VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų reikalavimų, kylančių iš išmokų permokų ar regreso teisės, atsisakymo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2021 m. balandžio 1 d. Nr. V-225

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo 40 straipsnio 6 dalį:

1. Tvirtinu  Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų reikalavimų, kylančių iš išmokų permokų ar regreso teisės, atsisakymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Įpareigoju:

2.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui;

2.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;

2.3. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams.

3. Nustatau, kad:

3.1. šio įsakymo 1 punktas įsigalioja 2021 m. balandžio 1 d.;

3.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo pateiktus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių teikimus dėl žalos išieškojimo atsisakymo baigia nagrinėti ir sprendimus dėl juose nurodytos žalos išieškojimo atsisakymo priima Fondo valdyba, net jei, vadovaujantis šio įsakymo 1 punktu patvirtinto aprašo 4 punktu, sprendimus galėtų priimti patys Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių direktoriai.

 

 

 

Direktorė                                                                                                         Julita Varanauskienė

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo fondo

valdybos prie Socialinės apsaugos ir

darbo ministerijos direktoriaus

2021 m. balandžio 1 d.

įsakymu Nr. V-225

 

 

Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų reikalavimų, kylančių iš IŠMOKŲ PERMOKŲ aR REGRESO TEISĖS, ATSISAKYMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų reikalavimų, kylančių iš išmokų permokų ar regreso teisės, atsisakymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų (toliau – FAĮ) – Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) ir  Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių (toliau – Teritoriniai skyriai) – direktorių  teises atsisakyti reikalavimo atlyginti žalą dėl išmokos, kurios mokėjimas pavestas FAĮ, permokos ar reikalavimo, kylančio iš regreso teisės, (toliau kartu – žala), tai yra teises nepradėti žalos išieškojimo ar jį užbaigti ir jų įgyvendinimo tvarką.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos ir sutrumpinimai:

2.1. CK – Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas.

2.2. DVS – Fondo valdybos informacinės sistemos Dokumentų valdymo taikomoji sistema.

2.3. Išmokos – bet kurios iš Valstybinio socialinio draudimo fondo, valstybės biudžeto ar kitų piniginių išteklių mokamos socialinio draudimo pensijos, valstybinės pensijos, nepensinės socialinio draudimo išmokos, kompensacijos ir kitos išmokos, kurių mokėjimas teisės aktais yra pavestas visoms FAĮ ar kuriai nors iš FAĮ.

2.4. Skolininkas – asmuo, kuriam pagal teisės aktus jau yra pareikštas ar gali būti pareikštas FAĮ reikalavimas atlyginti žalą.

2.5. SPIS sutartis - Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų gavimo sutartis.

2.6. Teritorinio skyriaus komisija – Teritorinio skyriaus Žalų išieškojimo atsisakymo komisija.

2.7. Fondo valdybos komisija – Fondo valdybos Žalų išieškojimo atsisakymo komisija.

2.8. VMI – Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

2.9. VSDĮ – Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymas.

 

II skyrius

Pagrindai inicijuoti ŽALOS IŠIEŠKOJIMO ATSISAKYMĄ

 

3. Žalos išieškojimo atsisakymo pagal šį Tvarkos aprašą procedūra gali būti pradėta:

3.1. FAĮ padalinio, atsakingo už konkrečios žalos išieškojimą, iniciatyva (motyvuotu rašytiniu teikimu), jei prieš pradedant išieškojimo veiksmus ar jau pradėjus juos, jie nustato, kad yra bet kuris iš VSDĮ 40 straipsnio 6 dalyje nustatytų žalos išieškojimo atsisakymo pagrindų, arba

3.2. gavus skolininko rašytinį prašymą atsisakyti žalos išieškojimo.

