LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL skatinamosios finansinės priemonės „TIPINĖS GAMYBOS PASKIRTIES PASTATŲ LAISVOSIOSE EKONOMINĖSE ZONOSE, PRAMONĖS PARKUOSE IR KITOSE PRAMONINĖSE TERITORIJOSE STATYBA“ schemos patvirtinimo

 

2022 m. gegužės 20 d. Nr. 4-735

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. spalio 17 d. nutarimo Nr. 1046 „Dėl pavedimo vykdyti nacionalinės plėtros įstaigos veiklą“ 2 punktą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. 921 „Dėl Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ 9.11 papunktį,

t v i r t i n u Skatinamosios finansinės priemonės „Tipinės gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose statyba“ schemą (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                        Aušrinė Armonaitė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro

2022 m. gegužės 20  d. įsakymu Nr. 4-735

 

skatinamosios finansinės priemonės „TIPINĖS GAMYBOS PASKIRTIES PASTATŲ LAISVOSIOSE EKONOMINĖSE ZONOSE, PAMONĖS PARKUOSE IR KITOSE PRAMONINĖSE TERITORIJOSE statyba“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;  

1.2. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su visais pakeitimais;

1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. spalio 17 d. nutarimo Nr. 1046 „Dėl pavedimo vykdyti nacionalinės plėtros įstaigos veiklą“ 2 punktas;

1.4. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir uždarosios akcinės bendrovės Viešųjų investicijų plėtros agentūros (toliau – VIPA) 2021 m. lapkričio 10 d. pasirašyta skatinamosios finansinės priemonės „Tipinės gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose įrengimas“ steigimo ir finansavimo sutartis Nr. 8-187 (toliau – Sutartis).

2.

 

Skatinamajai finansinei priemonei „Tipinės gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose statyba“ (toliau – Priemonė) skirta finansavimo suma

41 400 000 Eur (keturiasdešimt vienas milijonas keturi šimtai tūkstančių eurų) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

3.

Priemonės schemos (toliau – schema) galiojimo trukmė

3.1. Kai Paskolos teikiamos kaip valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, schemos galiojimo trukmė negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 galiojimo laikotarpio.

3.2. Kai Paskolos teikiamos pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir laikomos de minimis pagalba, schemos galiojimo trukmė negali viršyti Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpio.

4.

Paskolos davėjas

Priemonę įgyvendins ir Paskolas teiks VIPA, kaip Sutartimi paskirta Priemonės valdytoja.

5.

Sąvokos

5.1. Schemoje vartojamos sąvokos:

5.1. Sunkumų patirianti įmonė – įmonė, kuriai būdingas bent vienas iš šių požymių:

5.1.1. ribotos turtinės atsakomybės bendrovė (kuri nėra maža ir vidutinė įmonė (toliau – MVĮ), veikianti trumpiau nei 3 metus, arba, siekiant atitikti rizikos pagalbos skyrimo reikalavimus MVĮ per 7 metus nuo jos pirmojo komercinio pardavimo, atitinkanti rizikos finansų investicijų reikalavimus po finansų tarpininko išsamaus patikrinimo), kurios daugiau nei pusė pasirašytojo akcinio kapitalo buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių. Taip yra tuomet, kai sukauptus nuostolius atėmus iš rezervų (ir visų kitų elementų, kurie paprastai laikomi bendrovės nuosavų lėšų dalimi) gaunama bendra neigiama suma, viršijanti pusę pasirašytojo akcinio kapitalo;

5.1.2. bendrovė, kurioje bent keli nariai turi neribotą turtinę atsakomybę už bendrovės (kuri nėra MVĮ, veikianti trumpiau nei 3 metus, arba, siekiant atitikti rizikos finansų pagalbos skyrimo reikalavimus, MVĮ, per 7 metus nuo jos pirmojo komercinio pardavimo atitinkanti rizikos finansų investicijų reikalavimus po finansų tarpininko išsamaus patikrinimo) skolą ir kurios daugiau nei pusė jos kapitalo, kaip parodyta bendrovės apskaitos dokumentuose, buvo prarasta dėl sukauptų nuostolių;

