valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos

prie aplinkos ministerijos viršininkas

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKO 2012 M. KOVO 29 D. ĮSAKYMO

NR. 1V-53 „DĖL STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠO, STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO AKTŲ (KONTROLINIŲ KLAUSIMYNŲ) REKVIZITŲ IR ANKETOS APIE PATIKRINIMO AKTO (KONTROLINIO KLAUSIMYNO) TAIKYMO NAUDINGUMĄ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugpjūčio 2 d. Nr. 1V-136

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2012 m. kovo 29 d. įsakymą Nr. 1V-53 „Dėl Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašo, Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo aktų (kontrolinių klausimynų) rekvizitų ir Anketos apie patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) taikymo naudingumą patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS

PRIE APLINKOS MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL STATYBOS IR ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.4 papunkčiu ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 19.1 ir 19.5 papunkčiais:

1. Tvirtinu Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2.  Nustatau, kad statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami vadovaujantis Aprašu.“.

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2019 m. rugpjūčio 12 d.

 

 

 

L. e. kanclerio pareigas,

pavaduojantis viršininką                                                                                         Vytautas Ambrazas

 

PATVIRTINTA

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie

Aplinkos ministerijos viršininko

2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 1V-53

(Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie

Aplinkos ministerijos viršininko 2019 m. rugpjūčio 2 d. įsakymo

Nr. 1V-136 redakcija)

 

 

STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato:

1.1. statinio (jo dalies) statybos teisėtumo, statinio projekto ar statinio ekspertizės rangovo (toliau – ekspertizės rangovas), rangovo, statinio statybos techninio prižiūrėtojo, statinio statybos vadovo (toliau – statybos dalyvis (-iai) veiklos planinių ir neplaninių patikrinimų (toliau – statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimas (-ai)) atlikimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) tvarką;

1.2. planuojamų patikrinimų sąrašų sudarymo kriterijus;

1.3. neplaninių patikrinimų atlikimo pagrindus;

1.4. nustatytų pažeidimų reikšmingumo kriterijus;

1.5. įstatymų nustatytų poveikio priemonių teisės pažeidimus padariusiems subjektams taikymo tvarką.

Šių patikrinimų pagrindinių veiksmų schema pateikta proceso srauto diagramoje (Aprašo 1 priedas). Šios diagramos sutartiniai žymėjimai pateikti Aprašo 2 priede.

2. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimo tikslas – patikrinti, ar statyba vykdoma teisėtai, ar statybos dalyvių veikla vykdoma laikantis statybos sritį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, siekiant išvengti galimos reikšmingos žalos ar realaus pavojaus grėsmės valstybei, visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai.

3. Statybos ir ūkio subjektų veiklos planinių patikrinimų pirminis tikslas – įvertinti teisės aktų nustatyta tvarka gautą informaciją apie ūkio subjektą ir jo vykdomą veiklą ir teikti jam metodinę pagalbą.

4. Statybos ir ūkio subjektų veiklos neplaniniai patikrinimai atliekami turint pagrįstų įtarimų dėl statybos ar (ir) statybos dalyvio (-ių) veiklos galimų prieštaravimų teisės aktų reikalavimams.

5. Statybos patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių statybos valstybinę priežiūrą, nustatyta tvarka, pagal Inspekcijai suteiktus įgaliojimus. Ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme [10.1] nustatytais ūkio subjektų veiklos priežiūros principais, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo [10.2], Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių ūkio subjektų priežiūrą ir kontrolę, nustatyta tvarka, pagal Inspekcijai suteiktus įgaliojimus.

6. Statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimus atlieka Inspekcijos įgalioti pareigūnai, vykdantys statybos valstybinę priežiūrą (toliau – SVP pareigūnas (-ai)).

7. SVP pareigūnas Viešojo administravimo įstatymo [10.1] 25 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais privalo nusišalinti nuo patikrinimo.

8. Pagal Aprašą vykdomi statybos ir ūkio subjektų veiklos patikrinimai atliekami surašant patikrinimo aktus (kontrolinius klausimynus), kurių rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, (toliau – klausimynas (-ai)), išskyrus Apraše nurodytas išimtis. Naudojantis klausimynais patikrinama, ar statyba vykdoma teisėtai ir ar statybos dalyviai laikosi Statybos įstatymo [10.2] ir kitų teisės aktų reikalavimų.

9. Apraše vartojamos Viešojo administravimo įstatyme [10.1], Statybos įstatyme [10.2] ir kituose teisės aktuose apibrėžtos sąvokos.

Apraše vartojama sąvoka „statybos patikrinimas“ apima statybos proceso ir statybos dalyvių, kurie pagal Viešojo administravimo įstatymą [10.1] nelaikytini ūkio subjektais (fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie nevykdo ūkinės veiklos), veiklos patikrinimą.

 

II skyrius

NUORODOS

 

10. Apraše pateikiamos nuorodos į šiuos teisės aktus:

10.1. Viešojo administravimo įstatymą;

10.2. Statybos įstatymą;

10.3. Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymą;

10.4. Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą;

10.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimą Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“;

10.6. statybos techninį reglamentą STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, (toliau – STR 1.04.04:2017);

10.7. statybos techninį reglamentą STR 1.06.01:2016 „Statybos darbai. Statinio statybos priežiūra“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 2 d. įsakymu        Nr. D1-848 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.06.01:2016 „Statybos darbai. Statinio statybos priežiūra“ patvirtinimo“, (toliau – STR 1.06.01:2016);

10.8. statybos techninį reglamentą STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-878„Dėl statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos užbaigimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių šalinimas“ patvirtinimo“, (toliau – STR 1.05.01:2017);

10.9. statybos techninį reglamentą STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. D1-880 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.02.01:2017 „Statybos dalyvių atestavimo ir teisės pripažinimo tvarkos aprašas“ patvirtinimo“, (toliau – STR 1.02.01:2017);

10.10. statybos techninį reglamentą STR 1.03.01:2016 „Statybiniai tyrimai. Statinio avarija“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-748 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.03.01:2016 „Statybiniai tyrimai. Statinio avarija“ patvirtinimo“ (toliau – STR 1.03.01:2016);

10.11. Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. D1-322 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos pažeidimai priskiriami mažareikšmiams, nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Kriterijų aprašas);

10.12. Reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Inspekcijos viršininko 2010 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. 1V-95 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo, (toliau – Reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašas);

10.13. Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles, patvirtintas Inspekcijos viršininko 2014 m. sausio 8 d. įsakymu Nr. 1V-5 „Dėl Asmenų prašymų, skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės).

