Pasvalio rajono savivaldybės administracijos

direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO PROJEKTŲ IR ŠIOS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. spalio 17 d. Nr. DV-644

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo 12 straipsnio 7 dalimi ir Išorinės reklamos įrengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2000 m. gruodžio 1 d. įsakymo Nr. 405 „Dėl Išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ ir keitusių įsakymų pripažinimo netekusiais galios“, 20.4 papunkčiu,

tvirtinu tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektus ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimus (pridedama).

Įsakymas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                    Rimantas Užuotas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. spalio 17 d.

įsakymu Nr. DV-644

 

TIPINIO DYDŽIO IR TURINIO IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO PROJEKTAI IR ŠIOS IŠORINĖS REKLAMOS ĮRENGIMO REIKALAVIMAI

 

I SKYRIUS

PROJEKTŲ TIPAI IR TURINYS

 

1. Pareiškėjams (fiziniams ir juridiniams asmenims), pageidaujantiems įrengti tipinio dydžio ir turinio išorinę reklamą, reikia užpildyti patvirtintą paslaugos formą (Leidimų įrengti išorinę reklamą Pasvalio rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo priedas) ir gauti leidimą įrengti tipinę išorinę reklamą. Šios tipinės reklamos įrengiamos be projekto.

2. Numatytos dviejų formatų tipinės reklamos: tvirtinama prie sienos ir atskirai stovinti.

3. Tvirtinama prie sienos, tipas prekės ženklas (PŽ). Turinys ant fono pavaizduotas įmonės užregistruotas prekės ženklas. Dydžių variantai:

 

Tipo Nr.

Ilgis, m

Aukštis, m

PŽ1

1

1

PŽ2

2,5

2,5

PŽ3

5,5

5,5

PŽ4

1,5

0,7

PŽ5

3

1,5

PŽ6

6

3

 

4. Tvirtinama prie sienos, tipas teikiamų paslaugų pavadinimas (TP). Turinys ant fono parašytas teikiamų  paslaugų  pavadinimas ir darbo laikas  (pvz. KIRPYKLA, MAISTO  PREKIŲ PARDUOTUVĖ,„AUTOMOBILIŲ REMONTAS“ ar pan.). Tekstas rašomas arba visomis didžiosiomis raidėmis, arba pirmos didžiosios raidės, kitos mažosios, tekstas gali būti išdėstytas dviem eilutėmis. Dydžių variantai:

 

Tipo Nr.

Ilgis, m

Aukštis

TP1

1

0,4

TP2

1,5

0,4

TP3

2

0,4

TP4

1

0,8

TP5

1,5

0,8

TP6

2

0,8

 

5. Tvirtinama prie sienos, tipas prekės ženklas ir teikiamų paslaugų pavadinimas (PŽTP). Turinys ant fono pavaizduotas įmonės užregistruotas prekės ženklas, parašytas teikiamų  paslaugų  pavadinimas ir darbo laikas (pvz. KIRPYKLA, MAISTO PREKIŲ  PARDUOTUVĖ, „AUTOMOBILIŲ REMONTAS“ ar pan.). Tekstas rašomas arba visomis didžiosiomis raidėmis, arba pirmos didžiosios raidės, kitos mažosios, tekstas gali būti išdėstytas dviem eilutėmis. Dydžių variantai:

 


Tipo Nr.

Ilgis, m

Aukštis

PŽTP1

1

0,4

PŽTP2

1,5

0,4

PŽTP3

2

0,4

PŽTP4

1

0,8

TP5

1,5

0,8

TP6

2

0,8

 

 

 

6. Atskirai stovinti tipinė reklama PŽTP (pridedamas brėžinys).

7. Rinkdamasis tekstą ir kitą grafinę informaciją bei nuotraukas pareiškėjas, o gamintojai, gamindami reklamas, privalo laikytis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Valstybinės kalbos, kitų su reklama susijusių įstatymų, Vyriausybės nutarimų, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų ir kitų teisės norminių aktų. Kilus neaiškumų dėl norimos pateikti informacijos, reikia konsultuotis su kalbos ar architektūros specialistais, pavyzdžiui, dėl teksto su Savivaldybės administracijos kalbos tvarkytoju ir (arba) dėl vaizdo – su Savivaldybės administracijos vyriausiuoju architektu.

 

8. Pareiškėjas turi turėti nekilnojamojo turto objekto savininko (-ų) sutikimą įrengti tipinę reklamą ant šio nekilnojamojo turto fasado.

