LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

dėl lietuvos respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 26 d.  įsakymo Nr. 4-850 „DĖL LIETUVOS VERSLUMO VEIKSMŲ 2014–2020 METŲ PLANO PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2015 m. balandžio 30 d. Nr. 4-282

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos verslumo veiksmų 2014–2020 metų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 4-850 „Dėl Lietuvos verslumo veiksmų 2014–2020 metų plano patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 1 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Pakeičiu 2 priedo 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„2.2. Skatinti gyventojų, ypač susiduriančių su sunkumais darbo rinkoje, verslumą ir savarankišką užimtumą.

2014–2020

Lietuvos darbo birža

Valstybės biudžetas, Užimtumo fondas

Paramą gavusių subjektų skaičius (vnt.)“.

3. Pripažįstu netekusiais galios 2 priedo 2.10 ir 2.11 papunkčius.

4. Pakeičiu 2 priedo 3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.1. Teikti informacinę, konsultacinę, metodinę ir kitą paramą verslo pradžios, finansavimo šaltinių, naujų technologijų diegimo ir kitais verslo organizavimo klausimais SVV subjektams, vykdantiems veiklą ne ilgiau kaip 5 metus.

2014–2020

ŪM

ESSF 2014–2020

Suteiktų konsultacijų skaičius (vnt.)“.

5. Pakeičiu 2 priedo 3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.2. Sukurti Nacionalinį verslo konsultantų tinklą ir užtikrinti jo palaikymą, siekiant gerinti informavimo (konsultavimo) paslaugų prieinamumą verslininkams.

2014–2020

ŪM, VšĮ „Versli Lietuva“

Valstybės biudžetas

Sukurtas ir funkcionuojantis Nacionalinis verslo konsultantų tinklas“.

 

6. Papildau 2 priedą nauju 3.3 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

 

„3.3. Teikti aukštos kokybės konsultacines paslaugas tikslinių grupių (jaunimo, moterų, neįgaliųjų, vyresnio amžiaus asmenų, emigrantų, šeimos verslų atstovų) SVV subjektams, vykdantiems veiklą ne ilgiau kaip 5 metus, skatinant verslumą regionuose (MVĮ bendradarbiavimo (tinklaveikos) skatinimas; bendradarbystės centrų veiklos skatinimas; kūrybinių ir kultūrinių industrijų verslo skatinimas); verslo plėtrą (konsultacijos socialinio verslo, antrosios galimybės, verslo perdavimo temomis) ir skaitmeninį verslą (pradedančiųjų inovatyvių įmonių skatinimas).

2015–2020

ŪM, VšĮ „Versli Lietuva“

ESSF 2014–2020

Konsultuotų SVV subjektų skaičius (vnt.)

Suteiktų konsultavimo paslaugų apimtis (tūkst. val.)

Įgyvendintų projektų skaičius (vnt.)“.

7. Papildau 2 priedą nauju 3.4 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

 

„3.4. Teikti individualias mokymo (kompetencijų kėlimo) paslaugas pagal tam tikrus kriterijus atrinktų MVĮ darbuotojams, užtikrinant jų galimybes prisitaikyti prie ekonomikos pokyčių.

2015–2020

ŪM, VšĮ „Versli Lietuva“

ESSF 2014–2020

Mokytų darbuotojų skaičius (vnt.)

Parengtų mokymo programų skaičius (vnt.)“.

8. Buvusius 2 priedo 3.3–3.21 papunkčius laikyti atitinkamai 2 priedo 3.5–3.23 papunkčiais.

9. Pakeičiu 2 priedo 3.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.8. Įgyvendinti iniciatyvas, skatinančias jaunimo verslumą: rengti jaunimo verslumą skatinančius renginius, projektus ir kt.

2014–2020

ŪM, VšĮ „Versli Lietuva“

Valstybės biudžetas, ESSF 2007–2013

Dalyvavusių asmenų skaičius (vnt.)

Pagal pirmųjų verslo metų krepšelius jaunimui įsteigtų įmonių skaičius (vnt.)

Jaunimo verslumo skatinimo renginių skaičius (vnt.)“.

10. Pakeičiu 2 priedo 3.14 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.14. Parengti Socialinio verslo koncepciją.

2015

ŪM

-

Parengta ir patvirtinta Socialinio verslo koncepcija“.

11. Pakeičiu 2 priedo 3.15 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„3.15. Pagal Socialinio verslo koncepcijoje nustatytą socialinio verslo apibrėžimą skatinti socialinio verslo kūrimąsi ir plėtrą teikiant informavimo, konsultavimo paslaugas ir kitas skatinamąsias priemones, taip pat skatinti kurti socialinį verslą kaimo vietovėse.

2015–2020

 

ŪM, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ŽŪM

Valstybės biudžetas, ESSF 2014–2020

Pagal Socialinio verslo koncepcijoje nustatytą socialinio verslo apibrėžimą įsikūrusių socialinio verslo atstovų kiekis (vnt.), atskirai išskiriant socialinį verslą, įsikūrusį kaimo vietovėse“.

 

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                          Evaldas Gustas

 

 

Lietuvos verslumo veiksmų 2014–2020 metų plano

1 priedas 

 

LIETUVOS VERSLUMO VEIKSMŲ 2014–2020 METŲ PLANO TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI

Eil. Nr.

Tikslo, uždavinio pavadinimas

Vertinimo kriterijaus pavadinimas

Vertinimo kriterijaus reikšmė

Už duomenų pateikimą atsakinga institucija (duomenų šaltinis)

būklė (metai)

2016 m.

2020 m.

1.

