LIETUVOS RESPUBLIKOS

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. VASARIO 23 D. SPRENDIMO NR. T3-26 „DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIO TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO JUO TVARKOS APRAŠO IR PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MATERIALIOJO TURTO VIEŠO NUOMOS KONKURSO ORGANIZAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. spalio 27 d. Nr. T3-231

Prienai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 26 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu, Prienų  rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Prienų rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 23 d. sprendimu „Dėl Prienų rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos aprašo ir Prienų rajono savivaldybės materialiojo turto viešo nuomos konkurso organizavimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintą Prienų rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos aprašą ir jį išdėstyti nauja redakcija (priedai nekeičiami) (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Alvydas Vaicekauskas


 

PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. vasario 23 d.

sprendimu Nr. T3-26

(Prienų rajono savivaldybės tarybos

2016 m. spalio 27 d.

sprendimo Nr. T3-231 redakcija)

 

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIO TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO JUO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Prienų rajono savivaldybei (toliau – savivaldybė) nuosavybės teise priklausančio turto (toliau – turtas) valdymo, naudojimo ir disponavimo juo tvarką ir sąlygas, savivaldybės institucijų, įmonių, įstaigų ir juridinių asmenų (valdančių, naudojančių, apskaitančių turtą), dalyvaujančių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo procese, įgaliojimus, teises ir pareigas šioje srityje.

2. Prienų rajono savivaldybės taryba (toliau – Taryba) kartu su turto valdytojais užtikrina efektyvų ir saugų savivaldybės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo.

3. Pagrindinės tvarkos apraše vartojamos sąvokos sutampa su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo naudojimo ir disponavimo juo įstatyme (toliau – Valstybės ir savivaldybių turto valdymo naudojimo ir disponavimo juo įstatymas) vartojamomis sąvokomis.

4. Savivaldybės ir valstybės turtas turi būti valdomas, naudojamas ir juo disponuojama vadovaujantis šiais principais:

4.1. visuomeninės naudos – turtas turi būti valdomas, naudojamas ir disponuojama juo rūpestingai, siekiant užtikrinti visuomenės interesų tenkinimą;

4.2. efektyvumo – sprendimais, susijusiais su savivaldybės turto valdymu, naudojimu ir disponavimu juo, turi būti siekiama maksimalios naudos visuomenei;

4.3. racionalumo – savivaldybės turtas turi būti tausojamas, neišvaistomas, racionaliai valdomas ir naudojamas;

4.4. viešosios teisės – sandoriai dėl savivaldybės turto turi būti sudaromi tik teisės aktų, reglamentuojančių disponavimą savivaldybės turtu, nustatytais atvejais ir būdais.

5. Savivaldybės turtas gali būti:

5.1. ilgalaikis materialusis;

5.2. nematerialusis;

5.3. finansinis;

5.4. trumpalaikis materialusis.

6. Savivaldybės ilgalaikis materialusis turtas yra:

6.1. statiniai, patalpos ar jų dalys (toliau – nekilnojamasis turtas), žemė, kiti nekilnojamieji daiktai, nuosavybės teise priklausantys savivaldybei;

6.2. vietinės reikšmės kilnojamosios ir nekilnojamosios kultūros vertybės ir paminklai, nuosavybės teise priklausantys savivaldybei;

6.3. kitas ilgalaikis materialusis turtas.

7. Savivaldybės nematerialusis turtas yra:

7.1. savivaldybės heraldikos objektai;

7.2. patentai ir licencijos, taip pat teisės, atsirandančios iš patentų ir licencijų, sertifikavimo ženklai, techniniai projektiniai dokumentai, informacijos apdorojimo programos ir intelektinės veiklos rezultatai;

7.3. kitas nematerialusis turtas.

8. Savivaldybės finansinis turtas yra:

8.1. pagal įstatymus ir kitus teisės aktus iš mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų gaunami savivaldybės biudžeto piniginiai ištekliai;

8.2. savivaldybei nuosavybės teise priklausantys vertybiniai popieriai ir turtinės teisės, atsirandančios iš šių vertybinių popierių;

8.3. reikalavimo teisė į savivaldybės išduotas paskolas;

8.4. kitas finansinis turtas.

9. Savivaldybė turtą įgyja:

9.1. perimdama valstybės turtą, kuris perduodamas savivaldybės nuosavybėn pagal įstatymus;

9.2. Tarybos sutikimu perimdama valstybės turtą savivaldybės savarankiškosioms funkcijoms įgyvendinti, kai šis turtas perduodamas savivaldybės nuosavybėn pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimus;

9.3. įstatymų nustatyta tvarka gaudama pajamų iš mokesčių, kitų įmokų ir rinkliavų;

9.4. gaudama pajamų iš savivaldybės turto valdymo ir naudojimo;

9.5. pagal sandorius;

9.6. pagal testamentą paveldėdama turtą;

9.7. pagal teismo sprendimą perimdama bešeimininkį turtą;

9.8. kitais įstatymų nustatytais būdais.

 

II SKYRIUS

TURTO VALDYMAS, NAUDOJIMAS IR DISPONAVIMAS JUO PATIKĖJIMO TEISE

 

10. Savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto savininko funkcijas įgyvendina Taryba.

11. Kitos savivaldybės institucijos, savivaldybės įmonės, įstaigos ir organizacijos joms patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Tarybos sprendimuose nustatyta tvarka. Įgytas turtas nuosavybės teise priklauso savivaldybei.