 

III skyrius

PLANUOJAMŲ TIKRINTI STATYBŲ ir ŪKIO SUBJEKTŲ SĄRAŠŲ SUDARYMO TVARKA IR ATRANKOS KRITERIJAI

 

11. Tikrintinų statybų ir ūkio subjektų sąrašai (toliau – patikrinimų planai) sudaromi naudojantis Inspekcijos rizikos valdymo informacine sistema (toliau – RVIS) pagal Aprašo 12 punkte nurodytus atrankos kriterijus. Jei nėra galimybės patikrinimų planus sudaryti naudojantis RVIS, jie remiantis šiais kriterijais sudaromi ne RVIS.

12. Patikrinimų planai sudaromi remiantis šiais atrankos kriterijais:

12.1. statybos dalyvių (išskyrus nurodytus 12.2 papunktyje):

12.1.1. veikla vykdoma statant ar rekonstruojant neypatinguosius, ypatinguosius statinius;

12.1.2. veikla vykdoma statant ar rekonstruojant statinius saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse;

12.1.3. per pastaruosius 2 metus dėl statybos dalyvio veiklos buvo nustatyta teisės aktų pažeidimų;

12.1.4. įvyko statinių, kuriuose veiklą vykdo (-ė) statybos dalyviai, avarija ir buvo nustatyta, kad ji įvyko dėl statybos dalyvių kaltės;

12.1.5. statybos vadovo ar statinio statybos techninės priežiūros vadovo veikla vykdoma, statant ar rekonstruojant neypatinguosius ir ypatinguosius statinius skirtingų savivaldybių teritorijose;

12.1.6. statybos dalyvio veiklą rekomenduojama patikrinti bent dviejose skirtingose statybvietėse (jeigu vykdo veiklą ne vienoje statybvietėje);

12.2. ekspertizės rangovų:

12.2.1. atliekamos statinių, statomų ar rekonstruojamų saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose, kultūros paveldo vietovėse, ekspertizės ir tokių statinių projektų ekspertizės;

12.2.2. atliekamos daugiabučių gyvenamųjų namų projektų ir tokių pastatų ekspertizės;

12.2.3. įvyko statomo ar naudojamo statinio, kurio projekto ekspertizės ar statinio (jo dalies) ekspertizės išvada teigiama, avarija ar yra nustatyta jos grėsmė;

12.3. statybos objektų:

12.3.1. statomi ar rekonstruojami ypatingieji statiniai;

12.3.2. atnaujinami (modernizuojami) ypatingieji ir neypatingieji statiniai;

12.3.3. statiniai statomi ar rekonstruojami saugomose ir kultūros paveldo objektų teritorijose ar kultūros paveldo vietovėse;

12.3.4. statiniuose veiklą vykdantys statybos dalyviai atitinka 12.1.3–12.1.5 papunkčiuose nurodytus kriterijus.

13. Patikrinimų planai rengiami atsižvelgus į:

13.1. Inspekcijos RVIS turimus duomenis;

13.2. Inspekcijos turimus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius statybos valstybinei priežiūrai vykdyti.

14. Patikrinimų planų projektus parengia Inspekcijos Veiklos gerinimo skyrius, naudodamasis RVIS (išskyrus atvejus, kai nėra galimybės šia sistema naudotis) pagal Aprašo 3, 4 ir 5 prieduose pateiktas lenteles.

15. Veiklos gerinimo skyrius:

15.1. naudodamasis RVIS (išskyrus atvejus, kai nėra galimybės naudotis šia sistema), sudaro rizikingų statybą leidžiančių dokumentų (toliau – SLD), statybos rangovų, statinio statybos vadovų ir statinio statybos techninių prižiūrėtojų, ekspertizės rangovų ir, esant poreikiui, naujai statomų, rekonstruojamų, ypatingųjų ir neypatingųjų statinių (toliau – kontroliuojami objektai) sąrašus;

15.2. naudodamasis RVIS, atlieka kontroliuojamų (tikrintinų / informuojamų (prevencinių priemonių taikymas, pavyzdžiui, konsultacijų teikimas ir kt.) objektų atranką, parenka rizikos valdymo priemones;

15.3. sudaro atrinktų tikrintinų / informuotinų kontroliuojamų objektų sąrašų projektą, kurį suderina su Rytų, Vidurio ir Vakarų statybos valstybinės priežiūros departamentų (toliau – teritoriniai padaliniai) direktoriais;

15.4. galutinius ir suderintus patikrinimų planus teikia viršininkui tvirtinti įsakymu. Patvirtinti metų I–IV ketvirčių patikrinimų planai pateikiami vykdyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų atitinkamai pasibaigus metų I ketvirčiui, I pusmečiui, III ketvirčiui ir metams.

16. Pirmus metus veiklą vykdančių ūkio subjektų planiniai patikrinimai neatliekami (atliekami tik neplaniniai patikrinimai).

17. Patvirtinti patikrinimų planai skelbiami išorinėje Inspekcijos interneto svetainėje. Už šių planų paskelbimą atsakingas Veiklos gerinimo skyrius.

18. Patvirtintas patikrinimų planas gali būti pakeistas Inspekcijos viršininko įsakymu tik tuo atveju, kai yra motyvuotas Inspekcijos administracijos padalinio vadovo ar jo įgalioto asmens prašymas dėl patikrinimų plano pakeitimo.

 

IV skyrius

PLANINIAI STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMAI

 

19. Planiniai patikrinimai atliekami vadovaujantis Inspekcijos viršininko įsakymu patvirtintais:

19.1. patikrinimų planais;

19.2. Inspekcijos teritorinių padalinių metiniais darbo planais.

20. Planinių patikrinimų pagrindiniai tikslai – nustatyti, ar:

20.1. statinio (jo dalies) statyba vykdoma teisėtai;

20.2. statybos dalyvis (-iai) atitinka jam (jiems) keliamus reikalavimus ir jo (jų) veikla atitinka Statybos įstatymo [10.2] ir kitų teisės aktų nuostatas;

20.3. ekspertizės rangovas atitinka jam keliamus reikalavimus ir jis statinio projekto ekspertizę ar statinio ekspertizę atliko vadovaudamasis STR 1.04.04:2017 [10.6] nuostatomis.

