracijomis. Veiklos projektų atnaujintų projekto pirkimų planų bei projekto pirkimų planų keitimų CPVA nederina. Jei nepatikslinus veiklos projekto pirkimų plano CPVA negali tinkamai įvertinti projekto vykdytojo deklaruojamų išlaidų, CPVA turi teisę prašyti, kad projekto vykdytojas patikslintų veiklos projekto pirkimų planą ar pateiktų papildomą informaciją. Už projekto pirkimų plane pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą atsako projekto vykdytojas.

12. Projekto pirkimų plano pakeitime pateikiama ir atnaujinama informacija apie atliktus, vykdomus bei planuojamus vykdyti pirkimus. Projekto pirkimų plano pakeitimus CPVA vidaus procedūrose nustatyta apimtimi įvertina per 7 darbo dienas nuo projekto pirkimų plano pakeitimų gavimo dienos. Jei pateiktam projekto pirkimų plano pakeitimui CPVA turi pastabų ar pakeitimo įvertinimui reikalinga papildoma informacija, 7 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo patikslinimų ar papildomos informacijos gavimo iš projekto vykdytojo dienos. CPVA pastabos ar prašymas pateikti papildomą informaciją projekto vykdytojui pateikiami el. paštu. Jei per 7 darbo dienas CPVA projekto vykdytojui nepateikia pastabų ar prašymo pateikti papildomą informaciją, laikoma, kad projekto pirkimų plano pakeitimams ji esminių pastabų neturi ir projekto pirkimų planui pritaria.

 

III SKYRIUS

PASIRENGIMAS PROJEKTO PIRKIMUI

 

13. Projekto vykdytojas prieš atlikdamas pirkimą privalo atlikti rinkos tyrimą, kurio metu surenkama kokybinė ir kiekybinė informacija apie numatomų įsigyti prekių, paslaugų ir darbų pasiūlą, tiekėjus (pvz., jų tiekiamas prekes, teikiamas paslaugas ir atliekamus darbus, kainas ir pan.). Rinkos tyrimo metu surinkti duomenys, jų analizė ir išvados turi būti fiksuojamos ir saugomos Administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Rekomenduotina kiekvienam rinkos tyrimui parengti rinkos tyrimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie rinkos tyrimo būdą (‑us), jame dalyvavusius tiekėjus, tyrimo metu gautą informaciją, projekto vykdytojo padarytas išvadas. CPVA turi teisę prašyti, kad projekto vykdytojas pateiktų rinkos tyrimo informaciją.

14. Rinkos tyrimas gali būti neatliekamas:

14.1. šio Aprašo 5 punkte nurodytais atvejais;

14.2. jei pirkimą planuojama vykdyti per viešąją įstaigą Centrinę perkančiąją organizaciją (toliau CPO LT);

14.3. jei pirkimas atliekamas pagal preliminariąją sutartį;

14.4. jei perkamos paslaugos iš komunalinių paslaugų teikėjų;

14.5. jei planuojamas pirkimas savo pirkimo objektu ir esminėmis pirkimo sąlygomis yra identiškas ne daugiau kaip prieš metus atliktam pirkimui ar rinkos tyrimui ir projekto vykdytojo duomenimis, pirkimo objekto rinka nėra pasikeitusi.

15. Tuo atveju, jei planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra didesnė nei 100 000 eurų be PVM prekių ir paslaugų atveju bei didesnė nei 500 000 eurų be PVM darbų atveju, projekto vykdytojas privalo atlikti rinkos konsultaciją, paskelbiant ją Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS). Rinkos konsultacija gali būti neatliekama Aprašo 14 punkte nustatytais atvejais, taip pat, jei pirkimas atliekamas pagal Įstatymą, Pirkimų aprašą arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą, arba jei Projekto vykdytojas iš anksto visiems potencialiems tiekėjams prieinamu būdu pateikia informaciją apie pirkimą, ir visiems potencialiems tiekėjams sudaro vienodas galimybes išreikšti savo nuomonę dėl Aprašo 16 punkte numatytų klausimų.

