LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮTRAUKIMO Į PLANUOJAMŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ TVARKOS aprašo patvirtinimo

 

2016 m. birželio 22 d. Nr. ĮV-537

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo apskaitos ir kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ 16 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės 2015 m. lapkričio 18 d. raštu Nr. S-(92-4253)-2099 „Dėl audito metu nustatytų dalykų“ pateiktas rekomendacijas:

1.   Tvirtinu Kultūros srities investicijų projektų įtraukimo į planuojamų metų Valstybės investicijų programą tvarkos aprašą (pridedama).

2.   Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2008 m. sausio 30 d. įsakymą Nr. ĮV-39 „Dėl Pasiūlymų dėl kultūros srities investicijų projektų įtraukimo į planuojamųjų metų Valstybės investicijų programą rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Kultūros ministras                                                                              Šarūnas Birutis


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2016 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. ĮV-537

 

 

KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ ĮTRAUKIMO Į PLANUOJAMŲ METŲ VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROGRAMĄ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kultūros srities investicijų projektų įtraukimo į planuojamų metų Valstybės investicijų programą tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja kultūros srities investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) rengimo, pateikimo, planavimo, nagrinėjimo finansavimo, įgyvendinimo ir valstybės kapitalo investicijų naudojimo kontrolės tvarką.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklės), Kultūros objektų aktualizavimo 2014–2020 m. programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2014 m. spalio 6 d. įsakymu Nr. ĮV-711 „Dėl Kultūros objektų aktualizavimo 2014–2020 m. programos patvirtinimo“ (toliau – Aktualizavimo programa) 3 priedo Rinkodaros plano rengimo metodinėse rekomendacijose (toliau – Rinkodaros plano rengimo metodinės rekomendacijos), Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašas), vartojamas sąvokas.

3. Savivaldybių kultūros centrų, bibliotekų ir muziejų investicijų projektų kriterijai ir jų reikšmės (Tvarkos aprašo 1 priedas) taikomi savivaldybių investicijų projektams, atitinkantiems bendrus kultūros objektų Aktualizavimo programos reikalavimus.

4. Kultūros ministro valdymo srities ir Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Kultūros ministerija) tiesioginio pavaldumo įstaigų investicijų projektai atrenkami vadovaujantis Aktualizavimo programoje nustatyta tvarka.

5. Bendrieji objektų aktualizavimo reikalavimai privalomi visiems savivaldybių ir Kultūros ministerijos valdymo srities kultūros objektams, nepriklausomai nuo kultūros objekte vykdomos kultūros veikos (muziejus, biblioteka, teatras, koncertinė įstaiga, kino teatras ar kultūros centras) ar objekto statuso (kultūros paveldas ar kultūros infrastruktūra).

6. Bendrieji objektų aktualizavimo reikalavimai netaikomi VŠĮ Lietuvos nacionaliniam radijui ir televizijai, valstybės archyvams, mažos apimties (darbų vertė mažesnė kaip 175 tūkst. eurų, kuriems nustatomi supaprastinti reikalavimai) investicijų projektams.

7. Tęstiniams savivaldybių investicijų projektams, pateiktiems ankstesniais metais, prioritetai skiriami įvertinus savivaldybės prisidėjimą nuosavomis, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, skirtų kultūros sričiai, ir kitų fondų lėšomis.

8. Į planuojamų metų Valstybės investicijų programą įtrauktų investicijų projektų finansavimas skiriamas projektus užbaigti per 3 metus.

9. Jeigu dėl techninių ar su veiklos specifika susijusių priežasčių investicijų projektų techniškai užbaigti per 3 metus neįmanoma, tokie projektai rengiami ir finansavimas planuojamas etapais, etapų įgyvendinimui numatant ne ilgesnį kaip 3 metų terminą.

 

 

II SKYRIUS

KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, PATEIKIMAS,

PLANAVIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

10. Kultūros ministerijai gali būti teikiami kultūros ministro valdymo srities, Kultūros ministerijos tiesioginio pavaldumo įstaigų ir savivaldybių dėl kultūros įstaigų prašymai įtraukti investicijų projektus į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą, kurios teisės aktų nustatyta tvarka turi teisę teikti investicijų projektus.