5.1.3. jei įmonei taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ar ji atitinka nacionalinės teisės kriterijus, kad jos kreditorių prašymu jai būtų pradėta kolektyvinė nemokumo procedūra;

5.1.4. jei įmonė gavo sanavimo pagalbą ir dar negrąžino skolos ar baigėsi jos garantijos galiojimas, arba gavo restruktūrizavimo pagalbą ir vis dar laikosi restruktūrizavimo plano;

5.1.5. įmonė, kuri nėra MVĮ, jei per paskutinius 2 metus:

5.1.5.1. įmonės balansinės skolos ir nuosavo kapitalo santykis viršija 7,5 ir

5.1.5.2. įmonės EBITDA (pajamų neatskaičius palūkanų, mokesčių, nusidėvėjimo ir amortizacijos) palūkanų padengimo santykis yra mažesnis negu 1.0.

5.2 Kitos Schemoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Reglamente (ES) Nr. 651/2014.

6.

Finansuojama veikla

Paskolos teikiamos Paskolos gavėjui, kuris kreipiasi į VIPA dėl pagal Priemonę teikiamo finansavimo projektui, apimančiam gamybos, pramonės arba mokslo paskirties pastatų, kaip jie apibrėžti statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 (toliau – Tipiniai gamybos paskirties pastatai), taip pat dėl naujos statybos, rekonstravimo laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose, kurie įsteigti ar steigiami pagal Investicijų įstatymo 9¹ straipsnį, jeigu jų teritorijos vystymo projektui Lietuvos Respublikos Seimo ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas (toliau – pramonės parkai), o kai ši veikla vykdoma savivaldybėse ir kitose Lietuvos Respublikos pramoninėse teritorijose (toliau – Projektas) – ir atitinkančiam schemos 7 punkto reikalavimus.

7.

 

Paskolos gavėjai

7.1. Paskolos gavėjai turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.1.1. Paskolos gavėjas yra laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė, jos dukterinė įmonė, pramonės parkų operatorius (išskyrus fizinius asmenis) ir savivaldybė (savivaldybių vykdomosios institucijos).

7.1.2. Paskolos gavėjas priimant sprendimą suteikti Paskolą nėra sunkumų patirianti įmonė, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Paskolos gavėjas pateikia patvirtintus paskutinių 2 finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius. Jei paaiškėja, kad, pagal paskutinių 2 finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinius, Paskolos gavėjas buvo sunkumų patirianti įmonė, tačiau Paskolos gavėjas pateikia pagrindžiančius dokumentus (Paskolos gavėjas pateikia Paskolos davėjui finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos gauti Paskolą pateikimą, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo finansinių metų metinių finansinių ataskaitų rinkinio patvirtinimo iki sprendimo suteikti Paskolą dienos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, – dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus)), kad iki sprendimo suteikti Paskolą dienos Paskolos gavėjas nebėra laikomas patiriančiu sunkumų, bus laikoma, kad toks Paskolos gavėjas Paskolos suteikimo metu nėra patiriantis sunkumų.

7.1.3. Paskolos gavėjas paraiškos pateikimo metu nėra įtrauktas į nepatikimų mokesčių mokėtojų sąrašą ir yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu. Paskolos gavėjas laikomas įvykdžiusiu įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu, jeigu įsiskolinimo suma neviršija 50 eurų, taip pat kai esantis įsiskolinimas yra atidėtas ir (arba) kai yra atliekamos mokėtino pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) užskaitos su kitos įmonės gautinu PVM

7.1.4. Paskolos gavėjas nėra bankrutavęs, likviduojamas, su kreditoriais nėra sudaręs taikos sutarties tęsti Paskolos gavėjo veiklą, kai Paskolos gavėjas prisiima tam tikrus įsipareigojimus, o kreditoriai sutinka savo reikalavimus atidėti, sumažinti ar jų atsisakyti, nėra sustabdęs ar apribojęs savo veiklos. Paskolos gavėjui nėra iškelta restruktūrizavimo, bankroto byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, inicijuotos priverstinio likvidavimo ar susitarimo su kreditoriais procedūros, nėra įsiteisėjusių teismo nutarčių dėl nemokumo. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal viešai prieinamus Juridinių asmenų registro ir Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos registrų duomenis.

