herbas

 

JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS 

DĖL JAUNIMO INFORMACIJOS TINKLO „EURODESK“ KOORDINAVIMO IR ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS LIETUVOJE TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2023-2024 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 14 d. Nr. 2V-292 (1.4)

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. A1-263 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų agentūrai“, pagal kurį Jaunimo reikalų agentūra įgyvendina 1.2.2.8 papunkčio priemonę „Užtikrinti nuoseklią kokybišką Europos Sąjungos informacinės programos jaunimui „Eurodesk“ veiklą Lietuvoje“ , 2021 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 2021/817, kuriuo nustatoma Sąjungos švietimo bei mokymo, jaunimo ir sporto programa „Erasmus+“ ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1288/2013 (toliau – Reglamentas) nuostatomis ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-497 „Dėl 2021–2027 m. Europos Sąjungos švietimo bei mokymo, jaunimo ir sporto programos „Erasmus+“ jaunimo srityje valdymo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo” bei Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr.2V-129 (1.4) „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo”:

1.  T v i r t i n u  Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2023-2024 metais konkurso nuostatus (pridedama).

2. S k i r i u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiąjį specialistą Darių Grigaliūną vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas (pakaitinė sekretorė – Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus projektų ir programų vadovė Sandra Gaučiūtė).

3. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui Dariui Grigaliūnui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2023–2024 metais konkursą.

 

 

Direktorius                                                                                                       Jonas Laniauskas


 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2022 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. 2V-292 (1.4)

 

JAUNIMO INFORMACIJOS TINKLO „EURODESK“ KOORDINAVIMO IR ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS LIETUVOJE TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2023-2024 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2023-2024 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančioms organizacijoms reikalavimus projektų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir projekto dalyviams, paraiškų teikimo Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2023-2024 metais konkurso (toliau – Konkursas), paraiškų vertinimo, finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.

2.  Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų agentūra(toliau – Agentūra). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.jra.lt.

3.  Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektus, siekiant užtikrinti  kokybišką jaunimo, asmenų dirbančių su jaunimu, nevyriausybinių organizacijų ir įstaigų informavimą apie Europos Sąjungos (toliau – ES) ir nacionalinių fondų programas, ES ir nacionalinius dokumentus ir išteklius, ES ir nacionalines organizacijas, dirbančias jaunimo srityje, jaunimo įsidarbinimo, mokymosi, praktikos, darbo, kelionių, savanorystės galimybes Europoje ir regioninių partnerių tinklo plėtrą bei metodinį palaikymą.

 

II SKYRIUS

NUOSTATUOSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4.  Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. bendrinis jaunimo informavimas ir konsultavimas – jaunimo informavimo rūšis, kurios metu jaunam žmogui pateikiama bendro pobūdžio informacija bet kokiu jaunam žmogui aktualiu klausimu, su galimybe jauną žmogų nukreipti į specialistą, konsultuojantį specializuotais klausimais;

4.2. darbo paketas - vienas iš projekto darbų suskirstymo komponentų. Tai – projekto veiksmų, kuriais siekiama bendro konkretaus tikslo, grupė;

4.3. Eurodesk - Europos jaunimo informacijos tinklas, nemokamai teikiantis paslaugas jaunimui, dirbantiems su jaunimu (mokytojams, jaunimo darbuotojams ir pan.) bei nevyriausybinėms organizacijoms ar įstaigoms, susijusioms su jaunimo veikla visose Eurodesk šalyse partnerėse;

4.4. Eurodesk Lietuva – Lietuvoje veikiančių nacionalinio, regioninių bei vietinių partnerių tinklas, įgyvendinantis Eurodesk veiklas, teikiantis jaunimo informavimo ir konsultavimo apie ES ir nacionalinių fondų programas, ES ir nacionalinius dokumentus ir išteklius, ES ir nacionalines organizacijas, dirbančias jaunimo srityje, jaunimo įsidarbinimo, mokymosi, praktikos, darbo, kelionių, savanorystės galimybes Europoje paslaugas.  

4.5. Eurodesk nacionaliniai partneriai - nacionalinės jaunimo agentūros arba organizacijos, dirbančios jaunimo srityje, galinčios teikti Eurodesk paslaugas ir koordinuoti tinklo veiklą visoje šalies teritorijoje.