16. Rekomenduotina rinkos konsultacijos metu projekto vykdytojui sudaryti galimybę tiekėjams pateikti savo nuomonę dėl šių klausimų:

16.1. pirkimo objekto techninių charakteristikų, būtinų pirkimu siekiamam rezultatui pasiekti, nustatymo;

16.2. dėl pirkimo objekto (ne)skaidymo tikslingumo bei pagrįstumo;

16.3. dirbtinai konkurencijos neribojančių, proporcingų ir su pirkimo objektu susijusių kvalifikacijos reikalavimų nustatymo;

16.4. perkančiosios organizacijos poreikius geriausiai atspindinčių, su pirkimo objektu susijusių ir konkurenciją užtikrinančių vertinimo kriterijų nustatymo;

16.5. rinkos tendencijas bei perkančiosios organizacijos poreikius atitinkančių kainodaros taisyklių nustatymo;

16.6. nediskriminuojančių, aiškių ir tikslių pirkimo sutarties nuostatų nustatymo.

17. Rinkos konsultacijos metu surinktų duomenų analizės apibendrinti rezultatai turi būti užfiksuoti projekto vykdytojo laisvos formos parengtoje ataskaitoje[1], kurioje turi būti išdėstyti perkančiosios sprendimai dėl tiekėjų prašymų, pasiūlymų (toliau – rinkos konsultacijos ataskaita). Perkančiosios organizacijos sprendimas neatsižvelgti į tiekėjo prašymą, pasiūlymą turi būti argumentuotas.

 

IV SKYRIUS

PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDAI IR PIRKIMŲ PRIEŽIŪRAI TAIKOMI ATRANKOS KRITERIJAI

 

18. Pirkimų priežiūrą CPVA vykdo išankstinės pirkimų priežiūros ir (arba) paskesnės pirkimų priežiūros būdais, vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka. Veiklos projektams ir Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose užsienyje įgyvendinamiems projektams (toliau – užsienyje įgyvendinami projektai) išankstinės pirkimų priežiūros būdas netaikomas ir pirkimų priežiūra vykdoma tik paskesnės pirkimų priežiūros būdu.

19. Ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo atnaujinto projekto pirkimų plano arba informacijos, kad projekto pirkimų planas, pateiktas kartu su paraiška nesikeičia, gavimo iš projekto vykdytojo dienos CPVA atskiru raštu informuoja projekto vykdytoją apie atrinktus pirkimus, kuriems taikoma išankstinė pirkimų priežiūra (CPVA išankstinės pirkimo priežiūros būdą gali taikyti ir pirkimams, kurie buvo pradėti, tačiau nebuvo užbaigti iki projekto sutarties pasirašymo).

20. CPVA projekto įgyvendinimo metu gali keisti išankstinei pirkimų priežiūrai atrinktų pirkimų sąrašą, apie tai informuodama projekto vykdytoją raštu.

21. Projekto vykdytojas, laikydamasis Apraše nustatytų terminų, gali CPVA įvertinimui išankstinei pirkimų priežiūrai pateikti ir pirkimus, kuriems netaikoma išankstinė priežiūra. Projekto vykdytojas gali prašyti, kad CPVA tokiems pirkimams taikytų tik vieną ar abu Aprašo 30 punkte numatytus išankstinės pirkimų priežiūros etapus.