7.1.5. Paskolos gavėjas paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui 2 paskutinių finansinių metų patvirtintas (audituotas, jei yra) finansinių ataskaitų kopijas. Tuo atveju, jei Paskolos gavėjas veikia trumpiau nei 2 metus, pateikiama paskutinių finansinių metų patvirtinta finansinių ataskaitų kopija. Jei Paskolos gavėjas neturi patvirtintos finansinės ataskaitos, pateikiamos einamųjų finansinių metų tarpinės finansinės ataskaitos arba lygiaverčių dokumentų kopijos.

7.1.6. Paskolos gavėjas nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles.

7.1.7. Paskolos gavėjui paraiškos pateikimo metu nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir jis neatitinka Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo kriterijų, pagal kuriuos kreditorių prašymu jam būtų taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 3 dalies a punkte.

7.2. Visi to paties Paskolos gavėjo, kuriam pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone. 

7.3. Kai Paskolos gavėjas yra laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės įsteigta dukterinė įmonė, laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovė turi valdyti 100 proc. dukterinės įmonės akcijų.

8.

Tinkamos finansuoti išlaidos

8.1. Paskolos lėšomis gali būti finansuojamos šios tinkamos finansuoti išlaidos:

8.1.1. pasirengimo statybai (pastato techninio projekto parengimo, statybą leidžiančio dokumento gavimo) išlaidos;

8.1.2. žemės sklypo sutvarkymo išlaidos;

8.1.3. infrastruktūros sklype įrengimo ir sutvarkymo išlaidos;

8.1.4. inžinerinių tinklų sklype ir inžinerinių sistemų pastate įrengimo ir (ar) sutvarkymo išlaidos;

8.1.5. Tipinio gamybos paskirties pastato naujos statybos ir (ar) rekonstravimo išlaidos;

8.1.6. pastato statybos techninės priežiūros ir Projekto vykdymo priežiūros išlaidos;

8.1.7. pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) – tik tuo atveju, jei Paskolos gavėjas teisės aktų nustatyta tvarka neturi galimybės įtraukti jo į PVM atskaitą.

8.2. Tinkamos finansuoti išlaidos yra investicijų į materialųjį ir nematerialųjį turtą išlaidos.

8.3. Tinkamos finansuoti išlaidos, patirtos nuo 2021 m. sausio 1 d., finansuojamos tiek Priemonės lėšomis, tiek Paskolos gavėjo iš kitų šaltinių gautomis lėšomis tuo atveju, jeigu parama Projektui būtų teikiama pagal Reglamentą Nr. 1407/2013.

9.

Netinkamos išlaidos  

 

 

9.1. Paskolos lėšomis negali būti finansuojama:

9.1.1. išlaidos, kurios jau buvo anksčiau finansuotos (apmokėtos) iš Europos Sąjungos fondų, kitų Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos ar nacionalinių lėšų;

9.1.2. paraiškos Paskolai ir verslo plano parengimo išlaidos;

9.1.3. PVM laikomas netinkamu finansuoti Priemonės lėšomis tuo atveju, jei Paskolos gavėjas teisės aktų nustatyta tvarka turi galimybę jį įtraukti į PVM atskaitą;

9.1.4. išlaidos, kurios neatitinka šios schemos 8.1 papunktyje nurodytų išlaidų;