21. Statybos ir ūkio subjektų veiklos planinius patikrinimus atlieka Inspekcijos teritorinių padalinių SVP pareigūnai.

22. SVP pareigūnas, prieš pradėdamas statybos ar ūkio subjekto veiklos planinį patikrinimą, privalo:

22.1. likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, raštu arba elektroniniu būdu informuoti tikrinamą subjektą apie numatomą patikrinimą, nurodydamas patikrinimo pagrindą, laiką ir orientacinę trukmę, klausimyno, pagal kurį bus atliekamas patikrinimas, patvirtinimo datą ir paskelbimo šaltinį, patikrinimo atlikimo vietą (statybvietę ar subjekto būstinę), ir pridėti privalomąjį nurodymą, kuriame turi būti nurodyta suteikti Inspekcijai prieigą prie elektroninio statybos darbų žurnalo, kai pildomas šis žurnalas (jeigu tai nebuvo atlikta, teikiant pranešimą apie statybos pradžią, rangovo ir pagrindinių statybos sričių vadovų pasamdymą ar paskyrimą), dokumentų, susijusių su vykdoma statyba ir kuriuos tikrinamas subjektas turi pateikti atvykusiam SVP pareigūnui (jei šių dokumentų ar atskirų duomenų SVP pareigūnas negali gauti iš atitinkamų duomenų bazių ar kitų viešojo administravimo subjektų), sąrašas. Pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su tikrinamu subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis;

22.2. pranešime nurodytoje vietoje laiku prisistatyti tikrinamo subjekto vadovui ar jo įgaliotam atstovui, parodydamas tarnybinį pažymėjimą, dėvėti nustatyto pavyzdžio uniformą;

22.3. paaiškinti patikrinimo atlikimo tvarką, aptarti patikrinimo planą, susiderinti dokumentų pateikimo ir kitų statybos dalyvių iškvietimo (jeigu to reikės) laiką, vietą ir supažindinti tikrinamo subjekto vadovą ar jo įgaliotą atstovą su poveikio priemonių už nustatytus pažeidimus taikymo tvarka;

22.4. informuoti tikrinamą subjektą, kad už nustatytus mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, kuriuos jis gali pašalinti patikrinimo metu ar ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, jis  nebus baudžiamas, bet, jeigu tokie pažeidimai per nustatytą terminą nebus pašalinti, bus taikomos atitinkamos poveikio priemonės;

22.5. informuoti, kad tikrinamas subjektas patikrinimo metu turi teisę prašyti suteikti konsultaciją, apie tai pažymėdamas klausimyne.

23. Ekspertizės rangovo veiklos patikrinimo metu atrenkami ne mažiau kaip 3 statinio projekto ekspertizių aktai ar statinio ekspertizių aktai. Atrenkant pirmenybė teikiama Aprašo 12.2 papunktyje nurodytoms projekto ar statinio ekspertizės aktams.

24. SVP pareigūnas, vykdydamas patikrinimą, privalo mandagiai elgtis, vadovautis Viešojo administravimo įstatyme [10.1] įtvirtintais viešojo administravimo principais, vykdyti Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] 21 straipsnyje nurodytas pareigas.

25. Statybos ar ūkio subjekto veiklos planinis patikrinimas pradedamas pranešime nurodytu laiku ar, gavus tikrinamo subjekto motyvuotą prašymą elektroninėmis ryšio priemonėmis (nesant techninių galimybių – paštu), kitu suderintu laiku. Patikrinimo trukmė – tai laiko tarpas, kai SVP pareigūnas vykdo patikrinimą jo atlikimo vietoje ir tiesiogiai bendrauja su tikrinamu subjektu. Patikrinimo trukmė reikalinga būtinai informacijai apie tikrinamo subjekto veiklą surinkti ir / ar statinio (-ių) apžiūrai atlikti, negali viršyti Aprašo 47 punkte nustatyto termino. Parengiamiesiems patikrinimo darbams ar dokumentams tvarkyti darbo vietoje po patikrinimo skirtas laikas neįtraukiamas į patikrinimo trukmę.

26. Planinio patikrinimo rezultatai, išvados ir informacija apie siūlomas poveikio priemones už nustatytus pažeidimus ir patikrinimo metu suteiktą konsultaciją įforminami Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka.

 

V skyrius

NEPLANINIAI STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMAI

 

27. Neplaninis statybos ir ūkio subjekto veiklos patikrinimas atliekamas Inspekcijos vadovybės ar Inspekcijos administracijos padalinio vadovo sprendimu (pavedimu, įsakymu, potvarkiu, pagal skirtą užduotį, rezoliuciją ir pan.):

27.1. gavus kito viešojo administravimo subjekto, teisėsaugos institucijos ar Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriaus rašytinį prašymą, pranešimą ar pavedimą atlikti statybos, ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės ar savivaldybės institucijos prašymą;

27.2. turint informacijos (gavus skundą, pranešimą) ar kilus pagrįstų įtarimų dėl statybos dalyvio, ūkio subjekto veiklos (pvz., pasirodžius tam tikrai informacijai žiniasklaidoje), kuri galbūt prieštarauja teisės aktams ar neatitinka teisės aktų reikalavimų;

27.3. siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai ir įgyvendinti priimti sprendimai.

28. Aprašo 27 punkte išvardyti dokumentai (skundai, pranešimai, informacija ir kt.) nagrinėjami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3], Taisyklių [10.13] ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatų, patvirtintų Inspekcijos viršininko 2017 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. 1V-105 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pasitikėjimo linijos nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Tačiau, jei nagrinėjant pirmiau nurodytus dokumentus privaloma atlikti statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, jis atliekamas pagal šį Aprašą.

29. Neplaninio patikrinimo trukmei ir tvarkai taikomi Aprašo IV skyriuje nustatyti reikalavimai, išskyrus informavimą apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą. Statybos dalyvis, ūkio subjektas, apie numatomą vykdyti neplaninį patikrinimą informuojamas raštu ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikrinimo, išskyrus atvejus, kai dėl delsimo išsiaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti galima reikšminga žala ar realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan. Esant tokioms aplinkybėms ūkio subjektas iš anksto neinformuojamas. Pranešimo terminas gali būti trumpinamas, iš anksto susitarus su ūkio subjektu elektroniniu paštu ar kitomis ryšio priemonėmis.

30. Tais atvejais, kai ūkio subjektas apie numatomą neplaninį patikrinimą neinformuojamas, SVP pareigūnas, prieš pradėdamas neplaninį statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, patikrinimo vietoje pateikia tikrinamam statybos dalyviui, ūkio subjektui 27 punkte nurodyto sprendimo kopiją ar nuorašą.