 

III SKYRIUS

FAĮ direktorių įgaliojimai atsisakyti ŽALOS IŠIEŠKOJIMO

 

4. Teritorinių skyrių direktoriai turi teisę atsisakyti žalos išieškojimo, jei atitinkamos žalos išieškojimo atsisakymas pagal šio Tvarkos aprašo 5 punktą nėra priskirtas Fondo valdybos direktoriaus kompetencijai, esant šiems pagrindams ir sąlygoms:

4.1. Nėra galimybių (teisinių priemonių) žalai išieškoti:

4.1.1. skolininkas – juridinis asmuo, kuriam pareikštas/reikštinas reikalavimas, likviduotas ir nėra jo pareigų perėmėjo (jeigu reikalavimas skolininkui yra dėl išmokos permokos atlyginimo, tai išieškojimo atsisakymui kartu turi būti taikomas ir Tvarkos aprašo 4.2 papunktis);

4.1.2. skolininkas – fizinis asmuo mirė, o  jo turtines prievoles paveldėjo valstybė ar  kitas paveldėtojas, kuris pagal teisės normas už palikėjo skolas atsako tik  paveldėtu turtu, tačiau likvidaus paveldėto turto nėra arba jo nepakanka padengti visai žalai (jeigu reikalavimas skolininkui yra dėl išmokos permokos atlyginimo, tai išieškojimo atsisakymui kartu turi būti taikomas ir Tvarkos aprašo 4.2 papunktis);

4.1.3. žalos atlyginimo reikalavimai atmesti teismo sprendimu, kurio nebegalima skųsti;

4.1.4. nėra galimybių žalai išieškoti dėl kitų teisinių priežasčių, kurios turi būti tiesiogiai įvardintos priimame šio papunkčio pagrindu sprendime.

4.2. Išmokos permoka yra susidariusi ne dėl išmokos gavėjo kaltės (nesąžiningumo) ir nėra galimybės jos išieškoti iš kaltų asmenų (jų teisių ir pareigų perėmėjų), bei yra bent viena iš šių sąlygų:

4.2.1. pagal teisės normas ar Fondo valdybos metodinius išaiškinimus, nėra pagrindo reikšti reikalavimo permokėtos išmokos gavėjui grąžinti permokėtą sumą, remiantis CK šeštosios knygos XX skyriaus nuostatomis, arba pareigos teikti jam prašymą grąžinti permokėtą sumą geruoju, arba

4.2.2. pagal teisės normas ar Fondo valdybos metodinius išaiškinimus, tokiais atvejais permokėtos išmokos gavėjui turi būti reiškiamas prašymas grąžinti permoką geruoju, tačiau, pateikus tokį prašymą, išmokos gavėjas permokėtos sumos grąžinti nesutiko.

4.3. Žalos neįmanoma išieškoti dėl objektyvių priežasčių:

4.3.1. teisėsaugos institucija konstatuoja, kad nėra galimybės nustatyti asmenį, kuriam galėtų būti pateiktas reikalavimas atlyginti žalą, ir nėra pagrindo tokį sprendimą skųsti arba skundas netenkinamas, o nuo veiksmo (neveikimo), dėl kurio atsirado žala, jau yra praėję ne mažiau kaip 3 metai, taip pat nėra naujų aplinkybių, leidžiančių atnaujinti skolininko nustatymo procesą (prognozuoti, kad jis gali būti nustatytas, atlikus konkrečius įprastai tokiais atvejais atliekamus veiksmus, duomenų patikrinimą ir panašiai).

4.3.2. Teritorinis skyrius gauna skolininko, su kuriuo vyksta teisminis ginčas dėl pareikšto reikalavimo atlyginti žalą, pasiūlymą sudaryti taikos sutartį, pagal kurią būtų atsisakoma dalies jam pareikšto reikalavimo, ar skolininko pasiūlymą/ sutikimą geranoriškai atlyginti tik dalį žalos (arba pagal paties Teritorinio skyriaus iniciatyva atliktą vertinimą nėra tikslinga reikalauti atlyginti žalą arba visą žalą) ir yra šios sąlygos:

4.3.2.1. objektyviai nėra galimybių išieškoti žalą (arba visą žalą) – tai patvirtina jau susiformavusi teismų praktika analogiškose bylose, pagal kurią teismai nuosekliai mažina tenkintinus FAĮ reikalavimus atlyginti žalą ar juos visai atmeta, arba teismų praktika yra prieštaringa ir yra pagrįsta tikimybė, kad FAĮ reikalavimai teisme nebūtų patenkinti, arba jau yra priimtas Fondo valdybos sprendimas (išaiškinimas) dėl galimybės mažinti reikalavimą atlyginti žalą (jo atsisakyti), esant analogiškoms sąlygoms, ir

4.3.2.2. atsisakoma reikalavimo atlyginti žalą dalis neviršija 50 procentų Teritorinio skyriaus pareikšto reikalavimo (patirtos žalos) dydžio, jei reikalavimo atsisakoma taikos sutartimi, kurią dar turi patvirtinti teismas, arba 30 procentų – kitais atvejais (šiame papunktyje nurodyti apribojimai dėl atsisakomo reikalavimo dydžio netaikomi, kai yra Fondo valdybos teisės aktas ar metodinis išaiškinimas dėl reikalavimo (jo dalies) atsisakymo atitinkamais atvejais ir konkretaus atvejo, dėl kurio turi būti priimamas sprendimas, aplinkybės visiškai atitinka Fondo valdybos teisės akte ar metodiniame išaiškinime įvardintas sąlygas, o taikytinos aukštesnės galios teisės normos po tokio Fondo valdybos teisės akto priėmimo (išaiškinimo išleidimo) nėra pakeistos, neskaitant formalių, techninio pobūdžio pakeitimų).

4.4. Nerasta skolininko turto, į kurį galėtų būti nukreiptas išieškojimas, arba rastas turtas yra nelikvidus (mažai likvidus) ir:

4.4.1. Teritorinis skyrius teisės aktuose, Fondo valdybos metodiniuose išaiškinimuose nurodytais būdais ne mažiau kaip 5 metus vykdė būtinus žalos išieškojimo veiksmus (įskaitant atvejus, kai išieškojimas buvo perduotas antstoliui) arba jie nebuvo galimi ir

4.4.2.   skolininkas mažiausiai 6 mėnesius negauna  draudžiamųjų pajamų (neskaitant asmenų, draudžiamų VSDĮ 6 straipsnio pagrindu, valstybės lėšomis apmokamų draudžiamųjų pajamų) ar (ir) jam nėra paskirtų išmokų, iš kurių pagal teisės aktus FAĮ galėtų išieškoti skolą, arba jų dydis toks, kad taikant leistinus pagal teisės aktus išskaitymus (laikantis prielaidos, kad draudžiamųjų pajamų ir gaunamų periodinių išmokų dydis liks toks pat, jei nėra duomenų, paneigiančių tokią prielaidą), būtų išieškota mažiau negu 30 procentų žalos likučio per 5 metus.

Prielaida, kad asmens pajamos per nurodytą terminą nesikeis, negalima remtis, jei pagal asmens amžiaus ir pensijų socialinio draudimo stažo duomenis (asmuo jau turi minimalų stažą senatvės pensijai skirti), per tokį terminą asmuo galėtų įgyti teisę į socialinio draudimo senatvės pensiją arba išankstinę senatvės pensiją (arba šią teisę jau yra įgijęs, bet nesikreipia dėl pensijos skyrimo, arba yra kreipęsis su prašymu atidėti pensijos skyrimą), arba asmuo tebeturi savarankiškai dirbančio asmens statusą, išskyrus atvejus, kai jis yra bankrutuojančios ar likviduojamos individualios įmonės savininkas, bankrutuojančios ar likviduojamos mažosios bendrijos narys arba bankrutuojančios ar likviduojamos ūkinės bendrijos tikrasis narys.