11. Prašymas įtraukti kultūros srities investicijų projektą (-us) į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą teikiamas Kultūros ministerijai jos interneto puslapyje paskelbtais terminais, atsižvelgus į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytus terminus.

12. Prašymai įtraukti kultūros srities investicijų projektą (-us) į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą pateikti po Kultūros ministerijos nustatyto termino nenagrinėjami.

13. Kartu su prašymu įtraukti kultūros srities investicijų projektą (-us) pirminiam vertinimui pateikiamas:

13.1. Rinkodaros planas, parengtas vadovaujantis Rinkodaros plano rengimo metodinės rekomendacijomis;

13.2. Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo 2 ir 3 priedai;

13.3. Savivaldybių investicijų projektams papildomai teikiami – Investicijų projektų atrankos kriterijų ir jų reikšmių lentelė (Tvarkos aprašo 2 priedas), užpildyta vadovaujantis Investicijų projektų atrankos kriterijais, nustatytais Tvarkos aprašo 1 priede.

14. Kultūros ministerijos Strateginio planavimo ir kontrolės departamento Investicijų ir turto valdymo skyrius (toliau – Investicijų ir turto valdymo skyrius), pasitelkdamas kitus Kultūros ministerijos struktūrinių padalinių specialistus pagal jų kuruojamas veiklos sritis, atlieka pirminį prašymo ir Rinkodaros planų su 13 punkte nurodytais priedais vertinimą (vertinama, ar Rinkodaros planai parengti vadovaujantis Rinkodaros plano rengimo metodinėmis rekomendacijomis, ar Rinkodaros planas atitinka Aktualizavimo programos nuostatas, taip pat įvertinamas Rinkodaros plane pateiktas lėšų pagrįstumas ir planuojami pasiekti rezultatai).

15. Susisteminta informacija apie įvertintus Rinkodaros planus ir pagal atrankos kriterijus surūšiuotus prašymus dėl investicijų projektų įtraukimo į atitinkamų metų investicijų programą, teikiama svarstyti kultūros ministro sudarytai Investicijų projektų atrankos komisijai (toliau – Komisija). Kartu teikiama informacija apie tęstinius, pateiktus ankstesniais metais, investicijų projektus ir siūlymai dėl šių projektų finansavimo, taip pat siūlymai, kuriems tęstiniams, pateiktiems ankstesniais metais, investicijų projektams nesiūloma skirti lėšų tų biudžetinių metų Valstybės investicijų programos projekte, nurodžius neskyrimo priežastis ir ekonominį pagrindimą.

16. Jeigu Rinkodaros planai neatitinka Aktualizavimo programos nuostatų, prašymai dėl investicijų projekto (-ų) įtraukimo į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą, Komisijai svarstyti neteikiami. Komisija supažindinama su informacija apie Rinkodaros planus, kurie neatitinka Aktualizavimo programos nuostatų.

17. Komisija prašymus dėl investicijų projekto (-ų) įtraukimo į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą svarsto ir vertina vadovaudamasi Investicijų projektų atrankos kriterijais ir jų reikšmėmis, nustatytais Tvarkos aprašo 1 ir 2 prieduose. Nurodyti atrankos kriterijai ir jų reikšmės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi kas treji metai.

18. Komisija taip pat svarsto Valstybės investicijų programos einamųjų metų lėšų perskirstymo, investicijų projektų tikslinimo, projektų stabdymo ar išbraukimo iš programos klausimus, Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka.

19. Komisija, įvertinusi pateiktą susistemintą informaciją, išvadas bei siūlymus dėl investicijų projektų įtraukimo į atitinkamų metų Valstybės investicijų programą, Valstybės investicijų programos lėšų paskirstymo, investicijų projektų tikslinimo, investicijų projektų stabdymo ar išbraukimo iš Valstybės investicijų programos teikia kultūros ministrui sprendimui priimti.