31. Atliekant pirmus metus veiklą vykdančio ūkio subjekto neplaninį patikrinimą, jam įteikiama Inspekcijos pasirašyta deklaracija dėl pirmųjų verslo metų ir pateikiama informacija, kur ūkio subjektas turėtų kreiptis iškilus klausimų, susijusių su Inspekcijos prižiūrima sritimi.

 

VI skyrius

STATYBOS ir ŪKIO SUBJEKTŲ VEIKLOS PATIKRINIMO TVARKA

 

32. Planiniai patikrinimai atliekami tikrinant visus Aprašo 8 punkte nurodytuose klausimynuose išvardytus aspektus. Neplaniniai patikrinimai gali būti mažesnės apimties, kai tikrinama tik dalis klausimyne nurodytų aspektų, susijusių su neplaninio patikrinimo pagrindu.

33. Klausimynas gali būti nenaudojamas ir surašomas faktinių duomenų patikrinimo vietoje aktas (toliau – FDPV aktas):

33.1. kai Inspekcijos viršininko įgaliotas asmuo priima sprendimą, kad yra tikslinga atlikti siauresnės apimties patikrinimą;

33.2. atliekant patikrinimą ūkio subjekto prašymu konsultavimo tikslais;

33.3. skundo nagrinėjimo metu paaiškėjus, kad skunde nurodytas objektas neatitinka statinio požymių;

33.4. atliekant grįžtamąjį (pakartotinį) patikrinimą;

33.5. atliekant patikrinimą reido metu;

33.6. atliekant statybos patikrinimą pagal skundą ar pranešimą, išskyrus atvejus, kai pagal skundą ar pranešimą tikrinami naujo ypatingojo ar neypatingojo statinio statybos ar rekonstrukcijos darbai.

34. FDPV aktas pildomas statybos patikrinimo metu ir jo projektas pateikiamas susipažinti patikrinime dalyvaujantiems suinteresuotiems asmenims. Šio akto kopijos patikrinimo dalyviams teikiamos tik jiems pageidaujant. Apie statybos patikrinimo rezultatus ir priimtus sprendimus suinteresuoti asmenys informuojami raštu. Jeigu statybos patikrinimas atliekamas nagrinėjant skundą, vadovaujamasi Taisyklėmis [10.13]. Jeigu patikrinimas atliekamas reido metu, vadovaujamasi Reidų organizavimo ir atlikimo tvarkos aprašu [10.12].

35. Dalyvauti statybos ir ūkio subjekto veiklos patikrinimuose gali būti kviečiami kitų suinteresuotų viešojo administravimo subjektų atstovai, statybos dalyviai, liudytojai ir kiti suinteresuoti asmenys. Apie numatomą vykdyti patikrinimą kviečiami asmenys informuojami raštu ar elektroniniu būdu likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki patikrinimo.

36. SVP pareigūnas iki numatyto statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimo pradžios, užpildydamas klausimyno bendrųjų duomenų dalį, privalo:

36.1. iš Statybos produkcijos sertifikavimo centro registrų gauti duomenis apie statybos dalyviams privalomus dokumentus, leidžiančius užsiimti tam tikra veikla, ir juos palyginti su Inspekcijai pateiktame pranešime apie rangovo ir kiekvieno pagrindinių statybos sričių vadovo pasamdymą nurodytais duomenimis;

36.2. gauti ir išnagrinėti Nekilnojamojo turto registro (toliau – NTR) išrašą apie žemės sklypą ir šiame registre įregistruotus jame esančius nekilnojamuosius daiktus ir daiktines teises į juos, taip pat apie žemės sklypo ir specialiąsias nekilnojamųjų daiktų naudojimo sąlygas;

36.3. pasinaudodamas Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacine sistema „Infostatyba“ (toliau – IS „Infostatyba“), kitų institucijų duomenų bazėmis, kita jų turima informacija arba tiesiogiai iš SLD išdavusio viešojo administravimo subjekto, kuriam buvo pateiktas privalomasis nurodymas pateikti informaciją, gavęs reikiamos informacijos, išnagrinėti:

36.3.1. SLD kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“) arba originalą;

36.3.2. statinio projekto kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka (jeigu nėra galimybės gauti iš IS „Infostatyba“) arba kompiuterinėje laikmenoje pateiktą statinio projektą;

36.3.3. teritorijos, kurioje vykdoma statyba, planavimo dokumentą (-us);

36.3.4. kitą patikrinimui reikalingą informaciją.

37. Kai naujo nesudėtingojo statinio statybos ar nesudėtingojo statinio rekonstravimo atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti supaprastinto statybos projekto arba supaprastinto rekonstravimo projekto, SVP pareigūnas, atlikdamas statybos patikrinimą, pareikalauja iš statytojo pateikti rašytinius sutikimus (susitarimus), nurodytus STR 1.05.01:2017 [10.8].

38. Statybvietėje statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą SVP pareigūnas atlieka pagal Aprašo 8 punkte nurodytą atitinkamą klausimyną, išskyrus Aprašo 33 punkte numatytas išimtis.

39. Klausimynas pildomas atsižvelgiant į statinio statybos stadiją (atliktų statybos darbų mastą), apžiūrint statomą statinį (konstrukcijų išdėstymą, laikančiųjų konstrukcijų atrėmimo mazgus, pastebimus neatitikimus, atitvarų konstrukcijas, šilumos, garso bei drėgmės izoliacijai naudojamų statybos produktų ženklinimą ir pan.). Jeigu patikrinimo metu, įvertinus atliktų darbų mastą, nėra objektyvios galimybės patikrinti kai kurių statybos proceso aspektų, jie klausimyne (eilutėje, kur nurodytas klausimas dėl aspekto) pažymimi kaip neaktualūs ar netikrinti.

40. Patikrinimas, naudojant klausimyną, neužkerta kelio SVP pareigūnui reaguoti į išskirtinius atvejus, kai į klausimyną neįtraukto reikalavimo pažeidimas kelia reikšmingą žalos ar realaus pavojaus grėsmę visuomenei, kitų žmonių interesams, aplinkai ir pan. Tokiu atveju pažeidimai fiksuojami klausimyno eilutėje „Kiti, nenurodyti klausimyne, reikšmingi pažeidimai (jei nustatyti)“.