4.5. Konkrečios žalos išieškojimo veiksmų, kurie turi būti atlikti, vadovaujantis teisės normomis (atsižvelgiant į jų aiškinimą teismų praktikoje), Fondo valdybos metodiniais išaiškinimais, sąnaudos būtų didesnės už žalą ar neproporcingai didelės, palyginti su žala, kai:

4.5.1. yra atlikti Fondo valdybos teisės aktuose numatyti būtini minimalūs atitinkamos žalos dydžio ir rūšies išieškojimo veiksmai arba jų nėra galimybės atlikti dėl objektyvių priežasčių, o likusių veiksmų sąnaudos didesnės už žalą arba

4.5.2. Fondo valdybos teisės aktuose yra tiesiogiai numatyta, kad atitinkamais atvejais jokie išieškojimo veiksmai neatliekami arba kad turi būti atlikti tik būtini minimalūs atitinkamos žalos dydžio ir rūšies išieškojimo veiksmai, kurie jau atlikti arba jų nėra galimybės atlikti dėl objektyvių priežasčių.

4.6.  Netikslinga išieškoti žalą, nes fizinio asmens ekonominė (socialinė) padėtis yra sunki – jam teikiama piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams.

5. Tik Fondo valdybos direktorius turi teisę atsisakyti žalos išieškojimo, jei:

5.1. pagal 4.5.1 papunktį atsisakomo reikalavimo atlyginti žalą dydis:

5.1.1. viršija 100 eurų, jei turi būti vertinamas tik Lietuvos Respublikoje atliktinų išieškojimo veiksmų (sąnaudų) ekonominis tikslingumas;

5.1.2. viršija 350 eurų, jei turi būti vertinamas užsienyje atliktinų išieškojimo veiksmų (sąnaudų) ekonominis tikslingumas;

5.2. pagal 4.3.2 papunktį atsisakomo reikalavimo atlyginti žalą dalis viršija 4.3.2.2 papunktyje nurodytus dydžius (kai jie turi būti taikomi);

5.3. žalą, kurios išieškojimo atsisakoma, administruoja pati Fondo valdyba (ji yra kreditorius);

5.4. kitais atvejais, kai yra VSDĮ 40 straipsnio 6 dalyje nurodyti žalos išieškojimo atsisakymo pagrindai, tačiau Tvarkos aprašo 4 punkte nėra numatyta, kad sprendimus tokiais atvejais priima Teritorinių skyrių direktoriai.

 

IV Skyrius

sprendimų dėl ŽALOS išieškojimo atsisakymo rengimas ir priėmimas

 

6. Esant Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytoms sąlygoms, Teritorinio skyriaus padalinys, kuris nustatė žalą arba ją jau išieško, parengia motyvuotą teikimą tarnybinį pranešimą Teritorinio skyriaus komisijai  dėl sprendimo atsisakyti žalos (jos dalies) išieškojimo inicijavimo. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodoma bent jau tokia informacija: nustatyta žala, skolininkas, žalos susidarymo aplinkybės ir priežastys, skolininko prievolės atlyginti žalą pagrindimas, kokiu iš Tvarkos aprašo 4  punkto papunkčiuose nurodytų pagrindų siūloma priimti sprendimą, motyvai ir įrodymai, kad yra tame papunktyje nurodytos sąlygos sprendimui priimti). Tarnybinis pranešimas turi būti rengtas ar  vizuotas teritorinio skyriaus Teisės ir personalo skyriaus teisininko.

7.  Prieš perduodant tarnybinį pranešimą direktoriui, jis apsvarstomas Teritorinio skyriaus komisijoje.

Teritorinio skyriaus komisija sudaroma Fondo valdybos teritorinio skyriaus direktoriaus įsakymu iš direktoriaus pavaduotojų, kuruojančių išmokų skyrimą ir mokėjimą, bei Teisės ir personalo skyriaus darbuotojų ir veikia pagal Teritorinio skyriaus direktoriaus patvirtintą darbo reglamentą.

Teritorinio skyriaus komisijos sprendimas dėl teikime – tarnybiniame pranešime nurodyto siūlymo įforminamas protokolu, kuris DVS priemonėmis susiejamas su tuo teikimu – tarnybiniu pranešimu ir abu šie dokumentai (prireikus, – ir kiti dokumentai) DVS priemonėmis perduodami Teritorinio skyriaus direktoriui.