9.1.5. Paskolos gavėjo turimų finansinių įsipareigojimų refinansavimas, t. y. Paskolos gavėjo turimų įsipareigojimų finansų įstaigoms išankstinis grąžinimas ar refinansavimas, taip pat įsipareigojimų kitiems asmenims pagal paskolos arba kreditavimo sutartis grąžinimas anksčiau nei pagal nustatytą grafiką (netaikoma laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės dukterinių įmonių įsipareigojimams laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovei, jei Paskolos sutartyje tarp Paskolos gavėjo ir Paskolos davėjo nenumatyta kitaip, kai Paskolos teikiamos kaip de minimis pagalba pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013).

9.2. Už darbus, pradėtus anksčiau nei 2020 m. liepos 1 d., patirtos išlaidos nėra laikomos tinkamomis finansuoti Priemonės lėšomis. Tinkamos finansuoti išlaidos, patirtos laikotarpiu nuo 2020 m. liepos 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d., Paskolos gavėjo prašymu įskaitomos kaip Paskolos gavėjo nuosavų lėšų prisidėjimas prie Projekto, tačiau Priemonės lėšomis nefinansuojamos.

10.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

10.1. Paskolos skiriamos Paskolos gavėjo Projektui finansuoti, sudarant Paskolų sutartis.

10.2. Paskola teikiama ne ilgesniam kaip 180 mėnesių (15 metų) laikotarpiui, įskaitant paskolos grąžinimo atidėjimo laikotarpį, nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos. Trumpesnė kaip 180 mėnesių laikotarpio Paskola gali būti pratęsiama iki maksimalaus galimo laikotarpio (180 mėnesių), jei Paskolos gavėjas pateikia pasirašytą prašymą dėl paskolos sutarties pratęsimo ir sumoka Paskolos davėjo nustatytą Paskolos sutarties sąlygų keitimo mokestį. Sprendimą dėl Paskolos sutarties pratęsimo Paskolos davėjas priima įvertinęs Projekto riziką, kaip nurodyta Sutarties A priede, bei įvertinęs, ar nebus viršyta leistina suteikti  de minimis pagalbos suma, tuo atveju, kai paskolos teikiamos pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, vadovaujantis schemos 12.3.4 papunkčiu.

10.3. Paskolos gavėjas gali Paskolą grąžinti anksčiau, nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos terminas, be jokių papildomų mokesčių.

10.4. Paskoloms taikoma 1,5 procento fiksuota metinė palūkanų norma Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose ir jų rajonuose ir 1 procento fiksuota metinė palūkanų norma kituose Lietuvos Respublikos regionuose ir (ar) statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai, visuose pagal Priemonę tinkamuose regionuose.

10.5. Paskolos gavėjas turi pateikti Paskolos davėjui Paskolos užtikrinimo priemones. Visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių įforminimu, apmoka Paskolos gavėjas.

10.6. Suteikiant Paskolą taikomas maksimalus Projekto finansavimo intensyvumas:

Priemonės lėšomis finansuojama Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, proc.

Projekto vertė

(taikoma laipsniškai)

Iki 3 mln. eurų (imti-nai)

Nuo 3 mln. iki 6 mln. eurų (imtinai)

Nuo 6 mln. iki 10 mln. (imtinai)

Nuo 10 mln. iki 15 mln. eurų (imtinai)

Nuo 15 mln. eurų

Statant gamybos paskirties pastatus, skirtus apdirbamajai gamybai

Vilnius, Kaunas, Klaipėda (miestai ir jų rajonai)

 

90

 

85

 

70

 

20

 

10

Kiti Lietuvos Respubli-kos regionai

100

95

80

30

10

Rekonstruojant gamybos paskirties pastatus, skirtus apdirbamajai gamybai

Visi Lietuvos Respubli-kos regionai

 

 

80

 

 

 

 

70

 

 

20

 

 

10

Statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai

Vilnius, Kaunas

 

 

 

100

 

 

 

95

10.7. Kai Paskolos teikiamos vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatomis, Tipinio gamybos paskirties pastato statybos (tarp jų ir statybos parengiamieji, žemės sklypo sutvarkymo, infrastruktūros sklype sutvarkymo darbai) ar rekonstravimo darbai turi būti pradėti ne anksčiau kaip 2020 m. liepos 1 d. Kai paskolos teikiamos kaip valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, Tipiniai gamybos paskirties pastato statybos darbai (išskyrus pasirengimo statybai darbus) turi būti pradėti ne anksčiau nei paraiškos pateikimo VIPA data.