20. Investicijų ir turto valdymo skyrius raštu per 10 darbo dienų apie priimtus sprendimus informuoja prašymus pateikusius subjektus bei kviečia juos Kultūros ministerijos nustatytas terminais pateikti kultūros srities investicijų projektą, parengtą vadovaujantis Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašu ir Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis.

21. Valstybės kapitalo investicijoms numatytos skirti lėšos negali būti skiriamos tiems investavimo objektams, dėl kurių nėra pateikti pagal finansų ministro nustatytus investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų), kurie gali būti įtraukti į tam tikrų metų Valstybės investicijų programą, reikalavimus parengti investicijų projektai.

22. Investicijų ir turto valdymo skyrius:

22.1. pagal atrinktus investicijų projektus, kurie atitinka investicijų projektų įgyvendinimo programos požymius, parengia investicijų projektų įgyvendinimo programą;

22.2. tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plane nustatytais terminais teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – Finansų ministerija) informaciją (informaciją apie kultūros srities investavimo trejų metų prioritetus, pasiūlymus dėl valstybės kapitalo investicijų trejų metų limito paskirstymo, informaciją apie tęstinius investicijų projektus, kuriems nesiūloma skirti lėšų ir informaciją apie naujus investicijų projektus, kuriems siūloma skirti lėšų) nustatytą Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse;

22.3. per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo informuoja subjektus, kuriems numatoma skirti valstybės lėšų investicijų projektams įgyvendinti.

23. Vyriausybei pateikus Lietuvos Respublikos Seimui svarstyti atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, kultūros ministras, kartu su strateginiais veiklos planais patvirtina kultūros srities valstybės kapitalo investicijų trejų metų paskirstymą pagal subjektus, kuriems numatoma skirti lėšų, ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas). Ši informacija skelbiama Kultūros ministerijos interneto puslapyje.

 

III SKYRIUS

KULTŪROS SRITIES INVESTICIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS IR

ĮGYVENDINIMAS

 

24. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymą, Kultūros ministerija kartu su programos sąmatomis teikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl patvirtintiems biudžetiniams metams valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir Investicijų projektus. 

25. Kultūros ministras tvirtina biudžetiniams metams valstybės kapitalo investicijoms numatytų lėšų paskirstymą pagal asignavimų valdytojus ir Investicijų projektus.

26. Savivaldybėms, įgyvendinančioms Investicijų projektą (-us), valstybės biudžeto lėšos pervedamos pasirašius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų išlaidoms, skirtų savivaldybių investicijų projektams įgyvendinti, pervedimo sutartis, vadovaujantis Valstybės investicijų programoje numatytų valstybės biudžeto lėšų išlaidoms, paskirstytų pagal savivaldybių investicijų projektus, pervedimo savivaldybėms ir šių lėšų apskaitos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. ĮV-228 „Dėl Valstybės investicijų programoje numatytų valstybės biudžeto lėšų išlaidoms, paskirstytų pagal savivaldybių investicijų projektus, pervedimo savivaldybėms ir šių lėšų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

IV SKYRIUS

KULTŪROS SRITIES VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJŲ NAUDOJIMO

KONTROLĖ

 

27. Už valstybės kapitalo investicijų naudojimo apskaitos tvarkymą, jų naudojimą pagal paskirtį, naudojimo kontrolę ir sutartyse su rangovais (tiekėjais) numatytas kainas atsakingas Investicijų projektus įgyvendinantis subjektas.

28. Kultūros ministerija bet kuriame investicijų projekto įgyvendinimo etape turi teisę:

28.1. pareikalauti iš investicijų projektą įgyvendinančio subjekto papildomos informacijos apie vykdomą investicijų projektą;

28.2. kilus abejonėms dėl viešųjų pirkimų procedūrų ar rangos sutarčių vykdymo teisėtumo, kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir kitas institucijas;

28.3. atlikti patikras investicijų projekto vykdymo vietoje.

29. Investicijų projektus įgyvendinantis subjektas teikia Investicijų ir turto valdymo skyriui informaciją apie skirtų valstybės kapitalo investicijų naudojimą, vadovaudamasis Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. 1K-037 „Dėl Informacijos apie valstybės kapitalo investicijų panaudojimą pateikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

______________