LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL kino sklaidos lietuvoje projektų valstybinio finansavimo taisyklių patvirtinimo

 

2017 m. gruodžio 15 d. Nr. ĮV-1191

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatomis ir atsižvelgdama į kino sklaidos svarbą, vykdant projektus ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje,

t v i r t i n u Kino sklaidos Lietuvoje projektų valstybinio finansavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Kultūros ministrė                                                                                             Liana Ruokytė-Jonsson

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2017 m. lapkričio 29 d. raštu Nr. (9.8-35) 6V-2858

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2017 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-1191

 

 

KINO SKLAIDOS lietuvoje PROJEKTŲ VALSTYBINIO FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Kino sklaidos Lietuvoje projektų valstybinio finansavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato profesionalaus kino meno sklaidos Lietuvoje projektų (toliau – projektai) finansavimo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis (toliau – finansavimas) organizavimo tvarką, reikalavimus pareiškėjams ir projektams, paraiškų vertinimo kriterijus, projektų finansavimo prioritetus ir dydžius, paraiškų svarstymo, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už lėšas tvarką ir projektų vykdymo kontrolės tvarką.

2.       Projektų finansavimo tikslas – sudaryti sąlygas profesionaliojo kino meno sklaidai Lietuvoje.

3.       Paraiškas finansavimui gauti gali teikti juridiniai asmenys, numatantys vykdyti Taisyklių 8 punkte nurodytą profesionalaus kino meno sklaidą Lietuvoje, išskyrus savivaldybių administracijas.

4.       Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1.    Paraiška Lietuvos kino centro prie Kultūros ministerijos (toliau – LKC) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su būtinais priedais, pareiškėjo teikiamas LKC, siekiant gauti finansavimą projekto įgyvendinimui.

4.2.    Projektas – Taisyklių 7 punkte nurodytos profesionalaus kino meno sklaidos Lietuvoje projektas, kurio įgyvendinimui siekiama gauti finansavimą.

4.3.    Projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašas – finansinis įnašas ar įnašas prekėmis arba paslaugomis, kuriuo projekto vykdytojas, partneriai (rėmėjai) prisideda prie projekto įgyvendinimo.

4.4.    Projekto išlaidų sąmata – LKC direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, neatsiejama paraiškos dalis, kuriame pareiškėjas nurodo visas projekto įgyvendinimui reikalingas išlaidas.

4.5.    Sąmatos straipsnis – sąmatos eilučių grupė, apimanti vienos rūšies paslaugas ir vienos paskirties lėšas.

4.6.    Sutartis - LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo finansavimo sutartis su būtinais priedais, kurią pasirašo projekto vykdytojas ir LKC direktorius ar jo įgaliotas asmuo. 

5.       Finansavimas projektams teikiamas pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 „Dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai“ (OL 2013 L 352, p. 1) tiesioginių dotacijų būdu.

6.       Kitos sąvokos Taisyklėse suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kino įstatyme, Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

reikalavimai pareiškėjams ir projektams

 

7.       Paraiškas gali teikti juridiniai asmenys, numatantys vykdyti šią profesionalaus kino meno sklaidą Lietuvoje:

7.1.    teminiai kino rodymai ir programos, kino meno pristatymo renginiai;

7.2.    leidiniai, pristatantys kino meno raidos procesus ir profesionali kritinė, analitinė refleksija įvairiose medijose;

7.3.    Lietuvoje rengiami kino festivaliai (išskyrus kino festivalius, kurie įtraukti į Lietuvoje rengiamų tęstinių tarptautinių meno renginių 2016-2018 metais sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015 m. liepos 31 d. įsakymu Nr. ĮV-512 „Dėl Lietuvoje rengiamų tęstinių tarptautinių meno renginių 2016-2018 metais sąrašo patvirtinimo“).

8.       Paraiškas teikiantys juridiniai asmenys turi būti registruoti vienoje iš Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybių. Finansavimo mokėjimo metu jo gavėjas privalo turėti įsteigimo ar įregistravimo vietą Lietuvos Respublikoje.

9.       Paraiškos nepriimamos ir finansavimas neskiriamas pareiškėjams:

9.1.    kuriems taikomi Kino įstatymo 9 straipsnio 7–11 dalyse nustatyti apribojimai;

9.2.    dėl kurių išduotas vykdomasis Europos Komisijos raštas išieškoti lėšas pagal Europos Komisijos sprendimą, kuriuo ankščiau gauta valstybės pagalba yra pripažinta gauta neteisėtai ir nesuderinama su vidaus rinka;

9.3.    neatsiskaičiusiems už anksčiau gautą valstybinį finansavimą.

10.     Kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas juridinis asmuo, paraišką dėl to paties projekto turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo.

11.     Projektams įgyvendinti gali būti skiriama iki 90 proc. visos projekto vykdymo tinkamų išlaidų sumos.

12.     Projekto išlaidų sąmata turi būti ne mažesnė nei 3000 EUR, iš LKC lėšų prašoma finansuoti suma turi būti ne mažesnė nei 2000 EUR.