10.8. Suteikiant Paskolą finansuojamas maksimalus statomo naujo ar rekonstruojamo pastato įkainis:

10.8.1. ne daugiau kaip 900 (devyni šimtai) eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas Tipinis gamybos paskirties pastatas ir planuojama pritraukti apdirbamosios gamybos investuotojus;

10.8.2. ne daugiau kaip 2400 (du tūkstančiai keturi šimtai) eurų (be PVM) už vieną statomo pastato m², kai statomas mokslo paskirties pastatas ir planuojama pritraukti medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomąją veiklą vykdysiančius investuotojus;

10.8.3. ne daugiau kaip 300 (trys šimtai) eurų (be PVM) už vieną rekonstruojamo pastato m².

10.9. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio Paskolos davėjo sutikimo negali mokėti dividendų ar tantjemų, supirkti Paskolos gavėjo kapitalo dalių (akcijų) ir (ar) išmokėti pelno dalies Paskolos gavėjo dalyviui (-iams) kitokiais būdais.

10.10. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio Paskolos davėjo sutikimo negali skolintis iš kitų šaltinių.

10.11. Paskolos panaudojimo terminas iki 24 mėn. nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos su galimybe, Paskolos gavėjui pateikus argumentuotą prašymą, šį terminą pratęsti ne ilgesniam nei 12 mėn. laikotarpiui.

10.12. Už Paskolos nepanaudojimą taikomas nepanaudotos Paskolos dalies mokestis – iki 0,5 procento dydžio metinis mokestis, skaičiuojamas nuo nepanaudotos (neišmokėtos) Paskolos dalies, pradedant skaičiuoti po 12 mėn. nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos.

10.13. Paskolos grąžinimo atidėjimo terminas:

10.13.1. Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos miestuose ir rajonuose – iki bus užimta ne mažiau kaip 50 proc. Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto, bet ne ilgiau kaip 4 metai nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos;

10.13.2. kituose Lietuvos Respublikos regionuose – iki bus užimta ne mažiau kaip 50 proc. Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto, bet ne ilgiau kaip 5 metai nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos;

10.13.3. statant mokslo paskirties pastatus, skirtus medicininės (raudonosios) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomajai veiklai, – iki kol bus užimta ne mažiau kaip 50 proc. Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto, bet ne ilgiau kaip 5 metai nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos;

10.13.4. Paskolos sutarties grąžinimo atidėjimo laikotarpiu Paskolos gavėjas moka Paskolos sutartyje nurodytas palūkanas (ir, jei taikoma, kitus su paskola susijusius mokesčius), kurios skaičiuojamos nuo išmokėtos paskolos dalies;

10.13.5. Paskolos grąžinimo atidėjimas stabdomas kitą mėnesį, kai pasiekiamas ne mažesnis kaip 50 proc. Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto užimtumas, bet ne vėliau nei nurodytas paskolos grąžinimo atidėjimo laikotarpis.

10.14. Paskolos gavėjai, vykdydami Priemonės lėšomis finansuojamas veiklas, turi laikytis šių reikalavimų:

10.14.1. Pastatą išnuomoti ar parduoti tik vienam investuotojui ne trumpiau kaip 1,5 metų nuo galutinio mokėjimo prašymo dėl Paskolos išmokėjimo pateikimo Priemonės valdytojui dienos Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestuose ir jų rajonuose ir ne trumpiau kaip 1 metus – kituose Lietuvos Respublikos regionuose. Praėjus pirmiau nurodytiems terminams, šiame punkte nurodyti ribojimai netaikomi.