22. Pirkimai, kuriems taikoma išankstinė pirkimų priežiūra, atrenkami vadovaujantis šia tvarka:

22.1. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti visus projekto pirkimus, kurių planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra ne mažesnė kaip 58 000 eurų be PVM prekių ir paslaugų atveju bei ne mažesnė kaip 145 000 eurų be PVM darbams. Jeigu projekto įgyvendinimo eigoje projekto pirkimų planas pakeičiamas ir jame atsiranda naujų pirkimų, atitinkančių šiame papunktyje numatytą sutarties vertę, tokie pirkimai turi būti pateikti išankstinei pirkimų priežiūrai. Personalo mokymų projektams taikomas tik šiame papunktyje numatytas išankstinės pirkimų priežiūros atrankos būdas (t. y. Aprašo 22.2–22.3 papunkčiai netaikomi);

22.2. išankstiniam įvertinimui būtina pateikti projekto pirkimą, kurio planuojamos pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė yra didžiausia projekte, jei nei vienas projekto pirkimas neatitinka Aprašo 22.1 papunktyje numatytos sąlygos. Jei pirkimas išankstinei pirkimų priežiūrai buvo atrinktas vadovaujantis šiuo Aprašo papunkčiu ir projekto įgyvendinimo eigoje pasikeitus projekto pirkimų planui atsiranda naujas projekto lėšomis finansuojamas pirkimas, kurio vertė didesnė nei prieš tai išankstinei priežiūrai atrinkto pirkimo, šis naujas pirkimas taip pat turi būti pateiktas išankstinei pirkimų priežiūrai;

22.3. jei projekto rizika didelė, CPVA išankstinės pirkimų priežiūros būdu turi patikrinti ne mažiau kaip 50 procentų visų projekto pirkimų, įskaitant ir pagal Aprašo 22.1 ar 22.2 papunkčius atrinktus pirkimus (t. y. šie pirkimai patenka į 50 procentų visų projektų pirkimų imtį). Pasikeitus projekto rizikos vertinimui, vykdant naują projekto pirkimų atranką taikomas aktualus projekto rizikos vertinimas. Pagal šį papunktį išankstinei priežiūrai atrenkant pirkimus, vadovaujamasi šia pirkimų atrankos tvarka:

22.3.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas didžiausios vertės pirkimas, kuris į išankstinės pirkimų priežiūros būdu tikrinamus pirkimus nepateko pagal Aprašo 22.1–22.2 papunkčius;

22.3.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros, ir (ar) darbų, ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti projekto pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 22.3.1 papunktį;

22.3.3. jeigu projekto pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 22.3.1–22.3.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į projekto pirkimų planą).

22.4. Pakartotinai atliekamoms pirkimo procedūroms, kai šie pirkimai atliekami jau prieš tai CPVA išankstinės priežiūros metu įvertintų dokumentų pagrindu, Aprašo 30.1 papunktyje numatyta I etapo išankstinė pirkimų priežiūra netaikoma (t. y. netaikomas išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas). Tokie pakartotinai atliekami pirkimai įvertinami dokumentus pateikiant Aprašo 30.2 papunktyje numatyto II etapo išankstinei pirkimų priežiūrai. Jei pakartotinai atliekant pirkimą, kurio dokumentai jau buvo CPVA vertinti išankstinės priežiūros būdu, pakoreguojama tik techninė specifikacija ar kita pirkimo dokumentų dalis, ar įvykdžius kelių pirkimo dalių pirkimą, pakeičiami tik vienos pirkimo dalies dokumentai, CPVA I etapo išankstinei priežiūrai pateikiama tik pakoreguota pirkimo dokumentų dalis ar pakeistos atitinkamos pirkimo dalies dokumentai.

23. Pirkimai, kuriems taikoma paskesnė pirkimų priežiūra, atrenkami vadovaujantis šia pirkimų priežiūros tvarka:

23.1. pirkimai, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 26 punkte, kurie nebuvo patikrinti išankstinės priežiūros būdu, turi būti patikrinti paskesnės pirkimų priežiūros būdu. Šis papunktis netaikomas personalo mokymų projektams, veiklos projektams ir užsienyje įgyvendinamiems projektams;

23.2. personalo mokymų, veiklos bei užsienyje įgyvendinamų projektų atveju paskesnės pirkimų priežiūros būdu turi būti patikrinta:

23.2.1. ne mažiau kaip 30 procentų personalo mokymų projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų personalo mokymų projekto pirkimų, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 26 punkte), kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra, ir

