STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL AUKŠTOSIOS MOKYKLOS VEIKLOS VERTINIMO METODIKOS, PATVIRTINTOS STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIAUS 2010 M. SPALIOS 25 D. ĮSAKYMU NR. 1-01-135, PAKEITIMO

 

2016 m. liepos 22 d. Nr. V-67

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugsėjo 22 d. nutarimo Nr. 1317 „Dėl aukštųjų mokyklų išorinio vertinimo tvarkos aprašo ir aukštųjų mokyklų akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 2.2 punktu,

1.   pakeičiu Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodikos (toliau – Metodika):

1.1.             8.2. punktą ir išdėstau jį taip:

8.2. Siekiant įvertinti, ar aukštosios mokyklos valdymas yra veiksmingas, analizuojama:

8.2.1. vidinio kokybės užtikrinimo sistema, kuri apima: kokybės užtikrinimo politiką, jos planavimą, įgyvendinimą, tobulinimą; suteikiamų kvalifikacijų atitiktį nacionalinei ir Europos kvalifikacijų sandarai; studijų programų kokybės vertinimą; veiksmingos paramos studentams užtikrinimą; duomenų kaupimą, analizavimą, panaudojimą ir viešinimą; užsienio kvalifikacijų, dalinių studijų ir ankstesnio neformalaus ir savaiminio mokymosi pripažinimą;

8.2.2. struktūros pokyčių atitiktis studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir (arba) meno veiklos poreikiams;

8.2.3. procesų valdymas – sprendimų priėmimo veiksmingumas, atsakomybės pasiskirstymas ir atskaitomybė, išteklių paskirstymas, vidinių ir išorinių socialinių dalininkų įtraukimas, orientavimasis į strateginius tikslus ir rezultatus;

8.2.4. žmonių išteklių valdymas – poreikių analizė, atitiktis strateginio plano įgyvendinimui, įdarbinimo procedūrų aiškumas ir skaidrumas, akademinio, administracinio ir pagalbinio personalo kompetencijų tobulinimas;

8.2.5. pokyčių valdymas (procesų optimizavimas) – procesų kokybės analizė, tobulinimo prielaidos, rizikų analizė;

8.2.6. materialiųjų išteklių (infrastruktūros) valdymas;

8.2.7. aukštosios mokyklos lėšų planavimas ir panaudojimo racionalumas, atsižvelgiant į aukštosios mokyklos veiklos tikslus;

8.2.8. vidinio ir išorinio vertinimo rezultatų panaudojimas tobulinant aukštosios mokyklos valdymą;

8.2.9. vertinimo išvadų ir sprendimų skelbimas, informacijos apie aukštosios mokyklos veiklą (siūlomos naujos studijų programos ir jų atrankos kriterijai, numatomi šių programų studijų rezultatai, jas baigus suteikiamos kvalifikacijos, dėstymo, studijavimo ir pasiekimų vertinimo procedūros, sėkmingai baigusių studijas studentų skaičius ir mokymosi galimybių studentams teikimas bei informacija apie absolventų įsidarbinamumą);

8.2.10. akademinės etikos nuostatos ir jų įgyvendinimo užtikrinimo procedūros, studentų apeliavimo procedūrų įgyvendinimas.“;

1.2. 9.2. punktą ir išdėstau jį taip:

9.2. Siekiant įvertinti studijų ir mokymosi visą gyvenimą sąlygų dermę su Europos aukštojo mokslo erdvės nuostatomis bei su aukštuoju mokslu susijusiais Europos Sąjungos dokumentais, analizuojama:

9.2.1. aukštosios mokyklos strateginių dokumentų studijų ir mokymosi visą gyvenimą srityje atitiktis Europos aukštojo mokslo erdvės nuostatoms bei su aukštuoju mokslu susijusiems Europos Sąjungos dokumentams;

9.2.2. dėstytojų ir studentų (išvykstančiųjų ir atvykstančiųjų) tarptautinio judumo dinamika ir poveikis aukštosios mokyklos veiklai;

9.2.3. studijų įgyvendinimas, į studentus orientuoto mokymo užtikrinimas (sąlygų studentams pasirinkti mokymosi kelius, siekiant, kad jie taptų atsakingi už savo studijas, sudarymas; nuolatinis studijų proceso peržiūrėjimas ir įvertinimas; studentų įtraukimas į visus studijų programos kūrimo, įgyvendinimo ir vertinimo lygius, tinkamų studijų ir vertinimo metodų parinkimas ir kt.);