13.     Tinkami dokumentai, įrodantys projekto vykdytojo, partnerių (rėmėjų) įnašą, yra sutartis, preliminari sutartis ar ketinimų laiškas. Įnašas prekėmis arba paslaugomis išreiškiamas pinigine verte. Visuose įnašą patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, įnašo rūšis, vertė eurais ir įnašo įvykdymo/įmokėjimo terminas (konkreti data, laikotarpis ar įvykis).

 

III SKYRIUS

konkurso skelbimas ir paraiškų teikimo tvarka

 

14.     Konkurso skelbimas lietuvių kalba ir visa informacija apie konkursą skelbiama LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

15.     Konkurso skelbime nurodoma:

15.1.  paraiškų pateikimo terminas, adresas ir būdas;

15.2.  paraiškas registruojančio asmens kontaktiniai duomenys;

15.3.  planuojama paskirstyti finansavimo suma;

15.4.  kita reikalinga informacija.

16.     Paraiška, pateikta pasibaigus LKC nustatytam paraiškų priėmimo terminui, nesvarstoma.

17.     Paraiškos pateikimo data laikoma:

17.1.  siunčiant paštu – pašto spaude pažymėta siuntimo data;

17.2.  pristatant tiesiogiai į LKC – dokumento gavimo registracijos data;

17.3.  teikiant paraišką elektroniniu būdu (patvirtintą saugiu elektroniniu parašu elektroninio pašto adresu info@lkc.lt arba naudojantis e-pristatymo sistema https://epristatymas.post.lt/) – paraiškos perdavimo LKC data.

18.     Pateikiamas vienas paraiškos originalas ir nuskaityta paraiškos elektroninė versija, įrašyta elektroninėje laikmenoje kaip 1 byla PDF formatu. Teikiant paraišką elektroniniu būdu taikomi šiam būdui konkurso skelbime nurodyti reikalavimai.

19.     Paraiška:

19.1pildoma kompiuteriu;

19.2turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

19.3.  pateikiama su reikalingais priedais;

19.4dokumentai užsienio kalba pateikiami su vertimu į lietuvių kalbą. Domumentų vertimas turi būti patvirtintas juos išvertusio asmens  parašu, patvirtinančiu vertimo tikslumą.

20.     Kartu su paraiška šia eilės tvarka turi būti pateikiama:

20.1.  projekto išlaidų sąmata;

20.2projekto vykdytojo arba partnerių (rėmėjų) įnašą patvirtinantys dokumentai.

21.     Tas pats projektas ir tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis gali būti finansuojamos tik vieną kartą. Nustačius, kad toks pats projektas ar tapačios jo veiklų išlaidos LKC lėšomis buvo finansuotos daugiau nei vieną kartą, pakartotinai skirtas finansavimas grąžinamas LKC per sutartyje nustatytą terminą.

22.     Vienas pareiškėjas vieno konkurso metu gali teikti ne daugiau kaip 3 paraiškas.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

23.     LKC pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

23.1.  administracis vertinimas;

23.2.  ekspertų komisijos vertinimas.

24.     Administracinį vertinimą atlieka LKC specialistai. Administracinio vertinimo metu:

24.1.  nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis Taisyklių III skyriaus ir konkurso skelbime nustatytų reikalavimų;

24.2.  patikrinama, ar pareiškėjas yra tinkamai atsiskaitęs už visus Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos, LKC ir Lietuvos kultūros tarybos finansuotus kino srities projektus;

24.3.  patikrina, ar suteikus pareiškėjui prašomą finansavimo sumą, nebus viršyta de minimis pagalbos suma.

25.     Administracinis vertinimas turi būti atliktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo konkurso skelbime nurodyto paraiškų teikimo termino pabaigos.

26.     Jeigu paraiška neatitinka Taisyklių III skyriaus reikalavimų, LKC per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie pastebėtus trūkumus ir galimybę juos ištaisyti. Tuo atveju, jeigu suteikus pilną pareiškėjo prašomą sumą būtų viršyta de minimis pagalbos suma, pareiškėjas informuojamas, kad gali pretenduoti tik į šios sumos neviršijančią dalį.

27.     Paraiškos, atitinkančios taisyklėse nustatytus reikalavimus, perduodamos svarstyti ekspertų komisijai.

28.     Ekspertų komisijos nariai gautas paraiškas vertina vadovaudamiesi Taisyklių priede – Kino sklaidos projekto Lietuvoje individualaus vertinimo lentelėje – nurodytais kriterijais ir prioritetais.