12. Kitiems juridiniams asmenims, nenurodytiems Aprašo 11 punkte, savivaldybės turtas patikėjimo teise gali būti perduodamas pagal turto patikėjimo sutartį (1 priedas) savivaldybės funkcijoms įgyvendinti ir tik tais atvejais, kai šie juridiniai asmenys pagal įstatymus gali atlikti savivaldybės funkcijas. Sprendimą dėl turto perdavimo patikėjimo teise kitiems juridiniams asmenims priima Taryba. Sprendime turi būti nurodyta savivaldybės institucija ar įstaiga, įgaliota sudaryti turto patikėjimo sutartį, ir juridinis asmuo, pagal įstatymus galintis atlikti savivaldybės funkcijas. Kiti juridiniai asmenys, kuriems savivaldybės turtas perduotas pagal turto patikėjimo sutartį, negali šio turto perduoti nuosavybės teise kitiems asmenims, jo įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktines teises į jį, juo garantuoti, laiduoti ar kitu būdu juo užtikrinti savo ir kitų asmenų prievolių įvykdymą, jo išnuomoti, suteikti panaudos pagrindais ar perduoti jį kitiems asmenims naudotis kitu būdu. Šis turtas gali būti naudojamas tik savivaldybės funkcijoms įgyvendinti. Turto patikėjimo sutartyje gali būti nustatyta ir kitų apribojimų. Savivaldybės institucija ar įstaiga, sudariusi turto patikėjimo sutartį, privalo prižiūrėti, kad sutartis būtų tinkamai vykdoma. Turto patikėjimo sutartis pasibaigia Lietuvos Respublikos c (toliau – Civilinis kodeksas) nustatytais atvejais. Sutartį sudariusi institucija ar įstaiga privalo atsisakyti patikėjimo sutarties, remdamasi Civilinio kodekso 6.967 straipsnio 1 dalies 5 punktu, jei juridinis asmuo (patikėtinis) nebegali (ar atsisako) įgyvendinti savivaldybės funkcijų, kurioms įgyvendinti pagal turto patikėjimo sutartį buvo perduotas savivaldybės turtas. Pasibaigus turto patikėjimo sutarčiai, turtą patikėjimo teise valdo, naudoja ir juo disponuoja sutartį pasirašiusi savivaldybės institucija ar įstaiga, jei Taryba nenustato kitaip.

13. Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas negali būti perduodamas patikėjimo teise ilgesniam nei 20 (dvidešimties) metų laikotarpiui.

14. Patikėjimo teisė į perduodamą savivaldybės turtą atsiranda nuo turto perdavimo patikėjimo teisės subjektui (patikėtiniui) ir turto perdavimo ir priėmimo akto pasirašymo. Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma turto perdavimo ir perėmimo komisija, į kurios sudėtį įeina abiejų šalių ir Prienų rajono savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) atstovai. Komisija įvertina turto būklę ir surašo turto perdavimo ir priėmimo aktą (2 priedas), kurį tvirtina Administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo. Turto perdavimo ir priėmimo aktus surašo turto davėjas.

15. Nereikalingas arba netinkamas (negalimas) naudoti savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas iš vienos savivaldybės institucijos, įstaigos, organizacijos kitai perduodamas patikėjimo teise valdyti, naudoti ir disponuoti laikantis šio tvarkos aprašo.

16. Teikiant Tarybai sprendimo projektą perduoti savivaldybės nuosavybėje esantį turtą naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise, prie projekto turi būti pridėta:

16.1. turto perėmėjo prašymas ar sutikimas priimti turtą, prašyme turi būti nurodytas prašomo perduoti savivaldybės turto naudojimo tikslas, o kai savivaldybės turtas perduodamas šio tvarkos aprašo 12 punkte nurodytiems subjektams, konkreti savivaldybės funkcija, kuriai atlikti bus naudojamas perimtas turtas (perdavimas negalimas, jeigu pagal finansavimo sutartį jis draudžiamas);

16.2. nekilnojamojo turto kadastrinių matavimų bylos arba jų kopijos.

17. Kai turtas perduodamas patikėjimo teise kitam naudotojui, turto gavėjas jį įtraukia į apskaitą, o turto davėjas nurašo.

18. Savivaldybei perduotas valstybės turtas valdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos priimtais įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais:

18.1. valstybės turtas, perduotas Vyriausybės nutarimais savivaldybei nuosavybės teise, įtraukiamas į Prienų rajono savivaldybės administracijos apskaitą ir Tarybos sprendimais, Administracijos direktoriaus įsakymais perduodamas valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise savivaldybės įstaigoms, įmonėms ir organizacijoms, institucijoms;

18.2. perduotas valstybės turtas patikėjimo teise valdyti, naudoti ir disponuoti įtraukiamas į Prienų rajono savivaldybės administracijos apskaitą ir pagal panaudos sutartis perduodamas valdyti ir naudoti Tarybos sprendime nurodytai įstaigai, įmonei, organizacijai, institucijai;

18.3. valstybės arba savivaldybės turto, kuris teisės aktų nustatyta tvarka perduotas laikinai naudotis pagal panaudos, nuomos, laikino saugojimo sutartis, apskaitą tvarko įstaiga, kuri šį turtą perduoda, o įstaiga, kuri šį turtą priima, tvarko nebalansinėje sąskaitoje pagal kiekvieną turto davėją ir jo pateiktus duomenis apie turtą.

 

III SKYRIUS

TURTO PERDAVIMAS PANAUDOS PAGRINDAIS LAIKINAI NEATLYGINTINAI VALDYTI IR NAUDOTIS

 

19. Savivaldybės turtas gali būti perduodamas panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudoti Tvarkos apraše nustatyta tvarka šiems subjektams:

19.1. biudžetinėms įstaigoms;

19.2. viešosioms įstaigoms, kai bent vienas iš jų dalininkų yra valstybė ar savivaldybė, kurioms atstovauja valstybės ar savivaldybės institucija, taip pat viešosioms įstaigoms – mokykloms ir viešosioms įstaigoms, tenkinančioms visuomenės interesą muziejų sistemoje;

19.3. socialinės įmonės statusą turintiems juridiniams asmenims;

19.4. asociacijoms (tik Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 14 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais);

19.5. politinėms partijoms;

19.6. Juridinių asmenų registre registruotiems profesinių sąjungų susivienijimams (tik 20 punkte nustatytais atvejais);

19.7. Labdaros ir paramos fondams (tik Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 14 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais);

19.8. kitiems subjektams, jei tai nustatyta įstatymuose, tarptautinėse sutartyse ar tarptautiniuose susitarimuose.

20. Savivaldybės turtas Tvarkos aprašo 19 punkte nurodytiems subjektams (išskyrus 19.1 ir 19.8 papunkčiuose nurodytus subjektus) gali būti perduodamas panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis, jeigu subjektai atitinka šiuos reikalavimus:

20.1. labdaros ir paramos fondas, asociacija, profesinių sąjungų susivienijimas ir jį sudarančios profesinės sąjungos ar politinė partija neturi nuosavybės teise priklausančio ar panaudos pagrindais perduoto laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis valstybės ar savivaldybės nekilnojamojo turto savivaldybėje, kurioje prašoma panauda suteikti nekilnojamąjį turtą;

20.2. subjektas pagrindžia, kad panaudos pagrindais prašomas suteikti turtas reikalingas jo vykdomai veiklai, dėl kurios turtas galėtų būti perduotas, ir jo naudojimo paskirtis atitinka subjekto veiklos sritis ir tikslus, nustatytus jo steigimo dokumentuose;

20.3. subjektas pagrindžia, kad jo veiklos rezultatai užtikrina naudą visuomenei ar jos daliai.