23.2.2. ne mažiau kaip 30 procentų veiklos projekto tarptautinių ir/ar supaprastintų (išskyrus mažos vertės pirkimus) pirkimų ir ne mažiau kaip 5 procentai veiklos projekto mažos vertės pirkimų, kurių vertė yra ne mažesnė kaip 10 000 eurų be PVM ir ne didesnė kaip 58 000 eurų be PVM prekių ir paslaugų atveju, ir ne mažesnė kaip 10 000 eurų be PVM ir ne didesnė kaip 145 000 eurų be PVM darbų atveju (išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 26 punkte), ir

23.2.3. ne mažiau kaip 30 procentų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų (skaičiuojama nuo visų užsienyje įgyvendinamo projekto pirkimų, išskyrus pirkimus, numatytus Aprašo 26 punkte).

24. Jei Aprašo 23.2 papunktyje numatytais atvejais vykdant paskesnę pirkimų priežiūrą 30-yje procentų iš eilės patikrintų to paties projekto pirkimų nenustatomas VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), kiti to paties projekto pirkimai netikrinami. Jei patikrintame pirkime (-uose) nustatomas VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui (įskaitant pirkimo sutarties pasirašymą ir jos įgyvendinimą), atitinkamai didinama paskesne pirkimų priežiūra tikrinamų pirkimų imtis, užtikrinant, kad kiti to paties projekto pirkimai būtų tikrinami tol, kol 30-yje procentų projekto pirkimų nenustatomas VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimas, turintis įtakos pirkimo tinkamumui.

25. Pirkimai paskesnei priežiūrai pagal Aprašo 23.2 papunktį atrenkami (t. y. į 30 procentų tikrinamų pirkimų imtį įtraukiami) vadovaujantis šia pirkimų atrankos tvarka:

25.1. atrenkami didžiausios vertės pirkimai, t. y. pirmiausia atrenkamas vienas didžiausios vertės pirkimas;

25.2. turi būti atrinktas bent vienas informacinių sistemų sukūrimo ir (ar) priežiūros, ir (ar) darbų, ir (ar) mokymų pirkimas, jei tokie numatyti projekto pirkimų plane. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal Aprašo 25.1 papunktį;

25.3. jeigu projekto pirkimų plane yra skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai, atrenkami skirtingų išlaidų kategorijų pirkimai. Šiuo papunkčiu vadovaujamasi po to, kai bent vienas pirkimas atrinktas pagal 25.1–25.2 papunkčius (jei šiame papunktyje numatyti pirkimai yra įtraukti į projekto pirkimų planą).

25.4. nustačius VPĮ, Įstatymo, Pirkimų aprašo arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo pažeidimą konkretaus pirkimo atveju, Aprašo 24 punkte numatyta tvarka didinant tikrinamų pirkimų imtį, turi būti patikrintas analogiškas savo objektu pirkimas (jeigu toks pirkimas yra numatytas projekto pirkimų plane).

26. Į tikrinamų pirkimų imtį neįtraukiami:

26.1. pirkimai, atlikti per CPO LT elektroninį katalogą. Pagrindinės sutarties vykdymo atitiktis VPĮ tikrinama, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 10 000 eurų be PVM. Veiklos projektų atveju į tikrinamų pirkimų imtį neįtraukiami visi pirkimai, atlikti per CPO LT elektroninį katalogą, nepriklausomai kokia dalimi yra finansuojami veiklos projekto lėšomis;

26.2. pirkimai iš komunalinių paslaugų teikėjų;

26.3. pirkimai, kai pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė mažesnė kaip 10 000 eurų be PVM;