4.6jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

4.7jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

4.8. nepriklausomas ekspertas – ekspertinių žinių turintis asmuo, kuris pagal Lietuvos Respublikos įstatymą, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, Komisijos darbo reglamentą ir Nuostatus, kitų teisės aktų, paslaugų teikimo sutarčių nuostatas konkursą organizuojančios įstaigos užsakymu vertina pateiktas paraiškas, su jomis susijusius dokumentus ir pagal kurio išvadas bei rekomendacijas konkursą organizuojanti įstaiga priima sprendimus;

4.9paraiška pagal Nuostatų 1 priede nustatytą formą užpildytas ir pasirašytas dokumentas, kuris kartu su sąmata (Nuostatų 2 priedas) ir Nuostatų 28 punkte nurodytais papildomais dokumentais yra pateikiamas Agentūrai, siekiant pretenduoti gauti Konkurso finansavimą projektui vykdyti;

4.10. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų projektui vykdyti.

4.11. partneris – Eurodesk regioninė atstovybė, kuri projekto vykdymo laikotarpiu planuoja  teikti jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugas, prisidėti prie Eurodesk nacionalinio partnerio numatytų veiklų įgyvendinimo. Tarp pareiškėjo ir partnerio turi būti pasirašyta partnerystės deklaracija, užpildyta pagal Nuostatų 2 priedą.

4.12. projektas – pareiškėjo veiklų visuma, apimanti veiklas, skirtas Konkurso tikslui įgyvendinti, vykdyti ir administruoti, finansuojama iš ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti) ir ES paramos finansinių lešų;

4.13. projekto dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas, arba kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., regioniniai partneriai);

4.14. projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

4.15. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su Agentūra;

4.16. savanoris – jaunas žmogus, neatlygintinai prisidedantis prie Eurodesk veiklų įgyvendinimo, jaunimo informavimo ir konsultavimo paslaugų teikimo. 

4.17. specializuotas jaunimo informavimas ir konsultavimas – jaunimo informavimo rūšis, kurios metu jaunam žmogui pateikiama tam tikros srities informacija, padedanti atsakyti į jaunam žmogui kylančius klausimus konkrečioje srityje (pvz., jaunimo mobilumo programos ES šalyse);

4.18. tinklalapio administravimas – informacijos tinklalapiui rengimas ir skelbimas, kiti informacijos tvarkymo veiksmai, kuriais užtikrinamas jos aktualumas, bei techninė tinklalapio priežiūra;

4.19. vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, konsultantas).

5.  Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 15 d. įsakymu Nr.  A1-614 „Dėl darbo su jaunimu gatvėje tvarkos aprašo, mobiliojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, atvirojo darbo su jaunimu tvarkos aprašo, jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašo ir jaunimo praktinių įgūdžių ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašas) ir Rekomendacijose jaunimo informavimo ir konsultavimo kokybei užtikrinti, patvirtintose Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. 2V-68 (1.4) „Dėl Rekomendacijų jaunimo informavimo ir konsultavimo kokybei užtikrinti patvirtinimo“.

6.  Nuostatai parengti vadovaujantis Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 2V-129(1.4) „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo” patvirtintą Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašą bei atsižvelgiant į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės).

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS

 

7.  Projektams skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) ir ES finansinės paramos lėšos:

7.1. didžiausia vienam projektui vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma –  56 987 (penkiasdešimt šeši tūkstančiai devyni šimtai aštuoniasdešimt septyni) Eur. Mažiausia vienam projektui vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) Eur.

7.2. visa Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma –   56 987 (penkiasdešimt šeši tūkstančiai devyni šimtai aštuoniasdešimt septyni) Eur.

8.  Projekto vykdymo laikotarpis bei tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2024 m. – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d., vadovaujantis Nuostatų 61 punktu.

 

IV SKYRIUS

FINANSUOJAMOS VEIKLOS IR REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI

 

9.    Konkurso būdu finansuojamos veiklos:

9.1. regioninių ir vietinių partnerių susitikimų, mokymų organizavimas ir metodinės pagalbos, aktualios informacijos partneriams teikimas;

9.2. savanorių pritraukimas, parengimas, susitikimų, mokymų organizavimas ir kitos aktualios informacijos teikimas; 

9.3. jaunųjų žurnalistų  programos parengimas, susitikimų, mokymų organizavimas ir kitos aktualios su programos įgyvendinimu susijusios informacijos teikimas; 

9.4. regioninių bei vietinių partnerių tinklo Lietuvoje plėtra ir naujų partnerių metodinis palaikymas;

9.5. nacionalinio jaunimo informacijos tinklalapio administravimas ir informacijos Europos jaunimo portale atnaujinimas ir palaikymas;

9.6. socialinių tinklų administravimas, turinio kūrimas, informacijos atnaujinimas ir sklaida;

9.7. informacinių ir metodinių leidinių rengimas ir leidyba;

9.8. dalyvavimas tarptautiniuose vizituose, renginiuose;

9.9. nacionalinių vizitų, viešinimui skirtų renginių organizavimas;

9.10. informacijos teikimas ir jaunimo konsultavimas, nukreipimas į kitus informacijos šaltinius.

10. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

10.1.   pareiškėjo, projekto vykdytojo planuojamos vykdyti veiklos turi atitikti Nuostatų 9 punkte numatytas visas finansuojamas veiklas;

10.2.   pareiškėjo, projekto vykdytojo planuojamos vykdyti veiklos atitinka Jaunimo informacijos tinklo “Eurodesk” vadove (angl. „Eurodesk Manual 2022”) „How to operate as Eurodesk” (jį galima rasti čia: https://jra.lt/uploads/ed_manual-2022.pdf) nurodytus tikslus ir uždavinius;

10.3. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta, kad visose Jaunimo informacijos tinklo “Eurodesk” partnerių atstovybėse jaunimo informacijos tinklo paslaugos, įskaitant ir teikiamas per „nacionalinį jaunimo informavimo ir konsultavimo tinklalapį (informacija pateikta tinklalapyje), Europos jaunimo portalą (informacija pateikiama tinklalapyje), būtų teikiama vadovaujantis šiais  principais:

10.3.1. dirba kvalifikuota ir apmokyta komanda;

10.3.2. paslaugos teikiamos nemokamai;

10.3.3. atsižvelgiama į individualius poreikius;

10.3.4. užtikrinama informacija ir konsultavimas visiems jauniems žmonėms;

10.3.5. užtikrinama neutrali informacija;

10.3.6. nukreipiama į kitus informacijos šaltinius

10.3.7. suteikiama prieiga prie vietos ir regionų informacijos visoje Europoje;

10.3.8 suteikiama informacija paremta patirtimi ir tikromis istorijomis;

10.3.9. pateikiama informacija apie finansavimo programas;

10.3.10 dirbama su patikimais ir patikrintais šaltiniais.

11. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.

12. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių papunkčių:

12.1.   tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

12.2.   skirtas siekti pelno;

12.3.   kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

12.4.   bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;

12.5.   bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

12.6.   bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

12.7.   yra skirta politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti.

13. Projekto veiklos gali būti vykdomos Lietuvos Respublikos teritorijoje ir užsienyje, gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, jeigu to reikalauja epidemiologinė situacija Lietuvoje ir Europoje.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS 

 

14. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:

14.1. pareiškėjas yra viešasis juridinis asmuo, kaip jis apibrėžiamas Nuostatų 4.9. papunktyje;

14.2. pareiškėjas, projekto vykdytojas turi ne mažiau kaip  po 1 (vieną) projekto partnerį kiekvienoje apskrityje (būtina pateikti partnerystės deklaracijas, užpildytas pagal Nuostatų 4 priedą);

14.3.    pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra likviduojamas (-a) (pagal Juridinių asmenų registro viešus duomenis);

14.4.    pareiškėjas, projekto vykdytojas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

14.5.    pareiškėjo projektui prašoma skirti suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

14.6. pareiškėjas, projekto vykdytojas yra pateikęs finansinių ir veiklos ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui, o taip pat šiuos rinkinius bei informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jeigu ją turi), jei pareiškėjas yra nevyriausybinė organizacija pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą.

 

VI SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

15. Vadovaujantis „2023 Annual Work Programme - „Erasmus+“: the Union Programme for Education, Training, Youth and Sport“ ir atsižvelgiant į valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas, pateikęs paraišką ir vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja projektų veiklų įgyvendinimui kasmet skirti ne mažesnį kaip 17% nuo bendros projekto vertės papildomą finansavimą iš kitų finansavimo šaltinių, pvz., privataus sektoriaus, 2 procentų gyventojų pajamų mokesčio.

16. Finansavimą gavę, projektų vykdytojai iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:

16.1.   šiuos kiekybinius rodiklius:

16.1.1. dalyvauti ne mažiau kaip 3 (trijuose) viešinimo renginiuose, informacinėse mugėse, pristatymuose, siekiant didinti „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei  Europos jaunimo parlamento žinomumą;

16.1.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 5 (penkis) informacinius renginius, vizitus, muges atokiuose Lietuvos regionuose, didinant „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei Europos jaunimo parlamento žinomumą mažiau galimybių turinčio jaunimo tarpe;

16.1.3. užtikrinti, kad nacionaliniame jaunimo informavimo tinklalapyje būtų pateikiama ne mažiau kaip 15 (penkiolika) informacinių straipsnių apie jaunimo galimybes per metus;

16.1.4. užtikrinti, kad būtų suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) Eurodesk Lietuva tinklo narių nacionaliniai susitikimai, mokymai. 

