Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2018 M. RUGSĖJO 12 D. NUTARIMO NR. 918 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RADIACINĖS SAUGOS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. gruodžio 5 d. Nr. 1249

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimą Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo įgyvendinimo“:

1. Pakeisti 1 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

1. Patvirtinti pridedamus:“.

2. Papildyti 1.3 papunkčiu:

1.3. Grėsmių radioaktyviesiems šaltiniams analizės atlikimo tvarkos aprašą.“

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                          Aurelijus Veryga

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2018 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1249

 

 

grėsmių radioaktyviesiems šaltiniams analizės atlikimo tvarkos aprašas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Grėsmių radioaktyviesiems šaltiniams analizės atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja informacijos apie grėsmes radioaktyviesiems šaltiniams (toliau – informacija apie grėsmes) teikimo Radiacinės saugos centrui (toliau – RSC) bei RSC atliekamos grėsmių radioaktyviesiems šaltiniams analizės (toliau – grėsmių analizė) atlikimo ir peržiūros tvarką.

2Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymo 24 straipsnio 1 dalimi.

3Grėsmių analizė atliekama Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytų I, II, III ir IV pavojingumo kategorijų radioaktyviesiems šaltiniams.

4Informaciją apie grėsmes RSC pagal kompetenciją teikia Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas ir Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija.

5Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Radiacinės saugos įstatyme.

 

II SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE GRĖSMES TEIKIMAS RSC

 

6RSC, rengdamasis atlikti grėsmių analizę ar grėsmių analizės peržiūrą, kreipiasi į Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytas institucijas ir prireikus į kitas institucijas, įstaigas ar asmenis prašydamas pateikti informaciją apie grėsmes.

7Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytos institucijos, kitos institucijos, įstaigos ar asmenys per RSC nustatytą ne trumpesnį nei 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos terminą teikia informaciją apie grėsmes RSC.

8Bet kuri Tvarkos aprašo 4 punkte nurodyta institucija, gavusi informacijos apie grėsmes, turi ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo informacijos apie grėsmes gavimo dienos pateikti šią informaciją RSC.

 

III SKYRIUS

GRĖSMIŲ ANALIZĖS ATLIKIMAS IR PERŽIŪRA

 

9RSC, gavęs informaciją apie grėsmes iš Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų, kitų institucijų, įstaigų ar asmenų, per 30 darbo dienų atlieka grėsmių analizę ir parengia grėsmių analizės dokumento projektą. RSC, gavęs naują informaciją apie grėsmes iš Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų, kitų institucijų, įstaigų ar asmenų, per 20 darbo dienų atlieka grėsmių analizės peržiūrą ir parengia grėsmių analizės dokumento pakeitimo projektą.

10RSC, atlikdamas grėsmių analizę:

10.1. vertina Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų, kitų institucijų, įstaigų ar asmenų pateiktus duomenis, išvadas, pasiūlymus ar kitą informaciją apie grėsmes, kurių pagrindu rengiamas grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projektas;

10.2. sprendžia, ar reikalingi papildomi duomenys, išvados, pasiūlymai ar kita informacija apie grėsmes iš kitų institucijų, įstaigų ar asmenų;

10.3. atsižvelgdamas į radioaktyviųjų šaltinių charakteristikas, turimą informaciją apie grėsmes, taip pat šios informacijos išsamumą ir patikimumą, vertina, ar radioaktyvieji šaltiniai galėtų būti neteisėtai užvaldyti, pagrobti arba juos panaudojant įvykdytas teroro aktas ar kiti neteisėti veiksmai, kurie gali kelti riziką žmonių sveikatai ir saugumui dėl jonizuojančiosios spinduliuotės;

10.4. vertina, nuo kokių grėsmių (kokių galimų rizikos veiksnių ar neteisėtų veikų) radioaktyvieji šaltiniai turi būti apsaugoti;

10.5. nustato, kokių grėsmių išvengti įmanoma ir tikslinga diegiant radioaktyviųjų šaltinių fizinės saugos (toliau – fizinė sauga) priemones, o su kokiomis grėsmėmis turi būti kovojama kitomis priemonėmis;

10.6. nustatęs, kad tam tikrų grėsmių išvengti neįmanoma ar netikslinga diegiant atitinkamas fizinės saugos priemones, numato, kokiomis kitomis priemonėmis reikia apsaugoti radioaktyviuosius šaltinius.