 

Tikslas – padidinti verslumo lygį

1.1. Veikiančių labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) skaičius ir fizinių asmenų, vykdančių individualią veiklą (pagal verslo liudijimą ir pagal pažymą), skaičius vienam tūkst. gyventojų (vnt.).

70,63

(2013)

72

80

Ūkio ministerija (toliau – ŪM) (Lietuvos statistikos departamentas, Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos)

1.2. Įregistruotų MVĮ skaičius (vnt.).

11 663

(2013)

14 000

15 000

ŪM  

(Lietuvos statistikos departamentas)

1.3. Veikiančių MVĮ skaičius vienam tūkst. gyventojų (vnt.).

23

(2013)

24

26

ŪM

(Lietuvos statistikos departamentas)

1.4. Savarankiškai dirbančių asmenų skaičius vienam tūkst. gyventojų (vnt.).

135,5

(2013 m. IV ketv.)

138

140

ŪM

(Europos Sąjungos statistikos agentūra Eurostatas)

2.

2.1. Pirmasis uždavinys – sukurti nuoseklią ir tęstinę verslumo ugdymo sistemą

2.1.1. Verslumo ugdymo mokyklose teigiama įtaka renkantis verslininko karjerą (dalis teigiamai atsakiusių mokinių) (proc.) (ES vid. 50 proc., 2012).

60

(2012)

65

70

Švietimo ir mokslo ministerija (toliau – ŠMM)

(„Eurobarometro“ verslumo tyrimas)

 

 

2.1.2. Mokinių, dalyvaujančių mokinių mokomųjų bendrovių (MMB), praktinio mokymo įmonių veikloje, dalis iš visų 9–12 klasių mokinių (proc.).

1 (2013)

2

3

ŠMM

3.

 

3.1. Antrasis uždavinys – sukurti verslo pradžiai ir plėtrai palankią aplinką.

3.1.1. Pasaulio banko verslo aplinkos indeksas (Pasaulio banko tyrimas „Doing Business“) (Lietuvos vieta).

24

(2014)

17

17

ŪM

(Pasaulio banko tyrimas „Doing Business“)

3.1.2. Finansine parama pasinaudojusių smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų (toliau – SVV) skaičius (kaupiamieji vienetai).

6 244

(2012)

11 463

12 500

ŪM, UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (projektų ataskaitos)

3.1.3. Geresnės galimybės gauti finansavimą, įskaitant garantijas (proc. atsakiusiųjų teigiamai) (ES vid. 17,3 proc., 2013).

8,7

(2013)

12

15

ŪM, Finansų ministerija („Eurobarometro“ priėjimo prie finansavimo tyrimas)

3.1.4. Galimybių pradėti verslą per ateinančius 5 metus įvertinimas (labai palankios / nepalankios) (proc.) (ES vid. 10 proc. / 45 proc., 2012).

10 / 36

(2012)

15 / 33

20 / 30

ŪM

(„Eurobarometro“ verslumo tyrimas)

3.1.5. Teigiamas požiūris į antros galimybės suteikimą (proc.) (ES vid. 82 proc., 2012).

85

(2012)

87

90

ŪM („Eurobarometro“ verslumo tyrimas)

4.

 

4.1. Trečiasis uždavinys – skatinti verslumą, užtikrinant viešųjų paslaugų verslui prieinamumą, išskiriant tikslinių grupių (jaunimo, moterų), pradedančiųjų įmonių ir socialinį verslumą, verslumą regionuose ir formuojant teigiamą verslininko įvaizdį visuomenėje.

 

4.1.1. Potencialaus verslumo rodiklis (pirmenybė teikiama savisamdai / buvimui samdomuoju darbuotoju) (proc.) (ES vid. 37 proc. / 58 proc., 2012).

58 / 32

(2012)

60 / 30

62 / 28

ŪM 

(„Eurobarometro“ verslumo tyrimas)

4.1.2. Jaunimo (18–24 m.), pradedančio verslą, dalis (proc.).

25

(2012)

27

30

ŪM

(Globalus verslumo monitoringo tyrimas (toliau – GVM)

 

 

4.1.3. Jaunimo, ketinančio artimiausiu metu pradėti verslą, dalis (proc.)

30

(2012)

35

40

ŪM

(GVM)

4.1.4. Moterų ir vyrų, pradedančių verslą, santykinė dalis (proc.)

33 / 67

(2012)

36 / 64

40 / 60

ŪM

(GVM)

4.1.5. Moterų ir vyrų – verslo savininkų – santykinė dalis (proc.).

31 / 69

(2012)

33 / 67

35 / 65

ŪM

(GVM)

4.1.6. Teigiamas požiūris į verslininko veiklą visuomenėje (sėkmės lydimi verslininkai užima aukštą padėtį visuomenėje) (proc.) (ES vid. 65,5 proc., 2013).

57,2

(2012)

60

65

ŪM

(GVM)

4.1.7. Žiniasklaidos dėmesys verslininkams (žiniasklaida skiria pakankamai dėmesio verslininkams) (proc.) (ES vid. 49 proc., 2013).

47,6

(2012)

50

55

ŪM

(GVM)

4.1.8. Moterų, užimančių vadovaujamus postus, dalis, palyginti su visomis dirbančiomis moterimis (proc.).

6,3

(2011)

7

8

ŪM

(Lietuvos statistikos departamentas)

4.1.9. Įregistruotų pradedančiųjų įmonių skaičius (vnt.).

143

(2013)

 

 

ŪM, VšĮ „Versli Lietuva“ (Startuplithuania.com duomenų bazė)

4.1.10. „Startup Nitro“ verslo krepšeliais įsteigtų įmonių skaičius (vnt.).

38

(2013)

50

65

ŪM, VšĮ „Versli Lietuva“

(Startuplithuania.com duomenų bazė)

 

__________________