41. Nagrinėdamas skundą ar pranešimą SVP pareigūnas turi įvertinti ir kitus jame nurodytus aspektus, jei jie neįtraukti į klausimyną, ir užfiksuoti juos klausimyno eilutėje „Kiti, nenurodyti klausimyne, reikšmingi pažeidimai (jei nustatyti)“.

42. FDPV akte nurodomi aktualūs faktiniai duomenys:

42.1. statybos adresas;

42.2. atliktų (atliekamų) statybos darbų rūšis (pagal statinio laikančiąsias konstrukcijas, atliktų darbų mastą);

42.3. statinio kategorija (pagal statinio matmenis, aukštį, ilgį, plotį, plotą);

42.4. statinio paskirtis (pagal NTR duomenis arba statinio projektą);

42.5. galimi pažeidimai (atstumų, reikalavimų, susijusių su specialiųjų žemės ir miško sąlygų naudojimu – nurodant duomenis pagal NTR išrašą);

42.6. paaiškinimai (skaičiavimai) dėl objekto neatitikties statinio požymiams;

42.7. nurodomi statybos ir patikrinimo dalyviai (liudininkai), jų kontaktiniai duomenys (esant galimybei), pridedami jų paaiškinimai;

42.8. pridedamos nuotraukos, schemos, kurios turi aiškiai ir konkrečiai patvirtinti konstatuojamas aplinkybes, atstumus, statinių parametrus ir pan.

43. Atliekant ekspertizės rangovo veiklos patikrinimą, tikrinama, ar jo veikla atitinka Statybos įstatymo [10.2] ir kitų teisės aktų nuostatas, ar statinio projekto ekspertizė / statinio ekspertizė atlikta vadovaujantis STR 1.04.04:2017 [10.6] nuostatomis.

44. SVP pareigūnas, atlikęs statybos ar ūkio subjekto veiklos patikrinimą, atsižvelgęs į neįvykdytų reikalavimų (pažeidimų) reikšmingumą, apie reikalavimų įvykdymą pažymi atitinkamos klausimyno lentelės skiltyje „Nustatytas patikrinimo faktas“ (reikšmingi neįvykdyti reikalavimai klausimyne pažymėti simboliu „(!)“) ir įrašo patikrinimo išvadą.

45. Reikšmingu pažeidimu laikomas pažeidimas, klausimyne pažymėtas simboliu „(!)“ (reikšmingo reikalavimo neįvykdymas), už kurį taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [10.4] ar Statybos įstatyme [10.2] numatyta administracinė atsakomybė ir / ar dėl kurio galima reikšminga žala ar realaus pavojaus grėsmė visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai ir pan.

46. Nustačius, kad neįvykdytas bent vienas klausimyne nurodytas reikalavimas, patikrinimo išvadoje rašoma, kad statyba ar ūkio subjekto veikla vykdoma pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Prie klausimyno pridedamos nuotraukos, statybos dalyvio (-ių), ūkio subjekto (-ų), suinteresuotų asmenų paaiškinimai, ir liudytojų parodymai, jeigu jie pateikiami raštu.

47. Klausimyną SVP pareigūnas baigia pildyti ir Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka užregistruoja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo patikrinimo pradžios, FDPV aktą užpildo patikrinimo metu ir užregistruoja ne vėliau kaip kitą darbo dieną.

48. SVP pareigūno pasirašytas klausimynas ūkio subjektui susipažinti pateikiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas elektroninio ryšio priemonėmis (nesant techninių galimybių klausimyno nuorašas siunčiamas paštu).

 

VII skyrius

PAŽEIDIMŲ PREVENCIJA. NUSTATYTŲ PAŽEIDIMŲ ŠALINIMO TVARKA

 

49. SVP pareigūnai, šio Aprašo nustatyta tvarka atlikę patikrinimą ir nustatę pažeidimų, privalo vadovautis Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3], Statybos įstatymo [10.2], Administracinių nusižengimų kodekso [10.4], šio Aprašo, kitų teisės aktų nuostatomis dėl pažeidimų šalinimo ir atsakomybės taikymo:

49.1. jeigu patikrinimo metu nustatoma, kad statyba vykdoma pagal neteisėtai išduotą SLD, tokio pažeidimo padarinių šalinimo procedūros atliekamos Statybos įstatymo [10.2], Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3], STR 1.05.01:2017 [10.8] ir juos įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka;

49.2. jeigu patikrinimo metu nustatoma savavališka statyba, jos padariniai šalinami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3], STR 1.05.01:2017 [10.8] ir juos įgyvendinančių teisės aktų nustatyta tvarka;

49.3. nustačius kitų teisės aktų reikalavimų statybos teisiniuose santykiuose nesilaikymo ar netinkamo taikymo faktą, atliekami Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatyme [10.3] ir jį įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatyti veiksmai;

49.4. statybos patikrinimo metu kilus įtarimų, kad statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima ir tokio statinio statybos atveju pagal teisės aktų reikalavimus neprivaloma parengti statinio projekto, SVP pareigūnas per 5 darbo dienas po atitinkamų viešojo administravimo subjektų išvadų, kad tokio statinio statyba toje vietoje negalima, gavimo, pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] 11 straipsnio 6 dalyje nustatytą tvarką surašo privalomąjį nurodymą pašalinti pažeidimus, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, (nugriauti statinį ar jo dalį ir kt.);

49.5. paaiškėjus aplinkybėms, kurioms esant statyba turi būti sustabdoma, Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] ir STR 1.05.01:2017 [10.8] nurodytais atvejais pateikiamas privalomasis nurodymas nevykdyti jokių statinio ar jo dalies statybos darbų, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, ir atliekami kiti minėtuose teisės aktuose numatyti veiksmai;

49.6. nustačius, kad įvyko statinio avarija ar yra jos grėsmė, imamasi veiksmų, numatytų Statybos įstatyme [10.2], STR 1.03.01:2016 [10.10] ir kituose teisės aktuose;

49.7. nustačius, kad statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas), taip pat ekspertizės rangovas ar statinio projekto ekspertizės vadovai ir statinio ekspertizės vadovai turi teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti atitinkamas pareigas, tačiau pažeidžia jų veiklą reglamentuojančius teisės aktų [10.4], [10.9], [10.10] ir kitų reikalavimus, apie tai informuojamos atitinkamos institucijos, išduodančios statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.). Šioms institucijoms teikiama visa informacija apie nustatytus pažeidimus, išskyrus tuos mažareikšmius pažeidimus, kuriuos asmuo operatyviai pašalino statybos patikrinimo metu;