10.14.2. Ne mažiau kaip 70 procentų Tipinio gamybos paskirties pastato bendro ploto turi būti išnuomota ir (ar) parduota investuotojams, kurie pastate vykdo apdirbamosios gamybos ir (ar) biotechnologijos mokslinių tyrimų ir taikomąją veiklą (tik medicininės (raudonosios) biotechnologijos), kaip nustatyta 2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (EB) Nr. 1893/2006, nustatančio statistinį ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių NACE 2 red. ir iš dalies keičiantį Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 3037/90 bei tam tikrus ES reglamentus dėl konkrečių statistikos sričių, su visais pakeitimais 1 priedo NACE 2 red. C sekcijoje ir M sekcijos 72.11 klasėje.

10.14.3. Ne trumpiau kaip 5 metus, kai Priemonės lėšomis finansuojamos veiklos vykdomos Vilniaus, Kauno, Klaipėdos miestuose ir (ar) jų rajonuose, arba ne trumpiau kaip 4 metus, kai Priemonės lėšomis finansuojamos veiklos vykdomos kituose Lietuvos Respublikos regionuose, nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos pastatas turi būti išnuomotas arba parduotas investuotojams, kurie asmeniškai, per kontroliuojamus asmenis, kaip tai nurodyta Konkurencijos įstatyme, arba per investuotojo įmonių grupę iki šiol nevykdė ekonominės veiklos, kaip ji apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikoje, arba ekonominę veiklą Lietuvos Respublikoje jau vykdantiems investuotojams, jeigu jie pradeda vykdyti naują ekonominę veiklą, sukurdami naujų darbo vietų, ar (ir) įgyvendina vykdomos ekonominės veiklos plėtros projektus, kuriuos įgyvendinant kuriamos naujos darbo vietos. Praėjus pirmiau nurodytiems terminams, šiame punkte nurodyti reikalavimai netaikomi.

10.14.4. Tipinio gamybos paskirties pastato investuotojai negali būti susiję su Paskolos gavėjais. Investuotojai ir Paskolos gavėjai laikomi susijusiais, jei vienas kito atžvilgiu jie laikomi kontroliuojančiais asmenimis pagal Reglamento Nr. 651/2014 I priedo nuostatas.

10.14.5. Jei paskola teikiama kaip valstybės pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014, Paskolos gavėjas privalo laikytis šių sąlygų:

10.14.5.1. Užtikrinti infrastruktūros naudojimą  vadovaujantis Schemos 10.14.1, 10.14.2, 10.14.3, 10.14.4 papunkčių reikalavimais.

10.14.5.2. Tipinio gamybos paskirties pastato nuomos ar pardavimo kaina turi atitikti rinkos kainą.

10.14.5.3. Bet kokia koncesija ar kitas patikėjimas trečiajai šaliai eksploatuojant Tipinį gamybos paskirties pastatą suteikiamas atsižvelgiant į taikomas viešojo pirkimo taisykles ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos koncesijų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais koncesijas ir viešuosius pirkimus.

10.15. Pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo terminas – ne vėliau kaip 6 mėn. nuo Paskolos sutarties pasirašymo dienos. Paskolos gavėjui pateikus motyvuotą prašymą, šį terminą galima pratęsti iki 6 mėn., taikant pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo termino pratęsimo 0,3 proc. dydžio vienkartinį mokestį, kuris skaičiuojamas nuo paskolos sumos.

10.16. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas Paskolos gavėjas.

10.17. Jei nustatoma, kad Paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės Paskolos suteikimui, Paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą Paskolą su Paskolos sutartyje nustatytomis ir iki VIPA prašymo grąžinti išmokėtą Paskolą išsiuntimo Paskolos gavėjui dienos apskaičiuotomis palūkanomis, taip pat ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589.