21. Savivaldybės turtas gali būti perduodamas panaudos pagrindais laikinai neatlygintinai valdyti ir naudotis:

21.1. Tvarkos aprašo 19.1 papunktyje nurodytiems subjektams – ne ilgesniam kaip 20 metų terminui;

21.2. Tvarkos aprašo 19.3 papunktyje nurodytiems subjektams – iki socialinės įmonės statuso panaikinimo, bet ne ilgiau kaip 10 metų;

21.3. Tvarkos aprašo 19.2, 19.4–19.8 papunkčiuose nurodytiems subjektams gali būti perduotas panaudos teise ne ilgesniam kaip 10 metų laikotarpiui, jei įstatymai nenustato kitaip.

22. Sprendimą dėl savivaldybės turto perdavimo panaudos pagrindais priima:

22.1. Taryba dėl nekilnojamųjų daiktų, transporto priemonių, nematerialiojo, ilgalaikio materialiojo ir trumpalaikio materialiojo turto;

22.2. Administracijos direktorius – dėl nereikalingu ir netinkamu (negalimu) naudoti pripažinto ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto (išskyrus nekilnojamuosius daiktus ir transporto priemones).

23. Sprendimus dėl savivaldybės ilgalaikio materialiojo turto panaudos atnaujinimo (pratęsimo) priima Taryba, atsižvelgdama į panaudos gavėjo raštišką prašymą. Pasibaigus panaudos terminui, savivaldybės turtas grąžinamas turto valdytojui pagal turto perdavimo ir priėmimo aktą.

24. Tarybos sprendime ir Administracijos direktoriaus įsakyme turi būti nurodyta pagal panaudos sutartį perduodamo turto naudojimo paskirtis, nurodytas panaudos sutarties terminas, kitos sąlygos (koks turtas duodamas panaudai, jo vertė ir kt.), šios sąlygos turi būti įrašytos į panaudos sutartį. Panaudos sutartis (3 priedas), turto perdavimo ir priėmimo aktus (4 priedas) pasirašo turto valdytojas, valdantis valstybės ir savivaldybės turtą patikėjimo teise, jeigu Tarybos sprendime ar Administracijos direktoriaus įsakyme nenurodyta kitaip. Perdavimo ir priėmimo akte turi būti nurodyta perduodamo turto būklė.

25. Prieš sudarydamas panaudos sutartį panaudos gavėjas turi pateikti panaudos davėjui  rašytinį įsipareigojimą panaudos sutartyje numatytomis sąlygomis panaudoti savo lėšas perduoto nekilnojamojo daikto einamajam ir statinio kapitaliniam remontui, kito ilgalaikio materialiojo turto remontui atlikti.

26. Savivaldybės turto panaudos sutartyje turi būti nustatyta pagal panaudos sutartį perduodamo turto naudojimo paskirtis, panaudos gavėjo pareiga savo lėšomis atlikti nekilnojamojo daikto einamąjį ir statinio kapitalinį remontą, kito ilgalaikio materialiojo turto remontą, apmokėti visas turto išlaikymo išlaidas, apdrausti gaunamą ilgalaikį materialųjį turtą ir kitos Civiliniame kodekse nustatytos panaudos sąlygos. Panaudos davėjas privalo nutraukti panaudos sutartį, jeigu panaudos gavėjas nevykdo veiklos, dėl kurios buvo perduotas valstybės ar savivaldybės turtas, arba šį turtą naudoja ne pagal paskirtį. Panaudos davėjas gali nutraukti panaudos sutartį, jeigu panaudos gavėjas nevykdo įsipareigojimų savo lėšomis atlikti nekilnojamojo daikto einamąjį ar statinio kapitalinį remontą arba kito ilgalaikio materialiojo turto remontą. Panaudos gavėjui, pagerinusiam pagal panaudos sutartį perduotą turtą, už pagerinimą neatlyginama.

27. Panaudos gavėjas, nevykdantis savivaldybės funkcijų arba dėl kitų priežasčių nutraukęs panaudos sutartį, informuoja Administraciją ir grąžina turtą perdavimo ir priėmimo aktu.

28. Panaudos gavėjas gali atlikti panaudai perduoto turto (patalpų) kapitalinį remontą ar jo rekonstrukcijos darbus, gavęs Administracijos direktoriaus leidimą. Atlikus remontą ar rekonstrukciją ir pasirašius darbų perdavimo ir priėmimo aktą, panaudos gavėjas per 30 kalendorinių dienų šio akto pasirašymo kopiją pateikia turto valdytojui, valdančiam turtą patikėjimo teise, bei pateikia informaciją apie lėšas, investuotas į turto pagerinimą.

29. Jei panaudos gavėjas per 5 darbo dienas nepriima turto pagal perdavimo ir priėmimo aktą, jis privalo sumokėti mokesčius už eksploatavimo išlaidas ir komunalines paslaugas, kurie skaičiuojami nuo sprendimo dėl turto perdavimo pagal panaudos sutartį priėmimo dienos.

30. Nekilnojamojo turto panaudos teisę gavėjas savo lėšomis per 15 darbo dienų įregistruoja Nekilnojamojo turto registre, o nutraukus sutartį – išregistruoja.

31. Nekilnojamojo turto panaudos sutartį per 15 darbo dienų nuo sprendimo perduoti turtą panaudos pagrindais priėmimo dienos pasirašo įgaliotas asmuo. Jei sutartis nepasirašoma per šį terminą dėl panaudos gavėjo kaltės, turtas šiam asmeniui nesuteikiamas.

32. Jei panaudos gavėjas pageidauja atnaujinti sutartį, apie tai jis panaudos davėją raštu informuoja ne vėliau kaip 30 kalendorinių dienų iki sutarties termino pabaigos. Sprendimas dėl sutarties atnaujinimo priimamas vadovaujantis šiuo tvarkos aprašu. Nusprendus atnaujinti sutartį su tuo pačiu panaudos sutarties subjektu, turto perdavimo ir priėmimo aktas nesurašomas.

33. Panaudos gavėjui draudžiama išpirkti panaudos pagrindais perduotą turtą. Jis gali dalyvauti privatizuojant šį turtą Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatyta tvarka.