49.8. nustačius, kad statinio statybos rangovas ar subrangovai, statinio statybos vadovas, statinio statybos vadovas (specialiųjų statybos darbų vadovas), statinio statybos techninis prižiūrėtojas (specialiųjų statybos darbų techninės priežiūros vadovas), statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas (projekto dalies vykdymo priežiūros vadovas) neturi dokumento, suteikiančio teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas [10.9], [10.10] ir kt., statybos dalyvį paskyrusiam ar pasamdžiusiam subjektui surašomas Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [10.3] 23 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytas privalomasis nurodymas, kurio rekvizitai patvirtinti Inspekcijos viršininko įsakymu, paskirti ar pasamdyti kitą statybos dalyvį;

49.9. kilus įtarimų dėl neteisėtų statybos dalyvių veiksmų, privalo informuoti:

49.9.1. Lietuvos Respublikos valstybinę darbo inspekciją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos apie galbūt nelegalų darbą, saugos reikalavimų pažeidimus;

49.9.2. UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ apie galbūt neteisėtą elektros energijos vartojimą;

49.9.3. institucijas, išduodančias statybos veiklai būtinus privalomus dokumentus (atestatus ir kt.);

49.9.4. Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kai statybos produktai patiekti be atitikties deklaracijų ar šių deklaracijų turinys neatitinka teisės aktais nustatyto turinio;

49.9.5. teisėsaugos institucijas, nustačius, kad galimai atliktos nusikalstamos veikos;

49.10. nustačius pažeidimų, už kuriuos Administracinių nusižengimų kodekse ir Statybos įstatyme nustatyta administracinė atsakomybė, teisės aktų nustatyta tvarka surašomas administracinio nusižengimo protokolas ir nagrinėjama administracinio nusižengimo byla;

49.11. nustačius, kad galimai padaryti kiti teisės pažeidimai, kurių nagrinėjimas nėra Inspekcijos kompetencija, apie juos nedelsiant informuojami kompetentingi subjektai.

50. Už pirmuosius metus veiklą vykdančio ūkio subjekto pirmojo patikrinimo metu nustatytus pažeidimus poveikio priemonės, susijusios su ūkio subjekto veiklos apribojimu (sustabdyti ar naikinti dokumentus, suteikiančius teisę užsiimti atitinkama statybos technine veikla ar eiti pareigas), netaikomos; ši išlyga netaikoma, jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią galimai žalai visuomenei ar trečiųjų asmenų pagrįstiems interesams arba aplinkai ir pan., t. y. kai:

50.1. statinys (jo dalis) statomas (-a) be galiojančio SLD ar pažeidžiant statinio projekto, pagal kurį buvo išduotas SLD, esminius sprendinius, ar tokio statinio statyba toje vietoje pagal teisės aktus negalima; šiuo atveju taikomas Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymas [10.3] ir STR 1.05.01:2017 [10.8];

50.2. yra statinio projekto klaidų ar normatyvinių statybos techninių dokumentų, normatyvinių statinio saugos ir paskirties dokumentų reikalavimų pažeidimų, dėl kurių atsirado statinio avarijos grėsmė ar pastebėtos statinio deformacijos; šiuo atveju taikomas STR 1.05.01:2017 [10.8];

50.3. statybos dalyvis (-iai) neturi dokumento (-ų), suteikiančio (-ių) teisę užsiimti atitinkama veikla ar eiti atitinkamas pareigas;

50.4. nepasamdytas rangovas ir nepaskirti pagrindiniai statybos sričių vadovai (statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas, statinio statybos vadovas, statinio statybos techninės priežiūros vadovas), kai privaloma pasamdyti ar paskirti.

51. Už mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus, įvertinus visas su pažeidimais susijusias aplinkybes, taikomos poveikio priemonės, numatytos Aprašo 52 punkte. Teisės aktų reikalavimų pažeidimas gali būti priskiriamas prie mažareikšmių, jeigu jis atitinka visus šiuos kriterijus:

51.1. pažeidimu nepadaryta žala aplinkai arba padaryta žala, kuri pašalinama per patikrinimo laiką;

51.2. pažeidimas padarytas netyčiniais veiksmais;

51.3. pažeidimas neturi nukentėjusios šalies teisėms ir teisėtiems interesams didelės reikšmės;

51.4. pažeidimas nėra trunkamasis arba nors ir yra trunkamasis, tačiau jis nesukėlė didelio visuomenės nepasitenkinimo. Jei dėl trunkamojo pažeidimo gautas daugiau negu vienas pagrįstas skundas ar pareiškimas per einamuosius metus, tokio pažeidimo negalima laikyti mažareikšmiu. Mažareikšmiu pažeidimu taip pat gali būti laikomas smulkus procedūrinis pažeidimas, kuris nesukėlė žalos konkrečia teisės norma saugomoms vertybėms (valstybės valdymo tvarkai, finansų sistemai ir pan.) arba ta žala yra labai nedidelė.

52. Nustačius teisės aktų reikalavimų nesilaikymo faktą, kuris pagal Kriterijų aprašą [10.11] vertintinas kaip mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas:

52.1. ir jei toks pažeidimas pašalinamas nedelsiant SVP pareigūno akivaizdoje patikrinimo metu, jo tyrimas nutraukiamas, įstatymuose numatytos poveikio priemonės neskiriamos, o ūkio subjektui pareiškiama žodinė pastaba, apie tai pažymint atitinkamos klausimyno lentelės skiltyje „Pastabos“ arba FDPV akte;

52.2. ir jei  tokio pažeidimo nėra galimybės nedelsiant pašalinti SVP pareigūno akivaizdoje, ūkio subjektui pateikiama rašytinio nurodymo pašalinti mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą (Kriterijų aprašo [10.11] priedas) (toliau – rašytinis nurodymas) kopija ir nustatomas ne ilgesnis kaip 5 dienų terminas pažeidimui pašalinti. Jeigu nustatoma, kad yra svarbių priežasčių pratęsti rašytinio nurodymo įvykdymo terminą, jis gali būti pratęstas vieną kartą ne ilgesniam kaip 5 dienų laikotarpiui. Šis rašytinis nurodymas neskundžiamas. Terminas pašalinti mažareikšmį pažeidimą negali būti ilgesnis už ūkio subjekto planinio ar neplaninio patikrinimo trukmę. Prieš užregistruodamas klausimyną SVP pareigūnas privalo atitinkamos jo lentelės skiltyje „Pastabos“ patvirtinti, ar buvo įvykdytas rašytiniame nurodyme išdėstytas reikalavimas;