16.1.5 užtikrinti, kad nacionalinis jaunimo informavimo tinklalapis turėtų ne mažiau kaip 1000 (tūkstantį) informacijos prenumeratorių per metus;

16.1.6. užtikrinti, kad būtų parengta ir išsiųsta ne mažiau kaip 50 (penkiasdešimt) elektroninių naujienlaiškių per metus nacionalinio jaunimo informavimo tinklalapio  prenumeratoriams;

16.1.7. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 (du) Eurodesk  Lietuva jaunųjų žurnalistų programos dalyvių nacionalinius susitikimus, mokymus;

16.1.8. užtikrinti, kad būtų išleisti ne mažiau kaip 2 (du) leidiniai arba vaizdo klipai, skirti pristatyti jaunimo mobilumo galimybes ES šalyse;

16.1.9. užtikrinti, kad būtų išleista ne mažiau kaip 1 informacinė brošiūra apie populiariausias Europos mobilumo programas jaunimui;  

16.2.    šiuos kokybinius rodiklius:

16.2.1. užtikrinti, kad vykdytojai, savanoriai, jaunieji žurnalistai gautų kokybišką metodinį palaikymą, nuolat būtų informuojami apie Europos jaunimo politiką, jaunimo galimybes bei darbo su jaunimo įrankius;

16.2.2. nuolat kelti vykdytojų, savanorių, jaunųjų žurnalistų kompetencijas, reikalingas jaunimo informavimo ir konsultavimo teikimui;

16.2.3. užtikrinti Eurodesk naujų regioninių ir vietinių partnerių pritraukimą ir metodinį palaikymą;

16.2.4. užtikrinti Eurodesk informacijos tinklo žinomumą ir pasiekiamumą jaunimui;

16.2.5. sudaryti sąlygas Agentūrai jaunimo informavimo tinklalapyje skelbti informaciją iš savo veiklos sričių;

16.2.6. užtikrinti nuolatinį informacijos atnaujinimą ir palaikymą Europos jaunimo portale;

16.2.7. vykdyti visas projekte numatytas veiklas, vadovaujantis Jaunimo informavimo ir konsultavimo tvarkos aprašu ir pagrindiniais Eurodesk veiklos principais;

16.2.8. organizuoti vizitus Eurodesk atstovybėse regionuose, siekiant įvertinti Eurodesk organizavimo kokybę;

16.2.9. analizuoti savo įgyvendinamas veiklas, atsižvelgiant į jaunimui kylančius klausimus ir teikti Agentūrai  pasiūlymus apie teikiamų paslaugų kryptingumą.

17. Teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2018 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2018/1725 dėl fizinių asmenų apsaugos Sąjungos institucijoms, organams, tarnyboms ir agentūroms tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinamas Reglamentas Nr. 45/2001 ir Sprendimas Nr. 1247/2022/EB ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų rinkdamas projekto dalyvių sąrašus bei kitą aktualią informaciją, ir gavės Agentūros prašymą raštu, pateikti šią informaciją Agentūrai, jeigu tai neprieštarauja teisės aktams.  

18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Agentūra, dalyvauti visuose Agentūros organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose.

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrė Agentūra, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. Visa viešinama informacija turi būti pažymėta Europos Sąjungos emblema su teiginiu „Finansuoja Europos Sąjunga“/„Bendrai finansuoja Europos Sąjunga“.

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką projekto įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų įgyvendinimo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2024 m. – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d., vadovaujantis Nuostatų 61 punktu. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais arba jų kopijomis (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus ES finansinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

22.1. projekto koordinavimo, priežiūros ir kitos administravimo išlaidos (darbo paketas „Koordinavimas ir stebėsena“) (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) procentų nuo kitiems darbo paketams įgyvendinti iš Agentūros prašomos bei skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų sumos):

22.1.1.   projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos tvarkymo paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);

22.1.2.   buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį).

