LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2016 M. BALANDŽIO 4 D. ĮSAKYMO NR. 4-265 „DĖL RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS“ schemos patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2020 m. gegužės 6 d. Nr. 4-277

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas“ schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2016 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. 4-265 „Dėl Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas“ schemos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Energetikos ministras, laikinai einantis

ekonomikos ir inovacijų ministro pareigas                                                 Žygimantas Vaičiūnas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2016 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. 4-265

(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2020 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 4-277

redakcija)

 

RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai elementai

Paaiškinimas

1.

Teisinis pagrindas

 

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas Nr. 1407/2013).

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014).

2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ministerija), Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“) (toliau – Sutartis).

2.

Priemonei skirta finansavimo suma

11 000 000 Eur (vienuolika milijonų eurų) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (į kontroliuojantįjį fondą „INVEGOS fondas“ (toliau – INVEGOS fondas) grįžusių ir (ar) grįšiančių finansų inžinerijos priemonių lėšų (be valdymo išlaidų INVEGOS fondo valdytojui).

3.

Schemos galiojimo trukmė

Rizikos kapitalo investicijos pagal šią schemą bus atliekamos Reglamento Nr. 651/2014 ir Reglamento Nr. 1407/2013 taikymo laikotarpiu.

4.

Vartojamos sąvokos

Šioje schemoje vartojamos sąvokos atitinka Reglamente Nr. 651/2014 ir Reglamente Nr. 1407/2013 apibrėžtas sąvokas.

5.

Finansų tarpininko atrinkimas ir sąlygos

 

Ministerija kartu su Finansų ministerija Sutartimi „Invegą“ paskyrė INVEGOS fondo valdytoja, o INVEGOS fondo esamoms ir naujoms priemonėms įgyvendinti skyrė dalį grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų.

„Invega“ iš INVEGOS fondo finansuojamą rizikos kapitalo priemonę „Ko-investicinis fondas“ (toliau – Priemonė) įgyvendina kartu su specialiai rizikos kapitalo fondams valdyti ir jiems efektyviai įgyvendinti įsteigta „Invegos“ patronuojamąja įmone, kurios teisinė forma – uždaroji akcinė bendrovė, o vienintelė akcininkė – „Invega“.

Priemonę valdo „Invega“ kartu su „Invegos“ patronuojamąja įmone. Priemonė yra įgyvendinama per „Invegos“ patronuojamosios įmonės įkurtą komanditinę ūkinę bendriją (toliau – Fondas), kurios tikroji narė yra „Invegos“ patronuojamoji įmonė (toliau – Fondo valdytojas), o narė komanditorė – „Invega“. Fondas yra laikomas viešuoju investuotoju. Fondas yra sudarytas iš kelių subfondų, kurie skirti rizikos kapitalo priemonėms su atskiromis investavimo strategijomis įgyvendinti. Siekiant atskirti Priemonės investavimo strategiją, Fonde papildomai yra išskirtas specialiai Priemonei įgyvendinti skirtas subfondas (toliau – Subfondas). Fondo valdytojas per atvirą ir skaidrų procesą, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks privačius investuotojus – ne valstybės lėšomis finansuojamus reguliuojamus (licencijuotus ir finansų rinkų priežiūros institucijų prižiūrimus) bei nereguliuojamus rizikos ir privataus kapitalo fondus, kurie teikia finansavimą įmonėms, taip pat ne valstybės lėšomis finansuojamus alternatyvaus finansavimo fondus ir kitus kolektyvinio investavimo subjektus, verslo angelus, kurie kartu su Subfondu investuos į įmonių kapitalą.

6.

Subfondo dydis

Priemonei skirta finansavimo suma, nurodyta šios schemos 2 punkte.

7.

Remiami subjektai

 

Investicijos, įskaitant paskesnes investicijas, bus atliekamos:

7.1. į labai mažas įmones arba mažas įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės arba mažos įmonės statusą pagal Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (toliau – SVV įstatymas) nuostatas ir Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau – labai maža įmonė ar maža įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai);

7.2. į labai mažas įmones, mažas įmones arba vidutines įmones, kurios atitinka labai mažos įmonės, mažos įmonės arba vidutinės įmonės statusą pagal SVV įstatymo nuostatas ir kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai (toliau – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai).