34. Turto, kuris perduotas laikinai naudotis pagal panaudos sutartį, apskaitą tvarko turto valdytojas, valdantis turtą patikėjimo teise, o įstaiga, kuri turtą priima panaudos pagrindu, įrašo šį turtą į nebalansinę sąskaitą pagal kiekvieną turto davėją. Panaudos davėjas (turto valdytojas) kontroliuoja, ar panaudos gavėjas naudoja turtą pagal paskirtį, ar verčiasi veikla, dėl kurios perduotas turtas, ar nepanaikintos (ar galiojančios) licencijos, ar vykdo sutartyje nurodytas sąlygas.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ILGALAIKIO MATERIALIOJO TURTO NUOMA

 

35. Savivaldybės ilgalaikis materialusis turtas, kuris nereikalingas savivaldos funkcijoms įgyvendinti, išnuomojamas viešo konkurso būdu, išskyrus atvejus, nurodytus Tvarkos aprašo IV skyriuje, vadovaujantis visuomeninės naudos, efektyvumo, racionalumo, viešosios teisės principais. Savivaldybės trumpalaikis materialusis turtas gali būti išnuomojamas kartu su ilgalaikiu materialiuoju turtu, jeigu tuo siekiama užtikrinti efektyvią ilgalaikio turto nuomą arba jo negalima atskirti nuo ilgalaikio turto.

36. Sprendimą dėl savivaldybės turto nuomos priima:

36.1. Taryba:

36.1.1. dėl didesnės nei 1 500 eurų likutinės vertės turto išnuomojimo;

36.1.2. dėl turto išnuomojimo ilgesniam nei 1 metų laikotarpiui nepriklausomai nuo turto vertės;

36.2. Administracijos direktorius:

36.2.1. dėl mažesnės nei 1 500 eurų likutinės vertės turto išnuomojimo;

36.2.2. dėl turto išnuomojimo trumpesniam nei 1 metų laikotarpiui nepriklausomai nuo turto vertės.

37. Nuomos konkursus organizuoja ir vykdo, vadovaudamasi Tarybos patvirtintomis Prienų rajono savivaldybės ilgalaikio materialiojo turto nuomos konkurso organizavimo taisyklėmis, turto valdytojo, valdančio savivaldybės turtą patikėjimo teise, sudaryta komisija. Nuomos sutartis (5 priedas), turto perdavimo ir priėmimo aktus (6 priedas) pasirašo turto valdytojas, valdantis savivaldybės turtą patikėjimo teise, jei Tarybos sprendime nenurodyta kitaip.

38. Tarybos sprendime dėl turto nuomos nustatomos nuomos sąlygos: nuomos terminas, naudojimo paskirtis, pradinis nuompinigių dydis ir kitos reikalingos nuomos sąlygos.

39. Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis ilgalaikis materialusis turtas gali būti išnuomojamas ne ilgesniam kaip 10 metų laikotarpiui.

40. Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas nuomojamas vadovaujantis Tarybos patvirtintomis Prienų rajono savivaldybės materialiojo turto nuomos konkurso organizavimo taisyklėmis.

41. Nuomininkams, išsinuomojusiems savivaldybei nuosavybės teise priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą, draudžiama be raštiško Tarybos leidimo subnuomoti arba perleisti naudoti turtą tretiesiems asmenims bei atlikti kapitalinį remontą arba rekonstrukcijos darbus (pagerinti turtą).

42. Nuomininkui, kuris atlieka išsinuomoto turto (patalpų) remontą, pritaikydamas jį savo veiklai, už pagerinimą neatlyginama.

43. Savivaldybės turto nuomos sutartys atnaujinamos remiantis Civilinio kodekso nuostatomis.

44. Pradinis nuompinigių dydis nustatomas pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas Nuompinigių už valstybės ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomos skaičiavimo taisykles.

45. Nuompinigiai, gauti pagal savivaldybės ilgalaikio turto nuomos sutartis, pervedami į turto valdytojo, valdančio savivaldybei priklausantį turtą patikėjimo teise, sąskaitą ir naudojami gyvenamiesiems ir negyvenamiesiems pastatams remontuoti ir rekonstruoti.

46. Nuomininkas, sutartyje nustatytu laiku nesumokėjęs nuompinigių, moka delspinigius – 0,05 procento nuo nesumokėtos nuompinigių sumos, nustatytos sutartyje, už kiekvieną pavėluotą dieną.

47. Nuomininkas, sudaręs turto nuomos sutartį, privalo per 15 kalendorinių dienų nuo sutarties pasirašymo dienos nuomos sutartį įregistruoti Nekilnojamojo turto registrų centre ir raštu kreiptis į Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Prienų ir Birštono skyrių dėl žemės sklypo, priskirto nuomojamam turtui (tik nekilnojamam), nuomos sutarties sudarymo, o sudaręs tokią sutartį, jos kopiją pateikti Prienų rajono savivaldybės administracijos Statybos ir ekonominės plėtros skyriui (toliau – Statybos ir ekonominės plėtros skyrius).

48. Nuomininkas savo lėšomis apdraudžia išsinuomotą savivaldybei nuosavybės teise priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą savininko naudai nuomos sutarties galiojimo laikotarpiui.

49. Nuomos sutartis gali būti keičiama Savivaldybės turto nuomos sutartyje nurodytomis sąlygomis (5 priedas).

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS MATERIALIOJO TURTO NUOMA NE KONKURSO BŪDU

 

50. Sprendimą išnuomoti savivaldybės ilgalaikį materialųjį turtą ne konkurso būdu, siekdami užtikrinti konkurencingumą ir nediskriminuoti atskirų ūkio subjektų, priima turto valdytojai, valdantys savivaldybės turtą patikėjimo teise.

51. Savivaldybės ilgalaikis materialusis turtas ne konkurso būdu išnuomojamas:

51.1. trumpalaikiams renginiams organizuoti (parodoms, sporto varžyboms, pasitarimams, seminarams, šventėms, kultūros renginiams). Turto nuomos trukmė negali būti ilgesnė kaip 30 dienų;

51.2. valstybės ar savivaldybės funkcijoms įgyvendinti;

51.3. mokymo ir mokslo bei sveikatos priežiūros įstaigų negyvenamieji pastatai, statiniai ir patalpos išnuomojami laisvu nuo patalpų naudojimo pagal jų tiesioginę paskirtį laiku;

51.4. kai išnuomojama ne daugiau kaip 10 kv. metrų nekilnojamojo turto ploto kopijavimo, dauginimo, kavos, vandens ir maisto aparatams pastatyti, mobiliojo ryšio antenoms įrengti ir kitoms panašioms reikmėms;

51.5. maitinimo paslaugoms organizuoti teisės aktų nustatyta tvarka švietimo įstaigose, įgyvendinančiose mokymą pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo lavinimo programas (asmeniui, laimėjusiam maitinimo paslaugų teikimo konkursą);

51.6. kai išnuomojamas turtas, kuriame yra energetikos įrenginių, skirtų energijai gaminti, perduoti ir (ar) skirstyti. Sprendimus dėl tokio turto nuomos ne konkurso būdu priima Prienų rajono savivaldybės taryba.