52.3. ir jei ūkio subjektas nepašalino mažareikšmio teisės aktų reikalavimų pažeidimo, patikrinimo metu pakartotinai žodinė pastaba arba rašytinis nurodymas negali būti pateikti. Nepašalinus šio mažareikšmio pažeidimo pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per nustatytą laikotarpį, teisės aktų reikalavimų pažeidimas negali būti laikomas mažareikšmiu, jo pašalinimo procedūros vykdomos šio Aprašo nustatyta tvarka ir taikoma administracinė atsakomybė. Aplinkybė, kad asmuo nepašalino tokio pažeidimo SVP pareigūno, kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo akivaizdoje arba per rašytiniame nurodyme nustatytą terminą, savaime nėra laikoma asmens atsakomybę sunkinančia aplinkybe, nagrinėjant administracinio nusižengimo bylą.

53. Pasibaigus privalomuosiuose nurodymuose nustatytiems jų vykdymo terminams arba Inspekcijai raštu gavus informacijos apie įvykdymą iki termino pabaigos, SVP pareigūnas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų atitinkamai nuo šios informacijos gavimo dienos arba nuo privalomajame nurodyme nustatyto termino pabaigos atlieka grįžtamąjį (pakartotinį) patikrinimą (kai pagal teisės aktus būtina patikrinti privalomojo nurodymo įvykdymo faktą vietoje) arba privalomojo nurodymo įvykdymo faktą, nevykdamas į vietą. Patikrinus ar privalomasis nurodymas tinkamai įvykdytas, surašomas jo įvykdymo patikrinimo aktas, kurio vienas egzempliorius įteikiamas tikrinamam subjektui, arba privalomajame nurodyme pažymimas jo įvykdymo / neįvykdymo faktas (tais atvejais, kai pagal Inspekcijos viršininko patvirtintus rekvizitus nurodyme yra vieta tokiai žymai), ir nurodymo kopija pateikiama tikrinamam subjektui.

54. Patikrinimo metu nustačius, kad privalomasis nurodymas neįvykdytas, įvykdytas iš dalies ar įvykdytas netinkamai:

54.1. už privalomojo nurodymo nevykdymą taikoma Administracinių nusižengimų kodekse [10.4] ir Statybos įstatyme [10.2] numatyta administracinė atsakomybė tais atvejais, kai dėl privalomojo nurodymo priverstinio vykdymo nėra galimybės kreiptis į antstolius;

54.2. kai privalomasis nurodymas pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymą laikomas vykdomuoju dokumentu, jis perduodamas priverstinai vykdyti antstoliui, išskyrus atvejus, kai iškelta byla dėl jo teisėtumo arba įvykdymo termino pratęsimo. Tokiais atvejais privalomasis nurodymas, jeigu buvo skundžiamas jo teisėtumas, perduodamas vykdyti antstoliui po teismo sprendimo jo nepanaikinti įsiteisėjimo arba kai sueina teismo nustatyti papildomi jo įvykdymo terminai ar įsiteisėja teismo sprendimas dėl šio nurodymo termino nepratęsimo.

 

VIII skyrius

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas, išskyrus teisės aktuose numatytas išimtis.

56. Tikrinami subjektai teikia SVP pareigūnams dokumentus, kuriuos privaloma rengti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais. SVP pareigūnas negali reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose.  Tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis, nes reikėtų sukurti dokumentų ar informacijos rinkmenas.

57. Tikrinamas subjektas turi teisę neteikti SVP pareigūnui dokumentų, jeigu tuos pačius dokumentus jis yra pateikęs nors vienam priežiūrą atliekančiam subjektui. Atsisakydamas teikti dokumentus, tikrinamas subjektas turi raštu nurodyti, kuriam priežiūrą atliekančiam subjektui šie dokumentai pateikti.

58. Priežiūrą atliekantys subjektai Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka tarpusavyje keičiasi jiems suteiktiems įgaliojimams įgyvendinti būtinais dokumentais ir kita informacija, kuriuos jiems yra pateikę tikrinami subjektai.

59. SVP pareigūnai, pažeidę Aprašo reikalavimus, už savo veiksmus ar neveikimą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

60. Už SVP pareigūnų teisėtų reikalavimų nevykdymą taikoma Administracinių nusižengimų kodekse ir Statybos įstatyme numatyta administracinė atsakomybė. 

61. Ūkio subjektai elektroniniu būdu gali teikti nuomonę apie Inspekcijos veiklą Inspekcijos interneto svetainėje www.vtpsi.lrv.lt paspaudę nuorodą „Ūkio subjektų nuomonės teikimas apie Inspekcijos veiklą“  ir užpildę pateiktą anketą ar užpildę patikrinimo metu pateiktą anketą (Aprašo 6 priedas).

62. Ūkio subjektų pateiktas nuomones analizuoja Inspekcijos Veiklos gerinimo skyrius, kuris pasibaigus metų I pusmečiui ir metams teikia Inspekcijos viršininkui atitinkamo laikotarpio metu pateiktų ūkio subjektų nuomonių apibendrintą ataskaitą ir, esant reikalui, inicijuoja anketos klausimų pakeitimą.

____________

 

Statybos ir ūkio subjektų veiklos

patikrinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

PROCESO SRAUTO DIAGRAMA

 

______________

 

Statybos ir ūkio subjektų veiklos

patikrinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

PROCESO SRAUTŲ DIAGRAMOJE NAUDOJAMŲ SIMBOLIŲ SĄRAŠAS IR REIKŠMIŲ APIBŪDINIMAS

 

Simbolis

Pavadinimas

Simbolio reikšmė

Proceso veiksmas (etapas)

Proceso veiksmas (etapas), atliekamas proceso vykdymo metu.

multi

Proceso veiksmas (etapas), kuris susideda iš daug veiklų

Proceso veiksmas (etapas), atliekamas proceso vykdymo metu. Veiksmą sudaro daugiau nei viena veikla.

automatine

Automatizuota užduotis

Automatizuota užduotis, kad turėtų būti vykdomas procesas.

Subprocesas – nuoroda į kitą procesą

Subprocesas yra sudėtinė veikla procese. Ji gali būti skaidoma į detalesnius lygmenis (atskirus procesus).

 

 

Proceso pradžia

Proceso pradžia.

Proceso pabaiga

Proceso pabaiga.