 

Paskesnės investicijos į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ir labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento                            Nr. 1407/2013 reikalavimai (toliau kartu – galutiniai naudos gavėjai), bus atliekamos ne anksčiau nei praėjus vieniems metams po pradinės rizikos finansų investicijos pirmo mokėjimo pervedimo.

8.

Netinkamos investicijos

Netinkamomis investicijomis iš Subfondo bus laikomos investicijos:

8.1. nurodytos Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse (taikoma tik labai mažai įmonei ar mažai įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014  reikalavimai);

8.2. į įmones, veikiančias Reglamento Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytuose sektoriuose (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai);

8.3. į įmones, kurioms galėtų būti ir (arba) yra taikoma Reglamento                          Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte nurodyta kolektyvinė nemokumo procedūra (taikoma tik labai mažai įmonei, mažai įmonei ar vidutinei įmonei, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai);

8.4. į įmones, užsiimančias tabako, distiliuotų alkoholinių gėrimų ir susijusių produktų gamyba bei prekyba;

8.5. į įmones, užsiimančias bet kokios rūšies ginklų ir šaudmenų gamyba bei prekyba;

8.6. į įmones, užsiimančias azartinių lošimų organizavimu;

8.7. į įmones, veikiančias informacinių technologijų sektoriuje ir užsiimančias elektroninių duomenų programų ar sprendimų tyrimu, kūrimu ar techniniu pritaikymu, kuriais siekiama konkrečiai remti veiklą, susijusią su tabako, distiliuotų alkoholinių gėrimų ir susijusių produktų gamyba bei prekyba, bet kokios rūšies ginklų ir šaudmenų gamyba bei prekyba, internetinius azartinius žaidimus ir internetinį kazino, pornografiją, ir siekiama sudaryti sąlygas nelegaliai pasinaudoti elektroninių duomenų perdavimo tinklais, atsisiųsti elektroninių duomenų;

8.8. į gamtos mokslų sektoriuje veikiančias įmones, kurių veikla susijusi su žmogaus klonavimu.

9.

Remiama veikla

Investicijos atliekamos nuosavo kapitalo arba kvazinuosavo kapitalo forma.

10.

Finansavimo dydis vienai įmonei

Bendra investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, suma negali būti didesnė nei 800 000 Eur (aštuoni šimtai tūkstančių eurų) (kaip nurodyta Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte), o investicijų į novatorišką labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, suma negali būti didesnė nei 1 600 000 Eur (vienas milijonas šeši šimtai tūkstančių eurų) (kaip nurodyta Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 5 dalyje).

Investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, suma negali viršyti Reglamente Nr. 1407/2013 numatyto galimos suteikti de minimis pagalbos dydžio. Subfondo investicijos dydis į atitinkamą įmonę negali viršyti 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį, o atitinkamos įmonės, vykdančios ar ketinančios vykdyti krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį, atveju – negali viršyti 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų) per 3 metų laikotarpį.

Visi tos pačios labai mažos įmonės, mažos įmonės ar vidutinės įmonės, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone.

Atliekant investicijas į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, vadovaujamasi Reglamento Nr. 1407/2013 3 straipsnio 7–9 dalių nuostatomis.

11.

Investavimas į įmones

Investicijų iniciatoriai bus Fondo valdytojo atrinkti privatūs investuotojai, kurie kreipsis į Fondo valdytoją dėl investavimo į jų pasirinktus galutinius naudos gavėjus ir vėliau šias investicijas bendrai valdys savo ir Subfondo naudai pagal sudarytą investuotojų sutartį.

 

Fondo valdytojas įvertins privataus investuotojo pasiūlymą investuoti į galutinį naudos gavėją ir priims sprendimą dėl investavimo (investicijos kofinansavimo).

12.