9.2.4. studentų priėmimo tvarka ir rezultatai, studentų pažanga, studijų pripažinimo ir baigimo dokumentų išdavimas;

9.2.5.vidinio ir išorinio vertinimo rezultatų panaudojimas tobulinant vykdomas studijas ir mokymosi visą gyvenimą sąlygas;

9.2.6. galimybės dėstytojams tobulinti pedagogines kompetencijas, į studijų rezultatus orientuotų naujovių ir naujų technologijų naudojimo skatinimas;

9.2.7. užsienio kvalifikacijų ir dalinių studijų pripažinimo procedūros ir praktika bei jų atitiktis Europos Tarybos ir UNESCO kvalifikacijų, susijusių su aukštuoju mokslu, pripažinimo Europos regiono valstybėse konvencijos (Lisabonos pripažinimo konvencijos), ratifikuotos Lietuvos Respublikos 1998 m. spalio 15 d. įstatymu Nr. VIII-891, principams; neformalaus ir savaiminio mokymosi pripažinimo procedūros ir praktika bei jų atitiktis nacionalinių ir tarptautinių dokumentų nuostatoms.“;

1.3. 12 punktą ir išdėstau jį taip:

12. Aukštoji mokykla atlieka savianalizę ir parengia savianalizės suvestinę.“;

1.4. 17 punktą ir išdėstau jį taip:

17. Savianalizės suvestinėje analizuojama aukštosios mokyklos veikla pagal pateikiamus paskutinių šešerių metų duomenis. Jei organizuojamas pakartotinis vertinimas, Savianalizės suvestinėje analizuojami paskutinių dvejų metų duomenys. Jei aukštoji mokykla veiklą vykdo trumpiau, analizuojami viso aukštosios mokyklos veiklos laikotarpio duomenys.“;

1.5. 18 punktą ir išdėstau jį taip:

18. Aukštoji mokykla pateikia Įgaliotai institucijai prašymą įvertinti aukštosios mokyklos veiklą ir savianalizės suvestinę. Pateikiama po 1 spausdintą savianalizės suvestinės egzempliorių lietuvių ir anglų kalbomis bei elektronine forma (DOC arba PDF tipo dokumente) elektroniniu paštu arba kompiuterinėje laikmenoje.“;

1.6. 25.2. punktą ir išdėstau jį taip:

25.2. Nešališkumo principas. Ekspertas vertinimo metu veikia nepriklausomai, neatstovauja jokios institucijos, neturi interesų vertinamojoje institucijoje ir yra nešališkas.“;

1.7. 54 punktą ir išdėstau jį taip:

54. Po išorinio veiklos vertinimo aukštoji mokykla numato priemones savianalizės ir išorinio vertinimo metu nustatytiems trūkumams šalinti, aukštosios mokyklos veiklai tobulinti. Šias priemones aukštoji mokykla privalo paskelbti viešai ne vėliau kaip per 6 mėn. nuo sprendimo dėl aukštosios mokyklos įvertinimo įsigaliojimo dienos bei apie tai informuoti Įgaliotą instituciją. Jeigu aukštoji mokykla pakeičia veiklos tobulinimo plano paskelbimo vietą, ji privalo apie tai nedelsiant informuoti Įgaliotą instituciją.“.

2.   Papildau Metodiką:

2.1.              10.2.4. punktu:

10.2.4. vidinio ir išorinio vertinimo rezultatų panaudojimas tobulinant mokslo ir (arba) meno veiklą.“;

2.2.              11.6 punktu:

11.6. vidinio ir išorinio vertinimo rezultatų panaudojimas tobulinant poveikio regionų ir visos šalies raidai veiklos sritį.“.

3.   Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. rugsėjo 1 d.

4.   Nustatau, kad aukštųjų mokyklų prašymai dėl veiklos įvertinimo ir (ar) jų akreditavimo, gauti iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos nagrinėjami vadovaujantis šių prašymu metu galiojusia Aukštosios mokyklos veiklos vertinimo metodikos redakcija.

 

 

 

Laikinai einanti direktoriaus pareigas                                                                        Nora Skaburskienė