8. Teritorinio skyriaus direktorius, susipažinęs su tarnybiniu pranešimu ir Teritorinio skyriaus komisijos protokolu, duoda atitinkamus pavedimus:

8.1. pavedimą Teritorinio skyriaus Finansų ir apskaitos skyriui rengti Teritorinio skyriaus direktoriaus įsakymą dėl atitinkamo (-ų) reikalavimo (-ų) atlyginti žalą nurašymo arba

8.2. pavedimą už žalos  išieškojimą atsakingam padaliniui tęsti žalos išieškojimą, arba

8.3. pavedimą pateikti papildomus įrodymus, arba

8.4. pavedimą rengti Tvarkos aprašo 4.3.2 papunktyje nurodytą taikos sutartį, susitarimą, raštą, kad sutinkama su skolininko siūlymu atlyginti tik dalį  žalos, ar atitinkamą procesinį dokumentą arba kitą dokumentą, arba

8.5. kitus reikiamus pavedimus, atsižvelgiant į priimtus sprendimus ir jų įforminimo ypatumus.

9. Žalą išieškančio Teritorinio skyriaus   direktorius, manydamas, kad yra Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytas pagrindas atsisakyti žalos išieškojimo, pateikia Fondo valdybai motyvuotą teikimą (raštą) atsisakyti žalos išieškojimo ir  visus su konkrečia  žala susijusius dokumentus (jei žalos išieškojimo atsisakymo procedūra inicijuota skolininko prašymo pagrindu, taip pat pridedama skolininko prašymo kopija). Šiuo atveju prieš tai neprivalo būti atliktos Tvarkos aprašo 6 – 8 punktuose nurodytos procedūros, tačiau teikimas turi būti rengtas ar  vizuotas  Teritorinio skyriaus Teisės ir personalo skyriaus teisininko, taip pat vizuotas Teritorinio skyriaus direktoriaus pavaduotojų,   kuruojančių išieškomų išmokų skyrimą ir mokėjimą.

10. Kai pagal šio Tvarkos aprašo 5 punktą žalos atsisakyti turi teisę tik Fondo valdybos direktorius, o žalą išieško pati Fondo valdyba, ir yra VSDĮ 40 straipsnio 6 dalyje nurodytos žalos išieškojimo atsisakymo sąlygos, žalą išieškantis Fondo valdybos padalinys parengia motyvuotą teikimą - tarnybinį pranešimą Fondo valdybos komisijai dėl žalos išieškojimo atsisakymo.

11. Kai pagal šio Tvarkos aprašo 5 punktą žalos atsisakyti turi teisę tik Fondo valdybos direktorius, Teritorinio skyriaus direktoriaus ar Fondo valdybos padalinio teikimą atsisakyti žalos išieškojimo ir susijusią medžiagą pirmiausia išanalizuoja Fondo valdybos komisija, kurios sudėtis ir darbo reglamentas tvirtinami Fondo valdybos direktoriaus įsakymu.

Fondo valdybos komisijos sprendimas dėl atitinkamame teikime pateikto siūlymo įforminamas protokolu, kuris DVS priemonėmis susiejamas su tuo teikimu ir abu šie dokumentai (prireikus, – ir kiti dokumentai) DVS priemonėmis perduodami Fondo valdybos direktoriui.

12. Fondo valdybos direktorius, susipažinęs su pateikta medžiaga, tiesiogiai Fondo valdybos komisijos posėdyje, jei jame pats dalyvauja, arba susipažinęs su pateikta medžiaga ir Fondo valdybos komisijos posėdžio protokolu, jeigu posėdyje nedalyvavo, duoda reikiamus pavedimus:

12.1. pavedimą Fondo valdybos Fondo finansų ir apskaitos skyriui rengti Fondo valdybos direktoriaus įsakymą dėl atitinkamo (-ų)  reikalavimo (-ų) atlyginti žalą nurašymo arba

12.2. pavedimą už žalos išieškojimą atsakingam Fondo valdybos padaliniui tęsti žalos išieškojimą, arba

12.3. pavedimą už žalos išieškojimą atsakingam Fondo valdybos padaliniui pateikti papildomus įrodymus, arba

12.4. pavedimą rengti Tvarkos aprašo 4.3.2 papunktyje nurodytą taikos sutartį, susitarimą ar raštą, kad sutinkama su skolininko siūlymu atlyginti tik dalį žalos, ar atitinkamą procesinį dokumentą arba kitą dokumentą, arba

12.5. pavedimą rengti raštą žalą išieškančiam Teritoriniam skyriui, kad jis tęstų  žalos išieškojimą ar pateiktų papildomus įrodymus, arba

12.6. kitus reikiamus pavedimus, atsižvelgiant į priimtus sprendimus ir jų įforminimo ypatumus.