22.2.      projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 9 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

22.2.1.   projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas kai programos veiklų įgyvendintojas (-ai) yra pareiškėjo, programos vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis);

22.2.2. projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) komandiruočių dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 “Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo”, kai programos veiklų įgyvendintojas (-ai) yra pareiškėjo, programos vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis;

22.2.2.   prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

22.2.2.1.   kompiuterinės ir telekomunikacijų įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur vienam Nuostatų 22.2.1 papunktyje nurodytam programos veiklas įgyvendinančiam asmeniui per mėnesį), pašto);

22.2.2.2.   transporto išlaikymas (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvoje ir užsienyje) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos  (autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, ar lėktuvo ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju Lietuvos Respublikoje ir užsienyje);

22.2.2.3.   materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų veikloms vykdyti ir renginiams nuoma);

22.2.2.4.   ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis, pvz., ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai;

22.2.2.5.   kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

22.2.2.5.1. kitos Nuostatų 21.2.2.1–21.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz. kanceliarinėms, ūkio, maisto prekėms (pvz., skirtoms seminarų ar mokymų pertraukoms);

22.2.2.5.2. kitos Nuostatų 21.2.2.1– 21.2.2.4 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

22.2.2.5.2.1.    maitinimo paslaugos (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos);

22.2.2.5.2.2. apgyvendinimo paslaugos;

22.2.2.5.2.3. viešinimo paslaugos (lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);

22.2.2.5.2.4. kitos Nuostatų 21.2.2.1–21.2.2.5 ir 21.2.2.5.2.1–21.2.2.5.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslaugas).

23.    Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

23.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto ir einamojo remonto aplinkos ir teritorijos priežiūros išlaidos;

23.3. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

23.4. išlaidos patalpų, nuosavybes teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veikloms vykdyti;

23.5. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai, o pratęsus finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d. Jeigu finansavimas nebuvo pratęstas, netinkamomis finansuoti taip pat pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2023 m. gruodžio 31 d.;

23.6. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti;

23.7. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

24. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Nuostatų 29 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo Agentūrai dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

25. Pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytą paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas), užpildytą sąmatos formą (Nuostatų priedas 2) ir Nuostatų 28 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu projektai@jra.lt. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename pdf faile ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Pareiškėjas paraišką ir visus kitus kartu su paraiška privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu projektai@jra.lt. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu.

26. Paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba ir pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.

27. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Agentūros, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija), Ministerijai pavaldžių įstaigų projektų / programų finansavimo konkursuose.

28. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

28.1. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją, užpildytą pagal Nuostatų 3 priedą.

28.2. partnerystės deklaracijas, užpildytas pagal Nuostatų 4 priedą, pasirašytas su partneriais, kurie vykdys veiklą ne mažiau kaip 10 (dešimtyje) apskričių (ne mažiau kaip po 1 (vieną) kiekvienoje apskrityje);

28.3. projekto vadovo ir (-ių) projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) gyvenimo aprašymą (-us), kuriame (-iuose) turi būti nurodyti: kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai, reikalingi planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

28.4.    jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu.

29. Nuostatai skelbiami Agentūros interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (www. e-tar.lt). Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 28 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais el. pašto adresu projektai@jra.lt turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.

30. Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3  darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos.

31. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiasis specialistas Darius Grigaliūnas, elektroninis paštas darius.grigaliunas@jra.lt, tel. 8 633 46057 arba kitas Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

32. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.

 

IX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

33. Paraiškų formalųjį vertinimą ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paraiškų gavimo dienos įvykdo už konkurso vykdymą Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas Agentūros specialistas vadovaudamasis Nuostatų 14.1–14.5 papunkčiuose ir 24–29 punktuose nurodytais reikalavimais ir užpildydamas Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2023-2024 metais konkursui pateiktos programos formaliųjų kriterijų įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas).

34. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 14.1–14.5 papunkčiuose ir 24–29 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

35. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina nepriklausomi ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka Agentūros paskirti asmenys, kurie vadovaujasi Agentūros direktoriaus patvirtintu Komisijos darbo reglamentu ir Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos  direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 2V-129 (1.4)  „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du nepriklausomi ekspertai.

36. Nepriklausomi ekspertai parengia išsamų vertinimą pagal nustatytus „Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2023-2024 metais konkurso” vertinimo kriterijus, pateiktus paraiškos vertinimo anketos formoje (Nuostatų priedas 6). Pateiktų paraiškų vertinimus, savo rekomendacijas ir siūlymus nepriklausomi ekspertai pateikia Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtam atsakingam asmeniui (toliau - Komisijos sekretorius).

37. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų už projekto turinį ir lėšų planavimą skaičius50 balų. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 20 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

38. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų nepriklausomų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. Komisijos sekretorius, gavęs nepriklausomų ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina nepriklausomų ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektą vertinusių nepriklausomų ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. Suvestinę Komisijos sekretorius perduoda Agentūros direktoriaus įsakymu sudarytai ir patvirtintai Projektų atrankos komisijai (toliau - Komisija).