52. Nuomininkas, išsinuomojęs patalpas ne konkurso būdu, nuompinigius sumoka iki sutarties sudarymo (pasirašymo). Pradinis ilgalaikio turto nuompinigių dydis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintomis Nuompinigių už valstybės ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomos skaičiavimo taisyklėmis.

 

VI SKYRIUS

TURTO INVESTAVIMAS, ĮKEITIMAS IR SAVIVALDYBĖS TURTINIŲ BEI NETURTINIŲ JURIDINIO ASMENS DALYVIO TEISIŲ ATSTOVAVIMAS

 

53. Savivaldybės turto investavimas – tai savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto, kaip įnašo, perdavimas:

53.1. viešajai įstaigai, akcinei bendrovei ar uždarajai akcinei bendrovei, vykdant steigimo akte ar steigimo sutartyje prisiimtus steigėjo turtinius įsipareigojimus;

53.2. didinant viešosios įstaigos dalininkų kapitalą arba akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatinį kapitalą, jei valstybė ir (ar) savivaldybė yra jų dalyvė;

53.3. viešajai įstaigai nustatant (formuojant) dalininkų kapitalą, jei teisės aktų nustatyta tvarka biudžetinė įstaiga pertvarkoma į viešąją įstaigą;

53.4. akcinei bendrovei ar uždarajai akcinei bendrovei nustatant (formuojant) įstatinį kapitalą, jei teisės aktų nustatyta tvarka valstybės ar savivaldybės įmonė pertvarkoma į akcinę bendrovę ar uždarąją akcinę bendrovę;

53.5. steigiamiems ar įsteigtiems kitos teisinės formos juridiniams asmenims, kurių veiklos tikslas yra tarptautinis bendradarbiavimas, kai tuo siekiama užtikrinti tinkamą įstatymuose numatytų valstybės ar savivaldybių funkcijų įgyvendinimą.

54. Sprendimą dėl savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto investavimo priima Taryba. Prieš priimant sprendimą, subjektas, teikiantis siūlymą dėl investavimo, privalo tą siūlymą ekonomiškai ir socialiai pagrįsti. Sprendimai dėl savivaldybės turto investavimo priimami Vyriausybės nustatyta tvarka, jeigu tenkinami ne mažiau kaip trys investavimo kriterijai:

54.1. investavus bus įvykdyti iš tarptautinių sutarčių atsirandantys Lietuvos Respublikos įsipareigojimai;

54.2. investuojama į nacionaliniam saugumui užtikrinti strateginę ir svarbią reikšmę  turinčias įmones ir (ar) įrenginius, vadovaujantis Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymu ir kitais nacionalinio saugumo tikslus įgyvendinančiais teisės aktais, kuriais inter alia užtikrinama reikiama sprendžiamoji valstybės galia;

54.3. investuojant skatinamas Lietuvos ekonomikos augimas, stiprinamas ekonominis savarankiškumas ir (ar) tarptautinis konkurencingumas;

54.4. investuojant bus siekiama savivaldybės ar visos šalies ekonominės ir socialinės sanglaudos Europos Sąjungos erdvėje, taip pat regionų ar pasaulio mastu;

54.5. investavus bus kuriama ar plėtojama infrastruktūra, naudinga visuomenei (skatinama veiksminga konkurencija šalies rinkoje, gerinama viešųjų paslaugų kokybė, pasirinkimo galimybės ir prieinamumas);

54.6. savivaldybės turto investavimu (savivaldybės įnašu) bus sukuriama pridėtinė vertė ir užtikrinamas šią vertę kuriančios veiklos ilgalaikis ekonominis tvarumas;

54.7. iš investavimo objekto bus gauta ne tik pelno (pajamų), bet ir gautas socialinis rezultatas (švietimo, kultūros, mokslo, aplinkos, sveikatos ir socialinės apsaugos, kitų panašių  sričių) arba užtikrintas veiksmingesnis Lietuvos Respublikos įstatymuose ir Vyriausybės nutarimuose nustatytų valstybės ir savivaldybės funkcijų atlikimas;

54.8. bus investuojama į ūkio ir socialines inovacijas, žinių ekonomikos plėtrą, aukštųjų technologijų kūrimą, jeigu tai yra vienas iš pagrindinių investicijų objekto veiklos tikslų;

54.9. investavimo tikslas ir siekiamas rezultatas nustatyti teisės aktuose, įgyvendinančiuose strateginio planavimo dokumentus.

55. Savivaldybės turtas negali būti investuojamas įmonei ar nuosavybės vertybiniams popieriams įsigyti iš fizinių ir privačiųjų juridinių asmenų, taip pat privačiajam juridiniam asmeniui steigti, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

56. Savivaldybė gali turtą investuoti įsigydama steigiamos arba didinančios įstatinį kapitalą akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų, kurios visuotiniame akcininkų susirinkime valstybei ar savivaldybei (savivaldybėms) arba joms kartu suteikia daugiau kaip 50 procentų balsų.

57. Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis ilgalaikis materialusis turtas gali būti įkeistas įstatymų nustatytais atvejais savivaldybės Tarybos sprendimu.

58. Nematerialusis, finansinis ir materialusis trumpalaikis savivaldybės turtas negali būti įkeistas.

59. Savivaldybės turtinės ir neturtinės teisės viešosiose įstaigose, akcinėse bendrovėse, uždarosiose akcinėse bendrovėse ir kitos teisinės formos juridiniuose asmenyse įgyvendinamos Vyriausybės nustatyta tvarka.

60. Savivaldybės įmonė teise įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą naudojasi pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą.

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS TURTO PERDAVIMAS KITŲ SUBJEKTŲ NUOSAVYBĖN

 

61. Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas kitų subjektų nuosavybėn perduodamas:

61.1. privatizuojant akcijas pagal įstatymus;

61.2. parduodant savivaldybės nekilnojamąjį turtą ir jam priskirtą žemės sklypą, taip pat kitus nekilnojamuosius daiktus Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 21 straipsnyje nustatyta tvarka;

61.3. perduodant jį valstybės arba kitos savivaldybės nuosavybėn;

61.4. savivaldybei nuosavybės teise priklausančias viešųjų įstaigų dalininko teises parduodant kitiems asmenims Vyriausybės nustatyta viešosios įstaigos dalininko teisių pardavimo viešo aukciono būdu tvarka;

61.5. kitais įstatymo ir kitų įstatymų nustatytais būdais.