Privataus investuotojo dalyvavimas Subfondo veikloje

Jei investuojama į galutinį naudos gavėją, registruotą Vilniaus mieste, Kauno mieste ar Klaipėdos mieste, privatus investuotojas į konkrečią investiciją turės pritraukti ne mažiau nei 30 proc. papildomų lėšų. Jei investuojama į galutinį naudos gavėją, registruotą ne Vilniaus mieste, Kauno mieste ar Klaipėdos mieste, privatus investuotojas į konkrečią investiciją turės pritraukti ne mažiau nei 20 proc. papildomų lėšų.  

13.

Pelno iš vienos investicijos pasiskirstymas

Investuojant į labai mažą įmonę ar mažą įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, ar į labai mažą įmonę, mažą įmonę ar vidutinę įmonę, kuriai taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, pelnas paskirstomas taip:

13.1. pirmiausia Subfondas ir privatūs investuotojai atgauna savo investuotas sumas;

13.2. jeigu galutinis naudos gavėjas iki Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos ar per 12 mėn. laikotarpį po Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos atlikimo į jį dienos nėra pritraukęs papildomai lėšų (viešo ar kitu akcijų platinimo investuotojams būdu) ir nėra įtrauktas į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje, ir pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 6 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų;

13.3. jeigu galutinis naudos gavėjas iki Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos ar per 12 mėn. laikotarpį po Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos atlikimo į jį dienos yra pritraukęs papildomai lėšų (viešo ar kitu akcijų platinimo investuotojams būdu) ir yra įtrauktas į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje, ir pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 4 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 4 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų;

13.4. šios schemos 13.2 ir 13.3 papunkčiuose nustatyta metinė pelno dalis yra didžiausias Subfondui, kaip viešajam investuotojui, skiriamas grąžos dydis;

13.5. pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui šios schemos 13.2 ar 13.3 papunktyje nustatytą pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams;

13.6. jei pelno iš investicijos suma neviršija šios schemos 13.2 ar 13.3 papunktyje nustatytos pelno sumos, pelnas paskirstomas privatiems investuotojams ir Subfondui proporcingai investuotoms sumoms.

14.

Valstybės pagalbos sumavimas

Subfondo investicijoms į labai mažas įmones ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, yra taikomos Reglamento Nr. 651/2014 8 straipsnio nuostatos.

 

Subfondo investicijoms į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, yra taikomos Reglamento Nr. 1407/2013 5 straipsnio nuostatos.

 

15.

Stebėsena

Fondo valdytojas turės užtikrinti, kad investicijos į labai mažas ar mažas įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 651/2014 reikalavimai, atitiktų Reglamento Nr. 651/2014 nuostatas, investicijos į labai mažas įmones, mažas įmones ar vidutines įmones, kurioms taikomi Reglamento Nr. 1407/2013 reikalavimai, atitiktų Reglamento Nr. 1407/2013 nuostatas; taip pat kad vienos ir kitos įmonės atitiktų šios schemos nuostatas. Fondo valdytojas taip pat bus atsakingas už suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registravimą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.

16.

Dokumentų saugojimas

„Invega“, „Invegos“ patronuojamoji įmonė ir Subfondas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir investicijomis susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamiesi Reglamento Nr. 651/2014 12 straipsnio nuostatomis ir Reglamento Nr. 1407/2013 6 straipsnio nuostatomis.

17.

Investavimo teritorija

Subfondas galės investuoti į galutinius naudos gavėjus, pradinės rizikos finansų investicijos mokėjimų metu registruotus Lietuvos Respublikoje, vėliau – bet kurioje Europos ekonominės erdvės valstybėje arba Šveicarijos Konfederacijoje,  kurie vienus metus po pradinės rizikos finansų investicijos pirmo mokėjimo pervedimo teiks naudą Lietuvos Respublikai.

Nauda Lietuvos Respublikai teikiama, kai daugiau nei 50 proc. darbo vietų sukuriama (išlaikoma) arba daugiau nei 50 proc. metinių pajamų gaunama, arba daugiau nei 50 proc. mokesčių sumokama Lietuvos Respublikoje.

18.

Skaidrumo reikalavimai

Vadovaujantis Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, informaciją apie suteiktą pagalbą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=en.

 

_____________________