29.     Paraiškų svarstymas ir vertinimas ekspertų komisijoje vyksta LKC direktoriaus patvirtinta Kino sklaidos Lietuvoje projektų vertinimo ekspertų komisijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

30.     Ekpertų komisijos siūlymai dėl finansavimo teikiami LKC direktoriui.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

31.     Projekto išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos yra:

31.1tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu ir būtinos projektui vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) projekte, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);

31.2.  projekto vykdytojo patirtos einamaisiais biudžetiniais metais ir projekto vykdymo laikotarpiu, nurodytu finansavimo sutartyje;

31.3.  realios ir atitinka rinkos kainas;

31.4patikrinamos, nustatomos bei pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

31.5administravimui skirtos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 20 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;

31.6nenumatytos išlaidos ir sudaro ne daugiau nei 10 proc. lėšų iš LKC skirtos sumos projektui įgyvendinti;

31.7sukuriančios projektui pridėtinę vertę;

31.8nėra finansuotos iš kitų šaltinių.

32.     Skiriant finansavimą komandiruotėms ir piniginėms kompensacijoms, lėšų dydis nustatomas vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“.

33.     Finansavimas negali būti skiriamas ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti.

34.     Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, privalo užtikrinti, kad perkant prekes ir paslaugas už valstybės biudžeto lėšas, būtų laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų.

 

VI SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

35.     Lėšas projektams vykdyti įsakymu skiria LKC direktorius, įvertinęs ekspertų komisijos siūlymus. LKC direktoriaus įsakyme nurodomas projekto vykdytojas ir projekto pavadinimas.

36.     Per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl  lėšų skyrimo priėmimo LKC pateikia duomenis apie suteiktos pagalbos dydį Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui.

37.     Projekto vykdytojas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo pateikia LKC projekto vykdytojo pasirašytą sutartį su skirtų lėšų detalia sąmata. Sutartį su projekto vykdytoju pasirašo LKC direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

38.     Paraiškoje nurodytas bendras projekto biudžetas negali būti keičiamas be suderinimo su LKC, pateikiant LKC motyvuotą raštišką prašymą. LKC priima sprendimą dėl pateikto prašymo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio prašymo gavimo dienos.

39.     Pasirašius sutartį, projektui vykdyti skirtos lėšos projekto vykdytojui pervedamos per sutartyje nustatytus terminus.

40.     Lėšos į projekto vykdytojo atskirą banko sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje banko sąskaitoje Projekto vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.

41.     LKC direktoriaus įsakymai dėl lėšų skyrimo skelbiami LKC interneto svetainėje www.lkc.lt.

 

VII SKYRIUS

FINANSUOJAMO PROJEKTO VYKDYMAS ir ATSISKAITYMAS UŽ GAUTĄ FINANSAVIMĄ

 

42.     Projekto vykdymo ir sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.

43.     Projekto vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška.

44.     Jeigu įgyvendinant projektą iškyla poreikis keisti lėšų paskirstymą pagal atskirus sąmatos straipsnius, toks pasikeitimas nederinamas su LKC, jei skirtumas (nukrypimas) tarp sąmatos straipsniui LKC skirtų ir planuojamų naudoti lėšų neviršys 20 proc.

45.     Jeigu skirtumas tarp skirtų ir planuojamų naudoti sąmatos straipsnio lėšų dėl objektyvių priežasčių gali viršyti 20 proc. (išskyrus, kai viršijanti suma yra mažesnė, nei 100 eurų) arba įtraukiant naują arba pašalinant esamą išlaidų eilutę, projekto vykdytojas privalo tikslinti sąmatą ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto vykdymo pabaigos termino.

46.     Projekto vykdytojas su LKC atsiskaito sutartyje nustatytomis sąlygomis, įvykdęs projektą per 20 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 20 d., pateikdamas LKC direktoriaus įsakymu patvirtintos formos projekto įgyvendinimo ataskaitą.

 

VIII SKYRIUS

PROJEKTO VYKDYMO KONTROLĖ

 

47.     LKC pareikalavus, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti visų projekto išlaidas pateisinančių ir apmokėjimą įrodančių dokumentų patvirtintas kopijas, kitus su projekto vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą.

48.     Projekto išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, darbo užmokesčio apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai bei kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

49.     Projekto išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra elektroninis išrašas iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas.

50.     LKC nustačius, kad projekto vykdytojas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, iš anksto neinformavęs LKC sumažino įsipareigotas projekto įgyvendinimo apimtis, savo finansinį indėlį ir tuo pažeidė LKC direktoriaus įsakymu nustatytas projekto finansavimo proporcijas, projekto vykdytojas privalo grąžinti LKC jo permokėtas ar pažeidžiant Taisyklių ar sutarties reikalavimus panaudotas lėšas. Šios lėšos grąžinamos į LKC nurodytą sąskaitą LKC nustatytais terminais. Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, o projekto vykdytojas praranda teisę vienerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš LKC.

51.     Projekto vykdytojas penkerius metus po projekto įvykdymo privalo saugoti ir, LKC pareikalavus, pateikti visus projekto patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.

 

___________________