26.4. pirkimai, kuriuos atlikus sudarytos preliminarios sutartys, kurių pagrindu sudarytų pagrindinių pirkimo sutarčių, finansuojamų projekto lėšomis, bendra vertė perkant prekes ir paslaugas mažesnė kaip 58 000 eurų be PVM (pvz., įstaiga sudarė preliminarią kelionių pirkimo - pardavimo sutartį, pagal šią sutartį, atnaujinant tiekėjų varžymąsi, numatoma sudaryti dvi projekto lėšomis finansuotinas pagrindines pirkimo sutartis, kurių bendra vertė – 50 000 eurų), perkant darbus – mažesnė kaip 145 000 eurų be PVM. Preliminariosios sutarties pagrindu vykdomos pirkimo (atnaujinto / neatnaujinto / iš dalies atnaujinto tiekėjų varžymosi) procedūros tikrinamos, jei pagrindinės pirkimo sutarties, finansuojamos projekto lėšomis, vertė ne mažesnė kaip 10 000 eurų be PVM;

26.5. bendrosioms projekto vykdytojo reikmėms skirti pirkimai, pagal kuriuos numatoma projekto lėšomis įsigyti prekių, paslaugų, kurių vertė yra mažesnė kaip 58 000 eurų be PVM, arba darbų, kurių vertė yra mažesnę kaip 145 000 eurų be PVM (veiklos projektuose – kurių vertė yra mažesnę kaip 10 000 eurų be PVM, nepriklausomai nuo pirkimo objekto tipo);

26.6. pirkimai, kurie yra deklaruojami pagal su projekto vykdytoju suderintą ir CPVA patvirtintą išlaidų deklaravimo supaprastinimo metodiką;

26.7. VPĮ 6-7, 14 straipsniuose ir Įstatymo 3 straipsnyje numatyti atvejai;

26.8. žodžiu atlikti pirkimai.

27. Paskesnei pirkimų priežiūrai pirkimai atrenkami pagal projektų vykdytojų pateiktą atnaujintą projekto pirkimų planą (jeigu atnaujintas projekto pirkimų planas pateiktas nebuvo, atranka atliekama pagal projekto pirkimų planą, pateiktą kartu su paraiška).

28. Aprašo 26 punkte numatytais atvejais CPVA vertina, ar įvykdyto pirkimo ir (ar) sudarytos pirkimo sutarties objektas, jo kiekis (jei taikoma), vertė, tiekėjo sutartinių įsipareigojimų įvykdymo terminas atitinka projekto sutartį. Tuo atveju, jeigu projekto sutartyje kiekiai nėra numatyti, jie nevertinami.

 

V SKYRIUS

IŠANKSTINĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

29. Išankstinė pirkimų priežiūra skirta galimų pirkimo procedūrų pažeidimų prevencijai ir vykdoma atliekant išankstinį pirkimo dokumentų ir viešojo pirkimo procedūrų bei pirkimo sutarties įvertinimą.

30. Išankstinė priežiūra vykdoma dviem tikrinimo etapais:

30.1. I etapas – pirkimo dokumentų įvertinimas projekto vykdytojui dar nepradėjus vykdyti pirkimo;

30.2. II etapas – po I-ojo etapo atliktų viešųjų pirkimo procedūrų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto įvertinimas prieš pasirašant pirkimo sutartį su dalyviu, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu; taip pat tikrinama, kai pirkimas buvo pradėtas vykdyti anksčiau nei buvo pasirašyta projekto sutartis, tačiau pirkimo sutartis dar nesudaryta.

31. Pirkimo dokumentus išankstiniam pirkimo derinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip likus 20 darbo dienų iki planuojamo pirkimo pradžios.

32. Atliktų viešųjų pirkimo procedūrų dokumentus ir pirkimo sutarties projektą CPVA įvertinimui projekto vykdytojas teikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po to, kai priimamas sprendimas sudaryti pirkimo sutartį.

33. Išankstiniam įvertinimui pateiktus dokumentus CPVA įvertina vidaus procedūrose nustatyta tvarka ir rekomendacijas pateikia projekto vykdytojui per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos. Tuo atveju, jei projekto vykdytojas išankstiniam vertinimui pateikia techninę specifikaciją, CPVA ją įvertina per 10 darbo dienų nuo gavimo dienos. Jei išankstiniam pirkimo įvertinimui trūksta dokumentų ar informacijos, 10 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo trūkstamų dokumentų ar informacijos gavimo iš projekto vykdytojo dienos.