39. Komisijos posėdžio metu Komisija, atsižvelgdama į nepriklausomų ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Komisijos sekretoriaus projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria nepriklausomų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui.

Jeigu Komisija nepritaria dviejų nepriklausomų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, Komisijos sprendimu, projektas perduodamas Komisijos sekretoriui, kuris programą skiria įvertinti trečiajam nepriklausomam ekspertui. Komisijos sekretorius apibendrina trečiojo nepriklausomo eksperto siūlymą dėl projekto įvertinimo, parengia projektų vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraišką vertinusių nepriklausomų ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia Komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų nepriklausomų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam nepriklausomui ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui. Jeigu Komisija priima sprendimą nepritarti dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka Komisijos nariai. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Konkurso 6 priede nustatytais turinio ir lėšų planavimo vertinimo kriterijais. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo Komisijos nariams bei Komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta Agentūros direktoriaus patvirtintame Komisijos darbo reglamente.

Jei atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesnis.

40. Jei projektui įgyvendinti Komisija siūlo skirti dalį lėšų, Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos priimto sprendimo, elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo elektroniniu paštu gavimo dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti nepriklausomiems ekspertams Nuostatuose, Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Nepriklausomi Ekspertai įvertina patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir perduoda Komisijos sekretoriui, kuris parengia vertinimo suvestinę bei kartu su nepriklausomų ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda Komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi nepriklausomų ekspertų vertinimų suvestinę, nepriklausomų ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

41. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) nepriklausomų ekspertų išvadas, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.jra.lt.

Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

42. Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia ir nefinansuotinų bei rezervinių projektų sąrašus). Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirtos dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo sutarties (toliau – Sutartis) per Nuostatų 44 punkte nurodytą terminą, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos grąžinamos, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO IR ES FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

43. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą Sutartį, kurioje aprašomi projekto vykdytojo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su Agentūra.

44. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, Agentūros direktoriaus įsakymu paskirto už Konkurso organizavimą atsakingo specialisto siūlymu, Agentūros direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo šiam pareiškėjui pripažįstama netekusia galios.

45. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2023 metams, pratęsus finansavimą – 2024 metams. Valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos gali būti naudojamos Nuostatų 8 punkte nurodytu laikotarpiu.

46. Laikotarpiu nuo Agentūros direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos iki Sutarties pasirašymo, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2021 metais, finansavimo pratęsimo 2024 metams atveju – už 2023 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) ES lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, Agentūros paskirtas Komisijos sekretorius nedelsiant informuoja Komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja Komisijos posėdį klausimui aptarti arba Agentūros direktorius, vadovaudamasis gauta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų ir ES finansinės paramos skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

47. Projektui įgyvendinti einamaisiais metais skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą Agentūros banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Agentūrai nustačius, kad einamaisiais metais skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, jis privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas gautas palūkanas grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą Agentūros banko sąskaitą per Agentūros nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių metų,  sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) Agentūros programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) Agentūrai iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, įsiteisėjimo dienos.

48. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., o programos finansavimą pratęsus 2024 metams – ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Agentūrai pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pusmečio ir metų projekto veiklos ataskaitas, pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

48.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

48.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

48.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);

48.4. veiklų įvykdymo ataskaita (už pirmąjį einamųjų metų pusmetį teikiama iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.) (Nuostatų 7 priedas), kurioje turi būti nurodyta:

48.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintus darbo paketus ir konkrečias veiklas (taip kaip suformuluotos veiklų plane) pagal projekto tikslus;

48.4.2. informacija apie Nuostatų 16.1 papunktyje išvardytų kiekybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

48.4.3. informacija apie projekto viešinimą.

49. Agentūra tikrina finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo kontrolę.

50. Agentūra patikrina projekto vykdytojo pateiktą veiklų įvykdymo ataskaitą ir, esant poreikiui, paprašo projekto vykdytojo pateikti papildomą informaciją. Patikrinusi ataskaitą Agentūra perduoda ją Europos Komisijai, kuri atlieka darbo paketų įgyvendinimo įvertinimą ir priima sprendimą dėl patirtų išlaidų tinkamumo finansuoti. Jei projekto darbo paketų įgyvendinimas nebaigtas, iš dalies baigtas arba įvertintas nepatenkinamai, visa tam (-iems) darbo paketui (-ams) skirta valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma gali būti atitinkamai sumažinta taip:

- 10 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 50 balų ir ne daugiau kaip 60 balų;

- 25 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 40 balų ir ne daugiau kaip 50 balų;

- 50 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 30 balų ir ne daugiau kaip 40 balų;

- 75 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 20 balų ir ne daugiau kaip 30 balų;

- 100 %, jei darbo paketas įvertintas mažiau kaip 20 balų.