10.18. Paskolos gavėjui gali būti suteikta atitinkamo dydžio valstybės pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014. Projektams, kurie neatitinka Reglamento (ES) 651/2014 I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, valstybės pagalba neteikiama, tačiau gali būti teikiama de minimis pagalba, jei tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatos.

10.19. Visi to paties Paskolos gavėjo, kuriam pagalba teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013, kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone. 

10.20. Išsami Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros nustatomos Skatinamosios finansinės priemonės „Tipinių gamybos paskirties pastatų laisvosiose ekonominėse zonose, pramonės parkuose ir kitose pramoninėse teritorijose statyba“ paskolų teikimo tvarkos apraše, tvirtinamame VIPA generalinio direktoriaus įsakymu.

11.

 

Paskolos dydis vienam Paskolos gavėjui

 

11.1. Vienam Paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiamos kelios Paskolos.

11.2. Paskolos (-ų) suma vienam Paskolos gavėjui negali viršyti

10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų).

12.

Valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos apskaičiavimas

12.1. Paskolos davėjas yra atsakingas už valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos Paskolos gavėjui skaičiavimą ir registravimą šios schemos 14.2 papunktyje nurodytame registre.

12.2. Paskolos Projekto finansavimui gali būti teikiamos:

12.2.1. kaip de minimis pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas Projektams, kurie neatitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, jei tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatos;

12.2.2. kaip valstybės pagalba pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas. Projektas turi atitikti visas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus „Bendrosios nuostatos“ ir 56 straipsnio „Investicinė pagalba vietos infrastruktūroms“ nuostatas. Projektams, kurie neatitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus ir 56 straipsnio reikalavimų, valstybės pagalba neteikiama, tačiau gali būti teikiama de minimis pagalba, jei tenkinamos Reglamento  (ES) Nr. 1407/2013 nuostatos.

12.3. De minimis pagalbos sumos ir valstybės pagalbos sumos, suteikiamos Paskolos gavėjui, dydis apskaičiuojamas taip:

12.3.1. De minimis pagalbos suma ir valstybės pagalbos suma konkrečiam Paskolos gavėjui apskaičiuojama kaip bendrasis subsidijos ekvivalentas (toliau – BSE), vadovaujantis VIPA  patvirtinta metodika, kuri viešai skelbiama VIPA interneto svetainėje www.vipa.lt, ir atsižvelgiant į Europos Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02).

12.3.2. Paskolos gavėjui apskaičiuota valstybės pagalbos suma priklauso nuo Paskolos gavėjui nustatytos paskolų palūkanų normos ir orientacinės rinkos palūkanų normos skirtumo, atsižvelgiant į Paskolos gavėjo rizikos reitingą ir įkeičiamo turto dydį.

12.3.3. Apskaičiuojant valstybės pagalbos ar de minimis pagalbos BSE, palūkanos skaičiuojamos nuo viešųjų lėšų dalies bendroje Paskolos sumoje visam Paskolos laikotarpiui, neatsižvelgiant į numatytą Paskolos grąžinimą pagal Paskolos grąžinimo grafiką.

12.3.4. Kai Paskola Projekto finansavimui teikiama kaip  de minimis pagalba remiantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatomis pagal schemos 12.3.1 papunktyje nurodytą skaičiavimą suskaičiavus de minimis dydį, išreikštą BSE, įvertinama, ar jis neviršys didžiausio galimo de minimis pagalbos dydžio, nurodyto Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Jeigu apskaičiuotas de minimis pagalbos dydis, išreikštas BSE, viršija didžiausią galimą de minimis pagalbos dydį, gali būti keičiamos Paskolos suteikimo sąlygos (Paskolos suma, Paskolos laikotarpis) nepažeidžiant schemoje nustatytų maksimalių sumų ir (ar) terminų, jeigu su tuo sutinka Paskolos gavėjas ir pateikia Paskolos davėjui patikslintą paraišką. Priešingu atveju paraiška toliau nevertinama.