34. Pakartotiniam įvertinimui išankstinės pirkimų priežiūros atveju dokumentai neteikiami, išskyrus šiuos atvejus, kai CPVA nepateikia konkrečių siūlomų pirkimo dokumentų formuluočių ir:

34.1. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės patikslinti techninę specifikaciją ir (arba);

34.2. pagal CPVA pastabas būtina skaidyti pirkimą į dalis ir atitinkamai būtina iš esmės koreguoti kvalifikacijos reikalavimus tiekėjams ir (ar) techninę specifikaciją, ir (ar) kitas pirkimo sąlygas, ir (arba);

34.3. pagal CPVA pastabas būtina iš esmės koreguoti pasiūlymų vertinimo kriterijus (pvz., kainos ar sąnaudos kriterijų keisti į kainos/sąnaudų ir kokybės santykį; pirkimuose, susijusiuose su žvalgybinio pobūdžio veikla ar pirkimuose gynybos ir saugumo srityje, mažiausios kainos kriterijų keisti į ekonominio naudingumo kriterijų) ar iš esmės koreguoti ekonominio naudingumo kriterijus ir (ar) parametrus, ir (ar) jų lyginamuosius svorius.

35. CPVA, atlikusi pirkimo dokumentų vertinimą, Aprašo 34 punkte numatytais atvejais projektų vykdytojų raštu paprašo patikslintus pirkimo dokumentus pateikti pakartotiniam įvertinimui. Pirkimo dokumentai pakartotiniam CPVA vertinimui turi būti pateikti per CPVA numatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos ir ilgesnis kaip 10 darbo dienų, išskyrus išimtinius atvejus, kai projekto vykdytojas CPVA argumentuotai pagrindžia ilgesnio termino poreikį. Jei projekto vykdytojas per CPVA nustatytą terminą pirkimo dokumentų nepateikia pakartotiniam vertinimui, CPVA tokius dokumentus vertina paskesnės pirkimų priežiūros būdu. Pakartotinis pirkimo dokumentų įvertinimas atliekamas Aprašo 33 punkte numatytais terminais.

36. Projekto vykdytojas išankstinės pirkimų priežiūros I ar II etape CPVA teikia dokumentų kopijas, nurodytas Aprašo priede.

37. Pasirašytos pirkimo sutarties kopija kartu su pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo kopija (jei to reikalaujama pagal pirkimo sutartį), taip pat pirkimo sutarties pakeitimų bei sutarties įvykdymo užtikrinimo pratęsimo, jei tokių buvo, kopijos CPVA teikiamos ne vėliau kaip kartu su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija, kuriuose deklaruojamos šio pirkimo išlaidos.

38. Išankstinis pirkimo dokumentų įvertinimas ir pirkimo sutarties projekto derinimas neprilygsta išlaidų tinkamumo įvertinimui.

 

VI SKYRIUS

PASKESNĖ PIRKIMŲ PRIEŽIŪRA

 

39. Paskesnė pirkimų priežiūra skirta pasibaigusio pirkimo dokumentų, pirkimo procedūrų ir vykdomos (-ytos) pirkimo sutarties įvertinimui. Paskesnės pirkimų priežiūros metu vykdomas įvykusio pirkimo dokumentų ir procedūrų bei pirkimo sutarties vykdymo (keitimo, jei toks buvo) įvertinimas, tikrinant projektų vykdytojų pateiktus prašymus išlaidoms apmokėti ar prašymus išlaidoms kompensuoti, ar išlaidų deklaraciją, ir nustatant išlaidų atitiktį finansavimo reikalavimams.