Lygiagretūs veiksmai

Lygiagrečiai atliekami keli proceso veiksmai.

Sprendimo priėmimas (išsišakojimo taškas)

Sprendimo priėmimas, kuris lemia atliekamas vienas ar keli veiksmai iš galimų proceso veiksmų. Gali būti atliekamas vienas arba visi galimi veiksmai.

Sprendimo priėmimas

Sprendimo priėmimas, kuris lemia tolesnius proceso veiksmus

Susijęs dokumentas

Susiję dokumentai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.)

Informacinė sistema

Informacinė sistema

Laikas

Laikas, per kurį turi būti atliktas proceso veiksmas.

Proceso sekos ryšys

Proceso sekos ryšys rodo, kokia tvarka atliekami proceso veiksmai (etapai)

Proceso asociacijos ryšys

Proceso asociacijos ryšys rodo, su kokiu veiksmu siejamas susijęs dokumentas

„Plaukimo“ takelis

„Plaukimo“ takelis rodo proceso dalyvio atsakomybės ribas

Komentaras

Komentarai laikomi artefaktais, kurie neturi tiesioginio poveikio proceso sekos srautui, tačiau suteikia informacijos apie tai, ko reikia veiksmams atlikti (kas sukuriama juos atliekant ir pan.)

______________

 

Statybos ir ūkio subjektų veiklos

patikrinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS YPATINGŲJŲ IR NEYPATINGŲJŲ STATINIŲ ________ METŲ ________ KETVIRČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*

 

 

SLD data, numeris

 

Statinio

statybos rūšis

 

Statinio kategorija

 

Statinio paskirtis

 

Statinio adresas

 

Planinės prevencinės priemonės tipas**

 

Statytojas (užsakovas)

Numatoma

planinės prevencinės priemonės

data (ketv., mėnuo)

Administracijos padalinio,

atsakingo už

priemonės įgyvendinimą,

pavadinimas

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Sudaromas kas ketvirtį

** Rizikos valdymo priemonės: patikrinimai (pvz., pagal patikrinimo metu kontroliuojamą objektą), informavimas, komunikavimas, interviu ir kt. veiksmai, kuriais prevenciškai mažinama nustatyta rizika.

______________

 

Statybos ir ūkio subjektų veiklos

patikrinimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS STATYBĄ LEIDŽIANČIŲ DOKUMENTŲ ________ METŲ ________ KETVIRČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*

 

 

 

 

SLD Nr.

 

Statybos rūšis, kai išduotas SLD

 

 

Statinio kategorija

 

 

Statinio paskirtis

 

 

Statinio adresas

 

 

SLD išdavimo data

 

 

SLD išdavusi savivaldybė

 

 

Statytojas (užsakovas)

 

 

Statybos projekto pavadinimas

 

Administracijos padalinio,

atsakingo už

patikrinimą,

pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Sudaromas kas ketvirtį.

______________

 

Statybos ir ūkio subjektų veiklos

patikrinimo tvarkos aprašo

5 priedas

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS STATYBOS RANGOVŲ/EKSPERTIZĖS RANGOVŲ/TECHNINIŲ PRIŽIŪRĖTOJŲ ________ METŲ ________ PUSMEČIO PATIKRINIMŲ PLANAS*

 

Statybos rangovo/ekspertizės rangovo/tech. prižiūrėtojo pavadinimas/vardas, pavardė

Statybos rangovo/ekspertizės rangovo/techn. prižiūrėtojo atestato numeris.

Statybos rangovo/ekspertizės rangovo/techn. prižiūrėtojo

buveinė

Planinės prevencinės priemonės tipas

Numatoma

planinės

prevencinės priemonės data (ketv., mėnuo)

Numatoma prevencinės priemonės trukmė darbo dienomis

Administracijos padalinio,

atsakingo už priemonės įgyvendinimą, pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

 

 

 

 

 

 

 

* Esant poreikiui sudaromas kas pusmetį.

______________

 

Statybos ir ūkio subjektų veiklos

patikrinimo tvarkos aprašo

6 priedas

 

ANKETA

APIE PATIKRINIMO AKTO (KONTROLINIO KLAUSIMYNO) TAIKYMO NAUDINGUMĄ*

 

20......-......-......

___________________________________________________________________________

Patikrinimo akto (kontrolinio klausimyno) pavadinimas**

 

Eil.

Nr.

Klausimas

Taip

Ne

Pastabos

1.

Ar prieš atliekant patikrinimą Jums buvo pateiktas patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas)/nurodytas jo ir patikrinimo tvarkos paskelbimo šaltinis?

 

 

Atliekant neplaninį patikrinimą, kai dėl delsimo išsiaiškinti pažeidimus ir imtis priemonių jiems pašalinti gali atsirasti reikšminga žala ar realus pavojus visuomenei, kitų asmenų interesams, aplinkai, informavimas neprivalomas.

2.

Ar prieš patikrinimą Jūs patys pasitikrinote, ar laikotės patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne) nurodytų reikalavimų?

 

 

 

3.

Ar Jums aiškūs visi patikrinimo akte (kontroliniame klausimyne) nurodyti patikrinimo aspektai (kontrolinio klausimyno klausimai)?

 

 

Jei atsakėte „ne“, prašome nurodyti neaiškių klausimų numerius

4.

Ar kontrolinis klausimynas padėjo suvokti teisės aktų reikalavimus ir geriau juos įgyvendinti?

 

 

Jei atsakėte „ne“, prašome nurodyti priežastis

5.

Ar patikrinimą atlikęs Inspekcijos darbuotojas laikėsi kontrolinio klausimyno turinio?

 

 

 

6.

Jei atsakėte į anketos 1 ir/ar 5 klausimą neigiamai, ar Jūs informavote Inspekcijos vadovybę, kad Inspekcijos darbuotojas nesilaikė patikrinimo tvarkos ir/ar kontrolinio klausimyno turinio?

 

 

Jei atsakėte „ne“, prašome nurodyti priežastis

7.

Jūsų pastabos ir pasiūlymai

-

-

-

 

Patikrinto ūkio subjekto atstovas _____________________________________________________

                                                                          (pareigos, vardas ir pavardė, parašas)

 

* Patikrinimą atlikusio SVP pareigūno prašymu pildo tikrinto ūkio subjekto atstovas.

** Statybos patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas), pastato atnaujinimo (modernizavimo) patikrinimo aktas (kontrolinis klausimynas) ir kt.

______________