12.3.5. De minimis pagalbos, suteiktos vienam Paskolos gavėjui, suma negali viršyti Reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytos sumos, t. y. bendra vienam Paskolos gavėjui, įskaitant su Paskolos gavėju susijusius subjektus taip, kaip jie apibrėžti Reglamento  (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteiktos de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybės narėje negali viršyti 200 000 Eur per bet kurį 3 finansinių metų laikotarpį.  

12.3.6. Pagalbos suma turi neviršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo. Veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis arba taikant lėšų susigrąžinimo mechanizmą, jei paskola teikiama kaip valstybės pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 651/2014.

13.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

13.1. Pagal schemą teikiama valstybės pagalba sumuojama, kaip tai nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 skyriaus 8 straipsnyje.

13.2. Pagal schemą teikiama de minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnyje.

14.

 

Stebėsena

 

14.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Reglamento (ES) Nr. 651/2014 ar Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 ir šios schemos nuostatas.

14.2. Paskolos davėjas turi teikti informaciją apie suteiktą pagalbą ar de minimis pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos tvirtinamomis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis.  

15.

Skaidrumo reikalavimai

15.1. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio nuostatomis, pagal Reglamento Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie kiekvieną individualios valstybės pagalbos atvejį, kai skirta pagalba viršija 500 000 Eur ribą, būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ (toliau – svetainė) per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.

15.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją Pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia šios schemos 15.1 papunktyje nurodytoje svetainėje. 

16.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

16.1. Paskolos davėjas užtikrina su Priemonės įgyvendinimu ir Paskolų suteikimu susijusių dokumentų saugojimą, vadovaudamasis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio ar Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 punkto nuostatomis.

16.2. Paskolos gavėjas privalo visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos Paskolos lėšų panaudojimu, saugoti ne trumpiau kaip 10 metų nuo įsipareigojimų pagal Paskolos sutartį įvykdymo pabaigos.

16.3. Asmens duomenų valdytoja VIPA, juridinio asmens kodas 303039520, buveinės adresas – Lukiškių g. 2, 01512 Vilnius, tel. (8 5) 203 4977, el. paštas info@vipa.lt, tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus asmens duomenis: Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo vadovo ir Paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, Paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis.

16.4. Asmens duomenys, nurodyti schemos 16.3.1 papunktyje, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi vadovaujantis VIPA generalinio direktoriaus patvirtinta Asmens duomenų apsaugos bei tvarkymo politika. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama VIPA interneto svetainėje www.vipa.lt (skiltyje „Duomenų sauga“).

16.5. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos Paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant Paskolos gavėjo atitiktį schemos reikalavimams ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevenciją ir mokesčių administravimą, užtikrinti Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo įstatymo nuostatų įgyvendinimą ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: nustatyti Paskolos gavėjo naudos gavėjus, tikrinti Paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, tvarkyti Paskolos davėjo suteiktų paskolų apskaitą, Paskolos davėjo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (paskolos gavėjas, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje ir Paskolos davėjo interneto svetainėje, atlikti Paskolos davėjo suteiktų paskolų auditą. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant Paskolos gavėjų nuomonių apie Paskolos davėjo suteiktų paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines Paskolos davėjo suteiktų paskolų ataskaitas.

16.6. Paskolos davėjas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų) paklausimą pateikia asmens duomenis kompetentingoms institucijoms.

16.7. Su šios schemos reikalavimų įgyvendinimu susiję asmens duomenys Paskolos davėjo tvarkomi ir saugomi 15 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos.

16.8. Duomenų subjektas gali kreiptis į Paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) Nr. 2016/679 įtvirtintas teises:

16.8.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

16.8.2. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

16.8.3. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

16.8.4. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą.

16.9. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamento (ES) Nr. 2016/679  nuostatas. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) Nr. 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) Nr. 2016/679 nuostatas.

 

____________________