40. Paskesnė pirkimų priežiūra taikoma:

40.1. veiklos projektams;

40.2. užsienyje įgyvendinamiems projektams;

40.3. personalo mokymų projektų pirkimams, kuriems nebuvo taikyta išankstinė pirkimų priežiūra;

40.4. pirkimams, kurių pirkimo sutartys, pradėtos vykdyti iki projekto sutarties pasirašymo;

40.5. pirkimams, kuriems nebuvo taikoma išankstinė pirkimų priežiūra.

41. Pirkimai, atrinkti paskesnei pirkimų priežiūros patikrai, turi būti pateikti CPVA vertinimui ne vėliau kaip kartu su prašymu išlaidoms apmokėti, prašymu išlaidoms kompensuoti ar išlaidų deklaracija.

42. Projekto vykdytojas paskesnės pirkimų priežiūros etape CPVA teikia dokumentų, nurodytų Aprašo priede, kopijas.

 

VII SKYRIUS

KITOS BENDROS NUOSTATOS

 

43. Dokumentai, kuriuos vadovaujantis VPĮ, perkančioji organizacija paskelbė CVP IS viešai (pvz., pirkimo sutartį, laimėtojo pasiūlymą), CPVA gali būti neteikiami. Tokiu atveju, projekto vykdytojas nurodo, kokių dokumentų jis neteikia, nes jie yra paskelbti CVP IS. Jeigu dėl dokumente esančios konfidencialios informacijos ar kitų priežasčių, CVP IS yra paskelbtas ne visas dokumentas, projekto vykdytojas CPVA turi pateikti visą dokumentą (ne tik CVP IS nepaskelbtą dokumento dalį).

44. Jeigu pirkimai vykdomi elektroninėmis priemonėmis, CPVA gali būti pateikiama prieiga prie CVP IS vykdyto pirkimo arba pateikiami elektroniniai dokumentai.

45. CPVA gali paprašyti pateikti papildomą informaciją, paaiškinimus ir (ar) dokumentus, susijusius su pirkimais. Šie įpareigojimai turi būti įvykdyti per prašyme nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 3 darbo dienos ir ilgesnis nei 7 darbo dienos.

46. CPVA konsultuoja projekto vykdytojus Aprašo taikymo klausimais.

 

VIII SKYRIUS

NUOSTATOS DĖL PAŽEIDIMŲ VYKDANT PIRKIMUS

 

47. Įtarus, kad vykdant viešąjį pirkimą ar pirkimo sutartį, buvo pažeistas VPĮ, Įstatymas, Pirkimų aprašas arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašo, CPVA, vadovaudamasi Administravimo ir finansavimo taisyklėmis, atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą.

______________

 

Vidaus saugumo fondo projektų

pirkimų priežiūros tvarkos aprašo

priedas

 

DOKUMENTŲ, KURIE TURI BŪTI TEIKIAMI CPVA, ATSIŽVELGIANT Į PIRKIMŲ PRIEŽIŪROS BŪDĄ, SĄRAŠAS

 

Nr.

Dokumento pavadinimas

Išankstinė pirkimų priežiūra (I etapas)

Išankstinė pirkimų priežiūra iki pirkimo sutarties pasirašymo

(II etapas)

Paskesnė pirkimų priežiūra

1.

Pirkimo dokumentai (pirkimo sąlygos, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, kvietimas dalyvauti pirkime, pranešimas apie pirkimą, aprašomasis dokumentas (konkurencinio dialogo atveju), kvietimas pateikti pasiūlymus, kvietimas dalyvauti konkurenciniame dialoge arba derybose).

Uždaro konkurso ir derybų su vieninteliu tiekėju atveju – protokolai dėl sprendimo pirkimą vykdyti pagal Įstatymą arba Pirkimų aprašą

 

 

2.

Rinkos konsultacijos ataskaita (jei taikoma pagal Aprašo 15 punktą)

 

3.

Tiekėjams išsiųstas kvietimas dalyvauti pirkime, tiekėjams išsiųstos pirkimo sąlygos, techninė specifikacija, pirkimo sutarties projektas, pirkimų žurnalo kopija su nurodytu teikiamu pirkimu, apklausos pažyma ir kiti priedai

 

4.