62. Savivaldybės turtas negali būti perduodamas kitiems juridiniams ar fiziniams asmenims ar kitaip susiejamas su turtu jungtinės veiklos sutarties pagrindu.

 

VIII SKYRIUS

TURTO APSKAITA IR KONTROLĖ

 

63. Savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau – įstaigos) turto apskaita tvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Įstaigoje kaupiami šie duomenys apie ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą nuo jo įsigijimo pradžios:

64.1. ilgalaikio materialiojo arba nematerialiojo turto pavadinimas;

64.2. inventoriaus numeris;

64.3. nuosavybė (valstybės, savivaldybės);

64.4. turto gavimo data ir turto davėjas; jeigu turtas gautas kaip parama, dovana arba valstybės turtas perduotas patikėjimo teise valdyti, naudoti ir disponuoti juo savivaldybei, – valstybės įstaigos (davėjos) pavadinimas;

64.5. įsigijimo vertė;

64.6. nusidėvėjimo (amortizacijos) suma ir metai, kuriais paskutinį kartą bus apskaičiuotas nusidėvėjimas (amortizacija);

64.7. vertės padidėjimas dėl turto atnaujinimo;

64.8. eksploatavimo vieta (apskritis, rajonas, miestas, įstaiga);

64.9. informacija apie turtą (turto vienetų skaičius, matavimo vienetas – tūris, plotas, ilgis, masė ir t. t., modelis, tipas, pagaminimo data, sudėtinės dalys (kai turto techniniame pase nurodyta, kad turto sudėtyje yra tauriųjų metalų, turi būti išvardijamos detalės, kurių sudėtyje yra tauriųjų metalų, jų pavadinimai ir masė; duomenys kaupiami iš apskaitos dokumentų, techninių pasų ir kitų objektų įsigijimo, pastatymo dokumentų), remonto atlikimo data, vertė ir t. t.);

64.10. kai turtas įrašomas įstatymo arba kitų teisės aktų nustatyta tvarka į turto registrus – per ataskaitinį laikotarpį įrašytų į registrus naujų įrašų, išbrauktų įrašų duomenys.

65. Įstaigos pagal Tvarkos aprašo 64 punkte nurodytus duomenis sudaro apskaitos registrus.

66. Finansinio turto vertė apskaitoje nurodoma eurais ir euro centais. Įstaigoje kaupiami duomenys apie vertybinius popierius pagal emitentus, vertybinių popierių pavadinimus (akcijos, obligacijos ir t. t.), nurodomas jų skaičius ir nominali vertė, bendra nominali vertė, o jeigu vertybiniai popieriai įsigyti, – jų įsigijimo vertė ir bendra įsigijimo vertė.

67. Trumpalaikis materialusis turtas apskaitoje įkainojamas pagal įsigijimo vertę arba faktinę savikainą, apskaitoje nurodoma turto natūrinė (kiekinė) išraiška ir vertė eurais ir euro centais. Trumpalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas neskaičiuojamas.

68. Kiekvienam ilgalaikio turto objektui suteikiamas atskiras inventorinis numeris. Kai objektas susideda iš kelių elementų (kompleksas), sudarančių kartu su pagrindiniu visumą, kiekvienam jų suteikiamas tas pats inventoriaus numeris.

69. Įstaiga ilgalaikio turto nusidėvėjimą skaičiuoja kartą per mėnesį.

70. Savivaldybės turto, kuris nustatyta tvarka perduotas laikinai naudotis pagal panaudos, nuomos, pasaugos sutartis, apskaitą tvarko įstaiga, kuri šį turtą perduoda, o subjektas, kuris turtą priima, įrašo šį turtą į nebalansinę sąskaitą pagal kiekvieną turto davėją ir jo pateiktus duomenis apie turtą.

71. Statybos ir ekonominės plėtros skyrius, atlikęs remonto (rekonstravimo) darbus, pateikia deklaracijas apie statybos užbaigimą ar statybos užbaigimo darbus Prienų rajono savivaldybės administracijos Buhalterijos skyriui (toliau – Buhalterijos skyrius) ir įregistruoja nekilnojamojo turto registre.

72. Įstaiga, atlikusi ilgalaikio materialiojo turto (pastatų ir statinių) rekonstravimo darbus, padidina to turto įsigijimo vertę. Tuo atveju, kai ilgalaikio materialiojo turto, kurį įstaiga valdo patikėjimo ir (ar) nuosavybės teise, rekonstravimo darbų vykdytojas ar paramos gavėjas yra Administracija, įstaigos turto įsigijimo vertė yra padidinama Tarybos sprendimu perduodant Buhalterijos skyriaus buhalterinėje apskaitoje sukauptą nebaigtos statybos darbų vertę.

73. Prienų rajono savivaldybės administracijos Statybos ir ekonominės plėtros skyriaus įgaliotas darbuotojas tvarko valstybinės žemės sklypams (jų dalims) įteisinti reikalingus dokumentus, kurių reikia nuosavybės ar patikėjimo teise valdomiems, panaudos ar nuomos pagrindais naudojamiems statiniams ar įrenginiams (jų dalims) eksploatuoti. Taip pat sklypams, kurie neužstatyti statiniais ar įrenginiais, bet reikalingi valstybės ar savivaldybės funkcijoms vykdyti, užsako formuojamam žemės sklypui įteisinti reikalingus dokumentus.

74. Kai yra parengti reikalingi dokumentai žemės sklypui suformuoti, Prienų rajono savivaldybės administracija pateikia prašymą Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos Prienų ir Birštono skyriui dėl žemės sklypo suteikimo naudoti Prienų rajono savivaldybės vardu, kartu pateikdama pažymą apie statinio įregistravimą VĮ Registrų centre ir žemės sklypo kadastrinių matavimų bylą.

75. Valstybinės žemės sklypo panaudos sutartis, pasirašyta Administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens, užregistruojama Prienų rajono savivaldybės administracijos Ūkio skyriuje (toliau – Ūkio skyrius).

76. Architektūros ir urbanistikos skyriaus įgaliotas darbuotojas (nekilnojamojo turto valdytojas) valstybinės žemės panaudos sutartį per 15 darbo dienų užregistruoja VĮ Registrų centre.

77. Buhalterijos skyrius, gavęs žemės sklypo panaudos sutartį ir kitus dokumentus, valstybinės žemės sklypą, kurį savivaldybė valdo ir naudoja pagal panaudos sutartį, įtraukia į apskaitą (nebalansinę sąskaitą).