Kiekvieno projekto darbo paketo įgyvendinimas vertinamas 100 balų skalėje vadovaujantis šiais kriterijais:

- veiklų įgyvendinimo ir joms skirtų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimo atitiktis patvirtintam veiklos planui;

- bendra veiklos kokybė ir jos atitiktis planuotiems tikslams, įskaitant atitiktį daugiametėje darbo programoje nustatytiems ilgalaikiams tikslams;

- projekto rezultatų kokybė atitinka bendruosius Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ tikslus, aprašytus Jaunimo informacijos tinklo “Eurodesk” vadove (angl. „Eurodesk Manual”) „How to operate as Eurodesk” (jį galima rasti čia: https://jra.lt/uploads/ed_manual-2022.pdf).

51. Agentūrai nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Agentūra apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju Agentūra nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja Agentūrą apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Agentūra, įvertinusi iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja Agentūros apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, Agentūra privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjusi prieš 10 darbo dienų.

52. Agentūra nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:

52.1. Agentūra nustato, kad nesilaikoma esminių Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su Agentūra įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;

52.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba sudarius Sutartį įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Agentūrai, Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos;

52.3. vadovaujantis Nuostatų 51 punktu sustabdomas Sutarties vykdymas;

52.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

52.6. nustatoma, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2022 metais (pratęsus finansavimą 2024 m. – už 2023 metais)  iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, Agentūros gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.

53. Projekto vykdytojas gautas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindamas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

54. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Agentūrą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Agentūra sustabdo valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pervedimą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti. Projekto vykdytojui pašalinus šiame Nuostatų punkte nurodytas priežastis, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus Agentūrai, sustabdytas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pervedimas atnaujinamas.

55. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Agentūrą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

56. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų ir dokumentų tikslumą, teisėtumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą, nepažeisdamas Nuostatų 17 punkte nustatyto reikalavimo, atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Agentūros reikalavimu pateikti Konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (interneto duomenų, pvz. tinklalapio lankytojų srauto, statistinių ataskaitų, momentinių ekrano kopijų ar kitais būdais surinktos informacijos apie suteiktas nuotolines konsultacijas (pvz. konsultacijų ir prisijungusių asmenų skaičių, laiką, trukmę ir pan.)) originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d.).

 

XII SKYRIUS

FINANSAVIMO PRATĘSIMAS

 

57. Tinkamai įgyvendinus projektą 2023 metais, Sutartis gali būti pratęsta 2024 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Siekdamas pratęsti Sutartį, projekto vykdytojas iki 2023 m. lapkričio 15 d. elektroniniu paštu projektai@jra.lt  turi pateikti:

57.1. prašymą pratęsti projekto finansavimą 2024 metams (Nuostatų 8 priedas);

57.2. asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytą deklaraciją (Nuostatų 3 priedas).

58. Prireikus Agentūra gali paprašyti projekto vykdytoją per ne trumpesnį kaip 3 darbo dienų terminą nuo prašymo gavimo dienos pateikti papildomus dokumentus arba pateiktų dokumentų originalus.

59. Prašymą pratęsti projekto finansavimą svarsto Agentūra. Agentūra susipažįsta su projekto vykdytojo prašymu pratęsti finansavimą (Nuostatų 8 priedas) ir remdamasis šiuo prašymu, Agentūra sprendžia, ar projektas įgyvendintas ir valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos panaudotos tinkamai, Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, Agentūros direktoriui pateikia motyvuotą siūlymą pratęsti arba nepratęsti projekto finansavimą 2024 metams.

Agentūros už konkurso organizavimą paskirtas specialistas, gavęs metinę veiklų įvykdymo ataskaitą ir nustatęs, kad projekto vykdytojas nepasiekė Nuostatų 16.1 papunktyje nustatytų kiekybinių rodiklių, numatytų pasiekti iki 2023 m. gruodžio 31 d., Agentūros direktoriui pateikia motyvuotą siūlymą svarstyti nutraukti Sutartį, sudarytą 2024 metų laikotarpiui (tuo atveju, jei Sutartis dėl projekto finansavimo 2024 metais jau yra sudaryta), arba stabdo Sutarties 2024 metams sudarymo procesą ir teikia Agentūros direktoriui siūlymą nepratęsti projekto finansavimo 2024 metams (tuo atveju, jei Sutartis dėl projekto finansavimo 2024 metams dar nėra sudaryta). Agentūros direktorius per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl Sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo 2024 metams panaikinimo.