Paskelbti ar kitomis priemonėmis tiekėjams pateikti pirkimo dokumentai

 

5.

Skelbimas apie pirkimą, pranešimas apie pirkimą, kvietimas pateikti pasiūlymus, kvietimas dalyvauti konkurenciniame dialoge arba derybose

 

6.

Tiekėjams išsiųsti pirkimo dokumentų paaiškinimai ir patikslinimai (jei pirkimas vykdytas per CVP IS*, paaiškinimai, patikslinimai turi būti paskelbti CVP IS)

 

7.

Pripažintas laimėjusiu tiekėjo pasiūlymas su priedais.

Riboto konkurso atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti pateikti pasiūlymus, paraiškos.

Skelbiamų derybų atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti dalyvauti skelbiamose derybose, paraiškos.

Konkurencinio dialogo atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie buvo pakviesti dalyvauti konkurenciniame dialoge paraiškos

Uždaro konkurso atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų, kurie buvo pakviesti pateikti pasiūlymus, paraiškos.

 

8.

1. Kai pirkimai vykdomi pagal VPĮ arba Užsienyje vykdomų pirkimų aprašą, atmesti tiekėjų pasiūlymai su priedais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo, kai ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal: 1) kainos kriterijų; arba 2) sąnaudų, kurios apskaičiuojamos pagal gyvavimo ciklo sąnaudų metodą, kriterijų; arba 3) kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, kai pasiūlymo vertinimo kriterijai vertinami tik kiekybiškai, arba ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo ir tiekėjo, kuris yra antras eilėje po ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo – jei ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį, kai pasiūlymo techninės charakteristikos nėra kiekybiškai vertinamos.

2. Kai pirkimas vykdomas pagal Įstatymą arba Pirkimų aprašą, atmesti tiekėjų pasiūlymai su priedais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo, jei vertinta pagal mažiausios kainos kriterijų, arba ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo ir tiekėjo, kuris yra antras eilėje po ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo – jei vertinta pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų.

3. Riboto konkurso atveju turi būti pateikti visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti pateikti pasiūlymų, paraiškos.

4. Skelbiamų derybų atveju taip pat turi būti pateiktos visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti dalyvauti skelbiamose derybose, paraiškos.

5. Konkurencinio dialogo atveju būti pateiktos visų tiekėjų (kandidatų), kurie nebuvo pakviesti dalyvauti konkurenciniame dialoge paraiškos.

6. Uždaro konkurso atveju taip pat turi būti pateikti visų tiekėjų, kurie buvo pakviesti pateikti pasiūlymus, paraiškos.

 

9.

Susirašinėjimas su tiekėjais

 

10.

Viešojo (-ųjų) pirkimo (-ų) komisijos protokolai ir jų priedai (pasiūlymų vertinimo lentelės, ekspertinio vertinimo pažymos ar kiti su pasiūlymų vertinimu susiję dokumentai)

 

11.

Viešųjų pirkimų tarnybos ar kitų kontroliuojančių institucijų išvados dėl pirkimo dokumentų arba pirkimo procedūrų, jei tokios buvo

 

12.

Skundai, pretenzijos ir atsakymai, jei tokie buvo

 

13.

Teismo nutartys, sprendimai ar ieškiniai teismui, jei tokių buvo

 

14.

Pirkimo sutarties projektas

 

 

15.

Pasirašyta pirkimo sutartis

 

 

16.

Pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas (jei toks numatytas), jo pratęsimas (jei toks buvo)

 

 

17.

Pasirašyti pirkimo sutarties pakeitimai, papildomi susitarimai, pratęsimai

 

 

Pastabos:

* CVP IS – Centrinė viešųjų pirkimų informacinė sistema.

______________



[1] Rinkos tyrimo metu (įskaitant ir rinkos konsultaciją) surinkti duomenys gali būti fiksuojami vienoje perkančiosios organizacijos rengiamoje laisvos formos ataskaitoje.