13. Kai įsigalioja Tvarkos aprašo 8.4 ar 12.4 papunkčiuose nurodyti sprendimai ar jų pagrindu priimti kitų subjektų sprendimai, susitarimai, teismo sprendimai dėl taikos sutarties tvirtinimo ar ieškinio atsisakymo priėmimo ir panašiai, Tvarkos aprašo 6-12 punktuose nurodytos procedūros nebekartojamos, atitinkamai Teritorinio skyriaus Finansų ir apskaitos skyrius ar Fondo valdybos Fondo finansų ir apskaitos skyrius, DVS priemonėmis gavęs už konkrečios žalos išieškojimą atsakingo padalinio darbuotojo informaciją apie tai (nuoroda į atitinkamą dokumentą (sprendimą), atsisakytos išieškoti žalos suma ir teisinis pagrindas – konkretus Tvarkos aprašo papunktis) ir įsitikinęs, kad sumokėtina suma yra gauta, be atskiro pavedimo rengia direktoriaus įsakymą dėl atitinkamo (-ų) reikalavimo (-ų) atlyginti žalą nurašymo.

 

V SKYRIUS

žalos atlyginimo išieškojimo iš skolininko, kurio ekonominė (socialinė) padėtis yra sunki, atsisakymo įgyvendinimas

 

14. Skolininko – fizinio asmens atitiktį Tvarkos aprašo 4.6 papunktyje nurodytam kriterijui Teritorinis skyrius turi tikrinti savo iniciatyva kiekvienu atveju, kai nustato, kad reikalavimas atlyginti žalą turi būti reiškiamas konkrečiai nustatytam fiziniam asmeniui, – pagal duomenis, gaunamus  SPIS sutarties pagrindu.  

15. Skolininko – fizinio asmens atitiktį Tvarkos aprašo 4.6 papunktyje nurodytam kriterijui Teritorinis skyrius taip pat tikrina, gavęs skolininko – fizinio asmens prašymą ar kitaip gavęs informaciją, kad skolininko – fizinio asmens ekonominė (socialinė) padėtis galimai yra sunki.

Gavusi skolininko – fizinio asmens prašymą atsisakyti žalos išieškojimo iš jo, grindžiamą tuo, kad jo ekonominė (socialinė) padėtis yra sunki (jam teikiama piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams), jei atitinkamos aplinkybės nepatvirtina duomenys, gauti pagal SPIS sutartį, dėl Tvarkos aprašo 4.6 papunktyje nurodytos sąlygos buvimo/nebuvimo patvirtinimo pagal skolininko pateiktus duomenis FAĮ kreipiasi į atitinkamą savivaldybės administraciją.

 

VI SKYRIUS

skolininko prašymų dėl žalos išieškojimo atsisakymo nagrinėjimo ypatumai

 

16. Skolininko prašymai atsisakyti žalos (jo dalies) išieškojimo iš jo teikiami žalą išieškančiai FAĮ (net jei sprendimą atsisakyti žalos išieškojimo pagal šį Tvarkos aprašą priimti įgaliojimus turi tik Fondo valdybos direktorius).

17. Šiame Tvarkos apraše tiesiogiai nereglamentuoti skolininko prašymo nagrinėjimo ir jo informavimo apie sprendimą veiksmai atliekami, vadovaujantis bendraisiais asmenų aptarnavimui FAĮ taikomais teisės aktais.

____________________________

part_e42339e5fef9404db88248de810f9db3_end