78. Valstybinės žemės panaudos sutartis ir kitus valstybinės žemės dokumentus (originalus) saugo Ūkio skyrius (nekilnojamojo turto valdytojas, naudotojas).

79. Savivaldybės ir valstybės turto apskaitą, valdymą, naudojimą bei disponavimą juo kontroliuoja Prienų rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba ir Valstybės kontrolė.

80. Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis registruotinas turtas turi būti teisės aktų nustatyta tvarka registruojamas viešuosiuose registruose.

 

IX SKYRIUS

TURTO PRIPAŽINIMAS NEREIKALINGU ARBA NETINKAMU (NEGALIMU) NAUDOTI

 

81. Savivaldybės turtas pripažįstamas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti savivaldybės įstaigoje sudarytos komisijos pasiūlymu ir savivaldybės įstaigos vadovo sprendimu.

82. Sprendimas dėl savivaldybės turto, kurį valdo 12 punkte nurodyti asmenys, pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti priimamas turtą grąžinus (išskyrus tuos atvejus, kai kiti įstatymai nustato specialią teisių perdavimo ar suteikimo tvarką, ir tuos atvejus, kai turtas sunaikintas per stichines nelaimes, avarijas arba prarastas dėl trečiųjų asmenų veikos ir šie faktai atitinkamai įforminti) savivaldybės institucijai ar įstaigai, sudariusiai turto patikėjimo sutartį.

83. Aprašo 81 punkte nurodyta komisija savo pasiūlyme nurodo turtą, kurį siūloma pripažinti nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti, ir priežastis, dėl kurių šis turtas tapo nereikalingas arba netinkamas (negalimas) naudoti, įvertina turto būklę ir tolesnio jo panaudojimo galimybes.

84. Savivaldybės įstaigos vadovas, gavęs komisijos pasiūlymą, priima sprendimą dėl turto pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti, kuriame turi būti nurodyta:

84.1. pripažįstamas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti turtas ir konkrečios priežastys, dėl kurių šis turtas pripažįstamas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti;

84.2. jeigu turtą dar galima naudoti, – siūlymas turtą panaudoti, nurodant Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 27 straipsnio 1 dalyje nustatytą panaudojimo būdą;

84.3. jeigu turto negalima panaudoti, – siūlymas turtą nurašyti, išardyti ir likviduoti arba nurašyti ir likviduoti.

 

X SKYRIUS

NEREIKALINGO ARBA NETINKAMO (NEGALIMO) NAUDOTI SAVIVALDYBĖS TURTO NURAŠYMO ATVEJAI

 

85. Pripažintas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti savivaldybės nematerialusis, ilgalaikis materialusis (išskyrus statinius, patalpas ar jų dalis (toliau – nekilnojamasis turtas) ar kitus nekilnojamuosius daiktus) ir trumpalaikis materialusis turtas nurašomas, jeigu jo negalima panaudoti nė vienu Valstybės ir savivaldybių turto valdymo naudojimo ir disponavimo juo įstatymas 27 straipsnio 1 dalyje nurodytu būdu, kai:

85.1. jis fiziškai (visiškai prarado praktinę ir prekinę vertę) arba funkciškai (technologiškai) nusidėvėjo;

85.2. jis nepataisomai sugedo arba buvo sugadintas (sudaužytas, sulaužytas, įgijęs kenksmingų savybių ir kita);

85.3. jis negali būti panaudotas neišmontuotas arba neišardytas į dalis, mazgus arba detales;

85.4. ekonomiškai netikslinga parduoti jį viešuose prekių aukcionuose, t. y. kai šio turto per kalendorinius metus valstybės arba savivaldybės įstaigoje, valstybės arba savivaldybės įmonėje susikaupė tiek mažai, kad laukiamos įplaukos, pardavus turtą viešuose prekių aukcionuose rinkos kainomis, būtų mažesnės už aukcionų organizavimo išlaidas;

85.5. jis neparduotas viešuose prekių aukcionuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka ir nėra daugiau kur jį panaudoti.

86. Pripažintas nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti savivaldybės nekilnojamasis turtas ar kiti nekilnojamieji daiktai nurašomi, kai jie:

86.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pripažinti avariniais;

86.2. trukdo statyti naujus arba rekonstruoti esamus statinius arba teritorijas (išskyrus nekilnojamąsias kultūros vertybes) ir yra nustatyta tvarka suderintas naujos statybos arba rekonstravimo projektas;

86.3. neparduotas viešo aukciono būdu pagal Viešame aukcione parduodamo valstybės (savivaldybės) nekilnojamojo turto ir kitų nekilnojamųjų daiktų sąrašą;

86.4. neparduotini nelikus kur juos pritaikyti arba neparduotini dėl fizinio ir funkcinio (technologinio) jų nusidėvėjimo.

87. Pripažintas netinkamu (negalimu) naudoti nematerialusis, ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis savivaldybių ir valstybės turtas nurašomas, kai jis yra sunaikintas (sugadintas) per stichines nelaimes, avarijas, taip pat prarastas dėl trečiųjų asmenų veikos (vagystės ar kitų priežasčių) ir šis faktas nustatyta tvarka įformintas.

88. Visiškai nusidėvėjęs nematerialusis ir ilgalaikis materialusis turtas negali būti nurašytas, jeigu jis dar tinkamas naudoti.

 

XI SKYRIUS

SPRENDIMŲ NURAŠYTI PRIPAŽINTĄ NEREIKALINGU ARBA NETINKAMU (NEGALIMU) NAUDOTI SAVIVALDYBĖS TURTĄ PRIĖMIMAS

 

89. Sprendimus dėl pripažinto nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti savivaldybių turto nurašymo priima:

89.1. Prienų rajono savivaldybės taryba:

89.1.1. dėl savivaldybės nekilnojamojo turto ar kitų nekilnojamųjų daiktų;

89.1.2. dėl savivaldybės nematerialiojo turto ir ilgalaikio materialiojo turto – kilnojamųjų daiktų, kurių vieneto likutinė vertė, neatsižvelgiant į buhalterinėje apskaitoje pripažintą nuvertėjimą, yra 15 tūkst. eurų ir didesnė;

89.2. savivaldybės įstaigos (išskyrus sprendimus dėl savivaldybėms valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise perduoto valstybės turto) tvarkos aprašo nustatyta tvarka:

89.2.1. dėl nematerialiojo ir ilgalaikio materialiojo turto (išskyrus nekilnojamąjį turtą ar kitus nekilnojamuosius daiktus), kurio vieneto likutinė vertė, neatsižvelgiant į buhalterinėje apskaitoje pripažintą nuvertėjimą, yra mažesnė nei 15 tūkst. eurų savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (Prienų rajono savivaldybės tarybai) davus rašytinį sutikimą;

89.2.2. dėl nematerialiojo ir ilgalaikio materialiojo turto, kurio nustatytas naudingo tarnavimo laikas pasibaigęs, ir visiškai nusidėvėjusio nematerialiojo ir ilgalaikio materialiojo turto (išskyrus nekilnojamąjį turtą ar kitus nekilnojamuosius daiktus) bei trumpalaikio materialiojo turto, kai jis netinkamas naudoti;

89.2.3. dėl mažesnės vertės nei Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta minimali ilgalaikio materialiojo turto vertė nematerialiojo ir ilgalaikio bei trumpalaikio materialiojo turto, sunaikinto arba nepataisomai sugedusio (sugadinto) dėl avarijų, gaisrų ir kitų stichinių nelaimių, kai šie faktai įforminti nustatyta tvarka (nematerialiojo ir ilgalaikio materialiojo turto – pagal likutinę jo vertę, neatsižvelgiant į buhalterinėje apskaitoje pripažintą nuvertėjimą, trumpalaikio materialiojo turto – pagal jo įsigijimo vertę);

89.2.4. dėl ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto, prarasto dėl trečiųjų asmenų veikos (vagystės ar kitų priežasčių), kai šis faktas įformintas nustatyta tvarka; pripažinto negalimu naudoti dėl trečiųjų asmenų veikos materialiojo turto vertė priskiriama finansiniam turtui (gautinoms lėšoms).

90. Prienų rajono savivaldybės tarybos ar kito turto valdytojo sprendimo dėl turto nurašymo projekte nurodoma:

90.1. nurašant nekilnojamąjį turtą ar kitus nekilojamuosius daiktus – turto valdytojas, pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti priežastis; nekilnojamojo turto pavadinimas ir adresas; unikalus numeris ir bendras statinio plotas; likutinė vertė, neatsižvelgiant į buhalterinėje apskaitoje pripažintą nuvertėjimą;

90.2. nurašant kitą nematerialųjį, ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą – turto valdytojas; turto pavadinimas, pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti priežastis; kiti duomenys, identifikuojantys turtą (turto inventorinis numeris, markė, modelis, identifikavimo ir valstybinis numeriai); likutinė vertė, neatsižvelgiant į buhalterinėje apskaitoje pripažintą nuvertėjimą.

91. Kartu su Tarybos ar kito turto valdytojo sprendimo dėl turto nurašymo projektu turi būti teikiama:

91.1. kai nurašomas nekilnojamasis turtas ar kiti nekilnojamieji daiktai, – nereikalingų arba netinkamų (negalimų) naudoti nekilnojamojo turto ar kitų nekilnojamųjų daiktų apžiūros pažyma (7 priedas) ir turto valdytojo pasirašytas nurašomų objektų sąrašas, kuriame nurodomi Tvarkos aprašo 90.1 papunktyje nustatyti duomenys;

91.2. kai nurašomas kitas nematerialusis, ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, – turto valdytojo pasirašytas nurašomo turto sąrašas, kuriame nurodomi Tvarkos aprašo 90.2 papunktyje nustatyti duomenys;

91.3. institucijos, įgyvendinančios valstybės, kaip juridinio asmens dalyvio, teises ir pareigas, sutikimai, jeigu jie būtini;

91.4. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos išvada, jeigu priimamas sprendimas dėl savivaldybės nekilnojamojo turto ar kitų nekilnojamųjų daiktų, taip pat kilnojamųjų kultūros vertybių, kuriems taikomi kultūros paveldo apsaugos reikalavimai, pripažinimo nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti;

91.5. Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos išvada, jeigu priimamas sprendimas dėl nekilnojamojo turto ar kitų nekilnojamųjų daiktų, kurie patenka į valstybės saugomas teritorijas, pripažinimo nereikalingais arba netinkamais (negalimais) naudoti;

91.6. Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo kopija;

91.7. Nekilnojamojo daikto kadastro duomenų bylos kopija, jeigu kadastriniai matavimai atlikti;

91.8. teisinės registracijos dokumentai (gali būti pateikiamos ir to turto teisinės registracijos dokumentų teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos kopijos) arba, kai teisinė registracija neatlikta, kiti dokumentai, kuriais patvirtinama turto valdymo teisė (perdavimo aktai, inventorizacijos aktai, kiti dokumentai arba jų kopijos);

91.9. savivaldybės įstaigos vadovo sprendimas dėl turto pripažinimo nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti, jeigu savivaldybės įstaigai turtas buvo perduotas valdyti, naudoti ir disponuoti juo patikėjimo teise;

91.10. statinio pripažinimo avariniu aktas, kai statiniai pripažįstami netinkamais (negalimais) naudoti dėl avarinės būklės;

91.11. kiti su turto nurašymu susiję dokumentai.

 

XII SKYRIUS

TURTO NURAŠYMAS, IŠARDYMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

92. Pripažinto nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti savivaldybės turto nurašymą ir likvidavimą turto valdytojo sudaryta komisija įformina pripažinto nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti nematerialiojo ir ilgalaikio materialiojo turto nurašymo ir likvidavimo aktu (8 priedas) ar pripažinto nereikalingu arba netinkamu (negalimu) naudoti trumpalaikio materialiojo turto nurašymo ir likvidavimo aktu (9 priedas), kurį tvirtina savivaldybės įstaigos arba įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

93. Nurašytas savivaldybės ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas išardomas, o liekamosios medžiagos įtraukiamos į apskaitą verte, kurią nustato turtą nurašiusi komisija, atsižvelgdama į to turto rinkos vertę. Ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, kurio išardymo išlaidos viršija liekamųjų medžiagų vertę, padaromas nekenksmingas, jeigu reikia, ir likviduojamas – išvežamas į sąvartyną arba sunaikinamas.

94. Išardžius nurašytą turtą gautos liekamosios medžiagos, kai jų nenumato naudoti savivaldybės įstaigos, parduodamos viešuose prekių aukcionuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus antrines žaliavas, kurios parduodamos jų tvarkytojams.

95. Už neteisėtą savivaldybės turto nurašymą, išardymą ir likvidavimą atsako savivaldybės institucijų, įstaigų ir organizacijų vadovai įstatymų nustatyta tvarka.

______________________________