60. Sprendimą pratęsti arba nepratęsti finansavimą 2024 metams per 5 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus įsakymu paskirto už Konkurso organizavimą atsakingo specialisto siūlymo pateikimo dienos priima Agentūros direktorius, įvertinęs atsakingo specialisto siūlymą, pateiktą vadovaujantis Nuostatų 59 punkto 1 pastraipa.

 

61. Pratęsus projekto finansavimą, nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo su projekto vykdytoju pasirašomas per 10 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus įsakymo dėl finansavimo pratęsimo priėmimo dienos, tačiau naujoje Sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo turi būti numatyta, kad nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo įsigalioja nuo 2024 m. sausio 20 d., jei projekto vykdytojas pasiekė visus Nuostatų 16.1 papunktyje nustatytus kiekybinius rodiklius, numatytus pasiekti iki 2023 m. gruodžio 31 d.

 

62. Valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos, skirtos projektui įgyvendinti 2024 metais, gali būti naudojamos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jeigu Sutartis dėl pratęsto finansavimo 2024 metais nepasirašoma arba yra nutraukiama, kaip tai nurodyta Nuostatų 59 punkto 2 pastraipoje, vykdant projekto veiklas 2024 metais projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos išlaidos nėra finansuojamos ar kompensuojamos.

63. Pratęstos Sutartys vykdomos ir kontroliuojamos Nuostatų nustatyta tvarka.

 

XIII SKYRIUS

PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

64. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas elektroniniu paštu turi pateikti Agentūrai pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. Agentūra, išnagrinėjusi projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją bei pasirašo susitarimą dėl išlaidų sąmatos pakeitimo.

65. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą Agentūrai teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami išskyrus Nuostatų 71 punkte nustatytas aplinkybes ar atvejus. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

66. Jeigu tikslinama projekto išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklų plano keitimą su Agentūra Nuostatų 67–68 punktuose nustatyta tvarka. Agentūra gavusi prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, turi informuoti projekto vykdytoją apie Nuostatų 67–68 punktuose nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

67. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas elektroniniu paštu turi pateikti Agentūrai pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas projekto veiklų plano lyginamąjį variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Agentūros direktoriaus įsakymu už konkurso organizavimą paskirtas atsakingas specialistas, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir elektroniniu paštu apie sprendimą informuoja projekto vykdytoją.

68. Prašymai tikslinti projekto veiklų planą Agentūrai gali būti teikiami iki 2023 m. gruodžio 1 d., pratęsus finansavimą 2024 metams prašymai tikslinti projekto veiklų planą Agentūrai gali būti teikiami iki 2024 m. gruodžio 1 d išskyrus Nuostatų 71 punkte nustatytas aplinkybes ar atvejus. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69. Agentūra tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Agentūra neprisiima atsakomybės, jei dėl pareiškėjo, projekto vykdytojo projekte (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Agentūros atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.

71. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Agentūroje kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.

72. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Nuostatų 50 punkte ir (ar) Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka priimtą sprendimą dėl finansavimo pratęsimo 2024 m., taip pat į pareiškėjo pateiktą veiklos įvykdymo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimą ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar ES finansinės paramos asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

73. Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos asignavimai Konkursui, bendra Konkursui skirta valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma bei didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma gali būti pakeista atskiru Agentūros direktoriaus įsakymu.

74. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsiradus nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojui gali būti skiriamos papildomos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos.

Papildomos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodytos ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsiradusios nenumatytos, Nuostatuose nenustatytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti, ir (ar) veiklos, kurias projekto vykdytojas įsipareigoja įvykdyti, taip pat prašomų papildomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pagrindimas.

Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Agentūros direktoriui dėl papildomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo.

Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pareiškėjams, projekto vykdytojams skyrimo Agentūros direktorius priima per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

75. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti projekte numatytų veiklų, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojas gali keisti veiklas, jų įgyvendinimo terminus ar jų įgyvendinimo būdus (veiklas vykdyti pasitelkiant nuotolines ar bekontaktes priemones).

Veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonės gali būti keičiamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui.

Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Agentūros direktoriui.

Sprendimą dėl veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonių keitimo Agentūros direktorius priima per 3 darbo dienos nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

76. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, Agentūros ir (ar) Komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie Agentūros ir (ar) Komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o Agentūros ir (ar) Komisija po pakartotinio paraiškos vertinimo vėl ją atmeta, pareiškėjas šį Agentūros ir (ar) Komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________________

part_82c7a5344d8242dfad7ce88484e8cc3c_end