11RSC, atlikdamas grėsmių analizę, turi teisę:

11.1. kreiptis į institucijas, įstaigas ar asmenis, kad jie pateiktų duomenis, išvadas, pasiūlymus ar kitą informaciją apie grėsmes, kurios reikia grėsmių analizei atlikti;

11.2. prireikus sudaryti darbo grupes arba kviesti institucijų, įstaigų ar asmenų atstovus ar ekspertus, inicijuoti tyrimus ir kitus darbus, būtinus grėsmių analizei atlikti.

12Grėsmių analizės dokumente nurodoma ši informacija:

12.1. grėsmės nacionaliniam saugumui, terorizmo ir ekstremizmo grėsmės, grėsmės dėl nusikalstamumo, kibernetiniai incidentai, įvykiai pasaulyje ir Lietuvoje, susiję su radioaktyviųjų šaltinių neteisėtu užvaldymu, neteisėtu panaudojimu ar perdavimu, pagrobimu, praradimu, teroro aktu, nesankcionuotu pašalinių žmonių patekimu prie radioaktyviųjų šaltinių, taip pat kitais neteisėtais veiksmais, kurie gali kelti riziką žmonių sveikatai ir saugumui dėl jonizuojančiosios spinduliuotės, ar kiti rizikos veiksniai, galintys turėti įtakos fizinei saugai;

12.2. radioaktyviųjų šaltinių tipai ir konkrečios grėsmės, nuo kurių atitinkamo tipo radioaktyvieji šaltiniai turi būti apsaugoti;

12.3. išvados, kuriose nurodoma, ar fizinės saugos priemonės yra tinkamos ir pakankamos siekiant apsaugoti radioaktyviuosius šaltinius nuo jiems kylančių grėsmių, jeigu šios priemonės nėra tinkamos ar jų nepakanka – informacija apie tai, kokių kitų ar papildomų priemonių reikia radioaktyviesiems šaltiniams apsaugoti.

13RSC parengtą grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projektą pateikia Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytoms institucijoms išvadoms gauti.

14 Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytos institucijos turi pateikti išvadas dėl grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projekto per 10 darbo dienų nuo grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projekto gavimo dienos.

15Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytoms institucijoms išvadose pateikus pastabų ar pasiūlymų dėl grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projekto, RSC grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projektą turi patikslinti ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų išvadų gavimo dienos. Tais atvejais, kai reikia papildomai gauti duomenų, išvadų, pasiūlymų ar kitos informacijos apie grėsmes iš Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų, kitų institucijų, įstaigų ar asmenų, šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo visos reikiamos informacijos apie grėsmes gavimo dienos. RSC dėl informacijos apie grėsmes gavimo iš Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų, kitų institucijų, įstaigų ar asmenų turi kreiptis per 5 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų išvadų gavimo dienos. Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytos institucijos, kitos institucijos, įstaigos ar asmenys informaciją apie grėsmes turi pateikti per Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytą terminą.

16RSC pagal Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų institucijų išvadose pateiktas pastabas ir pasiūlymus patikslintą grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projektą pakartotinai pateikia Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytoms institucijoms išvadoms gauti.

17Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytoms institucijoms suderinus grėsmių analizės dokumento ar jo pakeitimo projektą, grėsmių analizės dokumentas ar jo pakeitimas tvirtinamas sveikatos apsaugos ministro įsakymu ir pateikiamas Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytoms institucijoms.

––––––––––––––––––––