 

II SKYRIUS

REKLAMOS MEDŽIAGOS, TVIRTINIMAS

 

9. Tvirtinimo elementai dedami ant kiekvieno kampo. Reklama tvirtinama metaliniais inkarais.

10. Tipinės reklamos priemonės turi būti gaminamos aliuminio-plastiko-aliuminio kompozicinių plokščių arba gali būti naudojami tentai su spauda, kurie turi būti tinkami naudoti lauke, nekeičiantys spalvos ir neblunkantys, t. y. atsparūs klimato sąlygoms šalčiui, karščiui ir ultravioletinių spindulių poveikiui (rekomenduojama naudoti fasadui skirtas kompozicines gamyklines plokštes ES).

11. Visos naudojamos medžiagos turi būti kokybiškos, preciziškai apdirbtais paviršiais, tinkamos daugkartiniam naudojimui lauko sąlygomis pervežant vienos vietos į kitą.

 

III SKYRIUS

REKLAMOS PRIEMONIŲ ĮRENGIMAS

 

12. Numatyta, kad konkrečią tipinę reklamos įrengimo vietą pasirenka pareiškėjas, kuris kreipėsi ir kuriam (fiziniam ar juridiniam asmeniui) buvo suteiktas leidimas įrengti konkretaus tipo reklamą. Visais atvejais prieš įrengiant iškabas reikia pasitarti su statinio savininku ar bendrasavininkiais bei Savivaldybės administracijos vyriausiuoju architektu ir gauti pritarimą.

13. Įrengiant tipines reklamos formas, reikia vadovautis anksčiau pateikiama informacija ir toliau išvardytais pagrindiniais principais:

13.1. tipines reklamos priemones gaminkite tik taip, kaip aprašyta šiuose reikalavimuose;

13.2. gaminant tipines reklamos priemones naudokite kokybiškas, ilgaamžes medžiagas (nekeičiančias spalvos ir neblunkančias, skirtas naudoti lauke);

13.3. tipines reklamos priemones ant pastato kabinkite ne aukščiau kaip 10 m (~ iki ketvirto aukšto langų apačios) ir ne žemiau kaip 1,2 m nuo dangos ar grunto paviršiaus;

13.4. visada geriau tvirtinti reklamą ant langų ar durų stiklo, nei ant sienos. Patartina reklamą tvirtinti ant stiklo išorės taip bus geresnis jos matomumas. Šiuo atveju reklamos tvirtinimui bei medžiagoms netaikomi šių reikalavimų 9 ir 10 punktai;

13.5. jei ant šalia esančio pastato jau yra įrengta tipinė reklama ar reklamos, rekomenduojama įrengti to paties tipo reklamos priemones;

13.6. prie vieno įėjimo durų (vartų) turi būti įrengiamos vienodo dydžio tipinės reklamos priemonės;

13.7. ant prekybos centro fasado turi būti įrengiamos vienodo dydžio tipinės reklamos priemonės;

13.8. pasibaigus leidimui, tipinės reklamos priemonės turi būti išvežtos, nukabintos taip, kad pastato fasadas liktų švarus, nepažeistas, t. y. toks, kaip buvo prieš įrengiant reklamos priemonę;

13.9. visos tipinės reklamos priemonės turi būti kabinamos lygiuojant, tarp turi būti (pagal galimybę) vienodi tarpai;

13.10. jei statinio fasadas (siena) yra raštuota, dalyta juostomis ir (ar) kitaip dekoruota, patariama ieškoti kitos vietos tipinės priemonės tvirtinimui. Draudžiama kabinti priemones ant pastato fasado (statinio sienos) architektūrinių detalių stulpų, karnizų, portalų, langų ir durų apvadų, langinių, architektūros skaidymo linijų ar panašiai.

14. Kilus neaiškumų pasirenkant reklamos priemonių tipą, vietą ir panašiai, reikia konsultuotis su Savivaldybės administracijos vyriausiuoju architektu.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Jei reikalinga kitos išvaizdos, medžiagų ar kito, netipinio turinio ir formos reklama, turi būti rengiamas išorinės reklamos projektas ir jis derinamas įprasta tvarka remiantis Leidimų įrengti išorinę reklamą Pasvalio rajono savivaldybės teritorijoje išdavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

16. Ginčai tarp pareiškėjų, leidimų turėtojų ir išorinės reklamos kontrolę vykdančių institucijų sprendžiami įstatymų nustatyta tvarka.